Hiustenhoidon laiminlyöminen

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Neriana »

En ole jaksanut kauheasti muhitella tukkaa.. Ja pikahoitiksiakaan en jaksa odottaa vaan huuhtelen ne LIIAN pian pois. Roikottaudun sen varaan että jätettävät korjaavat nämä kiireessä sattuneet virheet.

Lauretta

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

Mulla ei onneksi ole tapahtunut näitä laiminlyömisiä, mutta joskus kun en jaksa pestä tukkaa ja jätän sen aamuun, siihen tulee jonkin verran hilsettä ja hiuksia tippuu tavallista enemmän pestessä. :-\ Aina ei vaan jaksa pestä hiuksia niin orjallisesti. ;)
Auringonkukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 905
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 14:25

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Auringonkukka »

Mulla on myös jääneet tehismuhittelut viime aikoina vähemmälle. Toisaalta jotain hyvääkin, en ole jaksanut muotoilla joten föönaamattomuus ja suoristelut/kihartelut tai siis niiden poisjääminen on vastaavasti suojannut vähän hiusta,
Tukka 1c(tai 2a) M ii/iii, hiuslaatuketju sivu 5, Hiushörhö, kosmisfriikki ja kynsilakkahirmu.
petomaani

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Viime aikoina en ole juurikaan "muistanut" pestä tukkaa syväputsaavalla shampoolla enkä liioin pitänyt sen jälkeen asianmukaista tehohoitoa päässä..  :-[ Yritän parantaa tapani. Kosteutus on mun tukkani A ja O näin kesäaikana (mahtaa olla monen muunkin juurestelijan ;) )
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Magia »

Laiminlyön hiuksiani oikeastaan vain ehkä pesemällä hiukan turhan harvoin. Yleensä pesen hiukset vain kahdesti viikossa, koska siihen ensinnäkin menee niin kamalasti aikaa ja toisekseen luonnonkiharat kuivuvat niin pahasti, ja näyttävät aina pesun jälkeisenä päivänä sähäröiltä. Muhittelun teen joka pesun jälkeen. Syväputsari välillä unohtuu, mutta se korjaantuu nopeasti. Mökillä en jaksa hoitaa hiuksia oikein ollenkaan, enkä kyllä pestäkään. ;D Mutta siellä ei tule kovin usein oltua. Hoidan hiuksiani siis tosi hyvin, mutta eipä se tässä luonnonkiharassa näy, paremmalta tämä näyttäisi silikonimömmöjä käyttämällä.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^Eikös se oo hyvä vaan kun ei niin kamalan usein pese? :)
Mitäs sitä turhaan pesemään jos ei näytä edes kovin likaselta.

No joo, toisaalta.. Kun mä pidin hiuksia vielä aina kiharalla (nykyään siis aina suoristan), niin pesin juurikin ehkä pari kertaa viikossa hiukset, ja sillonkin syynä oli se että ne kaipas hoitoa, alkoi tuntua ihan kamalalta hamppukasalta jos ei pessyt ja hoitanut. Ja tuo on kyllä niin totta, aina pesusta seuraavana päivänä jos kiharalla pittää, niin hiukset näyttää jotenkin ihan kamalalta, parhaimmillaan ne on pari päivää pesun jälkeen.

Mitäköhän ideaa tässäkin viestissä nyt taas oli..  ::)
3b F ii
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Hmm.. En tiedä onko varsinaista laiminlyömistä, mutta ainakin entiseen nähden minusta tuntuu kuin tekisin rikoksen..

En ole pessyt syväputsarilla pariin viikkoon, siksi että pari päivää putsauksen jälkeen hiukset on ällöttävän tahmeat.. hiukset ei enää siedä shampoota..
Ennen suoristin hiuksia harjalla + fööni, tein naamioita yms. Nykyään puristelen kiharaan ja annan kuivua itsekseen, naamioita en jaksa muhitella kun tukka jää niin rasvaiseksi yms.

Kun hiukset kiharalla, ne ovat myös takussa ja en harjaa niitä kuin seuraavalla perukerralla.. Hiukset kiiltää ja näyttää hyvältä, mutta en ole ikinä nähnyt näin vähän vaivaa..
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Mä olen retkahtanut retuperälle hiusteni kanssa. Tuntuu että on yks hailee, hoidanko hiuksiani vai en - tulos on samanlainen karhea takkupesä. Kai se on tämän hiuslaadun kirous. Halu pätkäistä lyhyeksi vain kasvaa...
witura
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 319
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 21:28

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja witura »

Olen myös hieman retuperällä hiustenhoidossa, koska asustelen tällä hetkellä mökillä joten kunnon suihkua ei ole ja jotenkin se vaan vie muhitteluhalut.. Jätettävätkin ovat jääneet vähemmälle ja nämä vaalennetut hiukset ovat nyt melkoista kuivaa kasaa. Täytyisi tehdä jotain eikä vaan valitella  :-\
Luonne on ihmisen kohtalo  -Herakleitos
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja marenki »

En ole muhitellut aikoihin, ainakaan kuukauteen-pariin. O&H pikkupullo on loppunut jo kuukausia sitten, enkä vaan ole jaksanut ottaa kaapista uutta pulloa ja avata pumppua.  ::) Aina kun mahdollista, istun saunassa tuntikausia, ilman pyyhettä, ainoastaan tavallista hoitoainetta tukassani. Voidemaista jätettävää taisin käyttää viimeksi helmikuussa, suihkemaista laitan kun jaksan. Tarkemmin ajateltuna, olen käyttänyt pelkkää pikahoitista vähintään kuukauden, todennäköisesti kauemminkin. Oikeastaan olen menettänyt kaiken mielenkiinnon tukkani hoitamiseen.
Heleena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 22:28

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Heleena »

Mä tunnustan viime aikoina livenneeni muhittelurutiinistani aika paljonkin. En enää muhittele joka viikko, enkä jaksa pitää hoitoaineita kauaa vaikuttamassa. Lisäksi olen välillä unohtanut käyttää jätettävää hoitoainetta. Ja sehän kyllä näkyy hiusten kunnossa heti: ovat yhtä kuohkeaa haperoa ja ritisevät käsissä. Mulla ei ole edes mitään kunnollista selitystä tähän; on vaan ollut vähän muuta ajateltavaa kuin hiukset.  :(
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!
Kuririn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 450
Liittynyt: 02 Heinä 2007, 14:48

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Kuririn »

Muhittelut jääneet vähiin myös täällä. Vielä pari kuukautta sitten muhitin joka pesun yhteydessä. Nyt en ole viikkoihin tehnyt hiusten eteen mitään aikaa vievää. Menin taannoin jopa suoraan pesun jälkeen nukkumaan (hiukset litimärkinä) ja aamulla pää näytti linnunpesältä.

Olen kyllä yrittänyt paikata muhittelun puutettu CWC-systeemillä...  ::)
Anissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2364
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 16:34

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Anissa »

Mulla on kyllä mennyt hiustenhoito ihan perushoitoon. Pesen sen joka toinen päivä shampoolla ja joka toinen päivä co:lla. Pikahoitista ja jätettävää sentään käytän, sen sijaan tehohoitomuhittelut ja öljyt on jääneet kokonaan, viimeksi varmaan 2-3 kk sitten jotain käyttänyt. Myös enempi siirtynyt marketin halpiksiin, kun tuntuvat riittävän hyvin. Tukka on kuitenkin oikein hyvässä kunnossa, jopa paremmassa, kuin silloin, kun hoidin sitä enemmän. Hämmentävää.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.
Retro

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Retro »

Mulla on mennyt hiustenhoito vähän retuperälle viime aikoina, kun ensin tehtiin värinpoisto ja sitten ei kuitenkaan uskalla kauheasti rekulla muhitella, ettei kupariväri valu viemäriin...  :-\ Lisäksi olen luopunut pyhistä periaatteistani käyttää mahdollisimman hellävaraista shampoota ja huumaavan tuoksun takia siirtynyt Tigin Superstar-tweenin käyttämiseen. (kun ei se hoitsikkakaan mikään kaikkein hoitavin ole...) Tukka lyheni myös melkoisesti edellisen kampaajakäynnin yhteydessä, ja nyt kun siinä on taas malli, sitä täytyy muotoilla, kun ennen en käyttänyt juuri mitään muotoilutuotteita. Täytyypä taas ottaa itseään niskasta.
petomaani

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Muhitteluita kaipaa meikäläisenkin pää. Jotenkin vaan niin laiskottaa, että toisinaan "rääkkään" tukkaani pesemällä ainoostaan shampoolla ja nakkaamalla päähän jätettävän hoidon.

Olen huomannut, että mitä lähempänä olen tavoitettani (pitkät hiukset), sitä laiskempi musta tulee tukan hoidon suhteen. Näin on käyny aina ennenkin :(
Vastaa Viestiin