Hiusongelmat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Lilly Missy

Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Ajattelin, että tälläinen voisi olla hyödyllinen. Eli tänne voisi laittaa omia hius ongelmiaan, ja muut yrittäisivät parhaansa mukaan auttaa.

Mä aloitan. Miten pääsen eroon "pörröstä" joka muodostuu pään päälle jakauksen kohtaan? Jakauksesta nousee n. 5cm mittaisia hiuksia epämääräisesti ylöspäin. Hiuslakalla nuo "liimaan" muihin kiinni. Eivät siis ole sähköiset. Kuivat? Jakauksen paikan vaihtelu ei hirveästi enää auta...
Nuo nousevat hiukset, varmasti ainakin osa, on ihan normaalista kasvusta johtuvia, mutta osa näyttääkin jo niin kärsineiltä, että ihan pahaa tekee.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

No lakkaa ei välttämättä ainakaan kanata suihkia, se meinaa kuivattaa niitä pörröisiä hiuksia entisestään. Joku siloittava tuote, esim. muotoiluvoide voisi sopia tuohon paremmin, sellainenjoka ei kuitenkaan lähmöittäisi. Hmm, mä en itse osaa neuvoa mitään tiettyä tuotetta, ehkä joku muu osaa auttaa?
Lilly Missy

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

No mä itseasiassa just kans kun tota lakkaa taas suihkin noihin, niin luin inciä ja alkohol denathan siinä oli heti kakkosena  :-\ Vahasta mä en tykkää, vaikka kuinka vähä yrittäis laittaa, tulee likasen näköseksi... Toki toi mun vaha on ikivanha ja WWW-sarjaa  ;D Mut jos siihen vahaan ois yhdistetty jotain hoitoa, sen vois kestää.. oisko sellasta?
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Nyt tulee itseasiassa ihan tietty tuote mieleen, meinaan Lanzan styling formula hair polish. Sillä mä en saa lähmäsiä hiuksia vaikka kuinka paljon laittaisi, ja incin mukaan on hoitavaakin kamaa, sisältää mm. keratiinia, ja kostetuttavia aineita.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja calypso »

Mulla on melko lailla samanlainen ongelma kuin Lilly Missyllä, paitsi ei liity niiden lyhyiden hiusten aloille saamiseen.
Sitä tässä mietin kun niitä lyhyitä hiuksia on alkanut yhtäkkiä ilmestyä paljon päälaelle, enkä oikein saata uskoa että ne katkeilleitakaan olisivat. Ja samaan aikaan on alkanut lähteä hiuksia normaalia runsaammin pesun yhteydessä.
Että liittyvätköhän nämä kaksi asiaa toisiinsa kenties?  ???
Jos nyt onkin se vaihe meneillään kun hiukset "uusiutuvat".
Ja jos on niin kannattaisikohan vähän lyhentää tukkaa (nämä ovat nyt vähän yli puolen selän, voimakkaasti kerrostetut) ettei mene aivan hassun näköiseksi  :D
Essi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 248
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:11

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Essi »

Osiksen kuituvaha (Thrill Fibre Gum) on aika hyvä silottamaan niitä jakauspörröjä. Ei tee rasvaisen näköiseksi, mutta tuo kiiltoa hyvin. Itselläni käytössä päivittäin.
2b F i Vaalea, kuiva ja ohut luonnonkihara. Lempparituotteet Mop C-system Hydrating shampoo+hoitis, B&B Creme de Coco shampoo, Nexxus Therappe, Kerastase Bain Satin 3 ja Joico Intense Hydrator.
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Annika »

Mulla on kanssa vähän samaa ongelmaa kuin muillakin, mutta onneksi näkyvää se on vain tuossa kasvojen edessä hiusrajassa, josta sitä uutta näkee pukkaavan.

Toinen, inhottavampi ongelma mikä mulla on se, että kerrostuksessa päällä olevat lyhyemmät osiot kuivuvat aina leikkauksen jälkeen aika nopeaan. Latvat ei meinaa niissä pysyä hyvinä. Tuttu juttu varmaan kaikille ketkä kerrostettua mallia pitävät.
Tämä talvi-ilmakaan ei auta yhtään asiassa, edellisen pesun jälkeen tukka oli aivan santapaperia. Olin kyllä silloin myös käyttänyt ennen pesua erittäin silikonista seerumia tuomaan kiiltoa pituuksiin, ja silikonilla on tapana saada hiukseni tuntumaan kuivemmilta.

Ehdin kyllä epäillä jo hieman, että latvasuojakin kuivattaisi latvojani. Tänään en sitä laittanut, ja katson tuleeko muutosta pestyäni pituudet pois silikonista samalla.
The greatest battles are fought within oneself.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Ice »

annika, latvasuojassahan on usein silikonia, ja jos se kerran hiuksesi saa kuivan oloiseksi, niin eikös se ole selitys :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Lilly Missy

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Kuukunen kirjoitti: Nyt tulee itseasiassa ihan tietty tuote mieleen, meinaan Lanzan styling formula hair polish. Sillä mä en saa lähmäsiä hiuksia vaikka kuinka paljon laittaisi, ja incin mukaan on hoitavaakin kamaa, sisältää mm. keratiinia, ja kostetuttavia aineita.
Kiitos  :) Taidankin käydä heti tänään katsastamassa josko hankkisin.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Efva »

Ice kirjoitti: annika, latvasuojassahan on usein silikonia, ja jos se kerran hiuksesi saa kuivan oloiseksi, niin eikös se ole selitys :)
Siis kuivattaako silikoni? En ole tällaista kyllä ennen kuullut.
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Metku »

Mun ongelma on vähän samansuuntainen. Eli paitsi, että noita jakauspörröjä pukkaa aika ajoin (vaihtelen jakauksen paikkaa parin kolmen päivän välein - koska oikeasti mulla ei ole mitään jakausta hiuksissa) niin sen lisäksi koko pituuksista löytyy parin vuoden ajalta noita kasvavia yksilöitä. Lisäksi ne ovat latvoista osa todella kuivia, koska eivät koskaan ole vielä tavanneet saksia.

Kaikki tuohan sai alkunsa, kun keväällä 2003 aloitin lääkityksen, jonka seurauksena hiuksia tippui kuin vettä taivaalta. Reilun vuoden verran meni lääkettä popsiessa, joten melkoisesti erivaiheessa kasvavia hiuksia sinä aikana ehti päähän kertyä. Nyt hiukset näyttävät jo jonkin verran paremmilta, kun esim. vuosi sitten, mutta kuitenkin valon tullessa ylhäältä päin niin hiukset näyttävät todella "jännittäviltä". Valo osuu kiiltäviin latvoihin ja tulos on jotenkin sanoin kuvailematon.

Voiko teidän mielestä hiuksia leikata jotenkin niin, että ne kasvavat uudet latvat saataisiin napsittua siten, että ne sulautuisivat jotenkin nätimmin muihin hiuksiin ja näyttäisivät tasaisemmilta? Tähän mennessä olen vaan kiiltovahalla niitä tasoitellut sinne muiden joukkoon.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Ice »

silikoni ei kuivata, mutta kokemuksesta sanon sen, että jos hiuksissa on silarikerros, niin hius tuntuu kuvalta mutta se voi olla lata hyvinkin kuiva. Juuri tätä jossain ketjussa ihmetellään, ettei silikonikerroksen pitäisi läpäistä mitään.. en osaa minäkään sitä tosiaan selittää mitenkään teknisesti :)

hyvä esimerkki oli viime kesältä, kun taas vaihteeksi purkkaa parantelin. Laitoin lanzan rekkua korjaavaksi ja joicon moisturizeria päälle, hiukset olivat tosi hyvät, pehmeät ja kosteutetut, eivätkä venyneet. Päälle silasin oikein kunnolla goldwellin silikonitippaa, ja olin kaks päivää kastelematta.. kun sitten pesin shampoolla, hius tuntui aivan muoviselta, venyi ihan miten sattuu ja oli ihan tajuttoman kuiva. Latvat olivat haarautuneet, vaikka ne ennen shampoota näyttivät oikein hyviltä ja terveiltä

normaalitilanteessa tuon rekun ja joicon jälkeen olisin joutunut tuossa tilanteessa kastelemana hiukset heti seuraavana päivänä, ja laittamaan uuden hoitokerran, jolloin ne karvat eivät olisi venyneet tai olleet kuivan oloiset, sekin on tullut testattua :) normaalitilanteessa noilla hoidoilla purkan saa kahdessa viikossa korjattua täysin (eli ei veny yhtään normaalia enempää, tietty hoitoa pitää jatkaa mutta ei enää päivittäin) mutta tuota silaria en ole enää tuon kerran jälkeen silannut tuossa vaiheessa, jäi senverran kammoa päälle
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

Mullekin on yhtäkkiä alkanu kerääntyyn noita hiuspätkiä päälaelle. Muutenki hiukset tuntuu ohuelta siinä. Aloin peseen hiuksia pää alaspäin, etten katko pestessä lisää ja jos verikin alkas kiertään paremmin. Kumma juttu!
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry
minna
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 202
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:39

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja minna »

minulle leikattiin otsis viime kampaajakäynnillä ja huomasin otsiksen hiusten päissä sellaisia pieniä palloja heti leikkaamisen jälkeen... eli haaroittumisen alkuja...  :-\ lisäksi hiukseni ovat  takkuuntuvaa sorttia ja minulla on paljon kaksihaaraisia  :-\ olen käyttänyt joka pesussa jotain tehistä, käytössä on joicon moisturizer, redkenin all soft heavy cream ja sebastianin laminates masque tehis. lisäksi löytyy joicon rakennepaikkaava jotka en ole kauheasti käyttänyt, täytyy lisätä... lisäksi minulla on bonacuren latvasuoja, joicon hoitovaahto ja nexxuksen humectressia olen myös käyttänyt jätettävänä. ovatko hiukset vailla kosteutta vai rakennepaikkausta jos ne haaroittuvat? olen kasvattamassakin hiuksia ja haluaisin kasvattaa pois tämän katkeilleen hampun  :-\

hiuksistani sen verran että ne ovat kerrostetut, aikas pitkät ja vaalennetut, oma värini on maantienharmaa.
Viimeksi muokannut minna, 25 Tammi 2006, 23:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Penny »

KaroL kirjoitti: kävisiköhän mikään jätettävä hoitoaine tuohon siloitteluun?
Mulla toimii noiden päällä pörröttävien (uusien kasvavien hiusten) latistamiseen pesun jälkeen laitettavat jätettävät, mm. K-pakin hoitovaahto tai Redkenin Soft Ends (voidemainen - tai mikä tuohon parempi sana olisi?), suihkeista VO5 Miracle Mist. Mutta jätettäviä ei pidä lättäistä suoraan purkista hiuksiin päänahkaa myöten, vaan kun on ensin levittänyt ainetta käsin pituuksiin, lopuksi pari kertaa sukaisee niitä pahimpia pörröjä. Näin ainakin omat pörröt pysyy poissa eikä päänahkakaan rasvoitu. 

Varmasti toimisi myös muut aineet, mitä jätettävinä voi käyttää. Ja tosiaan mun on ainakin pakko tehdä tuo toimenpide jo heti pesun jälkeen, myöhemmin niitä pörröjä ei saa oikein mitenkään latistumaan ilman rasvaisuutta - ja esim. pelkkä vesi vaan pahentaa täällä asiaa, ja muotoilutuotteita en käytä.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Vastaa Viestiin