Sivu 1/1

Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 07:27
Kirjoittaja Henriikka
No niin, arvoisat juurekset! Tuli eräs ilta mieleen tällainenkin ajatus, kun pohdin hivenen ( tukkaa pestessä ) omia hiustenhoitotottumuksia ja miten ne ovat muuttuneet. Lähes kauhukseni huomasin, että oikeastaan tukan hoidolle ei enää ole aikaa ja laiminlyön sellaisia asioita, joita ennen tein säännöllisesti. Toki jaksan yhä tehohoitoja muhittaaa jne., mutta tietyt asiat ovat vain jääneet, ei vaan aina jaksa.

Oletteko te huomanneet tällaista? Jos olette, niin mitkä asiat skippaatte?

Mulle tulee omista jutuista ihan ensimmäisenä mieleen se, miten pidän hiukset öisin. Monta kertaa jätän hiukset laittamatta letille, kun ei vaan jaksa ja viitsi. Tästähän on sitten seurauksena se, että tukka on loputtomassa takussa aamuisin.
Myös sellainen on tullut huomattua, että kampaan hiukset vain silloin kun on ihan pakko. Joskus viikonloppuisin en välttämättä ollenkaan. Tukan selvittely vie suht paljon nykyään aikaa, joten koetan ilmiselvästi päästä helpommalla..

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 09:09
Kirjoittaja Penny
Hauska aihe, onneksi täällä on muitakin. ;) Juuri eilen mietin että olen alkanut skipata jätettäviä liian usein. Osasyynä että tukka tuntuu tosi hyvältä muutenkin, kiitos sopivien hoitsikoiden. Siltikin niitä pitäisi käyttää, erityisesti pitkässä tukassa suojana. Nyt kesällä myös saunominen on jäänyt paljon vähemmälle, joten tehiksiä on tullut laitettua suht harvoin kun vaativat mulla aina saunan seurakseen, nyt syksyn koittaessa pitääkin ottaa itseään niskasta kiinni.

Laiminlyönnin seuraukset näkyi parhaiten, kun käytin taannoin Tigin Fashionista hoitista jokusen viikon putkeen, enkä harjannut/kammannut/käyttänyt jätettäviä pesujen jälkeen (koska tukka menee Fashionistalla kivasti kiharaan ja oikenee em. toimenpiteillä), niinpä tukasta tuli tosi kihara, takkuinen ja karhea, ihan jo säikähdin saanko enää selväksikään. :o Opin tuosta sen, että ihan kaikkea ei voi/kannata välttämättä jättää kerralla pois.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 10:53
Kirjoittaja Mustikka
^Mulla on alkanut voidemaiset jätettävät jäämään. Vähän suihkin vain Mistiä, että saan tukan selväksi - latvojen päät jää vain aika lailla ilman.
Yleensä suihkun jälkeen jaksan nykiä tukkani selväksi harvapiikkisellä kammalla, mutta sitten seuraavaan pesuun asti käytän harjaa, enkä mitenkään varoen.

Nyt työttömänä ja muutenkin täysin toimeettomana en jaksa pestä hiuksiani, kun ei ole asiaa ihmisten ilmoille. :-[ Tuloksena on likaset ja takkuset hiukset, jotka on vielä takkusemmat pesun jälkeen ja hiuksia lähtee kourakaupalla selvittäessä.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 11:00
Kirjoittaja marenki
Haa, mullahan oli ihan kapinavaihe kesällä. Leikkasin kesäkuussa tukkaa reilulla kädellä ja tukka oli siis ihan täydellisessä kunnossa. Olin niin onnessani, kun tukka olikin yhtäkkiä niin helppo ja ihana, että minussa nousi ihan pikkupirulainen esiin, joka jätti ihan tahallaan/ilkeilläkseen jätettävät laittamatta kokonaan, en käyttänyt tehiksiä varmaan kuukauteen.

Tupeerasin ja käytin hiuslakkaa päivittäin! (Eikö ollutkin kauhea tunnustus  ;D) Enkä myöskään tahallaan suojannut hiuksiani auringolta, kun halusin nähdä, haalistaako aurinko hennausta, no haalensihan se juu-uu... Voidemainen jätettävä on loppunut, enkä ole saanut aikaiseksi tilata lisää, kun HQ-hairista se on aina lopussa. :-\  Lisäksi harvapiikkisin ja hellävaraisin kampa on hukassa, arvatenkin pyykkikoneen alla, mutten jaksa etsiä, joten kampailen huonommilla.

Lisäystä: enkä ole ikinä jaksanut laittaa tehiksen perään pikahoitista.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 11:00
Kirjoittaja Cherry
Mulla tahtoo unohtua liian usein latvasuojan käyttö. Kun en huomaa hiuksissa mitään eroa, laitoin latvasuojaa tai en. Enkä se sitten pidemmän päälle näkyy. Ja myös tuo sama kuin Henriikalla, en läheskään aina jaksa letittää hiuksiani yöksi. Nämä ei onneksi takkuunnu ollenkaan nukkuessa, mutta kieltämättä hirvittää mitä tämä tekee hiusten kunnolle pidemmän päälle.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 11:07
Kirjoittaja Mustikka
Pitääpä vielä lisätä, että mie en jaksa enää istua hoitoaineet ja tehot päässä. Yleensä käytän keraphix+humectress yhdistelmää, ettei tarvisi laittaa hoitoainetta ja tehohoitoa erikseen. Tämän vuoksi monet muut hyvät tehohoidot (enphuse) meinaa jäädä käyttämättä, kun niistä tulee parhain tulos erikseen käytettynä.

Laiskuus iskenyt

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 11:10
Kirjoittaja muori Pippuri
Miulla on välillä sama letti yötä päivää päässä pesujen välissä ja pesen 2 krt/viikko  :-X
Lenkille tai muualle kun menee niin laitan vain sen letin ponnarille, ettei irtohiukset sojota. Laiskuuden multihuipentuma.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 12:18
Kirjoittaja Chronos
En käytä enää oikeastaan ollenkaan huuhdeltavia hoitoaineita.Ja pesun jälkeen harjaan surutta,vaikka ennen käytin harvapiikkistä.Letti on päässä jatkuvasti,ja minulla on huono tapa hiplata letin ylijäämätupsua koko ajan.
Letistä johtuen tukka ei pesujen välillä ehdi kuivua kunnolla,työssäkäydessäkin kävin suihkussa joka päivä ja letti oli märkä vielä edellisen päivän pesusta.Jos nyt antaisi olla pesemättä jonkin aikaa.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 13:25
Kirjoittaja Serafi
Mulla menee muuten jees, mutten edes muista, milloin olisin viimeksi käyttänyt tehistä. Ei jotenkin vain ole tarvinnut... Varmaan joku pari kuukautta sitten. Enkä ole ikinä pitänyt tehistä puolta tuntia pidempään, ei vaan kärsivällisyys riitä.  ::)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 13:28
Kirjoittaja Saheli
Hahaa, täältähän paljastuu melkein susia lammasten vaatteissa.. Kyllä mullakin jäi latvasuojat ja jätettävät jokisikin aikaa pois, kun en jaksanut niitä laittaa. Enkä enää jaksa muhittaa tehiksiä tuntitolkulla päässä.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 13:47
Kirjoittaja RockQueen
Haa mitä tunnustuksia!

Mulla oikeastaan välillä iskee turhautumispainotteinen epäilys (jes mikä termi) kun laittaa päähän muhimaan mitä vaan hienoja tehiksiä tunniksi ja tuloksena ihan sama tukka kun pikahoitiksellakin. Tulee päähän kyllä että mitäs järkeä tässäkin on.. Ajattelen ne vähän kuin naamarasvatkin, todellinen hyöty näkyy pitkällä aikavälillä. En oo silti ihan vielä uskaltanut uhmata tukkalakeja ja kiltisti koitan säännöllisesti muhitella ;) Ja jätettäviä tulee laitettua senkin takia että niitä on muutama tonne hyllylle siunaantunut.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 13:50
Kirjoittaja Zessa
Ahaa, täällä niitä salaisuuksia raotellaankin.. ;)

Mulla on hiukan sekaisin koko kasvuston hoito tällä erää... :-[ Suurimpana kuitenkin se, etten oikein enää jaksa "laittaa" hiuksia oikein mitenkään..Toisaalta kun föönatessa tulee hienompi kampaus mutta toisaalta tuntuu, ettei se ole hyväksi hiuksille. Sitte lopputulos on se, että tungen pään täyteen lämpösuojaavia muotoiluaineita ja sitten kuitenkin föönaaminen jää ja siinä sitä sitten ollaan.  :-\ Jätettävien suhteen mulle on kehittynyt samanlainen asennevamma kuin muotoiluaineitakin kohtaan: Vastapestyyn ihanan puhtaaseen tukkaan ei tee mieli laittaa mitään ainetta..

Eli tunnustan: Koko hiustenhoito on laiminlyöty.  :o

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Syys 2006, 13:53
Kirjoittaja Zippo
Mä olen tullut vähän turhan voimakätiseksi hiusten harjaamisessa  :-[. Harjat on laadukkaita ja siten hiusta säästäviä, mut varsinkin jos on ollut tukka auki ulkona tuulessa niin pää on täynnä ilkeitä, pieniä takkuja. Niiden selvittäminen varsinkin kiireessä (on kävellyt kotoa jonnekin hiukset auki ja siellä "jossain" pitäisi sitten olla hiukset kauniisti hartioilla) tekee sen, et aikas rivakalla otteella joskus harjaa  :-\. Sattuu päänahkaan, eikä tod. tee tukalle hyvää.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 02 Syys 2006, 14:13
Kirjoittaja deko
En ole koko kesänä viitsinyt tehdä co-pesua vaikka auringonpolttama tukka siitä tykkäisi.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 02 Syys 2006, 14:22
Kirjoittaja Twinkley
Olen värjännyt tukan yhä useammin kestovärillä, koska tämä L'orealin Couleur Expertelta löytyvä upea värisävy raitoineen päivineen on sellainen, etten saa sitä mitenkään muuten aikaiseksi kuin tällä paketilla. :-\ Jonkinlaiseen samantyyppiseen pääsee kun pistää ensin kevytvärin ja sitten raitoja ja päälle suoraväriä antamaan punertavampaa sävyä, mutta ei se silti samanlainen ole.  :-\

Olen myös koko viime viikon pessyt joka päivä tukan (lomamatkalla tuli uitua meressä jne, joten tukka oli joka päivä ihan lähmäinen ja suolainen) ja tuntuu, että tukka on siitä kyllä jonkin verran kärsinyt.

Samoin käytän nykyään todella laiskasti jätettäviä. Kyllä aina noita kiharanvirkistäjiä laitan, jotka hieman hoitavat, mutta en oikein jaksa laittaa muita sitten jotenkin. Soft Endsiä olen pyrkinyt käyttämään, mutta sekin unohtuu aina välillä.  :-[

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 02 Syys 2006, 14:24
Kirjoittaja Luomo
Mullakin on selvästi harventunut erilaiset muhittamisjutut eli CO-pesut ja tehohoidot. En vaan jaksa mennä ensin kastelemaan/pesemään hiuksia, sitten odottaa 30-60 minuuttia, ja mennä sitten viimeistelemään hommaa. Jätettäviä jaksan sentään laittaa edelleen.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 02 Syys 2006, 14:30
Kirjoittaja Chaos
Mä olen täällä ihan :o Mä muhittelen kiltisti kaksi kertaa viikossa tehohoitoja, laitan aina jätettävää (jopa kolmea eri) ja oon varovainen hiusteni kanssa. Pelkään, että muuten hiukset menevät kamalaan kuntoon ja kaljuunnun vielä ;D

Tosin laitan kestoväriä koko tukkaan joka kuukausi melkein (Ishamael on kyllä sanonut, että näin voi tehdä kestovärien kanssa) eikä hiukseni ole siitä kyllä huonommaksi menneet. (Vielä ::))

Enkä laita letille hiuksia öisin, koska ne menee laineille tai vähän kikkuraan. Joskus ne on kivat, mutta kun sitä haluisi ihan suoranakin pitää!

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 02 Syys 2006, 17:23
Kirjoittaja Prisku
jos pesen illalla hiukset,niin monesti menen nukkumaan tukka märkänä.ja senhän tietää minkä näköiset ne on aamulla ; tyvestä menneet kuprulle ylöspäin ja latvat yhtä hamppua.ai vaan jaksa alkaa föönaamaan!
stiten en jaksa paljo käyttää mitään muotoilutuotteita,ku musta ne saaa tukan tuntumaan likaiselta.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Syys 2006, 13:00
Kirjoittaja Eläimellisyys
Mä laiminlöin heinäkuussa hiustenharjaamisen kokonaan. En siis reissussa ollessa harjannut tukkaani kertaakaan (koska hyvä harja unohtui kotiin, enkä halunnut repiä huonolla  ::)). Tuloksena ylähiuksiin iso rastoittunut takkupallo. Jos olisin tasannut latvat huonommasta ylätukasta ennen matkaa, ei tuotakaan olisi syntynyt. Sitä joutui sitten yli tunnin repiä ja selvittää käsin siskon avulla että sain sen pois, tukkaa varmasti katkeili vaikka oltiin varovaisia. Muuten olen jaksanut hoitaa tukkaa todella hyvin.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Syys 2006, 13:19
Kirjoittaja Butterfly
Mulla meinaa aina tehohoitojen käyttö jäädä vähemmälle, ei yksinkertasesti ole jaksamista/aikaa muhitella niitä tukassa montakymmentä minuuttia. Lisäks en aina aamusin pyyhekuivaa tukkaa ennen hoitsikan laittoa tai joskus ei ole aikaa laittaa koko hoitoainetta. Ja jos on oikein kiireinen aamu, niin sitten ei ole edes aikaa kuivata tukkaa ja laitan tukan kiinni märkänä ja illalla kun avaan kampauksen, on tukka vielä ihan märkä :-[

Sitten jos käyn illalla suihkussa, niin menen usein nukkumaan märällä tukalla. Ja jos menen nukkumaan kuivalla tukalla, en useinkaan jaksa laittaa sitä millään lailla kiinni yön ajaksi.

Jätettäviä ja latvahoitoja olen sen sijaan jaksanut käyttää ihan kiitettävän hyvin.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Syys 2006, 15:43
Kirjoittaja Tuulikaappi
Mulla taitaa olla vielä jonkin sortin honeymoon-vaihe menossa hiusteni kanssa. Mähän löysin Storen foorumin ja samalla hiustenhoidon riemut vasta reilu vuosi sitten, joten en ole kai vielä ehtinyt kyllästyä. Tehohoitoja muhittelen hyvillä mielin ja jätettäviäkin muistan aina laittaa.

Mutta, mulla on vielä joitain entisen elämän ajoilta jääneitä huonoja tapoja, joista en ole päässyt irti. Harjaa tulee käytettyä usein liian kovakouraisesti. Tekee välillä oikein pahaa, kun rouhin harjalla takkuja auki... Ja mun harjahan on tollasta perinteistä pallurapääpiikkimallia, joka tappaa hiukset. Voi minnuu. Pitäis kai oikeesti piilottaa toi harja jonnekin ja opetella käyttämään kampaa sen tilalla, niin en saisi niin paljon vahinkoa aikaan.
Välillä ihan alkaa huvittaa, kun yhtenä hetkenä kampaan toooosi varovasti hiuksista takkuja auki ja pari tuntia myöhemmin saatan reuhtoa niitä kiireessä harjalla.

Pitäisi myös opetella käsittelemään hiuksia hellemmin. Liian usein tulee revittyä tukka pois esim. repun hihnojen alta. Tiedän, ettei se ole fiksua, mutta kun... ::)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Syys 2006, 17:08
Kirjoittaja calypso
Komppaan Tuulikaappia, minullakin on ongelmana juuri tuo huonolla harjalla repiminen. En vain koskaan saa ostetuksi kunnollista kampaa, yksi minulla on mutta piikit saisivat olla vieläkin harvemmassa (ei se siis ole mikään tiheä taskukampa kuitenkaan). Myös tuohon tukan riuhtomiseen syyllistyn, se kun jää aina repun tai laukun hihnan alle tai mikä pahempaa, vetoketjun väliin  :-X

Jaksan siis hoitaa hyvillä tuotteilla, muhittelen tehiksiä ja jätettäviä käytän, mutta tapoja voisin parantaa muuten. Monesti myös en jaksa pestä hiuksia vaikka olisi jo syytä vaan vedän hiukset sykerölle takaraivolle ja siirrän pesupäivää  :-[
Latvat ja pituudet vain tuntuvat kuivilta ja takkuuntuvat ihan älyttömän helposti kun pesusta on kulunut tarpeeksi monta päivää, joten tuskin tuo hyväksi on. Hiuspohja ei ole tuosta moksiskaan, koska se ei rasvoitu nopeasti. Ehkä suurin syy tähän laiminlyöntiin on tuskallisen pitkä kuivumisaika.

(tälläkin hetkellä mietin jaksanko pesu-urakkaa tänään vai siirränkö huomiseen, laiska minä)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Syys 2006, 17:15
Kirjoittaja Natalija
Mäkin olen vielä aika alussa tässä hiustenhoito-innostuksessa ja jaksan vielä hoitaa ja muhitella. Mä ihan odotan että pääsen pesemään hiuksia! Pesin viimeksi pe-aamuna ja piti pinnistellä, että jaksoin odottaa tähän aamuun. Syntejä mulla on kuitenkin runsas föönääminen, mutta tuntuu, että ilman sitä ei tukasta tule hyvännäköistä. Mutta uskottelen itselleni, että tuo muu hiustenhoito korjaa vahinkoja.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Syys 2006, 17:46
Kirjoittaja Vulpes
Mä en ole vähään aikaan enää oikein jaksanut hoitaa tukkaa (niinkuin mitään muutakaan). Onneks on kuitenkin hyvät aineet, pysyy hiukset edes jossain kunnossa vaikkei jaksa sitä hoitista pitää kuin sen 5-10min. Jätettävät jää useammin laittamatta, ei niihin jaksa jotenkin kiinnittää huomiota. Yleensä pidän tukan letillä niin siitä on vähiten vaivaa, töiden takia joutuu kummiskin pitämään kiinni. Eikä mua enää niin haittaa vaikka tukka olis vähän likanen, kohta se kuitenkin on sitä taas..

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Syys 2006, 18:58
Kirjoittaja Triina
En ole ruvennut lintsaamaan hiustenhoidosta, mutta joitakin asioita olen aina tehnyt vähän laiskanlaisesti.

Pesen hiukset lähestulkoon joka aamu enkä jaksa antaa hoitoaineen vaikuttaa pitkään. Kuivaan hätäisesti suurimmat vedet pois ja levitän hoitiksen max muutamaksi minuutiksi. Tehohoitoja laitan saunassa, mutta aika laiskasti niitäkin. Latvasuojaa en juurikaan käytä, jätettäviä kyllä ihan kiitettävästi, ja hieron ne myös latvoihin.

Muotoilutuotteita ja fööniä käytän mylös joka päivä (pakko tämän lirtin kanssa) ja se näkyy myös hiusten kunnossa, mutta olen tyytynyt tähän. suht hyviltä ne näyttävät silti.

Harjani ovat aika hirveitä, halpoja ja vanhoja ja pesen niitä aivan liian harvoin.

Hiuksia lähtee tällä hetkellä hirveästi ja olen aikeissa pätkäistä lettiä aika lailla lyhyemmäksi, jotta siihen saisi edes jotain ryhtiä, joten juuri nyt en viitsi latvojen kunnosta välittää ihmeemmin.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Syys 2006, 20:37
Kirjoittaja tnn
Löysin parempien tuotteiden pariin vasta vuosi sitten, joten olen vielä toistaiseksi aika innoissani hiustenhoidon suhteen  ;D Hiusten kohtelutapani ovat ehkä hieman huonot, hiuksia tulee harjattua vähintään 10 kertaa päivittäin, en käsitä miten joillekin riittää yksi harjaus/kampaus päivässä :o Aukiollessaan tukka menee jatkuvasti takkuun. Harja tosin on hyvä, mutta hiuksethan varmaan kuitenkin katkeilevat tämän takia enemmän kuin normaalisti. Menen myös usein hiukset märkinä nukkumaan ja aamulla koko pää on yhtä takkua ja latvat kamalan tuntoiset.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Syys 2006, 21:57
Kirjoittaja Henriikka
Zippo kirjoitti: Mä olen tullut vähän turhan voimakätiseksi hiusten harjaamisessa  :-[
Vähän sama homma. Unohtui tuosta ekasta viestistä.. Aika kovakouraisesti joskus kyllä revin hiukset auki, etenkin kun puoli päätä  jo käsitelty ja aika alkaa loppua / kädet väsyä. :/

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Syys 2006, 23:40
Kirjoittaja Euphoria
En käytä mitään tehohoitoja ja joskus suihkin vain jätettävää pesun jälkeen. Hiustenkuivaajaa käytän melken joka päivä.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 04 Syys 2006, 00:54
Kirjoittaja Suomineito
Olen nyt melko tunnollinen hiusteni hoitaja, mutta välillä on todellakin jaksoja kun en jaksa kiinnittää niiden hoitoon paljon huomiota. Jossain vaiheessa tuossa kesällä en jaksanut pahemmin suojata hiuksiani auringolta käydessäni kävelyllä. Mulla on myöskin huonot hiusharjat, mutta en onneksi harjaile yleensä kovinkaan usein, ja ihan hyvä harvapiikkinen kampakin löytyy. Tosi huonoa on se että en millään halua leikkauttaa kuivia latvoja pois vaikka inhoankin sitä niiden karheutta (tosin haluan kuitenkin että latvat ovat epätasaiset). Tuntuu vaan että silloin lähtisi liikaa pituudesta jos leikkaisin, joten leikkaan niitä huonokuntoisia latvoja vasta sitten kun hiukseni ovat tarpeeksi pitkät niin ettei muutamat sentit paljon näy... Pesen hiuksiani mielestäni tarpeettoman usein toisinaan, niin ettei hiuspohja ehdi kunnolla rasvoittua (ihan vähän vain rasvoittuneena). Ja saunon joka toinen päivä! Suojaan kuitenkin hiukseni pyyhkeellä varsinkin jos heitän löylyä, ja nykyään olen säätänyt saunan lämmön niin ettei se mene kovinkaan kuumaksi, vain vähän lämpimäksi.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 05 Syys 2006, 08:56
Kirjoittaja EVS
Heh heh, mä en ole hiuksia hoitanut juuri ollenkaan sitten viime huhtikuun. Nipsaisin tukan silloin reipaasti lyhyemmäksi, hartioiden yläpuolelle. Tämä on sellainen pese ja pidä-malli, vastaleikattuna näytti ihan fiksulta ilman fööniä tai muotoilutuotteita. Eli shampoota ja pikahoitoa kerran päivässä, ilman tehiksiä ja jätettäviä. Nyt tämä alkaa olla aika ylikasvanut (solisluiden alapuolelle), mutta en ole saanut aikaiseksi mennä kampaajalle. Oikeastaan tykkään vähän lyhkäisemmästä mallista, hiukset on niin ohuet, että pidempi näyttää luirulta. Ehkä sitä taas jaksaisi alkaa hoitamaan tukkaansa, kun muutetaan saunalliseen asuntoon.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 05 Syys 2006, 09:43
Kirjoittaja petomaani
Joo, olen huomannut vastaavaa omalta kohdaltani. Tavallisesti silloin, kun "laiskottaa" eikä ole aikaa tms. jätän hoitoaineen shampoopesun jälkeen kokonaan käyttämättä. Lyön kyllä jätettävää hoitoa kumminkin pesun jälkeen, vaikkakin mulla ois aina parempi laittaa sekä että - hoitoainetta shampoon jälkeen ja jätettävää sitten myöhemmin. Tehohoitoja.. en ees muista, koska oisin viimeksi käyttänytkään..  :-[ :-[ .. Onneksi hiukset ovat kumminkin hyvässä kunnossa. Pitänee kumminkin kipittää ostamaan tehohoitoa kampaajalta..

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 05 Syys 2006, 11:30
Kirjoittaja Annika
Mulla ei ole koskaan ollutkaan tehohoitoa.  ;D

Rutiinit on kyllä aika selvät ja lukkiutuneet jo, ei niistä pahemmin luisteta. Harvemmin kuitenkaan ostan ja kokeilen mitään uutta, suosikit on aika pitkälle löytyneet ja niillä pelataan. Sellainen innostuneisuus siitä, että hiukset voi muuttua radikaalistikin johonkin suuntaan on hävinnyt kuin pieru saharaan, mikä on tuolta kokeilunhalulta syönyt luultavasti sen innostuksen. En ole myöskään enää kauhean tarkka siitä, onko tuotteissa silikonia - jos se auttaa latvoja pysymään kuosissa, niin sitä käytetään. Jotain, mitä aiemmin en olisi voinut kuvittellakaan tekeväni.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 05 Syys 2006, 20:19
Kirjoittaja Ella
Myönnän kuuluvani joukkoon, jolle kesä teki tepposensa. Kaikki muut asiat nousivat pääasian yläpuolelle ja hiuksethan siinä kärähtivät, kuivuivat ja kärsivät. Hiuksia tuli pestyä ahkerasti, co- pesut unohtuivat tyystin ja sanakirjasta piti pitkän tauon jälkeen katsoa että mikäs se tehis onkaan... Tuntui vain että aikaa kaiken tekemiseen kesällä oli niin vähän, jottei sitä halunnut viettää suihkumyssy päässä tai tukan virallista puhdistumisrituaalia suorittaen.

Olisipa tullut edes co-pestyä... Eikä vieläkään houkuta pesurituaalit. Ehkäpä ne sitten kun tukka on ihan hirvittävässä kunnossa, alkavat taas houkuttaa. Pakon edessä.  :P

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Syys 2006, 13:00
Kirjoittaja Silver
Jätettäviä hoitsikoita ei juurikaan jaksa levittää,kun tukka tuntuu muutenkin hyvältä pesun jälkeen.Ja laiskistuin tuossa jonkin verran että ei tullut tehiksiäkään käytettyä ja graah oli pakko ryhdistäytyä tukka muuten ihan solmussa,kun helposti takuttaa.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Syys 2006, 13:06
Kirjoittaja Belle
Kesä meni mullakin vähän rennoissa merkeissä... Koska rahat oli tiukilla ja kampaamotuotteet loppuivat, niin nyt tönöttää hyllyssä markettikamaa  >:(. Garnierin Fructis-latvahoitoa olen käyttänyt aina perushoitsikan lisäksi, mutta taitaapa tuokin olla silkkaa silikonia...

Pitäisi satsata kunnon tuotteisiin kunhan nyt syksyn mittaan alkaa talous kohentua.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 09 Syys 2006, 14:22
Kirjoittaja eOwyn
mä hiplaan, revin ja nypin hiusten pituuksia jatkuvasti, ei voi tehdä hyvää hiuksille :-[ Mitä näille levottomille käsille oikein vois tehdä... ehkä voisin taas opetella vaikka kaivamaan nenää, niin olis joku paikka näille :P

Muuten olen vähän liiankin tunnollinen hiuksista huolehtija, esim. rakastellessa ei sais hiukset hankaantua ja takkuuntua kovin pahasti, hauraat ja helposti katkeilevat kun ovat.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 04 Marras 2006, 21:24
Kirjoittaja Beatrix
  • Olen vasta löytänyt foorumin ja innostunut hiustenhoidosta, mutta entiset tapani tosiaan olivat aika karmaisevat...
    • käytin fructisia ja siltäkin vain tuuheuttavia tuotteita
    • pesin hiuksiani tosi usein
    • välttelin hoitsikoita, koska en pitänyt niiden "latistavasta" vaikutuksesta
    • tehohoitoa en edes omistanut
    • vaalensin hiuksiani itse, mukana tulevaa hoitoainetta sentään käytin aina yhden kerran
    • tungin päähäni paaljon alkoholisia muotoilutuotteita ja lakkaa
    • revin hiukseni todella kovakouraisesti kammalla auki, koska olivat aina niin kauheassa takussa
    • talvisin en suojannut hiuksia mitenkään, vaan annoin niiden olla takin päällä huurustumassa ja jäätymässä
    • myöskään kesäisin en suojannut hiuksiani ja viime kesänä poltin aika pahasti päänahkani, joten varmaan samalla hiuksetkin mukavasti kärähti
    • kävin usein saunassa ja aina ilman suojauksia (ei tullut semmonen edes mieleen)
    • kävin hyvin harvoin parturissa
    Tästä vois varmaan päätellä että olisin jo kalju tai vähintään hiukset kauheeta hamppua, mutta kumma kyllä ei se ihan niinkään oo. Latvukset oli aika karmasevassa kunnossa, mutta nyt kun oon niitä pari kertaa käyny leikkelemässä, niin yleisilme alkaa oleen se sama lasimainen, mitä se oli ennen vaalennuskierrettä. Että taitaapa olla aika karaistuneet hiukset mulla...  ;D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 23 Marras 2006, 04:30
Kirjoittaja Luscious

>:( :o :-[
Megapitkä aitohiuspidennys möyriintyi ja takkuuntui festareilla aivan toivottomaks ja sen aika oli lähteä kotiin palatessa..

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 23 Marras 2006, 15:14
Kirjoittaja Saheli
Niinhän siinä on käynyt, että olen kuivannut hiuksiani välillä kuivaajalla. Ei tee lainkaa hyvää käsitellylle latvukselle, mutta aina ei ole aikaa odottaa kolmea tuntia, että hiukset on kuivat!

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 07 Tammi 2007, 23:40
Kirjoittaja Humppasusi
Nyt on maailmankirjat sekaisin! Olen hengaillut uuden ihastuksen kämpillä viimeiset pari kuukautta (olen vaan käynyt kääntymässä kotona) Minulla on siellä vain yhdet shampoot ja hoitoaineet (freemanin). Olen hutaisten pessyt niillä pelkästään. Yleensä muhittelen tehiksiä tunteja joka pesukerralla, mutta nyt vaan pikaisesti laitan hoitoaineen. Ja mikä parasta, mulla ei ole siellä yhtään jätettäviä :o Kotioloissa laitan kahta-kolmea jätettävää joka pesukerran jälkeen. On vaan ollut aina niin kiire peuhaamaan miekkosen kanssa tai viipottamaan jonnekin hänen kanssaan.

Voiko mies muka mennä hiustenhoidon edelle, aagh! Kai tämä tästä kohta tasaantuu... ::)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 00:23
Kirjoittaja Humppasusi
^No nyt on saatu se arvomaailma järjestykseen! Miehen kämpiltä löytyy nyt k-pak tuoteperhe sekä mopeja. Huh! ;) Ehdin jo pelästyä.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 07:35
Kirjoittaja Jeyzie
Mä oon lähiaikoina laiminlöynyt tehohoidon käytön aika tehokkaasti. Varmaan kuukausi sitten tullut käytettyä ::) Jätettävistäkin suihkin vain Miracle Mistiä satunnaisesti ennen lämpökäsittelyjä...

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 07:51
Kirjoittaja Miracle
Mun pitäisi varmaan laiminlyödä hiustenhoitoa jonkin aikaa, koska hiukset tuntuu ihan liian ylihoidetuilta  :-X Ne on ihan sileät ja menee päätä myöten. PItänee unohtaa ne tehikset hetkeksi, jotta hiukset ei ihan näin lirut ja hoidetut olisi..

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 23 Tammi 2007, 23:07
Kirjoittaja Varis
En ole enää jaksanut etsiskellä ihmeitä tekeviä uusia tuotteita. Kärsinyt latvus kasvaa pois omaa tahtiaan ja saksia siihen tullaan käyttämään joka tapauksessa. Tehohoitojen muhitus on jäänyt vähemmälle, enkä aina jaksa laittaa hiuksiin tolkuttomia määriä tuotteita. Olen jopa luopunut joistakin tuotteista, joskin kyseessä ovat olleet vähemmän toimivat valmisteet. Koitan vähentää hiustuotteideni määrää. Lähinnä säästään hiusta välttämällä rankkoja kemiallisia käsittelyjä. Ei voi kyllä kieltää, etteikö elo hiusteni kanssa ole ollut helpompaa hyvien tuotteiden kanssa. Mutta toivon, etten tule enää paljon tarvitsemaan erityistuotteita tulevaisuudessa, kun värinpoistosekoilustani kärsinyt latva on kasvatettu pois.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 13:42
Kirjoittaja calypso
Oho, havahduin juuri hetki sitten siihen etten ole pessyt hiuksiani viikkoon  :o  Viimeiset pesutkin ovat olleet co-pesuja, milloinhan olen viimeksi shampoopulloon edes koskenut..? Talvella päänahkani on niin kuiva ettei mitään rasvoittumista tapahdu ja hiukset ovat olleet lähinnä letillä tai nutturalla niin latvat ja pituudetkaan eivät ole päässeet pölyyntymään tai likaantumaan, joten pesuväli saattaa aivan vahingossa pidentyä kun ei pesutarvetta varsinaisesti ole.

Kohta alan vaalentamaan juurikasvua ja lätkäisen punaisen värin päälle. Hirvittää vaan että mitä kuiva päänahkani tykkää vaalennusaineesta..

muoks: kummallista, päänahkaa kirveli normaalia vähemmän. Tai siis ei juuri ollenkaan..  ???  (pidän vaalennuainetta päässä aina vain noin 10min)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 13:58
Kirjoittaja Mrs. Priest
Viimeksi perjantaina kampasin hiukseni. Minkähänlainen takkupesä on tiedossa illalla. Onhan minulla hyvä syy olla koskematta hiuksiin. Iski ihana flunssa ja paikat on hellinä. Ei kestä koskea hiuspohjaan. Ei ole mukavaa edes istua. Taidan kömpiä takaisin petiin.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 28 Tammi 2007, 16:44
Kirjoittaja Ananas
Mulla väkisinkin on jäänyt hoitelu vähemmälle huomiolle, kun kouluaamuina ei ehdi muhitella hoitiksia kauan ja samasta syystä co-päivinäkin on tullut pestyä shampoolla. Jonkinlaista laiminlyöntiä ja hälläväliä-asennetta kuvastaa myös tämä hirveä hinku vaaleammaksi, kun eihän siitä seuraa muuta kuin tuskaa hiuksille. Onpahan sitten taas hoidon tarvetta. :)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 29 Tammi 2007, 21:22
Kirjoittaja si3nna
Munkin täytyy kai tunnustaa laiminlyöntini. :-[

En ole aika pitkään aikaan enää jaksanut muhitella tehiksiä päässä kauaa, enkä myöskään olla kovin tarkkana föönaamisen ym. hiuksiin kohdistuvan rasituksen kanssa. Olen myös pessyt tukkaa huolella päivittäinkin... niin joo, ja latvasuojaa en ole hankkinut loppuneen tilalle, nyt jo kuukausitolkulla oltu ilman (muita jätettäviä sentään vielä käytän).

Nyt viime aikoina olen myös alkanut lipsua markettituotteiden puolelle, en ole viitsinyt juosta kampaamokauppojen huipputarjouksien perässä, kun ainakaan ohimennen en sellaisia ole huomannut. K-pak shampoo on vaihtunut XZ:ksi, nyt markettihoitiksiakin eksynyt kaappiin.

Mulla siis nyt (ainakin toistaiseksi) sekä ajallinen että rahallinen panostus hiuksiin vähenetynyt huomattavasti. Ei ainakaan vielä näy hiusten kunnossa, mutta toivottavasti havahdun jos niin käy...

Olen kuitenkin sitä mieltä, että hyvät kampaamotuotteet hakkaavat markettien kamat mennen tullen, mutta normaalihinta kuitenkin kampaamokamoissa niihin nähden niin moninkertainen, etten tiedä kuitenkaan loppujen lopuksi hinta-laatusuhteen järkevyydestä. :-\

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 11:26
Kirjoittaja Shine
si3nna kirjoitti: Olen kuitenkin sitä mieltä, että hyvät kampaamotuotteet hakkaavat markettien kamat mennen tullen, mutta normaalihinta kuitenkin kampaamokamoissa niihin nähden niin moninkertainen, etten tiedä kuitenkaan loppujen lopuksi hinta-laatusuhteen järkevyydestä. :-\
Mä olen samaa mieltä tuon kanssa. Ja usein kallis kampamotuote voi olla omalle päälle täysi floppi, ja taas joku halpis olla ihan bueno. Mutta tuotefriikkinä on silti ihana kokeilla kaikkea uutta, ja yleisesti ottaen kampaamotuoteet ovat mielestäni laadukkaampia. Mutta niiden mullistavaan hiusta korjaavaan vaikutukseen en kyllä kovin suuresti usko verrattuna markettikamaan  :-\ Tiedä sitten..

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 16:29
Kirjoittaja Pipsa
Sain sitten kampaajalta ripitystä  :-\ Kauheesti katkenneita hiuksia.

kotiläksyt:

pitäis käyttää mahd. harvoja kampoja & harjoja
suihkun jälkeen hiukset saa harjata vasta kun on laittanut jätettävän eikä toisinpäin (niinkun olen tähän asti tehnyt siinä pelossa, että jätettävä lähmääntyy päänahkaan, jos sen laittaa ennen harjausta  ::))
hiuksia voi pitää kiinni muutenkin kuin vain yhdellä tavalla, joka kuluttaa tukkaa katki aina siitä samasta kohtaa

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 17:40
Kirjoittaja tnn
Mä en ole jaksanut muhitella tehiksiä aikoihin.. Jos sitä tänään pitkästä aikaa. Sitä aikaa olisi kyllä ollut monena muunakin päivänä, mutta aina olen muka keksinyt muuta tekemistä.. Kaiken lisäksi tukkaa tulee välillä harjattua vähän kovakouraisesti koulussa kiireessä. Pitäisi kyllä oikeasti alkaa taas ryhdistäytymään ja hoitamaan kunnolla, tavoitepituuskin on vain parin sentin päässä.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 17:55
Kirjoittaja Hipsu
Mä oon laiminlyönyt tukkaa niin että en oo muhitellut tehiksii aikoihin, enkä oo käyttäny tarpeeks pipoa pakkasilla..  :-[ Mut mä lupaan muuttaa tapani!  ;D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 18:50
Kirjoittaja Euphoria
Olen laittanut pesun jälkeen vain jätettävää, mutta mulla onkin nyt superlyhyt tukka. Ensi viikolla sitten hoitelen tukkaani paremmin. Tällä viikolla on niin paljon muutakin ajateltavaa kuin hiukset.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 30 Tammi 2007, 18:59
Kirjoittaja Bamboo
No, en tiedä onko tämä kauheaa hiusten laiminlyömistä. Mutta olen siis käyttänyt pari viikkoa tehohoitona Nutri glossia, se kun on ainoa mulla tällä hetkellä oleva silikoniton hoitoaine. Huvittavaa... kaappi täynnä kampaamotuotteita ja mä käytän vain nutri glossia. Ei edes huvita kokeilla toimisiko Joicot vaihteeksi, kun ei jaksaisi hiuksia pestä heti uudestaan, jos hiuksista tulee lähmäiset.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Helmi 2007, 00:58
Kirjoittaja karkki
store aikoinani mä hoidin iuksiani superhuolellisesti, joka pesussa tehohoito ja pikahoitoainetta, co-pesuja, kookoskermaa ennen pesua ym... tuotteet oli lanzaa, joicoa, nexxusta, redkeniä, tigiä ym...

tukka oli tosi nätti, kiiltävä, pitkä, hyväkuntoinen...

sit toissa syksynä iski "kiinnostamattomuus" enkä hoitanut hiuksiani kunnon tuotteilla... jotain xz shampoota ja hoitoa ja yllämainuttujen jämiä... no aluksihan tukka ei sanonut mitään... oli yhtä nätti kuin ennenkin ja silloi se siis iski, että miksi panostaa kuin samalta näyttää... no viimesyksynä "heräsin" todellisuuteen, eli tukka oli aivan kamala takkupesä, jonka latvat repsotti joka suuntaan...

syksyllä sit leikattiin "räjähtäneet" hiukset pois ja kuntokuuri jatkui taas...

nyt olen siis palannut takaisin "kehään" enkä varmasti enää hiustenhoidosta tingi...

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Helmi 2007, 15:22
Kirjoittaja Nove
Mä en varsinaisesti laiminlyö hiuksiani, mutta en saa siitä enää läheskään irti sitä mitä ennen sain. Suurimmaksi osaksi se riippuu siitä, että vaikka hiukset onkin hyvässä kuosissa, on vaan pakko tunnustaa se tosiasia ettei niistä saa minkään valtakunnan aineilla kiiltäviä eikä sileitä, kun kerran hiuslaatu on mitä on.

Kyllähän ne pesee ja jaksaa vielä muhitella tehiksiäkin, mutta se on nykyään lähinnä pakkopullaa eikä siitä revi väkisinkään minkäänmoista nautintoa. Aivan sama kuinka monen kympin aineet on päässä, kuivuttuaan ne on kuitenkin se sama epämääräinen ja epäsiistin näköinen pörrö.

Eniten kuitenkin harmittaa kaikki se raha mikä hiuksiin on vuosien varrella mennyt. Ei se tietysti ihan turhaa oo ollut enkä tässäkään pisteessä aio siirtyä markettikamaan, mutta tulee pakostakin mieleen mitä kaikkea muuta oikeasti hyödyllistä tavaraa sillä rahalla oliskaan saanut...

Hyvää tässä on tietysti se, että rahaa jää nykyään paljon enemmän kaikkeen muuhun kun ei tarvitse olla jatkuvasti hamstraamassa hiushärpättämiä ja kokeilemassa uusia tuotteita. Ihan hyvin sitä näköjään pärjää niillä pakollisilla puteleilla, vaikken tuota oliskaan kuvitellut ikinä sanovani :)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 18 Helmi 2007, 18:16
Kirjoittaja Cherry
En tiedä, voiko tätä sinänsä laskea hiustenhoidon laiminlyönniksi, mutta en enää nykyään jaksa muhittaa tehohoitoja päässä pidempiä aikoja. Kahdesti viikossa, saunan yhteydessä kyllä laitan tehohoidon, mutta se vaikutusaika on silloin sellainen 10min. Onhan tuo jo enemmän, kuin käyttöohjeissa sanotaan, mutta kun olen omissa hiuksissani huomannut, että parempi tulos tulee, jos antaa aineen vaikuttaa pidempään, vaikka useitakin tunteja.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 06:57
Kirjoittaja Kikka
Tunnustan: Oon jo pitkään laiminlyönyt hiusteni hoidon tai siis lähinnä hiustenpeseminen just nyt tuntuu ylitsepääsemättömän työläältä. Ei vaan jaksais millään ja siksipä saattaa entinen parin päivän väli pesussa olla nyt kolme tai neljäkin. Toisinaan jopa hiustenharjaus saattaa jäädä kotona nyt möllötellessä vähille. Onneksi mun päänahka ei ole rasvoittuvaa sorttia, ainoo vaan että hiukset takkuuntuu ja tuntuu kuivuvan, mitä useamman päivän on pesemättä. Ja kai ne ny takkuuntuu, kun niitä ei harjaa .. heh.

Nooh, kunhan mä tästä jakaudun, niin ehkä sitten ... jos jää enää aikaa hiustenhoitoon sitäkään vähää. :D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 08:50
Kirjoittaja petomaani
Mulla on taas "se kausi", etten ole jaksanut panostaa hiuksiin.. :( .. Olen pessyt kyllä kosteuttavalla shampoolla (BC:n moisturising shampoo ja toisinaan kaikki tökötit vekkaan deep cleansingilla), hoitoaineiden käyttö on jäänyt ihan vaan suihkuteltavan moisture kickin varaan. Pitääkin ottaa "itteä hiuksista" ja tehostaa taas tätä toimintaa.. :)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 10:11
Kirjoittaja Pipsa
Äh. Tänään taas lähdin melkein suoraan suihkusta kävelemään pakkasessa töihin -ja ilman pipoa tietysti. Tukka meni tietysti ihan jäähän ja sen jälkeen hötöksi. Eikä se flunssakaan varmaan tällasella hoidolla parane  :-\

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 13:40
Kirjoittaja Lorena
Huomasin pari viikkoa sitten, etten ole tehnyt kunnon tehohoitoja hiuksille varmaan kuukauteen ja olen "hoitanut" hiuksia vain hätäisesti jollain hyvin silikonipitoisella pikahoitsikalla pesun jälkeen. Tukka on näyttänyt myös siltä... Nyt olen ottanut taas niskasta kiinni ja kaivanut laatikoista kunnon aineet ja varannut aikaa tähän pehkoon. Onneksi tukka alkaa taas tuntua pehmeältä ja suostuu jo yhteistyöhön :)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 13:44
Kirjoittaja Hipsu
Mä oon alkanut föönin kanssa suoristelemaan tukkaa, tälläinen tappo-vaihe siis menossa  ;D Pitäis tilata CHI-harja, sillä saa ainakin sileemmän tuntuista jälkeä, en sit tiedä kuinka paljon vähemmän loppujen lopuksi kuluttaa..

Mä jotenkin heräsin siihen, että minkä takia mä tätä tukkaa pidän ja hoidan jossen voi sitä ikinä muotoilla? Mitä apua on hyväkuntoisesta tukasta jos se vaan roikkuu mitäänsanomattoman näköisenä päästä?  ??? Hyvät suojatuotteet ja hoitotuotteet alle ja saksia latvoille tarvittaessa, eiköhän se sillä kestä!

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Maalis 2007, 14:28
Kirjoittaja Bamboo
Minä kihartelen hiuksia pari kertaa viikossa, eikä sekään mitään hyvää tee tukalle. Noh, toivottavasti ei hiukset kärähdä ajan kuluessa, pitäisi panostaa nyt hiustenhoitoon ennaltaehkäisevästi.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 08 Maalis 2007, 15:31
Kirjoittaja almiros
Värjään aivan liian usein ja aina koko tukan. Lisäksi tupeeraan liikaa. Nukun letit päässä, koska illalla suorat hiukset ovat aamulla kaikkea muuta kuin suorat. Sojottavat minne sattuu. Letit saattavat kiristää päänahkaa. Lisäksi on kamala tapa _repiä_ lettien väliin jääneet hiusosiot katki. Eli jos hiuksia on jäänyt kiinni toiseen lettiin, niin sitten vain repäsen ne ja tukkapala lyhentyy puolella  :o
Jaa sitten vielä harjaan hiukset aina märkänä ja latvat "selvitän" rajusti.

Olenpa kamala. Pitäisi varmaan parantaa tapoja  :-[

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 15 Huhti 2007, 10:13
Kirjoittaja Mrs. Priest
Eilen oli niin huono olo, että en avannut hiuksiani vuorokauteen. Huono olo oli ihan omaa syytäni :-[. Pelkäsin, että niskahiukset olisivat kärsineet hirveistä takuista. Olisi pitänyt käydä pesemässä hiuksetkin.

Keksin siinä pienen testin. Viittiiköhän tätä edes paljastaa? :D Olen ollut vähän huolissaan hiusten liiallisesta tippumisesta. Ryypänny joka viikko, stressi, unettomuus, ruokavalio jne. Levitin sängylle ison valkoisen paperin ja avasin hiukseni sen päällä ja kampasin läpi. Irronneet hiuksethan tippu siihen valkoiselle paperille. Tulos: 29 hiusta vuorokaudessa :o. Luulin tosiaan olevan enemmän. Ehkä sattu hyvä päivä. Oli vain yksi pitkä hius ja muut 5-35cm pituisia. Katkenneita ei yhtään. Ennen on harjaankin tarttunut harjauskerralta 20-30 hiusta.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 15 Huhti 2007, 16:34
Kirjoittaja Rosey
Syyllinen! En ole leikkauttanut hamppulatvoja! Olisi jo korkea aika.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 15 Huhti 2007, 16:38
Kirjoittaja Vera
Mä käytän suoristusrautaa liian usein. Sen takia latvat aina kuivuu ja hamppuuntuu, eikä hiukset kasva tästä nykyisestä pituudesta mihinkään :( Vaikka käytän lämpösuojatuotteita, niin ei ne tarpeeksi tunnu auttavan. Huoh. Miksei mulla voi olla luonnostaan sileää ja suoraa tukkaa.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 18 Huhti 2007, 23:58
Kirjoittaja marketta
Hihi, joo latvojahan en ole leikkauttanut 8 kk...  ::) Ensi kuussa tämäkin asia korjaantuu. Tosi harvoin kiireessä käy niin etten laita jätettäviä, ja koska olen havupää, unohdan usein latvasuojat johonkin muuhun kaupunkiin enkä voi niitä silloin laittaa. Tykkään harjata hiuksiani mieluummin kuin kammata, en sentään riuhdo kun eivät koskaan niin takussa ole. Rasittavin laiminlyönti on mennä hiukset märkänä nukkumaan, ei siinä muuten mitään mutta ne on sitten kuivuneet ihan miten sattuu, toisesta kohti _aivan_ päätä myöten ja toisesta kohti sojottaa mihin sattuu. Hiukset tuntuu yön jälkeen myös tosi kuivilta jos on mennyt märillä/kosteilla hiuksilla nukkumaan.  :-\

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 14 Touko 2007, 16:07
Kirjoittaja Mariatar
Täällä tulee hirmuinen laiminlyöjä! (Havahduin lopullisesti eilen.)

Käyttäjä syyllistynyt huomattaviin hiustenhoitorikkeisiin, joista pahimmat:
- Ei tehiksiä melkein kolmeen kuukauteen
- Ei jätettäviä kahteen kuukauteen
- Ei hamppulatvojen leikkausta aikoihin
- Harjaaminen joko jäänyt, tai sitten hoidettu raastamalla
- Hiuksia pidetty rautaliitosponnareilla enemmän, kuin laki sallii
- Ajoittain pessyt hiukset vain kerran viikossa, vaikka päänahka on helposti rasvoittuva ja hilseeseen taipuvainen

Puolustus: Ollut kipeänä kolmisen kuukautta putkeen, tuore lävistys korvassa, kiireiset koulu- ja työaamut

Vahingot: Katkeilleet hiukset, rasvaisuus, hilse, kuolleet latvat, yleinen hamppuisuus

Rangaistus: Häpeä (Juuri 2007 viikon päästä...)

Muutos: Kokonaisvaltainen! Tehohoitokuureja, jätettävät takaisin käyttöön, harjaaminen joka päivä hellävaraisesti, latvojen lyhentäminen (ainakin 10 cm.)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 15 Touko 2007, 10:59
Kirjoittaja Antonella
Minulla on paha tapa nyppiä kaksihaaraisia tai katkenneita hiuksia sormin. Siis revin sen haaroittuneen osan irti, tai sitten jos on katkennut hius niin nyppäisen siitä katkeamiskohdasta (valkeasta pallukasta) hiuksen poikki. Hetkellisesti saan tästä jotain kummallista mielihyvää, mutta heti sen jälkeen tulee huono omatunto kun tietää, ettei tämä ainakaan paranna hiuksen kuntoa.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 15 Touko 2007, 12:39
Kirjoittaja si3nna
Mullakin mennyt tilanne aika pahaksi, laiminlyömistä havaittavissa (kuten jo aika pitkään). :-\ Sinnittelin pitkään markettituotteilla joiden hoitoteho ei mitenkään riitä mun tukalle, sen tuloksena latvat pitkästi kuivaa hamppua joihin ei oikein mikään auta. En kuitenkaan niitä ole leikkauttanutkaan aikoihin, ja raastan niitä takkuisina kovakouraisesti kammalla niin että saan jotenkin selviksi. Kuitenkin toki föönailen tiheään ja en jaksa muhitella tehiksiä pitkään päässä. Shame on me. :-[ 

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 19 Heinä 2007, 23:05
Kirjoittaja -kata-
Mä oon laiminlyönyt hiuksiani kait jo pidemmän aikaa. Ei jaksa kiinnittää enää lähellekkään niin paljon huomiota, enkä aikoihin oo kokeillut mitään uutta tms. En käyttele tehohoitoja. Ihan vaan jotakin shampoota, hoitista ja vähän jätettävää, that's it. Eikä mun hiukset siltikään ole mitenkään huonommassa kunnossa.
Kait se on tää elämäntilanne mikä on ollut päällä jo niin pitkään, että ei vaan jaksa välittää sillai "ei niin tärkeistä" jutuista. Vaikka kyllä edelleenkin, eniten rahallisesti satsaisin hiustuotteisiin kuin muuhun kosmetiikkaan, että on ne hiukset sen verran tärkeä juttu edelleen. Tosin mihinkään kosmetiikkaan en koskaan ole tuhlannut järjettömästi ja pitkään aikaan itseasiassa rahaa ei oo kulunut mihinkään kosmetiikkaan, siksikin että taloudellinen tilanne on tiukkaakin tiukempi.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 00:18
Kirjoittaja Kissatukka
Mä olen nyt pari kertaa (taas) pessyt hiukset erisanin pesunesteellä, kun tigit ei ole olleet kylppäsissä käden ulottuvilla.:-[ Koetan parantaa tapani, sillä hiuksistani sen todellakin pesun jälkeen huomaa.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 10:14
Kirjoittaja Hentoinen
Njoo. Hiukka hiljaista on ollut tuon pesemisen kanssa täälläkin. Yleensä mä pesen joka toinen päivä, silloin tukka pysyy suht hyvin kuosissa ( paitsi otsis). Nyt olen pessyt jopa neljän päivän välillä, kun oon lomalla. Ollaan tehty remppaa, eli mulla on joka tapauksessa lätsä päässä ja pituudet nutturalla, joten who cares?
Yleensä mä heitän tehiksen pitkällä vaikutusajalla kerran viikossa ( pakkasilla 2 kertaa), nyt taisin pistää tehiksen viimeks juhannusviikolla... :o Aika herätä, siis. Jätettävää mä olen onneksi uskollisesti laittanut joka pesun jälkeen, joten latvat on suht kunnossa. Väri on haalistunut yökkö kevytväri, onneks mä menen kampaajalle maanantaina ja saa taas ammattilaiskestot päähän. Mä kun aina ennen permistä luulin että kevytvärit ei pysy kun mulla on niin lasinen hius ettei ne uppoa siihen, mutta eipä tuo auta vaikka on permistä ja vaalennusta alla - neljä viikkoa pysyi, ja nyt ne näyttää laikukkailta.
Ehkä mä nyt pirityisin kun on uudet L'anzat kaapissa...

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 20 Heinä 2007, 12:20
Kirjoittaja Babooshka
Itku kun mun pitäisi tosiaankin saada itseni kampaajalle. Oon vaan niin laiska ottamaan luurin kauniiseen käteen ja pläräämään kalenteria. Vuoden aikana oon kyllä kehittyny huimasti hiusten itseleikkuussa, mutta eihän se oo sama juttu...

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 23 Heinä 2007, 17:34
Kirjoittaja olivia
En tiedä onko se laiminlyöntiä että olen vaihtanut täysin markettituotteisiin enkä muutenkaan jaksa enää juurikaan panostaa hiustenhoitoon. En ainakaan vielä huomaa mitään eroa mutta enpä huomannut silloinkaan kun siirryin markettituotteista kampaamotuotteisiin. Tuntui että hukkaan meni ne rahat jotka panosti päähän.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 24 Heinä 2007, 15:41
Kirjoittaja Bamboo
Hiukset näyttää lähinnä hampulta  ::). Olen käyttänyt tuotteita, jotka ei tee mun hiuksille mitään. Lippiksiä on tullut sitten käytettyäkin koko kesän ajan. Syksyllä leikkaan tukan lyhyeksi ja nytkin on postissa tulossa uusia tuotteita, kyllä se vielä tästä.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 31 Heinä 2007, 19:23
Kirjoittaja Luna
En olisi vielä kuukausi sitten uskonut että ikinä kirjoitan tähän ketjuun, niin tärkeä osa viikkorutiinia hiustenhoito on mulle viimeisen vuoden ollut. Nyt jostain syystä mennyt heinäkuu ihan peruspesulla, en ole jaksanut panostaa kunnolla hoitoon ja laittoon. Sen kyllä huomaa, eilen kävin suihkussa ja enää jälki ei ole niin pehmeää ja hyväkuntoisen tuntoista, takkuaakin enemmän. Jotenkin mulla on ollut niin ahdistus työpaikan kanssa (mihin ei onneksi tarvi enää mennä) ja mielenkiinnon kohteet olleet esim kodin sisustuksessa, kuntoilussa, syömisissä ja kosmetiikassa, joten tukkajutut jääneet mun "hömppäosiosta" ihan paitsiolle. Pitää nyt kuitenkin heti skarpata ja ottaa tilanne kiinni, tehismuhitusta ja suoraväriä niin eiköhän tilanne korjaannu.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 31 Heinä 2007, 20:20
Kirjoittaja Varis
Taas vaihteeksi on kesä mennyt heikolla panostuksella. En ole muhitellut O&H:ta kuin kerran ja BC:n latvasuoja loppui, enkä ole ostanut uutta. On mulla vielä ALTimaa, mutta ei se ole ihan sama asia. Markettishampoilla on menty jo pitkään. Hoitoaineet mulla on kyllä hyviä; O&H:ta ja MOP:in Hydratingia, en vaan jaksa pitää niitä pitkään. Nuo latvat odottaa leikkuuta ja suurin osa hiuksista on käsittelemätöntä ja hyväkuntoista. Ihme jos en siirry markettikamaan, kun viimieisimmätkin käsitellyt on leikelty.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 31 Heinä 2007, 20:57
Kirjoittaja Jessie
Tunnustanpa minäkin, että hiustenhoidossa keskeisintä on ollut viime aikoina helppous, nopeus ja se, että tukka näyttää hetkessä hyväkuntoiselta (vaikka siitä aiheutuisikin menetystä pitkällä tähtäimellä). Siispä

- olen raastanut sen lähinnä hetiäkkiä selväksi iltaisin ja suihkun jälkeen, ja irtohiuksia leijailee vähän ties missä
- olen alkanut föönaamaan hiuksia kuumalla lämpötilalla fööniharjan kanssa, jonka jälkeen tukasta tulee vain liian kiva    että malttaisi antaa sen vain kuivua vapaana
- monet jätettävät olen unohtanut kaappiin
- huivi on monta kertaa unohtunut kesäkuumalla, tosin onneksi nyt on ollut enemmän sadesäitä (siis hiusten kannalta)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 31 Heinä 2007, 22:10
Kirjoittaja Helen
Jätettävien laitto on päässyt pikkuhiljaa unohtumaan...:-[ tässä pitäs koittaa tsempata. Samoin voisi pistää useammin tehistä.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 02 Elo 2007, 15:29
Kirjoittaja irvikissa
Täytyy tunnustaa, että tukkahärpättimet ei oo kyllä täälläkään kiinnostaneet pariin kuukauteen kovinkaan paljoa, jätettävien käytön olen unohtanut melkein kokonaan, tehisten muhittelemisen myös. Tosin sille on syykin, päässä on punainen suoraväri, enkä tahdo että se lähtee heti ensimmäisten pesujen jälkeen... Väri on siis kunnossa, mutta muuten hiusten kunto on vähän niin ja näin. Latvat alkaa olla hamppua ja pituudet huutavat kuivuuttaan. Pesuväli tosin on pidentynyt huomattavasti, tällä hetkellä pesutahti on noin 2 kertaa/viikko. Jotain kyllä tarvii ruveta pikkuhiljaa tekemään, ettei tarvi ruveta tukkaa leikkelemään enempää.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Elo 2007, 02:19
Kirjoittaja Cerise
Tehiksiä en ikinä jaksa pitää kymmentä minuuttia kauempaa, olen
liian kärsimätön. En myöskään aina jaksa odottaa hiusten kuivumista
ennen harjausta/kampaamista.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Elo 2007, 16:36
Kirjoittaja Eudokia
Tuli tahaton laiminlyönti kun olin reissussa ja en ehtinyt pesemään hiuksia. Korjasin asian tänä aamuna. Inhottavaa olla likaisella tukalla.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Elo 2007, 19:13
Kirjoittaja Elluli
Mä en oo käyny kampaajalla sitten juhannuksen ja malli jo ihan ylikasvanut..  :P Tosin yritän kasvattaa joten samapa tuo. Juurikasvun värjään itse tummanruskealla kevytvärillä tai kestovärillä kerran kuussa. Hoitotuotteet on ihan hyvät tällä hetkellä, Joicon K-pak shampoo, hoitis ja rekku, myös Tigin Dump blonde/Moisture Maniac -shampoot ja hoitikset. Uuden jumppaharrastuksen vuoksi pesen melkein päivittäin (ennen pesuväli oli joka toinen päivä) ja se kyllä näkyy.. Hiukset tuntuu olevan pelkkää kuivaa hamppua  :( Mut ku onhan ne hiet pois pestävä!!  >:(

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Elo 2007, 20:15
Kirjoittaja Cerise
Elluli kirjoitti: Mä en oo käyny kampaajalla sitten juhannuksen ja malli jo ihan ylikasvanut..  :P
Heh, tähän väliin tunnustan, etten ole ollut kampaajan käsittelyssä yli vuoteen  ;D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Elo 2007, 21:18
Kirjoittaja Cherry
^Ja mä voin tunnustaa käyneeni kampaajalla viimeksi marraskuussa. On mun hiuksia tosin sisko tasoitellut, mutta kyllä näissä kuivaa on, kun kotona ei tule leikattua ikinä niin paljoa kuin kampaajalla(joka kyllä ottaakin sitten ylimääräistäkin :-\)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 07 Elo 2007, 15:22
Kirjoittaja Huuhkaja
Mulla on koko hiustenhoito taas kerran räjähtänyt käsiin kesän aikana. Olen viimeiset 7 viikkoa viettänyt aikaa milloin missäkin päin Suomea ja maailmaa, ollut paljon hotelleissa ja pessyt hiukset melkein joka päivä hotellin lirushampoolla, (vaikka hiukset eivät edes kaipaisi pesua useammin kuin pari, kolme kertaa viikossa korkeintaan), ja raastanut paniikissa märkiä hiuksia suoraksi että ehtii viime minuuteilla wet lookissa hotellin aamiaispöytään.  Pitäisi varmaan lopettaa tämä hiusten rääkkäys tältä kesältä ja palata taas normaaleihin hellävaraisiin hoitokäytäntöihin. Niin, ja kampaajalla käyntiä voisi harkita, varsinkin kun ens viikolla on tuttavapariskunnan häät.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 08 Elo 2007, 17:34
Kirjoittaja Chronos
Eipä ole hiustenhoidosta tietoakaan ollut vähääm aikaan.Käyttöön lähtee ensimmäinen pullo joka käteen osuu ja hoitsikaksi suihketta.Johtuu kai colorpulsesta,kun panttaan hiustenpesua ja hoitoaineita ettei väri lähde.Joudun työn takia pitämään sitä jatkuvasti kiinni,niin ei hoidetusta tukasta ole mitään iloa.Ja nyt kesällä tuntuu että tukka on jatkuvasti kiinni liimantunut ihoon/naamaan ja tiellä.On alkanut lyhyen tukan leikkuu jo himottamaan.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 09 Elo 2007, 07:53
Kirjoittaja -j-
OT
Chronos kirjoitti: Joudun työn takia pitämään sitä jatkuvasti kiinni,niin ei hoidetusta tukasta ole mitään iloa.Ja nyt kesällä tuntuu että tukka on jatkuvasti kiinni liimantunut ihoon/naamaan ja tiellä.On alkanut lyhyen tukan leikkuu jo himottamaan.
Samoin. Kesällä on anyway pakko pitää hiuksia kiinni, koska muuten kuolee siihen kuumuuteen ja inhottaa, kun letti liimautuu niskaan kiinni. Mullakin käväisi eilen mielessä lyhyemmäksi leikkaaminen, mutta tuskin sitä teen. Ärsyttää vain, kun periaatteessa omistaa hyvin hoidetut ja piiiiitkät kauniit hiukset, niin ei ne kyllä kovin kummoiset ole ainaisella tiukalla nutturalla  >:(

Ja aiheesta. Olen minäkin viime aikoina hoitanut hiuksia vähemmän, kuin yleensä. Pesu ja hoito näköjään kerran viikossa ja ehkä joskus harvoin jotain auringolta suojaavaa ainetta.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 05 Syys 2007, 11:27
Kirjoittaja Withering
Havahduin eilen siihen tosiasiaan, etten ole käyttänyt tehohoitoa liki puoleen vuoteen!  :-[ Lähtikin sitten tilaus LF:ään, L'anzan Dry Hair Moisture Treatment toivottavasti lopettaa laiminlyömisen.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 21 Syys 2007, 15:07
Kirjoittaja Nienna
Kolmisen värinpoistoa lyhyen ajan sisään pitkään tukkaan, väriä päälle pari kertaa ja hyvä jos jaksan suihkussa pikahoitiksen laittaa.  :D Nytkin olen käytellyt pois jotain Dovea. Hiukset näyttäisivät kuitenkin olevan ennallaan. Öljyjä olen kuitenkin käytellyt aktiivisesti.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 29 Syys 2007, 16:25
Kirjoittaja Trouper
Mä olen laiminlyönyt tehohoidot aivan totaalisesti nyt parin kuukauden sisällä, sitäkin ennen pari kuukautta aika pienillä hoidoilla ja vaikutusajoilla... ::) Viimeksi olen käyttänyt kunnolla muhitettuna tehistä joskus elokuussa, ja sitä ennen heinäkuussa - ja normaalisti käytän tehistä joka pesun yhteydessä! Ei mikään ihme, että hiusten kiilto on kärsinyt ja latvat harottavat herkemmin kuin aikaisemmin. Tilanne on korjattava pikimmiten!

Muuten hoito on ihan ok tolalla, käytän huolellisesti jätettäviä ja pidän hiuksia nykyisin kiinni öisin (löydettyäni valtavia takkupalloja tyynyjen välistä).

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Loka 2007, 00:07
Kirjoittaja MissWorld
Ei oo tullut viimeaikoina käytettyä hoitoaineita tai naamioita oikein ollenkaan, paitsi tänään kylläkin laitoin pitkästä aikaa Clynolin kosteuttavaa hiusnaamiota hiuksiini. Oon ihan ylpee ittestäni.  ;D

Mua ei vaan oikeen siks innosta käyttää noita aineita ja naamioita koska mulla on jo muutenkin tosi liukkaat ja sileät hiukset, ja sitten kun laitan vaikka hoitoainetta, niin ei mitään mahiksia saada hiuksia pysymään yhtään mitenkään.  >:( Et periaattees käytän noita vaan mieluiten sillon kun ei tarvi seuraavana päivänä mennä mihinkään niin ei väliä miten hiukset sit on.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 27 Marras 2007, 09:18
Kirjoittaja Anissa
Minä oon laiminlyönyt tätä hiustenhoitoa nyt kyllä hyvän tovin ja sen kyllä huomaa. En ole vain yksinkertaisesti ehtinyt muhitella tehohoitoja. En myöskään ole käyttänyt jätettävää varmaan pariin viikkoon. Pitää ryhdistäytyä, nämä talvikelit kun on sellaiset, ettei laiminlyöntiin olisi varaa. Päänahka kutiaa ja tukka menee liiskana pipon alla.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 27 Marras 2007, 21:25
Kirjoittaja Luscious
MissWorld kirjoitti: Mua ei vaan oikeen siks innosta käyttää noita aineita ja naamioita koska mulla on jo muutenkin tosi liukkaat ja sileät hiukset, ja sitten kun laitan vaikka hoitoainetta, niin ei mitään mahiksia saada hiuksia pysymään yhtään mitenkään.  >:( Et periaattees käytän noita vaan mieluiten sillon kun ei tarvi seuraavana päivänä mennä mihinkään niin ei väliä miten hiukset sit on.
No eihän sun mitään tehiksiä tai ees välttämättä pikahoitiksia täydy laitella!
Jätettävää vaan ja ehkä pikkusen latvasuojaa niin pysyykin hyvinä.
Tai sitten laitat hoidot pelkästää korvasta alaspäin pituuksiin.
Ei niistä mitään muuta hyötyä ole, kun että saa sileät ja hyväkuntoiset hiukset ;)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 30 Marras 2007, 23:59
Kirjoittaja MissWorld
Luscious kirjoitti: No eihän sun mitään tehiksiä tai ees välttämättä pikahoitiksia täydy laitella!
Jätettävää vaan ja ehkä pikkusen latvasuojaa niin pysyykin hyvinä.
Tai sitten laitat hoidot pelkästää korvasta alaspäin pituuksiin.
Ei niistä mitään muuta hyötyä ole, kun että saa sileät ja hyväkuntoiset hiukset ;)
Ei täydy ei, mutta kun haluan. Heitin vanhat hoitikset pois ja ostin muutaman uuden tilalle, ja sillä mun ongelma ratkesikin. Tiedä sitten mikä vika noissa vanhoissa hoitiksissa oli?  ??? Ei niistä mikään päiväyskään olisi pitänyt mennä vielä tai mitään. No, jokatapauksessa olen tyytyväinen että pystyn nyt käyttämään hoitiksia.  :)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 15 Joulu 2007, 20:50
Kirjoittaja Supervixen
Mä ihan unohdin raportoida tähän ketjuun karmeasta hiustenhoidon laiminlyönti-kokemuksestani. Me oltiin luokan kanssa viikon vaellusretkellä marraskuussa ja kuuteen päivään en päässyt suihkuun enkä pesemään hiuksia. Ensimmäisen vaelluspäivän pidin hiuksia auki mutta illalla ne olivat jo niskasta ihan huovuttuneet hupun, myssyn & kaulaliinan hankauksesta joten päätin laittaa hiukset letille koko loppuviikon ajaksi. Mulla oli mukana metalliosaton hiuslenksu, mutta olihan se loppujen lopuksi aikamoinen rasitus latvoille kun lenksu oli paikoillaan viisi vuorokautta. En siis avannut lettiä tai selvittänyt hiuksia ennenkuin pääsin kotiin.

Vaellusviikon jälkeen huomasin että hiukset oli selvästi kärsineet.  :( Ensin ajattelin että sen täytyy olla joku psykologinen harhakuvitelma kun en ollut päässyt hoitamaan hiuksia niin moneen päivään, mutta kyllä ne latvat vaan oli silminnähden rispaantuneet lenksun kohdasta. En usko että näin kävisi kaikkien hiuksille, mutta mun latvat on jo valmiiksi niin hauraat ja hiuslaatu niin kuiva että viiden päivän letti oli murhaa.

...ja voitte vaan kuvitella miten likaiset hiukset oli muhittuaan viikon myssyn alla....  :-X

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 18 Joulu 2007, 15:12
Kirjoittaja chiliad
Nyt on huomannu, et en enää tee CO-pesuja läheskään niin usein tai muutenkaan muhittele enää pääs mitään, ku on nii kiire muka koko ajan ja sit on nii väsynyt  :-\ vois nyt lomalla taas ryhdistäytyä :D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 18 Joulu 2007, 16:29
Kirjoittaja Vera
Mä en ole myöskään aikoihin jaksanut mitään tehismuhitteluja tehdä päähäni. Mulla on jo vähän mennyt ohi sellainen ylifanaattisen hiustenhoidon kausi, kun tuntuu ettei sillä mitään kovin dramaattista parannusta/muutosta saa tähän tukkaan. Olenkin jo vähän aikaa suunnitellut hiusten leikkaamista ihan lyhyiksi, pääsisi vielä helpommalla.. :D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 18 Joulu 2007, 17:08
Kirjoittaja jeppu
Mullakin on viimeaikoina kiire syönyt paljon aikaa hiustenhoidolta. Esimerkiksi tänään jouduin kesken päivän pesemään ja "hoitamaan" hiukset; pesu ensimmäisellä käteenosuvalla shampoolla (syväputsari!), nopea huuhtelu, hoitis, huuhtelu heti perään (kaikki tämä vielä mahdottoman epämukavassa taaksenojautuvassa asennossa, jotta kasvot ja meikit eivät olisi kastuneet!  :D) ja kaiken kruunuksi vielä föönaus! No joo, oli mulla siinä välissä jätettäviä ja muotoilutuotteita, mutta eivät nämä hiukset kauheasti hoitoa ole viimeaikoina saaneet osakseen. Varsinkin, kun tällaiset huolimattomat pikapesut ovat viimeaikoina tulleet pakostakin ihan tavaksi. Hoidan hiuksia nimittäin normaalisti aina iltaisin, ja nyt on päällä sellainen kausi, että tulen kotiin aina niin myöhään, että hiustenhoidolle ei riitä silloin enää mitenkään aikaa.

Nooh, kai tämä tukka nyt pienen laiminlyömisen kestää. En vain tiedä yhtään kauanko tämä elämäntilanne kiireineen ja myöhäisine iltoineen kestää. Vissiin aikataulut uusiksi vaan, kyllä ne muhitteluajat pitää jostain löytää:).

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 18 Joulu 2007, 19:14
Kirjoittaja Memmuuh
Mulla on myös jäänyt aika vähille tehismuhittelut. Niitä tulee tehtyä tosi harvoin, kun ei ole oikein aikaa tai ei jaksa.  :-\
Lisäksi rääkkään hiuksiani suoristusraudalla useita kertoja viikossa. Jätettäviä kyllä olen hiuksiini lätkinyt ja lämpäsuojatuotteita ennen hiusten suoristusta.
Hiuksiani en harjaa koskaan, ja harvoin kampaankaan. Mun hiuksille usein riittää vaan pieni sormilla harominen, eli sinänsä tuo ei kyllä ole hiustenhoidon laiminlyömistä, vaan ihan hyvä juttu hiuksille. :)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 25 Huhti 2008, 23:03
Kirjoittaja Manna
Mulla on viime aikoina jäänyt tehisten muhittaminen vähäiselle....

Syynä on yksinkertaisesti se ettei muhittelu sovi yksiin mun hiustenpesurytmini kanssa. Pesen hiukset kolme kertaa viikossa, näistä kerran uimahallissa, jossa ei voi olla tuntikaupalla Hello Kitty-myssy päässä  ;D Kaksi muuta pesukertaa teen aamulla ennen töihin lähtöä. En haluaisi rasittaa hiuksiani kastamalla niitä yhtään sen enempää kuin mitä nyt joudun tekemään.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 28 Huhti 2008, 00:07
Kirjoittaja Kähmäräpälä
Laiminlyön hiuksiani käyttämällä lähes joka päivä fööniä ja usein myös suoristusrautaa ja lämpörullia. Mun hiukseni eivät vaan kerta kaikkiaan kuivu kauniiksi itsestään vaan jäävät tosi pörröisiksi. Onneksi tämä rääkkäys ei silti pahemmin hiuksissani ainakaan toistaiseksi ole näkynyt.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 11 Kesä 2008, 11:53
Kirjoittaja Humppasusi
Ei morjes. Mulla ei ole tällä hetkellä hoitoainetta. Ja jos täysin totta puhutaan, mulla ei ole ollut hoitoainetta tässä kämpässä viikkoon. Siis miten näin on päässyt käymään! :o Minä, entinen muhittelija ja pullohamstraaja on päästänyt itsensä tähän tilaan. Muutenkin hiustenhoito on ollut ihan retuperällä. En aina muista laittaa jätettävää, suoristelen tukkaa aika usein... Hyi mua!

Onneksi tukka ei näytä ottaneen itseensä. Pari senttiä latvoista voisi kyllä nipsaista. Mutta tänään lähden hoitoaineostoksille!

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 11 Kesä 2008, 11:56
Kirjoittaja Neriana
En ole jaksanut kauheasti muhitella tukkaa.. Ja pikahoitiksiakaan en jaksa odottaa vaan huuhtelen ne LIIAN pian pois. Roikottaudun sen varaan että jätettävät korjaavat nämä kiireessä sattuneet virheet.


Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 13 Kesä 2008, 12:05
Kirjoittaja Lauretta
Mulla ei onneksi ole tapahtunut näitä laiminlyömisiä, mutta joskus kun en jaksa pestä tukkaa ja jätän sen aamuun, siihen tulee jonkin verran hilsettä ja hiuksia tippuu tavallista enemmän pestessä. :-\ Aina ei vaan jaksa pestä hiuksia niin orjallisesti. ;)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 14 Kesä 2008, 11:54
Kirjoittaja Auringonkukka
Mulla on myös jääneet tehismuhittelut viime aikoina vähemmälle. Toisaalta jotain hyvääkin, en ole jaksanut muotoilla joten föönaamattomuus ja suoristelut/kihartelut tai siis niiden poisjääminen on vastaavasti suojannut vähän hiusta,

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 23 Kesä 2008, 20:48
Kirjoittaja petomaani
Viime aikoina en ole juurikaan "muistanut" pestä tukkaa syväputsaavalla shampoolla enkä liioin pitänyt sen jälkeen asianmukaista tehohoitoa päässä..  :-[ Yritän parantaa tapani. Kosteutus on mun tukkani A ja O näin kesäaikana (mahtaa olla monen muunkin juurestelijan ;) )

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 23 Kesä 2008, 22:05
Kirjoittaja Magia
Laiminlyön hiuksiani oikeastaan vain ehkä pesemällä hiukan turhan harvoin. Yleensä pesen hiukset vain kahdesti viikossa, koska siihen ensinnäkin menee niin kamalasti aikaa ja toisekseen luonnonkiharat kuivuvat niin pahasti, ja näyttävät aina pesun jälkeisenä päivänä sähäröiltä. Muhittelun teen joka pesun jälkeen. Syväputsari välillä unohtuu, mutta se korjaantuu nopeasti. Mökillä en jaksa hoitaa hiuksia oikein ollenkaan, enkä kyllä pestäkään. ;D Mutta siellä ei tule kovin usein oltua. Hoidan hiuksiani siis tosi hyvin, mutta eipä se tässä luonnonkiharassa näy, paremmalta tämä näyttäisi silikonimömmöjä käyttämällä.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 09:55
Kirjoittaja Memmuuh
^Eikös se oo hyvä vaan kun ei niin kamalan usein pese? :)
Mitäs sitä turhaan pesemään jos ei näytä edes kovin likaselta.

No joo, toisaalta.. Kun mä pidin hiuksia vielä aina kiharalla (nykyään siis aina suoristan), niin pesin juurikin ehkä pari kertaa viikossa hiukset, ja sillonkin syynä oli se että ne kaipas hoitoa, alkoi tuntua ihan kamalalta hamppukasalta jos ei pessyt ja hoitanut. Ja tuo on kyllä niin totta, aina pesusta seuraavana päivänä jos kiharalla pittää, niin hiukset näyttää jotenkin ihan kamalalta, parhaimmillaan ne on pari päivää pesun jälkeen.

Mitäköhän ideaa tässäkin viestissä nyt taas oli..  ::)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 10:02
Kirjoittaja Neriana
Hmm.. En tiedä onko varsinaista laiminlyömistä, mutta ainakin entiseen nähden minusta tuntuu kuin tekisin rikoksen..

En ole pessyt syväputsarilla pariin viikkoon, siksi että pari päivää putsauksen jälkeen hiukset on ällöttävän tahmeat.. hiukset ei enää siedä shampoota..
Ennen suoristin hiuksia harjalla + fööni, tein naamioita yms. Nykyään puristelen kiharaan ja annan kuivua itsekseen, naamioita en jaksa muhitella kun tukka jää niin rasvaiseksi yms.

Kun hiukset kiharalla, ne ovat myös takussa ja en harjaa niitä kuin seuraavalla perukerralla.. Hiukset kiiltää ja näyttää hyvältä, mutta en ole ikinä nähnyt näin vähän vaivaa..

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 11:15
Kirjoittaja funky_chicken
Mä olen retkahtanut retuperälle hiusteni kanssa. Tuntuu että on yks hailee, hoidanko hiuksiani vai en - tulos on samanlainen karhea takkupesä. Kai se on tämän hiuslaadun kirous. Halu pätkäistä lyhyeksi vain kasvaa...

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 11:56
Kirjoittaja witura
Olen myös hieman retuperällä hiustenhoidossa, koska asustelen tällä hetkellä mökillä joten kunnon suihkua ei ole ja jotenkin se vaan vie muhitteluhalut.. Jätettävätkin ovat jääneet vähemmälle ja nämä vaalennetut hiukset ovat nyt melkoista kuivaa kasaa. Täytyisi tehdä jotain eikä vaan valitella  :-\

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 13:07
Kirjoittaja marenki
En ole muhitellut aikoihin, ainakaan kuukauteen-pariin. O&H pikkupullo on loppunut jo kuukausia sitten, enkä vaan ole jaksanut ottaa kaapista uutta pulloa ja avata pumppua.  ::) Aina kun mahdollista, istun saunassa tuntikausia, ilman pyyhettä, ainoastaan tavallista hoitoainetta tukassani. Voidemaista jätettävää taisin käyttää viimeksi helmikuussa, suihkemaista laitan kun jaksan. Tarkemmin ajateltuna, olen käyttänyt pelkkää pikahoitista vähintään kuukauden, todennäköisesti kauemminkin. Oikeastaan olen menettänyt kaiken mielenkiinnon tukkani hoitamiseen.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 24 Kesä 2008, 13:10
Kirjoittaja Heleena
Mä tunnustan viime aikoina livenneeni muhittelurutiinistani aika paljonkin. En enää muhittele joka viikko, enkä jaksa pitää hoitoaineita kauaa vaikuttamassa. Lisäksi olen välillä unohtanut käyttää jätettävää hoitoainetta. Ja sehän kyllä näkyy hiusten kunnossa heti: ovat yhtä kuohkeaa haperoa ja ritisevät käsissä. Mulla ei ole edes mitään kunnollista selitystä tähän; on vaan ollut vähän muuta ajateltavaa kuin hiukset.  :(

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 26 Kesä 2008, 11:45
Kirjoittaja Kuririn
Muhittelut jääneet vähiin myös täällä. Vielä pari kuukautta sitten muhitin joka pesun yhteydessä. Nyt en ole viikkoihin tehnyt hiusten eteen mitään aikaa vievää. Menin taannoin jopa suoraan pesun jälkeen nukkumaan (hiukset litimärkinä) ja aamulla pää näytti linnunpesältä.

Olen kyllä yrittänyt paikata muhittelun puutettu CWC-systeemillä...  ::)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 30 Marras 2008, 21:11
Kirjoittaja Anissa
Mulla on kyllä mennyt hiustenhoito ihan perushoitoon. Pesen sen joka toinen päivä shampoolla ja joka toinen päivä co:lla. Pikahoitista ja jätettävää sentään käytän, sen sijaan tehohoitomuhittelut ja öljyt on jääneet kokonaan, viimeksi varmaan 2-3 kk sitten jotain käyttänyt. Myös enempi siirtynyt marketin halpiksiin, kun tuntuvat riittävän hyvin. Tukka on kuitenkin oikein hyvässä kunnossa, jopa paremmassa, kuin silloin, kun hoidin sitä enemmän. Hämmentävää.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 30 Marras 2008, 22:54
Kirjoittaja Retro
Mulla on mennyt hiustenhoito vähän retuperälle viime aikoina, kun ensin tehtiin värinpoisto ja sitten ei kuitenkaan uskalla kauheasti rekulla muhitella, ettei kupariväri valu viemäriin...  :-\ Lisäksi olen luopunut pyhistä periaatteistani käyttää mahdollisimman hellävaraista shampoota ja huumaavan tuoksun takia siirtynyt Tigin Superstar-tweenin käyttämiseen. (kun ei se hoitsikkakaan mikään kaikkein hoitavin ole...) Tukka lyheni myös melkoisesti edellisen kampaajakäynnin yhteydessä, ja nyt kun siinä on taas malli, sitä täytyy muotoilla, kun ennen en käyttänyt juuri mitään muotoilutuotteita. Täytyypä taas ottaa itseään niskasta.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Joulu 2008, 00:40
Kirjoittaja petomaani
Muhitteluita kaipaa meikäläisenkin pää. Jotenkin vaan niin laiskottaa, että toisinaan "rääkkään" tukkaani pesemällä ainoostaan shampoolla ja nakkaamalla päähän jätettävän hoidon.

Olen huomannut, että mitä lähempänä olen tavoitettani (pitkät hiukset), sitä laiskempi musta tulee tukan hoidon suhteen. Näin on käyny aina ennenkin :(

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 01 Joulu 2008, 16:17
Kirjoittaja Janda
Vahan sama juttu kun Petomaanilla. Kasvatan tukkaa ja nyt into on lopahtanut hoidon suhteen. :(

Muhittelut on jaanyt melko minimiin, hiukset tulee kuivattua miltei paivittain foonilla kun en jaksa odotella kuivumista. Tasta tosin syytan talvea ja kylmaa asuntoa.... Jatettavia sentaan tulee kaytettya reippaalla kadella. PItaa tasta ryhdistaytya taas!

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 02 Joulu 2008, 03:11
Kirjoittaja Auringonkukka
Multa on kans jäänyt hiustenhoito vähän retuperälle viime aikoina, tuntuu ettei syvempään panostamiseen ole millään aikaa tai jaksamista.. Fööniä ja muotoiluvälineitä olen käyttänyt enemmän, etenkin sen jälkeen kun otsatukka tuli taas "vaikeuttamaan" asiaa, käytän tosin aina lämpösuojaa.. Tehismuhitteluihin ei ole ollut aikaa ollenkaan mutta pyrin pitämään suihkujen yhteydessä sen n 10min ainakin päässä. Eipä tukka vielä ole järin kärsineen näköinen, toki hieman kuivakka eikä se ihmekään ole mutta toisaalta olihan sillä tarpeita jo ennen kuin pääsin lötvääntymään tän asian kanssa. Tuntuu vaan tosi pahalta kun miettii millainen tukka ennen oli ja millainen se voisi olla jos hoitaisi paremmin, ja tokihan sitä tulee syyllistettyä itseään laiminlyönnistä. :P

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Joulu 2008, 18:18
Kirjoittaja Tristy
Mäkin olen päästänyt hiustenhoidon aika huonoon jamaan. Lyhyttä mallia tulee muotoiltua ahkerasti, föönailen päivittäin ja muotoilen lisäksi suoristusraudalla (lämpösuojaa käytän toki aina). Tehohoitoa en ole jaksanut käyttää ikuisuuksiin ja pesun yhteydessä hoitoaine on päässä yleensä vain muutaman minuutin. Jätettävänkin kohdalla olen jämähtänyt käyttämään suihkittavaa voidemaisen sijasta. Kyllähän sen huomaa, pisimmät hiukset alkaa olla kampaamokäynnin aikoihin (n. 2kk välein) aika huonokuntoisia. Pitkiä hiuksia jaksoi hoitaakin kunnolla, mutta jotenkin se hoitaminen jää, kun kuitenkin käyn suht usein lyhentämässä hiuksia. Huomenna alkaa loma, niin jospa silloin sitten ehtisi muhitella tehiksiäkin pitkästä aikaa.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 21 Joulu 2008, 22:10
Kirjoittaja Memmuuh
On tullut minunkin vähän laiminlyötyä hiustenhoitoa. En edes muista millon olisin viimeksi muhitellut tehohoitoa.  ::)
Ja herranjestas en oo jätettävää hoitoainettakaan käyttänyt aikoihin!   :o
Pikahoitiksenakin ollut lähinnä jotain markettikamaa, joiden oon aina kuvitellut olevan itselleni ihan liian kevyitä.

Ja SILTI hiukset voivat paremmin kun pitkään aikaan.. Aikasemmin tuli hoidettua ehkä sen takia niin paljon että hiukset oli niin pörröiset aina jos ei käsitellyt niitä suoristusraudalla ja ajattelin sen johtuvan huonosta kunnosta, mutta hoitaminen (tod.näk. keratiini?) taisi vaan pahentaa asiaa, koska nyt hiukset ei ole enää ollenkaan niin pörröiset, ei näy katkeilleita hiuksia, hiukset kiiltää ja tuntuu paljon sileämmiltä kuin aikaisemmin. :)
Hassu juttu.. :P

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 22 Joulu 2008, 20:04
Kirjoittaja Tunturikarpalo
^ No sittenhän sinä olet voiton puolella. ;) Ei kaikkien hiukset tykkää hirveästä hoidosta, vaan päin vastoin vähempikin voi olla paremmaksi.

Hui, onneksi minulla ei ole ollut hiustenhoidon laiminlyömistä... Eikä tule. ;D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 22 Joulu 2008, 20:12
Kirjoittaja minnaliini
Täytyy myöntää, että itse olen laiminlyönyt hiustenhoitoa viime aikoina... Osaksi syynä on laiskuus, osaksi kunnollisten hiustuotteiden puute... Toivottavasti tilanne korjaantuu pian!

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 24 Joulu 2008, 00:28
Kirjoittaja Memmuuh
Angela kirjoitti: ^ No sittenhän sinä olet voiton puolella. ;) Ei kaikkien hiukset tykkää hirveästä hoidosta, vaan päin vastoin vähempikin voi olla paremmaksi.
Jooh, mutta luulis että tallanen kuiva (ainakin ennen oli _todella_ kuiva) luonnonkiharahius tarvitsisi paljon hoitoa.  ::)
Ja kyllähän se ennen tarvitsikin, nyt vaan taitaa olla hieman ylihoidetutkin jo kun ei kiharru enää kunnolla ja on aika veltot. :D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 08 Huhti 2009, 14:29
Kirjoittaja Kia
Käympä nyt tunnustamassa julkisesti, että viimeaikoina on hiustenhoito ollut ihan retuperällä. En edes muista milloin viimeksi olen muhitellut tehistä. Tuntuu, ettei motivaatio/aika oikein riitä. Toisaalta eipä tuo hiuksisto hirveän huonossa kunnossa ole. Ehkä jonkinlaista ryhtiliikettä tarvittaisiin kuitenkin ;)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 13 Heinä 2009, 08:22
Kirjoittaja -kata-
Mä oon ihan totaalisen OUT mitä tulee hiustenhoitotuotteisiin nykyään. En oo aikoihin kokeillut mitään uutuuksia, lukuunottamatta siis joitakin marketti tuotteita.

Koitan vaan kulutella kaiken maailman vanhoja puteleita pois, Tigejä yms. mitkä on mun tukalle enimmäkseen aikamoista kuraa nykyään... Välillä sitä ajattelee, että tekis mieli heittää KAIKKI vanhat pullot menemään ja ostaa se yksi tai kaksi jotain oikeasti hyvää tuotetta tilalle, kun vaan tietäisi että mitähän ne hyvät mahtas olla. Ei hajuakaan mistään hyvistä uutuuksista yms.! Eikä jaksa nähdä nykyään vaivaa, eikä panostaa rahaa siihen, että kävis taas ison määrän tuotteita läpi.

::)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 13 Heinä 2009, 08:39
Kirjoittaja Lyx
^Minulla samanlainen projekti päällä; tukkatuotteita on nyt niin paljon että on pakko käytellä niitä pois ennen kuin voi ostaa uutta. Ne hyvät tuotteet ovat aika pitkälti löytyneet, mutta ne on tietenkin käytetty pois ensimmäisinä ja nyt on sitten jäljellä sellaisia "ihan ok" tuotteita...
Muhittelut on myös jääneet aika vähiin ja pitäisi oikeasti aloittaa taas uudelleen kun tukkaa olisi tarkoitus vielä hiukan kasvattaa. Viimeksi on leikattu viime vuoden puolella ja vaikka onkin ihan hyvässä kunnossa huomaan nyt varsinkin etu- ja sivuhiuksissa alkavia kaksihaaraisia... Harmi vaan että kaikki hyvät rekut on jo käytetty pois.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 13 Heinä 2009, 11:05
Kirjoittaja Luurankka
En tainnut kuluneen kevään aikana muhitella tehohoitoja kuin muutaman kerran. Kesällä en senkään vertaa. Keväällä se jäi kun "ei ollut aikaa" ja nyt kun ei ole saunaa ja suihkulakki/pipo-viritelmää ei tule käytettyä .  :-[

Joitain uusia tuotteita olen kokeillut mutta tyytynyt huonohkojakin käyttämään loppuun asti.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 13 Heinä 2009, 11:56
Kirjoittaja ZombieQueen
Mä olen kanssa nyt kesällä laiminlyönyt hiuksiani, on ollut niin kiire työssä & yksityiselämässä ettei ole ehtinyt muhitella, mikä on mun hiuksille ehdoton juttu. Tarvii ryhdistäytyä jos meinaa kasvattaa. Mun on "pakko" muhitella ainakin kerran viikossa jos meinaan pitää kärsineet latvat jonkinmoisessa kunnossa.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 28 Elo 2009, 01:09
Kirjoittaja Eudokia
Tätä voisi pitää laiminlyöntinä: ajattelin jättää hiustenhoitorituaalistani hoitoaineet tyystin pois. Shampoopesun jälkeen etikkahuuhtelu ja kenties jätettävää ja palapesun jälkeen pelkkä etikkahuuhtelu, öljymuhituksen jälkeen perusteellinen vaahdotus shampoolla ja etikkahuuhtelu.

Hoitoaineita käyttäessä menee tukka päätä myöten ja tahdon ennenkaikkea karheutta ja jämäkkyyttä tukkaan. Öljyistä olen nyt innostunut kovin ja ne tuntuvat sopivan hyvin tuuheutta ja paksuutta tuomaan. Minua jokseenkin turhauttaa käyttää hoitoaineita, eli olen laiskistunut siinä suhteessa, hoitiksen levittäminen ja vaikuttaminen ja huuhtominen on mielestäni työlästä nykyään... ::)

Tukka on kasvatusvaiheessa, tällainen venähtänyt polkka ja luulen nyt löytäneeni oman tieni hiusteni hoidossa. Tahdon hiustenhoidon olevan kivaa ja helppoa, joten olen tainnut valita laiskan tien.  :D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 21 Loka 2009, 23:53
Kirjoittaja Strix
Kaksi kertaa olen lyhyen ajan sisällä käyttänyt suoristusrautaa! ZOMG!1!
Mutta ei, en myönnä pahempaa laiminlyömistä kuin sen ja ostolakon myötä lisääntynyt silikonipitoisuus hiustuotteissa.
Joo... Ihan tarpeeksi paha  :P

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 22 Loka 2009, 12:10
Kirjoittaja irso
Tajusin tässä just et oon viimeksi tasottanu latvoja viime vuoden marraskuussa  ::) ei ne nyt kauheen pahat oo vieläkään mutta kesällä piti käydä pari senttiä tasaamassa, mutta se vähän niinkun jäi...

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 22 Loka 2009, 17:37
Kirjoittaja Juhannusruusu
Mä en vaan jaksa aina käyttää hoitoainetta. Pesen vaan shampoolla ja se on siinä. Tämä on varmaan kauhea synti, kun tukka on pitkä ja vaalennettu  :o

Mulla on isot varastot kaikkia jätettäviä ja selvittäviä jne jne, enkä jaksa aina niitäkään. Annan tukan kuivua, selvitän sen Tangle Teezerillä ja pistän nutturalle tai letitän. Joskus jaksan sipaista sit niihin latvoihin jotain.

Olen ihan kyllästynyt jätettäviin latvahoitsikoihin ja selvityssuihkeisiin. Olen alkanut epäillä, että ne on jotain huijausta. Tai sitten olen vaan laiska.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 22 Loka 2009, 17:50
Kirjoittaja Hanna
^Täytyy myöntää että sama vika täällä. Mullakin pitkät ja vaalennetut hiukset. Koko viimeisin vuosi on mennyt oikeastaan samalla tavalla. En vaan jaksa enkä ehdi läheskään aina käyttää hoitoainetta tai jätettäviä. En edes muista milloin viimeksi olisin muhitellut jotain tehistä. Varmaan 2 vuotta sitten  :D Ennen olin sentään tosi innostunut hiustenhoidosta. Silloin hiukset olivat kyllä huonommassa kunnossa, tarvitsivat selvästi hoitoainetta.

Sen kyllä sanon, että on tuosta mielestäni hyötyäkin ollut. Ilman hoitoaineita hiukset on paljon ilmavammat ja puhtaamman tuntuiset, tottakai. Hiusten kunto ei ole myöskään huonontunut mitenkään, vaan ovat tosi terveen näköiset. Jos ei ole hiusongelmia, niin ei hoitoaineita ole selvästikään välttämätöntä käyttää. Turhaa ajan haaskausta  ;D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 22 Loka 2009, 20:46
Kirjoittaja Tristy
Mä en oikein enää jaksa panostaa hyviin aineisiin vaan ostan lähinnä sitä, mikä sattuu sillä hetkellä eniten kiinnostamaan. Hiukset näyttää aika lailla samalta käytin sitten mitä tahansa shampoota ja hoitoainetta, joten en mä enää jaksa tilata Joicoa, L'anzaa ja MOPia, kun ei hiukset tunnu niistä miksikään muuttuvan. Silikoneja silti välttelen etenkin shampoissa, koska ne saavat isoina määrinä päänahan kutiamaan.Olen käyttänyt tehistä viimeksi kai joskus keväällä ja koko vuoden vain pikahoitista. Hiukset näyttävät ihan samanlaisilta kuin aikaisemminkin, joten olen tullut siihen tulokseen, että niin kauan kun hiukset on käsittelemättömät ja suht lyhyet (+käytän lämpösuojaa) on ihan turhaa ajanhaaskausta muhitella tehiksiäkään. :P

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 22 Loka 2009, 21:17
Kirjoittaja Sanguine
En oikein ole jaksanut lähiaikoina muhitellut tehohoitoja. Jotenkin se on vaan ärsyttävää käydä suihkussa vielä uudelleen sen jälkeen kun on jo peseytynyt, ja kuivatellut pyyhkeen suojissa. Kasvatan hiuksia ja hiukseni ovat helposti takkuuntuvaa laatua, joten tehismuhittelu olisi ihan suositeltavaa. Tänäänkin oli aikomus lätkäistä tehohoidot päähän, mutta en sitten jaksanutkaan, josta sisäinen juurekseni raivostui.  ::)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 23 Loka 2009, 18:03
Kirjoittaja Minsku
Mäkään en edes muista millon olisin viimeksi muhitellut. En ole koskaan oikein huomannut suurempaa eroa sillä, että pidänkö hoitista 10 minsaa vai tunnin. Nykyään pidän suihkussa hoitista vain sen aikaa, mitä menee muihin pesuihin. Muutenkin tuntuu, että Aubreyillä saa tosi nopsaa ihanan tuloksen, niin mitäpä sitä turhaa aikaa kuluttamaan ja yleensä pesenkin hiukset aamuisin, niin eipä sitä aikaa olisikaan. Muuten en kyllä koe laiminlyöväni hiuksia.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 25 Loka 2009, 05:32
Kirjoittaja Auringonkukka
En tiedä voiko tätä pitää laiminlyömisenä, mutta Kerastaset ja Redkenit on alkaneet tuntua helpommilta vaihtoehdoilta kuin Joicot ja Lanzat, toki ne tietyt tuotteet toimii edelleen ja niitä käytän, mut muuten aiemmin mainitut tuo tukkaan sen tunnun ja ulkomuodon mitä kaipaan ilman suurempaa vekslausta. :-\

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 25 Loka 2009, 05:56
Kirjoittaja muutettu
Mulla oli tuossa parin kuukauden kausi, jolloin en juuri jaksanut muhitella ja se kyllä näkyi! :-X Silottavalla pikahoitiksella sai päiväksi ihan kivan tukan, mutta seuraavana päivänä latvat jo huuti kuivuuttaan ja olivat ihan järkyttävää purkkaa. Olen nyt paikkaillut tilannetta lähes päivittäisellä muhituksella, joka onkin auttanut tilanteeseen ja latvat pysyy hyvinä pidempään pesujen välillä.

Muotoilun suhteen tulee laiminlyötyä tukkaa vieläkin, fööni ja rauta kuuluu lähes päivittäiseen muotoilurituaaliin. Pari tosi alkoholipitoista tuotetta löytyy myös hyllystä ja ne pitäisi käyttää loppuun, pois en raaski heittää mutta alkoholin kuivattavan vaikutuksen huomaa kyllä.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 25 Loka 2009, 11:44
Kirjoittaja Jenni.
Liian pitkä aika hiustenleikkuusta ja sen kyllä näkee. :-\ Ei vaan ole varaa käydä kampaajalla ja kotona ei kukaan osaa leikata sellaista kuin haluaisin. Lisäksi mäkään en ole pitkään aikaan muhitellut tehohoitoa tukassani, kotona käydessä kyllä tehohoitoa käytän mutta vaikutusaika jää todella lyhyeksi. Tänne poikakaverin luokse en ole jaksanut roudata mukanani kaikenmaailman putelleja. Ja olihan tuossa myös pitkä aika joilloin en käyttänyt edes jätettävää hoitoainetta. No jos sitä tänään korjaisi asian.

Nykyään myös harjaan tukan selväksi vaikka se on märkä. :-\ Ei jaksa odottaa kuivumista eikä jaksa kuivata. Laiska minä ja tukka kiittää. :(

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 31 Loka 2009, 20:01
Kirjoittaja Hallonnikas
^ Sä sentään harjaat tukkaasi.. Mä harjaan tai kampaan hiukset jotakuinkin kerran kahdessa viikossa, jos muistan. ::)
Voisin sanoa tota laiminlyönniksi muuten, mutta kun ne ei vaan tunnu takkuuntuvan. Yleensä sillon kuin havahdun harjaamaan, on kyseessä enemmänkin se että yritän saada päänahan verenkiertoa vilkastettua.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 04 Marras 2009, 02:19
Kirjoittaja SannaS
Mulla ei yllä nykyään kunnolla hiukset letille yöksi, joten mä sitte sen verukkeella jätän ne laittamatta kun tuo tynkä on tympeä letittää varsinkin kuivana. Täällä myös ilmottautuu yksi jonka on liiankin helppo jättää hiukset kampaamatta kotona ollessa, ja kätkeä ne ulos lähtiessä vain pipon alle  ;D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 05 Tammi 2010, 13:16
Kirjoittaja Luurankka
Muhittelut on jääneet ja jatkuva tukka auki nukkuminen näkyy: latvat on ihan hirveää söheröä. Juuresnutturan käyttö säästi selkeästi hiuksia, mutta viime aikoina on tullut mentyä nukkumaan hiukset kosteina ja niihin ei viitsi nutturaa vääntää (aamupehko on sitten jotain sanoinkuvaamatonta johon ei kampa pysty eikä karvasto taivu edes kunnolla letille).

Taidanpa kaivella tehohoidot esille illalla..

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 18 Tammi 2010, 15:29
Kirjoittaja BlueBerry
Mulla on BSL -pituinen, blondattu tukka ja nukun yleensä hiukset auki... Kyllä ne latvat on vähän kuivat, mutta musta tuntuu, että jos laitan juuresnutturan yms. niin tukka on aamulla ihan takussa ja latvat tuntuu vielä huonommilta!? Ehkä pitäisi vaan etsiä se oma yökampaus, joka toimisi...

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 18 Tammi 2010, 16:29
Kirjoittaja Strix
Olen alkanut pitämään yökampauksena pinnikiharoita (pin curls). Pinnit makaa litteinä päänahkaa vasten, pään ympäri kiedon huivin ja aamulla on sukimista vaille valmis kampaus. Tuntuu että latvat ovat pitäneet kun ne on jotenkin hallittu eivätkä rastoitu ihan onnessaan kun nukun tukka auki.
Silkkihuivi on myös hyväntuntuinen hiuksia vasten ja ajaa silkkityynyliinan asiaa kunnes sellaisen hankin :)

En ole viime aikoina jaksanut keskittyä hiusten erityiseen laittoon tai tehohoitamiseen, mutta tuntuu että tällä tavalla se ei ole yhtä tarpeen. Hiukset saa olla melko omillaan ilman muotoilutuotteita ja toistuvaa pesua, on se jossain mielessä hoitamista :)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 25 Tammi 2010, 21:22
Kirjoittaja Sinimusta
Liikaa lakkaa taas baariin  :-X En käytä ikinä vapaa-ajalla muualla kuin etutukassa lakkaa. Ei se näyttäny epäsiistiltä, mutta oishan se vähemmälläkin lakalla pysyny... Ei tee hyvää tukalle.  ::)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 14:08
Kirjoittaja Chaos
Mun täytyy pahiksena myöntää, että mä oon miettinyt, että voisin siirtyä markettituotteisiin lähes kokonaan. Kun Urtekramia käytän shampoona aina ja hoitikseksi kelpaavat esim. L'Orealin naamiot vallan mainiosti! Tai XZ tai vaikka ihan Rainbow. Tosin nämä toimivat aina parhaiten, kun laittaa öljyjä sekaan! Eli koen, että hiukset saa tarpeeksi hoitoa kyllä, koska öljyjä käytän hoitiksen seassa ainakin pari kertaa viikossa ja käytän enemmän silikonittomia hoitiksia. Jätettävässä saa silikonia ollakin.

Tosin yksi suosikki on A'Kin UnScented, joka on aivan ihanaa ja sitä tulen kyllä tilaamaan jatkossakin, mutta muuten uskon pärjääväni markettihoitiksilla. Ainakin tämän pituisten hiusten kanssa.

Ja olen siis huomannut, että Redkenin naamiot ovat huonompia kuin L'Orealin silikonittomat.

En nyt tiedä onko tämä kovin hiustenhoidon laiminlyöntiä, kun kuitenkin öljyjä käytän...

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 17:19
Kirjoittaja NeitiBee
Mun pitkät muhittelusessiot on jääneet melkein kokonaan pois kuvioista ja oon ihan varma että se on vaikuttanut aika paljon mun hiusten kuntoon huonolla tavalla. Kyllä ne hoitikset kuitenkin ainakin sen vartin saa vaikuttaa joka pesukerralla, mutta silti... Ennen sentään vaikutusaika oli vähintään sen tunnin verran. On muka vaan niin vaivalloista huuhdella se pää vielä toisen kerran myöhemmin  ::)
Oon myös alkanut nukkua paljon enemmän hiukset auki ja luulen että se on kuluttanut mun tukkaa jonkin verran, latvat tuntuu ohuemmilta mitä ennen. Ei ihmekään kun latvat on aina avon alla tai solmussa kainalossa tai missä lie  ::)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 18 Helmi 2010, 00:59
Kirjoittaja Axamit
Strix kirjoitti: Olen alkanut pitämään yökampauksena pinnikiharoita (pin curls).
Jeps, sama täällä. Ennen mulle oli ihan kunnia-asia käyttää paplareita mahdollisimman usein :D Mutta nykyään just noi sukimista vaille valmiit kiehkurat riittävät.

edit: Yksi syy muotoilun vähäisyyteen voi kyllä olla ihan se, että en ole töissä enkä koulussa ;D Miten nokkela havainto...

Hoitoaineistakaan en jaksa olla samalla tavalla innostunut nykyään... Ennen oli aina tosi hienoa kokeilla kaikkia uusia tuotteita ja vertailla niitä, mutta nykyään olen vain tyytyväinen, että löysin glyseriinin, niin voin käyttää mitä tahansa silaritonta hoitista ja aina on hyvä. Ehkä jollain muulla olis vielä parempi, mutta plääh..

Ja muhittelu..? Ennen mä tein sen joka kerta, eli lähdin aina pois suihkusta ja huuhtelin tukan myöhemmin lavuaarissa (ellen sitten käynyt saunassa), mutta nykyään sekin tuntuu ihan turhanpäiväiseltä :P

Mitähän mä teen, jos mua ei huvita enää värjätä  :-X ;D Koska en mä kyllä omaa väriäni halua, yäks :P

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 13:44
Kirjoittaja Pähkinä
NeitiBee kirjoitti: Mun pitkät muhittelusessiot on jääneet melkein kokonaan pois kuvioista ja oon ihan varma että se on vaikuttanut aika paljon mun hiusten kuntoon huonolla tavalla. Kyllä ne hoitikset kuitenkin ainakin sen vartin saa vaikuttaa joka pesukerralla, mutta silti... Ennen sentään vaikutusaika oli vähintään sen tunnin verran. On muka vaan niin vaivalloista huuhdella se pää vielä toisen kerran myöhemmin  ::)
Mä oon kanssa onnettoman saamaton ramppaamaan suihkuun uudestaan ja lavuaarissa huuhtelu tuntuu myös turhan vaivalloiselta. Mutta olen, silloin kuin soveliaasti aikaa on, alkanut laittaa muhitteluhoitikset pituuksiin ja latvoihin ennen suihkuun menoa. Eli siis kostuttelen hiuksia sopivasti, levittelen hoitikset ja laitan suojan siihen päälle, ja sitten suihkussa kastelen koko pään, pesen CO:lla tyven, ja levittelen uudet hoitikset koko päähän muun pesemisen ajaksi. En tosin käytä mitään muotoilutuotteita ja latvasuojaakin hyvin harvakseltaan, eli pituudet eivät kaipaa pesua ennen muhittelua, vaan ovat aivan sopivassa kunnossa levitellä hoitista.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 18:33
Kirjoittaja NeitiBee
^ Kiitti vinkistä, voipi olla ihan kokeilemisen arvoinen juttu! Nyt kun vielä muutenkin oon suunnitellut alkavani pesemään CO-lla taas joka toisen pesun muutenkin, niin taidanpa samalla alkaa testailemaan tuota tyyliä sitten.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 18:54
Kirjoittaja Chaos
En tiedä lasketaanko tämän laiminlyönniksi, mutta tilasin juuri WWW:n tuotteita 2 € / kpl aika monta ;D Ihan vain siksi, koska ne ovat hajusteettomia ja tahdon testata ja tuolla hinnalla testaakin. Löysin hiussuihkettakin siltä merkiltä hajusteettomana ja oli paljon halvempi kuin Cutrinin, niin pääsee testiin. Muutama naamiokin tulossa! I am bad >:D Ja oon vielä näistä innoissani hajusteettomuuden takia, voi mua.

Edit. Katselin INCI-listoilta, ettei niiden INCI:t edes pahoilta mun silmään näytä!

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 19 Helmi 2010, 20:11
Kirjoittaja Elluli
Axamit kirjoitti:
Strix kirjoitti: Olen alkanut pitämään yökampauksena pinnikiharoita (pin curls).
Jeps, sama täällä. Ennen mulle oli ihan kunnia-asia käyttää paplareita mahdollisimman usein :D Mutta nykyään just noi sukimista vaille valmiit kiehkurat riittävät.
Mä oon laittanu yöksi pinnikiehkurat jo useamman vuoden ajan. Yks työkaveri luulee et mulla on luonnonkiharat  ;)

En tykkää piikkisuorasta ja kihartimilla tai paplareilla en jaksa väkerrellä.. Pinnit on vaan niin helpot laittaa päähän  ;D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 07 Huhti 2010, 16:41
Kirjoittaja tnn
Mulla on niin huono omatunto tästä laiminlyönnistä... Mä olin ehkä neljä vuotta sitten todella innoissani hiustenhoidosta, kasvatin tukkaa ja kokeilin kaikkia tuotteita. Sitten hiljalleen tukkapurkit vähenivät ja niin kävin kampaamosta hakemasta pelkät Tigin Brunette Goddess -pönikät ja niitä on sitten viimeiset pari vuotta tullut markettituotteiden ohella käytettyä. Muhittelin tehohoitoa viimeksi noin 3 tai 4 vuotta sitten.

Tukka on nyt tavoitepituudessa eli alaselässä, ja rupeaa kyllä huomaamaan, ettei ole kunnon tuotteita tai latvasuojia käytetty, nim. löysin 3-haaraisen eilen, eikä ollut muuten ainoa.. Seuraavana palkkapäivänä otan itseäni niskasta kiinni ja pistän O&H:ta tilaukseen!

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 19 Kesä 2010, 13:30
Kirjoittaja EllaBella
Olen parin viime kuukauden aikana laiminlyönyt öljyjen käytön hiuksissani. Sen alkaa huomaamaan. Latvat eivät ole oikein iloisia silikonisuojakokeiluista, joten ei muuta kuin kariten vaahdotukseen.
Öljytkin pitäisi uusia, entinen öljyvarasto on nykyään koostunut muutamasta öljystä. Suursuosikki kameliaöljy tipahti vahingossa vessanpönttöön. Pieneen tuoksukauppaan pitäs tehdä tilaus ja alkaa muhittelemaan öljyjä oikein antaumuksella.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 26 Kesä 2010, 23:30
Kirjoittaja pitkätukka
Kunnostauduin viimeisen kuukauden ajan hiusteni laiminlyönnissä. Syynä oli kova väsymys yhdistettynä ympärivuorokautiseen alkuraskauden pahoinvointiin ja huimaukseen. Pahimpina aikoina en jaksanut tehdä juuri mitään muuta kuin nukkua lähes vuorokauden ympäri, joten ei liene ihme että myös hiukset jäivät paitsioon. Nyt alkaa olla taas jonkin verran elämää, koska pahoinvointi on kadonnut viimeisen viikon aikana ja väsymyskin on vähentynyt jonkin verran.

Hiustenhoitoni oli viime viikkoina tällaista: yöksi tehty niskaletti sai olla usein myös koko seuraavan päivän, koska en jaksanut värkätä päiväksi mitään siistimpää, vaikka siihen olisi mennyt vain pari minuuttia. Kun ei ollut energiaa niin ei ollut. Aika meni välillä joka tapauksessa enimmäkseen vaakatasossa, joten oli ihan turha väkertää mitään muuta, koska letin olisi saanut tehdä pian takaisin. Letti on nimittäin mulle toimivin nukkumisratkaisu. Jos oli kokonaan kotipäivä, avasin vain sen letin illalla, kampasin ja letitin uudestaan, koska hiukset tahtovat takkuuntua vähän letilläkin.

Pesin vielä tavallistakin harvemmin silloin kun lähinnä vain nukuin yksin kotona, koska ihan oikeasti en tahtonut välillä jaksaa. 8 päivää oli maksimi pesuväli. Eipä hiukset tuosta valittaneet. Oma peilikuva ei tosin miellyttänyt, mutta ei se ollut järin hehkeä silloin muutenkaan  :P

Pesu tarkoitti todellakin vain perussettiä. Jätin pari kertaa myös sitä edeltävän öljyhoidon pois, koska tärkeintä oli saada homma vain hoidettua nopeasti alta pois ja päästä takaisin vaakatasoon. Nimenomaan öljyt jäivät helposti pois joka vaiheessa, myös kosteista hiuksista pesun jälkeen. Niiden haju ällötti, käsiä oli vaikea pitää hiuksia laittaessa ylhäällä kun huimasi muutenkin, ja siihen olisi mennyt pari minuuttia aikaa. Tuntuu muuten oudolta todeta tämä jälkeenpäin, mutta silloin ei tilanne paljoa naurattanut. Huomaan öljyjen pois jättämisen  hiuksissani nyt kuivuutena, joten se ei ollut kovin loistava ajan- ja vaivansäästökohde.

Menin toisinaan nukkumaan hiukset märkinä letitettyinä, koska en jaksanut odottaa monta tuntia niiden kuivumista. Normaalisti en mene ikinä märillä hiuksilla nukkumaan tai en ainakaan letitä niitä, koska pysyvämmän puoleisia lettilaineita pitää jaksaa sitten koko seuraava viikko. Ylikuivat ja vahvasti lettilaineilla olevat hiukset eivät ole lempparini.

Kyllähän hiukset pysyivät päässä tälläkin tavalla, mutta tuli samalla hyvin selväksi että oliiviöljy on minulle aivan must-tuote. Huomasin onneksi samalla sen, ettei hiustenhoitoni vie normaalistikaan paljoa aikaa ja vaivaa. Pois jäi nimittäin vain öljy ja hiusten laittaminen päiväksi jollekin kampaukselle. Laitoin sen kyllä siistimmin puikkonutturalle silloin kun oli pakko lähteä käymään esim. kaupassa ja pesin erikseen otsista, mutta kotona en tehnyt hiuksilleni pesujen välillä juuri muuta kuin letitin.

Tilanne oli tosiaan vain tilapäinen ja pakon sanelema. Nyt aletaan mennä jo normaaliin tapaan.

Laiminlyönnistä kärsivät samalla myös hiuspitoiset kotisivuni, joilla kävin viime kuukauden aikana yhteensä alle 5 kertaa. Voisin alkaa palailla vähitellen sinnekin, kun energiaa on taas enemmän.


Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 27 Kesä 2010, 11:43
Kirjoittaja nelma
Mullakin on ollut nyt laiminlyöntikausi... CWC, CO, öljyt, sulfaatittomat shampoot ja OH-muhitukset ovat vaihtuneet shampoopalakokeilun myötä minun mittapuussani minimalistiseen shampoopala+Tigi MM+Tigi Le It Be-comboon. Olen shampoopalakokeilun kanssa pelännyt niin paljon lähmäpäätä, että CWC:t ja jätettävä & öljyt latvasuojina ovat saaneet jäädä - ja sen huomaa.  :-[
Tänään saa taas olla vuorossa pitkästä aikaa CWC Lavera Mango Milkillä, Tigi OH:lla, Loreal NG:lla ja öljyjä jätettäväksi.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 30 Kesä 2010, 22:03
Kirjoittaja BlueBerry
Mulla on ollut tapana muhitella vähintään pari kertaa viikossa pesun jälkeen. Yleensä pesen hiukset kolme kertaa viikossa (ja yleensä joka kerralla myös muhitan). Ennen jokaista pesukertaa tunnustelen tukkaa ja päänahkaa, ja mietin, mitä ne tällä kertaa haluaisivat :) Mulla on yleensä Joicon hopeashampoo ja MOP:n hydrating käytössä, noin kerran kuussa myös cx-corrector -syväpuhdistaja. Shampoo pesun jälkeen laitan yleensä sellaiset tehismuhittelut että tietää: sekoitus joistakin seuraavista: erilaiset öljyt, karitevoi, kaakaovoi, O&H, Joicon IHT, Joicon rekku, Nexxukset, Lanzat ja MOP:n hydrating hoitis. Sitten muhitan vähintään tunnin ja laitan vielä jätettäviä+latvasuojaa sen mukaan miltä tukka tuntuu.

Olen vähän järkyttynyt siitä, miten pesin tukan tänään. En muhittanut (  :o ) vaan pesin kaapista löytyneellä Tigin dumb blonde -duolla. Jätettäväksi laitoin vain vähän Sim:n suihkittavaa nature for future -jätettävää ja latvoihin sipaisin BC:n latvasuojaa. Nyt on tukka jo melkein kokonaan kuivunut (kyllä, se sai sentään kuivua rauhassa) ja tuntuu kyllä vähän kuivakammalta kuin normi muhittelusessioiden jälkeen.

Ei tämäkään tulos mikään paha ole, mutta eron huomaa heti  :-\ Taas yksi hyvä syy jatkaa muhitteluja. Toisaalta tämä on paljon helpompaa ja nopeampaa, olen tänäänkin tosi väsynyt kun töissä oli rankka päivä. Eli en varmaan olisi edes jaksanut muhitella nyt. Sinällään siis ihan kiva tulos, kun ei tarvinnut edes nähdä vaivaa.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Elo 2010, 21:28
Kirjoittaja ankisan
Olo on kuin rikollisella, sen verran on tullut laiminlyötyä tätä kasvustoa juurikasvu.orgin ollessa kaatuneena!
Tehismuhitukset oon unohtanu lähes täysin ja öljytkin on jääny johonkin nurkkaan. Lisäksi oon vaalentanut näitä entisestään.  ::)
Sormet ja varpaat ristissä toivon näiden pysyvän päässä. Lupaan pyhästi parantaa tapani!

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Elo 2010, 21:30
Kirjoittaja Eiffe
^ Täälläkin on muhittelut jäänyt tyystin ja hiuksia en ole harjannut kuin pari kertaa kuukauden sisällä. Pitää ryhdistäytyä piakkoin tai polkkatukka kutsuu.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 03 Elo 2010, 23:45
Kirjoittaja Hunajapupu
^Täällä sama juttu, just tuossa eilen harjasin hiuksia ties kuinka kauan että sain ne selväksi, kun ei tuota harjaa ole kauheasti tullut hiuksille näytettyä tässä viime aikoina. Hiukset on kuitenkin koko ajan sekaisella nutturalla niskassa kiinni niin ei niillä takuilla niin väliä... Mitään öljyjä en mäkään ole jaksanut käyttää ja tehiksillekin olisi jo huutava tarve, hiukset on supertakkuiset ja ihan kuivat. :(

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Elo 2010, 20:40
Kirjoittaja deko
Hiukseni ovat olleet kuin pellossa ;D koko helleajan.

Tiukasti puikkonutturalla takaraivolla ja pesu luonnollisen laiskasti pelkällä sulfaatittomalla shampoolla. Sen verran olen saanut itseäni ruotuun että nypin edes joskus karitevoita latvoihin ennen nutturointia, mutta kampaa ei tämä tukka ole nähnyt viikkoihin. Ja sen kyllä huomaa.

Taitaa tulla saksikeikka tässä kesän aikana. Pöh.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Elo 2010, 22:59
Kirjoittaja Kadi
Sama täällä, yli kuukauden kesäloman ajan hiukseni roikkuivat vaan mukana, auringossa ja uimassa, en tehnyt niille yhtään mitään hoitotoimenpiteitä. Noin kerran viikkoon näytin niille vähän Lushin Squeaky Green-shampoopalaa järvessä ja siinä se. Välillä olin jopa saunassa ilman hiuspyyhettä, mikä on jo aika paha :( Ulkomaanmatkalla suoristinkin tukkaa muutaman kerran, edelleen sans hoitoainetta tai lämpösuojaa... Kampa sentään oli käytössä.

Kaiken tämän tuloksena hiukset on aivan kuten loman alussakin. Tai no, tällä hetkellä en löydä edes niitä muutamaa kaksihaaraista jotka vielä keväällä odottivat leikkausta.

Loman loputtua laitoin kuitenkin heti O&H-Lush Retread-Avokadoöljysetin muhimaan yöksi, hiustenhoito on kuitenkin niin rentouttavaa hommaa :)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 27 Elo 2010, 21:00
Kirjoittaja EllaBella
Minulla on häpeämättömästi jäänyt hiustenhoito ja muhittelu. En tiedä huomaako sitä hiusten kunnossa, koska minulle tulee kaksihaaraisia vaikka kuinka hoitaisin tai leikkaisin.

Nyt kuitenkin täytyy laittaa itsensä ruotuun ja muhitella ainakin kerran tai pari viikossa.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 28 Elo 2010, 04:36
Kirjoittaja Biiver
Ma oon jo vuoden paivat kohdellut hiuksiani tosi laiskasti. Hyvat hoitoaineet on loppu ja ei oo ollut rahaa ostaa uusiakaan, niin oon heittanyt parin minuutin vaikutusajalla mita sattuu ekana kateen osumaan. Jatettavana oon kayttanyt ainoostaan Redkenin All Softia, kun aikanaan kaytin sita vaan ihan latvojen lopuille viimeseks silaukseks ja oli enemman hoitavaa vahemmilla silikoneilla muulle tukalle.

Eilen tosin ostin tuliaisiks Oatmeal&Honey ja piti itte koklata pitkasta aikaa kans (siskolle vien, se ei ehka suutu kokeiluistani  ;D) ja muhitin ekaa kertaa vuoteen oikeen useemman tunnin pipon alla. Kyllapas tulikin hyva tukka, pitaisko sita tasta ryhdistaytya.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 28 Elo 2010, 14:44
Kirjoittaja nelma
Apua mun hiusten laiminlyöntikausi vaan jatkuu ja pahenee  :-X
Ennen muhittelin OH:lla vähintään kerran viikossa, mutta nyt en voi edes muistaa milloin olen viimeksi muhitellut. Koko kesä on tullut tehtyä lähinnä pikapesuja kevyemmillä, nopeasti siloittavilla hoitoaineilla.  Sen lisäksi pesuvälit ovat lyhentyneet huomattavasti. Ennenpesin hiukset 2-3 kertaa viikossa, ja jos 3 kertaa, niin 1 ainakin oli CO-pesu. Tällä viikolla olen pessyt hiukset jo NELJÄNÄ päivänä. Okei, kolme niistä on ollut CO-pesuja, mutta liian usein tämä selvästi on. Herbina MarjaSpa + jätettävä-combo eivät riitä pitkään, nyt alkaa jo latvoissa tuntua.
On vaan ollut niin hirveä kiire ettei ole ehtinyt! Aamulla ei voi muhitella kun en omista fööniä ja hiuksillani kestää 5-6 tuntia kuivua ja iltaisin olen tullut niin myöhään kotiin ettei enää ehdi jos haluu nukkuakin.  :-[
Hiukseni eivät kestä tätä enää kauaa...  :'(

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 10 Tammi 2011, 12:23
Kirjoittaja Mena
Mä aion laiminlyödä mun hiustenhoidon seuraavan viikon ajaksi kun ollaan etelässä. Otan mukaan Avonin jonkun 2in1 Daily shampoon testikoon sekä Swartzkophin jonkun Essensity shampoon testiputelin. Hoitoaineina mulla on hiusväripakettien mukana tulleita hoitispusseja ja jätettävänä BC latvasuoja sekä oma mix joka on ainoa hoitava aine: Tigin EA, avokadoöljy + vettä suihkepullossa. Katsellaan miten paljon kaduttaa kun tulen reissusta takaisin.. Kun reissussa ei vaan jaksa panostaa muhittelemaan hoitoaineita kuitenkaan kuin sen 10sec niin en näe järkeä ottaa mukaan mitään kunnollisia aineita.  ::)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 10 Tammi 2011, 14:17
Kirjoittaja Mustakuu
Chaos kirjoitti: Mun täytyy pahiksena myöntää, että mä oon miettinyt, että voisin siirtyä markettituotteisiin lähes kokonaan. Kun Urtekramia käytän shampoona aina ja hoitikseksi kelpaavat esim. L'Orealin naamiot vallan mainiosti! Tai XZ tai vaikka ihan Rainbow. Tosin nämä toimivat aina parhaiten, kun laittaa öljyjä sekaan!
Täällä samis! en muista milloin olisin tilannut/ostanut kampaajalta mitään hiustenhoitotuotteita, kaikki mitä on käytössä on marketista öljyjen ja hunajan kera. Laiskanlaisesti on tullut myös muhiteltua..

OT tuosta A'kinista olisin itse myös kiinnostunut, mutten ole löytänyt vielä sopivan edullista nettikauppaa! Eli ehkä mun hiukset tulevat vielä näkemään laadukkaampien tuotteiden häivähdyksen tulevaisuudessa..

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Touko 2011, 01:14
Kirjoittaja Strix
Väitän tätä omalta osaltani laiminlyömiseksi, mutta innostuin käyttämään kuumarullia muotoiluun kuin myös muita lämpökäsittelyjä. Samalla olen kuluttanut vanhoja lämpösuojia ja muotoilutuotteita pois. Vaikka olenkin yrittänyt pitää maanisen hyvää huolta että lämpövaurio minimoituisi, sitä tapahtuu silti. Sallin tämän toisinaan itselleni, kunhan muistaa taas paikkailla jälkiään. Kyllästyn kuitenkin taas kohta ja palaan perinteisiin pinneihin. Olen liiaksi oppinut pärjäämään ilman muotoilutuotteita, niin niiden käyttäminen tuntuu jossain määrin eksoottiselta.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 14 Touko 2011, 08:22
Kirjoittaja Lillamyy.
Periaatteessa oidan hiuksiani kai ihan hyvin, pesun jälkeen aina hoitista, pika hoidon annan olla semmoset  kymmen minsaa-vartin yleensä, tehiksia muhittelen muutaman kerran viikossa, yleensä tunnin pari. Ja jätettävää ja latvasuojaa aina myöskin. Eli tältä osalta kait ihan hyvässä kuosissa, mutta pesen hiukset ihan liian usein, nimittäin joka päivä. Tiedän, että tämänkin voisi korjata, mutta tää on sellainen tottumiskysymys ja tälläiseen pesutahtiin olen hiukseni nyt usean vuoden aikana totuttanut.
Pesen hiukseni poikkeuksetta aina illalla, ja nyt kun en niitä eilen illalla pessyt niin eivät nää nytten erikoisen likaisilta tai rasvaisilta tunnu eivätkä näytä, mutta taidan kuitenkin mennä pesemään ne ennen kaupungille lähtöä. Selvästi totuttu tapa siis, jota toistan rutiininomaisesti näköjään jopa ilman todellista tarvetta, mutta se vasta pestyjen hiuksen tuoksu, käsitltävyys ja kuohkeus on vaan sitä mitä haluan joka päivä tukassani olevan, vaikka se kuluttaakin hiusta mielettömästi. 
En nyt tiedä oisko tää sopinut paremmin jonnekkin muuhun ketjuun, tuntuu olevan vähän päin vastainen tilanne kuin muilla, mutta ei hiuksille aainakaan hyväksi.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 14 Touko 2011, 10:07
Kirjoittaja kaksisarvi
Olin viikon matkalla mökkiolosuhteissa, enkä pessyt hiuksiani millään aineella koko aikana. Kävin saunassa joka ilta ja kammankin hukkasin ensimmäisenä päivänä.  >:D Tukka voi hyvin, ei se oikeastaan ole edes mitenkään kuivahtanut. Pesemättömyys teki karvastosta vähän tönkön ja kampaamattomuus ei vaikuttanut mitenkään (tulee nyt mieleen, että miksi ihmeessä sitten enää kampaisin, sehän kuluttaa kuitenkin..). Matkan jälkeen tavallinen kosteusvoide-hunaja-etikkasekoitus riitti pesuksi.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 14 Touko 2011, 14:20
Kirjoittaja Pähkinä
^ Sulla on tuo hius niin lyhyt, että toisaalta se on itsessään tosi vahva (lyhyt ja ei käsittelyjä), mutta toisaalta noin lyhyessä eivät kuivahtamiset ym. näy kovin hyvin. Mulla on käsitelty, huokoinen ja pitkä hius, jonka pituuksissa näkyy kaikki: pesuvälin pidennys tai lyhennys, käytetyt shampoo ja hoitoaine, aurinko, uintivesi, saunat, liian lämmin pesuvesi jne. - jopa se, olenko nukkunut monta yötä hiukset ponnarilla vai letillä (jälkimmäinen suojaa hiuksia paremmin ja on hellävaraisempi).  :D Mutta kiva, ettei mökkireissu ollut hiuksille niin raskas kuin pelkäsit.  :)

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 14 Touko 2011, 16:45
Kirjoittaja Horros
En jaksa enää muhitella (loppujen lopuksi en ole huomannut sen erityisesti parantavan hiuksiani) ja suoristan lähes joka pesun jälkeen eli kerran viikossa.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 14 Touko 2011, 20:40
Kirjoittaja kaksisarvi
^^En ole ihan varma, mutta ehkä myös päänahan oma tali suojaa hiuksia jonkin verran esim. saunassa kuivahtamiselta (anteeksi mahdollinen ällötys  ;)). En käytä mitään erityisen pesevää (shampoota, saippuaa tai edes hoitoainetta) ja hius tuntuu lievästi vettä hylkivältä, joten mulla on varmaan jonkinlainen "suojakerros". Paremmin tietää ehkä sitten kun tukka on taas pitkä.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 17 Touko 2011, 14:25
Kirjoittaja Sinimusta
Myönnän, että pitäisi vähentää lakan käyttöä otsatukassa  :-X Muualle en sitä kyllä laitakkaan.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 26 Touko 2011, 21:23
Kirjoittaja Lilja
En ole suoranaisesti laiminlyönyt mitään mutta sellainen tunnustus, etten ole jaksanut värjätä hiuksia kohta reiluun kahteen kuukauteen, ehkä kolmeen. (Parannan tapani varmaan seuraavan hyvän tilaisuuden yhteydessä. O:))

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 26 Touko 2011, 21:39
Kirjoittaja Jenni.
Mä oon kyllä laiminlyönyt ja pahasti. :-[ Oon hiuksistani kyllä leikannut pahimmat pois kun tukkaani lyhennettiin, mutta tukkaani ei ole värjätty aikoihin joten olen varmasti järkyttävä näky. ;D Mutta siis asiaan eli siihen miten varsinaisesti olen laiminlyönyt hiusten hoitoa. Olen jättänyt käyttämättä tukan pesun yhteydessä hoitoaineita tai tehohoitoja. :-[ Ja tää oikeasti hävettää mua, tiedän että käyttää pitäisi.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 26 Touko 2011, 21:54
Kirjoittaja Eiffe
En ole päiväkausiin harjannut hiuksia ja viimeksi olen laittanut niitä ennen huhtikuun alkua  ;). Huomenna ajattelin muhitella ja laittaa peräti jätettävää hoitoainetta. Pitäis kyllä värjätäkin piakkoin kunhan saisi aikaiseksi.

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 28 Touko 2011, 12:23
Kirjoittaja Luciana
Aijai! Olin viikon rantalomalla, enkä jaksanut panostaa hiuksiini. Nyt hiukseni ovat haalistuneet ja pörröiset. Tänään täytyy hieman skarpata ja muhitella öljyllä. Toivottavasti ei tarvitse leikata taas latvoja. Otin myös aurinkoa pitkästä aikaa ja oikein tunnen kuinka rypyt lisääntyivät (=psyykkistä ryppyfobiaa havaittavissa). Nyt takaisin ruotuun!

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 05 Heinä 2011, 22:05
Kirjoittaja Tunturikarpalo
Minulla on nyt kyllä ollut viime kuukaudet aikamoista laiminlyöntiä! Tai siis olen ihan normaalisti pessyt, hoitanut jne. mutta en ole sitä mitenkään kummemmin ajatellut. Tässä ajassa tukka onkin kasvanut jo rintojen alapuolelle, oho... latvat ovat hieman ohuemmat ja kaipaisivat leikkaamista, mutta syksymmällä sitten! Tästä alkaa nyt sitten hiustenhoidon aika. ;D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 05 Heinä 2011, 22:09
Kirjoittaja Tintu
Olen tehnyt kemiallisia käsittelyitä, rääkännyt, jättänyt suojaamatta, suoristanut ja repinyt muovikammalla. Nyt viimeisimmän vaalennusrääkkäyksen jälkeen värjään vain juurikasvua ja sävytän suoravärillä. Ja latvat tuli leikattua, vaikka malli ei sovikaan naamalleni mutta tästä on hyvä kasvattaa tasaisesti. :) Nyt päässä muhii kookosöljy, IHT ja MOP hydrating. Kyllä tämä tästä!

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Heinä 2011, 10:15
Kirjoittaja Horros
Alan taas uskoa muhitteluun. Josko tämä tästä!  :D

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Heinä 2011, 12:51
Kirjoittaja Sinimusta
Olen käyttänyt nyt aika huonoja hoitoaineita. Ei ole nyt varaa ostaa tehokkaampaa ja olen kulutellut kaapin perukoilta purkkeja  :P

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 06 Heinä 2011, 15:22
Kirjoittaja Fishbones
Äsh... Melkeen puolen vuoden jälkeen mut puhuttiin ympäri käyttämään shampoota. Oli onneks Ruohonjuuren palashampoota, eli ei varmaan mikään suuri synti, mut harmittaa silti. Nyt reilun viikon jälkeen ei onneks enää hiukset tunnu pahalta, mutta just pesun jälkeen nää tuntu ihan ällöiltä. Jotenkin tahmasilta ja LIIAN puhtailta.

Ei enää tollasta pitkään aikaan, kiitos...

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Lähetetty: 27 Maalis 2012, 12:04
Kirjoittaja Varjotar
Pipsa kirjoitti:
pitäis käyttää mahd. harvoja kampoja & harjoja
suihkun jälkeen hiukset saa harjata vasta kun on laittanut jätettävän eikä toisinpäin (niinkun olen tähän asti tehnyt siinä pelossa, että jätettävä lähmääntyy päänahkaan, jos sen laittaa ennen harjausta  ::))
Oho, mä oon sitten ihan tietämättäni tehnyt oikein. Mä en koskaan harjaa hiuksia ennen jätettävän laittamista, koska ne on niin takussa. Eli parempi laittaa aine ensin  hyvin ja harjata sitten, ei joudu repimään ja raastamaan, harja levittelee ainetta vielä mukanaan lisää.