Hiusongelmat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Pikkis

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Pikkis »

Kuukunen kirjoitti: Nyt tulee itseasiassa ihan tietty tuote mieleen, meinaan Lanzan styling formula hair polish. Sillä mä en saa lähmäsiä hiuksia vaikka kuinka paljon laittaisi, ja incin mukaan on hoitavaakin kamaa, sisältää mm. keratiinia, ja kostetuttavia aineita.
Mulla on kanssa pörröongelma, joten Kuukusen innoittamana ostin tätä tänään Museokadun Hairstoren poistohuoneesta pilkkahintaan 6 e/prk. Vink, vink, sinne jäi vielä muutama purkki! Toivottavasti toimii ja vaikkei toimiskaan, niin eipä ollut kallis investointi  :D
minna
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 202
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:39

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja minna »

toinen ongelma on se, että hiukset rasvoittuvat nykyään nopeammin. pesen joka toinen päivä hiukset, iltaisin. pesupäivän aamuna hiukset ovat jo inhan likaiset ja jo edellisenä iltanakin. mikähän tähän auttaisi? olen käyttänyt joka pesussa tehohoitoaineita, olisikohan sillä vaikutusta? kampaaja on sanonut että koska hiukseni ovat tyvestä niin hyvässä kunnossa niin ne rasvoittuvat nopeammin... mitä mieltä olette tuosta?
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Ice »

hyväkuntoinen hius rasvoittuu nopeammin kuin karrelle kuivunut. Täällä on paljon vinkkejä rasvoittumisen hillintään, haulla löytyy :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Rosey
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 203
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 15:20

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Rosey »

Siirryin reilu puolivuotta sitten kasvissyönnistä sekasyöjäksi. Iho ja päänahka rasvoittuivat huomattavasti enemmän kuin viherpiipertäjänä ollessani. Onneksi tuo rasvakausi tasottui ja hiukset ja iho on paremmassa kunnossa kuin ikuna neljän vuoden kasvishömpötyksen aikana. Eli metukkaa vaan leivän päälle  ;D Tää tais kyllä jo mennä vähän ohi aiheen..
Erykah
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 873
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 17:32

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Erykah »

Mun hiusongelma on ohuet ja kuivahkot hiukset. Että tukan sais terveen ja kiiltävän näköiseksi pitää lotrata tehohoidoilla ja ne sitten tukka menee pitkin päätä enkä ole löytänyt vielä tarpeeksi hyviä tuuheuttavia muotoilutuotteita. Tuuheuttavilla shampoilla taas tukka menee järkyttävän kuivaksi ja kamalan näköiseksi.
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja shivaree »

Uusi jäsen foorumilla ilmoittautuu.. Taustailin storessa vuoden päivät rekisteröitymättä ja nyt seurasin vanhoja tuttuja tänne juurikasvulle. Asiaan: Tähän ketjuun erittäin hyvän kysymyksen heitti minna, johtuuko haarahiukset ja niitä edeltävät valkopallerot kosteuden vai keratiinin puutteesta!? Kuka tietää, omat hiukset muuten hyvässä kunnossa mutta etummaiset hiukset täynnä palleroita  :(
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
Riiggis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 316
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 22:17

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Riiggis »

1) Mulla on paha ongelma takaraivolla olevan pyörteen kanssa, näyttää ihan pälvikaljulta varsinkin kun on jo vähän juurikasvua. Miten ihmeessä saisin pyörteen katoamaan?  ???


2) Mistä johtuu, että latvoihin yksittäiseen hiukseen tulee solmu? Ei siis valkoisia palloja, vaan ihan selvästi näkee että hius on kiertynyt solmulle ja sitä ei saa avattua. Olen löytänyt näitä solmuja harvinaisen paljon, kun tutkiskelin latvojani... :o
1c F ii
Lilly Missy

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Riiggis kirjoitti: 1) Mulla on paha ongelma takaraivolla olevan pyörteen kanssa, näyttää ihan pälvikaljulta varsinkin kun on jo vähän juurikasvua. Miten ihmeessä saisin pyörteen katoamaan?  ???


2) Mistä johtuu, että latvoihin yksittäiseen hiukseen tulee solmu? Ei siis valkoisia palloja, vaan ihan selvästi näkee että hius on kiertynyt solmulle ja sitä ei saa avattua. Olen löytänyt näitä solmuja harvinaisen paljon, kun tutkiskelin latvojani... :o
Pyörteelle ei kai voi tehdä mitään. Näin mulle on ainakin sanottu tossa ohimolla olevasta pienestä pyörteestä.
Noita solmuja mullekkin tuli joskus vastaan kun oli vielä pitkät hiukset. Ihmetystä herättänyt myös täällä.
minna
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 202
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:39

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja minna »

joo mulle tulee kans noita solmuja hiuksiin. muuten mistä voi johtua sellainen asia että päänhakaan tulee sellaisia patteja? saattavat olla kipeitäkin.
sol

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja sol »

Täällä ollaan bonawell tehohoito päässä... Hiukset ihan purkkaa.  8) Värjäsin kaupan vaalennusaineella ja alla oli noin puoli vuotta sitten tehty värinpoisto, niin nyt ei voi kammata hiuksia, kun tuntuu, että tupoittain lähtee tukkaa. Tuntui hiukset ennen värjäystä hyväkuntoisilta, miracle mistiä olen suihkutellut, joten oliko hyväkuntoisuus sitten vain silikonin tuomaan "hyväkuntoisuutta". Sen puoli vuotta olen yrittänyt kasvatella tukkaa, mutta latvojen kuivumisen takia pituus on aika surkea vielä. Ei tästä nyt voi leikatakaan oikein noita purkka-osioita, muuten tulisi kahden sentin sänki... epätoivoinen olen.

Ja ajatuksissa siirryn taas siihen, et en enää koskaan värjää. Et annan oman värin kasvaa, eipähän katkeaisi. Mut sit on ongelmana se, et ei oo nätti, kun vesi värjää asunnossa vihreäksi sen vaalean osion, jos ei säännöllisesti vaalenna. Tein cx corrector hoidon ennen värjäystä eilen, mut epäilyttää, et vaikuttiko se siihen, että tukka kärähti, siis se kupari ja rauta mitä hiuksissa oli... Onnex saa edes tänne kirjoittella, on kohtalontovereita... En tiiä, ehkä en kampaa enää ikinä enkä ota suihkumyssyä päästä. Sitten kun näätte suihkumyssy päässä kulkevan surullisen immeisen, niin minähän se.  :'(
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Ice »

ne valkoiset pallukat on niitä kaksihaaraisteb alkuja

jos sol meinaat purkan korjata, ota kunnolliset aineet käyttöön, älä katsokaan kampaa tukka märkänä, suojaa ne silikonikerroksella jne :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Lilly Missy

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Mulle on kehittynyt hiusten pesu ongelma. Elikkäs käytän kosteuttavia shamppoita&hoitoaineita, sekakäyttäjä. Pyyhekuiviin hiuksiin laitan vielä jätettäviä, löytyy useita, toiset parempia kuin toiset. Käytän myös silloin tällöin proteiini shampoota&hoitista ja keratiini-jätettävää. Niin ja hopeashampoota n. kerran viikossa.
Ongelma on lähinnä noiden kosteuttavien kanssa, mun päänahka nimittäin rasvoittuu paljon nopeammin, pitäin melkein pestä päivittäin. Eli onko juurikaan hyötyä kosteuttavista tuotteista, jos pesuväli lyhenee kahdesta päivästä yhteen?
Oon kyllä ajatellut jättää ainakin kosteuttavan shampoon vähän vähemmälle, hoitoaineet kun ei sinne päänahkaan asti niinkään mene. CO-pesustakaan ei sinänsä ole hyötyä, koska silläkin mun tukka pysyy yhden päivän puhtaana. Ihan jo vesilaskunkin takia ei huvittaisi joka päivä hiuksia pestä, ja sitte tietty se kuivattelu.

Kertokaa mulle miten mä saan mun hiuksiin kosteutta? Itku tulee kohta kun mikään ei oo hyvä... Pesun jälkeen tukka on aina pörröllä, oli miten kosteuttavia tuotteita tahansa käytössä. Silikonisia tuotteita en mielelläni käyttäisi, päänahkaan tulee näppyjä ja karsea kutina. Jätettävissä se ei hirveästi haittaa. Oisko olemassa joku suihkeen muodossa oleva jätettävä, tai muuten vaan nestemmäinen, jolla saa pörröisyyden pois. Noita mitä mulla on joutuu laittamaan purkillisen, ja sitten ne jo korputtaakin tai rähmää. Aika hyvin saan yhdessä föönillä ja aito harjaksisella harjalla siloitettua pörröt, mutta sekään ei varmasti pidemmän päälle ole ratkaisu vaan menee järkyttävämmäksi... Aaarhg! Kaljuksi?
Mindela
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1225
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 00:55

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Mindela »

Lilly Missy: Nyrkki sääntö on se että shampoo päänahan mukaan ja hoitoaine pituuksien. Jos päänahka rasvainen, käytät nopeasti rasvoittuvalle tarkoitettua shampoota ja hiusten kuivuutta hoidat hoitoaineella. Shampoon tarkoitus on puhdistaa ja hoitaa PÄÄNAHKAA. Ja shampoolla pitäisi pestä vain ja ainoastaan päänahka. Ja sama juttu hoitoaineen kanssa, sitä taas käytetään vain pituuksiin. Jos päänahka on vielä nopeasti rasvoittuva, pidä se hoitoaine kaukana siitä. Minkä lämpöistä vettä käytät hiusten huuhteluun? Kylmä vesi sulkee hiuksen, joten se kiiltää kauniimmin. Esim. Tigillä on control freak-seerumi joka siloittaa pörröistä tukkaa.
Lilly Missy

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

Joo-o. Kylmää vettä käytän viimmeiseen huuhteluun. Tiedän kyllä että shampoo pitäisi valita päänahan mukaan, mutta olin ajatellut hoitaa vähän niitä uusia hiuksen nysiä, jotka näyttää lähinnä lampaan villallalta... En tiedä miksi, mutta ne on ihan krepatun näköisiä...
rolla

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja rolla »

Lilly Missy: Jos käytät vaikka kosteuttavaa shampoota ajatellen, että hoidat kuivia hiuksiasi, niin samalla rasvainen päänahka saa vain entistä enemmän rasvaisuutta. Kannattaa mielummin kuitenkin vain päänahan mukaan se shampoo valita ja pituuksille kunnon aineet.

Tuosta, että hoitoaine vain hiuksiin. Ainakin xz suklaavanilja myös hiuspohjaan.  ;)
Vastaa Viestiin