Pihistä/panosta

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Todia »

Ajattelin, että kauneudenhoitohömpän puolella oleva kysely olisi oiva täälläkin. Eli, mistä pihistät, mistä panostat hiustenhoidon, muotoilun, yms. suhteen?
Itse panostan tehohoitoihin ja pihistän shampoista. Ainoana shampoona tälläkin hetkellä on ikivanha lorealin perm energy. Johtuu siitä, että pesen hiukset aika harvoin shampoolla, kun kiharat ja kuivahkot hiukseni puhdistuvat niin hyvin co:llakin.
Tehiksiä sitten taas löytyy vaikka minkälaisia. Kaikki mahdollisimman kosteuttavia ja hoitavia, mielellään ilman silikonia.
Yhtään muotoilutuotetta en omista, kun taas henna/kasvivärejä olen kesän aikana joitakin hankkinut.
Kosmetiikan puolella ehdottomasti eniten rahaa kuluu hiustenhoitoon, kun en meikkaa lähes ollenkaan.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Angus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 186
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:10

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Angus »

Mä taidan panostaa kaikkeen ;D, eli shampoot, hoidot ja viimeistelyaineet tulevat kaikki kampaamosta. Vaikka kalliimmistä päistä kaikki ei olekaan, niin laadusta en tinki.
Hiukset: 2a M ii
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Triina »

Sama täällä, panostan kaikkeen  ;D

Shampoot, pikahoitikset, tehikset, jätettävät, latvasuojat, vahat, lakat, vaahdot, voiteet, suihkeet... kaikista olen halunnut löytää sen ultimate-tuotteen. Siltä kyllä näyttääkin, kaapeissa ja kukkarossa.

EDIT. Tuli mieleen, että väreissä ehkä pihistäön hiukan? Kampaajalla otan kyllä Elumenin, mutta harvakseltaan ja kotona läträän Wellan Viva Colorilla. Olen saanut sillä riittävän hyvän tuloksen.
Viimeksi muokannut Triina, 03 Elo 2006, 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miracle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2154
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 13:24

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Miracle »

Minä panostan ehdottomasti hoitoaineisiin ja tehiksiin. Shampoissa saatan välillä hieman pihistellä, koska niissä en ole huomannut olevan niin suuria eroavaisuuksia kuin hoitoaineissa.. Muotoilutuotteita en juurikaan käytä, joten niihin ei rahaa menee juuri yhtään. Ainoa muotoilutuote mikä läytyy on tigin superstar..
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja calypso »

Minä panostan eniten tehiksiin ja hoitoaineisiin, hoitavuuden pitää olla huipussaan minun hiuksilleni. Viimeaikoina on myös tullut panostettua shampoisiin samalla tavalla, sillä tarpeeksi hellävaraisia shampoita ei halvimmista sarjoista tahdo löytyä.
Jätettäviin voisin panostaa vielä enemmän vielä  :D

Muotoilutuotteissa sitten taas pihistelen. Tai en ostele niitä juurikaan kun harvoin käytän niitä muuhun kuin etutukan taltutukseen (geeliä ja/tai lakkaa). Kaapeissa on kyllä vahoja, voiteita, vaahtoja ja lakkoja mutta ihan tarpeettomana ja kaikki ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi saatuna. Käytössä olevat geeli ja lakka taas on huolella valittu (pari vuotta sitten)  :)

Hiusväriosastosta en osaa sanoa panostanko vai pihistänkö. Jotakin siltä väliltä kai koska värjään itse, mutta tarkkaan valituilla väreillä. Ja jossain vaiheessa on tarkoitus alkaa Elumeilla värjäämään..
Ippa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 476
Liittynyt: 14 Maalis 2006, 20:06

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Ippa »

Mä panostan kanssa kaikkiin hiuskamoihin. Joskus saatan uteliaisuudesta kokeilla jotakin markettipuoleltakin, mutta 98%:sti mun tukkakamat on kampaamosarjoista tigi, l'anza, kms, joico, paul mitchell jne. Jos olisi pakko valita kumpaan, hoitotuotteisiin vai muotoiluun, panostaisin mieluummin, niin valitsisin todennäköisesti muotoilukamat. Niillä se "lookki" (ja tuntukin osittain) loppupeleissä tehdään, mikäli päässä on elinvoimainen väri, virkeä leikkaus ja kuolleet latvat poistetaan säälimättömästi riittävän usein.
maikku

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja maikku »

Meitsi pihistää shampoossa ja panostaa (jotenkin) hoitsikoihin.
Muotoilituotteita käytän harvoin, joten niihin on ihan ok panostaa, paitsi lakkaan, joku perusherbina ajaa hyvin asiansa.
stinttapo

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja stinttapo »

Mä pihistän muotoilutuotteissa ja vähän ehkä shampoissa, enempi panostan sit hoitaviin aineksiin...
Mii-

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Mii- »

Panostan hoitoaineisiin. Tai siis mietin niiden kohdalla mitä ostan. Muotoilutuotteet on aika lailla yks hailee, kun en käytä kuin Sunsilkin oranssi purkki lakkaa  :) Joskus epähuomiossa Quattron muotovaahtoa, mutta se purkki onkin nyt jo vuoden kestänyt eli ei kovin usein käytössä  ;D
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Panostan shampoisiin, hoitoaineisiin ja tehohoitoihin, mutta pihistän muotoilussa. Olen ostanut vain Tigin small talkin muotoiluun ja hiuslakat ostan marketista.

edit. Pitääpä lisätä, että pihistän myös hiusväreissä. Kampaajalla en ole käyny värjäämässä kahteen vuoteen.
Viimeksi muokannut Mustikka, 04 Elo 2006, 13:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Penny »

Pihistän muotoiluaineista (käytän todella harvoin), ja shampoista (yksi-kaksi sopivaa).
Panostan hoitiksiin ja tehohoitoihin, joita onkin sitten kaappi täynnä, mahdollisimman lätsäyttäviä ja hoitavia.

Pihistelen myös nykyisin kampaamossa tehdyistä värjäyksistä, koska on löytynyt ainakin hetkellisesti sopivan sävyinen ja omalle päälle riittoisa kampaamosta ostettu kotiväri (Igora Vibrance), jolla hintaa tulee neljälle värjäyskerralle puolet vähemmän kuin yhdelle kampaamokäynnille. Eli saan neljä värjäyskertaa puolikkaan kampaamokäynnin hinnalla, joka on aika paljon säästöä, vaikkakin toki leikkaamassa pitää käydä sitten erikseen.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Täällä panostetaan shampoisiin, hoitoaineisiin, tehohoitoihin ja jätettäviin hoitoaineisiin.

Pihistelen värjäyksessä, koska värjään useimmiten itse sekä marketti-, että kampaamoista ostetuilla väreillä. Panostan myös aniharvoin mihinkään muotoilutuotteisiin, koska niitä tulee käytettyä tosi tosi harvoin.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
Tuikkuli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2461
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja Tuikkuli »

Panostan periaatteessa kaikkiin kotiin ostettaviin tuotteisiin ainakin sen perusteella, kun niitä on siunaantunut ihan hirveät määrät... ;D

Rahallisesti pihistän eniten hiustenvärjäyksessä. Olen värjännyt tukan kampaajalla koko elämäni aikana vain kahdesti ja mulla on sentään ollut koko ajan värjätyt hiukset lähemmäs 15 vuotta... Väripaketin ostan usein tarjouksesta ja jos ei tarjouksia ole, ostan sitten edes vähän edullisemmin jostain Vapaa Valinnasta. Tai jos ei nyt hintaa ole satuttu tiputtamaan, niin ilmainen kylkiäislahja (ripsiväri, kynsilakka jne.) kelpaa myös! ;) Jos mulla on lyhyet hiukset, niin jaan väripaketin vielä kahtia ja laitan tukkaan kerralla vain puolet aineesta, niin säästän heti 50 %. Kuulostaapa karmealta pihivärjäilyltä! ;D

Mutta muotoilutuotteisiin panostan ehdottomasti! En ole kovin monta muotoilutuotetta marketista ostanut ja yleensä en niitä pahemmin himoitsekaan (ja minä siis himoitsen ihan kaikkia tukka-aineita!). Niillä ei vain saa toivottua tulosta aikaiseksi, joten en jaksa vaivautua ja pettyä. Käytän muotoilutuotteita lähemmäs joka päivä, joten kyllä niitä kuluukin. Monesti sanotaan etenkin lakasta, että se on samanlaista joka pullossa, mutta ehei! Markettilakalla ei saa koskaan hienoa tukkaa!

Shampoo on sellainen, jossa periaatteessa voisin pihistää, mutta yleensä kyllä käytän kampaamoshampoita. Pitää vain olla tarpeeksi pesevä, mutta ei silti tukkaa riistävä. Jos rahat loppuis, niin ei tekis tiukkaa käyttää vain markettishampoita.

Hoitoaineisiin taas panostan enemmän kuin shampoisiin, koska markettihoitikset on yleensä turhan latistavia ja rasvoittavia eikä ne suojaa yhtään niin hyvin näitä usein föönattavia karvoja. Tai jos hoitoaineessa pihistäisinkin, niin sitten panostaisin ainakin jätettävään hoitoaineeseen.
irvikissa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 961
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:51

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja irvikissa »

Mä panostan lähinnä shampoisiin, hoitoaineisiin, tehohoitoihin ym. koska kaikkeahan pitää kokeilla ennen kuin löytää omalle tukalle sopivat tuotteet :) Muotoiluaineissa sitten pihistän, koska kohtuullisen harvoin niitä käytän. Jotain kertoo sekin että muotovaahtoni on Lumenen Kindai-sarjaa jota ei ole edes valmistettu moneen vuoteen... Tosin sitä mukaa kun nuo nykyiset muotoiluaineet loppuvat, ostan itseni tuntien aivan varmasti kampaamokamaa tilalle, vaikka luultavasti pärjäisin ilmankin.
doomsower

Vs: Pihistä/panosta

Viesti Kirjoittaja doomsower »

Pihistän muotoilussa. Leikkaan itse latvoja jos siltä tuntuu ja en edes muista koska olen käyttänyt viimeksi jotain muotoilutuotetta. On siitä varmaan vuosi ellei kauemminkin.  ;D On mulla lakka ja muotovaahto, jotain parin euron juttuja.

Shampoo tuntuu minustakin sellaiselle jossa voisi pihistää, mutta nyt on kampaamoshampoo käytössä ja pari jemmassa. Käytän varmaan jatkossakin noita jos vain rahaa on.

Pikahoitikseen en ole valmis kamalasti sijoittamaan kun sitä menee niin paljon. AC ei onneksi paljoa maksa. Tehikset ja rekut ostaisin mielummin kampaamoista, mutta en mä saa niitä purkkeja kestämään kovin pitkään, niin en raski maksaa yhdestä purkista paljoa. Vaikka noissa sen eron todella huomaa! Onneksi on alennusmyyntejä. :)


Panostan siis hiusten hoitoon (sen mitä talous sallii) ja pihistän muotoilussa.
Vastaa Viestiin