Pihistä/panosta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Panostan hoitoaineisiin ja shampooseen. En kuitenkaan CO-pesun pesuvaiheessa käytettävään "pesevään" hoitoaineeseen (XZ:n suklaa-vanilja on onneksi edullinen ja markettikamaa), koska sitä menee niin paljon. Shampoolla pesen satunnaisesti ja sekoitan sen silloinkin hoitoaineeseen, joten shampoopullo kestää kauan eivätkä sen kustannukset  ole kokonaisuutena suuret. Nyt on käytössä Tigin Catwalk, 750 ml pumppupullo. Kai mä panostan tavallaan myös välineisiin, joilla laitan hiuksia. En esim. löytänyt Suomesta haluamiani nutturapuikkoja, vaan vain jotain hiuksia repiviä kulmikkaita muovitikkuja, joten tilasin USA:n Hairboutiquesta kahdet käsintehdyt puupuikot ja maksoin niistä yhteensä noin 50 €. Laatu on täydellinen, joten se kannatti. Panostin myös hyviin hiussaksiin.

Pihistänkin sitten kaikessa muussa  ;D. Olen värjännyt hiukset vuosien ajan itse ja ostan joskus sitä tummanruskeaa kestoväriä, joka on tarjouksessa. Suosikkini on L'Oréalin Excellence, mutta se on harmillisen kallista. Ostan sitä useimmiten, mutta tyydyn satunnaisesti johonkin muuhunkin. Haluaisin kokeilla Ekolon Herbatintiä ja jos  pitäisin siitä, ehkä siirtyä siihen kokonaan. Ongelma on vain, että se on vielä Excellenceäkin kalliimpaa eikä minulla olisi nykyisellään varaa maksaa niin paljoa 6-7 viikon välein. Nykyisin myös leikkaan itse, koska pitkät hiukset ovat melko helpot leikata ja saan juuri sen verran "lyhennystä" kuin  haluan. En käy ollenkaan kampaajalla.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 19 Heinä 2008, 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^ OT, mutta miten saat pitkät hiukset leikattua tasaisiksi? Tai haluamaasi malliin? Itse leikkasin joskus kasvatusvaiheessa ja lyhyenä itse, mutta heti pituuden saavutettua olkapäät, siirryin kampaamopalveluihin. Leikkaatko aina vain esim. tietyn verran kaikkialta, ja sitten lopuksi siistit mahdolliset eroavaisuudet? Vai kuinka?
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

OT jatkuu...

Feye's Self-trim instructions for long hair - introduction and general tips:

http://community.livejournal.com/feyeselftrim

Uskalsin yrittää noita ohjeita tänä keväänä omiin hiuksiini ja hyvin onnistui. Ilmeisen idioottivarmat ohjeet, koska näinkään sählä ihminen ei onnistunut sössimään mitään. Suosittelen, jos on tiukka budjetti.

Feyen ohjeilla voi leikata suoraan, U-muotoon tai V-linjaan. Mä olen leikannut U-malliin, mutta siirryn ehkä jossain vaiheessa suoraan reunaan. Kerroksia ei Feyen ohjeilla saa.

EDIT: Nyt leikkaan suoraan ja varmaan pysynkin siinä mallissa.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 22 Marras 2008, 19:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Cabello

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Cabello »

Panostan shampoissa, ja pihistän hoitoaineissa.
Caprella
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 05 Elo 2008, 23:01

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Caprella »

Hoitoaineistä, tehiksistä ja jätettävistä olen valmis maksamaan. Kampaajalla käynneistä pihistän.
1c F i
Tunturikarpalo
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 254
Liittynyt: 13 Marras 2008, 22:13

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Tunturikarpalo »

Minulla ei ole oikeastaan mitään, missä pihistäisin. Hiustenhoitooni menee muutenkin aika vähän rahaa. :)
1a F ii
TiGi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 248
Liittynyt: 19 Kesä 2008, 18:26

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja TiGi »

Panostan:
-Hoitoaineisiin
-Jätettäviin hoitoaineisiin
-Tehohoitoihin/rakennepaikkaaviin

Pihistän:
-Muotoilutuotteissa
-Hiusväreissä
-Shampoissa

Aika tasapainossa tämä mun listani.
minnaliini
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 249
Liittynyt: 02 Joulu 2008, 22:55

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja minnaliini »

Panostan hiustenhoitoon eli shampoisiin, hoitiksiin, tehiksiin ja jätettäviin.

Pihistän muotoilutuotteissa ( käytän niin vähän, etten niihin ole jaksanut sillä tavalla paneutua) sekä kampaamokäynneissä (pitkä kerrostettu tukka säilyy hyvänä aika pitkään ja väriäkin juuri nyt kasvattelen pois...).

Lisäksi pihistelen harjoissa. Olen tosi laiska mitenkään putsaamaan harjaa ja ostankin uuden, kun vanha on karmeessa kunnossa. Toisaalta pitäisi varmaan panostaa kunnon luonnonharjasharjaan... 
Hiukset tällä hetkellä pitkä polkka, luonnontaipuisat, karheat ja kuivat. Lempparituotteet: Tigi O&H ha ja Tigin silottavat muotoilutuotteet. Ihonhoidossa käytössä Lumene Sensitive touch ja Erisan, meikkipohjana Lily lolo, luomiväreissä/huulipunissa Dior.
Aleese
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 127
Liittynyt: 23 Heinä 2008, 09:57

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Aleese »

Panostan:
- Hoitoaineet
- Shampoot
- Muotoilutuotteet
- Hiustenlaittoon tarvittavissa laitteissa, mulla on GHD, laadukas piippausrauta, fööni, laadukas ilmakiharrin, sekä liuta erilaisia patukoita ja papiljotteja kiharoiden tekoon.

Pihistän:
- Leikkaan ja värjään itse, en käy juurikaan kampaajalla
- Teen juhlakampaukset pääsääntöisesti itse enkä teetä kampaajalla
- CO-pesujen hoitoaine
- En osta juuri koskaan uusia hiuskoristeita, pantoja, ponnareita tms. ja suurin osa niistäkin on jostain halpiskaupoista
nelma
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 941
Liittynyt: 09 Marras 2008, 15:36

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja nelma »

Panostan
Muotoilutuotteet
Tehikset

Pihistän
Shampoot
Hoitoaineet
Värjäys
Välineet (harjat, pinnit, paplarit...)

Markettituotteille kunnia...
1bMii  BSL
<3: Iherb, Tigi OH-ha & öljyt
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Neve »

Panostan:

-hoitoaineet
-shampoot
-värjäys

Pihistän:

-hiusten leikkaus
-muotoilutuotteet
Norppa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 923
Liittynyt: 31 Elo 2006, 11:33

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Norppa »

Panostan:

*hoitoaineet
*shampoot
*muotoilutuotteet
*kaikki meikit

Pihistän

*vartalovoiteet (menee litra tolkulla, joten ostan halpista ja tuunaan öljyllä)
*kasvovoiteet (olen vaan todennut että halvalla saa parempaa esim. öljyt)
*hiustenleikkuu (kaveri leikkaa)
Ikuinen kasvattaja. Laatu jotakuinkin 2a M ii, kuivat ja helposti katkeilevat
marenki
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1837
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 02:00

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja marenki »

Kolmen vuoden Juurestelun jälkeen täytyy todeta, että oikeastaan pihistelen kaikessa hiustenhoidossa. Mun tukka vaan ei tarvitse mitään erityistä kuten superkosteuttavaa tai rakennepaikkaavaa kampaamotavaraa. Koen kuitenkin panostukseksi sen, että nykyisin maksan mieluummin tuotteiden luonnonmukaisuudesta hieman extraa (siis ostan mieluummin esim. Urtekramia kuin XZ:taa vaikka kummallakin pärjäisin mainiosti).
muori Pippuri
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3826
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:35

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja muori Pippuri »

Niin ne vaan arvot muuttuu.
pihistän:
-shampoot (halpis markettikama kelpaa, kunhan on silikoniton)
-hoitoaineet (xz on ihan hyvää)
-muotoilu
-ihonhoito (kaikki tarpeellinen apteekista perusvoideosastolta)
-meikkaus
-värjäys (en värjää enää)

panostan:
-hiusten leikkauttaminen (hyvä malli pelastaa monta rasvalettipäivää ja häivyttää rumaa naamaa)
usagi

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja usagi »

Shamppoot ja hoitoaineet on markettikamaa,samoin tehohoidot ja värit.Hiukset oon pessy välillä vaan soodalla ( ;D) ja sebamedillä,koska ne eivät pese päänahkaa niin kuivaksi.Pitäisi kyllä ehkä hommata joku parempi hoitoaine nyt.

Panostan yleensä jätettäviin ja latvasuojiin,jos hiukset tarvitsevat erityistä hoitoa.Saatan ostaa kanssa kalliimpia muotoilutuotteita,koska tätä puolipitkää reuhkaa joutuu laittamaan koko ajan ja ero markettituotteisiin on niin selvä.
Ihonhoitoon on pakko panostaa atooppisen ihon kanssa,samoin meikkeihin.Jotain erisania ja sellasia on välillä pakko tiukan budjetin takia käyttää kun sitä rasvaa menee kuukaudessa purkkikaupalla.
Vastaa Viestiin