Hiusongelmat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^Pesen joka toinen päivä hiukset. Eli joka neljäs pvä shampoolla.. Kyllä co-pesun jälkeen hiukset rasvoittuu usein vähän nopeammin, mutta kyllä se pesuväli silti se kaksi päivää on. En viitsi pestä hiuksia joka päivä, siitä on niin paljon vaivaakin ja aikaa menee. Co-pesu ei mulla ainakaan lätsäytä hiuksia, niistä tulee joskus oikein ilmavat. Kun co-pesuissa ei käytetä mitään silikonisia hoitsikoita, niin ei ne hiukset lätsähdä sillä tavalla. Kannattaa kokeilla sitä, josko se toimisi.
matskupupu

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja matskupupu »

Eikös tällänen pipo jota käytetään saunassa ettei hiukset kärvenny? sehän suojais varmasti hyvin! tai sitten tällänen leipurin kangasharsopäähine!
Lucine
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 881
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:23

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Lucine »

Mulla on ollut sama ongelma töissä, varsinkin kun ollaan purkamassa jotain kämppää, ja pinnat pitää jyrsiä, eli periaatteessa hioa kaikki tasoitteet ym. pois, jolloin ilmassa leijailee ties mitä asbestia ja muuta kivaa  :-X Hiukset on niin rääkätyt sellaisen työpäivän jälken että ei oo ennen nähty. Pyrin kyllä pitämään hiuksia letillä mutta on kai pakko jotain päähinettä alkaa pitämään, koska tuntuu ettei mitkään kosteuttavat hoitokset tollaisen jälkeen auta. Täytyy jotain jätettävääkin varmaan alkaa hiuksiin laittamaan työpäivän ajaksi, josko Sunsilkin Care&Repair-jätettävä soveltuis tähän, niin sais sen pois kuljeksimasta.  ;D Ei meinaan mihinkään muuhun kyllä mulla sovellu
Division

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Division »

SP 1.7 Regulate Shampoo.. Aika hintava, joten en viihti tilata ennen kuin kuulen kokemuksia muilta, jotka olette kyseistä tuotetta käyttäneet. Itselläni siis mielettömän nopeasti rasvoittuvat hiukset, kestävät päivän tuuheina, ihanan paksuina ja hyvän tuntuisina, aamulla ovatkin jo täysin lättänät, elottomat ja jo hieman rasvaiset. Näyttää toivottomalta, eikö kukaan osaisi jo keksiä kunnon tuotteita rasvaisille hiuksille? Ilmeisestipä ei, mutta vielä on jonkin verran toivon kipinää ja ajattelin että no jospa vielä kerran kokeilisi jotain.. Ajatuksena on myöskin ollut kokeilla noita yrttihömpötyksiä mutta ei uskalla.

Joka tapauksessa, asian ydin tulikin tässä jo selville.. Kokemuksia siis..?
Peeb

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Peeb »

Ongelmapa hyvinkin. En tiedä, mitä tekisin, joten mitä tekisitte tilanteessani? Mietin tätä pääni puhki jatkuvasti.

Hiukseni ovat puolipitkät, ei ihan olkapäille. Omanväristä, käsittelemätöntä, mielestäni hyväkuntoista hiusta on juuressa vajaat 10cm ja loppu latva kovasti blondattua ja värjättyä (kiitos kehnon kampaajan). Juurella ja latvalla on  hieman värieroa. Suurin ongelma on kuitenkin se, että hiukseni katkeavat juuri siitä kohtaa, missä on oman värin ja värjätyn raja. Enää ei auta rekut, ei mikään hoito, hiuksia on katkennut niin, että sen huomaa, kun lyhyitä tupsuja on paljon ja latvat ohenevat ohenemistaan. Karseaa.

a) Tosi lyhyeksi en haluaisi hiuksiani pätkäistä, sillä juuri olen kasvattanut nämä hiukset ihan lyhyistä ja siinä kesti ikuisuus, kun hiuksia välillä aina piti siistiä ja siten tuli kasvatuksessa aina takapakkia. Toisaalta ajatus ihan lyhyistä  kiehtoo, koska sitten saisi aloittaa alusta. Tavoitteenani on hyväkuntoiset suht pitkät hiukset, joihin alan kokeilemaan eri kiharanvirkistäjiä. Jos ne eivät kiharra luonnonkiharoita (erityisesti latvassa, juuri on suoraa) hiuksiani tarpeeksi, sitten otan permiksen.

b) Hiustenpidennyksen alla omanväriset hiukset voisivat kasvaa kivasti jopa 6cm ja sitten voisi vaikka leikata hiukset lyhyemmiksi, tällä keinoin ei tarvisi leikata niin kovin lyhyiksi. Mutta tämä taas tulisi kalliiksi; sen laitto, mahdolliset korjaukset ja lopulta poisto. Vaikka toisaalta tulisi tuo edellinen vaihtoehtokin, sillä eihän lyhyen tukan siistiminenkään ilmaista ole ja siistimiskertoja tulisi kasvatuksen aikana monta. Eikä ole takuita, että pidennys kestäisi tuon 6kk. Se ilmeisesti saattaisi myös vaurioittaa omaa hiusta? Mutta eipä tarvisi olla lyhythiuksinen.

c) Tällä pehkolla voisi juuri ja juuri jatkaa oman värin kasvatusta niin, että hiukset pitäisin kiinni jatkuvasti ihmisten ilmoilla. Niin se ei näytä ihan niin pahalta. Lopulta sitten voisin pätkäistä huonot latvat pois. Mutta tuntuu, että juurikin kärsii näin pahasta latvasta, vaikka niin ei varmaan olekaan?

d) Kaljuksi vaan! Ja vaikka peruukki käyttöön! (Katselin jo peruukkejakin!:) Voi kun olisi rohkeutta ajaa kaljuksi, tai edes siiliksi. Muutama kuukausi vaikka huivit päässä tms ja hiukset olisi jo kasvaneet muutaman sentin. En sitten tiedä, onko totta, että sitten kasvaisi tosi hyväkuntoista hiusta? (Vai onko se vain siinä tapauksessa, että hiukset irtoavat kokonaan, kuten esim. syöpähoitojen aikana voi käydä?) Tiedä häntä, vaikka sen tehtyäni minulle kasvaisi vieläkin luonnonkiharammat hiukset, se olisi mahtavaa.

Pyydän apua, sillä olen ihan pulassa ja harmittaa niiiiin paljon :'(

EDIT: Haluan vaan lisätä, että ikinä en enää blondauta hiuksiani vaalennusaineella. Ei ikinä. Hoitavia kasvikestovärejä kokeilen kyllä varmasti, sillä hiukseni ovat "ei minkään väriset". Voi että, kun tekisi mieli painella kyseisen kampaajan luo pehkoa näyttämään, vaikka toki kämmin sattuessa aikoinaan jo valitin.
Viimeksi muokannut Peeb, 16 Heinä 2007, 23:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Helen
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 78
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 18:54

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Helen »

^ Itse valitsisin varmaan c-kohdan. Ekaksi varmaan kannattaisi leikata pari senttiä pois, kasvattaa taas, leikata, kasvattaa jne. Tässä vaiheessa pituus ei juuri lisääntyisi, mutta tällä systeemillä ei tarvitsisi leikata radikaalisti. Rahaahan jatkuva leikkuuttaminen toki veisi...mutta pikkuhiljaa hiukset olisivat sitä samaa hyväkuntoista ja käsittelemätöntä hiusta.

Tsemppiä Peeb, kyllä se siitä! :)
Viimeksi muokannut Helen, 16 Heinä 2007, 23:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Selena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 621
Liittynyt: 18 Kesä 2006, 09:02

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Selena »

^^ Valitsisin minäkin vaihtoehdon C... Itseasiassa mulla on vähän samanlainen tilanne meneillään. Olen vaalentanut enemmän tai vähemmän vahvoilla aineilla, sekä kampaajalla että kotona, n. 5 vuoden ajan. Yksi päivä latvojani katsoessani tajusin, että blondaus on saanut hiukset aika kamalaan kuntoon  :-X. Vaikkei mulla mitään maailman komeinta tukkaa ikinä ole ollutkaan, niin hiukset olivat kuitenkin aina 17-18 vuotiaaksi asti terveet (silloin aloin blondata). Nyt ne on nätimmän sävyiset, mutteivät kovin terveet  >:(.

Nyt omaa juurikasvua on ehkä 4-5 cm (mun hiukset kasvaa n. 1,5 cm kuussa). Näyttää törkeältä, ja väripurkki on kaapissa jo odottamassa, mutta taidanpa vaan koittaa kasvattaa sinnikkäästi omaa väriä takaisin ja koittaa vastustaa kiusausta blondata taas.

Joka tapauksessa, uskon kyllä että saat terveet hiukset takaisin! Ja kuten Helen sanoi, niin leikkailet sentti tai pari kerrallaan, niin ei tunnu niin pahalta.  :)
Make it a great day
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Peeb myös kerrostamisella saisi niitä päällimmäisiä huonoja hiuksia pois, tinkimättä silti hirveästi pituudesta.
"Puolipitkiä hiusmalleja" topicista voisit löytää kivan mallin, kuten nyt vaikkapa tämä http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6429
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

Mun ongelma no. 1 on otsis. Onneksi siinä on hyvä malli leikattuna, mutta silti ilman muotoilutuotetta se lätsähtää auttamatta - heti. No, muotoilutuotteella se kyllä pysyy pesupäivän kuosissa, mutta sitten yhden nukutun yön jälkeen, ah kauhistus.  :o Se on taittunut/lätsähtänyt johonkin suuntaan ja aina sinne, missä se näyttää ihan dorkalta. Ja vaikka mun hiukset on muuten suoruuteen taipuvaiset, niillä on tää mielenkiintoinen kyky säilyttää yöllä painunut dorka muoto vaikka läpi kolmepäiväisen hurrikaanin. Siispä mistä muotoilutuote, joka "muistaa" muodon?
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
Anissa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2364
Liittynyt: 06 Joulu 2006, 16:34

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Anissa »

Olen vasta viime päivinä huomannut,että hiukseni ovat aika pitkät.Elikkä ylettävät selästä rinsikoiden alaosaan ja lapaluut peittyy selkeästi.En oe viime aikoina mittaillut,joten peilistä katsottuna olivat tosi,tosi pitkät. :D

Ongelma on,että miten sitä viimeistä noin 3-5 cm:n latvaa kosteutaisi kunnolla?Mulla on koko ajan käytössä jätettäviä useampikin ja latvasuojaa myös.Onko jotain tehokikkoja antaa kosteutta nimenomaan tuolle ihan latvalle,vai jatkanko samaan malliin nexxujeni ja joicojeni kanssa?Olisiko öljyistä apua?Perus humectress,k-pak,therappe,mop-hydrating jne. ei auta,enkä viitisi turvautua saksiinkaan,kun viimeksi kuukausi sitten tasoitin.
2bMii BSL tummanruskea luonnonkihartuva hiuksisto omalla värillä. Sekaiho. Iholle luomujuttuja, Dermoa, öljyjä ja mineraalimeikkejä. Nudemeikin ystävä, tuoksu- ja ihonhoitofriikki.
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja marenki »

Hentoinen kirjoitti: Mun ongelma no. 1 on otsis. Onneksi siinä on hyvä malli leikattuna, mutta silti ilman muotoilutuotetta se lätsähtää auttamatta - heti. No, muotoilutuotteella se kyllä pysyy pesupäivän kuosissa, mutta sitten yhden nukutun yön jälkeen, ah kauhistus.  :o Se on taittunut/lätsähtänyt johonkin suuntaan ja aina sinne, missä se näyttää ihan dorkalta. Ja vaikka mun hiukset on muuten suoruuteen taipuvaiset, niillä on tää mielenkiintoinen kyky säilyttää yöllä painunut dorka muoto vaikka läpi kolmepäiväisen hurrikaanin. Siispä mistä muotoilutuote, joka "muistaa" muodon?
Kokemuksesta voin sanoa, että pystyyn noussutta otsista ei saa alas kuin pinnillä tai kastelulla. Monet tekevät niin, että pesevät pelkän otsiksen päivittäin lavuaarissa ja sitten föönaavat muotoonsa.
Hentoinen
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 210
Liittynyt: 10 Heinä 2007, 10:55

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Hentoinen »

^Kiitos. Tota mä laiska en olisi halunnut kuulla.  ;D
1b M ii. Chagrin Valley & Organic Soap!!! Iloinen polkkatukkalainen. :)
Peeb

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Peeb »

Mä olen aina kastellut joka aamu otsahiukset, jos siis olen jonnekin menossa. En föönaa, mutta annan kuivua itse ja samalla välillä käsilläni tai kammalla pöyhennän sitä. Kotona etutukka ja tukka muutenkin saa olla ihan miten vaan  :)
Irque

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Irque »

Hiukseni ovat nykyään kuivat ja karheat, vaikka käytänkin kosteuttavia hiustuotteita (täytyy vaihtaa koko ajan, kun tuntuu ettei mikään tepsi). Kun harjaan niitä, ne menevät ihan lyttyyn! Lisäksi myös luonnonkiharat katoavat (ne kun haluaisin esille). Olen yrittänyt harjata hiuksiani ainoastaan kosteana, mutta kuivuttuaan ne ovat usein sellaista karheaa hamppua ja kiharatkin näyttävät epäsiisteiltä... Sitten on taas pakko hieman harjata, ja se vetää hiukset suoraksi ja latteiksi! Hiuksia multa kyllä löytyy, mutta ei siitä ole hyötyä, kun lopputulos on kuitenkin tuollainen...

Joudun ikävä kyllä pesemään hiukset joka päivä. Olen yrittänyt pidentää pesuväliä, mutta koko päivä menee pilalle jos on pesemättömät hiukset!
nesayem

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja nesayem »

Jep, mulla sama kuin Irque:lla.

Oon kokeillu monet, niin marketti- ja kampaamoshampoot, mutta mikään ei tunnu oikeasti kosteuttavan hiuksiani.
Joudun myös pesemään hiukset joka päivä. Nykyään pyrin korvaamaan joka toisen pesun CO-pesulla.
Vastaa Viestiin