Rastat

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Lumi

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Lumi »

hihi, viikon päästä&nbsp; :D <3
Viimeksi muokannut Lumi, 29 Huhti 2007, 18:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lumi

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Lumi »

Voisi varmaanki raapustella tänne jotain nyt vihdosta viimein&nbsp; ;)

Kolmisen viikkoa on nyt rastat olleet päässä. Niskat alkaneet pikkuhiljaa tottua painoon, vaikka välillä vieläkin tuntuu kun hiuksia pitää auki tai sitten laittaa ylös kiinni- että äää ! ei jaksa kannatella. Tätä tukkaa kun on aika melkoisesti.
Mullahan omista hiuksista tuli pisimmiltään sellasia kymmenen sentin pötköjä ja kun se oma tukka oli rastalla näytin enemmänkin joltain mikrofoonilta, kun kaikki sojotti eri suuntiin. Siinä vaiheessa kieltämättä ajatteli, että mitä mä oon tekemässä kun niitä sormissaan pyöritteli ja tiesi, että auki näitä ei enää saa. Päähän laitettiin parin puntin edestä aitohiusta, joista osa rastoitettiin omien rastojeni jatkoiksi ja osa jätettiin viimeistelyä varten. Mulla on myös yhden toisen tytön rastoja päässä, jotka on tosi hyvä kuntosia, iältään 8 wee. Etuhiukset jätettiin auki, mikä toimii hyvin ja aitohiuksesta jätettiin avointa tukkaa sekaan tasapainottamaan, jotta ei näyttäisi niin rastalta.
Paljon oon pitänyt ihan ponnarilla tuolla ylhäällä tai sitten auki vaan, huiveja käytän melkein aina. Pysyvälle nutturalle en oo näitä vieläkään saanut väkerrettyä, aina alkaa lahota jostain&nbsp; :D
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

vink: solmiminen on hyvä ja helppo tapa rastojen kanssa. Sen nutturankin saat varmaan aikaiseksi, kun pieni osio kerrallan otat rastoja pään molemmilta puolin ja solmit ne päälaelle/takaraivolle.

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Ma olisin viikon paasta menossa laittamaan kaverille rastat sen omista hiuksista. Se on hankkinut ne kaikki kiinnitysaineet sun muut mita tarttee rastojen tekemiseen. Miten kannattaa aloittaa, eka joku aine tupeeraus ja kiinnitysaine vai mitenkas.

Sori, en ole omalla koneella, nappaimisto taitaa olla tassa englanniksi.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja deko »

^
http://www.dreadheadhq.com/instructions ... ons_1.html

Karheaksi pesty tukka, osioihin, sopivat aineet & tupeerausta pienissä osissa (näin ikäänkuin referoiden).
this too shall pass.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Oli muuten aika ihania ötökän tappo-ohjeita tuolla dekon linkittämällä sivulla. :-X
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Sylvia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 704
Liittynyt: 15 Marras 2007, 15:39

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Sylvia »

Tyvien takuttaminen on minusta rastojen tekemisessä aina se hankalin homma ja viimeksi omaan päähän takkuja vääntäessä keksin parhaan tekniikan tyville eli "solmiminen". Otetaan vaan käsiin hiusosio, josta halutaan rastan muodostuvan, jaetaan se kahtia ja vedetään reippaasti eri suuntiin. Sitten osio takaisin yhdeksi nipuksi, jaetaan kahteen osioon vähän eri kohdasta ja vedetään taas kunnolla erilleen ja tätä toistetaan niin kauan, kun on haluamansa pituinen pätkä takkua päässä. Olin itse tämän tekniikan suhteen hyvin epäuskoinen, kun luin tästä enkä uskonut saavani mitään aikaiseksi näin. Istuin koneella ja lueskelin jotain ja samalla takutin hiusosiota tällä tekniikalla, koska "eihän siitä kuitenkaan mitään rastaa synny" ja yhtäkkiä huomasin, että päässä on 5cm tosi tiukkaa pötköä ihan suorassa ja sileässä tukassa. :D Kannattaa siis ehdottomasti kokeilla!

Itse en mitään aineita ole käyttänyt kotitekoisissa rastoissa, mutta kampaajalla laitettaessa tukka ensin takutettiin pötköihin ja sen jälkeen siihen heitettiin vahva permisaine päälle. Paras tekniikka takuttaa on mielestäni tupeeraamisen ja pyörittelyn yhdisteleminen eli ensin tupeeraa aika pallomaiseksi möykyksi ja sitten käsien välissä tiukasti pyöritellen tekee rastasta tiiviimmän ja pitkulaisen. Itse pesin tukan narskuvan puhtaaksi ilman mitään hoitiksia ja käytin jotain huonoa hiuslakkaa tekemään osioista vielä karkeampia ja helpommin takuttuvia. Takuttaessa kannattaa olla huolellinen, sillä rastoihin jäävät suorat osiot on hankala korjata jälkikäteen ja myöhemmin rastat helposti katkeilevat niistä suorista kohdista.

Ja kaverille vinkiksi, että rastojen laiton jälkeen vaan pyörittelyä niin paljon kun ikinä jaksaa ja rastoja kannattaa ja melkein täytyy ehdottomasti repiä tyvestä erilleen miltei päivittäin. Muuten tuloksena on helposti koko päänahan peittävä rastalaatta, jonka joutuu todennäköisesti aukomaan saksilla. Toiset tykkää käyttää vahoja, omasta melestäni ne vaan keräävät kamalasti pölyä ja likaa rastoihin ja kerääntyvät rastojen sisään aikojen saatossa keräten myös sinne kaikkea mukavaa kuonaa kaveriksi.

Jokuset rastat on tullut omaan ja kavereiden päähän väännettyä eli jos on vielä kysyttävää, niin voi kysyä. :)
1c M ii
Georgina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 195
Liittynyt: 01 Tammi 2008, 19:09

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Georgina »


Ajatus monivärisistä rastoista houkuttaa joskus bilekampausta tehdessä, mutta oma tukkani on niin pitkä ( ja tällä hetkellä niin hyväkuntoinenkin) etten ainakaan toistaiseksi ole hankkimassa omaan tukkaan solmittavia.

Siispä nauhoilla tai klipseillä ponnarin tai nutturan päälle kiinnitettävät pötkylät taitavat olla paras vaihtoehto minulle.
Kaikenlaisia valmiita lisäkkeitä on tarjolla, mutta tee-se-itse-henkisenä (ja kaikenlaisesta näpertelystä pitävänä&nbsp; :) ) ihmisenä ajattelin tehdä lisukkeeni itse.
Kysyisinkin siis, että te jotka olette itse tehneet tällaisia, niin millaisen kiinnityssysteemin olette tehneet ja miten olette kiinnittäneet rastat siihen? Jos olette käyttäneet nauhaa tai kangasta, niin millaista?
Onko kukaan tehnyt itse tällaista: http://www.afrocare.com/catalog/Dreadfa ... t_253.html

Kiitän jo etukäteen!
Kimara
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1214
Liittynyt: 26 Joulu 2006, 20:27

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Kimara »

^En tiedä itse yhtään mitään rastoista yms. mutta tuli heti mieleen, että kannattanee kysellä noista Dreadvioletilta. Haulla löytyy paljon hänen viestejään villa- ja keino-rastoista, tekemisestä ja käyttämisestä.
1a F ii Tukkakuva
Georgina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 195
Liittynyt: 01 Tammi 2008, 19:09

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

^Selasin ketjuja, mutta tähän kysymykseen en löytänyt vastausta.

No joo, ajattelin vain, että monetkaan ammattilaiset eivät mielellään jaa kikkojaan. ;)
Kemuli
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 03 Elo 2006, 19:02

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Kemuli »

^ No täällä ei käsittääkseni pahemmin harrasteta sellaista, vaan hyvät vinkit laitetaan kiertoon ;)
Hiukset: 1c M iii, n. 55 cm. L'Anza <3
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Heh, sattumalta eilen näin ton ylempänä olevassa linkissä näkyvän sini-vaalean rastalisäkkeen myynnissä huuto.netissä! Se huudettavana oleva tosin oli vähän pörröttynyt. En muista myyjän nimimerkkiä, mut hakusanalla "rasta" löytyy varmaan, mikäli kyseinen lisäke miellyttää.
dreadviolet
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 02:11

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja dreadviolet »

Georgina kirjoitti:Siispä nauhoilla tai klipseillä ponnarin tai nutturan päälle kiinnitettävät pötkylät taitavat olla paras vaihtoehto minulle.
Kaikenlaisia valmiita lisäkkeitä on tarjolla, mutta tee-se-itse-henkisenä (ja kaikenlaisesta näpertelystä pitävänä&nbsp; :) ) ihmisenä ajattelin tehdä lisukkeeni itse.
Kysyisinkin siis, että te jotka olette itse tehneet tällaisia, niin millaisen kiinnityssysteemin olette tehneet ja miten olette kiinnittäneet rastat siihen? Jos olette käyttäneet nauhaa tai kangasta, niin millaista?
Onko kukaan tehnyt itse tällaista: http://www.afrocare.com/catalog/Dreadfa ... t_253.html
Hanki pehmeää, venyvää pitsinauhaa lisäkkeen pohjaksi.
Tee lisäkkeistä mielellään "layeröidyt", eli kaksikerroksiset. Kaksi päällekkäistä nauhaa per lisäke, jolloin nauhaan kiedottavat rastat ovat lyhyempänä mutta tuuheampana nippuna mieluummin kuin yhtenä pitkänä rivinä.

Sitten teet tai hankit joko 1) kaksipäisiä kuiturastoja ja pieniä hiuskumilenkkejä (hevostarvikeliikkeen kumilenkit on kestäviä ja hyviä), ja sidot niillä rastat nauhoihin. Tai 2) teet yksipäisiä rastoja suoraan kiinni nauhoihin.

Niin helppoa se on. Sitten vaan tukka nuttureille/ ponnareille/ saparoille ja kiedot lisäkkeet niihin. Pari pinniä avuksi ja siinäpä se.

http://quinnster.fqdn.net/ auttaa kaikkiin eteentuleviin kysymyksiin.

www.dreadviolet.com

Otan vastaan rastatilauksia kesällä 2011
Georgina
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 195
Liittynyt: 01 Tammi 2008, 19:09

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Georgina »

Kiitos paljon, dreadviolet!
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja pekaani »

Rastathan voi ottaa melko halvalla vaikka ammattikoulun kampaajalinjalla. Itse tosin en suosittelisi, kaveri otti ja ne aukesivat parin kuukauden jälkeen&nbsp; :-\. Omani maksoivat aikanaan markka-aikaan 500. Ja mehiläisvahalla mäkin niitä toisinaan viimeistelin ja tupeerailin tarvittaessa (erittäin harvoin) kammalla tiiviimmäksi.

Ja hyi, naapuri kysyi multa, pesenkö minä koskaan rastojani. Olin hieman ihmeissäni, että en kai nyt ole _vuosia_ pesemättä hiuksia. Kun hänen kaverillaan on kuulemma ollut rastat neljä kuukautta, eikä ole uskaltanut kastella niitä. Hy- yi!

Eipä kai siinä, varaudu että alkuaikoina näet painajaisia, että joku leikkaa sulta rastat pois tai ne muuten vaan mystisesti katoaa. Ja että patukoidan poisleikkaamisen jälkeen sulla on kauhea into pestä hiukset päivittäin, kun vihdoinkin voi! Niin ja että hiusmalli ja hiusten väri vaihtuu tiiviiseen tahtiin, kun sekin on pitkästä aikaa mahdollista&nbsp; ;D
Vastaa Viestiin