Hiustenhoidon laiminlyöminen

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
NeitiBee

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja NeitiBee »

Mun pitkät muhittelusessiot on jääneet melkein kokonaan pois kuvioista ja oon ihan varma että se on vaikuttanut aika paljon mun hiusten kuntoon huonolla tavalla. Kyllä ne hoitikset kuitenkin ainakin sen vartin saa vaikuttaa joka pesukerralla, mutta silti... Ennen sentään vaikutusaika oli vähintään sen tunnin verran. On muka vaan niin vaivalloista huuhdella se pää vielä toisen kerran myöhemmin  ::)
Oon myös alkanut nukkua paljon enemmän hiukset auki ja luulen että se on kuluttanut mun tukkaa jonkin verran, latvat tuntuu ohuemmilta mitä ennen. Ei ihmekään kun latvat on aina avon alla tai solmussa kainalossa tai missä lie  ::)
Axamit
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1365
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:06

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Axamit »

Strix kirjoitti: Olen alkanut pitämään yökampauksena pinnikiharoita (pin curls).
Jeps, sama täällä. Ennen mulle oli ihan kunnia-asia käyttää paplareita mahdollisimman usein :D Mutta nykyään just noi sukimista vaille valmiit kiehkurat riittävät.

edit: Yksi syy muotoilun vähäisyyteen voi kyllä olla ihan se, että en ole töissä enkä koulussa ;D Miten nokkela havainto...

Hoitoaineistakaan en jaksa olla samalla tavalla innostunut nykyään... Ennen oli aina tosi hienoa kokeilla kaikkia uusia tuotteita ja vertailla niitä, mutta nykyään olen vain tyytyväinen, että löysin glyseriinin, niin voin käyttää mitä tahansa silaritonta hoitista ja aina on hyvä. Ehkä jollain muulla olis vielä parempi, mutta plääh..

Ja muhittelu..? Ennen mä tein sen joka kerta, eli lähdin aina pois suihkusta ja huuhtelin tukan myöhemmin lavuaarissa (ellen sitten käynyt saunassa), mutta nykyään sekin tuntuu ihan turhanpäiväiseltä :P

Mitähän mä teen, jos mua ei huvita enää värjätä  :-X ;D Koska en mä kyllä omaa väriäni halua, yäks :P
Viimeksi muokannut Axamit, 18 Helmi 2010, 01:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

NeitiBee kirjoitti: Mun pitkät muhittelusessiot on jääneet melkein kokonaan pois kuvioista ja oon ihan varma että se on vaikuttanut aika paljon mun hiusten kuntoon huonolla tavalla. Kyllä ne hoitikset kuitenkin ainakin sen vartin saa vaikuttaa joka pesukerralla, mutta silti... Ennen sentään vaikutusaika oli vähintään sen tunnin verran. On muka vaan niin vaivalloista huuhdella se pää vielä toisen kerran myöhemmin  ::)
Mä oon kanssa onnettoman saamaton ramppaamaan suihkuun uudestaan ja lavuaarissa huuhtelu tuntuu myös turhan vaivalloiselta. Mutta olen, silloin kuin soveliaasti aikaa on, alkanut laittaa muhitteluhoitikset pituuksiin ja latvoihin ennen suihkuun menoa. Eli siis kostuttelen hiuksia sopivasti, levittelen hoitikset ja laitan suojan siihen päälle, ja sitten suihkussa kastelen koko pään, pesen CO:lla tyven, ja levittelen uudet hoitikset koko päähän muun pesemisen ajaksi. En tosin käytä mitään muotoilutuotteita ja latvasuojaakin hyvin harvakseltaan, eli pituudet eivät kaipaa pesua ennen muhittelua, vaan ovat aivan sopivassa kunnossa levitellä hoitista.
NeitiBee

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja NeitiBee »

^ Kiitti vinkistä, voipi olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu! Nyt kun vielä muutenkin oon suunnitellut alkavani pesemään CO-lla taas joka toisen pesun muutenkin, niin taidanpa samalla alkaa testailemaan tuota tyyliä sitten.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Chaos »

En tiedä lasketaanko tämän laiminlyönniksi, mutta tilasin juuri WWW:n tuotteita 2 € / kpl aika monta ;D Ihan vain siksi, koska ne ovat hajusteettomia ja tahdon testata ja tuolla hinnalla testaakin. Löysin hiussuihkettakin siltä merkiltä hajusteettomana ja oli paljon halvempi kuin Cutrinin, niin pääsee testiin. Muutama naamiokin tulossa! I am bad >:D Ja oon vielä näistä innoissani hajusteettomuuden takia, voi mua.

Edit. Katselin INCI-listoilta, ettei niiden INCI:t edes pahoilta mun silmään näytä!
Viimeksi muokannut Chaos, 19 Helmi 2010, 18:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Axamit kirjoitti:
Strix kirjoitti: Olen alkanut pitämään yökampauksena pinnikiharoita (pin curls).
Jeps, sama täällä. Ennen mulle oli ihan kunnia-asia käyttää paplareita mahdollisimman usein :D Mutta nykyään just noi sukimista vaille valmiit kiehkurat riittävät.
Mä oon laittanu yöksi pinnikiehkurat jo useamman vuoden ajan. Yks työkaveri luulee et mulla on luonnonkiharat  ;)

En tykkää piikkisuorasta ja kihartimilla tai paplareilla en jaksa väkerrellä.. Pinnit on vaan niin helpot laittaa päähän  ;D
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja tnn »

Mulla on niin huono omatunto tästä laiminlyönnistä... Mä olin ehkä neljä vuotta sitten todella innoissani hiustenhoidosta, kasvatin tukkaa ja kokeilin kaikkia tuotteita. Sitten hiljalleen tukkapurkit vähenivät ja niin kävin kampaamosta hakemasta pelkät Tigin Brunette Goddess -pönikät ja niitä on sitten viimeiset pari vuotta tullut markettituotteiden ohella käytettyä. Muhittelin tehohoitoa viimeksi noin 3 tai 4 vuotta sitten.

Tukka on nyt tavoitepituudessa eli alaselässä, ja rupeaa kyllä huomaamaan, ettei ole kunnon tuotteita tai latvasuojia käytetty, nim. löysin 3-haaraisen eilen, eikä ollut muuten ainoa.. Seuraavana palkkapäivänä otan itseäni niskasta kiinni ja pistän O&H:ta tilaukseen!
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Olen parin viime kuukauden aikana laiminlyönyt öljyjen käytön hiuksissani. Sen alkaa huomaamaan. Latvat eivät ole oikein iloisia silikonisuojakokeiluista, joten ei muuta kuin kariten vaahdotukseen.
Öljytkin pitäisi uusia, entinen öljyvarasto on nykyään koostunut muutamasta öljystä. Suursuosikki kameliaöljy tipahti vahingossa vessanpönttöön. Pieneen tuoksukauppaan pitäs tehdä tilaus ja alkaa muhittelemaan öljyjä oikein antaumuksella.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Kunnostauduin viimeisen kuukauden ajan hiusteni laiminlyönnissä. Syynä oli kova väsymys yhdistettynä ympärivuorokautiseen alkuraskauden pahoinvointiin ja huimaukseen. Pahimpina aikoina en jaksanut tehdä juuri mitään muuta kuin nukkua lähes vuorokauden ympäri, joten ei liene ihme että myös hiukset jäivät paitsioon. Nyt alkaa olla taas jonkin verran elämää, koska pahoinvointi on kadonnut viimeisen viikon aikana ja väsymyskin on vähentynyt jonkin verran.

Hiustenhoitoni oli viime viikkoina tällaista: yöksi tehty niskaletti sai olla usein myös koko seuraavan päivän, koska en jaksanut värkätä päiväksi mitään siistimpää, vaikka siihen olisi mennyt vain pari minuuttia. Kun ei ollut energiaa niin ei ollut. Aika meni välillä joka tapauksessa enimmäkseen vaakatasossa, joten oli ihan turha väkertää mitään muuta, koska letin olisi saanut tehdä pian takaisin. Letti on nimittäin mulle toimivin nukkumisratkaisu. Jos oli kokonaan kotipäivä, avasin vain sen letin illalla, kampasin ja letitin uudestaan, koska hiukset tahtovat takkuuntua vähän letilläkin.

Pesin vielä tavallistakin harvemmin silloin kun lähinnä vain nukuin yksin kotona, koska ihan oikeasti en tahtonut välillä jaksaa. 8 päivää oli maksimi pesuväli. Eipä hiukset tuosta valittaneet. Oma peilikuva ei tosin miellyttänyt, mutta ei se ollut järin hehkeä silloin muutenkaan  :P

Pesu tarkoitti todellakin vain perussettiä. Jätin pari kertaa myös sitä edeltävän öljyhoidon pois, koska tärkeintä oli saada homma vain hoidettua nopeasti alta pois ja päästä takaisin vaakatasoon. Nimenomaan öljyt jäivät helposti pois joka vaiheessa, myös kosteista hiuksista pesun jälkeen. Niiden haju ällötti, käsiä oli vaikea pitää hiuksia laittaessa ylhäällä kun huimasi muutenkin, ja siihen olisi mennyt pari minuuttia aikaa. Tuntuu muuten oudolta todeta tämä jälkeenpäin, mutta silloin ei tilanne paljoa naurattanut. Huomaan öljyjen pois jättämisen  hiuksissani nyt kuivuutena, joten se ei ollut kovin loistava ajan- ja vaivansäästökohde.

Menin toisinaan nukkumaan hiukset märkinä letitettyinä, koska en jaksanut odottaa monta tuntia niiden kuivumista. Normaalisti en mene ikinä märillä hiuksilla nukkumaan tai en ainakaan letitä niitä, koska pysyvämmän puoleisia lettilaineita pitää jaksaa sitten koko seuraava viikko. Ylikuivat ja vahvasti lettilaineilla olevat hiukset eivät ole lempparini.

Kyllähän hiukset pysyivät päässä tälläkin tavalla, mutta tuli samalla hyvin selväksi että oliiviöljy on minulle aivan must-tuote. Huomasin onneksi samalla sen, ettei hiustenhoitoni vie normaalistikaan paljoa aikaa ja vaivaa. Pois jäi nimittäin vain öljy ja hiusten laittaminen päiväksi jollekin kampaukselle. Laitoin sen kyllä siistimmin puikkonutturalle silloin kun oli pakko lähteä käymään esim. kaupassa ja pesin erikseen otsista, mutta kotona en tehnyt hiuksilleni pesujen välillä juuri muuta kuin letitin.

Tilanne oli tosiaan vain tilapäinen ja pakon sanelema. Nyt aletaan mennä jo normaaliin tapaan.

Laiminlyönnistä kärsivät samalla myös hiuspitoiset kotisivuni, joilla kävin viime kuukauden aikana yhteensä alle 5 kertaa. Voisin alkaa palailla vähitellen sinnekin, kun energiaa on taas enemmän.

Viimeksi muokannut pitkätukka, 26 Kesä 2010, 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja nelma »

Mullakin on ollut nyt laiminlyöntikausi... CWC, CO, öljyt, sulfaatittomat shampoot ja OH-muhitukset ovat vaihtuneet shampoopalakokeilun myötä minun mittapuussani minimalistiseen shampoopala+Tigi MM+Tigi Le It Be-comboon. Olen shampoopalakokeilun kanssa pelännyt niin paljon lähmäpäätä, että CWC:t ja jätettävä & öljyt latvasuojina ovat saaneet jäädä - ja sen huomaa.  :-[
Tänään saa taas olla vuorossa pitkästä aikaa CWC Lavera Mango Milkillä, Tigi OH:lla, Loreal NG:lla ja öljyjä jätettäväksi.
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Mulla on ollut tapana muhitella vähintään pari kertaa viikossa pesun jälkeen. Yleensä pesen hiukset kolme kertaa viikossa (ja yleensä joka kerralla myös muhitan). Ennen jokaista pesukertaa tunnustelen tukkaa ja päänahkaa, ja mietin, mitä ne tällä kertaa haluaisivat :) Mulla on yleensä Joicon hopeashampoo ja MOP:n hydrating käytössä, noin kerran kuussa myös cx-corrector -syväpuhdistaja. Shampoo pesun jälkeen laitan yleensä sellaiset tehismuhittelut että tietää: sekoitus joistakin seuraavista: erilaiset öljyt, karitevoi, kaakaovoi, O&H, Joicon IHT, Joicon rekku, Nexxukset, Lanzat ja MOP:n hydrating hoitis. Sitten muhitan vähintään tunnin ja laitan vielä jätettäviä+latvasuojaa sen mukaan miltä tukka tuntuu.

Olen vähän järkyttynyt siitä, miten pesin tukan tänään. En muhittanut (&nbsp; :o ) vaan pesin kaapista löytyneellä Tigin dumb blonde -duolla. Jätettäväksi laitoin vain vähän Sim:n suihkittavaa nature for future -jätettävää ja latvoihin sipaisin BC:n latvasuojaa. Nyt on tukka jo melkein kokonaan kuivunut (kyllä, se sai sentään kuivua rauhassa) ja tuntuu kyllä vähän kuivakammalta kuin normi muhittelusessioiden jälkeen.

Ei tämäkään tulos mikään paha ole, mutta eron huomaa heti&nbsp; :-\ Taas yksi hyvä syy jatkaa muhitteluja. Toisaalta tämä on paljon helpompaa ja nopeampaa, olen tänäänkin tosi väsynyt kun töissä oli rankka päivä. Eli en varmaan olisi edes jaksanut muhitella nyt. Sinällään siis ihan kiva tulos, kun ei tarvinnut edes nähdä vaivaa.
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
ankisan

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja ankisan »

Olo on kuin rikollisella, sen verran on tullut laiminlyötyä tätä kasvustoa juurikasvu.orgin ollessa kaatuneena!
Tehismuhitukset oon unohtanu lähes täysin ja öljytkin on jääny johonkin nurkkaan. Lisäksi oon vaalentanut näitä entisestään.&nbsp; ::)
Sormet ja varpaat ristissä toivon näiden pysyvän päässä. Lupaan pyhästi parantaa tapani!
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

^ Täälläkin on muhittelut jäänyt tyystin ja hiuksia en ole harjannut kuin pari kertaa kuukauden sisällä. Pitää ryhdistäytyä piakkoin tai polkkatukka kutsuu.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Täällä sama juttu, just tuossa eilen harjasin hiuksia ties kuinka kauan että sain ne selväksi, kun ei tuota harjaa ole kauheasti tullut hiuksille näytettyä tässä viime aikoina. Hiukset on kuitenkin koko ajan sekaisella nutturalla niskassa kiinni niin ei niillä takuilla niin väliä... Mitään öljyjä en mäkään ole jaksanut käyttää ja tehiksillekin olisi jo huutava tarve, hiukset on supertakkuiset ja ihan kuivat. :(
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja deko »

Hiukseni ovat olleet kuin pellossa ;D koko helleajan.

Tiukasti puikkonutturalla takaraivolla ja pesu luonnollisen laiskasti pelkällä sulfaatittomalla shampoolla. Sen verran olen saanut itseäni ruotuun että nypin edes joskus karitevoita latvoihin ennen nutturointia, mutta kampaa ei tämä tukka ole nähnyt viikkoihin. Ja sen kyllä huomaa.

Taitaa tulla saksikeikka tässä kesän aikana. Pöh.
this too shall pass.
Vastaa Viestiin