Hiustenhoidon laiminlyöminen

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

Viimeksi perjantaina kampasin hiukseni. Minkähänlainen takkupesä on tiedossa illalla. Onhan minulla hyvä syy olla koskematta hiuksiin. Iski ihana flunssa ja paikat on hellinä. Ei kestä koskea hiuspohjaan. Ei ole mukavaa edes istua. Taidan kömpiä takaisin petiin.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Mulla väkisinkin on jäänyt hoitelu vähemmälle huomiolle, kun kouluaamuina ei ehdi muhitella hoitiksia kauan ja samasta syystä co-päivinäkin on tullut pestyä shampoolla. Jonkinlaista laiminlyöntiä ja hälläväliä-asennetta kuvastaa myös tämä hirveä hinku vaaleammaksi, kun eihän siitä seuraa muuta kuin tuskaa hiuksille. Onpahan sitten taas hoidon tarvetta. :)
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Munkin täytyy kai tunnustaa laiminlyöntini. :-[

En ole aika pitkään aikaan enää jaksanut muhitella tehiksiä päässä kauaa, enkä myöskään olla kovin tarkkana föönaamisen ym. hiuksiin kohdistuvan rasituksen kanssa. Olen myös pessyt tukkaa huolella päivittäinkin... niin joo, ja latvasuojaa en ole hankkinut loppuneen tilalle, nyt jo kuukausitolkulla oltu ilman (muita jätettäviä sentään vielä käytän).

Nyt viime aikoina olen myös alkanut lipsua markettituotteiden puolelle, en ole viitsinyt juosta kampaamokauppojen huipputarjouksien perässä, kun ainakaan ohimennen en sellaisia ole huomannut. K-pak shampoo on vaihtunut XZ:ksi, nyt markettihoitiksiakin eksynyt kaappiin.

Mulla siis nyt (ainakin toistaiseksi) sekä ajallinen että rahallinen panostus hiuksiin vähenetynyt huomattavasti. Ei ainakaan vielä näy hiusten kunnossa, mutta toivottavasti havahdun jos niin käy...

Olen kuitenkin sitä mieltä, että hyvät kampaamotuotteet hakkaavat markettien kamat mennen tullen, mutta normaalihinta kuitenkin kampaamokamoissa niihin nähden niin moninkertainen, etten tiedä kuitenkaan loppujen lopuksi hinta-laatusuhteen järkevyydestä. :-\
Shine
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 244
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:06

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Shine »

si3nna kirjoitti: Olen kuitenkin sitä mieltä, että hyvät kampaamotuotteet hakkaavat markettien kamat mennen tullen, mutta normaalihinta kuitenkin kampaamokamoissa niihin nähden niin moninkertainen, etten tiedä kuitenkaan loppujen lopuksi hinta-laatusuhteen järkevyydestä. :-\
Mä olen samaa mieltä tuon kanssa. Ja usein kallis kampamotuote voi olla omalle päälle täysi floppi, ja taas joku halpis olla ihan bueno. Mutta tuotefriikkinä on silti ihana kokeilla kaikkea uutta, ja yleisesti ottaen kampaamotuoteet ovat mielestäni laadukkaampia. Mutta niiden mullistavaan hiusta korjaavaan vaikutukseen en kyllä kovin suuresti usko verrattuna markettikamaan  :-\ Tiedä sitten..
Pipsa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 16:33

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Pipsa »

Sain sitten kampaajalta ripitystä  :-\ Kauheesti katkenneita hiuksia.

kotiläksyt:

pitäis käyttää mahd. harvoja kampoja & harjoja
suihkun jälkeen hiukset saa harjata vasta kun on laittanut jätettävän eikä toisinpäin (niinkun olen tähän asti tehnyt siinä pelossa, että jätettävä lähmääntyy päänahkaan, jos sen laittaa ennen harjausta  ::))
hiuksia voi pitää kiinni muutenkin kuin vain yhdellä tavalla, joka kuluttaa tukkaa katki aina siitä samasta kohtaa
3aMii
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja tnn »

Mä en ole jaksanut muhitella tehiksiä aikoihin.. Jos sitä tänään pitkästä aikaa. Sitä aikaa olisi kyllä ollut monena muunakin päivänä, mutta aina olen muka keksinyt muuta tekemistä.. Kaiken lisäksi tukkaa tulee välillä harjattua vähän kovakouraisesti koulussa kiireessä. Pitäisi kyllä oikeasti alkaa taas ryhdistäytymään ja hoitamaan kunnolla, tavoitepituuskin on vain parin sentin päässä.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Hipsu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1701
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 21:37

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Hipsu »

Mä oon laiminlyönyt tukkaa niin että en oo muhitellut tehiksii aikoihin, enkä oo käyttäny tarpeeks pipoa pakkasilla..  :-[ Mut mä lupaan muuttaa tapani!  ;D
"Life comes with many challenges. The ones that should not scare us are the ones we can take on and take control of." -Angelina Jolie
Euphoria

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Olen laittanut pesun jälkeen vain jätettävää, mutta mulla onkin nyt superlyhyt tukka. Ensi viikolla sitten hoitelen tukkaani paremmin. Tällä viikolla on niin paljon muutakin ajateltavaa kuin hiukset.
Viimeksi muokannut Euphoria, 30 Tammi 2007, 19:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bamboo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1523
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 20:47

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Bamboo »

No, en tiedä onko tämä kauheaa hiusten laiminlyömistä. Mutta olen siis käyttänyt pari viikkoa tehohoitona Nutri glossia, se kun on ainoa mulla tällä hetkellä oleva silikoniton hoitoaine. Huvittavaa... kaappi täynnä kampaamotuotteita ja mä käytän vain nutri glossia. Ei edes huvita kokeilla toimisiko Joicot vaihteeksi, kun ei jaksaisi hiuksia pestä heti uudestaan, jos hiuksista tulee lähmäiset.
kivipuuteri.blogspot.fi kosmetiikkablogini
karkki

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja karkki »

store aikoinani mä hoidin iuksiani superhuolellisesti, joka pesussa tehohoito ja pikahoitoainetta, co-pesuja, kookoskermaa ennen pesua ym... tuotteet oli lanzaa, joicoa, nexxusta, redkeniä, tigiä ym...

tukka oli tosi nätti, kiiltävä, pitkä, hyväkuntoinen...

sit toissa syksynä iski "kiinnostamattomuus" enkä hoitanut hiuksiani kunnon tuotteilla... jotain xz shampoota ja hoitoa ja yllämainuttujen jämiä... no aluksihan tukka ei sanonut mitään... oli yhtä nätti kuin ennenkin ja silloi se siis iski, että miksi panostaa kuin samalta näyttää... no viimesyksynä "heräsin" todellisuuteen, eli tukka oli aivan kamala takkupesä, jonka latvat repsotti joka suuntaan...

syksyllä sit leikattiin "räjähtäneet" hiukset pois ja kuntokuuri jatkui taas...

nyt olen siis palannut takaisin "kehään" enkä varmasti enää hiustenhoidosta tingi...
Nove

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Nove »

Mä en varsinaisesti laiminlyö hiuksiani, mutta en saa siitä enää läheskään irti sitä mitä ennen sain. Suurimmaksi osaksi se riippuu siitä, että vaikka hiukset onkin hyvässä kuosissa, on vaan pakko tunnustaa se tosiasia ettei niistä saa minkään valtakunnan aineilla kiiltäviä eikä sileitä, kun kerran hiuslaatu on mitä on.

Kyllähän ne pesee ja jaksaa vielä muhitella tehiksiäkin, mutta se on nykyään lähinnä pakkopullaa eikä siitä revi väkisinkään minkäänmoista nautintoa. Aivan sama kuinka monen kympin aineet on päässä, kuivuttuaan ne on kuitenkin se sama epämääräinen ja epäsiistin näköinen pörrö.

Eniten kuitenkin harmittaa kaikki se raha mikä hiuksiin on vuosien varrella mennyt. Ei se tietysti ihan turhaa oo ollut enkä tässäkään pisteessä aio siirtyä markettikamaan, mutta tulee pakostakin mieleen mitä kaikkea muuta oikeasti hyödyllistä tavaraa sillä rahalla oliskaan saanut...

Hyvää tässä on tietysti se, että rahaa jää nykyään paljon enemmän kaikkeen muuhun kun ei tarvitse olla jatkuvasti hamstraamassa hiushärpättämiä ja kokeilemassa uusia tuotteita. Ihan hyvin sitä näköjään pärjää niillä pakollisilla puteleilla, vaikken tuota oliskaan kuvitellut ikinä sanovani :)
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Cherry »

En tiedä, voiko tätä sinänsä laskea hiustenhoidon laiminlyönniksi, mutta en enää nykyään jaksa muhittaa tehohoitoja päässä pidempiä aikoja. Kahdesti viikossa, saunan yhteydessä kyllä laitan tehohoidon, mutta se vaikutusaika on silloin sellainen 10min. Onhan tuo jo enemmän, kuin käyttöohjeissa sanotaan, mutta kun olen omissa hiuksissani huomannut, että parempi tulos tulee, jos antaa aineen vaikuttaa pidempään, vaikka useitakin tunteja.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Tunnustan: Oon jo pitkään laiminlyönyt hiusteni hoidon tai siis lähinnä hiustenpeseminen just nyt tuntuu ylitsepääsemättömän työläältä. Ei vaan jaksais millään ja siksipä saattaa entinen parin päivän väli pesussa olla nyt kolme tai neljäkin. Toisinaan jopa hiustenharjaus saattaa jäädä kotona nyt möllötellessä vähille. Onneksi mun päänahka ei ole rasvoittuvaa sorttia, ainoo vaan että hiukset takkuuntuu ja tuntuu kuivuvan, mitä useamman päivän on pesemättä. Ja kai ne ny takkuuntuu, kun niitä ei harjaa .. heh.

Nooh, kunhan mä tästä jakaudun, niin ehkä sitten ... jos jää enää aikaa hiustenhoitoon sitäkään vähää. :D
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
petomaani

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Mulla on taas "se kausi", etten ole jaksanut panostaa hiuksiin.. :( .. Olen pessyt kyllä kosteuttavalla shampoolla (BC:n moisturising shampoo ja toisinaan kaikki tökötit vekkaan deep cleansingilla), hoitoaineiden käyttö on jäänyt ihan vaan suihkuteltavan moisture kickin varaan. Pitääkin ottaa "itteä hiuksista" ja tehostaa taas tätä toimintaa.. :)
Pipsa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 141
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 16:33

Vs: Hiustenhoidon laiminlyöminen

Viesti Kirjoittaja Pipsa »

Äh. Tänään taas lähdin melkein suoraan suihkusta kävelemään pakkasessa töihin -ja ilman pipoa tietysti. Tukka meni tietysti ihan jäähän ja sen jälkeen hötöksi. Eikä se flunssakaan varmaan tällasella hoidolla parane  :-\
3aMii
Vastaa Viestiin