Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
oliivixx

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja oliivixx »

Eli muistaakseni tuonniminen oli se ihana Castings sävy, jota hiuksiini halajan. Siis sellainen melko vaalea kuparinpunainen (joka tosin aika haalea, ei mikään kirkaspunainen). Pohjalla on tummahkot (maantienruskeat) hiukset... Olen yrittänyt etsiä kaupoista kestoväriä, joka vaalentaisi tuohon sävyyn, mutta esim Ferian kuparinvaalea on jo liian vaalea.

Nyt olen sitten ryhtynyt pikku kemistiksi  ;), mutta vielä apuanne kaipailisin...
Sekoittelin sitä Ferian kuparinvaaleaa sitten punaiseen (Mango), mutta tuli liian punainen (vaikka muuten kyllä sekoittelu sujui yllättävän hyvin, kiitos teiltä saatujen hyvien vinkkien)... Onko ainoa toivo ottaa vaan värinpoisto ja sitten Castingsia päälle? Aika ruljanssi, jos juurikasvua saa aina kahdella eri tavalla värjätä...

Oisko mitään vinkkejä, voisko esim jotain muita värejä sekoittaa (Preferencellä on aika kiva vaaleampi kupari, muttei vaalenna tarpeeksi mun hiuksia, pitäiskö esim siihen hommata joku vaalentava pariksi?), että saisi "yhdellä" värillä sohellettua. Esim jos hommaan jonkun Lorealin vaalennukseen tarkoitetun vaalean ja käytän sen hapatetta...En ole ihan varma kumpi vaalentaa enemmän, hapate vai väriseos...Kokeiluja en pelkää, mulla on ollut varmaan 30 erisävyistä punertavaa väriä päässä parin vuoden sisällä  :D

Kira
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 317
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 10:23

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Kira »

Haa, täältä se tietoo näköjään löytyy ennen kuin edes osaa kysyä. Oon meinaan miettiny tota boosterin extra värituubia, että onko se vaan väripigmenttiä, vai onko siinä muutakin joukossa. En vaan ole saanut puettua tätä kysymykseks asti, ja eipä tarvinutkaan sitten. :D Pitääkin kokeilla tota shampoon sekaan laittoa, värillistä shampoota mulla ei ole koskaan ollukaan vielä, mutta aina oon halunnut koittaa. Nyt vaan on mietittävä että minkäköhän shamppoon pistäis koekaniiniks. Ehkä Joicon color endurancen, sitä kun ei oo kovinkaan paljoa jäljellä.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Ice »

jos haluat oikeaa värjäytyvyyttä, niin sekoita se suoris hoitoaineeseen koska se on yleensä kauemmin päässä kuin shampoo (tai ainakin minulla näin on :))
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Kira
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 317
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 10:23

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Kira »

itseasiassa oon lisänny hoitoaineen sekaan color pulsea melkein joka pesussa, on toiminu hyvin. Ja nyt aattelin tosiaan että jos  laittais ton boostertuubin shampooseen niin ehkä sais vielä paremman tuloksen aikaan. tuplat :D
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Ice »

kyllähän se niinkin on, että se väri tulee vielä paremmin esiin kun sitä on mahdollisimman monessa tuotteessa :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

JOstain syystä minulla ei ole koskaan oikein toiminut tuo suoravärin sekoittaminen hoitoaineeseen, ei sinisen eikä punaisen kohdalla.. :/ Ehkä sitten vaan vaikutusaikaa on ollut liian vähän / olen laittanut liian vähän suoraväriä.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Penny »

Olisko jollain kokemusta Igora Vibrancen sävyjen sekoittamisesta keskenään?

Kampaaja laittoi eilen juuriini jostain kumman syystä vain kevytvärin (kuulin tästä vasta, kun väri oli pesty pois!) ja ajattelin, että hitsi mähän laitan itse seuraavalla kerralla juurikasvun sillä, jos tämä nyt jonkinlaisena pysyisi. Ennen on laitettu aina Igora Royal-kestoväri juuriin ja Vibrancea pituuksiin, mutta tämä kampaaja oli sitä mieltä, että Vib pysyy jopa paremmin kuin kestoväri... saas nähdä. ::)

Tarvitsen tukkaan siis kahta eri värisävyä, sävyt on tiedossa.

Kampaaja kehotti laittamaan väriainetta puolet ja puolet yhteen kehiteainepulloon. Vibrance-paketissahan on kai 2 kehiteainepulloa, ja sitä väriainetta ilmeisesti ostetaan erikseen? Eli ostanko 2 väriainetuubia, ja yhden kehiteainepaketin (jossa 2 pulloa)? Vai kaksi molempia?

Säilyykö Vibrancen väriaine, vaikka siitä käyttäisi vain puolet? (Värjäilen n. 2 kuukauden välein).
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Penny, ostin n.puoli vuotta sitten Igora Vibrancea ja samassa paketissa on sekä väriainetuubi että kaksi kehitettä.
Eli joudut ostamaan kaksi pakettia.
Väri säilyy samalla tavalla, kuin muidenkin merkkien, kunhan pyysyy omassa tuubissaan.
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Penny »

PoohBear, onpa hassua. Kyseisellä kampaajalla oli myynnissä vain sellaisia paketteja, missä oli pelkkä kehite (x2) ja väri myytiin erikseen? ??? Värille ei ollut edes tilaa paketissa, vaan siinä oli pelkät pullot. Ilmeisesti niitä on sitten kahdenlaisia myynnissä? Hieman outoa kyllä myydä pelkkiä kehiteainepulloja...

Noh, sitten ostan varmaankin sen kaksi pakettia, joista jää kaksi kehiteainepulloa yli... ::) Tai sitten toisen paketin jostain muualta (jossa värituubi + putelit), ja kampaajalta toisen värituubin.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Efva »

Siinä paketissa on joo kaksi kehitenestepulloa ja yksi väriainetuubi, mutta se värituubi riittää molempiin kehitteisiin. Näin mä ainakin olen ymmärtänyt ja näin mulle kerrottiin kampaamokaupassa. Ja siitä yhdestä paketista tosiaan tulee kaksi värjäyskertaa lyhyttukkaisille / kaksi tyvivärjäystä / yksi värjäyskerta koko pitkään tukkaan. :)

Mulla kyllä ei Vibrance pysynyt tyvessä, toivottavasti Pennyllä on parempi onni. :)

Edit: tai siis ei se värituubi ollut valmiina siellä paketissa vaan myyjä haki sen takahuoneesta, kun kerroin minkä sävyn haluan, mutta se siis kuuluu siihen paketin hintaan. :)

PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Omani tilasin aikoinaan HS:ltä.
Väri tuubista kuuluu käyttää vain puolet per kehitepullo, joten ei sitä kehitettä yli jää, ellet jostain syystä halua käyttää väriä enemmän suhteessa kehitteeseen.

Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Mirja

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Mirja »

Ella kirjoitti:

Entäs onko kenelläkään kokemusta suoravärien, eri- ja samanmerkkisten, (vaahtojen ja nesteiden) sekoittelusta?
Olen monasti sekoitellut eri valmistajien suoravärejä, sekä geelimäisiä että vaahtovärejä.
Kylpyhyone ei ole räjähtänyt ja hiusten värikin on vastannut odotettua.
Saattaa toki ollakin että jotkin raaka-aineet eivät sopisi toistensa seuraan,
mutta käytännössä suoravärimerkkien sekoittelu on toiminut.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Ella kirjoitti:
Entäs onko kenelläkään kokemusta suoravärien, eri- ja samanmerkkisten, (vaahtojen ja nesteiden) sekoittelusta?
Olen sekoitellut esim. Fudgea ja Colorpulsea keskenään, ja hyvin on toiminut. Tulos on sellainen voidemainen ja ihan kiva levittää.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja Penny »

Mirre kirjoitti: Siinä paketissa on joo kaksi kehitenestepulloa ja yksi väriainetuubi, mutta se värituubi riittää molempiin kehitteisiin.
Edit: tai siis ei se värituubi ollut valmiina siellä paketissa vaan myyjä haki sen takahuoneesta, kun kerroin minkä sävyn haluan, mutta se siis kuuluu siihen paketin hintaan.
Ahaa, eli siis nyt alkaa valjeta. :) Siis paketin sisällä ei välttämättä ole väriainetta, vaan saattaa tulla erikseen. Eli niitä siis on kahta erilaista myynnissä. Joku sanoikin, että oli Sitruunasta ostanut joskus Vibrancen, missä oli kehiteainepullot ja värituubi samassa paketissa, mutta tuolta omalta kampaajalta ne pitäisi siis ostaa erikseen.

Eli tarvitsen 2 x puolikkaan väriainetuubin (koska sekoitan 2 eri sävyä) sekä yhden kehitysaineputelin / 1 juurivärjäys. Joten edullisimmaksi varmaan tulee ostaa jostain erikseen värit ja putelit, kun että jos olisivat kaikki paketin sisällä ja ostaisin 2 pakettia (yht. tulisi 4 pulloa ja 2 väriainetuubia). Äh, taas tätä korkeamman tahon matematiikkaa, ilmankos kuulostaa niin vaikealta... ;D
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Hiusvärien sekoittaminen keskenään

Viesti Kirjoittaja deko »

Penny kirjoitti: Eli tarvitsen 2 x puolikkaan väriainetuubin (koska sekoitan 2 eri sävyä) sekä yhden kehitysaineputelin / 1 juurivärjäys.
Juurivärissä saat huoletta puolittaa tuon määrän, tosin mittaamisesta tulee siinä vaiheessa normaaliakin hauskempaa ;D yskänlääkemitta on aika pop näiden sekoituspuolikkaiden kanssa.

OT
Odottelen mielenkiinnolla seuraavaa tyven kestovärin sekoittelua: 1/3 kullanvaaleaa 8.3 ja 2/3 keskipunakuparia 7.64, niistä puolikasannos ja puoli annosta kehitettä. OuJee... pitäisiköhän jatka hennalla ;D
this too shall pass.
Vastaa Viestiin