Hiustenhoidon laiminlyöminen

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Juhannusruusu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 165
Liittynyt: 08 Huhti 2009, 21:50

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Juhannusruusu »

Mä en vaan jaksa aina käyttää hoitoainetta. Pesen vaan shampoolla ja se on siinä. Tämä on varmaan kauhea synti, kun tukka on pitkä ja vaalennettu  :o

Mulla on isot varastot kaikkia jätettäviä ja selvittäviä jne jne, enkä jaksa aina niitäkään. Annan tukan kuivua, selvitän sen Tangle Teezerillä ja pistän nutturalle tai letitän. Joskus jaksan sipaista sit niihin latvoihin jotain.

Olen ihan kyllästynyt jätettäviin latvahoitsikoihin ja selvityssuihkeisiin. Olen alkanut epäillä, että ne on jotain huijausta. Tai sitten olen vaan laiska.
Hanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 334
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:15

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Hanna »

^Täytyy myöntää että sama vika täällä. Mullakin pitkät ja vaalennetut hiukset. Koko viimeisin vuosi on mennyt oikeastaan samalla tavalla. En vaan jaksa enkä ehdi läheskään aina käyttää hoitoainetta tai jätettäviä. En edes muista milloin viimeksi olisin muhitellut jotain tehistä. Varmaan 2 vuotta sitten  :D Ennen olin sentään tosi innostunut hiustenhoidosta. Silloin hiukset olivat kyllä huonommassa kunnossa, tarvitsivat selvästi hoitoainetta.

Sen kyllä sanon, että on tuosta mielestäni hyötyäkin ollut. Ilman hoitoaineita hiukset on paljon ilmavammat ja puhtaamman tuntuiset, tottakai. Hiusten kunto ei ole myöskään huonontunut mitenkään, vaan ovat tosi terveen näköiset. Jos ei ole hiusongelmia, niin ei hoitoaineita ole selvästikään välttämätöntä käyttää. Turhaa ajan haaskausta  ;D
Viimeksi muokannut Hanna, 22 Loka 2009, 17:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tristy

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Tristy »

Mä en oikein enää jaksa panostaa hyviin aineisiin vaan ostan lähinnä sitä, mikä sattuu sillä hetkellä eniten kiinnostamaan. Hiukset näyttää aika lailla samalta käytin sitten mitä tahansa shampoota ja hoitoainetta, joten en mä enää jaksa tilata Joicoa, L'anzaa ja MOPia, kun ei hiukset tunnu niistä miksikään muuttuvan. Silikoneja silti välttelen etenkin shampoissa, koska ne saavat isoina määrinä päänahan kutiamaan.Olen käyttänyt tehistä viimeksi kai joskus keväällä ja koko vuoden vain pikahoitista. Hiukset näyttävät ihan samanlaisilta kuin aikaisemminkin, joten olen tullut siihen tulokseen, että niin kauan kun hiukset on käsittelemättömät ja suht lyhyet (+käytän lämpösuojaa) on ihan turhaa ajanhaaskausta muhitella tehiksiäkään. :P
Sanguine
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1283
Liittynyt: 16 Huhti 2006, 15:54

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Sanguine »

En oikein ole jaksanut lähiaikoina muhitellut tehohoitoja. Jotenkin se on vaan ärsyttävää käydä suihkussa vielä uudelleen sen jälkeen kun on jo peseytynyt, ja kuivatellut pyyhkeen suojissa. Kasvatan hiuksia ja hiukseni ovat helposti takkuuntuvaa laatua, joten tehismuhittelu olisi ihan suositeltavaa. Tänäänkin oli aikomus lätkäistä tehohoidot päähän, mutta en sitten jaksanutkaan, josta sisäinen juurekseni raivostui.  ::)
Yksi kahvipannu sinne tai tänne - ei kai se suuria merkitse, kun ollaan etsimässä pyrstötähtiä. 
Minsku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1169
Liittynyt: 07 Touko 2007, 17:10

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Minsku »

Mäkään en edes muista millon olisin viimeksi muhitellut. En ole koskaan oikein huomannut suurempaa eroa sillä, että pidänkö hoitista 10 minsaa vai tunnin. Nykyään pidän suihkussa hoitista vain sen aikaa, mitä menee muihin pesuihin. Muutenkin tuntuu, että Aubreyillä saa tosi nopsaa ihanan tuloksen, niin mitäpä sitä turhaa aikaa kuluttamaan ja yleensä pesenkin hiukset aamuisin, niin eipä sitä aikaa olisikaan. Muuten en kyllä koe laiminlyöväni hiuksia.
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

En tiedä voiko tätä pitää laiminlyömisenä, mutta Kerastaset ja Redkenit on alkaneet tuntua helpommilta vaihtoehdoilta kuin Joicot ja Lanzat, toki ne tietyt tuotteet toimii edelleen ja niitä käytän, mut muuten aiemmin mainitut tuo tukkaan sen tunnun ja ulkomuodon mitä kaipaan ilman suurempaa vekslausta. :-\
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja muutettu »

Mulla oli tuossa parin kuukauden kausi, jolloin en juuri jaksanut muhitella ja se kyllä näkyi! :-X Silottavalla pikahoitiksella sai päiväksi ihan kivan tukan, mutta seuraavana päivänä latvat jo huuti kuivuuttaan ja olivat ihan järkyttävää purkkaa. Olen nyt paikkaillut tilannetta lähes päivittäisellä muhituksella, joka onkin auttanut tilanteeseen ja latvat pysyy hyvinä pidempään pesujen välillä.

Muotoilun suhteen tulee laiminlyötyä tukkaa vieläkin, fööni ja rauta kuuluu lähes päivittäiseen muotoilurituaaliin. Pari tosi alkoholipitoista tuotetta löytyy myös hyllystä ja ne pitäisi käyttää loppuun, pois en raaski heittää mutta alkoholin kuivattavan vaikutuksen huomaa kyllä.
So it goes.
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Liian pitkä aika hiustenleikkuusta ja sen kyllä näkee. :-\ Ei vaan ole varaa käydä kampaajalla ja kotona ei kukaan osaa leikata sellaista kuin haluaisin. Lisäksi mäkään en ole pitkään aikaan muhitellut tehohoitoa tukassani, kotona käydessä kyllä tehohoitoa käytän mutta vaikutusaika jää todella lyhyeksi. Tänne poikakaverin luokse en ole jaksanut roudata mukanani kaikenmaailman putelleja. Ja olihan tuossa myös pitkä aika joilloin en käyttänyt edes jätettävää hoitoainetta. No jos sitä tänään korjaisi asian.

Nykyään myös harjaan tukan selväksi vaikka se on märkä. :-\ Ei jaksa odottaa kuivumista eikä jaksa kuivata. Laiska minä ja tukka kiittää. :(
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

^ Sä sentään harjaat tukkaasi.. Mä harjaan tai kampaan hiukset jotakuinkin kerran kahdessa viikossa, jos muistan. ::)
Voisin sanoa tota laiminlyönniksi muuten, mutta kun ne ei vaan tunnu takkuuntuvan. Yleensä sillon kuin havahdun harjaamaan, on kyseessä enemmänkin se että yritän saada päänahan verenkiertoa vilkastettua.
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Mulla ei yllä nykyään kunnolla hiukset letille yöksi, joten mä sitte sen verukkeella jätän ne laittamatta kun tuo tynkä on tympeä letittää varsinkin kuivana. Täällä myös ilmottautuu yksi jonka on liiankin helppo jättää hiukset kampaamatta kotona ollessa, ja kätkeä ne ulos lähtiessä vain pipon alle  ;D
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Muhittelut on jääneet ja jatkuva tukka auki nukkuminen näkyy: latvat on ihan hirveää söheröä. Juuresnutturan käyttö säästi selkeästi hiuksia, mutta viime aikoina on tullut mentyä nukkumaan hiukset kosteina ja niihin ei viitsi nutturaa vääntää (aamupehko on sitten jotain sanoinkuvaamatonta johon ei kampa pysty eikä karvasto taivu edes kunnolla letille).

Taidanpa kaivella tehohoidot esille illalla..
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

Mulla on BSL -pituinen, blondattu tukka ja nukun yleensä hiukset auki... Kyllä ne latvat on vähän kuivat, mutta musta tuntuu, että jos laitan juuresnutturan yms. niin tukka on aamulla ihan takussa ja latvat tuntuu vielä huonommilta!? Ehkä pitäisi vaan etsiä se oma yökampaus, joka toimisi...
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
Strix

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Strix »

Olen alkanut pitämään yökampauksena pinnikiharoita (pin curls). Pinnit makaa litteinä päänahkaa vasten, pään ympäri kiedon huivin ja aamulla on sukimista vaille valmis kampaus. Tuntuu että latvat ovat pitäneet kun ne on jotenkin hallittu eivätkä rastoitu ihan onnessaan kun nukun tukka auki.
Silkkihuivi on myös hyväntuntuinen hiuksia vasten ja ajaa silkkityynyliinan asiaa kunnes sellaisen hankin :)

En ole viime aikoina jaksanut keskittyä hiusten erityiseen laittoon tai tehohoitamiseen, mutta tuntuu että tällä tavalla se ei ole yhtä tarpeen. Hiukset saa olla melko omillaan ilman muotoilutuotteita ja toistuvaa pesua, on se jossain mielessä hoitamista :)
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

Liikaa lakkaa taas baariin  :-X En käytä ikinä vapaa-ajalla muualla kuin etutukassa lakkaa. Ei se näyttäny epäsiistiltä, mutta oishan se vähemmälläkin lakalla pysyny... Ei tee hyvää tukalle.  ::)
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mun täytyy pahiksena myöntää, että mä oon miettinyt, että voisin siirtyä markettituotteisiin lähes kokonaan. Kun Urtekramia käytän shampoona aina ja hoitikseksi kelpaavat esim. L'Orealin naamiot vallan mainiosti! Tai XZ tai vaikka ihan Rainbow. Tosin nämä toimivat aina parhaiten, kun laittaa öljyjä sekaan! Eli koen, että hiukset saa tarpeeksi hoitoa kyllä, koska öljyjä käytän hoitiksen seassa ainakin pari kertaa viikossa ja käytän enemmän silikonittomia hoitiksia. Jätettävässä saa silikonia ollakin.

Tosin yksi suosikki on A'Kin UnScented, joka on aivan ihanaa ja sitä tulen kyllä tilaamaan jatkossakin, mutta muuten uskon pärjääväni markettihoitiksilla. Ainakin tämän pituisten hiusten kanssa.

Ja olen siis huomannut, että Redkenin naamiot ovat huonompia kuin L'Orealin silikonittomat.

En nyt tiedä onko tämä kovin hiustenhoidon laiminlyöntiä, kun kuitenkin öljyjä käytän...
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Vastaa Viestiin