Hiustenhoidon laiminlyöminen

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Kadi

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Kadi »

Sama täällä, yli kuukauden kesäloman ajan hiukseni roikkuivat vaan mukana, auringossa ja uimassa, en tehnyt niille yhtään mitään hoitotoimenpiteitä. Noin kerran viikkoon näytin niille vähän Lushin Squeaky Green-shampoopalaa järvessä ja siinä se. Välillä olin jopa saunassa ilman hiuspyyhettä, mikä on jo aika paha :( Ulkomaanmatkalla suoristinkin tukkaa muutaman kerran, edelleen sans hoitoainetta tai lämpösuojaa... Kampa sentään oli käytössä.

Kaiken tämän tuloksena hiukset on aivan kuten loman alussakin. Tai no, tällä hetkellä en löydä edes niitä muutamaa kaksihaaraista jotka vielä keväällä odottivat leikkausta.

Loman loputtua laitoin kuitenkin heti O&H-Lush Retread-Avokadoöljysetin muhimaan yöksi, hiustenhoito on kuitenkin niin rentouttavaa hommaa :)
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Minulla on häpeämättömästi jäänyt hiustenhoito ja muhittelu. En tiedä huomaako sitä hiusten kunnossa, koska minulle tulee kaksihaaraisia vaikka kuinka hoitaisin tai leikkaisin.

Nyt kuitenkin täytyy laittaa itsensä ruotuun ja muhitella ainakin kerran tai pari viikossa.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Biiver
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 269
Liittynyt: 22 Joulu 2006, 23:21

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Biiver »

Ma oon jo vuoden paivat kohdellut hiuksiani tosi laiskasti. Hyvat hoitoaineet on loppu ja ei oo ollut rahaa ostaa uusiakaan, niin oon heittanyt parin minuutin vaikutusajalla mita sattuu ekana kateen osumaan. Jatettavana oon kayttanyt ainoostaan Redkenin All Softia, kun aikanaan kaytin sita vaan ihan latvojen lopuille viimeseks silaukseks ja oli enemman hoitavaa vahemmilla silikoneilla muulle tukalle.

Eilen tosin ostin tuliaisiks Oatmeal&Honey ja piti itte koklata pitkasta aikaa kans (siskolle vien, se ei ehka suutu kokeiluistani  ;D) ja muhitin ekaa kertaa vuoteen oikeen useemman tunnin pipon alla. Kyllapas tulikin hyva tukka, pitaisko sita tasta ryhdistaytya.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja nelma »

Apua mun hiusten laiminlyöntikausi vaan jatkuu ja pahenee  :-X
Ennen muhittelin OH:lla vähintään kerran viikossa, mutta nyt en voi edes muistaa milloin olen viimeksi muhitellut. Koko kesä on tullut tehtyä lähinnä pikapesuja kevyemmillä, nopeasti siloittavilla hoitoaineilla.  Sen lisäksi pesuvälit ovat lyhentyneet huomattavasti. Ennenpesin hiukset 2-3 kertaa viikossa, ja jos 3 kertaa, niin 1 ainakin oli CO-pesu. Tällä viikolla olen pessyt hiukset jo NELJÄNÄ päivänä. Okei, kolme niistä on ollut CO-pesuja, mutta liian usein tämä selvästi on. Herbina MarjaSpa + jätettävä-combo eivät riitä pitkään, nyt alkaa jo latvoissa tuntua.
On vaan ollut niin hirveä kiire ettei ole ehtinyt! Aamulla ei voi muhitella kun en omista fööniä ja hiuksillani kestää 5-6 tuntia kuivua ja iltaisin olen tullut niin myöhään kotiin ettei enää ehdi jos haluu nukkuakin.  :-[
Hiukseni eivät kestä tätä enää kauaa...  :'(
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä aion laiminlyödä mun hiustenhoidon seuraavan viikon ajaksi kun ollaan etelässä. Otan mukaan Avonin jonkun 2in1 Daily shampoon testikoon sekä Swartzkophin jonkun Essensity shampoon testiputelin. Hoitoaineina mulla on hiusväripakettien mukana tulleita hoitispusseja ja jätettävänä BC latvasuoja sekä oma mix joka on ainoa hoitava aine: Tigin EA, avokadoöljy + vettä suihkepullossa. Katsellaan miten paljon kaduttaa kun tulen reissusta takaisin.. Kun reissussa ei vaan jaksa panostaa muhittelemaan hoitoaineita kuitenkaan kuin sen 10sec niin en näe järkeä ottaa mukaan mitään kunnollisia aineita.&nbsp; ::)
Mustakuu
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 865
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 13:35

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Mustakuu »

Chaos kirjoitti: Mun täytyy pahiksena myöntää, että mä oon miettinyt, että voisin siirtyä markettituotteisiin lähes kokonaan. Kun Urtekramia käytän shampoona aina ja hoitikseksi kelpaavat esim. L'Orealin naamiot vallan mainiosti! Tai XZ tai vaikka ihan Rainbow. Tosin nämä toimivat aina parhaiten, kun laittaa öljyjä sekaan!
Täällä samis! en muista milloin olisin tilannut/ostanut kampaajalta mitään hiustenhoitotuotteita, kaikki mitä on käytössä on marketista öljyjen ja hunajan kera. Laiskanlaisesti on tullut myös muhiteltua..

OT tuosta A'kinista olisin itse myös kiinnostunut, mutten ole löytänyt vielä sopivan edullista nettikauppaa! Eli ehkä mun hiukset tulevat vielä näkemään laadukkaampien tuotteiden häivähdyksen tulevaisuudessa..
Strix

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Strix »

Väitän tätä omalta osaltani laiminlyömiseksi, mutta innostuin käyttämään kuumarullia muotoiluun kuin myös muita lämpökäsittelyjä. Samalla olen kuluttanut vanhoja lämpösuojia ja muotoilutuotteita pois. Vaikka olenkin yrittänyt pitää maanisen hyvää huolta että lämpövaurio minimoituisi, sitä tapahtuu silti. Sallin tämän toisinaan itselleni, kunhan muistaa taas paikkailla jälkiään. Kyllästyn kuitenkin taas kohta ja palaan perinteisiin pinneihin. Olen liiaksi oppinut pärjäämään ilman muotoilutuotteita, niin niiden käyttäminen tuntuu jossain määrin eksoottiselta.
Lillamyy.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Lillamyy. »

Periaatteessa oidan hiuksiani kai ihan hyvin, pesun jälkeen aina hoitista, pika hoidon annan olla semmoset&nbsp; kymmen minsaa-vartin yleensä, tehiksia muhittelen muutaman kerran viikossa, yleensä tunnin pari. Ja jätettävää ja latvasuojaa aina myöskin. Eli tältä osalta kait ihan hyvässä kuosissa, mutta pesen hiukset ihan liian usein, nimittäin joka päivä. Tiedän, että tämänkin voisi korjata, mutta tää on sellainen tottumiskysymys ja tälläiseen pesutahtiin olen hiukseni nyt usean vuoden aikana totuttanut.
Pesen hiukseni poikkeuksetta aina illalla, ja nyt kun en niitä eilen illalla pessyt niin eivät nää nytten erikoisen likaisilta tai rasvaisilta tunnu eivätkä näytä, mutta taidan kuitenkin mennä pesemään ne ennen kaupungille lähtöä. Selvästi totuttu tapa siis, jota toistan rutiininomaisesti näköjään jopa ilman todellista tarvetta, mutta se vasta pestyjen hiuksen tuoksu, käsitltävyys ja kuohkeus on vaan sitä mitä haluan joka päivä tukassani olevan, vaikka se kuluttaakin hiusta mielettömästi.&nbsp;
En nyt tiedä oisko tää sopinut paremmin jonnekkin muuhun ketjuun, tuntuu olevan vähän päin vastainen tilanne kuin muilla, mutta ei hiuksille aainakaan hyväksi.
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

Olin viikon matkalla mökkiolosuhteissa, enkä pessyt hiuksiani millään aineella koko aikana. Kävin saunassa joka ilta ja kammankin hukkasin ensimmäisenä päivänä.&nbsp; >:D Tukka voi hyvin, ei se oikeastaan ole edes mitenkään kuivahtanut. Pesemättömyys teki karvastosta vähän tönkön ja kampaamattomuus ei vaikuttanut mitenkään (tulee nyt mieleen, että miksi ihmeessä sitten enää kampaisin, sehän kuluttaa kuitenkin..). Matkan jälkeen tavallinen kosteusvoide-hunaja-etikkasekoitus riitti pesuksi.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^ Sulla on tuo hius niin lyhyt, että toisaalta se on itsessään tosi vahva (lyhyt ja ei käsittelyjä), mutta toisaalta noin lyhyessä eivät kuivahtamiset ym. näy kovin hyvin. Mulla on käsitelty, huokoinen ja pitkä hius, jonka pituuksissa näkyy kaikki: pesuvälin pidennys tai lyhennys, käytetyt shampoo ja hoitoaine, aurinko, uintivesi, saunat, liian lämmin pesuvesi jne. - jopa se, olenko nukkunut monta yötä hiukset ponnarilla vai letillä (jälkimmäinen suojaa hiuksia paremmin ja on hellävaraisempi).&nbsp; :D Mutta kiva, ettei mökkireissu ollut hiuksille niin raskas kuin pelkäsit.&nbsp; :)
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Horros »

En jaksa enää muhitella (loppujen lopuksi en ole huomannut sen erityisesti parantavan hiuksiani) ja suoristan lähes joka pesun jälkeen eli kerran viikossa.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
kaksisarvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 04 Touko 2011, 11:54

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja kaksisarvi »

^^En ole ihan varma, mutta ehkä myös päänahan oma tali suojaa hiuksia jonkin verran esim. saunassa kuivahtamiselta (anteeksi mahdollinen ällötys&nbsp; ;)). En käytä mitään erityisen pesevää (shampoota, saippuaa tai edes hoitoainetta) ja hius tuntuu lievästi vettä hylkivältä, joten mulla on varmaan jonkinlainen "suojakerros". Paremmin tietää ehkä sitten kun tukka on taas pitkä.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Myönnän, että pitäisi vähentää lakan käyttöä otsatukassa&nbsp; :-X Muualle en sitä kyllä laitakkaan.
Lilja

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Lilja »

En ole suoranaisesti laiminlyönyt mitään mutta sellainen tunnustus, etten ole jaksanut värjätä hiuksia kohta reiluun kahteen kuukauteen, ehkä kolmeen. (Parannan tapani varmaan seuraavan hyvän tilaisuuden yhteydessä. O:))
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Mä oon kyllä laiminlyönyt ja pahasti. :-[ Oon hiuksistani kyllä leikannut pahimmat pois kun tukkaani lyhennettiin, mutta tukkaani ei ole värjätty aikoihin joten olen varmasti järkyttävä näky. ;D Mutta siis asiaan eli siihen miten varsinaisesti olen laiminlyönyt hiusten hoitoa. Olen jättänyt käyttämättä tukan pesun yhteydessä hoitoaineita tai tehohoitoja. :-[ Ja tää oikeasti hävettää mua, tiedän että käyttää pitäisi.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Vastaa Viestiin