Pihistä/panosta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja kleio »

Mä en periaatteessa pihistä mistään, ellei ole sitten aivan pakko (tilillä 20 e, seuraavaan opintotukeen viikko ja pakko hankkia shampoota tms). En osta mitään megakalliita juttuja, mutta olen löytänyt keskihintaisista tuotteista itselle sopivimmat. Apteekin tuotteet, Bodyshop ja Lumene on käytetyimmät. Säästö tulee siitä, että ostan kaikkia tuotteita vain yhden, ostan uutta vasta kun vanha loppuu ja harkitsen tarkoin tarvitsenko lisähoitoa tms. Eniten ehkä panostan hoitoaineeseen ja kasvojen kosteusvoiteeseen. Clarins on ihan ykkösjuttu mun iholle.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
zubi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3496
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 08:34

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja zubi »

Panostan: hiusten leikkaus ja värjäys, värin ylläpito (esim. hopeashampoot) & hyvä suoristusrauta

Pihistän:
shampoot, hoitoaineet, muotoilutuotteet - löydän hyviä ja toimivia tuotteita keskihintaisista markettituotteista tai edullisemmista kampaamotuotteista varsin hyvin. En pihistele pihistelemisen ilosta vaan olen kyllä valmis ostamaan kalliimpaakin, jos oikein helmituote löytyy. Nykyisin olen vain todennut, että näilläkin pärjää ihan hyvin.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja ellen »

Panostan:
- kokonaisuudessaankin luonnonmukaisuuteen hiusten- sekä ihonhoidossa
- sampooseen: sampoon täytyy olla sulfaatiton
- hoitiksiin: täytyy löytyä hoitotehoa ja niiden täytyy olla silikonittomia ja mahd. luomuja. Koska aikaa ei ole enää muhittelulle, hoitisten täytyy olla tehokkaita, että ne kosteuttavat hiuksia vähemmälläkin vaikutusajalla.
- hyvään suoristusrautaan: GHD tekee ne harvoin tehtävät kiharat nopeasti ja kauniisti
- hiuskoruihin: Flexi8:t ja hiushaarukat piristävät tylsää nutturaa, ja auttavat aamuisessa hiustenlaitossa

Pihistän:
- muotoilutuotteissa: koska en niitä pahemmin käytä, niin en niitä pahemmin osta
- jätettävissä: tällä hetkellä käytössä yksi ainoa jätettävä
- latvasuojassa: en käytä silarisuojaa, vaan öljyjä
- kampaajakuluissa: kasvatuksen takia käyn kampaajalla leikkauttamassa kutreja kahdesti vuodessa. N. kolmen kuukauden välein teetätän raidat päälaen tyviin.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Minä pihistän muotoilutuotteista koska niitä käytän todella todella vähän. Sen sijaan shampoisiin ja hoitiksiin yritän panostaa enemmän, jätettäviin tiedän että pitäisi panostaa enemmän. Panostan hiustenhoidossa nykyään siihen kokonaisvaltaisuuteen, ettei riitä että pesee hyvällä shampoolla tai laittaa hyvän hoitiksen, kun kaikki vaikuttaa kaikkeen. Yritän siis myös välttää lämpökäsittelyjä ja hiusten turhaa laittamista. Pihistän myös värjäyksissä koska en värjää enää hiuksiani, ja tällä hetkellä hiusmalli on niin yksinkertainen ettei tarvitse kampaamokäyntejä kuin kerran, pari vuodessa. Muussa kauneudenhoidossa panostan ihon puhdistustuotteisiin ja kosteutukseen, mutta meikit on kyllä marketista, ne harvat joita omistan ja joita käytän.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja wilma »

Edit: muokkasin uuden koska pihistys ja panostus tottumukset on muuttunut.

Pihistän
-Kampaajakuluissa. En värjäytä ikinä hiuksia kampaamossa. Käyn leikkauttamassa kunnolla hiukset ehkä 2-3 kertaa vuodessa. Yritän kestää hiusmallia siis niin pitkään kuin mahdollista. Mulla on tosin aika simppeli revitty malli, eli se menee vielä ylikasvaneena kunhan osaa laittaa kivasti.
-Muotoilutuotteissa koska käytän niitä aika epäsäännöllisesti. Kaapista löytyy kaikkia muotoilutuotteita, vahoista lakkoihin mutta ostan ne yleensä alekoreista tms. tarjouksista.
- Hiusnaamioissa, hiusten värjäämisessä ja jätettävissä. Hiusnaamioita ostan yleensä alekorista, mutta sitäkin enemmän teen kotona kookoskerma pohjaisia hiusnaamioita. Hiuksia värjään niin harvoin kuin mahdollista, oikeastaan ihan vaan vähemmän hiusten rääkkäämisen takia. Hiustenvärjäysväli mulla on yleensä vähintään 2kk, pisimmillään puoli vuotta  ;D Jätettävässä tärkein ominaisuus mulle on hyvä tuoksu ja edes pieni siloittaminen. XZ niiskuneiti suihke on tämänhetkinen lemppari.

Panostan
Korjaaviin sävytteisiin/sävytehiksiin. Suoravärit kuuluu myös tähän osastoon. Yleensäkin tehohoitoihin ja niiden lisäksi lämpösuojasuihkeeseen.

Shampoot ja hoitoaineet ostan suurimmaksi osaksi marketista ( XZ, LV, Herbina ) mutta ostan joitakin kampaamotuotteitakin ( esim. goldwell dualsenses, tigi )

Olen aika huono kokeilemaan mitään uusia tuotteita, pysyttelen yleensä vanhoissa tutuissa ja turvallisissa, hyväksi havaituissa tuotteissa.
Viimeksi muokannut wilma, 08 Tammi 2011, 22:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

Mä panostan oikeastaan kaikkeen paitsi kampaamokäynteihin. Olen käynyt kampaajalla n. 3 kuukauden välein laitattamassa raidat tyviin ja pari kertaa vuodessa on leikattu (kasvatan). Nyt kun värjäytin värin lähelle omaa väriä pystyisin varmaan jatkossa värjäilemään kotona. Tarvii nyt katsoa sitten.

Hiuslakkaa ostan varmaan jatkossa marketista kun olen löytänyt pari hyvää tuotetta (got2b smoothing ja XZ).
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Panostan hoitoaineisiin, ehdottomasti! Shampoo on yleensä joku joka vain kestää pitkään, en sitä niin paljon mieti. Viimeksi oli O&H shampoo, jota ajattelin ostaa lisääkin :)
Pihistelen sitten taas muotoilusta. Ostan jonkun muotoilupullon ja käytän sitä automaattisesti joka föönauskerralla. Nyt tosin on päässyt kertymään juureskauppojen kautta, viimeisin hankinta oli small talk. Päivän setti on yleensä Root boost, small talk, after party sekä joskus Schwarzkopfin smooth'n chic muotoiluvoide.

Naama-aineissa ( ;D) panostan tasapuolisesti kaikkeen. Rasvaa ostetaan kun on tarve tai jos edellinen ei sovi, putsareita ja kasvovesiä ostetaan kun edellinen loppuu.
Meikissä pihistelen ripsivärissä, niin kauan kun väriä irtoo, sitä käytetään!
kuku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 992
Liittynyt: 07 Kesä 2008, 10:26

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja kuku »

Pihistän kaikessa :D
Toisaaltaon helppo pihistää, koska oon löytäny marketista mun tukalle täydelliset tuotteet: Nivea värjättyjen hiusten shampoo ja Herbina biohajoava hoitoaine. Myös ainoa muotoilutuotteeni, hiuslakka, on Herbina hajusteeton. Toi on aivan täydellinen hiuslakka, koska tekee hiukset niin tuuheiksi ja hajusteeton siksi, koska käytän myös hajuvettä. Joskus tulee käytettyä myös XZ xylitol naamiota.
2a F ii – Iho: kuiva
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja nelma »

^
Mä kans taidan pihistellä nykyään kaikessa.
-Shampoot, hoitikset ja tehikset (marketti)
-Muotoilutuotteita tulee ostettua toosi harvoin, ja silloinkin yleensä marketista.
-Kampaaja & väri - niihin tavallaan panostan; käytän aina luottokampaajani ja jätän nykyisin värjäämisen hänelle, vaikka halpaa se ei ole, mutta en kuitenkaan raaski käydä kovin usein (n 3krt/vuosi) että kai sekin pihistelyksi lasketaan.

Rahaa kuluu kyllä paljon vaikka ostankin halpoja tuotteita. Shampoita ja hoitiksia pitää olla aina useampia että voi vaihdella. (seliseli)&nbsp; ::) Ja CO-pesuissa kuluu hoitista aina runsaasti.
Kampaamotuotteita mulla on tosi vähän. Muutamia Tigejä ja Lorealin kampaamolakka.
1bMii&nbsp; BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Tanya
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 235
Liittynyt: 23 Touko 2006, 17:07

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Tanya »

Mä pihistän nykyään shampoissa. Ennen nekin oli Joicoa, mutta huomasin että marketista löytyy ihan samanveroisia shampoita. Oon tykänny hirveesti etenki Nivean värjättyjen hiusten shampoosta. Hoitiksiin, rekkuun ja kosteuttaviin tehiksiin tms. puolestaan panostan. Marketista ei vaan löydy tarpeeksi hyviä pikahoitiksia joiden hoitotehot riittäis tähän päähän. Suosin Tigiä ja Joicoa näissä. Joicon rekku on ihan ehdoton ja kosteuttavat tuotteet. Mä panostan myös muotoilutuotteisiin, jotka on pääasiassa Tigejä. Ei mulla muotoilutuotteita hirveästi ole, mutta sitten kun hankin niin ostan lähes aina Tigiä. Panostan myös kampaamokäynteihin. Tai no jos sitä vois panostamiseksi sanoa kun käyn kolmen kuukauden välein leikkauttamassa ja värjäämässä. Siinä välillä värjään yleensä kotona.
Panostin myös hyvään suoristusrautaan (ghd). Pinneissä, pannoissa yms." hiuskoristeissa" pihistän aina.

Ihonhoidossa puolestani pyrin pihistelemään ja yritän löytää mahdollisimman halpoja mutta hyviä tuotteita. Kynsilakkoja ostan sekä kalliita että halpoja (enemmän kuitenki halpoja). Meikeissä kans ennen pihistelin aina, mutta nykyään oon alkanu siirtymään kalliimpiin merkkeihin kun ne on vaan olleet niin paljon parempia kuin halvemmat. Pyrin kuitenkin meikeissä edelleen pihistelemään mikäli mahdollista eli meikkipussista silti edelleen löytyy myös niitä Rimmeleitä ym. halvempia...
1cFii
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Varmaan taidan aika tavalla panostaa.. Melkein kaikki shampoot ja hoitoaineet on kampaamotuotteita. Olin pitkän aikaa sitä mieltä, ettei shampoolla ole mitään väliä, kunhan pesee, kunnes huomasin että ainakin omissa hiuksissani shampoolla on yhtä suuri merkitys kuin tehohoidollakin. Käytän suurimmaksi osaksi kalliita kampaamotuotteita koska en ole löytänyt parempia. Hinnalla ja merkillä ei niinkään taida olla minulle väliä, kunhan tuote toimii niin on bueno.

Kun taas säästän leikkauksessa ja värjäämisessä. Leikkaan itse latvojani ja lopetin värjäämisen. Tosin nyt tekee mieli kokeilla jotain suoraväriä, mutta koetan pidättäytyä tunteesta. Muotoilutuotteita en edes käytä.

Panostan
- Tehikset
- Shampoot
- Jätettävät

Pihistän
- Leikkaus
- Värjäys (en värjää enää)
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Luciana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 534
Liittynyt: 29 Joulu 2010, 15:25

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Luciana »

Pihistän:

- Shampoo
- Hiusten värjääminen

Panostan:

- Hoitoaine
- Tehohoidot
- Meikit
- Kynnet

Huomasin, että kampaamoiden shampoot ovat liian hoitavia ja hiukset menevät päätä pitkin. Vaihdoin kauppatavaraan. Muu kauneudenhoito taitaa olla panostus-puolella. Taidan lukea ketjun läpi, jos vaikka alkaisin pihistellä enemmän. Hyviä paikkoja varmasti löytyisi.
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja kleio »

kleio kirjoitti: Mä en periaatteessa pihistä mistään, ellei ole sitten aivan pakko (tilillä 20 e, seuraavaan opintotukeen viikko ja pakko hankkia shampoota tms). En osta mitään megakalliita juttuja, mutta olen löytänyt keskihintaisista tuotteista itselle sopivimmat. Apteekin tuotteet, Bodyshop ja Lumene on käytetyimmät. Säästö tulee siitä, että ostan kaikkia tuotteita vain yhden, ostan uutta vasta kun vanha loppuu ja harkitsen tarkoin tarvitsenko lisähoitoa tms. Eniten ehkä panostan hoitoaineeseen ja kasvojen kosteusvoiteeseen. Clarins on ihan ykkösjuttu mun iholle.
Kas tällaista oli teksti puolitoista vuotta sitten. Jännä miten on muuttunut paljon.

Löysin siis iHerbin, ja kaikki vakiotuotteet ovat muuttuneet. Clarins? Sain sellaisen näytepakkauksen jotain aurinkosuojaisaa rasvaa ja oli pakko pestä pois, kun se haisi pahalle eli kalliille laatukosmetiikalle. Apteekissa ja Bodyshopissa asioin todella harvoin. IHerbissä voi panostaa laittamatta sen kummempia rahasummia likoon.

Rahan käyttö on lisääntynyt vitamiinien ja öljyjen kohdalla: karitevoi ja manteliöljy boostaa melkein tuotetta kuin tuotetta. Glyseriiniä käytän lähes jokaisella hiustenpesukerralla. Eniten rahaa menee puuteriin: Lumenen mineraalimeikkipuuteri on kaikkein parasta, mutta yritän bongailla sitä alennusmyynneistä. Onneksi sellainen kestää kolmisen kuukautta ainakin.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
Mursu

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Mursu »

Pihistän melkein kaikessa mahdollisessa koska olen synnynnäinen säästäjä. : D Toki panostankin mutta mitä enemmän panostan johonkin muuhun, sitä enemmän yritän pihistää muualta.

Pihistän:
Hiusten leikkaus (leikkaan otsatukkani itse ja latvat käyn siistimässä vain hätätilanteissa)
Hiusten värjäys (en ole koskaan värjännyt kampaamoissa vaan värjään aina markettiväreillä)
Meikit (käytän aina vastaavaa halvempaa ja meikkivoide ja puuterikin on äidin jotain vanhaa (tosin järkyttävän huonoa, ne pitäisi vaihtaa))
Hoitoaine
Shampoo (ei oikein ole väliä mitä päähäni pistän kunhan tulee puhdasta)
Hiuslakka (ainoa ehto on että se pitää, mutta marketeista löytyykin ihan hyviä vaihtoehtoja)

Panostan:
Naaman puhdistusaineet (tähän naamaan on pakko panostaa : D)
Hiusvärin ärin ylläpitämiseen

Pihistänkin näköjään aika paljon mutta tällä rahatilanteella se onkin parempi niin : D
hilary

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja hilary »

Pihistys:

- Kampaaja (4 vuotta kun viimeksi kävin)
- Värjäys (lopetin)
- Shampoo
- Muotoilutuotteet
- Hiusvärkit

Panostus:

- Hoitoaine
- Hiusharjat
- "Hiuslääkkeet" (tabletit)
- Hiussakset

Yritän käsitellä hiuksia niin vähän kuin mahdollista, joten pihistely ei sinänsä tuota ongelmia mutta toisaalta shoppailen sokeasti hoitoaineita ja kaiken maailman pillereitä joilla mahdollisesti saattaa olla vaikutusta&nbsp; :P
Vastaa Viestiin