Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
long hair

Vs: Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja long hair »

Hei!

Onko kukaan teitä käynyt  savisyväpuhdistushoidossa? Eli vihreätä savea tukkaan ja lämpöön muhimaan. Itse olen käynyt kerran ja minun hiuksilleni se ei sopinut, kuivatti latvat ja piti tyven rasvaisena.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mä pääsen viimeinkin kokeilemaan Ultimate Treatmentia :) Jos on hehkutuksensa arvoinen, aion panostaa isoimpiin pöniköihin mitä käsiini saan, jos ei niin tulipa ainakin kokeiltua. Jännittää kuitenkin. En ole muhitellut herra ties milloin viimeksi, ja muutenkin ollut vähän "rappiolla" (josta sisäinen juurekseni on hyvin ahdistunut) joten hoidettavaa riittääkin! Mutta minkälainen väli olisi ideaali noille hoidoille? En ole koskaan käynyt minkään sarjan kunnon tehohoitokäsittelyssä koskaan joten en tiedä mitä ne suosittelee parhaan tuloksen saamiseksi.

edit: Minkälaisia kokemuksia teillä on, kumpi UT-versio on parempi, vanha vai uusi? Katselin saatavuuksia ym. ja hairproducts4me näyttää kumpaakin toimittavan, mutta toimittaako ne siis isompiakin kokoja ja tietääkö joku postareista? Sieltähän voisi ostaa siis uudempaakin, mutta ajattelin kyllä että ostan isompia kokoja joka tapauksessa kerralla ja jännittää mahtuuko ne sitten flat rate-kuoreen ollenkaan, jos vaikka tilaa yksi kerrallaan? Mulla oli iso Dry Hair-sh ja siitä olisi tietysti saanut suuntaa mutta sen olen jo heittänyt pois..

Mulla on muuten juuri ensimmäinen UT-kokeilu käynnissä :) Tehohoitovaihe meneillään. Tulen sit raportoimaan miten kävi! Epäilen kyllä jo etukäteen että joudun laittamaan loppuvaiheessa jotain kosteuttavaa/toista jätettävää lisäksi että saan hiukset selväksi. Leave-in protector ei ainakaan mulla selvitä, käytän sitä vaan jämäköittämään ja hoitamaan. En tiedä millaisen tuotteet valitsen, koska haluan kuitenkin suht oikean tuloksen itse hoidosta.

Editinedittiä: Nyt on tuloksia. En tiedä mitä ajatella. Kuten arvelin, hiuksia ei olisi millään saanut selväksi ilman toista jätettävää ja suihkuttelin sit ton jätettävän jälkeen kc:n värihiusten suihketta selvittämään, tukka oli aika pörröä koko hoidon ajan ja sellainen.. köntti. Kuivuivat luonnostaan, ja onhan ne sellaiset ns. normaalit hiukset, kohtuukiiltävät, melko jämäkät jne. mut jotenkin "ohuet" tms. en osaa kuvailla, tuli vaan mieleen että mitähä mä olen käyttänyt viime aikoina, että näinköhän mun ensin kannattaisi pitää kunnon kosteuskuuri ja sitten yrittää uudestaan.. merkit olis nyt sellaiset. Niin joo, nyt kuivana tukka suht sähköinenkin vielä mitä ei normaalisti ole koskaan, mikä antais viitteitä siitä kosteustarpeesta kans. Kampasin suoraksi märkänä, ja melko suorana se pysyikin, yleensä olisi taipunut enemmän.


Siirtelin tänne ketjuun =)
Viimeksi muokannut Auringonkukka, 06 Marras 2009, 11:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
Jonsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:21

Vs: Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja Jonsu »

^Kun mä aikoinaan tein UT:ä niin laitoin sen rakennepaikkaavan tehohoidon perään L'anzan kosteuttavan tehiksen. Näin tuli paaaljon parempi lopputuos.
tuutikuu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 227
Liittynyt: 04 Marras 2009, 01:11

Vs: Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja tuutikuu »

Opiskeluni alkuvaiheissa koulun hoitosarja vaihdettiin Redkeniin, ja tietysti näitä shotteja ym. piti innoissaan päästä lutraamaan vaikka varsinaista koulutusta aiheesta ei vielä ollut. Ihanaahan se oli, saada kuivaan korppuun kosteutusta ja katkeileva blondihaituvanikin sai vähän rakenetta. Säännöllistä käyttöä kuitenkin vaatisi, että tulokset säilyy. Muillakin hoitokäsittelyillä saadaan kyllä sama tuntu - kun hiukset vielä föönataan sileiksi on toki olo taivaallinen.
Itseasiassa koskaan en ole niin kattavaa tietopakettia Redkenin tuotteista saanut, että tietäisin esim. shotin toimintaperiaatteesta perusteellisemmin (täytyy ottaa selvää), mutta silti oli suorastaan järkytys, kun sittemmin näin millaisia hintoja kampaamoissa hoitokäsittelystä pyydetään! Jonkun mainitsema 28e on vielä ok, tuleehan hoitokäsittelyssä useampaa eri ainetta, mutta niin ihmetuotteesta ei mielestäni ole kyse että 60e kannattaisi maksaa - käsittelyn tulos kun kuitenkin lähtee pesemällä pois. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että Redken on vähän kuin hiustuotteiden Rolls Royce - nimi ja harvinaisuus (ei löydy joka kampaamosta) maksaa. Täytyy muistaa, että oikeasti vahingoittunutta hiusta ei korjaa muut kuin sakset. Vahinkoja voi toki ehkäistä varovaisilla käsittelyillä ja laadukkailla tuotteilla, mutta Redken on vain yksi monien hyvien tuotteiden joukossa.
Täytyy silti käyttää joka tilaisuus hyväksi kevään viimeisten kurssien aikana - vähän shottia kun vielä voi :) .
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

^Meillä on koulussa tällä hetkellä käytössä Kerastase, jonka aikovat vaihtaa WELLA SP:hen! :o Mä olen jo melko kovaäänisesti tuota protestoinutkin opettajille, ja tuntuivat kyllä olevan samaa mieltä, mutta koska he ei niitä sopimuksia tee niin.. enkä kuulema ole ollut ainut kuka sitä on ihmetellyt ;) Toinen tämänhetkisistä opettajistamme vannoo Kerastasen, toinen ei oikeastaan minkään nimeen. Rehellisesti sanottuna ihmettelen tuota SP:tä Kerastasen ja Redkenin rinnalla, toivon mukaan ne hoidot mitä asiakaspalvelussa tarjotaan ei hirveitä maksa.. Meillähän oli jo yksi "luxuswella"-koulutus tuossa loman jälkeen. Nnnhg. Ei sillä, on niillä yksi melko kiva tuote ja mies tykkää miesten hoitosarjasta, mut joku raja sentään pitäisi olla kun kukaan, kuka vähänkään hiusasioista tietää, ei ole ainakaan mun kuuleman mukaan halunnut Wella SP-hoitoa.. Jospa sille ois tullut kysyntää ::)

Mua oikeastaan kiinnostaa Redkenin ja Kerastasenkin hoidot ja tarkemmat lisäselvitykset, jos ei oman pään niin ihan yleisen mielenkiinnon kannalta. Jos tuutikuu löydät Redkenin hoitojen salat jostain, laita ihmeessä linkkiä tännekin!

Niin joo, ja löytäähän niitä shotteja kyllä muualtakin jos ne hyviltä tuntuu, että en usko että sunkaan tukka ilman Redken-shotteja jää jos oikeasti niin haluat :) Nettishoppailun maailma on suuri ja luo mahdollisuuksia!
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
tuutikuu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 227
Liittynyt: 04 Marras 2009, 01:11

Vs: Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja tuutikuu »

Mulla ei oo kokemusta Kerastasesta, mutta olen kuullut niin paljon kehuja, että varmasti vaihto ihmetyttää. Mutta koulullasi syynä on varmasti rahansäästö - Wellahan on aika edullinen - ja SP:n täysi uudistus. Työpaikalleni tuli juuri SP:n uudet tuotteet, ja mukana oli mm. shottityyppisiä vaahtoampulleja. Perussarjakin oli muuttanut ainakin pakkaustaan, liekö sitten eroa sisällössä.

Kiitti vinkistä noiden shottien suhteen :) . Muille Redkenistä kiinnostuneille, ainakin siis pääkaupunkiseudulla löytyy oppilaitos jossa tehdään harjoitustyönä Redken-hoidot kohtuu edullisesti.

ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

Tampereella ainakin Prof-kampaamo tarjoaa uuden label m. -hiustenhoitotuotemerkin myötä kampaamossa tehtävää hiusten tehohoitokäsittelyä. Label m. Lab Remedy -tehohoidossa on kolme vaihtoehtoa, joista valitaan asiakkaan hiuksille tai päänahalle sopivin vaihtoehto. Tehiksien vaikuttavat aineet ovat kasvipohjaisia proteiineja, eli tehikset eivät sisällä keratiinia.

Teetätin hoidon kiiltovärin yhteydessä ja mulle laitettiin värikäsiteltyjen hiusten tehohoito. Ensin pestiin hiukset, sitten hiuksissa käytettiin nopeasti hoitis, jonka jälkeen hiuksiin laitettiin tehohoitoaine, joka äänten perusteella oli suihkemainen. Tehohoitoainetta ei huuhdeltu pois, vaan hiukset kuivattiin ja muotoiltiin ihan normaalisti.

Näin pikaisen kokemuksen jälkeen tätä tehohoitoa ei voi mielestäni verrata L'Anzan Ultimate Treatment -käsittelyyn, sillä UT teki hiuksista heti todella jämäkät, kiiltävät ja kuohkeat. Hiusten ero ennen ja jälkeen käsittelyn oli niin selvä ja hiukset olivat selvästi paremmassa kunnossa käsittelyn jälkeen. Nyt tuon label m. Lab Remedy -käsittelyn jälkeen en voi sanoa samaa, sillä vielä en osaa sanoa onko käsittelystä mitään erityistä hyötyä. Hiukset olivat kampaamokäynnin jälkeen selvästi lähmäisen oloiset, mutta onneksi ensimmäisen pesun jälkeen hiuksista lähti lähmäisyys pois. En huomaa vielä mitään erityistä kiiltoa, jämäkkyyttä tai rakennepaikkausta, mutta ehkä hiukseni vaativat vielä muutaman pesun, että lopullinen tulos näkyy kunnolla. Häätyy nyt tutkailla tilannetta vähän pidempään.

Vaikka odotin tehohoidolta vähän enemmän, niin ajattelin silti kertoa hoidosta muillekin, että muutkin hoksaisivat kokeilla hoitoa ja kertoa omia mielipiteitään sekä miten hoito heidän hiuksissaan näkyi/tuntui. Ehkäpä joku löytää myös näitä tehohoitoampulleja jostain nettikaupasta, niin sitä voisi kokeilla saisiko hoidosta enemmän hyötyä irti kotioloissa ;) .
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Törmäsin tämmöiseen kampaamoissa tehtävään käsittelyyn kuin Nioxin hedelmähappokuorinta päänahalle. Nioxinia mainostetaan ohentuvien ja harventuvien hiusten hoitoon, joten oma mielekiintoni heräsi heti.

Onko kellään kokemuksia tai lisätietoa kyseisestä hoidosta?
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
aibu

Vs: Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja aibu »

Onko joku käynyt näissä uusissa Wella SP:n hoidoissa ja mihin hintaan? Saara Sarvas oli ainakin kovasti tykkäillyt (http://www.lily.fi/blogit/saara-sarvas/ ... a-luovassa) :) Mulla on siis hiusten kasvatus meneillään ja pitäis keksiä joku hätäkeino, millä tyydyttää kampaajallakäynti-ikävää ja pitkittää leikkausväliä
Vieras

Vs: Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja Vieras »

En ollu varma mihin keskusteluun tää pitäis laittaa mutta... En ehtiny vielä kaikkia tuotteitakaan käydä läpi mutta ohjelma jossa naiset kävi tässä salongissa saivat päänahkahieronnan ja samalla laittoivat jotain pipetillä päänahkaan ja hiuksiin.
http://www.yarokhair.com/
Ajattelin vain vinkata tällasesta, itellekin ihan uus juttu. Mielenkiinnolla aloin tuota sivua selata.  :)
(tuollanen paikka olis kiva saada Suomeenkin)
Viimeksi muokannut Vieras, 29 Tammi 2014, 15:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
aibu

Vs: Hiuspohjan ja hiusten hoitokäsittelyt

Viesti Kirjoittaja aibu »

Kävin nyt ottamassa muutama viikko sitten kampaajalla tigin hiusnaamion leikkauksen yhteydessä. Ei kyllä tehnyt mitään taikoja... Ilmeisesti hoito oli jokin tehokosteuttava, mutta en mitään eroa huomannut. Sinne meni se kymppi!
Vastaa Viestiin