Hiustenhoidon laiminlyöminen

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Lorena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 603
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Lorena »

Huomasin pari viikkoa sitten, etten ole tehnyt kunnon tehohoitoja hiuksille varmaan kuukauteen ja olen "hoitanut" hiuksia vain hätäisesti jollain hyvin silikonipitoisella pikahoitsikalla pesun jälkeen. Tukka on näyttänyt myös siltä... Nyt olen ottanut taas niskasta kiinni ja kaivanut laatikoista kunnon aineet ja varannut aikaa tähän pehkoon. Onneksi tukka alkaa taas tuntua pehmeältä ja suostuu jo yhteistyöhön :)
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Mä oon alkanut föönin kanssa suoristelemaan tukkaa, tälläinen tappo-vaihe siis menossa  ;D Pitäis tilata CHI-harja, sillä saa ainakin sileemmän tuntuista jälkeä, en sit tiedä kuinka paljon vähemmän loppujen lopuksi kuluttaa..

Mä jotenkin heräsin siihen, että minkä takia mä tätä tukkaa pidän ja hoidan jossen voi sitä ikinä muotoilla? Mitä apua on hyväkuntoisesta tukasta jos se vaan roikkuu mitäänsanomattoman näköisenä päästä?  ??? Hyvät suojatuotteet ja hoitotuotteet alle ja saksia latvoille tarvittaessa, eiköhän se sillä kestä!
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

Minä kihartelen hiuksia pari kertaa viikossa, eikä sekään mitään hyvää tee tukalle. Noh, toivottavasti ei hiukset kärähdä ajan kuluessa, pitäisi panostaa nyt hiustenhoitoon ennaltaehkäisevästi.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
almiros
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 965
Liittynyt: 03 Joulu 2006, 18:38

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja almiros »

Värjään aivan liian usein ja aina koko tukan. Lisäksi tupeeraan liikaa. Nukun letit päässä, koska illalla suorat hiukset ovat aamulla kaikkea muuta kuin suorat. Sojottavat minne sattuu. Letit saattavat kiristää päänahkaa. Lisäksi on kamala tapa _repiä_ lettien väliin jääneet hiusosiot katki. Eli jos hiuksia on jäänyt kiinni toiseen lettiin, niin sitten vain repäsen ne ja tukkapala lyhentyy puolella  :o
Jaa sitten vielä harjaan hiukset aina märkänä ja latvat "selvitän" rajusti.

Olenpa kamala. Pitäisi varmaan parantaa tapoja  :-[
hennaaja
iherb alekoodi DUW569
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

Eilen oli niin huono olo, että en avannut hiuksiani vuorokauteen. Huono olo oli ihan omaa syytäni :-[. Pelkäsin, että niskahiukset olisivat kärsineet hirveistä takuista. Olisi pitänyt käydä pesemässä hiuksetkin.

Keksin siinä pienen testin. Viittiiköhän tätä edes paljastaa? :D Olen ollut vähän huolissaan hiusten liiallisesta tippumisesta. Ryypänny joka viikko, stressi, unettomuus, ruokavalio jne. Levitin sängylle ison valkoisen paperin ja avasin hiukseni sen päällä ja kampasin läpi. Irronneet hiuksethan tippu siihen valkoiselle paperille. Tulos: 29 hiusta vuorokaudessa :o. Luulin tosiaan olevan enemmän. Ehkä sattu hyvä päivä. Oli vain yksi pitkä hius ja muut 5-35cm pituisia. Katkenneita ei yhtään. Ennen on harjaankin tarttunut harjauskerralta 20-30 hiusta.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry
Rosey
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 203
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 15:20

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Rosey »

Syyllinen! En ole leikkauttanut hamppulatvoja! Olisi jo korkea aika.
Vera
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 19:27

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Vera »

Mä käytän suoristusrautaa liian usein. Sen takia latvat aina kuivuu ja hamppuuntuu, eikä hiukset kasva tästä nykyisestä pituudesta mihinkään :( Vaikka käytän lämpösuojatuotteita, niin ei ne tarpeeksi tunnu auttavan. Huoh. Miksei mulla voi olla luonnostaan sileää ja suoraa tukkaa.
marketta
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 268
Liittynyt: 08 Maalis 2006, 20:21

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja marketta »

Hihi, joo latvojahan en ole leikkauttanut 8 kk...  ::) Ensi kuussa tämäkin asia korjaantuu. Tosi harvoin kiireessä käy niin etten laita jätettäviä, ja koska olen havupää, unohdan usein latvasuojat johonkin muuhun kaupunkiin enkä voi niitä silloin laittaa. Tykkään harjata hiuksiani mieluummin kuin kammata, en sentään riuhdo kun eivät koskaan niin takussa ole. Rasittavin laiminlyönti on mennä hiukset märkänä nukkumaan, ei siinä muuten mitään mutta ne on sitten kuivuneet ihan miten sattuu, toisesta kohti _aivan_ päätä myöten ja toisesta kohti sojottaa mihin sattuu. Hiukset tuntuu yön jälkeen myös tosi kuivilta jos on mennyt märillä/kosteilla hiuksilla nukkumaan.  :-\
Mariatar
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4077
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 17:54

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Mariatar »

Täällä tulee hirmuinen laiminlyöjä! (Havahduin lopullisesti eilen.)

Käyttäjä syyllistynyt huomattaviin hiustenhoitorikkeisiin, joista pahimmat:
- Ei tehiksiä melkein kolmeen kuukauteen
- Ei jätettäviä kahteen kuukauteen
- Ei hamppulatvojen leikkausta aikoihin
- Harjaaminen joko jäänyt, tai sitten hoidettu raastamalla
- Hiuksia pidetty rautaliitosponnareilla enemmän, kuin laki sallii
- Ajoittain pessyt hiukset vain kerran viikossa, vaikka päänahka on helposti rasvoittuva ja hilseeseen taipuvainen

Puolustus: Ollut kipeänä kolmisen kuukautta putkeen, tuore lävistys korvassa, kiireiset koulu- ja työaamut

Vahingot: Katkeilleet hiukset, rasvaisuus, hilse, kuolleet latvat, yleinen hamppuisuus

Rangaistus: Häpeä (Juuri 2007 viikon päästä...)

Muutos: Kokonaisvaltainen! Tehohoitokuureja, jätettävät takaisin käyttöön, harjaaminen joka päivä hellävaraisesti, latvojen lyhentäminen (ainakin 10 cm.)
1bMiii. What we call the secret of happiness is no more a secret than our willingness to choose life.
Antonella

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Antonella »

Minulla on paha tapa nyppiä kaksihaaraisia tai katkenneita hiuksia sormin. Siis revin sen haaroittuneen osan irti, tai sitten jos on katkennut hius niin nyppäisen siitä katkeamiskohdasta (valkeasta pallukasta) hiuksen poikki. Hetkellisesti saan tästä jotain kummallista mielihyvää, mutta heti sen jälkeen tulee huono omatunto kun tietää, ettei tämä ainakaan paranna hiuksen kuntoa.
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Mullakin mennyt tilanne aika pahaksi, laiminlyömistä havaittavissa (kuten jo aika pitkään). :-\ Sinnittelin pitkään markettituotteilla joiden hoitoteho ei mitenkään riitä mun tukalle, sen tuloksena latvat pitkästi kuivaa hamppua joihin ei oikein mikään auta. En kuitenkaan niitä ole leikkauttanutkaan aikoihin, ja raastan niitä takkuisina kovakouraisesti kammalla niin että saan jotenkin selviksi. Kuitenkin toki föönailen tiheään ja en jaksa muhitella tehiksiä pitkään päässä. Shame on me. :-[ 
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Mä oon laiminlyönyt hiuksiani kait jo pidemmän aikaa. Ei jaksa kiinnittää enää lähellekkään niin paljon huomiota, enkä aikoihin oo kokeillut mitään uutta tms. En käyttele tehohoitoja. Ihan vaan jotakin shampoota, hoitista ja vähän jätettävää, that's it. Eikä mun hiukset siltikään ole mitenkään huonommassa kunnossa.
Kait se on tää elämäntilanne mikä on ollut päällä jo niin pitkään, että ei vaan jaksa välittää sillai "ei niin tärkeistä" jutuista. Vaikka kyllä edelleenkin, eniten rahallisesti satsaisin hiustuotteisiin kuin muuhun kosmetiikkaan, että on ne hiukset sen verran tärkeä juttu edelleen. Tosin mihinkään kosmetiikkaan en koskaan ole tuhlannut järjettömästi ja pitkään aikaan itseasiassa rahaa ei oo kulunut mihinkään kosmetiikkaan, siksikin että taloudellinen tilanne on tiukkaakin tiukempi.
Viimeksi muokannut -kata-, 19 Heinä 2007, 23:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
Kissatukka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 132
Liittynyt: 29 Maalis 2007, 23:27

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Kissatukka »

Mä olen nyt pari kertaa (taas) pessyt hiukset erisanin pesunesteellä, kun tigit ei ole olleet kylppäsissä käden ulottuvilla.:-[ Koetan parantaa tapani, sillä hiuksistani sen todellakin pesun jälkeen huomaa.
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

Njoo. Hiukka hiljaista on ollut tuon pesemisen kanssa täälläkin. Yleensä mä pesen joka toinen päivä, silloin tukka pysyy suht hyvin kuosissa ( paitsi otsis). Nyt olen pessyt jopa neljän päivän välillä, kun oon lomalla. Ollaan tehty remppaa, eli mulla on joka tapauksessa lätsä päässä ja pituudet nutturalla, joten who cares?
Yleensä mä heitän tehiksen pitkällä vaikutusajalla kerran viikossa ( pakkasilla 2 kertaa), nyt taisin pistää tehiksen viimeks juhannusviikolla... :o Aika herätä, siis. Jätettävää mä olen onneksi uskollisesti laittanut joka pesun jälkeen, joten latvat on suht kunnossa. Väri on haalistunut yökkö kevytväri, onneks mä menen kampaajalle maanantaina ja saa taas ammattilaiskestot päähän. Mä kun aina ennen permistä luulin että kevytvärit ei pysy kun mulla on niin lasinen hius ettei ne uppoa siihen, mutta eipä tuo auta vaikka on permistä ja vaalennusta alla - neljä viikkoa pysyi, ja nyt ne näyttää laikukkailta.
Ehkä mä nyt pirityisin kun on uudet L'anzat kaapissa...
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
Babooshka
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 187
Liittynyt: 24 Loka 2006, 09:50

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Babooshka »

Itku kun mun pitäisi tosiaankin saada itseni kampaajalle. Oon vaan niin laiska ottamaan luurin kauniiseen käteen ja pläräämään kalenteria. Vuoden aikana oon kyllä kehittyny huimasti hiusten itseleikkuussa, mutta eihän se oo sama juttu...
Mikset nauttisi elämästäsi heti? -Jane Austen
Vastaa Viestiin