Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.

Miten tyytyväisiä olette omiin hiuksiinne tällä hetkellä? Koskien hiusten ulkonäköä, ei kuntoa.

Hiukseni ovat juuri nyt oikein hyvät
74
13%
Haluan pidemmät hiukset
333
57%
Haluan lyhemmän/erilaisen hiusmallin
26
4%
Haluan uuden värin
55
9%
Haluan kiharammat hiukset
23
4%
Haluan suoremmat hiukset
14
2%
En ole yhtään tyytyväinen hiuksiini enkä tiedä mitä niille tekisin
58
10%
 
Ääniä yhteensä: 583

malic
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 870
Liittynyt: 22 Kesä 2008, 20:08

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja malic »

Vastasin etten oo näihin yhtään tyytyväinen. Valehtelen, koska latvoja lukuun ottamatta kunto on hyvä ja tykkään toisinaan omasta hiusväristäni. En kuitenkaan tykkää nykyisestä mallista, lyhyitä en halua, otsahiukset näyttävät tyhmiltä omasta mielestäni ja mitä vielä. Kunhan tässä jonkun ajan päästä muutan Jyväskylään, niin täytyy varata kampaajalle aika.
1bMii. Ehkä joskus tiedän mitä tahdon hiuksieni kanssa tehdä, siihen saakka kasvattelua.
Cherry
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Cherry »

Kasvatus vaan jatkuu ja jatkuu... Nyt olen jopa saanut nämä kasvamaankin jonkin verran, kun lopetin kampaajalla käynnin ja aloin itse tasoittaa tarpeen mukaan, sentin/kerta. kampaajalla lähti aina liikaa. Luonnontaipuisuutta/kiharaa kun on, niin siten hiuslaatu on aika huono, karhea ja kuiva, varsinkin latvat tahtoo kuivua ja haaroittua. Nyt, n. kuukausi sitten aloin tekemään enemmän co-pesuja. Käytännössä pesen shampoolla kerran viikossa (suojaan hoitoaineella ennen pesua), ja muuten sitten pesen hoitoaineella, nelisen kertaa viikossa. Uskon, että noilla co-pesuilla on pidemmän päälle vaikutusta hiusten kuntoon ja kuivumiseen, ja saan vihdoin ja viimein kasvatettua hiukseni vyötärölle asti. Nyt pituutta löytyy bsl-pituus+muutama sentti. Kymmenisen senttiä kun saisi pituutta lisää, niin olisin tyytyväinen (tai sitten en ;D). Jos kasvatus jatkuu yhtä onnistuneesti kuin viime aikoina on tehnyt, niin hiukseni olisi tavoitepituudessa varmaankin vuoden -09 loppuun mennessä.
Kaikkein vaikeinta on luottaa, mutta ilman sitä ei mitään saa.
peach

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja peach »

Nyt oon suht tyytyväinen. Vaikka sivuotsis voisikin olla hieman pidempi. Väri vaikutti ensinvaikutelmaltaan aivan liian tummalta, mutta nyt olen jo tottunut ja tämä onkin oikeastaan parempi kuin entinen. Olen myös tyytyväinen pituuteen.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Olen aika tyytyväinen, mutta vastasin silti että haluan pidemmät. Nämä ovat paria senttiä vaille vyötärömittaiset, mutta silti... Haluan myös kerrokset pois. Toisaalta haluaisin leikata reippaasti enkä kuitenkaan halua. Olipa mutkikasta  ;D. Viimeisen kerran kampaajalla käydessäni leikatut kerrokset häiritsevät. Ne kuivuvat ja hapsottavat eri tavalla kuin muut eikä niiden latvoja pääse tasoittamaan muuten, kuin tutkimalla niiden kuntoa karva kerrallaan...

En silti leikkaa radikaalisti, koska pituudesta lähtisi silloin pois 10-15 cm. Yritän malttaa tehdä niin, että leikkaan n. 6 viikon välein vajaan sentin, joten lisäpituutta tulee kuukausittain n. 0,5 senttiä kerrallaan ja kerrostus tulee vähitellen yhä alemmas (ja lopulta katoaa kokonaan). Olen tylsä ja haluan itselleni tasapitkät hiukset.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 19 Heinä 2008, 10:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Aleese
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 127
Liittynyt: 23 Heinä 2008, 09:57

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Aleese »

Haluan pidemmät hiukset. Mun hiukset on nyt suunnilleen lapaluihin asti ja tavoitepituutenani on rintsikoiden alaosa tai vähän yli.
Cabello

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Cabello »

Vastasin, että tahdon pidemmät hiukset.
pallopaita

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja pallopaita »

Enemmistön tavoin meikä tahtoo pidemmät hiukset ja nyt onkin vuorossa ankaraa letin kasvatusta !  :D
nilia

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja nilia »

Tykkään kovasti nykyisistä, mulla on vaaleanpunaiset/valkoiset kuidut päässä. Joudun kyllä pian ottamaan nämä pois, kun juurikasvua alkaa olemaan paljon. Pohjalla mulla on ruskeaksi värjätyt hiukset, joista haluan eroon, eli kohti omaa, vaaleampaa väriä ollaan matkalla.
Valentine

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Kasvatus jatkuu yhä, eli pidemmät tahdon  :). En tosin kovin paljoa, riittää että kasvaisivat n. 3-4 cm. Olen kasvattanut nytkin jo reilun 2 kk, eli puolessa välissä / loppu suoralla ollaan  :)
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Neve »

pidemmät haluaisin tai sitten lyhyemmän :) hankala ongelma.. Toisaalta tekisi mieli kasvattaa alaselkään asti, mutta toisaalta tämä lapaluihin asti ylettyvä pitkä tukka kyllästyttää, kun kasvaa niin hitaasti/ ei kasva ollenkaan.
Pikkuhiljaa alkanut houkuttelemaan joku n. olkapäihin ulottuva, kerrostettu, runsas tukka.
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Viimeksi kun olin tähän vastannut olin laittanu että haluan leikata hiukseni kerrostetusti. No niinhän minä tuossa kesällä tein :) Nyt pitäisi vaan varata kampaajalle uutta aikaa että leikkaisi mallia takaisin eli siis kerrostetusti ja ehkä vähän enemmän kuin viimeksi.. Ja nyt tässä olen kasvatellut omaa väriä takaisin niin tosiaan värjätäkkin pitäisi.. Tätä hiusten väriä kun tällä hetkellä inhoan. :( Mutta muuten ihan tyytyväinen.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Olen nykyisin melko tyytyväinen karvaston ulkönäköön. Leikkaushaluja ainakin kampaajalla käymisen puolesta hillitsee muisto viimeisestä kerrasta, jolloin kävin kampaajalla ja se, millaisen karvapään kanssa sieltä tulin ulos:

kaamea latvusto suoraan kampaajan tuolista 12/2007

Tilanne sitä ennen oli tämä:

hyvä sitä edeltävällä kampaamokäynnillä, 8/2007

Kampaaja siis hyvin pitkälti pilasi hiukseni. Silloin vuoltiin veitsellä kerroksia varmaan 20 sentin matkalta, vaikka nimenomaan en halunnut niin paljon kerrostusta. Latvat haluttiin sitten hienosti ylöspäin ja siihen tarvittiin about kilo jotain muotoilumönjää, joka takutti tukan niin, että kotona illalla melkein kiroilin sitä selvitellessäni. Hiusten "alapää" näytti pitkään hirmuisen ohuelta ja hapsuiselta. Tämän kerran tuloksia eli niitä kerroksia kasvattelen edelleen pois ja yritän samalla lisätä vähän myös pituutta. Olen jo saanutkin siitä osan pois ja alareuna on jo siisti. Ei kuitenkaan vielä ihan niin suora kuin haluaisin, koska sivuhiukset ovat lyhyemmät ja se saa aikaan loivan U-muodon. Nykytilanne on tämä:

ok nykytilanne sivulta, märkänä, 10/2008

ok nykytilanne takaa, märkänä, 10/2008

Olen mä kokonaisuutena oikein tyytyväinen. Vielä kun oppisin käyttämään öljyjä kaikkialla riittävän vähän, niin olisi vielä parempi. Edelleen tulee helposti liian öljyinen tulos eli en osaa vieläkään laittaa tarpeeksi vähän. Onneksi sen saa piiloon laittamalla jonkin nutturan tms. Harvoin mä pidän muutenkaan tukkaa ihan auki, kun lähden kodin ulkopuolelle.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 08 Loka 2008, 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Heh...vastasin että olen nyt oikein tyytyväinen. Helppo olla, kun eilen kävin pätkimässä lyhyen mallin ja tuntuu kaikin puolin oikein hyvältä!
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
tuatara
Haiven
Haiven
Viestit: 27
Liittynyt: 30 Heinä 2008, 15:38

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja tuatara »

Alan taas pitkästä aikaa olla aika tyytyväinen hiuksiini, mitä tulee niiden kuntoon ja väriin. Kesällä tuli rääkättyä näitä vähän liikaa, ja olivat sen takia pitkän aikaa vähemmän kivat... Mutta pääsinpähän eroon liian tummasta (latvoista oikeastaan musta) ja epätasaisesta väristä. Nyt hiukset ovat samaa tummuustasoa juuresta latvaan ja kivan kullanruskeat. Kuntokin alkaa olla kohillaan. :D

MUTTA nämä nyt vaan ovat ihan totaalisen ylikasvaneet taas kerran..Pitäisi päästä kampaajalle leikkauttamaan näitä.
Kun nämä kasvavat ulos mallista, näistä tulee aivan tuhottoman paksut, painavat ja hallitsemattomattomat...
Jotain tarttis tehrä.. :P
Tunturikarpalo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 254
Liittynyt: 13 Marras 2008, 22:13

Vs: Tyytyväisyys omiin hiuksiin -kysely

Viesti Kirjoittaja Tunturikarpalo »

Lisää pituutta, kiitos!
1a F ii
Vastaa Viestiin