Hiusongelmat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja ellen »

Ala Villis ihmeessä välttelemään niitä hopeasampoita ja -hoitoaineita jo pelkästään sun päänahan takia, koska varsinkin hopeasampoot ovat normaalisti melkoisen kuivattavia ja monet sisältävät paljon myös hajusteita. Aikuisten oikeasti hyvä kikka hiusten pitämisenä kylmän värisenä/hopeavivahteisena on sininen karkkiväri, jota voi sekoittaa vaikka hellävaraiseen ja hajusteettomaan LV-sampooseen. Karkkiväriä voi myös sekoittaa hoitoaineeseen, joilloin saa samalla hoitoainemuhituksen hyvät edut plus kivan sävyn. LV:n tehohoitoaine on oikein hyvä vaihtoehto.

Jos selkään valuva hoitoaine ärsyttää selän ihoa, niin kannattaa pyyhekuivata hiuksia hieman sampoopesun jälkeen ja levittää hoitoaine vasta sitten, ja laittaa hoitoaineiset hiukset löysästi kiinni vaikka päälaelle jollain muoviklipsillä. Kertaankohan taas ihan selviä asioita sulle ;D ?

Suosittelen vieläkin kokeilemaan luonnonöljyjä ja -voita hiuksiin jätettävien hoitoaineiden sijasta huomioon ottaen sun yliherkkyydet. Eli jos oot esim. pähkinäallergikko, karitevoi ei välttämättä ole sun valinta, mutta erilaisia oljyjä on niin paljon, että varmasti löytyy joku öljy, jota voit käyttää huoleti jätettävänä ilman pelkoa ihon rikki menemisestä.
Narf

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Narf »

Olen kasvattanut tukkaa ja se alkaa olla nyt keskiselkään asti. Tähän asti on mennyt hyvin mutta nyt hiusta on alkanut katkeilla. Kampaaja on sanonut, että mulla on purkkamainen tukka, mutta olen silti hieman vaalentanut sitä. Mulla on alunperin ollut raitoja ja juurta olen tasoittanut markettien (en muista merkkiä) suihkutettavalla vaalennusaineella. Muuta en ole tehnyt. Nyt hius on alkanut katkeilla mutta eniten ongelmia tuottaa, että tiettyyn kohtaan, niskaan lähinnä, tulee sellainen iso vanumainen takku. Olen käyttänyt siihen Bonacuren latvasuojaa ja se hieman auttaa, mutta repimiseksi se kuitenkin yleensä menee, että saisi sen pallon auki. Eli mitä tuotetta suosittelisitte? Leikkaukseen pitää kyllä mennä piakkoin mutta en kovin paljon haluaisi leikata. Yritän myös lopettaa juuren vaalennusta, mutta ongelmana on juuren rasvoittuminen ja tukan päätä myöten meneminen. Sen takia olen oikeastaan vaalentanutkin sitä.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja ellen »

Jos hiukset ovat purkkamaiset, rakennepaikkaava kuuri on ehdottomasti paikallaan. Hyvä rakennepaikkaava sampoo on L'anzan Hair Repair Protein Plus -sampoo. Joicon K-Pak Reconstructor tai L'anzan Hair Repair Reconstructor ovat molemmat hyviä rekkuja, joita kannattaa tehohoitomuhitella pitkiäkin aikoja, puolesta tunnista useampaan tuntiin. Rakennepaikkaavan rinnalle tarvitaan myös joku hyvä kosteuttava tehis, esim. Nexxus Humectin, MOP C-System Hydrating Conditioner, Tigin O&H, Joicon K-Pak Intense Hydrator tai LV-tehis sekoitettuna erilaisiin öljyihin ja voihin. Pitkähiuksisen kannattaa myös sijoittaa hyvään jätettävään hoitikseen, esim. L'anza Hair Repair Leave-In Protector, Nexxus Luxxtress tai Sebastian Potion 9. Jos latvat tuppaavat menemään huonoon kuntoon, latvasuoja on myös paikallaan.

Eli kannattaa vuorotella rekkua ja kosteuttavaa hoitista vaikka vuoro päivinä, kaikkein pesujen jälkeen laittaa hiuksiin runsaasti jätettäviä ja suojata latvat latvasuojalla.

Siihen takkupalloon niskassa auttaa kosteuttavat ja silikoniset tuotteet, mutta kun hiuksia alkaa hoitaa laadukkailla tuotteilla, uskon, että takkupallo-ongelmakin häviää siinä samalla. Täältä lisää tuosta yleisestä ongelmasta.
Narf

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Narf »

Kiitos vastauksestasi Ellen. Kävin eilen kampaajalla, joka teki kolme tuntia töitä hiusteni kanssa. Takkupalloonkin löytyi syy. Joskus vuosia sitten ottamani tyvikäsittely on nyt kasvanut tuonne selkään asti ja alkanut tuottaa ongelmia. En muistanut koko käsittelyä. Mun tukka on sellainen, että se ei noita käsittelyjä kestä. Kampaaja leikkasi tukkaa tosi sievästi ja pituudesta ei lopulta lähtenykään kovin paljon. Eli nyt ne pahimmat kohdat on leikattu joten hiustenhoito taitaa tästä helpottua. Kampaaja myi Lanzan tuotteita ja ostin Moisturising shampoon, Moisture treatmentin ja Detanglerin, kun sillä oli noita vanhan vanhan mallisia purkkeja tarjouksessa tuollaisina paketteina. Pitää sitten noitten lisäksi hommata jokin rakennepaikkaava tuote.

Laitoin muuten yhtenä päivän saunan ajaksi hoitoaine-jojobaöljyseoksen vaikuttamaan ja hiuksista tuli aivan ihanat. Harjaaminenkin oli tosi paljon helpompaa.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Amilo »

hellu kirjoitti: ongelmana on nyt siis se, että kaikki nykyiset tuotteet alkaa olla lopussa ja uusia pitäisi saada. ongelmaksi tässä tekee sen, että asun kehittymättömässä maassa missä ainoa käytetty kampaamosarja tuntuu olevan l'oreal
Jos L´orealia löytyy kannattaa tsekata sen solar- sarja, eli aurinkotuotteet.
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Narf kirjoitti: Kampaaja myi Lanzan tuotteita ja ostin Moisturising shampoon, Moisture treatmentin ja Detanglerin, kun sillä oli noita vanhan vanhan mallisia purkkeja tarjouksessa tuollaisina paketteina. Pitää sitten noitten lisäksi hommata jokin rakennepaikkaava tuote.
Moisture Treatmenthan on myös rakennepaikkaava, ei pelkästän kosteuttava. Eli varmaan pääset silläkin hyvään alkuun, etenkin kun pahimmat kohdat on napsittu pois.
Oma väri takaisin.
Narf

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Narf »

Ai sekös onkin myös rakennepaikkaavaa, laitoin sitä eilen ja tukka tuntuu nyt kyllä tosi ihanalta. Minä luulin sitä pelkästään tehokosteuttajaksi. Tilasin sitten tyhmänä Hairstorelta kaksi purkkia Joicon rekkua myös. No eivät varmaan hukkaan mene. Minä oon ihan untuvikko tässä hiusten kunnollisessa hoitamisessa, niin miten suosittelisitte käyttämään noita shampoita, hoitsikoita ja tehohoitoja. Kuinka usein tehoja ja onko haittaa vaikka pesen joka päivä hiukset? Varmaan kuten Ellen sanoikin, niin vuoropäivinä kosteuttava ja rakennepaikkaava. Pitää vain hommata vielä rakennepaikkaava tavallinen shampoo ja hoitis. Vai pitäisikö hommata joku miedompi pesuaine jos joka päivä pesee. Oliko niin, että noissa Lanzan tuotteitta ei ollu silikonia? Kylläpä nyt tuli kysymyksiä, alan niin innostua tästä hiusten hoidota. :D
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja ellen »

Ei L'anzan Moisture Treatment oli täysin rakennepaikkaava kuten esim. saman sarjan rekku, vaikka Moisture Treatment sisältää myös keratiinia. Pääasiassa se on kosteuttava tehis. Sama homma Joicon IH:ssa, siinäkin on keratiinia, vaikka kosteuttavaksi luokitellaan.

Jos peset hiukset joka päivä, pese vain hiusten juuret ja jos haluat erityisesti suojella kuivia latvoja, laita halpishoitista latvoihin ennen juurten sampoopesua. Tehohoitoja voi tehdä vaikka joka pesukerta, riippuu tietenkin hiusten kunnosta. Rakennepaikkaavaa tehistä kannattaa käyttää rinnakkain kosteuttavan hoitiksen kans vuoropäivinä, niitä voi myös sekoittaa ja laittaa hiuksiin muhimaan yhtäaikaa.

Joissakin L'anzan tuotteissa on silikonia, se riippuu ihan tuotteesta. Tuossa kosteuttavassa sampoossa ja tehiksessä ei ollu silikonia, pikahoitiksessa kylläkin. Lisää L'anzan tuotteista kannattaa lukea L'anzan omista ketjuista.
Narf

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Narf »

Kiitos taas ellen. Pesenkin aina vain juuret, koska se shampoo menee kyllä latvaan sitten pestessä. Voisi tosiaan alkaa suojata latvoja hoitoaineella, jos pesen joka päivä. Pitäisi päästä eroon tuosta joka päivä pesemisestä kuitenkin.

Lanzan Hydratin treatment tuntuu kyllä ihanalta, tuosta Detanglerista en ole niinkään vakuuttunut. Odottelen Joicoja innolla.

Enköhän näillä ohjeilla pääse hyvään alkuun hiusten kunnollisessa hoitamisessa. Vähän liian mukavaksi osoittautunut tämä eri tuotteitten ostelu, kohta alkaa näkyä lompakossa.  ;D
Lucine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:23

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Lucine »

Mun hiusongelma on katkeilevat hiukset. Käytän omasta mielestäni hyviä tuotteita, jotka sopii mun hiuksille, ja hiukset selviääkin pesun jälkeen helposti eikä ole takussa tai mitään, mutta silti niitä katkeilee ihan älyttömästi.

Toinen ongelma on myös että mun päällihiukset (  :) ) on ihan älyttömän kuivat tavallaan, eli pesun jälkeen mun pitää suht kosteina selvittää ne hiukset koska jos ne päällihiukset pääsee kuivumaan selvittämättöminä, niin ne on ihan mahdottomat, sojottaa joka suuntaan eikä pysy alhaalla mitenkään.

Tosta katkelusta vielä, se ei ole ongelma ainoastaan kosteissa hiuksissa vaan kun aamuisin esim. harjaa hiukset niin niitä pätkiä on syli täynnä. Hiukset on kyllä pehmeet ja kivat muuten, ei tunnu erityisen kuivilta.

Käytössä mulla on Joicon K-Pak sh, ha ja rekku, Tigin O&H ja MM, sitten satunnaisessa käytössä mm. MOP Clean-shampoo, Tigin Manipulator-shampoo, Joicin Silk Result sh+ha, VO5 Moisture Soak-hoitis. Tehohoitona O&H+Joicon rekku-sekoitusta muhittelen parisen tuntia noin kerran viikossa, välillä jotain muuta tehohoitoa, XZ Kosteuttavaa tai Crestolin. Jätettävinä Herbinan suihkutettava, LC2 ColorCare-jätettävä ja latvoihin SunSilk Fresh&Flowing-jätettävä.

Suihkussa käyn joka päivä mutta pyrin ainakin jokatoinen kerta pesemään CO-pesulla, johon mulla on esim. Freemanin Overboard Shine-hoitis ja MOPin Glisten-hoitsikka.

Hiukset on värjätyt, eli sehän on kyllä rasittanut niitä ,mutta blondauksesta on yli kuukausi ja toi tumma alaosakin värjättiin n. kuukaus sitten. Sillon heti värjäyksen jälkeen niitä hiuksia katkeili enemmän, ja pitkiä, mutta nyt ne on lähinnä lyhyitä pätkiä.

Onko vielä jotain ainetta mitä vois kokeilla tai muuta keinoa pelastaa tää letti?  :-\
MAS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 797
Liittynyt: 31 Elo 2006, 19:41

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja MAS »

^ Hyvin näyttää olevan rakennepaikkaavat hallussa, mutta kosteuttavien puoli ehkä vähän ontuu.. jos tukka tosiaan on siinä kunnossa että katkeilee, niin kannattaa varmaan ottaa myös öljyt käyttöön. Vaikka vain silloin kun ei ole julkisesti liikenteessä tai pari tuntia ennen pesua tms.

Itselläni permiksen käräyttämä tukka imi O&H-hoitis + vesi + kookosöljy -seosta innokkaasti, eikä korppukuivana edes kovin pahasti lähmääntynyt. Parasta taitaisi olla karitevoi tai luonnonöljyt, mutta kyllä kaupan cocosrasvakin tuohon käy jos ei muuta löydy. Itsellä ainakin toimi paremmin kuin oliiviöljy, joka tuntui vain kerrostuvan hiukseen.
1b F ii
Daxter

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Daxter »

Heipähei! Olen uusi näillä foorumeilla, miespuoleinen vielä kaikenlisäksi.
On ollut pienestä asti ongelmana hiuksissa olevat pyörtyväiset, varsinkin otsatukassa oleva.

Onkohan mitään tapaa, joten pääsisi lopullisesti eroon näistä pyörtyväisistä? Inhottavaa, kun ei saa pystäriä suoraksi pystyyn, kun toisella puolella on pyörtyväinen, joka taittaa hiuksia vinoon..

Kiitos jo näin etukäteen neuvoistanne. :)


Yhdistin viestisi tänne ketjuun =)
Viimeksi muokannut Daxter, 13 Touko 2009, 23:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Hue »

^ Yksi sana: Ei. :P

Ei, pyörtyläisistä eli pyörteistä ei ole mitään mahdollisuutta päästä eroon. Ne ovat ja pysyvät, koska hiukset yksinkertaisesti kasvavat hiustupesta juuri siihen suuntaan kuin haluavat. Kaikkeahan voi kokeilla - mm. rakennekäsittelyjä, mutta niistäkin on apua korkeintaan muutamaksi viikoksi kunnes hius on taas kasvanut tyvestä muutaman millin.

Fööniä, fööniä, muotoilutuotteita ja fööniä. Tosin sekään ei välttämättä auta vahvan pyörtyläisen kesyttämisessä yhtään mitään.

ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja ellen »

^^ Niin kuin Emi-lyn sanoi, pyörteet kasvavat minne kasvavat, eikä niille oikein voi tehdä mitään muuta kuin yrittää kampauksella ja tuotteilla saada kuriin. Jos sulla Daxter on lyhyet hiukset, etkä halua kasvattaa pitempää mallia, niin Paul Mitchelin XTG LAB -hiusliima antaa todella hyvän pidon ja sillä saa hiukset hyvin muotoiltua. Meillä mies käyttää tuota luonnonkiharoihin, lyhyihin hiuksiinsa, jotka kihartuvat ja taipuvat juuri väärään suuntaan ja koska mikään muu tuote ei jaksa pitää hiuksia siinä mallissa kuin hän haluaa. Mies ainakin tykkää liimasta todella paljon, ja sanoo, että hiustenlaitto on tuon tuotteen kanssa on helpompaa ja nopeampaa.

Tuota liimaa löytyy Paul Mitchellia myyvistä kampaamoista sekä netistä, esim. lookfantastic.com. Jos tilaa vain tuon yhden tuotteen LF:sta, sen hinnaksi postituskuluineen tulee 12,90 £, eli noin 15 €. Tuote on todella riittoisaa, eikä sitä tarvitse kuin vähän kerrallaan, eli puteli kestää monta kuukautta.

Edit: linkki lisätty
Viimeksi muokannut ellen, 14 Touko 2009, 07:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
d&c
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 833
Liittynyt: 17 Elo 2007, 23:28

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja d&c »

Mulla on tuolla keskellä päälakea sellainen "aukko" eli kohta, jossa ei ole hiuksia. Vaalennusaineet aikoinaan vahingoittivat ja kuivattivat päänahkaa, joten sinne tuli kutiavia näppyjä, joita typerästi näpelsin. No, nyt on tuo rupikohta parantunut, mutta ei siihen ole vielä hiuksia kasvanut ja punoittaa edelleen. Mitäköhän kohtaan voisi laittaa hoidoksi?
I wake up, it's a bad dream,
Vastaa Viestiin