Hiusongelmat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Marylee
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 327
Liittynyt: 07 Helmi 2006, 13:26

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Marylee »

Punoitus on merkki siitä, että iho on edelleen tulehtunut. Uusia hiuksia alkaa kasvamaan sitten pikku hiljaa, kun tulehdus on parantunut.

Jotain hiuspohjaa rauhoittavaa tuohon kohtaan siis kannattaisi laittaa. Hiusakatemiassa muistaakseni aikanaan suositeltiin Propolis-voidetta. Kortisonia en hiuspohjaan käyttäisi ainakaan kovin pitkän aikaa, sillä se ohentaa ihoa.
vappupallo

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja vappupallo »

Ekaks tässä lähtötilanne n. 3v. sitten: hiukset pitkät, paksut, suorat, omaväri maantien harmaa, mutta blondattu.

Synnytyksen jälkeen hiuksia lähti paljon kuten asiaan kuuluukin, mutta uusi hius oli aivan kiharaa! Ohimot kaljuuntuivat, mutta tukka kasvoi takaisin. Opin jopa tykkäämään siitä kiharasta :)

Viime talvena hiukset alkoivat muuttua elottomaksi takkukasaksi. Sairastin samalla pahaa allergiaa, jokapaikka (myös päänahka) oli täynnä näppyjä. Kesän jälkeen tästä pehkosta sitten karisi puolet pois (ja ne ohimot kaljuuntuivat taas).
Nyt uusi kasvava hius on aivan suoraa ja ohutta (ohimot paistaa läpi...), ja selvästi vaaleampaa, ja keskellä päätä on peukalonkynnen kokoinen alue aivan VALKOISTA hiusta. Siellä täällä on myös noita valkoisia karvoja sekä päänahassa edeelleen pari näppyä ja se kuulemma vähän punoittaa sanoi parturi. En usko että harmaat on perintötekijöistä kun suvussa eka harmaat on tullu kuuskymppisenä, oon ite nyt 35.

Osatteko auttaa, mikä vois olla syynä moiseen? Vitamiininpuutos, lääkkeet? Syön Atacand- verenpainelääkettä (ja viime kevään/kesän anthistamiinia, mutta en enää)


Siirtelin kysymyksesi tänne aiempaan ketjuun =)
Viimeksi muokannut vappupallo, 01 Tammi 2010, 14:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maatis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 612
Liittynyt: 15 Loka 2007, 14:07

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja maatis »

Aika hurjaa! En tiedä, voihan olla jo tuo paha allergiakin ja sen vaikutukset hiuspohjan kuntoon syynä, mutta varmaan kannattaa tsekkauttaa myös kilpirauhasarvot... kilpirauhasen vajaatoiminta on aika yleinen syy hiusten ohenemiseen ja ennenaikaiseen harmaantumiseen. Toisaalta päänahassa ja hiuksissa voi näkyä moni muukin asia, joten lääkärin pakeilla on varmaan joka tapauksessa käytävä noista aika radikaaleista muutoksista puhumassa. Jotain siellä taustalla varmastikin on.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Olen ihmetellyt jo pidemmän aikaa kuinka paljon hiuksia mulla lähtee suihkussa. Siis varsinkin siinä vaiheessa kun levitän hoitoaineen hiuksiin shampoon jälkeen, niin kädet aina täynnä hiuksia. Muuten mulla ei oikeestaan lähde ollenkaan, ei harjaan eikä jos sormilla haroo, olenkin siis miettinyt että johtuuko tämä mahdollisesti väärästä pesutavasta, jolloin hiuksia siis katkeilee, vai irtoaako mun ns. "päivittäiset hiukset" vaan silloin kun pesen hiukset  ???. Hiusten pituudesta ei oikein voi päätellä että kummalla tavalla ovat irronneet, sillä hiuksissani on niin paljon kerroksia ja eripituisia hiuksia. Voisinkohan jotenkin ns. vältellä hiusten irtoamista suihkussa, ehkä erilaisella pesutavalla tai muulla vastaavalla  :)?
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Tiinaliina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 244
Liittynyt: 17 Heinä 2007, 15:40

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Tiinaliina »

^Mulla ainakin irtoaa tukkaa pestessä reilusti enemmän kuin pari hajakarvaa. Normitilanteessa en tee mitään muuta kuin harjaan ne kerran päivässä, niin olen järkeillyt että ne irtoaa sitten pestessä, jotka on irrotakseen. En omasta mielestäni pese hiuksia mitenkään erityisen raivokkaasti, mutta kuitenkin niin että puhtaaksi tulevat joka puolelta.

Se on ihan vakio että hoitoaineen levityksen jälkeen saa käsiinjääneistä  irtohiuksista pyöritellä mötkyn ja heittää vessanpönttöön. Itse ainakin ajattelen sen olevan ihan normaalia hiustenlähtöä :D.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Ok, hyvä tietää! Jotenkin en muista että hiuksia olisi irronnut samalla tavalla kun ne olivat vielä pitkät, joko siis en vain kiinnittänyt asiaan silloin niin paljon huomiota, tai sitten hiuksia irtosi enemmän harjatessa. Kiitos paljon, ehkä saan nyt nukkua hyvillä mielin yöni  ;D.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^Mullakin lähtee hiuksia yleensä vain kun levitän hoitista / tehistä kosteisiin hiuksiin. Olen järkeillyt asian niin, että hiusten on helpompi silloin lähteä, kun on ensin pessyt ne suihkussa ja päänahka on kostea ja iho pehmennyt --> hius irtoaa helpommin? Ja sitten kun vielä laittaa hoitista niin hiuksista tulee liukkaammat, ja niiden on helpompi lähteä, koska eivät ole hoitiksen ansiosta niin takertuneena toisiin hiuksiin (siis eivät ole takussa yms. kuten usein on mahdollista vaikka shampoo pesun jälkeen).
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
zzww
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 431
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 12:18

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja zzww »

olisko jollain jotai tietoo mil saa rasvaset hiukset näyttämää taas ettei ne olis rasvaset...?

ku joka ilta mun hiukset näyttää rasvaselt vaikka olen joko edellisenä iltana tai samana aamuna pessyt hiukset shampoolla
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

^
Oletko kuinka vanha? Joskus se nuoruusiän hormonit voi vaikuttaa rasvoittamalla päänahkaa tuskastumiseen asti.
Jos et halua pestä hiuksiasi koko ajan, kokeile kuivasampoota, löytyy niin Tigiltä kuin Klippotekiltä ja jos meet Kicksiin niin varmasti löydät.
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
BlueBerry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 913
Liittynyt: 18 Huhti 2009, 19:59

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja BlueBerry »

^^Joskus aamuisin jos vaikka etuhiukset näyttää vähän rasvaisilta teen niin, että sudin niihin vähän irtopuuteria. Se auttaa ainakin vähän, kannattaa kokeilla.  :)
Vaalennetut, lantio -pituiset hiukset. Tavoitteena vielä pidempi, hyväkuntoinen letti... iHerb -alennuskoodi ensitilaajalle: VAP865
zzww
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 431
Liittynyt: 29 Maalis 2010, 12:18

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja zzww »

EllaBella kirjoitti: ^
Oletko kuinka vanha? Joskus se nuoruusiän hormonit voi vaikuttaa rasvoittamalla päänahkaa tuskastumiseen asti.
Jos et halua pestä hiuksiasi koko ajan, kokeile kuivasampoota, löytyy niin Tigiltä kuin Klippotekiltä ja jos meet Kicksiin niin varmasti löydät.
oon vast 17 ok.. täytyy kokeilla
BlueBerry kirjoitti: ^^Joskus aamuisin jos vaikka etuhiukset näyttää vähän rasvaisilta teen niin, että sudin niihin vähän irtopuuteria. Se auttaa ainakin vähän, kannattaa kokeilla.  :)
En oo koskaa kuullukkaa... kiitti molemmil vinkist  :D

Edit. Lainaus korjattu. -lynx
Viimeksi muokannut zzww, 21 Huhti 2010, 13:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kirjoitin nimesi taivaalla,mutta tuuli pyyhki sen pois.Kirjoitin nimesi hiekkaan,mutta aallot pyyhkivät sen pois.Kirjoitin nimesi sydämmeeni ja ainiaan siellä pysyy.Joka ilta kun suljen silmäni,tulet uniini.

http://lovinglife92.blogspot.fi/
Anu77

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Anu77 »

Tervehdys!

En enään ymmärrä mun hiuksia!!

Mulla on paksut, melko karheat puolipitkät hiukset. Hiukseni on aina ollut ihan suorat. Nyt muutama kuukausi sitten ne alko kihartumaan tai ennemminkin aaltoilemaan. Enkä ymmärrä mistä sellainen voisi johtua. Hiukset aaltoilee molemmilta sivuilta (toisella puolella enemmän) ja vähän takaa. Mut se on vaan semmoset kapeet kaistaleet ei siis koko pää ja ne aallot on melko lähellä hiusten juuria.... ja suoristusraudasta ei oo mitään apua ongelmaan. En ymmärrä.

Auttakaa nyt viisaammat, mitä tehdä  :)
Paka-08

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Paka-08 »

Onko niihin tehty jotain väri - ja vaalennuskäsittelyjä? Joidenkin ihmisten hiukset alkaa "käkkäröitymään" kun niiden rakennetta rikotaan vaalennuksilla ja väreillä. Oletko ollut raskaana tai oliko sinulla pienempänä kiharaa?  Hormonaaliset muutokset voivat aiheuttaa muutoksia hiusten rakenteissa. Itselläni oli pienempänä pitkään kiharat hiukset mut sitten suoristui moneks vuodeksi kunnes murrosiän tultua meni taas kiharalle ja näköjään on jäädäkseen kiharapehko minulle.
Anu77

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Anu77 »

No sepä tässä onkin ihmeellistä, että mun hiuksia ei oo värjätty melkein kahteen vuoteen. Silloin tällöin olen käyttänyt kampaamosta ostamaani vaahtosävytettä mutta en muuta. Mulla on ollut viimeisen vuoden vähän pidemmät hiukset jotka nyt leikkasin polkkamittaan ja siinä mitassa tuo kiharuus oikein korostuu....  >:(
Strix

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Strix »

Ei mitenkään epätavallista että hiuslaatu muuttuu vanhetessa. Kun toisilla kihartuminen johtuu tukan kuivuudesta, joillakin kiharuus korostuu kun tukka on terveempi. Sun kohdalla jälkimmäinen voisi olla kun sanoit ettet ole värjännyt pariin vuoteen. Ehkä olet aina ollut kiharapäinen, mutta tulevat nyt vasta esiin.
Joka tapauksessa, kiharoita vastaan tappeleminen on uuvuttavaa puuhaa. Hennaaminen suoristi ainakin omia hiuksia hieman.
Vastaa Viestiin