Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Miten tyytyväisiä olette omiin hiuksiinne tällä hetkellä? Koskien hiusten ulkonäköä, ei kuntoa.

Hiukseni ovat juuri nyt oikein hyvät
74
13%
Haluan pidemmät hiukset
333
57%
Haluan lyhemmän/erilaisen hiusmallin
26
4%
Haluan uuden värin
55
9%
Haluan kiharammat hiukset
23
4%
Haluan suoremmat hiukset
14
2%
En ole yhtään tyytyväinen hiuksiini enkä tiedä mitä niille tekisin
58
10%
 
Ääniä yhteensä: 583

Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Haluan edelleen pidemmät hiukset vaikka en niitä enää niin tuskalla kasvatakkaan.
Lisäksi haluaisin sileämmät ja liukkaammat hiukset kuin mitä luonnontaipuisa pehkoni on.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
ohuthius

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja ohuthius »

Haluaisin pidemmät hiukset ja kasvattelenkin niitä paraikaa.  Tavoitteena siis ainakin se bsl eli liian kauan vielä :D

edit. Piti vielä lisätä tuo paksuus.  Pari senttiä ponnariin lisää ei olisi pahitteeksi.. ::)
Viimeksi muokannut ohuthius, 02 Touko 2010, 19:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BlueBird

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja BlueBird »

Suorempia hiuksia kaipailen. Pituutta tulisi samalla, koska tukka on niin pörröinen ja laineikas, että se näyttää lyhyemmältä kuin mitä onkaan. Ei sillä, että että suoruutta pituuden takia haluaisin vaan olen vaan yleisesti vähän ärtynyt laineikkaaseen tukkaani, kun en jaksa enkä halua joka päivä suoristaakaan.
Heleena
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 889
Liittynyt: 15 Heinä 2007, 22:28

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Heleena »

Poistin oman vanhan vastaukseni (haluan uuden värin), koska olen nyt tosi tyytyväinen tähän uuteen väriin. Sen sijaan haluaisin pidemmät hiukset. Nälkä näemmä kasvaa syödessä eli nyt kun BSL-mitta on saavutettu, haluaisin vieläkin pidemmät hiukset. Vyötärömitta on ehkä itselleni jo vähän liikaa, mutta siihen puoleen väliin BSL:ää ja vyötäröä voisi olla ihan sopiva mitta mulle.
Meen eteepäi vaik ois pakki pääl!
Sprite
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 615
Liittynyt: 05 Kesä 2008, 02:36

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Sprite »

Olen nyt periaatteessa tyytyväinen tähän tukkaan. Mutta ei tarkoita että tähän jämähdettäisiin, kunhan nyt on kerrankin 8).
Misato
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 292
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 21:57

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Misato »

Valkkasin tuon "En ole yhtään tyytyväinen hiuksiini"-vaihtoehdon, sillä omasta vinkkelistäni hiuksissani on tällä hetkellä suurinpiirtein kaikki pielessä -- malli, kunto, väri, you name it.

Malli on kamala kasvatusvaiheessa oleva lyhyt takatukka ja tulee menemään pieni ikuisuus, ennen kuin se yltää yhtään järkevään mittaan.  Suurin osa hiuksistosta on moninkertaisten värinpoistojen jäljiltä täysin räjähtänyt, eikä värinpoistorumbakaan riittänyt poistamaan kaikkea hennaa, näin ollen latvat hehkuvat lämpimän oranssihtavina, kun taas juuresta pukkaa omaa kylmänvaaleaa juurikasvua.  Yritän siis palata omaan luonnolliseen väriini kasvattamalla, mutta aika turhauttavalta tuntuu...
You and me make the whole world jealous
caessa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 626
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 06:16

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja caessa »

Sen jälkeen kun lopetin pitkien hiusten tavoittelun, olen ollut todella tyytyväinen hiuksiini ja ylipäätänsä kaikkeen. 31.12 pätkäisin yli hartioiden kasvaneen puolipitkän tukkani lyhyeksi, eikä kaduta yhtään. Vielä viime kesänä omistin puoleen selkään asti ulottuvan paksun tukan, mutta värjäilyjen myötä se meni niin huonoon kuntoon, ettei väri enää tarttunut. Itkuhan siitä tuli, kun olin saanut ensimmäistä kertaa eläessäni pitkän tukan, mutta ei auta. Elämä on paljon helpompaa lyhythiuksisena, eikä koko ajan tarvitse sietää sitä odottelua.
Firestarter
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 395
Liittynyt: 17 Loka 2007, 11:56

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Firestarter »

Olen kohtalaisen tyytyväinen tukkaani nykyään ( ja se on paljon sanottu ihmiseltä jolla on ollut viimeiset viisi vuotta bad hair-day 24/7). Lisää pituutta tahtoisin jos jotakin, tai oikeastaan tasapituisen tukan.
Nykyinen hiuksisto on  kerrostettu vuosien takaisen ylikasavaneen mallin ja ompelupidennyksen jäljiltä. Niskassani on myös kerros lyhyempää, n. 15 senttistä karvaa kampaajan saksittua pidennykseen muodostuneen sitkeän takun(minulta lupaa kysymättä :#).
Onneksi tukka on melko paksu, joten tuota ei herkästi huomaa.  :) Pisimmillään hiukset yltävät alaselkään.
Nyt olisi sitten tavoitteena maltilla ja hyvällä hoidolla kasvatella kaikki hiukset siihen pituuteen.
MariaK

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja MariaK »

Mä näemmä vastaan tähän aina, että hiukseni ovat juuri nyt oikein hyvät.  ;D
|Piija

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja |Piija »

Tällä hetkellä olen tyytyväinen väriin ja kuntoonkin mutta kampaukseen ja pituuteen en. Hiukseni eivät oikein tiedä mitä ne ovat, suorat, taipuisat, hieman laineikkaat - jotakin niiden väliltä. Vastasin että tahdon kiharat hiukset ja ne siis saankin, kunhan malttaisin vielä odottaa pari kuukautta. Jospa sitten olisin tyytyväinen hiuksiini, tai sitten en. Vähän aikaa sitten olin kuitenkin tyytyväinen kampaukseen ja suht. tyytyväinen pituuteenkin, mutta nyt yritän ahkerasti kasvatella kerroksia ja otsista pois...
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Minulla ei ole moneen vuoteen ollut näin lyhyitä hiuksia, johtuen oman värin kasvatuksesta ja kun hiukset pääsi niin huonoon kuntoon viime kesään mennessä. Siispä odotan jo taas kovasti olevani pidempihiuksinen, maksimihiusmittaani en vielä tiedä, mutta ainakin bsl:n asti nämä on olleet monta kertaa. Kadonnutta paksuutta tahtoisin myös takaisin, vaikka ei nämäkään nyt ihan onnettomat lirut ole, kiitos lievän kiharuuden, eli kai minä näilläkin tulen toimeen.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Voisin vielä vastata pituuden lisäksi, että tahdon uuden värin, nimenomaan oman värin. Omistan mustanruskean tukan keskiruskealla viiden sentin juurikasvulla ja olen vähän tympääntynyt tummaan väriin, joka vaikuttaa liian mustalta. Kaipaan omaa vaaleampaa väriäni, joten tänään soitan kampaajalle ja kysyn mitä asialle olisi viisainta tehdä. Lueskelin noita vaalennusketjuja hieman ja mietin olisiko se kuinka raskasta hiusten kunnolle. Tukka on kuitenkin aika vahvakuntoinen. Raidat vois toimia myös.  :)

Pituudesta en tahtoisi luovuttaa milliäkään. Latvat on pysyneet tosi terveinä ja hyväkuntoisina ja tasamittaisinakin.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Olin aikaisemmin tyytyväisempi, koska halusin vain lisää pituutta. Nyt haluan aika paljon muutakin, joten tyytyväisyys on vähentynyt huimasti. Niin siksi, että lopullinen tavoite on tällä hetkellä niin kaukana. Päivitän siksi vastaustani.

Kasvatan tällä hetkellä pois latvassa jäljellä olevia kerroksia (ei paha, koska niitä on ehkä n. 10 cm), omaa väriä takaisin (ärsyttävämpää, koska sitä on vasta alle 15 cm) ja otsatukkaa pois (se on nyt n. 10 cm pituinen). Näihin vierähtääkin muutama vuosi.

Pelkän kokopituuden puolesta olisin tyytyväinen jo nyt. Tiedän kuitenkin että joudun todennäköisesti leikkaamaan lähivuosina takaisin vyötärölle tai jopa lyhyemmäksi. Se ajatus kirpaisee jo nyt ja se taas tulee viemään lopullisesta tavoitteestani vieläkin kauemmas. Arvelen että mulla on ns. "unelmahiukseni ehkä vasta 6-10 vuoden kuluttua. Vaikka jaksaisinkin itse katsoa 2-väristä lettiä tähän nykypituuteen asti, välitän liikaa ympäristöni mielipiteistä (eli kommenteista, että 2-värisyys näyttää kauhealta), jotta pystyisin jättämään ne kokonaan omaan arvoonsa. Jos pystyn tekemään niin, yllätän itsenikin  :D. Tällä hetkellä tunnelma on kuitenkin aika tyytymätön. Pääsen ehkä vuoden kuluessa unelmapituuteeni vain joutuakseni leikkaamaan sen pian pois. Tai sitten en. Tappelen tällä hetkellä itseni kanssa siitä, missä määrin annan muiden vaikuttaa siihen miltä näytän.

Viimeksi muokannut pitkätukka, 22 Tammi 2010, 14:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja lynx »

^Vähän OT:takin, mutta milloin aloita kasvattamaan omaa väriä takaisin? Jotenkin mulla on semmoinen mielikuva, ettet ihan kauhean pitkä aika sitten. Ihan hurja kasvuvauhti, jos nyt on jo 15 cm :o

pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

^Värjäsin viimeisen kerran maaliskuussa 2009 ja muistaakseni päätin jo niihin aikoihin, etten värjäile enää. 10 kuukaudessa on tullut sellainen 14,5-15 cm  :)
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Vastaa Viestiin