Hiusongelmat

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Metku »

Mä olen ihan tuskastunut hiuksiini nyt remontin aikana. Sisäkaton remontointi teettää ilman niin täyteen sellaista hienoa pölyä, että hiukset ja päänahka kuivuvat täydellisesti jo vajaan tunnin sisällä. Asiaa ei auta yhtään muutenkin kuivat ilmat ja se, että hiukset on pakko pestä päivittäin remonttikämpältä lähtiessä.

Olen siirtynyt jo co-pesuun, pidän päässäni kostutettua huivia ja yrittänyt suihkia vettä sumupullolla ympäri asuntoa, mutta kuivuus vaan pahenee koko ajan. Alkaa olemaan keinot vähissä, joten olisiko kenelläkään mitään hyvää vinkkiä miten pitää pitkät hiukset "hengissä" pölyn keskellä?

(siirtäkää modet jos löytyy sopiva ketju tälle)
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Triina »

Huhhuh... sen enempää puuttumatta hiuksien pelastamiseen, mutta tuo pölymäärä muuten... Onhan sinulla hengityssuoja? Muuten voi olla ikäviä seurauksia, jos tuota pölyä paljon joutuu keuhkoihin ryystämään. Halvimmat maskit eivät ehkä ihan riitä, pitäisi olla sellainen vähän laadukkaampi.
tarhatyyli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1765
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:59

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja tarhatyyli »

Auttaisiko esim. suihkumyssy?
Sisäinen kauneus on rumien huijaus.

Vapaus on porvarillis-liberaalinen sairaus johon voi kuolla.
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Metku »

Triina kirjoitti: Huhhuh... sen enempää puuttumatta hiuksien pelastamiseen, mutta tuo pölymäärä muuten... Onhan sinulla hengityssuoja? Muuten voi olla ikäviä seurauksia, jos tuota pölyä paljon joutuu keuhkoihin ryystämään. Halvimmat maskit eivät ehkä ihan riitä, pitäisi olla sellainen vähän laadukkaampi.
Löytyy kyllä.

tarhatyyli: pitääpä miettiä suihkumyssyä vaihtoehtona.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Ilmanpuhdistin? Ei kai sille pölyll voi muuta kuin yrittää siivota sitte vähemmäksi, mikä on varmasti melko turhaa keskellä remonttia. Hiuksia vois suojata jollain huivilla tia myssyllä.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja calypso »

En tiedä onko tästä mitään apua, mutta itse tekisin tuossa tilanteessa niin että aamulla kun on lähdössä remonttikämpälle niin laittaa päänahkaan jotakin perusvoidetta (esim Humektan) ja sitten hiukset tiukalle letille. Lavoihin runsaasti jätettäviä ja/tai latvasuojaa ja sitten lippis päähän.
Lippis saattaa pitää paremmin pölyn pois päänahasta kuin huivi paksumman kankaan takia, ja itselläni ainakin auttaa päänahan kuivuuteen perusvoide. Latvat ja pituuden joutuvat valitettavasti kärsimään pölystä mutta jos ne kuorruttaa jollakin suojaavalla aineella ja se estäisi pahimman kuivumisen..
Kronia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2144
Liittynyt: 07 Helmi 2007, 08:22

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Kronia »

Hiusongelmia riittää täällä... Hiukseni ovat lyhyehköt (melkein olkapäille, ei ihan) ja kamalassa kunnossa... Tietyt osat ovat hapsottavia ja märkänä nämä samaiset kohdat muistuttavat purkkaa, eli venyvät ja katkeavat. Ei mikään loistava juttu, varsinkaan kun yritän hiuksia kasvatella. Väri on kohtuullisen ok, vaalea punertava, haluaisin värin kuitenkin vaaleammaksi ilman punaisuutta, mutten tälläisessä kunnossa olevaan kuontaloon uskalla kovin vahvoja aineita laittaa... Jäänyt kammo siitä, kun puolitoista vuotta sitten kampaamossa ollessani menetin puolet pitkästä tukastani ja sain harmahtavan värin  >:(
“Another belief of mine: that everyone else my age is an adult, whereas I am merely in disguise.” -Margaret Atwood
Eleonora
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2149
Liittynyt: 22 Tammi 2007, 00:25

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Eleonora »

Mullakin on hiusongelmia :) * kelläpä ei * .

Hiukseni ovat pitkät ja kuivat, paksutkin. Ongelmana on lähinnä se, kun eivät nämä ole kiharat, mutteivat suoratkaan. Laineikkaaksikaan ei voi sanoa. Nämä siis lähinnä ovat osasta latvaa kiharat, osasta suorat, taipuvat mitä ihmeellisemmin ja juurissa sama homma. En okein tiedeä, laittaakko sitten suoraksi vai kiharaiseksi.


Suoristaminen kun vahingoittaisi tietyllä tavalla vaalennettua tukkaani, niin en ole siihen sitten ryhtynyt. Mutta sen kiharan kanssa, pitäisihän siihenkin jotain lainerautakiharrinta käyttää, mikä tuskin on sen hellävaraisempaa loppupeleissä. Föönatakaan en uskalla näillä kuivuusasteilla. Käytän kyllä hoitavia tuotteita , siinä ei ole se vika.

Ehkä kun tämä tästä kasvaa sellaiseksi hurjan pitkäksi, tavoite on 80 cm, niin sitten asettuisi paremmin...

Joop.
2cCiii,kullanvaalea n.8-9 asteinen vaalennettu, yli BSL - mittainen helposti kuivuva tukka.&nbsp; Suosikit Tigi O&H ha sekä i- herb:n tuotteet <3 Meikkipuolella suosikkeja MAC ja Dior.
Misato
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 21:57

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Misato »

noolah: kuullostaa tutulta, tappelin samaisen ongelman kanssa silloin kun tukka vielä oli pitkä (ah lyhyen letin helppoutta!... :)).&nbsp; Kun hiuspohja vielä on nopeasti rasvoittuva, tuli pestyä ja föönattua hiukset suoriksi melkein joka päivä 5 vuoden ajan... ja latvat olikin sitten sen näköiset!

Oletko kokeillut mitään suoristusaineita?&nbsp; Omaan tukkaani tepsi jonkin verran ihan ilman fööniäkin Lanzan Strait-Line Smoother kosteaan tukkaan laitettuna.&nbsp; Ja jos hiusten antoi kuivaa lähes kokonaan ja sitten nopeasti viimeisteli föönillä, tulikin jo lähes suora lopputulos uskoakseni ilman kovin suurta rasitusta.&nbsp; Monet suoristusaineethan ilman lämpöaktivointia kihartavat tukkaa vain lisää (esim. Wellan voide), mutta Lanzan kanssa tätä ei tapahtunut ainakaan itselläni.

Ja jos sitten taas haluaa hellävaraisesti korostaa kiharaa, niin ainakin itselläni Lorealin kiharasuihke-hoitoaine sai kosteaan tukkaan suihkittuna aika kivat kikkarat...&nbsp; :)
You and me make the whole world jealous
karkki

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja karkki »

Lilly Missy: Oletko kokeillut, että vaahdotat shampoon kaksi kertaa ja annat toisella kertaa vaikuttaa esim. minuutin? itselläni tää auttaa tuohon rasvottumisongelmaan.. jos en tee ku yhden vaahdotuksen tukka on jo illalla rasvainen...
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^Tuo oikeesti toimii. Mäkin vaahdotin aina hiukset vaan kerran, eikä mulle tullut mieleenkään vaahdottaa niitä shampoolla kahta kertaa. Kuitenkin jonkin aikaa sitten kun tuntui, että hiukset alkoi rasvoittumaan tosi nopeasti, otin mukaan toisen vaahdotuksen. Ja hiukset tosiaan puhdistui paremmin ja pysyi kauemmin puhtaana! Tein tosiaan niin, että ensimmäisellä vaahdotuksella huuhtelin shampoon pienen emulgoinnin jälkeen pois ja toisen vaahdotuksen jälkeen annoin sen vaikuttaa jonkin aikaa. Nyt kun olen ottanut co-pesun käyttöön joka toisessa pesussa ja joka toisessa pesen shampoolla kahdesti vaahdottaen, on pesuväli mukavasti pidentynyt&nbsp; :D
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Minullakin toimii hiusten rasvoittumiseen aika hyvin tuo kahdesti vaahdottaminen ja teen juuri kuten Miraclekin, eli ensin vain emulgoin ja huuhtelen pois ja toisella kerralla annan shampoon vaikuttaa hiuksissa jonkin aikaa (2-5 minuuttia). Joka pesussa en tee kahta vaahdotusta mutta aina silloin jos hiukset on tosi rasvaisen tuntuiset.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Ikävä olla taas valivali-tyyppi mutta mulla tuo kahdesti peseminen menetti hohtonsa aikaa myöten.&nbsp; :( Elikkä nykyään siitä on tullut pakollinen rituaali, enkä enää edes käsitä miten yhdellä vaahdottamisella olen hiukseni saanut puhtaaksi. Mulla into kaksoipesuun alkoi siitä, että jossain lehdessä sanottiin, että rasvaiset ja likaiset hiukset eivät välttämättä yhdellä vaahdotuksella puhdistu ja jos likaa jää hivenenkin hiukseen, se rasvoittuu paljon nopeammin. Aluksi siis toimi mullakin hyvin. Ei pidentänyt pesuväliä (mulla siihen ei yksinkertaisesti toimi mikään) mutta hiukset säilyttivät puhtaan olotilansa paremmin pesuun saakka. Nyt en enää eroa huomaa...hiukset tottuu kaikkeen...en tahdo masentaa, täähän on yksilöllistä taas... ;)
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Miracle »

^Pesitkä sä joka pesussa kahdesti shampoolla? Silloinhan hius tottuu tuohon pesutahtiin paljon helpommin/nopeammin. Mutta jos käyttää silloin tällöin co-pesua, niin se tavallaan tasoittaa tilannetta. Mä pesen yleensä joka toinen kerta co:lla ja ei ole kyllä hiukset tottuneet kahdesti vaahdotukseen, eli yhtä puhdasta tulee vieläkin. Co-pesujen jälkeen tulee puhtaat hiukset,&nbsp; mutta ne ei pysy puhtaana ihan niin kauaa aina kun shampoopesulla (joskus pysyy, joskus ei).
Bembo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 420
Liittynyt: 13 Helmi 2006, 17:22

Vs: Hiusongelmat

Viesti Kirjoittaja Bembo »

Joo, joka pesussa teen nykyään tuon kaksoisvaahdotuksen. Tuntuu että jos en tee, hiukset ei puhdistu kuin puoliksi. CO-pesuja en ole uskaltanut, kun tää tukka läsähtää muutenkin ihan liian helposti, mutta nyt parin viikon päästä jos otan permiksen, tällanen raivokas peseminen täytyy jotenkin hilliinnyttää tai mulle tulee joku vanuuntunu lammasturkki tästä pehkosta kohta... :), eli tossa mitä sanoit Miracle, on järkeä. Hiuksia ei sais totuttaa mihinkään liikaa ja toi vuorotahti vois tasapainottaa tilannetta. Ainoo mitä mä mietin on se, että eikö sulla sitten Co-pesun jälkeen rasvotu tosi nopeesti? Pesetkö siis joka päivä, jommalla kummalla tyylillä?
Vastaa Viestiin