Päänahkakipu

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
meriucha

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja meriucha »

Juu mä kanssa ajattelisin tuota samaa asentoa että johtuu siitä. Mulla tulee yleensä aina kipeeksi jos ollut ponnari päälaella monta tuntia. Oon tosin alkanut tekemään niin että välillä liikuttelen ponnaria niin että hiukset liikkuvat, se auttaa jonkin verran.

Mun on ainakin ihan turha lähtee analysoimaan mistä päänahan kipu vois johtua, kun mulla se tulee kipeeksi ja ärtyneeksi vaalennusaineesta. Tosin viimeksi ei kun kokeilin seata sinne hoitoainesta...ei se räjähtäny  ;D
Mii-

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja Mii- »

tepitepi kirjoitti:
Eli nyt pitäisi löytää hyvä tehohoitoaine, jossa ei kuitenkaan saisi olla minkäänlaista silikonia.

TIetäiskö kukaan.

MIllaista on CUTRIN SENSITIVE hoitoaine värjätyille hiuksille, ajattelin että voisko käyttää sitä vaikka hiukseni eivät ole värjätyt, mietin että olisi hoitavampi. Olisiko muita hyviä ehdotuksia, katsoin sitä Oatmel&Honey hoidetta mutta oli niin kallis ja ja räikeän värinen ja sisälsi tuoksua, eli ei oikein ehkä minule.
NutriGloss-tehiksessä ei taida olla silikonia.
Mulla on tota Cutrin Sensitive hoitoainetta, tuntuu ihan kosteusvoiteelta käsissä ja ei oikeestaan mun hiuksiin ainakaan tee mitään. Ei edes selvitä takkuja. Sensitive shampoo on lirua, mutta tykkään siitä, ei mielestäni kovin pesevää ole eli käytän silloin kun tukka ei ole vielä rasvainen mutta tulis rasvaiseksi aamuun mennessä jos en pesisi :)
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja Ice »

jokapaikkaan levinneet silkkitipathan tekevät tavallaan rasvaisen ja likaisen vaikutelman, mikäettei sillä olisi tekemistä sitten sen kanssa, että pää ärtyy tavallisestakin liasta

silikoniallergia on älyttömän harvinaista mutta jos epäilee, se kannattaa testauttaa, sitä kun käytetään kehon sisäisissä implanteissakin, ihan siis muutonkin kuin kauneuskirurgiassa, ja jos vaikka jostain syystä joutuu joskus pikaisesti leikeltäväksi ja mahdollisesti silarilla täytettäväksi niin asian olisi hyvä olla tiedossa, jotta aine voidaan korvata jollain muulla

nutri gloss- tehis on silikonitonta, mutta tehokkaampiakin silarittomia löytyy, esim lanzalta, ja haku kertoo lisää :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
tepitepi

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja tepitepi »

[

Mulla kanssa sama homma kun hiukset ovat likaiset. Ei koskaan puhtaana. En tiedä mikä on, joku sanoi joskus että voisi olla pienimuotoinen ihonalainen tulehdus, ainakin jos kauan kestää. Kipu ilmenee minulla varsinkin silloin jos painaa kohtaa kädellä.
[/quote]

Niin mullakin voi olla kipua jos hiukset melko likaset ja olen huomannut että jos käytän hiuksiin jätettäviä suihkeita tai sitten just noita silkkitippoja.

Nyt olen pessyt taas hiukset ilman mitään hiuksiin jätettäviä nesteitä/suihkeita/latvasuojia ja kipua ei ole, eli se on niin että kun kampaa se tökötti vaikka sitä laittaakin vain latvoihin niin se leviää koko päähän. Jotenkin hiukset tuntuu nyt paljon kevyemmiltäkin. Lisäksi se latvaaine aiheutti sitäkin että se auttoi vaan silloin kun kampasi mutta jo seuraavana aamuna latvat oli jotenkin "liimaantuneet" yhteen ja niitä oli vaikea kammata, nyt vaikka kuivahkot kampaaminen paljon helpompaa.. Eli ei auta kun etsiä joku tehokas hoitis.
Huuhkaja
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1032
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 15:46

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja Huuhkaja »

Mun mies on valitellut, että sen päänahka kipeytyy aina jos hiuksia ei pese joka päivä. Jos on ollut päivän pesemättä, iltaa kohti alkaa kuulemma sellainen ärsyttävä kipu, joka tuntuu silloin kun päänahkaan koskee, mutta muuten ei. Kivulla ei tunnu olevan mitään yhteyttä käytettyihin tuotteisiin vaan pelkästään pesemättömyyteen. Outoa...
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja Penny »

tepitepi kirjoitti: MIllaista on CUTRIN SENSITIVE hoitoaine värjätyille hiuksille, ajattelin että voisko käyttää sitä vaikka hiukseni eivät ole värjätyt, mietin että olisi hoitavampi.
Tuolta hajusteettomia tuotteita-ketjusta löytyy kokemuksia: http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=4

Mullakin päänahka kipuilee jos hiukset ovat oikein likaiset, tai jos olen pitänyt kireää ponnaria koko päivän. Äitini ei ole koskaan voinut pitää ponnaria päässään, hänellä tulee aina samantien päänahka + pää tosi kipeäksi, siis tosi kipeäksi. Luulisi että ainakin omalla kohdalla johtuu siitä, että hiukset on kauan samassa asennossa esim. kireän ponnarin takia ja hiusten tyvet menevät "väärään asentoon" (siis ei niin luonnolliseen), eli kyseessä olisi vähän kuten raajojen puutumista - joka sitten ilmenee kipuiluna. Tiedä häntä, mutta noin olen aina kuvitellut.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
tepitepi

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja tepitepi »



Niin minulla tuo kipu helpottaa kun hiuksia esim. harjaa. Pahiten se tuntuu kun alkaa nukkumaan, ei kestä nukkua esim. pituuksien päällä. Särky voi tuntua unen läpikin.  Jos on jotain ihonalaista tulehdusta niin mikähän siihen sitten auttaisi.

Mietin että onkohan shampoolla merkitystä, esim. jos pesisi miedolla shampoolla joka toinen päivä, esim. Simin System 4-sarjan 3:s shampoo. Hiukseni ovat hilseilyyn ja rasvaisuuteen taipuvaiset joten olisi hyvä pitää hiuspohja puhtaana, mietin että olisiko se 1:s shampoo liian kuivattavaa.
Koala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 991
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 22:01

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja Koala »

Minulla on myös päänahan arkuutta. Melkein joka päivä nyt syksyn alkaessa pestessä jo ja pesun jälkeen päänahkaa melkein kirvelee  :o. Tosin pesen joka päivä ja vaihtelen shampoita ja hoitoaineita miltei päivittäin, niin sekin voi osaltaan aiheuttaa häiriötä. Mutta minun on kuitenkin pakko pestä hiukset joka päivä, koska rasvoittuvat niin nopeasti. Eli päänahka on kuiva ja herkästi punoittava (hiustenlähtöä on myös vieläkin jonkin verran). Olen huuhdellut päänahkaa kylmällä vedellä pesun jälkeen ja vielä hoitoaineen laiton jälkeen, mutta sekään ei paljoa auta. Taidan seuraavaksi kokeilla jotain apteekin shampoota. Tietäisikö joku kuuluuko niihin vastaavanlainen hiusvesi mukaan kuin esim. System 4:lla, vai pelkästään hoitoaine? On yhtä tuskaa pestä hiuksia, kun lähes aina kirvelee... Ja sitten kun hiukset alkavat rasvoittumaan, niin taas kirvelee  :(. Ilmeisesti minulla on atooppinen iho, kun ihokin alkaa kirvellä aina ilmojen viiletessä, erityisesti siis talvella...
doomsower

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja doomsower »

Heh, mullakin on sitä päänahan kipuilua kun vapauttaa hiukset nutturasta tms. En tosin ole ajatellut asiaa koskaan ennen, olen vain luullut sen kuuluvan asiaan. Musta tuo ei ole niinkään kipuilua, vaan sellainen helpottava tunne. Vähän sama kuin ottaa korkkarit pois jalasta kun on niillä tuntikausia seissyt/ kävellyt.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Mulla on nyt päänahka kipuillut ihan jatkuvasti.. Ennen tää ilmiö tuli vain likaisissa hiuksissa mut nyt on kokoajan.
Mulla on aika raskaat hiukset.. se varmaan vaikuttaa. Mutta ponnareita ja kaikenlaisia kampauksia alkaa olla jo ihan mahdoton pitää :(
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Mulla tulee kans toi kun hiukset on likaiset niin päänahkaa kivistää. Kampaaja sanoi, että jos päänahka on kuiva, niin silloin päänahka kipuilee herkästi.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Luomo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1731
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:22

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja Luomo »

Mulla on varsinkin näin talvisin usein pesun jälkeen päänahassa kutinaa. Ja kutinahan lasketaan "lieväksi kivuksi". Kutina alkaa varsinaisesti silloin, kun painaa pään tyynyyn eli jotenkin se hiusten painautuminen ihoa vasten ärsyttää päänahkaa, mutta lievää kutinaa on jo ennen nukkumaanmenoakin. Käytän tällöin Kaduksen Sensitive tonicia eli herkälle ja punoittavalle päänahalle tarkoitettua nestettä, jossa on INCIssä heti veden jälkeen seuraavana pantenoli eikä sisällä lainkaan silikonia. Hyvää tavaraa, auttaa mulla selvästi. En vain tiedä, saako tuota enää mistään, kun oma pulloni on ikivanha ja valitettavasti jo loppumaan päinkin :-\.

Tässä kuva:
Kuva

Ja INCI:
aqua, panthenol, valine, cetrimonium chloride, citric acid, maris salt (sea salt), polyquaternium-7, parfum
Hiukset: 3b M ii, luonnonkiharat, keskiruskeat, puolipitkät, kuivat, päänahka herkkä ja hieman rasvoittuva. Hiuslaatuketju s. 1. Suosikkituotteet: sh: Kérastase Dermo-calm Bain riche hoidot: Tigi O&H, L'anza Healing ColorCare, Tigi Brunette Goddess, K-pak vaahto
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

doomsower kirjoitti: Heh, mullakin on sitä päänahan kipuilua kun vapauttaa hiukset nutturasta tms.
Sama vika, ja vaikka olisi ollut nuttura ihan alhaalla niskassa, niin sittenkin, ja se kipu tulee mulla päälaelle ja vähän siitä alaspäin. Kipu on vielä kovempi, jos pidän jotain kampausta hyvin korkealla (mitä en enää koskaan tee, juuri siksi, ja siksi että siitä tulee usein myös päänsärkyä). Ilmeisesti hiuspohjani ei pidä siitä, että käännän hiukset tyvestä "väärään" suuntaan... Tuota niskanutturan aiheuttamaa päänahkakipua en kyllä sittenkään ymmärrä.

Mullakin kipu ilmestyy helpoimmin silloin, kun tukka on likainen. Päänahkani ei kuitenkaan ole ollenkaan ärtynyt. Se on ollut CO-/yrttipesujen myötä paremmassa kunnossa kuin vuosiin. Ehkä hiuksissa/hiuspohjassa oleva rasvaisuus jäykistää hiukset tavallista lujemmin luonnolliseen suuntaansa ja siksi sattuu enemmän?  ???
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Magia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4169
Liittynyt: 30 Tammi 2007, 18:05

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja Magia »

^ Tai sitten vaan siksi, että rasvaiset ja likaiset hiukset ovat puhtaita hiuksia huomattavasti raskaammat, ja siksi päänahka kipuilee herkemmin.
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Päänahkakipu

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

Kun aloin pitää hiuksia kiinni, päänahka tuli kipeäksi ja tuntui että tukka ei laskeutunut korkeuksista enää ollenkaan, mutta silloin se ei myöskään halunnut mennä ponnarille tai korkealle nutturalle, ei suostunut taipumaan ilman LUKUISIA pomppuja "väärään" suuntaan ja jakaus ilmestyi aina viimeistään tunnin päästä kampauksen laitosta. Sitten tukka tottui ja alkoi mennä kiinni yhä sileämmin ja sain tehtyä huippukorkeitakin ponnareita. Nyt ei päänahka ole enää moksiskaan vaikka tukka on aina kiinni, mutta hiukset jäävät vieläkin huvittavasti väärään suuntaan kun kampauksen avaa, ihan kivan näköinen kampaus oikeastaan kun tukka ei tule silmille. Ennen minulla oli myös outoja päänahan arkuusjaksoja, jolloin päänahka oli ilman mitään keksimääni syytä viikon pari todella arka, vaikken tehnyt mitään eri tavalla.
Vastaa Viestiin