Hiustenhoidon laiminlyöminen

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

No niin, arvoisat juurekset! Tuli eräs ilta mieleen tällainenkin ajatus, kun pohdin hivenen ( tukkaa pestessä ) omia hiustenhoitotottumuksia ja miten ne ovat muuttuneet. Lähes kauhukseni huomasin, että oikeastaan tukan hoidolle ei enää ole aikaa ja laiminlyön sellaisia asioita, joita ennen tein säännöllisesti. Toki jaksan yhä tehohoitoja muhittaaa jne., mutta tietyt asiat ovat vain jääneet, ei vaan aina jaksa.

Oletteko te huomanneet tällaista? Jos olette, niin mitkä asiat skippaatte?

Mulle tulee omista jutuista ihan ensimmäisenä mieleen se, miten pidän hiukset öisin. Monta kertaa jätän hiukset laittamatta letille, kun ei vaan jaksa ja viitsi. Tästähän on sitten seurauksena se, että tukka on loputtomassa takussa aamuisin.
Myös sellainen on tullut huomattua, että kampaan hiukset vain silloin kun on ihan pakko. Joskus viikonloppuisin en välttämättä ollenkaan. Tukan selvittely vie suht paljon nykyään aikaa, joten koetan ilmiselvästi päästä helpommalla..
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Penny »

Hauska aihe, onneksi täällä on muitakin. ;) Juuri eilen mietin että olen alkanut skipata jätettäviä liian usein. Osasyynä että tukka tuntuu tosi hyvältä muutenkin, kiitos sopivien hoitsikoiden. Siltikin niitä pitäisi käyttää, erityisesti pitkässä tukassa suojana. Nyt kesällä myös saunominen on jäänyt paljon vähemmälle, joten tehiksiä on tullut laitettua suht harvoin kun vaativat mulla aina saunan seurakseen, nyt syksyn koittaessa pitääkin ottaa itseään niskasta kiinni.

Laiminlyönnin seuraukset näkyi parhaiten, kun käytin taannoin Tigin Fashionista hoitista jokusen viikon putkeen, enkä harjannut/kammannut/käyttänyt jätettäviä pesujen jälkeen (koska tukka menee Fashionistalla kivasti kiharaan ja oikenee em. toimenpiteillä), niinpä tukasta tuli tosi kihara, takkuinen ja karhea, ihan jo säikähdin saanko enää selväksikään. :o Opin tuosta sen, että ihan kaikkea ei voi/kannata välttämättä jättää kerralla pois.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

^Mulla on alkanut voidemaiset jätettävät jäämään. Vähän suihkin vain Mistiä, että saan tukan selväksi - latvojen päät jää vain aika lailla ilman.
Yleensä suihkun jälkeen jaksan nykiä tukkani selväksi harvapiikkisellä kammalla, mutta sitten seuraavaan pesuun asti käytän harjaa, enkä mitenkään varoen.

Nyt työttömänä ja muutenkin täysin toimeettomana en jaksa pestä hiuksiani, kun ei ole asiaa ihmisten ilmoille. :-[ Tuloksena on likaset ja takkuset hiukset, jotka on vielä takkusemmat pesun jälkeen ja hiuksia lähtee kourakaupalla selvittäessä.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja marenki »

Haa, mullahan oli ihan kapinavaihe kesällä. Leikkasin kesäkuussa tukkaa reilulla kädellä ja tukka oli siis ihan täydellisessä kunnossa. Olin niin onnessani, kun tukka olikin yhtäkkiä niin helppo ja ihana, että minussa nousi ihan pikkupirulainen esiin, joka jätti ihan tahallaan/ilkeilläkseen jätettävät laittamatta kokonaan, en käyttänyt tehiksiä varmaan kuukauteen.

Tupeerasin ja käytin hiuslakkaa päivittäin! (Eikö ollutkin kauhea tunnustus  ;D) Enkä myöskään tahallaan suojannut hiuksiani auringolta, kun halusin nähdä, haalistaako aurinko hennausta, no haalensihan se juu-uu... Voidemainen jätettävä on loppunut, enkä ole saanut aikaiseksi tilata lisää, kun HQ-hairista se on aina lopussa. :-\  Lisäksi harvapiikkisin ja hellävaraisin kampa on hukassa, arvatenkin pyykkikoneen alla, mutten jaksa etsiä, joten kampailen huonommilla.

Lisäystä: enkä ole ikinä jaksanut laittaa tehiksen perään pikahoitista.
Viimeksi muokannut marenki, 01 Syys 2006, 11:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Cherry »

Mulla tahtoo unohtua liian usein latvasuojan käyttö. Kun en huomaa hiuksissa mitään eroa, laitoin latvasuojaa tai en. Enkä se sitten pidemmän päälle näkyy. Ja myös tuo sama kuin Henriikalla, en läheskään aina jaksa letittää hiuksiani yöksi. Nämä ei onneksi takkuunnu ollenkaan nukkuessa, mutta kieltämättä hirvittää mitä tämä tekee hiusten kunnolle pidemmän päälle.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Pitääpä vielä lisätä, että mie en jaksa enää istua hoitoaineet ja tehot päässä. Yleensä käytän keraphix+humectress yhdistelmää, ettei tarvisi laittaa hoitoainetta ja tehohoitoa erikseen. Tämän vuoksi monet muut hyvät tehohoidot (enphuse) meinaa jäädä käyttämättä, kun niistä tulee parhain tulos erikseen käytettynä.

Laiskuus iskenyt
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Miulla on välillä sama letti yötä päivää päässä pesujen välissä ja pesen 2 krt/viikko  :-X
Lenkille tai muualle kun menee niin laitan vain sen letin ponnarille, ettei irtohiukset sojota. Laiskuuden multihuipentuma.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Chronos »

En käytä enää oikeastaan ollenkaan huuhdeltavia hoitoaineita.Ja pesun jälkeen harjaan surutta,vaikka ennen käytin harvapiikkistä.Letti on päässä jatkuvasti,ja minulla on huono tapa hiplata letin ylijäämätupsua koko ajan.
Letistä johtuen tukka ei pesujen välillä ehdi kuivua kunnolla,työssäkäydessäkin kävin suihkussa joka päivä ja letti oli märkä vielä edellisen päivän pesusta.Jos nyt antaisi olla pesemättä jonkin aikaa.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Serafi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3016
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:17

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Serafi »

Mulla menee muuten jees, mutten edes muista, milloin olisin viimeksi käyttänyt tehistä. Ei jotenkin vain ole tarvinnut... Varmaan joku pari kuukautta sitten. Enkä ole ikinä pitänyt tehistä puolta tuntia pidempään, ei vaan kärsivällisyys riitä.&nbsp; ::)
Saheli

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Saheli »

Hahaa, täältähän paljastuu melkein susia lammasten vaatteissa.. Kyllä mullakin jäi latvasuojat ja jätettävät jokisikin aikaa pois, kun en jaksanut niitä laittaa. Enkä enää jaksa muhittaa tehiksiä tuntitolkulla päässä.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Haa mitä tunnustuksia!

Mulla oikeastaan välillä iskee turhautumispainotteinen epäilys (jes mikä termi) kun laittaa päähän muhimaan mitä vaan hienoja tehiksiä tunniksi ja tuloksena ihan sama tukka kun pikahoitiksellakin. Tulee päähän kyllä että mitäs järkeä tässäkin on.. Ajattelen ne vähän kuin naamarasvatkin, todellinen hyöty näkyy pitkällä aikavälillä. En oo silti ihan vielä uskaltanut uhmata tukkalakeja ja kiltisti koitan säännöllisesti muhitella ;) Ja jätettäviä tulee laitettua senkin takia että niitä on muutama tonne hyllylle siunaantunut.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Zessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 681
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:51

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Zessa »

Ahaa, täällä niitä salaisuuksia raotellaankin.. ;)

Mulla on hiukan sekaisin koko kasvuston hoito tällä erää... :-[ Suurimpana kuitenkin se, etten oikein enää jaksa "laittaa" hiuksia oikein mitenkään..Toisaalta kun föönatessa tulee hienompi kampaus mutta toisaalta tuntuu, ettei se ole hyväksi hiuksille. Sitte lopputulos on se, että tungen pään täyteen lämpösuojaavia muotoiluaineita ja sitten kuitenkin föönaaminen jää ja siinä sitä sitten ollaan.&nbsp; :-\ Jätettävien suhteen mulle on kehittynyt samanlainen asennevamma kuin muotoiluaineitakin kohtaan: Vastapestyyn ihanan puhtaaseen tukkaan ei tee mieli laittaa mitään ainetta..

Eli tunnustan: Koko hiustenhoito on laiminlyöty.&nbsp; :o
Ihmisellä on yksi suu puhuakseen, mutta kaksi korvaa kuunnellakseen Kuva
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Mä olen tullut vähän turhan voimakätiseksi hiusten harjaamisessa&nbsp; :-[. Harjat on laadukkaita ja siten hiusta säästäviä, mut varsinkin jos on ollut tukka auki ulkona tuulessa niin pää on täynnä ilkeitä, pieniä takkuja. Niiden selvittäminen varsinkin kiireessä (on kävellyt kotoa jonnekin hiukset auki ja siellä "jossain" pitäisi sitten olla hiukset kauniisti hartioilla) tekee sen, et aikas rivakalla otteella joskus harjaa&nbsp; :-\. Sattuu päänahkaan, eikä tod. tee tukalle hyvää.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja deko »

En ole koko kesänä viitsinyt tehdä co-pesua vaikka auringonpolttama tukka siitä tykkäisi.
this too shall pass.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Olen värjännyt tukan yhä useammin kestovärillä, koska tämä L'orealin Couleur Expertelta löytyvä upea värisävy raitoineen päivineen on sellainen, etten saa sitä mitenkään muuten aikaiseksi kuin tällä paketilla. :-\ Jonkinlaiseen samantyyppiseen pääsee kun pistää ensin kevytvärin ja sitten raitoja ja päälle suoraväriä antamaan punertavampaa sävyä, mutta ei se silti samanlainen ole.&nbsp; :-\

Olen myös koko viime viikon pessyt joka päivä tukan (lomamatkalla tuli uitua meressä jne, joten tukka oli joka päivä ihan lähmäinen ja suolainen) ja tuntuu, että tukka on siitä kyllä jonkin verran kärsinyt.

Samoin käytän nykyään todella laiskasti jätettäviä. Kyllä aina noita kiharanvirkistäjiä laitan, jotka hieman hoitavat, mutta en oikein jaksa laittaa muita sitten jotenkin. Soft Endsiä olen pyrkinyt käyttämään, mutta sekin unohtuu aina välillä.&nbsp; :-[
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
Vastaa Viestiin