Rastat

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Lumi

Rastat

Viesti Kirjoittaja Lumi »

Ajattelin aloittaa tälle oman topicin, kun tuolla toisessa puhutaan enemmän kuiturastoista ja muista "irrotettavista".
Eli siis, kiinnostaisi tietää löytyykö täältä ketään rastaotukoita.
Teitkö itse vai kävitkö kampaajalla? Paljonko maksoi? Kuinka kauan kesti? Tuliko hyvä? vai kaduttaako? Mitenkä oot hoidellut? 

Itse oon harkinnut rastojen ottoa puolisen vuotta. Aina juttu on vaan tyssäännyt siihen, että en uskalla.. jos tuleekin ihan kamala eikä yhtään sellanen mitä ois kuvitellut.. Jeyzie onkin sanonut, että kannattaisi kokeilla ensin kuiturastoja.. toisaalta kyllä ihan varteenotettava vaihtoehto.. Yhdessä vaiheessa pelkäsin sitä hiusten lyhyeks leikkuuta sitten, kun niistä eroon haluaa päästä, mutta en enää ehkä niin. Kyllähän ne hiukset takasin kasvaa. Kampaajalla olen ajatellut ottavani, kun omat taidot eivät riitä itse väsäämiseen enkä ketään tuttuakaan tiedä joka osaisi.
Jotenkin tää ikuinen rastahimo iskee aina silloin bad-hair-day- kausina. Mutta kun miettii, niin rastat ois melkein aina yhtä hyvin, eikä olis ongelmaa miten ne pistäis  ;) ne ois nätit. mutta kun  8)
Viimeksi muokannut Lumi, 29 Tammi 2008, 08:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
enigma

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja enigma »

Heip.

Mulla on hiuksissa rastat. Itse tehdyt. Nyt varmaankin ainakin kuukauden olleet päässä ja alkavat pikkuhiljaa tiivistyä tiukemmiksi pötköiksi.
Eräänä viikonloppuna sain vain mestari-idean alkaa takuttamaan tukkaani ja tulos on ihan hyvä.
Aika ohuita ovat, mistä itse tykkään, tyvestä vielä joitain senttejä auki, mutta ajan kanssa nekin alkavat varmasti tiivistymään ja rastoittumaan.

Lisäksi olen pyöritellyt/huovutusneulalla tökkinyt kuituhiuksesta pötköjä ja lisännyt niitä omien takkujen sekaan, ja näin saanut paksuutta ja vähän pituutta hiuksille.

En ole kyllä vielä katunut, tunnen oloni enemmän omaksi itsekseni kun on takut päässä.
Pari kertaa aikaisemmin tein ne ja purin pois ja kummallakin kerralla kaduin sitä, että purin ne.
Nyt annan näiden olla, ei tulisi mieleenkään ottaa pois.

Olen pessyt näitä kerran viikossa, tai kerran kahdessa viikossa mäntysuovalla.
Toisinaan Linna shampoolla, kun tuo mäntysuopa kuivattaa päänahkaa ja se alkaa hilseillä. Pitäisi yrittää välttää sitä päänahan pesua sillä ja yrittää jynssätä vain takkusia.

Joskus olen omiin takkuihin suihkutellut suolaliuosta, mikä auttaa tiivistymisessä ja rastoittumisessa.
Mutta aika ja kärsivällisyys ovat parhaita.

Toivottavasti tästä oli jotain apua. Kysy toki jotain jos tulee mieleen, koitan vastata jos osaan.
monkeyTV

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja monkeyTV »

olettaisin luonnonrastojen hoitoon liittyvän topicin kuuluvan ennemmin tänne kuin erikoiskäsittelyihin vaikka kuvauksessa rastoista mainittiinkin - mutta siirrelkäähän miten lystäätte.

jos siis pesen hiukseni pesuaineella iänikuisella, mäntysuovalla, takkutukkaa hamutakseni ja koska vain nautin mattopyykiltä tuoksumiselta, onko tavoitteeseen pääsemisen hyväksi pestä hiukset usein vai harvoin? tietysti on olemassa aina se neutraali siltä väliltä, mutta jos jompikumpi vaihtoehto mahdollisesti parantaisi tulosta, niin neuvot otetaan kiitollisina vastaan.

Siirsin viestisi tänne. T. Kikka
Viimeksi muokannut monkeyTV, 12 Tammi 2007, 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Philomena

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Philomena »

Mitä useammin peset sitä enemmän menee tukka takkuun, mutta tuo kuivattaa päänahkaa tosi paljon. Se sattuu. Ehkä itse pesisin harvemmin, mutta vaahdottaisin yhdellä pesukerralla muutamaan otteeseen, ja koittaisin olla saamatta saippuaa päänahkaan kovin paljoa.

Pese muuten kuumalla vedellä kun peset.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Ice »

kyllä minä sen nahan takia suosittaisin ennemmin vaikka erittäin hienoa suomalaista tuohon pesuun, aika myrkkyä sekin, mutta mäntysuovalla kovetettu pahkainen nahka ei ole lopunviimein kiva. Toki joidenkin iho saattaa sen kestää

ja usein pesua, mutta kannattaa vahapuoleenkin tutustua
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Lilly Missy

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

^mun miehen kaveri muotoilee luonnonrastojaan pesun jälkeen mehiläisvahalla. Ja käyttää pesuun mahdollisimman pesevää sh:ta. Meillä saunoessaan törkkäsin sille www:n syväpuhdistavan, tykkäs kaiketi(paitsi kookoksen tuoksu, ei varmaan kovin miehekäs olo ;D)
roadkill

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja roadkill »

homehtuvatkohan rastani jos käyn töissä kasvitieteellisellä puutarhalla, jossa ainakin subtrooppisella osastolla on hyvin kosteaa?
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Ice »

roadkill kirjoitti: homehtuvatkohan rastani jos käyn töissä kasvitieteellisellä puutarhalla, jossa ainakin subtrooppisella osastolla on hyvin kosteaa?
toivon mukaan kyselet tätä ihan tosissasi että säilytään seuraamuksilta, eli eivät homehdu
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Lumi

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Lumi »

Mulle on kehuttu et Linna-shampoo toimis kans hyvin rastojen kanssa. Itse ajattelin sitä alkaa käyttää, tai ainakin kokeilla kun päähäni nuo saan. mäntysuopaa tai mitään fairia en haluu päähäni pistää.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Ice »

tosiaan se linna saattaa alkaa kuorimaan päänahkaa siihen malliin ettei sen kera kauaa iloita, mutta toki kokeilla kannattaa. Aika moni on tykännyt, samoin EHS. www -shampoot kannattaa laittaa harkintaan jollei linna sovi ;)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
mangomeloni

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »


One and only rastojen pesuun: Marseille-saippua.
Surrur
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 507
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 09:48

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Surrur »

Mulla oli ensin kuiturastat noin 6kk, sitten omat rastat yli 1,5 vuotta. Tykkäsin ihan hirveästi, oli ihanaa kun ei joka aamu tarvinnut laittaa tukkaa! Hiusten pesemisessä oli vähän enemmän vaivaa kuin normaalien, mutta ei se niin pahalta tuntunut. Kun rastat oli tiivistyneet jonkun puolen vuoden päästä, käytin ihan kampaamoshampoitakin pitämässä tukan kuntoa yllä, ja hiukset pysyivätkin yllätäävän hyvässä kunnossa, vaikka harjasinkin rastat auki.
Kuitenki niihinki sitten kyllästyi, halusin taas välillä päästä laittamaan tukkaa ja pesemään oikein kunnolla  :) Tyytyväinen olen ollut nyt aukiharjattuihinkin hiuksiin.
Lumi

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Lumi »

Mä oon nyt lopultakin päättänyt et mun päähän tulee takut!  :D Monta kertaa oon epäröiny- ja vieläkin. Suurinosa tutuista yrittää koko ajan taivutella etten ottais, mut ei onnistu ! Tarkotus ois ottaa ne vielä ennen kesää ja ajattelin värjätä sitten tuon mun alaosan sellaseks violetinpinkiks(nykyinen värihän on tumma alta ja vaalee päältä) Muuten pidän sitten vaaleena. Oioi. Jatkoja aion niihin ottaa, muuten jäävät liian lyhyiksi. Eli heihei hiukset, jos nyt hyvin käy  ;D
Merial
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 662
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 09:07

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Merial »

Lykkyätykö Gia, että takut onnistuisivat ja tykkäisit niistä! :) Eilen sain kummallisen inspiraation takuttaa hiuksiani ja onnistuinkin tekemään jonkun kymmenisen pötköä. Tänä aamuna sitten kävin pesulla ja omasta mielestäni hiustenpesu kun ne ovat "rastoilla" tuntui kovin epämieluisalta. Kauan olen rastoista haaveillut, mutta aina jäännyt sitten tuon pesuongelman takia pelkäksi kuvitteluksi. En sitten tiedä, purin ne wannabepötköt pesun jälkeen. Vaikka niin kovasti rastoista pidänkin ja minusta ne ovat upeannäköisiä, ehkä kuitenkin arvostan enemmän sitä että pesu on vaivatonta, varsinkin kun olen tottunut joka päivä pesemään ja rastojen kanssa se ei varmasti ihan niin helposti kävisikään enää.
Tukka hyvin, kaikki hyvin!
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Rastat

Viesti Kirjoittaja Illusia »

En olekkaan tähän ketjuun vielä vastaillut joten tässä mun kokemuksia rastoista.

Mulla oli olkapäille ulottuvat punaiset hiukset ennen rastojen ottamista,ikinä ei oo hiukset olleet tätä pidemmät.Mun tukan takuttivat 2 kaveriani joilla on kampaajan tutkinto mutta eivät tee tätä työkseen.Maksoin muistaakseni 100€+ostin permisaineet.

Takuttaminen sattui aika melkoisesti mutta lopputulos oli hyvä kun rastat oli tupeerattu tiukoiksi.Otsatukka jätettiin rastoittamatta.Tykkäsin kovasti kunnes huomasin että rastojen latvat alkoi kiertymään joka pesun ja vahauksen jälkeen itsensä ympärille ja näin mun rastat lyhentyi viimenään tosi paljon.Aluksi pituutta "lähti" ehkä pari senttiä.

Siinä vaiheessa kun en enää saanut tukkaa ollenkaan kiinni ja niskaan oli tullut tosi paksut pötikät niin päätin että nyt lähtee.Tukka oli tässä vaiheessa jo kasvanut muutamia senttejä joten ihan kivan lyhyen mallin sain leikattua.
Lisäksi mun päänahka kärsi aika paljon kun on atooppinen iho.

Mutta noin muuten rakastan rastoja jos ne on vaan hyvännäköiset.Monethan tekee myös niin että tupeeraavat hiuksensa rastoille ja vahaavat ne mutta eivät käytä permisaineita.Tälläiset "rastat" voi käsittääkseni vielä avata jos tulee katumapäälle.Harmittaa etten ite tuota sillon tajunnut.

Vastaa Viestiin