Sivu 1/1

Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 23 Tammi 2006, 16:00
Kirjoittaja Tiusku
Pitäisi siis saada todella helppo pese-ja-pidä -malli, joka lisäksi imartelisi semmoisia ei-niin-aristokraattisia kasvonpiirteitä - vaan ennemminkin liftaisi niitä - ja vaikuttaisi kokonaiskuvaankin hoikentavasti. Helppoa, öh? Mulla on kait aika lailla ovaalit kasvot, mutta poskipäät ja leuka ovat aika olemattomat. Mietin tämmöistä mallia, mutta mahdollisesti hiukan enemmän kerrostettuna:
Kuva

Mitäs sanotte? Pitkä tukka ja se ainainen arkiponnari kyllästyttävät...

(Tänne ketjuunhan voi muutenkin laittaa kuvia himottavista hiusmalleista, eikös?)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 24 Tammi 2006, 17:40
Kirjoittaja Mustikka
Mulla oli aikoinaan tuon tyyppinen hiusmalli ei-kerrostettuna ja se oli kaikkea muuta kuin pese ja pidä. Mulla on kuitenkin sen verran taipusa tukka, että latvat sojottivat joka suuntaa ja niitä piti aina olla föönaamassa ja kihertämässä, että olisivat siististi. Silloin mulla katkeili kamalasti hiuksiaki :-[ Malli ei myöskään imarrellu minun sydämmen muotosia kasvoja (kapea leuka, leveämmät poskipäät kuin otsa), vaan teki jniistä otenkin pulskan näköiset.

Tosin kerrostettuna vois olla toimiva. Mulla oli tasapitkä se silloin.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 28 Touko 2006, 21:37
Kirjoittaja Jonsu
Jaahas oliskohan tämä oikea paikka kyssärille. Eli mua on hirveästi ruvennut himottamaan tällainen tukka:
Kuva
Tosin otsis ei tulisi silmille, mutta muuten. Eli mitä mieltä sopisiko mulle? (Tuolta käyttäjien kuvia osiosta löydät kuvan jos et muista miltä näytän) Toimiiko tällainen tukka että pesun jälkeen vaan pörröttää vai tarviiko aina föönata ja suoristaa raudalla? Onnistuuko tähän malliin halutessaan kiinnilaitto? Mulla on käsittelemätön hius joka on paksuhko ja niitä on paljon. Hiuslaatu on suora. Haluaisin kuulla vinkkejä tuon mallin toimivuudesta ja hankaluudesta erityisesti Ishamaelilta ja muilta alan ihmisiltä noin niinkuin ammatillisesta näkökulmasta. Ja kaikilta kerrostetun mallin joskus omistaneilta myös vinkkejä. Jos tuon mallin joskus leikkuutan se tehdään saksilla eikä veitsellä, veitsestä hiukseni räjähtävät ja viimeisin kampaajani totesi että mun hiuslaatua ei saa leikellä veitsellä.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Touko 2006, 14:24
Kirjoittaja Amilo



Jonsu kirjoitti:
Tosin otsis ei tulisi silmille, mutta muuten. Eli mitä mieltä sopisiko mulle? (Tuolta käyttäjien kuvia osiosta löydät kuvan jos et muista miltä näytän) Toimiiko tällainen tukka että pesun jälkeen vaan pörröttää vai tarviiko aina föönata ja suoristaa raudalla? Onnistuuko tähän malliin halutessaan kiinnilaitto? Mulla on käsittelemätön hius joka on paksuhko ja niitä on paljon. Hiuslaatu on suora. Haluaisin kuulla vinkkejä tuon mallin toimivuudesta ja hankaluudesta erityisesti Ishamaelilta ja muilta alan ihmisiltä noin niinkuin ammatillisesta näkökulmasta. Ja kaikilta kerrostetun mallin joskus omistaneilta myös vinkkejä. Jos tuon mallin joskus leikkuutan se tehdään saksilla eikä veitsellä, veitsestä hiukseni räjähtävät ja viimeisin kampaajani totesi että mun hiuslaatua ei saa leikellä veitsellä.
Riippuu paljon hiuksistasi, miten toimii, mutta luulisin, että esim. pää alaspäin föönaus riittää ja vahalla siloittelu. Tuollaisen tukanhan tuleekin olla hieman pörröinen! Tukanhan saa hyvinkin kiinni monellakin tavalla, kun latvassa on noin paljon pituutta. Joko muutamalla pinnillä tai ponnarille tai saparoille niskasta ja lyhimmät hiukset vaan pörrötellä päältä. Mallin ainut ongelma, on että hiuksissa tulee olla paksuutta, etteivät sivu- ja niskahiukset jää ihan onnettomiksi luruiksi.Mutta sanoithan että hiuksesi ovat paksut,että siitä vaan leikkaamaan. Ihana malli muuten!

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Touko 2006, 19:48
Kirjoittaja Lilly Missy
Mä kävin tänään kampaajalla ja leikkautin aika lailla tuon Jonsun laittaman kuvan mukaisen tukan. Otsis on vaan lyhyehkö ja kaareva, keskeltä siis lyhyin. Täytyy sanoa, että ihanaa kun on niin kevyt olo päässä ;D Mulla on älyttömän paksut hiukset ja näistä tuli kyllä aika mageet. Värjäys ei tosin mennyt ihan niinkuin mä suunnittelin, mutta istuskellaan hopeashampoot päässä vielä illalla... Ja jos ei aiuta niin huomenna metsästämään V10:ä.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Touko 2006, 20:42
Kirjoittaja Mustikka
Lilly Missy, löytyiskö kuvaa? :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Touko 2006, 21:01
Kirjoittaja calypso
Jonsu, kaverillani on tuon mallinen tukka ja kyllä sitä voi pitää kiinni myös. Ainoa vaan että lyhimmät suortuvat eivät tietenkään yllä ponnarille mutta näyttää mielestäni hyvältä silti sellainen että kasvoja kehystämässä on lyhyempiä suortuvia ja saahan ne pinneillä päätä myöten jos haluaa  :)
En usko että on kovin vaivalloinen laittaa kuosiin tuo malli, sillä en ole valituksen sanoja vielä kuullut kaveriltani tukan laittamisesta  :D

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 30 Touko 2006, 04:54
Kirjoittaja Jonsu
Tuo malli on alkanut himottamaan ihan tosissaan. Täytyy hetki kasvatella tätä vanhaa, koska nyt on vielä liian lyhyt tuohon malliin. Harmittaa kun menin pätkäseen reilusti että kaikki kuivat sais pois. Alkusyksystä vois jo olla sen mittainen että onnistuisi.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 31 Touko 2006, 16:48
Kirjoittaja Shine
Aivan ihana tuo Jonsun laittaman kuvan hiusmalli. Mietin vaan, että voiko tuollaisen tehdä pelkästään saksilla, vai onko siinä pakko käytttää veistä vuolemiseen ?

Minulla ainakin veitsellä tulee todella huonokuntoisen näköinen latva, mutta juuri tuollaisesta mallista olen jo vuosia haaveillut  8)

Pelkään vaan pahoin, että tällaisen tavallisen tallaajan pärstään tuo näyttäisi lähinna loppuun hamppuuntuneelta ja huonostihoidetulta lirulta..  Kuinkahan paksun tukan tuollainen vaatisi ???

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 31 Touko 2006, 16:59
Kirjoittaja rolla
Mulla on tuollainen malli lyhyemmässä tukassa. Haluan kyllä juuri tuollaisen kun tukka joskus vuosien päästä olis noin pitkä  ;D Tosin tällä hetkellä on mun hiukset ylikasvaneita ja pitäisi tuo leikkauttaa uusiksi. Ongelma on tosiaankin se, että kiinni ei saa kuin puolet tukasta. Mä tykkään laittaa tukan ylös ponnarille, mutta tuossa mallissa ei oikein onnistu kun puolet jää roikkumaan. Joudun aina mummopinnejä sitten laittamaan. Etuhiuksetkin mulla on niin ylikasvaneet, vihaan kun ei nää eteensä. Joutuu aina nostamaan ylös. Että en mäkään tuon mallin etutukkaa laittais, ei käytännössä ole kiva kun roikkuu silmillä. Latvat muuten näyttää vielä paremmilta jos vahaa päät osio osiolta. Ihanat mun mielestä sitten ja näyttävät  ;)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 11:30
Kirjoittaja Jonsu
Sanokaas nyt olenko ihan hullu jos leikkuutan tuon mallin? Olen tässä kelaillut, että hiusten hoito ei voi olla enää samassa mittakaavassa kun nyt. Tuota jos hoitaa liikaa niin on taatusti lättänä. Ja olen tässä usean vuoden kasvattanut ja leikannut, kasvattanut ja leikannut. Joten tuntuu että aika menee kasvatukseen ja sitten taas mieli muuttuu ja leikkuuttaa ja sit taas himoitsee pitkää tasapitkää ja taas alkaa kasvatus ja huomaa että eihän se tasapitkä näytä miltään aikuisen ihmisen päässä. Argh olen koko ajan käsi puhelimella että soitanko vai enkö. Listatkaa mulle tuon mallin ja tasapitkän väliltä ne plussat ja miikat.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 11:50
Kirjoittaja muori Pippuri
No miun mielestä kannattaa ehdottomasti kokeilla. Saatatkin yllättyä miten hyvin uusi malli pukee siua, eikä paluuta tylsään ja tasapitkään enää ole.  ;)
(varsinkin jos/kun kuulet sen ensimmäisen kehaisun)


Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 12:08
Kirjoittaja Mustikka
Mulla on vähän sama tilanne kuin Jonsulla. Leikkaisko sitä kunnon rokkitukan vai haluaisko sittenkin tasapitkän letin? Mie soitin yks kerta jo parturiin ajan, mutta peruin sen heti seuraavana päivänä - ei osaa päättää. Varsinkin kun on nuita hiusjuttujakin kerääntyny kaappi täyteen, pitäähän nekin jotenkin kuluttaa pois ja muutenkin olis kiva hoitaa tukkaa.

Ei se varmaan auta kuin kokeilla miltä sellainen rokkitukka tuntuis. Ei kai sitä muuten rauhaa saa. Sitten kun se on kokeiltu, ja jos siitä ei ole tykännyt, niin tietääpähän sitten, ettei leikkaa sitä enää.  Mutta jos malli onkin juuri täydellinen, niin sitten saa olla happyhappyjoyjoy. :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 12:43
Kirjoittaja muori Pippuri
Mustikka, juuri niin. Itekin otin viime kesänä riskin ja revitytin hiukset +leikkautin otsarin ja kyllä kannatti  :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 19:37
Kirjoittaja Amilo
Shine kirjoitti: Aivan ihana tuo Jonsun laittaman kuvan hiusmalli. Mietin vaan, että voiko tuollaisen tehdä pelkästään saksilla, vai onko siinä pakko käytttää veistä vuolemiseen ?

Minulla ainakin veitsellä tulee todella huonokuntoisen näköinen latva, mutta juuri tuollaisesta mallista olen jo vuosia haaveillut  8)

Pelkään vaan pahoin, että tällaisen tavallisen tallaajan pärstään tuo näyttäisi lähinna loppuun hamppuuntuneelta ja huonostihoidetulta lirulta..  Kuinkahan paksun tukan tuollainen vaatisi ???
Kyllä voi saksillakin tuon mallin leikata.Saksillahan voi myös vuolla ja tulos on siistimpi kuin veitsellä leikattaessa. Saisi tukassa hiukan paksuutta olla, ettei sivut ja latva jää ihan luruiksi

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 06 Kesä 2006, 20:38
Kirjoittaja Jonsu
No niin parturi on tilattu perjantaiksi. Pyydän tuota mallia ellei sitten kampaaja totea ettei kannata, mutta jotain muutosta tehdään joka tapauksessa. Mulle ei leikata kyllä veitsellä kun korkeintaan tuo otsaosio, koska kampaajani on sanonut että mun tukkaa ei saa repiä veitsellä.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 13:17
Kirjoittaja Zessa
Tosi makee tukkamalli, Jonsu!  :o Hyvin varmaan sopii sulle, kun sulla on niin selkeät kasvonpiirteet ja muutenkin tuollaiseen tukkaan sopivat. *jää odottelemaan kuvia*

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 14:22
Kirjoittaja muori Pippuri
Joo, miäki oottelen kuvia  :)
Tuo hiustyyli on tosi jännän ja persoonallisen näköinen.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 07 Kesä 2006, 20:53
Kirjoittaja pinkfrank
Tuo on aivan ihana hiusmalli tossa Tiuskun laittamassa kuvassa!
Sen ansiosta mulle on nyt tullut hirvittävä himo leikata hiukset vähän lyhyemmiksi. Ajattelin tulla teiltä kysäsemään, että onko ihan hullua ajatellakkaan seuraavien linkkien leikkauksia, kun mulla on vissiin neliön muotoiset kasvot ja posket on vähän pyöreät...?

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6336&month1=&pg=1&styl1=Racoon%20Intl
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=4094&month1=&pg=1&styl1=Philip%20Christie

Tää leikkaus mua himottais näistä eniten:
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=3653&month1=&pg=1&styl1=Dead%20Swanky

Tuo Jessica Alban leikkaus on kyllä niiiin ihana... *unelmoi kapeasta ja sirosta naamataulusta*

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 08 Kesä 2006, 22:40
Kirjoittaja rolla
Millä saisi tukkaan kevyen vaikutelman. Mulla on jotenkin nyt niin tönkkö tukka, kun on kerrostettu ja täten päälihiukset jotenkin paksut ja latvat lirummat.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 09 Kesä 2006, 18:55
Kirjoittaja Jonsu
Nyt on sitten uusi pää. Kuva löytyy käyttäjien kuvista. Kuva ei oikein onnistunut, naama näyttää leveämmältä ja tukka littanammalta kuvassa kun mitä peili näyttää. Tykkään kovasti.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 09 Kesä 2006, 19:00
Kirjoittaja Zessa
Jonsu kirjoitti: Nyt on sitten uusi pää. Kuva löytyy käyttäjien kuvista. Kuva ei oikein onnistunut, naama näyttää leveämmältä ja tukka littanammalta kuvassa kun mitä peili näyttää. Tykkään kovasti.
heei, sehän näyttää hyvältä!! Ja ihana tuo väri ja edelleen katkerana ( ;)) toivon, että olisit käynyt väripurkilla, mutta luulenpa, että edelleen oma väri kyseessä... vai?
Höh, mulla ei koskaan onnistu tuolla lailla, että jos mulla on joku visio jostain tukkamallista, että oikeesti saisin mitään sinnepäinkään..Mutta hienoa, että olet Jonsu tyytyväinen ratkaisuusi! Piristävä kesä-look!!  :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 09 Kesä 2006, 19:11
Kirjoittaja Jonsu
Zessa kirjoitti: Ja ihana tuo väri ja edelleen katkerana ( ;)) toivon, että olisit käynyt väripurkilla, mutta luulenpa, että edelleen oma väri kyseessä... vai?
Omapa hyvinkin.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 09 Kesä 2006, 19:33
Kirjoittaja Ananas
Jonsu, todella kaunis malli ja sopii sulle tosi hyvin. Mulla oli oikeastaan just samanlainen kerran, mut mun ohuessa liian taipuisassa tukassa ei toiminut ollenkaan. Harmittaa, koska pidin siitä tukasta todella paljon. Uskoisin, että sulle ei tuu samoja ongelmia, kun paksuutta löytyy paljon enemmän.

Tulisko mieleen puolipitkää mallia, jossa ohuet vallattoman taipuisat ja pörrööntyvät hiukset pääsisivät oikeuksiinsa ja pysyisivät kuosissaan ilman järkyttävää laittamista? Kesätukkaa tekisi mieli Jonsun kuvan näkemisen jälkeen.  :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Kesä 2006, 00:01
Kirjoittaja Mustikka
Mie taas käytän näitä peruukkeja mallina, kun minusta niistä näkee paremmin sen mallin.

Näissä on melko pitkä tukka, mutta jos jotain tämän suuntasta?

Toimimattomat linkit poistettu. -Hunis

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Kesä 2006, 00:06
Kirjoittaja Riia
Haluaisitko Mustikka tuollaisen suoran otsiksen? Se vois sopia sulle aika kivasti. Itse en henkilökohtaisesti kauheesti tykkää kerrostetusta mallista pituuksissa, tahtoo aina sit törröttää ihan mihin sattuu ;D

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Kesä 2006, 00:24
Kirjoittaja marenki
Mustikka, kiitti kun etsit mullekin uuden hiusmallin. :D Toi alempi on just hyvä, mulla on vaan sitä etutukkaa jo valmiiksi enempi. Tai siis tuohon tyyliin olisi tarkoitus maanantaina tukka saada.

Ymmärtääkö kampaaja jos selitän sille, että haluan selkeitä kerroksia, enkä mitään veitsellä hiistettyjä?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Kesä 2006, 08:16
Kirjoittaja Lilly Missy
aarh! Siis aivan mahtava tukka tämä


Pitikin mennä taas leikkaamaan lyhyemmäksi... No toisaalta kun tämä tästä kasvaa, se taitaa mukautua aika hyvin tuohon.

Toimimaton linkki poistettu. -Hunis

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Kesä 2006, 10:10
Kirjoittaja Mustikka
Riia kirjoitti: Haluaisitko Mustikka tuollaisen suoran otsiksen? Se vois sopia sulle aika kivasti. Itse en henkilökohtaisesti kauheesti tykkää kerrostetusta mallista pituuksissa, tahtoo aina sit törröttää ihan mihin sattuu ;D
Nuo kuvat etsin Ananakselle, en itselleni. ;) Ja mie olen suoran otsiksen jo kokeillu ja se näytti aivan hirveältä mulla.
Mullakin tahtoo kerrostuksen sojottaa minne sattuu, mutta minun olis vähän pakko leikata jotain kerrostusta, että saan permiksen pois.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Kesä 2006, 11:11
Kirjoittaja Ananas
Kiitos Mustikka! Tuo näyttää esim tosi ihanalta.  :)


Harmi vaan, että mun hiusmassa ei taida tuollaiseen riittää, ellei sit lyhentäs mallia niin paljon, että kerrokset tulis lyhyemmälle välille ja niitä olis vähemmän.

Mun tukka ei tuon taipuisuuden ja pörröisyyden vuoksi saa olla kovin rikottu ja yksittäisen kerroksen/osion pitää olla suht paksu pysyäkseen kasassa (ettei jokainen hius törötä omaan suuntaansa). Toisaalta kerros tai osio ei saa olla liian paksu, ettei se olisi liian jäykkä ja sen vuoksi töröttäisi oudosti. Sekavaa...  :D Tietenkin vielä hiusten ohuus, erityisesti kasvojen ympärillä luo vähän lisää haastetta toimivan hiusmallin löytöön.

Toimimaton linkki poistettu. -Hunis

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 10:15
Kirjoittaja Mustikka
Ananas, toimisikohan tämä yhtään paremmin?

Voi kun itselläkin haluttaisi jotain uutta. Uutta mallia ja väriä. En vain tiedä kuinka kerrostetun haluaisin, leikkaisinko etutukan (mikä malli?)  ja onnistuuko tähän minkäänlainen värinmuutos hiusten kunnon takia.

Tätä mallia mie olen kattonu jo useaan otteeseen (ei tuollaista etutukkaa). Riittäis hiuksissa pituus ja massa:


Kun multa viimeksi leikattiin kerroksittain, tulos oli tämä:
http://cgi.ebay.co.uk/LONG-COPPER-HUMAN ... dZViewItem

En tykkää yhtään. Joillekin kyllä sopii nuo taaksepäin taipuvat hiukset, mutta minun päässä tuo malli näyttää vain rumalta. Minun tukka taipuu tuolla lailla tämän tyhmän permiksen takia, luulisin. Kyllä se ainakin jotain osaa ajaa. Mie pelkään, että jos leikkaan, tukasta tulee taas saman näkönen (sitte kyllä ajan pään kaljuksi ja teen hiuksista juhannuskokon).

Nuissa kahdessa mallissahan on tuo kerrostus erilainen? Eikö tuossa ylemmässä kuvassa ole tavallaan vain yks kerros ja alimmassa kuvassa on monta kerrosta? Onnistuukohan tähän tukkaan enää tuo ylemmän kuvan kerrostustapa ilman että pituutta lähtee älyttömästi?

Tämäkin on nätti malli, mutta tässä ei taida olla kerroksia kuin edessä:
http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 6888090600

Värinä mulla on hiuksissa aika lailla tämä:

Osittain mustaa, paikoittan mustanruskeaa, osassa ruskeaa ja haalistumista. Ehkä pitäs odottaa hiusten kunnon paranemista ja värjätä sitten koko pää tasaisen väriseksi? Laittaa siihen jotain raitaa sitten.

OT
Tai jos sitä vain ostais itelle uuden tukan?

http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 6890931930

Toimimattomia linkkejä poistettu. -Hunis

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 11:15
Kirjoittaja Ananas
Mustikka kirjoitti: Ananas, toimisikohan tämä yhtään paremmin?
http://cgi.ebay.co.uk/Long-Wig-Wigs-Lay ... dZViewItem
Kiitos Mustikka, tuon uskoisin toimivan ja näyttääkin tosi kivalta. Tuossahan tuota pituutta ei edes lähtis kamalasti, mutta ilme silti uudistuis.  :)

Toisaalta uuden tukan ostaminenkin vaikuttaa ihan houkuttelevalta ajatukselta, noi peruukit on tosi hienoja. Voi kun oma tukka vois näyttää olla noin näyttävä, runsas ja pitkä.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 11:35
Kirjoittaja Penny
Nyt löytyi mieleiset leikkaukset! :D Ostin viime viikolla Hair-nimisen lehden, jossa oli vaikka millaisia kuvia. Ohuethan näistä jo ennestään ohusta hiuksista tulee jos ne noin paljon porrastaa, mutta olispa ihana saada tukkaan vähän liikettä ainaisen tasapitkänä päässämakaamisen sijaan. Toiveväri olisi sellainen suklaan/pähkinänruskea.

Kuva

Kuva

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 13:01
Kirjoittaja Mustikka
Kivannäkösiä nuo leikkaukset.

Penny, miten olit ajatellut värjätä vai värjäätkö ollenkaan? Mietin vain, että jos värjäämään alat, niin uskallatko värjätä ihan koko pään? Mulla haluttais kans kokeilla jotain ihanaa suklaanruskeaa, mutta mulla taitaa mennä taas koko tukka mustaksi. :(

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Kesä 2006, 18:57
Kirjoittaja Penny
Mustikka kirjoitti: Penny, miten olit ajatellut värjätä vai värjäätkö ollenkaan? Mietin vain, että jos värjäämään alat, niin uskallatko värjätä ihan koko pään? Mulla haluttais kans kokeilla jotain ihanaa suklaanruskeaa, mutta mulla taitaa mennä taas koko tukka mustaksi. :(
No sepä siinä onkin... näemmä edelleen painitaan saman ongelman kanssa molemmat. Mulla on nyt jo tosi tumma sävy, joten jos vielä tummentaa on seuraava melkein musta. Jos/kun värjäytän, menen kunnon kampaajalle juttelemaan etukäteen asiasta - eli onnistuuko vai ei - ettei tule yllätyksiä. Sitten päätän teenkö itse kevyen värinpoiston hiuksiin vai miten värinvaihto onnistuisi. Ja varmaankin koko pää kerralla, riippuen vähän mitä mieltä kampaaja on asiasta. Mistähän muuten löytyisi hyvä kuva suklaan/pähkinänruskeasta väristä?

Tuollainen sävy olisi haaveena, mutta vaihtelee aika lailla valaistuksen mukaan:
http://www.thehairstyler.com/images/hot3-2.jpg
http://www.mundodelocio.com/cine/imagen ... ly-bio.gif


EDIT:

Mitenkähän tuollaiset latvat saa aikaiseksi (ylärivillä viides kuva). Onko latvat vaan revitty tms? Veitsellä vai miten?


Tossa olisi vähän sellaista sotkuista, ei niin tasaista lookia mikä olisi myös kiva - toisaalta nuo aiemmat kuvat houkuttaisi myös, mutta vastaavissa malleissa on varmasti melkoinen laittaminen, ja itse kun on tällainen pese ja pidä-tyyppi, olis varmaan järkevintä leikellä sen mukaan...

Toimimaton linkki poistettu. -Hunis

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 14:54
Kirjoittaja Twinkley
Penny, veitsellä on taidettu latvat vuolla, sitten tukka on föönattu ja sitä on pörrötetty oikein kunnolla isoksi "takkupesäksi" ja sitten kammattu taas "siistiksi". Veikkaan että tuolla tavalla saa tuollaisen "siisti mutta ei niin siisti" - lookin.  :D

Muoks.

Ai niin Penny, kun sinä tuossa jossain vaiheessa valitellit tuon hiusvärin kanssa, niin L'oreal Color Experte 3.68 (mikäli nyt muistan oikein), on todella kaunis sävy. En tiedä onko se ihan sitä mitä haet, mutta kyseisellä värillä saa aivan ihanan tummanruskean sävyn tukkaan, jossa on kaunis mahonkinen, punertava sävy. Muistaakseni myös EVS on käyttänyt tuota sävyä aiemmin ja kehunut ja siksi ostinkin kyseisen sävyn ja nyt siitä on tullut ihan lemppari. :) Hämmentävää on nimenomaan se, että vaikka tuo onkin kuitenkin 3-luokkaa, ei se ole lainkaan niin tumma kuin 3:set yleensä ja tulos on tosiaankin tummanruskea, eikä musta, mikä on myös aika ihme (yleensä jo 4:sella alkavilla hiusväreillä saa poikkeuksetta mustan tukan).

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 15:17
Kirjoittaja Penny
Kiitti Twinkley, juuri noin epäilinkin että tuo malli on tehty, tiedä vaan miten takkuisennäköinen oma tukka olisi tuon jälkeen, kun tukka ei kestä fööniä muutenkaan... ::) Hmm, tuo Color Experten sävy kuulostaa samalta mitä olen kaupassa himoinnut, jos se on tämä purkki? Muuten voisi testata, mutta en ole enää varma sopiiko mulle yhtään punertava sävy, pitäisi varmaan jutella tulevan mahdollisen kampaajan kanssa ennen. Olisko sulla muuten jotain kuvaa siitä omasta sävystäsi? Tai eihän nuo sävy tarkasti näy kuvissa, mutta edes suuntaa-antavaa...

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 13 Kesä 2006, 15:31
Kirjoittaja Twinkley
Jees, kyseessä on juuri tuo sävy. Voin kyllä ottaa kuvan tukasta tässä joku päivä, mutta nyt väri on kyllä niin kulahtanut, että pitäisi varmaan värjätä tukka ennen sitä.  :P

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 14:37
Kirjoittaja Tiizku
Mulla on saatu tuollaiset latvat ihan ohennussaksilla.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Elo 2006, 15:54
Kirjoittaja Valerius
Mulla on joskus ollut tällanen leikkaus etummaisissa hiuksissa. Nyt himottaisi leikata uudelleen, mutta kotioloissa  ;D Olisiko vinkkejä, miten kannattaa napsaista? Oma tukka on siis edelleen melko tasapitkä, vyötäisille.

http://gallery.hairboutique.com/gallery/1-491_600h.jpg

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Elo 2006, 18:41
Kirjoittaja pinkpepper
Tää on ihana malli, tai oikeastaan kampaus: http://www.beautyden.com/hairstyles/jes ... yle5.shtml

Tässä muita malleja, joista ite tykkään ihan älyttömästi:

http://i.timeinc.net/ew/dynamic/imgs/04 ... __as_l.jpg
http://www.ashleesimpsonworld.com/galle ... ge1.4.html

Toimimaton linkki poistettu. -Hunis

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Elo 2006, 20:31
Kirjoittaja Tanya
Tämän perään minä haikailen  :-*

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... M%20Salons

Mä ajattelin leikata tollasen kun menen kampaajalle. Mulla on aina ollu tällainen suht pitkä ja tylsä tasapitkä malli, joten haluan jotain muutosta aikaan. Hiuksia on lisäksi paljon, joten näitä on vaikea muotoilla, kun on niin "raskaat". Oon kyllästyny tähän ainaiseen "päätä pitkin" -malliin.  Miten luulette tuleeko ongelmia noitten hiusten muotoilussa, kun tota luonnonkiharaa on vähäsen? Ei hirveästi, mutta pelkään silti, että joudun vielä vaikeuksiin noiden hiusten kanssa (etenkin etuhiusten). Uskaltaisko sitä ottaa riskin? Oon niin KYLLÄSTYNY siihen että aina kampaajalta tulee täysin samannäköisenä takaisin...

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Elo 2006, 21:04
Kirjoittaja JoJo
Tanya, tolla mallilla taitaa oikeesti kans ola luonnonkihara tukka. Mulla on yks hiuslehti jossa on tuo malli ja sitten sama myös kun sillä on laineilla se tukka ja on ihana kans. Eli varmasti sopii. Tuo on kans mun ikuinen haikaluitukka ja monesti on jo leikattu tuon tyylinen, mutta ei vielä koskaan oo menny ihan nappiin.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Elo 2006, 21:47
Kirjoittaja Tanya
Kiitos rohkaisusta koiruli! ;) Taidan varata kampaamoajan lähiaikoina ja leikata ton mallin. Pakko saada muutosta tähän päähän. Muutenkin toi malli sopisi varmasti hyvin mun kasvoihin. Toivottavasti vaan toi sit onnistuisi kunnolla... Pitää mennä ton kuvan kanssa sinne kampaajalle. Kerron sitten miten kävi kun oon leikkauttanu.  ;D

Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 10 Syys 2006, 14:54
Kirjoittaja Mari0
(Ihan ensimmäinen viesti ja topic, antakaa anteeksi jos jotain hutiloin. Toivottavasti tällaiset topicit eivät ole kiellettyjä :) )

Eli, tukkani on nyt tällainen:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=M ... d=43242158 (oikein hyvänä päivänä :D)
http://www.ii2.org/user.php?nick=Mari0& ... sBack=true (vähemmän-tärähtänyt)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=M ... d=40010570 (ei-niin-hyvänä päivänä)

Nyt haluaisin leikata tukkaa, kun on alkanut kasvaa yli mallista. Todella voimakas pyörre otsalla (vaikea saada edes tuolla tavalla sivulle jakaus), en osaa käytännössä yhtään käyttää aineita/tuotteita/mitään tukkaan liittyvää. Yleensä vain pesen ja föönatessa yritän harjan kanssa muotoilla. Kastuessa (esim. vesisateessa, ei suihkussa :D) kihartuvat, ja hankala saada pysymään ojennuksessa.
Haluaisin tukkaa rikotummaksi, lyhyemmäksi, mutta silti pysyvän melkoisen pitkänä. Edestä saisi tulla paljon lyhyempi kuin nykyään eli selvästi erottuisi muista hiuksista. Silti mietin tuota otsatukkaa, kun itsellä viimeksi ollut eskarissa sellainen :D Ja kuitenkaan en hirveästi jaksaisi joka aamu laittaa :P
Tälläiseen ihastuin:
http://emmawatson-fans.com:8080/data/me ... /EWDLP.jpg
http://emmawatson-fans.com:8080/data/me ... wdlp38.jpg
Voisikohan tuota jotenkin toteuttaa ilman selvää otsista? :P

Eli, kuvia ja selostuksia millainen teidän mielestä olisi kiva :)

Ja tottakai tähän saa kaikki laittaa apupyyntöjä. Kuvat itsestä/halutusta tukasta on tietenki kamala plussa, "yksi kuva on enemmän kuin sata sanaa" ;)

Kiits. :)

Yhdistin tähän ketjuun. -Luomo-

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 10 Syys 2006, 15:33
Kirjoittaja Euphoria
Laitanpa minäkin tänne omia mietteitäni, vaikken neuvoja osaa antaakaan viestiketjun aloittajalle.

Eli olen aika kyllästynyt nykyiseen hiusmalliini, käyttjät ketjussa on kuva mallistani vähän ylipitkänä. Se minua ärsyttääkin, kun tätä saa olla jatkuvasti leikkuuttamassa, kun tuntuu kasvavan pikavauhtia. Minulla on vielä ärsyttävän ohuet ja lasimaiset hiukset. Kasvattaako vähän vai mitä teen?

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 12 Syys 2006, 20:38
Kirjoittaja Mari0
Tässä olisi nyt tämänhetkisiä lemppareita. Tosin kaikkia muuttaisin niin että tukkani pysyisi suunnilleen yhtä pitkänä kuin nyt, vähän vain latvoja lyhyemmäksi ja enemmän kerroksia tietysti.

1:
Kuva
Kuva

2:
Kuva

3:
Kuva

4:
Kuva

5:
Kuva
Kuva

Tuosta viimeisestä mietin, että itselleni ei taitaisi tuollainen otsatukka sopia, kun on kova pyörre etuhiuksissa ja hyvä kun saan sivujakauksenkaan pysymään.. :P

Kommentteja sopivuudesta, kiitos!:P

(minun kuvia esim. IRC-galleriassa Mari0-nimellä, jos kasvoihin haluaa verrata noita hiuksia)



Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 12 Syys 2006, 22:19
Kirjoittaja Luna
Mari0,
mun mielestä sinun kasvojen malliin toimii monenlaiset hiukset, eli lähinnä sun omat mieltymykset ratkaisee  :)
Mieti ennen kaikkea sitä että oletko valmis opettelemaan hiustenlaittoa ja ennen kaikkea jaksatko kuinka aktiivisesti muotoilla hiuksiasi. Jos aika pitkänä pidät niin ponnarille tukka on helppo laittaa, mutta jos auki haluat pitää ja että se näyttäisi jokseenkin samalle kuin jossain noista kuvista niin se kyllä vaatii laittamista. Suurelle kiharalle on varmastikin helpompi saada kun on taipuisat hiukset olemassaan.

Jos haluat kerrostaa voimakkaasti niin kannattaa huomioda se että sulla on käsittääkseni kapeahkot kasvot, ja jos föönillä tms taivutat hiuksia vielä kasvoille päin niin se saattaa hieman häivyttää piirteitä.

Mun mielestä sn kasvoihin vois sopia sellainenkin että leikkauttaa selkeän otsiksen ja pitää muuten tikkusuorana, tai sitten lisäksi hieman kerrostaa. Harkitse  :) Kuvia ei välttämättä kannata niin hirmu paljon katsoa ja niiden perusteella valita, koska kuvien hiuksien hienoksi tai vähemmän hienoksi tulkitsemiseen vaikuttaa niin paljon hiusten kunto ja onko kuvan henkilö omasta mielestä kaunis ym. Mieti että mikä sopii just sulle ja sinun kasvoihin, ja realistisesti sitä kuinka paljon olet valmis käyttämään aikaasi hiustenlaittoon!

Mut, nämä oli vaan mun ajatuksia  :)

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 12 Syys 2006, 22:47
Kirjoittaja Mari0
Kiitti Luna :)
Asiaa puhut kyllä. :) On tosiaan vähän hankalaa katsoa hiuksia katsomatta henkilöä, mutta muuten on vähän hankalaa alkaa miettiä millaiset haluaisi. Noista lähinnä suuntaa hain.
Itseäkin alkoi noiden Emma Watsonin kuvien jälkeen otsis himottaa, mutta sellaista ei ole sitten eskarin ollu, ja en tiedä miten onnistuisi vastaanhangoittelevan pyörteen kanssa, joka on tuossa juuri otsalla niin että ei saa suoraa eikä sivulla olevaa jakaustakaan kunnolla :D
En kyllä tosiaan mikään himotukanlaittaja ainakaan vielä ole (juurikasvun myötä voi tosin muuttua, tänäänkin mennyt koko päivä täällä :P), että sellainen tukka jota ei ihan hirveästi pitäisi laittaa olisi kyllä hyvä. Tämä nykyinen on minulta vaatinut lähinnä föönaamisen tai sen, ettei ainakaan märällä tukalla mene nukkumaan (--> kamalia pyörteitä sun muita takaraivolla :D). :P

Jos viitsisit vielä jonkin kuvan näyttää jos helposti löytyy, niin millaisia ehdottaisit. Saa ehdottaa ihan villejäkin juttuja, tulee ainakin enemmän valinnanvaraa ja alkaa ajatella sellaisiakin mitä ei ennen ole edes harkinnut. :)

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 13 Syys 2006, 21:25
Kirjoittaja Luna
Mistähän mä löytäisin semmoisen kuvan mitä tarkoitin...Joka tapauksessa mielessä on siis selkeä otsatukka ja siihen muuten pitkät hiukset. Sen pyörteesi suhteen ammattitaitoinen kampaaja osaa kyllä auttaa leikkaamalla ja suunnittelemalla millainen leikkaus sopii parhaiten ja käytännössä toimivimmin hiuksiisi! Rohkeasti vaan kampaajalle jonka tiedät olevan "hyvä"!  :)

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 13 Syys 2006, 21:48
Kirjoittaja Mena
Mun mielestä toi kakkosvaihtoehto oli kivoin. Ja siinä ei välttämättä haittais se pyörre tai siis ei tarvis niin pirusti taiteilla sen kanssa aamuisin. (Btw, oon ite pyöriny täl foorumil vissiin ainaki viime keväästä enkä mä vieläkään omista mitään muuta muotoilujuttuja ku hiuslakan  ;D Oon vaan niin laiska tappelee tän tukan kans aamuisin..)

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 13 Syys 2006, 22:06
Kirjoittaja Mari0
Tänään varattiin äidin kanssa aika molemmille kampaajalle, kahden viikon päästä tiistaina.. Nyt on vielä sitten hyvin aikaa miettiä :P Olisin jo halunnut aiemmin! :D
Hmm. Pitää tosiaan tuota otsatukkaa miettiä :) Sitähän voi sitten pitää sivullajakauksellakin oikeastaan, eikö? Jos tuollaisen Emma-pituisen tai pidemmän ottaa.. kai? :D

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 13 Syys 2006, 22:18
Kirjoittaja Luna
Varsinkin jos leikkautat hieman rikotun otsiksen niin näyttää kivalle sivulle laitettunakin! Ja jos huomaat ettet pidäkään otsiksesta niin esim. pinnillä sivulle vaan, kasvaa suht nopeasti pois ja sekoittuu sivuhiuksiin.

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 13 Syys 2006, 22:33
Kirjoittaja Mari0
Luna, alat pelottavan hyvin saada minua yhä enemmän vakuuttuneeksi :D Pelkään vain että sitten tuleekin ihan kamala ja hiukset ovat minulle kamalan tärkeät ja en ole tainnut koskaan mitään kovin räväkkää tehdä.. :D Mutta juu.. :)

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 13 Syys 2006, 22:44
Kirjoittaja Luna
Jos susta tuntuu ettet kuitenkaan halua leikkauttaa otsista niin älä ihmeessä leikkaa, voithan myöhemmin mennä leikkauttamaan pelkästään otsiksen. Älä anna mun tai muiden ylipuhua jos ei tunnu omalle jutulle  :)

Olen sitä mieltä edelleen että sun kasvojen muotoon sopii melkeinpä millainen leikkaus vain, on varmaankin yhtä hyvä otsiksella tai ilman! Eli lähinnä sun oma mieltymys ratkaisee. Vielä sulla on aikaa miettiä, ja kuten sanoin niin nopeastihan ne kasvaa takaskin.

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 14 Syys 2006, 06:54
Kirjoittaja Henriikka
Otsis ei kyllä musta kasva nopeasti. :) Toisaalta tarkoitus olisikin, että kasvaisivat yhtä pitkiksi kuin muut ( ...vyötärölle on aika pitkä matka.. ).
Mutta kyllä ne parissa vuodessa ovat miltein olkapääpituisiksi venähtäneet. Mikä sitten on kenenkin mielestä nopeasti. :) Ja mulla vielä oli tosi lyhyt otsatukka, jota nyt on tasoitettukin muutamaan otteeseen.

Malleista eniten miellyttää jotenkin Emman tukka, tuo otsis on söpö. :) Angelinankin tukka oli ihan hieno, mutta laittamista vaatii selkeästi enemmän jo..

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 14 Syys 2006, 09:27
Kirjoittaja Luna
Tarkoitin sitä että otsatukka kasvaa nopeasti pois mallistaan ja sen voi sekoittaa sivuhiuksiin helposti, kun käsittääkseni Mari0 halusi rikotun mallin. Jos pitää mittarina sitä että koska ne etuhiukset on takas selkäpituiset niin ei silloin varmaan kovin nopeasta vauhdista voikaan puhua.

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 14 Syys 2006, 17:06
Kirjoittaja Henriikka
^ Tuokin riippuu niin otsatukan paksuudesta.. Mulla oli niin paksu otsatukka, että ei se suostu oikein sulautumaan noihin muihin sivuhiuksiin ( tai jos saisikin, niin ei se hyvältä ja tasapainoiselta näyttäisi ).

Tarinan opetuksena taisi olla, että ei kannata leikata paksua otsatukkaa ellei aio pitää sitä. :)

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 16 Syys 2006, 19:51
Kirjoittaja Riiggis
Onpas nätti väri Angelinalla noissa MariO:n laittamissa kuvissa... Millä värillä saisin tuollaiseksi?  ??? Mulla on vähän vaaleammat ja raidoitetut hiukset tällä hetkellä.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 06 Tammi 2007, 01:29
Kirjoittaja Eydie
Mulla olis hämärä mielikuva hiusmallista, jonka haluan. Se olisi jotain ton Nicole Richien ja Victoria Beckhamin välimaastosta. Eli ei noin jyrkkää hiusten pitenemistä kuin Victorialla, mutta jonkun verran kuitenkin. Lisäksi mulla on nyt sivuotsis, jossa lyhimmät on kulmakarvoihin asti. Pystyykö noita yhdistämään kivasti? Ja ennen kaikkea sopiiko kyseinen kampaus mun pitkiin ja kapeisiin kasvoihin? Hiukset on ohuet ja kuva pitäis löytyä edelleen galleriasta. Väri olis todennäköisesti aika lailla noiden kahden välimaastosta, vaalanruskea.

Kuva

Kuva

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 07 Tammi 2007, 18:10
Kirjoittaja petomaani
Argh, tuli himotus miettiä pyöreille kasvoille sopivaa lyhyttä tukkaa, liki poikatukkaa. Oiskohan jollakin antaa vinkkejä sivustoille, joista kuvia vois tsekkailla? Lehtien sivut olen selaillut lävitte useaan kertaan. Onko tällä palstalla juureslaisista pyöreäkasvoisia+poikatukkaisia kirjoittajia?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 08 Tammi 2007, 06:11
Kirjoittaja Lilly Missy
Mua on alkanut himottamaan tällänen tän revityn tilalle
Kuva

On vaan lyhimmät tohon korvan paikkeille.... Mutta ens kerralla lampaajalla tapahtuu kyllä jotain joka auttaa tohon suuntaan. Toi värikin on kyllä niin :-* verrattuna tähän mun puhki blondattuun.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Tammi 2007, 11:40
Kirjoittaja emi
Lilly Missy kirjoitti: Mua on alkanut himottamaan tällänen tän revityn tilalle
Kuva

On vaan lyhimmät tohon korvan paikkeille.... Mutta ens kerralla lampaajalla tapahtuu kyllä jotain joka auttaa tohon suuntaan. Toi värikin on kyllä niin :-* verrattuna tähän mun puhki blondattuun.
On kyllä todella kaunis väri :-*
Mitähän sävyä tarkalleen?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 12 Tammi 2007, 18:37
Kirjoittaja Jadele
Nyt tekisi kauheasti mieli vähän repäistä ja leikata v-malli takatukkaan :)
tiedättekö löytyisikö jostain kuvia kyseisestä mallista?
mietityttää vain kun mulla on päältä lyhyttä ja alta takatukka pitkää ettei siitä sitten tulisi liian ohuen näköistä.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 16 Tammi 2007, 16:57
Kirjoittaja pinkpepper
Oon seuraavaksi hiusmallikseni ajatellut selllaista, että jossain tuolla takana olisi muita hiuksia pidempi kapea osio. Mutta en tiedä onko se vähän liian hupsu. Väriksi siihen ajattelin latvoista mustaa, muuten punainen. Muut hiukset olisivat tummanruskeat, hitusen punaisuuten taittuvat. Mihin kohtaan tuota pidempää hiusosiota teidän mielestä kannattaisi alkaa kasvattamaan? Hieman takakeskikohdasta sivummalle? Löytyisköhän tälläsestä netistä kuvaa (mallista, ei väristä), olisi helpompi hahmottaa, miltä se sitten todellisuudessa näyttäisi? Aikaahan tuon mallin kasvattamiseen kuluu, onneksi mulla on puolipitkät hiukset... Mistäköhän nämä ihmeelliset päähänpistot tulevat. Tämänkin keksin koulussa, kun oli niin tylsää...

Uusi hiusmalli minulle?

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 09:23
Kirjoittaja Meikku
Heippa. Etsiskelin itseleni uutta hiusmallia.
Naamani on ehkä vähän pyöreähkö, muttei kuitenkaan paljoa ja blondi olen. Etsisin uutta hiusmallia tähän vanhaan kuontaloon.

Hiukset ivat tällähetkellä reilusti 10 yli olkapäiden ja vähän kerroksittain. Haluaisin vielä enemmän ainakin latvoista, (siis kerroksittan) enkä halua hiuksistani pituutta pois. Niin ja minulla on yli kasvanut sivuotsis jota saa tasottaa, mutta sitä olen kasvattamassa kokonaan pois.

Tajuaako kampaaja tälläisen sepustuksen?

Tuossa yhden tutun hiukset, samaa mallia haluaisin minäkin, mutta miten selitän tuon leikkauksen kampaajalle, kun kuvaa eikä henkilöä ole mahdollista ottaa mukaan?

Siirsin viestisi tänne =). T. Kikka


Toimimaton linkki poistettu. -Hunis

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 17:19
Kirjoittaja Amilo
^kerro kampaajalle, että haluat rikotumman ja kerrostetumman mallin ja korosta, ettei pituudesta saa lähteä, mutta latva saa olla rikkonainen. Ainakin minä olisin tuosta sepustuksestasi ymmärtänyt mitä haet ;)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 20 Tammi 2007, 17:29
Kirjoittaja Hunajapupu
^Juurikin näin, ainakin mulla on kampaaja aina ymmärtänyt kun olen sanonut että rikotumpi ja kerrostetumpi malli mutta pituudesta ei saisi lähteä pois.

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Lähetetty: 19 Helmi 2007, 19:12
Kirjoittaja matskupupu
Tuo kakkos kuva näyttää aika mukavalle kun on siisti mutta silti vapautuneen näköiset hiiukset!

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 27 Touko 2007, 12:56
Kirjoittaja zubi
Tämä linkki on saattanut olla täällä joskus ennenkin, mutta laitanpas nyt halukkaille vielä tähän, koska itse yllätyin iloisesti. Tuolla on runsaaasti tosi kivoja hiusmalleja koottu niin julkkiksilta kuin taviksiltakin. Itse sain paljon ideoita ja yritänkin hillitä itseäni, etten heti huomenna varaa kampaaja-aikaa.

http://www.hiukset.info/

SATC:n Charloten ♥ hiukset ♥

Lähetetty: 10 Kesä 2007, 13:45
Kirjoittaja nougat
Olen pitkään etsinyt oikeaa tapaa muotoilla hiuksiani, mutta eipä sellaista ole ennen löytynyt. No kiitos kuitenkin Sinkkuelämän uusintojen, sillä bongasin Charloten iiik niin ihanat hiukset. Minulla on tummanruskeat hiukset ja pituutta aika lailla saman verran mitä Charlotella. Hiukseni eivät ole extra-paksut, mutta hyväkuntoiset ne ovat.
Olen kuitenkin niin käsi hiustenmuotoilun kanssa, etten onnistunut saamaan läheskään charlottemaisia kampauksia aikaiseksi. Siispä muutama kysymys:

1.) Miten minun pitäisi kammata hiukseni? Jakaus tms..

2.) Mitä muotoilutuotteita minun pitäisi käyttää?
Minulta löytyy hyvä valikoima Tigiä, Redkeniä ja Kerastasea

3.) Mitä apuvälineitä minun pitää käyttää?
Omistan vain hyvän hiustenkuivaimen, mutta voisin harkita jotakin max. 100€:n hintaista muotoilulaitetta. Rullia ja papiliontteja löytyy huonosti myöskin.

4.) Muita ohjeita avuttomalle? ;)

Tässä vielä ihanaisia kuvia fanittamistani hiuksista?
Kuva


Kuva

Yhdistetty tänne. =) T. Kikka

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Kesä 2007, 15:28
Kirjoittaja heijji
Tuli totaalinen kyllästyminen tähän ritsikkapituiseen, päätämyöten menevään lettiin  :-\ Jotain tällaista olen ajatellut leikkauttaa:

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6429
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... tyl1=Aveda

Pituudesta lähtisi siis aika paljon pois, mutta tuntuu että sitä just haluan nyt. Enpä sitten tiedä miten tuollainen leikkaus sopisi hiuksilleni.. Pitäis kai vaan rohkeasti kokeilla :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 18 Kesä 2007, 13:14
Kirjoittaja assta
Tuli totaalinen kyllästyminen tähän ritsikkapituiseen, päätämyöten menevään lettiin. Jotain tällaista olen ajatellut leikkauttaa:

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6429
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... tyl1=Aveda
Aivan ihania malleja nuo molemmat, erityisesti tykkään tuosta alemmasta.
Tosi kivan ja kevyen näköinen (:


    Minulla on ollut jo vuoden ajan aika tasapitkät, olkapäille ylettyvät, hieman luonnonkiharat tummanruskeat hiukset ( otsatukkaakin löytyy hieman ) ja olen jo oikeastaan aikalailla kyllästynyt tähän tyyliin. Kasvoni ovat aika kapeat, joten pitkä malli ei ole kovin edullinen naamalleni  :(

Jotain tämän tapaista leikkausta ajattelin, mutta mietin että millähän tavalla hiukset saisi pysymään tuolla lailla nätisti pöyheänä ja suht suorana.. Suoristusraudalla kun tuntuu tulevan aina niin lätistynyt kampaus  ;D
Ja mitä mieltä olette tästä mallista, miltähän näyttäisi hieman luonnonkiharassa hiuksessa ?

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=7915&month1=1&pg=1&styl1=Regis

Tuossa tuo linkki  :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 09 Syys 2007, 17:10
Kirjoittaja nukka
Ensi viikolla pitäisi varata aika kampaajalle mutta hiusmallista ei ole vielä mitään tietoa. Nyt hiukset ovat kerrostetut ja aika pitkät. Otsis on jo ihan ylikasvanut. Lisäksi nämä on aika luonnonkiharat.

Jotain tämän tyylistä haluaisin, tässä ekassa kuvassa värikin olisi aika lailla semmoinen mikä miellyttää http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... M%20Salons

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=6429

Tuolta löytyy mun kuvia, jos osaisitte kuvan perusteella paremmin neuvoa että mikä mulle sopis :)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Ssannna-

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Syys 2007, 23:36
Kirjoittaja Sanguine
Mulla on ollut tosi pitkään keskijakauksella oleva, rintsikkapituinen tukka, ja kaipaisin jotain piristystä, mutta en tiedä mitä. Otsatukka oli (nyt kasvanut vähän silmien yläpuolelle, pidän pinneillä  :P), mutta en oikein pitänyt siitä, koska mulla on aika rasvainen otsa, ja hiukset rasvoittuu muutenkin nopeasti, joten tuntui aina siltä, että otsis on ihan öljyinen ja lähmäinen, ja aina huonosti laitettuna.  ::) Joku kevennys hiuksiin olisi kiva, mutta en haluaisi pituudesta pois. Osaako kukaan suositella mitään hiusmalleja?

Kasvot muulla on pyöreähkön malliset, ja hörökorvani haluan piilottaa.  :D

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 04 Tammi 2008, 02:01
Kirjoittaja Ziru
^ ystävälläni on pyöreät kasvot, ja kampaaja suositteli hänelle semmoisia hapsuja kehystämään kasvoja, jotka voi sitten taivuttaa poskille ja sivuotsistakin suositteli :)

Jos ei sulla ole, niin kannattaa ottaa latvoihin kerrostuksia. Pituutta ei lähde, jos tekee esim. vain muutaman kerroksen. Hiukset laskeutuvat tällöin kauniimmin. Jos taas väristä puhutaan, niin itse tykkään paljon latvaraidoista, joilla saa mukavaa piristystä pitkään ja tylsän värisen tukkaan :)

NO kysynpäs tässä samalla sitten miltä teistä ihmiset kuullostaisi.. Semmoiset hiukset kun Kiivillä on hiusmuutoksia-ketjussa sivulla.. Pitääpä käydä katsomassa mikä se sivu oli.. Niin tuommoiset, mutta kokonaisuudessaan lyhyempänä, eli jokapuolelta 10-5cm pois (takaosa hiuksista yltäisi juuri siihen missä selkä alkaa/niska loppuu), melkein tasapaksu ja kihara. Laittaisin siis permanentin, isoilla rullilla, ettei siitä tulisi mitään ihan säkkärää. Sitten ois otsatukka. Joka jäis suoraksi. Värinä tällä hetkellä on tumma hiekka/erittäin vaalearuskea jossa paljon paksuja huppuraitoja, jotka vaalensi kokonaiskuva todella paljon, eikä hiukset edes näytä "raitaisilta" kun raitoja on niin paljon että ne sulautuvat joukkoon. Vaikeahan tätä on selittää :-\ Mutta jos joku ymmärsi niin antakaa tulla mielipiteitä! :)

Tässä linkki Kiivin ihanaan tukkaan http://juurikasvu.org/smf/index.php?topic=2552.915

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Tammi 2008, 10:57
Kirjoittaja Iia
Hiusmalli ollut haussa 30 vuotta.  ;D Tällä hetkellä hiukset 40 cm pitkät, tavoitteena 50cm. Pituus on aina vaihdellut  mutta malli ollut aina tylsä tasapitkä. Tällä hetkellä on suht raskas otsatukka, siitä vois periaatteessa osan yrittää kasvattaa pitemmäksi. Mutta minkälaista mallia takatukkaan?? Kuva kasvustosta löytyy hiuslaatuketjun sivulta 17. Vaalet raidatkin vois olla ihan jees, tummaa vaikutelmaa keventämään, ehkä...

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Tammi 2008, 11:20
Kirjoittaja Ziru
^ Mun mielestä sun kannattais keventää hieman, jo sillä saa paljon kevyemmän tuntuman. Ja eihän sitä tartte ensin paljoa keventää, ottaa ekaks vaikka vaan ihan vähäsen, ja sitte lisää jos siltä tuntuu. Sillä tavalla vain että latvat lasketutuu kevyemmin. Esim. Yksi kerros vaikuttaa jo paljon verrattuna tasapitkiin.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 20 Tammi 2008, 16:32
Kirjoittaja d&c
Hei!

Mulla on nyt ollut tällaiset hiukset:
http://irc-galleria.net/archive.php?nick=guerlainn&image_id=72415082

Tekisi mieli saada paksumpi otsis: http://irc-galleria.net/view.php?nick=[ ... d=43171213
Tuollaista olen miettinyt, saisikohan tuohon pehkoon? Pitäisi vain saada näyttämään tuuheammalta.  ::)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 21 Tammi 2008, 21:32
Kirjoittaja Tristy
Mulla ei ole ollut moneen vuoteen mitään fiksua mallia hiuksissa ja nyt mun tekis niiin paljon mieli leikkauttaa hiukset lyhyiksi. Mulla on viimeksi ollut lyhyet hiukset muistaakseni 15-vuotiaana, joten mä en tiedä kuinka hyvin mulle edes sellaiset sopii. Muutos tietäisi noin 20-25 hiussentistä luopumista ja mä en tiedä raaskinko mä luopua niistä :P Toisaalta sitten pääsisin käyttämään tosissaan noita muotoilutuotteita, joita olen kaappiin säilönyt. Ja pidän hiuksia nytkin suurimmaksi osaksi kiinni, koska ne ovat niin ohuet. Tässä mallit, jotka olisi suunnilleen sitä mitä haluaisin, rikotun otsatukan tahtoisin vaan lisäksi:

http://www.villikihara.fi/index2.php?op ... &Itemid=27
http://www.villikihara.fi/index2.php?op ... &Itemid=27

Tykkään ensimmäisestä vaihtoehdosta itse enemmän. Osaako kukaan, joka on nähnyt mun kuvan, sanoa, että kannattaako mun luopua niistä 25 sentistä? :D

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 21 Tammi 2008, 21:56
Kirjoittaja Ziru
^ En oo nähnyt kuvaas, mutta määkin tykkään enemmän ensimmäisestä vaihtoehosta :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 22 Tammi 2008, 07:59
Kirjoittaja zubi
Ninja kirjoitti: Tuollaista olen miettinyt, saisikohan tuohon pehkoon? Pitäisi vain saada näyttämään tuuheammalta.  ::)
Tottakai saisi. :) Ja varmasti helpostikin. Sulla näyttää olevan paksut hiukset, vaikka eihän kunnon otsis niitäkään välttämättä vaadi. Nyt vaan kampaajalle ja pyydät selkeämpää ja paksumpaa eli kauempaa takaa lähtevää otsatukkaa ja tottuttaudut myös pitämään sitä edessä, voi aluksi tuntua vähän hassulta.

Tristy: ihania malleja molemmat! Mä haluaisin itsekin tuollaiset hiukset ihan hurjan paljon, mutta yritän nyt vielä taistella tässä kasvatusprosessissa. Kuviesi perusteella nuo sopisivat varmasti tosi hyvin. Noilla malleillahan on melko paksut hiukset, mutta tuttavallani on hyvin ohuessa tukassa tuon tapainen  vaalea malli ja sekin näyttää oikein hyvältä. Mun mielestä siis kannattaa leikata.  ;)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 22 Tammi 2008, 09:30
Kirjoittaja Iida
Mulla on ollu pitkään polkkatukka sivujakauksella ilman mitään jippoja. Nyt olen ajatellut vähän otsahiuksia, mutta mulla on hiukan traumoja lapsuudesta, kun äiti leikkasi mulle otsatukkaa pottamalliin keittiösaksilla..  ;D Näistä ajoista on jäänyt mieleen, että ei mulle tosiaankaan sovi minkäänlainen otsatukka.. Mitä mieltä juurekset ovat? Tuossa alla pari kuvaa, josta näkyy, että tuota otsaa multa löytyy, eli voisi sitä jonkinlaisella karvalla hiukan pienentää..  ;D Silmälasit mulla on aina päässä, joten ne täytyisi ottaa huomioon otsatukan mallissa.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Opacity&image_id=57426087 http://irc-galleria.net/view.php?nick=Opacity&image_id=68350754

Myös muita malliehdotuksia otetaan toki vastaan. Olen ihan lyhyttäkin miettinyt, mutta siitäkin on traumoja..  :D Ja mulla on kumminkin aika pyöreä naama, joten voi näyttää hassulta..

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 22 Tammi 2008, 09:50
Kirjoittaja Mellie
^Tällä sivulla: http://www.bosshairstyles.com/bangs-fringe-05.htm se alimmainen kuva vasemmalla on mielestäni ihana ja ehkä sopisikin sinulle Iida? Olen kyllä tosi huono sanomaan mikä sopi kellekin, ehkä joku muu voisi sanoa mielipiteensä tästä! :) Ja riippuuhan se varmaan paljon hiusten paksuudestakin jne..

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 22 Tammi 2008, 09:59
Kirjoittaja petomaani
^^tai Katie Holmes- tyylinen etutukka?

Kuva

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 22 Tammi 2008, 10:17
Kirjoittaja veera
tuo tristyn ekassa linkissä oleva tukka on iiihana :-* mulla itsellänikin on melko ohuet hiukset ja aion taas kohtapuolin leikata nämä lyhyiksi. pitkänä näyttää niin littanalta eikä tuuheutta saa oikein millään ilman hiusten rääkkäämistä. lyhyenä on paljon helpompi laittaa ja näistä saa oikeasti jopa paksun näköiset. lyhyitä hiuksia voi myös foonata rauhassa ilman huolta kamalasta kuivumisesta. mutta toisaalta lyhyttä on sitten pakko laittaa aina, koska se näyttää ihan hirveältä laittamattomana ainakin itselläni. tuollaista polkkamallia olen itsekin ajatellut, sen lyhyempää en halua. leikkaa vaan tristy sinäkin, kyllä mä uskon että sopii :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 22 Tammi 2008, 13:27
Kirjoittaja Tristy
Kiitos kannustuksesta :D Varasin tänään ajan ja pääsen leikattavaksi jo huomenna, en siis voi enää peruakaan. Apua. ;D Tulostan ton ensimmäisen mallin mukaan, toivottavasti leikkaus onnistuu ja näytän vielä paremmalta. ;) Voin laittaa kuviakin sitten huomenna, jos saan kameran lainaksi siskolta.

Edit: Pahoittelen hymiöiden väärinkäyttöä

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 23 Tammi 2008, 09:50
Kirjoittaja Mellie
Jospa minäkin kyselisin täältä, kun kuitenkin mietin tätä joka päivä! :P Eli unelmahiukseni näyttävät tältä:

KuvaKuva

Kuinkahan vaikea tätä (ensimmäinen kuva) olisi muotoilla, kun omistan luonnonkiharat hiukset (hiuslaatuketjun sivulla 16 on kuva kiharoistani)? Pitäisiköhän aina ensin suoristaa raudalla ja sitten pöyhöttää, kun mun hiuksissa on kuitenkin selvää kiharaa..? Tai föönata jotenkuten suoraksi ja sitten muotoilla vahalla? Entä jos jätän ne kiharaksi, niin olisikohan pinneillä helppo saada kiharana tyhmän näköisenä sojottavan "otsis-osion" piiloon..? Kyllä kai tämä malli onnistuu ihan normi-paksuihin hiuksiin? Ajattelin kyllä ensiksi kasvattaa hiuksia vähän enemmän, että mallista ei tule liian lyhyt.. Paaaaljon kysymyksiä, toivottavasti joku jaksaa vastata! ;D

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 23 Tammi 2008, 10:20
Kirjoittaja Gigli
^ Mulla on ollut ihan täsmälleen tuo leikkaus ja mallina käytettiin kampaajalla juurikin tuota kuvaa (Mallilla on muuten saleen tuuhennokset...). Hiuslaatukin on kokolailla sama kuin sulla ;D Muotoilun hoidin noin kun sanoit: suoristus + pörrötys. Pelkkä föönaaminen ei oikein riittänyt, vaan rautoja piti käytellä, jos halusi kestävämmän lopputuloksen. Kiharalle puristelukaan ei oikeen skulannut, kun efekti oli hieman liian anitahirvonen.

En kyllä suosittele tota mallia luonnonkiharoille, kuten en mitään veitsellä revittyjä malleja.  Latvat pörrööntyivät ja hapsuuntuivat järkyttäviksi ja niiden taltuttaminen oli joka aamu työn ja tuskan takana. Varsinkin nuo ihan päälle leikattavat lyhimmät osiot kieppuivat miten sattuivat. Kun tukka kasvoi tuosta mallista yli, leikkautin tämän (saksilla):

Kuva
Tuo malli on oikeastaan vähän niinq tää.

Tuon pidemmän mallin kanssa oli huomattavasti helpompi elää ja muotoilumahiksia oli enemmän. Tuo mallihan on päältä pidempi ja siinä on vähemmän kerrostusta kuin Emmi_h:n kuvissa.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 23 Tammi 2008, 10:43
Kirjoittaja Mellie
^Anitahirvonen!?!? EIII! :o Voiskohan sen leikkauttaa saksilla vähän "pehmeämmäksi"? Tuo sinun kuvasi mallikin on kieltämättä ihana.. Mutta pelkään että tuo otsis tulee liian ylhäältä jotenkin.. Että mun naama/pää näyttäis liian pitkältä, ehh.. Mutta tuota mallia varten pitäis kasvatta hiuksia vielä pitemmäksi. No saanpahan sitten miettimisaikaa! Miks pitää olla niin vaikeeta! (Odottelee vielä muita mielipiteitä :))

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 23 Tammi 2008, 12:18
Kirjoittaja Iia
Osaako joku sanoa miten tuollaiset leikkaukset kuin Emmi_h ja Gigli laittoivat toimivat tosi sileässä ja liukkaassa hiuslaadussa? Yksittäinen hius on tosi ohut, mutta niitä on ihan mukavasti, että ihan ohut kuontalo ei ole kyseessä.  :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 25 Tammi 2008, 16:23
Kirjoittaja porsas
Auttakaa  :( olen lopullisesti kyllästynyt ohuisiin ja harvoihin hiuksiini. Nämä on hiukan u-malliin leikatut eli lyhenevät eteenpäin tullessa, mutta näyttävät kuitenkin ihan tasapitkiltä. Ovat yli olkapäiden ja latvoista kevyesti kerrostetut. Väri on melko tumma hennattu, joten jakaus näyttää leveähköltä kun päänahka on vaalea. Kuvia löytyy irc-galleriasta nimimerkillä piglettti (huomatkaa 3 t:tä).
Millainen malli näihin kävisi? Olen vähän miettinyt että jos lyhentäisi edestä reilusti (eli lisäisi u-vaikutelmaa) ja leikkauttaisi sivuotsiksen, mutta onko ihan hullu idea? Otsikseen ei kuitenkaan kauheasti riittäisi hiuksia ja ne pitäisi vetää siihen niin pitkältä. Enkä tykkää käyttää muotoilutuotteita, tahdon että hiukset näyttäisi hyvältä ilman.

Arvostaisin todella jos joku osaisi edes jotain ehdottaa  :-\

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 26 Tammi 2008, 12:14
Kirjoittaja Ziru
^ Kuullostaa kivalta, mutta kannattaa varautua siihen että ne lyhyemmät hiukset taittuu mihin sattuu jos et halua käyttää muotoilutuotteita. Itsella ainakin kumpikin puoli kääntyy samaan suuntaan, olikos se vasemmalle, en muista enää  :D Ja liian paljon kerrostetut hiukset näyttää väkisinkin ohuilta, jos ei jaksa föönäillä pääalaspäin (varsinki jos on perussuomalainen liukas tukka). En halua itselle enää koskaa liian kerrostettuja, vaan tykkään ihan niistä latvakerroksista :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 26 Tammi 2008, 16:24
Kirjoittaja porsas
Pistin pikkusiskon leikkelemään näitä vähän, lyhensi edestä aika reilusti mutta niin, että lyhimmät hiukset yltää vielä silmien yli. Aika kivalta näyttää, joskus voi sitä kunnon otsistakin ehkä sit harkita  :D

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 03 Maalis 2008, 22:28
Kirjoittaja funky_chicken
Tähän ketjuun sopii varmaan parhaiten tämä mun pohdiskeluni. Joku ystävällinen mode saapi siirtää, jos keksii paremman paikan rönsyistä tai muualta. :) (pitäisi muuten olla joku tukka-apuketju!) Nyt on Tsiikkenillä tukkakriisi!!!

Meinasin skannata kasan kuviani yli vuosikymmenen ajalta, mutta jätän sen toistaiseksi tekemättä. Kuten moni varmasti tietää, mulla on ollut kaikenlaisia malleja päässäni - pitkästä tummasta spiraalikiharasta 16-milliseen blondiin ja kaikkea mahdollista siltä väliltä.

Tilanne on nyt tämä: menen tämän kuun lopussa kampaajalle ja aion joko pitää tukan pitkänä tai pätkäistä lähes kaikki pois. Mitään välimuotoa en halua, sillä olin liian pitkään (i.e. vuosia) siinä välivaiheessa ja sellainen akselilla ylikasvanut lyhyt--polkkatukka ei vaan sovi mulle, vaan se korostaa paksuja poskia.

Itseäni himottaa lyhyt ja helppo hius - ja ei siis mikään polkka, vaan ihan lyhyt ns. poikatukka (inhoan tuota termiä), mutta poikaystävä on ihan kauhuissaan. Se on jo kerran järkyttynyt mun "normaalista" tukkavaihtelustani (suht perustukasta tuli musta-punaoranssi graafinen leikkaus siipoilla ja kaljuilla pulisongeilla...) ja se oli tosi kova pala molemmille, meinasi tulla ero, kun se oli seurustelun alkuaikaa. Siltikin katselen vanhoja kuvia erilaisista lyhyistä hiuksistani ja haaveilen, että vielä joskus...

Lyhyen hiuksiston kanssa näytän vanhemmalta, ehkä ikäiseltäni? ;) Saisi vaan pörröttää ja mennä. Mulla kolkuttaa takaraivossa kommentti, minkä sain Lontoossa ollessani 1996-97, kun kävin Toni&Guyn kampaamokoulussa hiusmallina: siellä yksi kampaaja pätkäisi mun tukan, kun se sanoi, että olen lyhyttukkatyyppi henkeen ja vereen. Mikä on varmasti osittain totta.

Toisaalta on tosi kiva kun on pidempi tukka pitkästä aikaa - viimeksi mulla on ollut näin pitkä 8 vuotta sitten. Takaa tämä on jakauksesta latvaan reilu 40 cm. Mikä poikkeaa aikaisemmasta pitkästä on se, että tää on tosi rikottu ja kerrostettu = ohennettu. Suoristettuna ja sileänä korostaa mun kasvojen pitkää ja alapainotteista muotoa - ei hyvä! Täytyy siis jotenkin aina kohottaa tai kihartaa, ellei kiharru itsestään. Mutta se taas saa aikaan todella pörhöisen tuherotunnelman, kun hiuslaatu on karkea ja luonnontaipuisa.

Hyvinä päivinä tää on tosi nätti ja naisellinen, mutta useimmiten pidän hiukset kiinni. Lisäksi latvat kuivuu ja haaroittuu helposti, vaikka olen hoitanut tätä päätä viime vuoden aikana enemmän kuin ikinä, kuin kunnon juures konsanaan! Okei, harvemmin olen käynyt kampaajalla, kun ei vaan ole varaa. Enivei, poikaystävä tykkää kun on tukkaa mistä tarttua ja mitä kieputtaa sormen ympärille. Ehkä jos opettelisin laittamaan tätä erilailla, niin lopputuloskin olisi parempi? Tykkään tästäkin loppujen lopuksi tosi paljon, vaikkei välttämättä näytäkään aina niin hyvältä.

Mitä naisen täytyy tehdä tällaisessa tilanteessa? Leikata vaiko eikö? Ollako vai eikö olla? Kumpi vai kampi?

Hiuslaatuketjusta löytyy joulukuun tilanne (väri on haalistunut ja kellastunut tuosta, siihen älkää kiinnittäkö huomiota) ja kesän luomulaineet. Lisäsin sinne myös sen tutun ja turvallisen värikartan, mistä kuitenkin puuttuu monta mun suosikkimallia eDk eli ennen digikameraa.


Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 03 Maalis 2008, 22:55
Kirjoittaja Tristy
Mä en halua aiheuttaa teille mitään parisuhdekriisiä tukkakriisin lisäksi (;)), mutta mun mielestä se sun lyhyt erittäin vaalea tukka on tosi makeen näköinen. Tykkään kyllä tuosta suht lyhyestä mustasta myös, jossa punaista edessä. Toisaalta nuo vaaleat kiharat on myös todella kivat. Vaikea valinta. Mä ymmärrän kyllä hyvin sun pohdiskelut, itse mietin hiusten lyhentämistä reilut puoli vuotta, kun mietitytti miehen asenne lyhyisiin hiuksiin. Päätin kuitenkin leikata ja heti tuli kommenttia, että lyhyet sopii mulle paremmin kuin pitkät. Mutta teillähän on tämä tilanne jo ollut ja miehen kanta selvä, joten on vähän hankalampi paikka. Ehkä mies tottuisi ajatukseen lyhyestä tukasta, jos leikkaisit ensin sellaiseen pituuteen, josta vielä saa kiinni, mutta malli olisi kuitenkin selkeästi lyhyt? Siitä sitten lyhentämään kun(/jos) mies sopeutuu ajatukseen. Toisaalta kiharatkin näyttäisi toimivan sulla erittäin hyvin, voisitko pitää niitä useammin? Jos niihin saisi sellaisen leikkauksen, että olisi helppo laittaa. Mä en kyllä osaa sanoa oikein mitään luonnonkiharasta hiuksesta ja siihen sopivista leikkauksista, kun itsellä on ihan piikkisuorat hiukset. :P

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 03 Maalis 2008, 22:57
Kirjoittaja Ziru
^^Musta sulla on tosi kauniit luonnokikkurat hiukset, tosin ehkä vähän "tylsät" siihen nähen mitä sulla on ollut, meinaan esim tuota ylempää kuvaasi. Mää en noita lyhyeksi leikkais, musta nuo on just täydelliset, ei liian kiharat vaan juuri sopivat. Kyllähän vaihtelu tottakai virkistää, eikä sitä poikkista kannata nyt ihan täysin pelkästään kuunnella. Sanomaani vaikuttaa tottakai se että itse pidän pitkistä tukista, tai siis "pitkistä" eli juurikin hartipituisista. Ehdottaisin että leikkaisit pituudesta viisi tai kymmenen senttiä pois, mutta itse taidat olla sitä vastaan. Itse oon myös tällä hetkellä ihastunut takaa lyhyempään ja edestä pidempään tukkaan, joka näyttää tosi hyvältä tuommoisilla kikkuroilla. En osaa sen tarkemmin sanoa mikä sulle sopis, kun en sun kasvon piirteitä tiedä, mutta sen verran osaan sanoa että sulla on kyllä tosi kaunis tukka tällä hetkellä. :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 04 Maalis 2008, 23:10
Kirjoittaja keijukainen

En tunne sua FC ollenkaan ja katsoin tietenkin vieraan silmin noita sun tukkakuvia, mutta täytyy ensiksi nostaa hattua siitä miten monta rohkeaa ja hienoa hiustyyliä olet kokeillut! Mä oon ihan vihreänä kateudesta, miten olenkin näin pitkään jämähtänyt samantyyliseen malliin kun ne hiukset kuitenkin aina kasvavat takaisin?! Etenkin siinä "värikartassa" alarivin toinen oikealta olisi kovasti mun omaan makuuni. Voisitko millään vähän jakaa tuota muutosrohkeutta muillekin?  ;)

Kyse oli kuitenkin sun tyylistä ja nuo sun kesäkiharat on kyllä tosi ihanat ja supernaiselliset. Toisaalta katsoessani nuo kuvasi läpi mulle jäi jälkikäteen vahvimmin mieleen ne lyhyet mallit, etenkin se hopean(?)vaalean värinen. En ihmettele jos sulle on sanottu, että olet lyhyiden hiusten tyyppiä! Vaikka en ole sinua koskaan tavannut, niin jo noista kuvista näkee miten hyvin lyhyt malli sopii sinulle.

Mitä kommenttia muuten sait poikaystävältäsi siitä suosikkimallistasi?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 05 Maalis 2008, 10:33
Kirjoittaja funky_chicken
keijukainen kirjoitti: Voisitko millään vähän jakaa tuota muutosrohkeutta muillekin?  ;)
Myyn sitä eurolla kilo, postimaksut vastaanottajalle ;) Ei vaan, suuri kiitos menee mun kampaajalle, johon luotan täysin. Tukkaa se vain on ja se kasvaa kyllä takaisin! Mä saan tukkamuutoksesta aina hirmuisesti uutta puhtia elämään ja itsetuntoon - kuulostaa varmaan höpöltä, mutta niin se menee.
keijukainen kirjoitti: Mitä kommenttia muuten sait poikaystävältäsi siitä suosikkimallistasi?
"Kunhan et tuota lyhyempää kaavaile" eli se ei tykkää yhtään siitä mun toisesta suosikista, ylikasvaneesta 16-millisestä hopeanvaaleasta. En tiedä mitä se pölhö oikein pelkää.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 05 Maalis 2008, 16:03
Kirjoittaja keijukainen
funky_chicken kirjoitti:
keijukainen kirjoitti: Mitä kommenttia muuten sait poikaystävältäsi siitä suosikkimallistasi?
"Kunhan et tuota lyhyempää kaavaile" eli se ei tykkää yhtään siitä mun toisesta suosikista, ylikasvaneesta 16-millisestä hopeanvaaleasta. En tiedä mitä se pölhö oikein pelkää.
Voi itku, miten voi olla innostumatta niin hienosta tukasta?!
No eipä nuo "ajan hiukseni pois"-ehdotukset ole saanut meilläkään hirveästi kannatusta, vaikka olen edelleen sitä mieltä että ainakin kerran elämässä pitäisi kokeilla kaljuakin. Toisaalta olisihan sekin tosi kiva jos kampaajasi löytäisi jonkun sinulle uuden ei-miehiä pelottavan, mutta lyhyen ja räväkän mallin millä voisit miehellesi todistaa että  hänen mielipiteensä olivat vääriä!


OT: Onko tämä mun hallusinaatioita vai olikos tässä ketjussa vielä aamupäivällä Zubin viesti ja pohdintaa hänen tulevasta hiusmallista..?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 14 Maalis 2008, 19:23
Kirjoittaja Silfide-
http://www.halens.fi/resources/products/84/030984/174058.jpg

Tollasseet hiukset kyl himottais. Mut mietin vaan et onkohan ittelläni liian ohuet hiukset... Ja vielä ainakin liian lyhyet ;)

Mutta mitä mieltä ootte noista? Ja sopiiko vähän pyöreäkasvoisemmalle?

Muoks.

No juu tottakai ne saa tollasseiks ku vähä tupeeraa. :))

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 15 Maalis 2008, 19:47
Kirjoittaja Mella
Mie löydän aina todella mahtavia hiusmalleja Blonde Hair-lehdestä. Ostan noita säännöllisen epäsäännöllisesti (ei tosin ilmesty kuin 6krt/v) ja noista olen nyt katsellut paria todella ihanaa mallia, joista toinen on tehty muodonmuutoksena lukijalle. Kasvattelen nyt tukkaa, että saisin tukastani mahdollisimman samanlaisen kuin kuvassa. ;)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 18 Maalis 2008, 19:02
Kirjoittaja keijukainen
Nyt tarvittaisiin juuresten mielipiteitä mun tulevasta hiusmallista. Olin jo päättänyt leikkauttaa yli leuan jäävän rikotun polkan, mutta nyt kuitenkin houkuttaisi lyhyempi malli. Kasvojen mallia näkyy hiuslaatuketjussa, vaikka ujoudessani vielä niitä peittelin ja hiusten väri tulee ainakin toistaiseksi olemaan tuo punainen. Olisiko hyviä ehdotuksia lyhyelle mallille huomioiden hiusten lasisuus ja pyöreät kasvot? Kai se kampaajakin osaa huomenna jotain ehdottaa, mutta ois kiva kun ois jotain suuntaakin näyttää.. Epätoivo iskee!

Siitä polkasta vielä sen verran, että aloin miettimään onko niskasta eteen pitenevä polkka jo kovin mennyttä muotia kun ainakin viime keväänä ko. malli tuntui olevan jokaisella  (etenkin otsiksen kanssa) unkarilais- ja kroaattinaisella kun siellä siihen aikaan oleskelin..

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 13:46
Kirjoittaja petomaani
^oisko näissä jotain, mikä miellyttäis..?
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... %20Stephen
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... everly%20C
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... %20Express (myönnetään, tää on mun omia suosikkejani.. ;) )
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... yl1=L’anza (upee leikkaus, väristä en niinkään tiä sanoa..)
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... bow%20Room

Tässä näin enshätään.. Sulla on hyvänmalliset kasvot, joihin sopivat kyllä melkeen mimmoset hiusmallit vaan.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 14:10
Kirjoittaja pekaani
^ Kiitti kovasti! Noi on just niitä, joita oon itsekin miettinyt aiemmin. Varsinkin tuo, jonka mainitsit suosikiksesi  :D Kivaa, nyt mulla on jonkun muunkin ihmisen "tuki" noiden tyylien suhteen  :)

Noissa on kyllä tosiaan potentiaalia, toisaalta en tiiä haluaisinko välillä vähän pidempää mallia, ettei tarvis koko ajan olla leikkaamassa, plus että voisin testata jossain vaiheessa kiharaa hiusta. Oon semmoisesta haaveillut, en oo vaan ikinä koittanut. Että josko noista laittamiasi kuvia vähän varioisi, pidempää, revittyä niskahiusta tms, ja edestä kuvien mukaista..

Noista kahdesta viimeisestä en oo niin varma. Musta tuntuu että tuo lyhyt malli tekee mun päästä ihan tajuttoman ison. Sitten taas tuo toinen ois makea, mutten osaa ajatella miltä se näyttäisi ilman hurjaa laittamista.
(edit. poistin sen kaameen kuvan tästä :D)



Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 31 Maalis 2008, 21:42
Kirjoittaja petomaani
Ensmes jonninmoinen "irokeesi", keskeltä, edestä ja takaa pidempää, sivuilta lyhempää? Yhdellä tuttavallani (nainen) on sellainen leikkaus ja sopii, kun mimmi on hypersporttinen ja rock tyyliltään. Sua kattelin kans aika rockiksi - plus että sulle tosiaan sopii mimmonen tyyli vaan, kun omistat sopivat kasvot  :)

Tässäkin ois aika rock..
Kuva

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 01 Huhti 2008, 11:09
Kirjoittaja pekaani
^ Toikin on kyllä tavallaan aika veikeä, tosin en halua hiuksiini välttämättä hirveän suuria kontrasteja värien suhteen. Tiedä sitten kuinka hyvältä tuo tyyli ilman niitä näyttää.

Mutta oon kyllä aika vakuuttunut, että lyhyessä tyylissä pysyttelen, kun noita sun laittamia kuvia katselin + omat samansuuntaiset ajatukset! Kiitos kovasti ideoista! (joita saa tietty vieläkin laittaa, jos sattuu osumaan kohdalle..) :D

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 07 Huhti 2008, 09:47
Kirjoittaja kivi
Hiuskriisiä pukkaa jälleen, mulle näitä ei kovin usein tulekaan.  :P Olen siis urhoollisesti yrittänyt kasvattaa hiuksiani, mutta alkaa vähitellen kyllästyttää tämä harakanpesä-look ja ennen kaikkea jatkuva keskeneräisyys. Jo vuosia tukka on aina ollut vaiheessa, joko olen ollut kasvattamassa tai harkitsemassa ihan lyhyttä. Nyt pisimmät hiukset ulottuvat juuri ja juuri solisluille, lyhimmät leukaan. Hiukset ovat aika paksut ja itsepäiset. Ne eivät ole kovinkaan taipuisat tai mitään, mutta niiden muotoilu on käytännössä mahdotonta. En ainakaan vielä ole keksinyt, miten näitä saisi mitenkään aseteltua tietyllä tavalla, vaan ne menevät juuri niin kuin tahtovat. Muotoilutuotteet näissä eivät pysy, ne tuntuvat katoavan muutamassa tunnissa. Pyörre päälaella vetelee kivasti hiuksia eteenpäin. Tätä täytyisi ohentaa mielettömästi, jos haluaisi saada tämän reuhkan hallintaan. Haluaisin kuitenkin mallin, joka hyödyntäisi ja korostaisi hiuksen paksuutta jotenkin. Löysin tällaisen kuvan, olisiko tämä ihan mahdoton malli? Vaatiiko se kovin laittoa aamuisin? Myös jonkinlaisen vinon otsiksen leikkauttaminen kiinnostaisi, mutta se epäilyttää, saanko sitä mitenkään hallintaan siten, että se ei roikkuisi suoraan edessä. Korostaako tämä kovin kasvojen pyöreyttä?

Kuva

Kyllä nuo miehet osaa. Kävimme tänään kauppareissulla varaamassa minulle kampaaja-ajan. Suunnitelmissa on nyt siis leikkauttaa samantyyppinen malli kuin kuvassa. Mies oikein kannusti minua leikkauttamaan uuden mallin. Kotimatkalla mies sitten ihasteli nippanappa yläselkään ulottuvia hiuksia, kuinka kivat ne ovat kun ovat pidemmät kuin vuosiin. Kiitoksia vaan, nyt alkoi taas epäilyttää koko hiusten leikkaaminen.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 07 Huhti 2008, 14:40
Kirjoittaja Tuuli.moi
^
Hiusmalli on hyvin kaunis ja hillitty, voisin itsekin leikata tuommoisen jos raaskisin leikata nyt hiuksia.
Itselläni on vino otsis, eikä se mielestäni tee kasvoistani pyöreämpää, vaikka naama ei kovin hoikka olekaan.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 08 Huhti 2008, 14:48
Kirjoittaja teri
Hiusmalli todellakin haussa. Etsitään jotakin 17-vuotiaalle tytölle, jossa on näyttävyyttä scene queen hiusten tapaan ripauksella tyylikkyyttä Christina Aguileran tyyliin. Hiukseni ovat tällä hetkellä vaaleat otsatukalla ja olkapäille saakka jos pidennystä ei lasketa. Joudun luopumaan pidennyksestäni joten jotakin uutta ja näyttävää tähän kiitos. En mielelläni leikkaisi hiuksiani, mutta ainahan ideoita voi heittää.  ;D

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 08 Huhti 2008, 15:13
Kirjoittaja pekaani
^^ Emmä kanssa usko että vino otsis jotenkin saisi pään näyttämään vielä pyöreämmältä. Sitäpaitsi kyllä pyöreille kasvoille imho sopii jonkinlainen otsis, vähän tasapainottaa. Tuo Kiven (vai Kivin ?) laittama malli näyttää hyvältä. Klassinen, nätti ja varmaan suht helppohoitoinen. Siinä on kuitenkin sen verran pituutta, että halutessaan saa kivojakin kampauksia aikaan.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 22 Huhti 2008, 19:13
Kirjoittaja nukka
Haluaisin kesätukaksi jonkun vähän rockimman leikkauksen. Kuitenkin semmonen huoleton että ei hirveästi tarvitse laittaa, jotain lakkaa/vaahtoa/vahaa ja pörrötys vaan. Eli haluan vähän otsista ja sitten semmonen kuohkea ja pörröinen, pituudesta ei kuitenkaan saisi lähteä paljoa pois!

Onko ihan mahdottoman kuuloinen? Mistähän mä sitten löytäisin kuvan minkä veisin kampaajalle.. :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 19 Touko 2008, 18:20
Kirjoittaja Tiinaliina
Kuvittelin Rihannamaisen eteenpäin pitenevän polkkatukan passaavan tähän kuontaloon mutta hullusti kävi. Nyt kasvatellaan ja tulevaisuuteen olisi haussa puolipitkä hiusmalli. Paksu karhea tukka, toiselta puolelta taipuu luonnostaan kauniisti kasvoihinpäin (oikeaan) ja toisella puolen myös oikeaan, siis latvat sojottaa ulospäin :-\, graafiset leikkaukset no-no. Lisäksi v:n mallinen hiusraja otsalla sulkee miljoona kaunista otsatukkaa pois. Laiskiainen olen myös hiusten laittamisen suhteen.

Mut hiushistoriaa kuvina.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Riivi%F6Tiina&image_id=58127662 Tästä kaikki alkoi.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Riivi%F6Tiina&image_id=68493912 Pätkäsin ja välivaiheen mallista ulos kasvanutta.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Riivi%F6Tiina&image_id=69930587 Lähti vähän vielä lisää, kampaaja laittoi vartin ja kilotolkulla tököttejä.
http://irc-galleria.net/view.php?nick=Riivi%F6Tiina&image_id=75909136 Huono kuvakulma, mutta halusin edelliseen malliin pidemmät hapsut eteen, ei toiminut tällä naamalla ;D.

http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=8480&month1=&pg=1&styl1=Icon%20Hair Tässä ois yks mun unelmatukka mutta ilmeisesti pitää luopua toivosta, kun latvat on niiiin itsepäiset.

Juureksilla näkemystä?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 06 Kesä 2008, 22:39
Kirjoittaja petomaani
^hei comoon!! Ootko oikeesti pettynyt tohon tukkaasi?? MINKÄ TAKIA?? Mun silmissäni toi on todella hyvä ja sopii sun kasvoille!  :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Kesä 2008, 22:33
Kirjoittaja Misku
Otetaan vastaan kaikki mahdolliset ehdotukset, mitä tälle päälle voisi tehdä. Mulla on siis ohuet (ponnari n.6 cm) ja tosi lätsähtäneet hiukset. Eikä niissä oikeesti oo mitään kiharaa vaan sellasia epämääräsiä vääntymiä ja kääntymiä (öö? :P)  En haluais kumminkaan mitään kauheen näyttävää, koska oon ollu kampaajalla viimeks kaks vuotta sitten ja pelkkä ajatus pelottaa, mut mä en vaan voi enää elää näin :DD Otsahiuksia ei ole. Onko sellaset ees maholliset tällasella lirulla?
Ja malli ei sais vaatia mitään lakkoja/vahamömmöjä, kun mä en halua sellasia päähäni pistää.
Kuva

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Kesä 2008, 23:10
Kirjoittaja pekaani
^ Haluan sitten korostaa, etten ole mikään ammattilainen, ja vähän hukassa oman päänikin kanssa, mutta heittelen silti ehdotuksia.

Miten ois kevyt kerrostus latvoille näiden tyyliin (yleensä näitä kuvia löytyy hirveesti, nyt en meinannut löytää oikein mitään) ?
http://www.1-hair-styles.com/images/lon ... styles.jpg
http://www.hairstylewave.com/_images/iS ... XSmall.JPG
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... %20Edwards

Ja miksei joku otsiskin menis, vaikea sanoa millainen, kun kuva on otettu takaa, mutta esim. ton tokan kuvan tyyliin. Tietenkään hiuksia ei tarvii leikata noin lyhyeksi..Mutta siis tavallaan vaan kampaat osan hiuksista otsan "yli" sivuotsikseksi.  Ehh, joku jolla on termit paremmin hallussa, voi selittää  ;D. Sittenhän ne on helppo kammata taas normaalisti, jos ei miellytäkään!

Tässä on muuten ehkä mun tuleva letti, luontoa rakastavana tarjoaisin pesän myös pikkulinnuille  ;D:
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... %20Whitman



Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 28 Kesä 2008, 22:24
Kirjoittaja PlatineBlond
Mulla olisi hakusessa kuva haluamastani mallista. Olen kampaajalle menossa ja helpointa olisi näyttää kuvasta hiukset. :) Jos jollain sattuisi olemaan sellainen kuva tai löytäisi netistä, olisin erittäin kiitollinen. Ellikkäs..

Hiukset saisivat olla vähän yli olkapäiden(n.2-5cm), leikattu suoraan(ei siis mitään U-mallia) ja latvat sellaaset tiedättekö kun ohennussaksilla leikkaa, niin tulee sellaista harvaa jälkeä(en osaa selittää mutta toivottavasti joku ymmärtää mitä haen :)). Kuulostaa erittäin tavalliselta mallilta, mutta en ole onnistunut löytämään netistä tarpeeksi hyvää kuvaa. :(

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 05 Heinä 2008, 19:38
Kirjoittaja Miia
Nyt olis meidän mammalle hakusessa hiusmalli. Äidin hiukset on TODELLA ohuet ja hennot, hius itsessään on hyvin ohutta ja niitä on vähän. Hiukset ovat valmiiksi lyhyet, mutta mallia ei oikeastaan ole. Latvat on niin kuivat, että varmaan joutuu leikkaamaan hyvin lyhyeksi.

Saa ehdottaa tuollaiselle hiustyypille sopivia, 45-vuotiaalle sopivia hiusmalleja kuvineen :) Tärkeä rajoitus on, että mamma ei halua muotoilla arkiaamuisin hiuksiaan, vaan näyttää tukalle kampaa ja lähteä liikenteeseen. Äippä päätti sitten yhtäkkiä, että maanantaiksi on saatava kampaamoaika, kun lähtevät lomalle ensi viikolla ja tietenkin kampauksen suunnittelu jäi minulle. Olisi kiva antaa edes joku mallikuva mukaan tai edes selitys siitä, millaisen tukan tulisi olla, äiti ei jostain syystä luota pelkkään kampaajan mielipiteeseen.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 06 Heinä 2008, 00:04
Kirjoittaja petomaani
^miten ois tässä.. (minkämalliset kasvot äidilläsi on - vaikka eipä sillä ole suurta merkitystä!) - mutta että miten lyhyistä hiuksista on kyse.. Etc. www.ukhairdressers.com -in sivuilla löytyy mallia joka makuun :)

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... ect.astyle
Ajaton malli, varmasti sopii sun nuorelle äidilles ja hyvin helppo laittaa aamuisin kuosiin! :)
Muutama vielä lisää..

http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... ig%20Firth
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... ttery%20UK
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... r%20Studio

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Heinä 2008, 19:33
Kirjoittaja Misku
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... bum_id=all

Oon katellu tän tytön hiuksia. Nätin malliset, mutta pystyykö tollasia leikkauttamaan, jos hiuksia on vähän? Otsista en kyllä edelleenkään aatellu vaan että pistäis edestä johonki leukaan asti ja sit sivujakaus.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 21 Heinä 2008, 20:55
Kirjoittaja rockenroll
Minulla on aika neliömäiset/sydämenmuotoiset kasvot, enkä ole nyt aivan varma mikä minulle kävisi. Olen harkinnut permanenttia, kun hiukseni yltävät alaselkään asti, toisaalta haluaisin ihan päinvastaiset: http://www.backstreet.fi/shop/product_d ... php?p=2621 En tiedä kummat sopisivat paremmin  :-\

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 26 Heinä 2008, 21:38
Kirjoittaja koh-i-nor
Onkohan mulla nyt joku mittakaavavirhe, oon koko päivän yrittänyt etsiä hiusmalli-idoita pitkille hiuksille, mutta kaikilla sivustoilla pitkien hiusten kuvissa hiukset yltää ehkä olkapäille, hyvällä tuurilla lapaluihin. Tarkottaako tää sitä, että melkein vyötärömittaisille hiuksille ei ole tehtävissä mitään, että mun on leikattava rajusti rakkaita pituuksiani jos haluan hiuksiin edes jonkun mallin? Nyt kaikki on ihan tasapitkää ja suoraan leikattua ja jotain vaihtelua tekis mieli. Kerrostukset olis toki kivoja, mutta kun pituutta on näin paljon, onko viimeset 20-30cm ihan tosi ohutta ja harvaa, että samalla vaivalla mieluummin leikkaa kokonaan pois? Musta vaan nyt on alkanut tuntua että jollain idealla leikattuna mun hiukset vois olla paremmin edukseen kuin kavereiden tai äidin satunnaisesti tasoittamana ja tartteisin jotain tukea mielikuvilleni, mutta en kai sitten osaa hakea kuvia oikealla hakusanalla tai jotain.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 01:22
Kirjoittaja Dalla
Neuvoja minulle teiltä hiustietäjiltä : ). Elikkä minkälaiset hiukset minulle sopisi, minulla on niskaan ylettävät takahiukset ja sivuhiukset ovat hiukan pidemmät,lyhimmät päällyhiukset on ehkä puolet niistä,  "etuhiukset" ovat hiukan yli nenän.
Haluaisin etuhiukset, kulmakarvoihin ylettävät. Eli minkä tyyliset etuhiukset ja muut hiukset myös?
Pään muoto on, öö, sanotaankohan sitä ovaaliksi?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 27 Heinä 2008, 12:26
Kirjoittaja kiwi
Mulle saisi nyt suositella jotain hiusväriä (mielellään kuvaa siitä.) Olen hiukan ajatellut kylmäsävyistä. Nykyään on siis lämminsävyinen hiusväri, mutta se tuntuu olevan mulle väärä, koska olen kylmä/neutraali sävyltäni. Olen ajatellut jotain Reese Witherspoonin hiusvärin tapaista. Reese on mun mielestä myös suhteellisen viileä sävyltään? Olen laittanut kuvan hiusidolisi-ketjuun sivulle 30. Mitä mieltä olette sopisiko sellainen hiusväri minulle? Omaa nykyistä hiusväriä löytyy hiuslaatuketjun sivulta 18. Hiusmallin ajattelin pitää samana kuin siinä kuvassa. Kampaajalle tarkoitus mennä elokuussa. Ehdottakaa toki muitakin värejä kuvien kera. :) Valkoista päätä en kuitenkaan halua..

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 31 Elo 2008, 18:15
Kirjoittaja d&c
Löysinpäs tämän ketjun, sillä nyt olisin vinkkiä hiusmallia ajatellen vailla. :)
Mulla on pitkät hiukset tällä hetkellä, mutta osittain käytännöllisyyden vuoksi olen alkanut harkita lyhyeksi leikkaamista. Uskon kyllä innostuvani hiusten laittamisesta muotoilutuotteilla. Pitkissä hiuksissa ärsyttää vain se, että pesu on aika työlästä ja pesua nämä kaipaavat, kun liikun paljon. Toisaalta blondattu tukkani ei tosiaa pesusta nauti, eikä varsinkaan föönauksesta.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=g ... d=80506033

Siinä on naama ja suurin piirtein nykyiset hiukset. Jatkossa blondi väri olisi tarkoitus pitää, mutta se malli. Kaipailisin siis kuvia. Olen jotain tällaista miettinyt:
http://www.short-hairstyles.com/zoom/s69.jpg
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... yl1=Nikita
Takaa voisi myös olla pidempi ja otsis olisi toivottava.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 31 Elo 2008, 20:42
Kirjoittaja petomaani
^no toi jälkimmäinen nyt ainaki sopis sun piirteisiis kuin nyrkki silmäkuoppaan! Tosi hyvännäkönen malli (olen itteki hakemassa uusia tuulia.. siks täälä sompailemassa..)

Ite kattelin tuolta netin ihmeellisestä maailmasta tällasia, ei ihan superlyhyitä malleja kuitenkaan..
http://www.hair-news.com/short-hairstyles-39.html
tai
http://www.hair-news.com/short-hairstyles-40.html
tai
http://www.hair-news.com/short-hairstyles-58.html
tai
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... tyl1=Aveda (tää johtaa mun henkkoht huutoäänestystä :) )

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 31 Elo 2008, 23:02
Kirjoittaja Jouana
^^ Mä taas tykästyin tuohon ensimmäiseen malliin enemmän. Siis aivan hemmetin loistava! Saattaa vaatia hiukan tiheämpää ylläpitoleikkelyä, mutta mallina ihan ykkönen. Ja ton irc-kuvan perusteella jotenkin istuisi sun tyyliin tosi hyvin. Molemmat kyllä hyviä, ei sillä.

^ Mä myös tykästyin sun huutoäänestysmalliin eniten  ;D Aivan ihana malli! Ja monipuolinen. Tykkään itse siitä että on selkeä (ehkä aavistuksen geometrinen(?) malli jota voi kuitenkin pienellä vaivalla muuntaa erilaisiin kampauksiin.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 01 Syys 2008, 10:37
Kirjoittaja Jouana
^ Nopeasti sitä  kyllä oppii pois turhista peloista jos leikkaus on onnistunut. Mullakin silloin kun tukka vetäistiin lyhye(mmä)ksi kesällä niin sanoin että haluan sellaisen pituuden että juuri ja juuri saa vielä kiinni  ::) Voi tottumusten turhuutta! Mutta onneksi se fiilis meni ohi valonnopeudella! Ja nyt tässä mallissa kun on vielä ihan kirkkaasti lyhyempi takaa ja malli (sivuhiusten päälikerroksia lukuunottamatta) perfectum, niin ties vaikka vielä innostuisin vetäisemään jonkun ehdan poikatukankin tässä hamassa tulevaisuudessa. Suuri lohtu mulla on tietty se, että jos ei toimi lyhyt malli niin mun hiukset kasvaa valonnopeudella. Mutta kääntöpuolena se on puhdasta ärsytystä aiheuttaavaa: jos lyhyt malli on hyvä; tulee niin kamalan kalliiksi jatkuvasti juosta kampaajalla. Yritän nytkin pitäytyä mallissa joka ei hetkessä kasvaisi ulos...
Mä en tohdi tässä ketjussa nyt enempää ilakoida, jatkan tuolla löpinäosastolla  ;D

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 09 Syys 2008, 10:15
Kirjoittaja Bambaata
Jaaha, josko sitä tulisi varovasti täältäkin kyselemään apua ja neuvoja. Tukka lähti viime talvena ja lyhenee jatkuvasti, nyt olisi kampaajalle aika varattu taas ja haluaisin lyhyempää mallia.

Jotakuinkin tältä näytän nyt: http://irc-galleria.net/view.php?nick=B ... d=89255376

Takaraivolla mulla on jonkinsortin pyörre, tai oikeastaan ihan pään korkeimmalla kohdalla, ja tietysti se olisi kiva ottaa huomioon. En kuitenkaan tiedä kuinka mahdollista se on lyhyempien mallien kanssa. Jotakin erilaista olisi taas kiva saada!

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 09 Syys 2008, 14:13
Kirjoittaja CheCherry
Mullon kans hakuses malli...  ???
Jotain tuollasta rokki-tukan tyylistä haen (Jonsu; mistä olit tuon mallin löytänyt) mutta kun musta tuntuu, ettei sovi vaaleisiin hiuksiin.. tulee jotenkin ehkä paremmin esiin tummassa tukassa.. ::)

Oon ollu blondi lähes aina ja nyt oma tukka alkaa oleen oikeesti niin tumma, etten oikeen tiedä mitä tehdä. Vaihtelua kaipaisin, mutten muka uskalla.. hiusten pituus on reilusti yli-olkapäiden.. ja muutenkin tosiaan kaipaisin mallin muutosta. Tukan väriksi haluisin jotain tumman vaaleeta, raidoitettua, luonnollisen näköistä, mutta sellasta väriä en oo vielä löytäny  :-\

Vinkkejä ja sivustoja kaipailisin  :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 09 Syys 2008, 14:31
Kirjoittaja pinkfrank
^Ootko tämän ketjun linkkeihin jo tutustunut? http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?t=0

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 09 Syys 2008, 17:00
Kirjoittaja CheCherry
Kiitosta oikeen paljon ..

Uutena keskustelijana en huomannu, että keskustelu jatku näin monta sivua.. ;)

..mäpäs alan tutustuun noihin linkkeihin.. ::)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Syys 2008, 14:44
Kirjoittaja d&c
Nyt on uusi hiusmalli!
http://irc-galleria.net/view.php?nick=g ... d=89366655

Aika huono tuo sivuprofiili, mutta livenä näyttää pirteälle ja kivalle. :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 27 Loka 2008, 18:27
Kirjoittaja pekaani
Ja täällä taas. Mulla on kaksi vaihtoehtoa, joko a) hiukset jatkaa lyhenemistään,  mutta kaveriksi ottaisin jonkinlaiset tosi tummansiniset kuituraidat (kiitos Sylverin, joka muistaakseni niitä jossain vaiheessa ehdotti. Oon alkanut fiilistelemään niitä enemmänkin..  :)) tai vetäisin kiharaa. Tuo kihara on ollut haaveissa kaikista kauhutarinoista huolimatta jo aika kauan. Mä en varmaan pääse siitä ajatuksesta eroon ennenkuin testaan.
Tiedän, ettei se permiksen kanssa oleminen ole helppoa, siis en pääse erityisen helpolla aamuisin hiusteni kanssa, mutta jotain volyymia ja uutta kaipaisin. Jos päädyn kiharaan, haluan kuitenkin suht lyhyenä pitää hiukseni. Mitä mää teen?

Eniten tykkäisin melko pienestä ja reilusti kiharasta, mutta myös tämän tapainen voisi olla jees:
http://bp2.blogger.com/_NO2UOMMYKZ0/SIR ... e.jpg  (iso kuva..)

Tai tämä, ja kaveriksi joku kiva otsis (tai ainakin jotain haivenia otsalle)
http://www.hair-news.com/short-hairstyles-31.html

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 27 Loka 2008, 22:33
Kirjoittaja MissWorld
^ Tossa ekassa kuvassa olevat hiukset on kyllä tosi kivan näköiset, vaikka luulisi että jos on lyhyet hiukset ei kihara sopisi.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 19 Marras 2008, 18:46
Kirjoittaja tontaka
MULLA ON JO ENS VIIKOLLA KAMPAAMO! en oo osannu ettiä oikein mitään hiusmallia ja mua himottais semmonen kerrostettu :> on jo ne kiinalaiset hiukset haussa, mut pidempänä. ei lyhyet, vaan puolipitkiä malleja sais mulla näyttää . EI OTSISTA!

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 23 Marras 2008, 17:05
Kirjoittaja Merry
Hiukseni ovat tällaiset. Anteeksi silmistä!

Kuva

Ja haluaisin tällaiset. Väriltään tällaiset ois aivan uskomattoman ihanat, ja todella paljon haikailen tollaisten hiusten perään. Harmi vain että ei ole noin pitkät hiukset, niin ei näytä noin kivalta. Mutta mikäs tässä hiuksia kasvatellessa..
Tosin en haluaisi tuollaisia otsahiuksia, ja mallikaan ei ole se mieluisin.
http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=10828&month1=&pg=1&styl1=New%20id%20Studios

Tällaiset otsahiukset olisi sitten hakusessa, tai ainakin jotain tuonne päin. Jotain kumminkin sellaista, että kulmakarvat näkyvät, sillä en halua että omistan kulmakorun täysin turhaan. Sen pitää näkyä !  ;)
Kuva

Mutta mitä olette mieltä, sopisiko ? Mielipiteitä vaan tiskiin ;)


Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 23 Marras 2008, 17:12
Kirjoittaja muutettu
^ Tosi kiva tukka sinulla itselläsi ja myös noiden kuvien tytöillä. Molemmilla näyttäisi olevan pidennykset, oletko ajatellut että voisit ottaa sellaiset "pikakeinoksi" tuollaisiin hiuksiin?

Jokatapauksessa olen varma että sopii sulle hyvin tuollainen otsis ja hiusmalli :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 23 Marras 2008, 17:38
Kirjoittaja Merry
Kiitos ! Itselläni ei ole rahaa pidennyksiin että ihan oman mittaisiin hiuksiini pitäisi nuo yhdistää.
Mutta kyllä ne vielä tästä kasvaa ;)

Mietin vain tässä, että olisikohan kovinkin vaikea prosessi tuolle kampaajalle tällainen, kun kumminkin hiukseni ovat tuon väriset + alla eri väriset hiukset ? Ja että paljonkoha koko systeemille tulis hintaa ?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 24 Marras 2008, 19:12
Kirjoittaja MAS
Kampaaja varattu ylihuomiselle ja malli on vielä haussa. Nykyinen on hartiamittainen ja aika lailla kerrostettu lasihius, ilman muotoilutuotteita siis menee pitkin päätä. Väri on vaalea, niskassa vielä jotain skunkkivärin jämiä. (Pikkujouluissa olleet tämän reuhkan näkivätkin, ehdotuksia...?)

Olin ajatellut vähän lyhentää ja sitten vaikka jotain pehmennystä että tukka saisi vähän rakennetta, mutta edelliset pehmennykset ovat olleet vähän yhtä tyhjän kanssa.. Sitten taas tämä pää ja suht lyhyeen tukkaan permis ei mitenkään hieno yhdistelmä ole... mutta uskaltaiskohan jonkun sellaisen pistää että olis sekaisin isoa ja pientä kiharaa, puolet ja puolet tai isoa 2/3 tms?  ??? Tai vaan jotain raitoja. Tai sitten, hmmm, ööööö.... Noh, vielä vuorokausi mietintäaikaa  ::)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 24 Marras 2008, 23:33
Kirjoittaja funky_chicken
^Hmm, hmm, hmm. Väri sulla ainakin on nätti hunajainen, sille en välttämättä tekisi mitään, ellet halua vaihtelua. Jonkinmoinen pehmennys voisi olla kiva, kunhan se ei mene liian säkkäräksi. Jos tukkaa lyhentää saksilla ja sitten vielä laittaa kiharaa, niin alkuperäisestähän se lyhenee ihan hurjasti. En hirveästi tiedä nykypehmennyksistä/permiksistä, että millaisilla aineilla laittavat ja millaista jälkeä tulee (siinä sä olet varmaan itse isompi ekspertti :) ). Isommassa kiharassa on tietty se, että se äkkiä vetää tukan takaisin suoraksi - mutta toisaalta, jos ei siitä tykkääkään, niin häipyy nopeammin pois kuin pikkukikkara. Hmm, hmm...

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 27 Marras 2008, 21:01
Kirjoittaja MAS
^ Kiitoksia, hmmm  ;D

Kampaajan kanssa päädyttiin sitten laittamaan (tai siis kampaaja laittoi) kunnon permiksen eikä pehmennystä. Ja käytettiin vuorotellen isoja ja pieniä rullia, tuli ihan luontevan näköinen lopputulos. Malli ei oikeastaan muuttunut, vähän tietysti siistittiin tuoreemmaksi. Väri permanentissa jonkun verran kirkastui, tulee nyt paremmin vanhat vaalennetut raidatkin esiin.

Mä olen ihan tyytyväinen tähän  :)  Kiharaa ei sinänsä juuri näy, lähinnä tämä on sellainen kuin "entinen" tukka kaikkien mahdollisten muotoilu- ja tuuhennustuotteiden kanssa... jos pääsisi aamuisin nyt helpommalla eikä tarvitsisi ihan niin usein pestä kun ei vahaa ja geeliä tarvitse niin hirveästi käyttää.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 27 Marras 2008, 22:52
Kirjoittaja irvikissa
Mulla ois hakusessa "rokkitukka"  ;D. Oon pidempään jo mietinyt että pätkäisen tukkaa ihan reippaasti ja nyt vaan yritän löytää sopivan mallin. Mallin pitäisi olla jossain korvan alapuolelle, olkapäille välimaastossa. Saa olla rikottu, kerrostettu, ihan mitä tahansa. Koska oma tukka vetää sitä kiharammalle mitä lyhyempi malli on, pitäisi mallin toimia niin kiharana kuin suoristettunakin. Tärkeintä olisi kuitenkin että mallissa olisi jotain särmää, räväkkyyttä. Ei tällaista mallia varmaan edes ole kuvallisena olemassa, mutta jos joku ymmärtää millaisen mallin perään haikailen, laittakaa ihmeessä kuvia!

Edit. nyt löytyikin aika sopiva, eli tämä: http://www.ukhairdressers.com/style/index2.asp?R1=8800&month1=&pg=1&styl1=Nicholas%20Graham Ei ehkä ihan niin räväkkä kun toivoisin, mutta ilman sivuotsista aika jees.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 28 Marras 2008, 17:06
Kirjoittaja Charleen
^ mulla on, luonnonkihara jota suoristelen ja föönaan tollaseksi  :D

googlettamalla "punk hair" tai&nbsp; "emo hair" löytyy vaikka mitä ihanaa <3
Kuva
Kuva

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 28 Marras 2008, 19:08
Kirjoittaja Merry
^ Minäkin kaipaisin jotain rokkitukkaa, mieluiten justiinsa jotku scenehiukset ! Ois niin mahtavat, mutta pidennyksiin ei oo varaa ja se pituus ois nii olennainen osa niitä hiuksia. Mut kaipa minä vielä joskus saan toiveeni toteutettua. Blondit scenehiukset ois niin AH <3 sellaiset naturaalin blondit jollain ruskeilla raidoilla. Alla jotain mallia scenehiuksista (;

Kuva

http://farm4.static.flickr.com/3242/2482853619_f82742d324_o.jpg

Mulla ei varmaan riittäis vaan aamusin aika saada niistä hiuksista siistin näköiset, plus se miten huonoon kuntoon ne sitten meniski joka päiväisesti tupeeraamisesta ynnä muuta vastaavaa. Haaveeksi siis vaa jää


Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Marras 2008, 03:00
Kirjoittaja Tanya
^^
Aivan ihana malli ja väri hiuksissa. Tollanen mulle seuraavalla kampaamoreissulla.&nbsp; :-*

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 02 Joulu 2008, 15:57
Kirjoittaja Charleen
mulla on tänään kampaaja&nbsp; ;D
annan hänelle vapaat kädet joten saas nähä minkä näkösenä lähen&nbsp; ;D

tuo Merryn laittama malli on ihan älyihana <3

Olen kans rakastunut Paramoren Hayleyn hiuksiin!

KuvaKuva

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 07 Joulu 2008, 22:36
Kirjoittaja Emily D.
Hoi! Kampaamoaika alkaa lähestyä uhkaavasti - ajattelin vaalentaa nykyisestä väristäni, mikä sävy olisi fiksuin? Entä otsatukka, millainen "imartelisi" piirteitäni?

Kuva

Edit. Ongelmia kuvan näkymisen kanssa.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 08 Joulu 2008, 21:25
Kirjoittaja petomaani
^miten ois vaaleita raitoja hiuksiin kauttaaltaan? Otsikseen en osaa sanoa mitään, toi nykynenkin on kiva :) Sulla on kauniit ja kiiltävät hiukset :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Joulu 2008, 00:41
Kirjoittaja nelma
Musta aessaenitylla on ihana väri!&nbsp; :-* Millä oot värjännyt?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 21 Joulu 2008, 20:31
Kirjoittaja nuuki
Minulla on suorat, tummanruskeiksi värjätyt hiukset, pituutta löytynee jotakuinkin 65cm. Tasapitkät, paitsi otsahiukset ovat tällä hetkellä ylikasvanut sivulla pidettävä malli. Kunto on erinomainen.&nbsp; Hiukset ovat olleet koko elämäni pitkät, ainoastaan otsatukalla olen leikkinyt. Väri on vaihdellut shokkipunaisesta kaikkien punaisten ja punaruskeiden sävyjen läpi nykyiseen tummanruskeaan, jossa olen viihtynyt nyt kolmisen vuotta. Hiusten oikea väri lienee joku vaaleanruskea maantie, en tiedä.

Elokuussa melkein pätkäisin itselleni allaolevan kuvan tyyliset hiukset, mutta lopulta jänistin ja tyydyin vaaleisiin lisäkeraitoihin ja sivuotsiksen trimmaukseen. Nyt kuitenkin halu suurempaan muutokseen kasvaa jälleen. Pitkät hiukseni vain roikkuvat pitkin päätä ja ovat mahdottomat laittaa mitenkään hienosti.

Kuva

En kuitenkaan haluaisi noin lyhyeksi mennä kertaheitolla. Siksi mietinkin A-linjaisia hiusmalleja, joissa olisi edessä huomattavasti pidemmät hiukset kuin takana. Sen kanssa sitten hieman kerrostusta ja jonkinlaista riikinkukkoväriä päähän joko värjäten osioita tai lisäkkeillä.

Olisiko kellään kuvia tai ehdotuksia? Hakusessa olisi siis jonkinlainen hiusmalli mitä olisi helppo laittaa ja sen voisi myöhemmin halutessaan pätkäistä polkaksi, mutta joka ei pitkien hiusten jälkeen kauhistuta lyhyydellään. Ja nimenomaan laitettavuutta hakisin. Näihin hiuksiin en halua kerrostuksia tai tasapitkää, paksua otsatukkaa, sillä kokemuksesta tiedän että silloin pituudet näyttävät kamalan ohuilta. Luulen kuitenkin, että lyhyemmässä tukassa kerrostukset toimisivat hyvin.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 21 Joulu 2008, 22:49
Kirjoittaja Kiivi
^ Miten olisi olkapääpituinen, eteenpäin pitenevä "polkka"? Kun minä olin samassa tilanteessa kuin sinä, tuollainen ratkaisu oli paras. Pieni shokki oli, kun tukka lähti, mutta tuo ei ollut vielä liian lyhyt. Lyhensin siitä myöhemmin vielä reippaasti, mutta nyt kasvatan pitkää takaisin.&nbsp; ;)

Kuva

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 22 Joulu 2008, 10:59
Kirjoittaja keijukainen

^^ Mulla oli viime kevaana malli, joka oli niskasta keskelta rikottu tosi lyhyeksi ja piteni siita ^-mallisesti niin etta edesta hiukset nayttivat viela pitkilta ja ylsivat melkein kainaloihin saakka. Malli leikattiin taman kuvan mukaisesti: http://www.place.st/docs/Image/TIGI_ins_1.jpg, mutta jatettiin se edesta pidemmaksi kuin kuvassa, vaikka kerrostettiinkin vahan. Tama oli mun valimalli ennen kuin uskalsin kokeilla lyhyempaa. Suorassa hiuksessa malli toimi tosi hyvin eika nayttanyt liurulta.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 22 Joulu 2008, 11:21
Kirjoittaja Ulpu
Mites sit, jos on luonnonkiharat... Tuollainen kaunis a-linjainen polkka ei käy ja lyhyempään päin ois kiva mennä. Oon kyllä aatellut, että vedän sit suoraan kunnolla lyhyemmän, koska en halua mitään silmille roikkumaan...

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 22 Joulu 2008, 11:46
Kirjoittaja petomaani
Ai itku miten makea tukka tossa Iibiksen kuvassa on (mustatukkainen neito ylhäällä vas), slurps!&nbsp; :-*

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 06 Huhti 2009, 12:09
Kirjoittaja Jensu
Nykyinen näky on suunnilleen tämä.
Kuva

Hiukset on jo vuosia ollut tuota samaa, pituus vaan välillä vaihdellut. Nyt olen jo totaalisen kyllästynyt tähän päähän ja haluaisin jotain uutta. Mutta kun en tiedä mitä? Ja mikä edes sopisi? Hiukset on ohuet ja taipuilee jonkun verran suuntaan jos toiseenkin. Viimeisestä kampaamo käynnistä on aikaa 10 vuotta.

- otsis ei sovi, se on kokeiltu jo.
- myöskään lyhyt ei sovi, kerran ollut ja toistakertaa ei tule.
- aamuisin ei ole puolta tuntia aikaa laitella haivenia kuriin, eli mielellään ei niin laitettavaa mallia.
- olisi ihan kiva kun haivenet ylettyisi tarvittaessa kiinni.

Olisiko kellään mitään ideoita, mikä sopisi tähän päähän?

Mitä teen hiuksilleni?

Lähetetty: 14 Huhti 2009, 13:39
Kirjoittaja SunriseDream
Värjäsin hiukseni vaaleiksi vuosi sitten. Vuodessa hiukset ovat ohentuneet puoleen entisestä, ja latvat ovat todella ohuet. Lisäksi silloin kampaaja sanoi että kaksihaaraisia on siellä täällä, joten sanoin että kai siitä saa sitten ottaa vähän enemmän. Ajattelin jotain kymmentä senttiä, mutta kampaaja ottikin ainakin 20 senttiä. Katsokaa nuo ennen-kuvat ennen kuin sanotte että kampaajat eivät koskaan leikkaa liikaa. Latvat eivät olleet niin huonossa kunnossa.

hiukseni ennen värjäystä ja leikkausta:

http://i53.photobucket.com/albums/g60/S ... 1239705065

http://i53.photobucket.com/albums/g60/S ... 1239705087

hiukseni nyt vuoden päästä viime leikkauksesta:

http://i53.photobucket.com/albums/g60/S ... 1239705153

http://i53.photobucket.com/albums/g60/S ... 1239705177

mItä minun pitäisi tehdä hiuksilleni? Tiedän että olen lähestulkoon pilannut ne. Mitä teen jotta ne kasvaisivat taas pitkiksi ja paksuiksi?

Lisäksi kysyisin miten paljon tummemmaksi kestovärillä värjääminen kuluttaa hiuksia?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 19 Huhti 2009, 18:17
Kirjoittaja Hali
^ No tummemmaksi värjääminenhän on kuitenkin hiuksille kevyempi käsittely kuin blondaus, joten ennemmin kannattaa tummemmaksi värjäillä kun blondata, jos et halua että hiukset kärsivät paljoa. Lisäksi kestoväri kuluttaa hiusta enemmän kuin suoraväri, joten suoraväriä siis suosittelen jos et halua että hiukset kärsivät. Onhan noista hiuksista aika paljon pituutta kyllä otettu pois, mutta uskon että hiuksesi kyllä kasvavat takaisin upeaan mittaansa ja sitä rataa, joten ei syytä huoleen loppujen lopuksi x)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 14 Touko 2010, 18:54
Kirjoittaja keijukainen

Onko tämä jo aikalailla sama ketju kuin hiusmallikriisi? Mulla ei kuitenkaan ole kriisiä, niin kirjoitan tänne&nbsp; ;D

Tiistaina kampaaja-aika ja oon taas niin lopen kyllästynyt tähän suht graafisesta epämääräiseksi venähtäneeseen malliin, mutta kun edelleen kasvatus tuntuu houkuttelevalta eikä ole tullut mitään superihanaa lyhyttä mallia vastaan, niin taidan vain vetää taas siistimislinjalla kampaamokäynnin. Se sopii paremmin budjettiinkin&nbsp; :P

Kuitenkin kun katselin ukhairdressersista malleja, niin ne puolipitkät graafiset pitenee eteenpäin-polkat otsiksella (kuten tää) tuntuu aika nähdyiltä. Tuo malli on vaan niin helppo suoralle hiukselle, mutta eikö nyt mitään muuta puolipitkää otsiksellista mallia olisi?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 15 Touko 2010, 22:06
Kirjoittaja Salamanteri
SunriseDreamille vastailisin semmoista, että jos kahdessa ensimmäisessä kuvassa sinulla on oma väri, niin suosittelisin kyllä siihen palaamista! On todella kaunis sävy ja se värjämättömyyshän on tietysti hiusten kunnolle hyvä asia. Luulisin että pääsisit lähelle luonnollista sävyäsi sekoittamalla Viva color mousse vaahtoväriä 70 keskivaalea hoitoaineen sekaan pitkällä vaikutusajalla (ensin kannattaa tietysti tehdä koetupsu) ja sitten vain hellää hoitoa ja kärsivällisyyttä ja hiukset palautuu entiseen loistoonsa. Niinkuin Hali sanoikin jo edellä, suoravärit ovat hellempiä kuin hapetevärit ja varmasti myös tarttuisi suht hyvin tuohon vaalennettuun osaan niin että oman värin kasvatus sujuu ilman kaksivärisyyttä. Siksi neuvoisin sekoittamaan hoitoaineeseen värivaahdon ainakin ensimmäisellä värjäyskerralla jottei lipsahda liian tummaksi. Jos niin pääsee käymään, ei sekään ole katastrofi kun ei hapeteväristä ole kyse ja pesujen myötä haalistuu. Viva color mousse on myös aika edullista, joten vaikka joutuisikin lisäilemään useammin, ei käy heti kukkaron päälle!

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 16 Touko 2010, 11:32
Kirjoittaja Henrietta
^

Samaa mieltä, SunriseDreamillä kaunis tuo oma (?) sävy. Kyllä sä tukkas vielä kuntoon saat, mutta aikansa se ottaa tietysti, että on entisensä. Kunnon lavanhoito ja suoja-aineet kehiin ja hoitsikkamuhitteluja :ts

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 17 Touko 2010, 11:10
Kirjoittaja pekaani
^^^ Mä oon ihastunut Flickrista löytyvän Vip hairportin hiusmalleihin. Ihanan persoonallisia, niissä on "sitä jotain" jännää ja mikä parasta, mallit on ihan tavallisia kampaamon asiakkaita. Suosittelen katsomaan (oot varmaan jo kyllä tutustunutkin siihen). &nbsp;:ts

Äh, hiusmallikriisiä pukkaa. Pari kk sitten otettu permis alkaa olla loivenemaan päin. Pisimmät hiukset on nyt olkapäille asti, mikä on ennätyspitkä mulle sitten rasta-aikojen. Haluaisin nyt hetken pitää tätä pidempää, sen jälkeen varmaan testaan toispuoleista mallia josta on helppo palata lyhyeen. Mutta mitä mä nyt seuraavaksi keksisin? Mallin pitäisi olla sellainen, joka sopii vaikka loivaa kiharaa olisi vielä jäljellä. Tällä ei ole mikään kiire vielä, mutta varmaan kk:n päästä viimeistään on pakko leikkauttaa. Kuva

Hiusmallin pitäisi olla jotenkin räväkkä ja vähän "rock". Tykkään tästä kiharasta kyllä, mutta tunnen oloni tässä liiankin tyttömäiseksi. En mä ole sellainen... kai. &nbsp;:D Värjäilystä ajattelin pitää nyt taukoa, että hiukset saa levätä. Kuvassa väri onkin oikea...Mulla on ihan tikkusuora hiuslaatu, joten nyt kerrankin ois jäljellä vielä jotain permiksen tuomaa ns. eläväisyyttä.

Onkohan tämä laiskan muotoilijan (ts. arkisin en jaksa hiuksiani juurikaan laittaa) mallina ihan huono ja mitäänsanomaton?

tästäkin tykkään, tosin vielä hiukan laineilla olevaan hiuksistoon lopputulos voi olla kauhea...



Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 17 Touko 2010, 12:15
Kirjoittaja keijukainen

^Heheh joo Vip hairportin malleja tulee tietyin väliajoin kuolattua&nbsp; :D
Mun mielestä nuo molemmat mallit on ihania, mutta jälkimmäinen toki enemmän rock. Ekassa on jätetty enemmän pehmeitä linjoja ja näyttää myös aavistuksen pidemmältä, mutta toisaalta ei sitä ole muotoiltukaan yhtä rajusti kuin tuo Vipin malli. Luulisi, että arkena tuollaisen mallin saisi nopeasti pörröteltyä vahalla, mutta voihan se aivan laittamattomana näyttää vähän oudolta piiskalta ;D Mut uskon että rock-henkeä saisi molempiin muotoilulla. Jos tuota ekan kuvan mallia erottelisi enemmän vahalla niin ilme olisi aivan toinen.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Touko 2011, 18:37
Kirjoittaja pekaani
Tää saattaa olla vähän ot, mutta hiusmalli on hakusessa mullakin.

Oon yrittänyt etsiä kuvia leikkauksista, joissa hiuksia on ohennettu sivuilta tosi reilusti. Idea on vähän sama kuin näissä jokunen vuosi sitten muodikkaissa "takatukissa", joissa on siis semmoinen ohut hiirenhäntä niskassa. Pitäis jostain varmaan löytää mallikuvia kampaajareissua varten. Oon yrittänyt kampaajalle selittää, että hiuksia saa ohentaa tosi reilusti varmaan 10cm matkalta, mutta koskaan lopputulos ei ole se mitä haluaisin. (Enkä tietenkään ole saanut suutani auki asian suhteen kun uusi kuontalo on valmis...&nbsp; ::))
Onko tuo ohentaminen sitten väärä termi tässä yhteydessä? Millähän hakusanoilla voisi lähteä etsimään?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Touko 2011, 19:22
Kirjoittaja Luurankka
^ Tarkoitatko tähän tyyliin?

Kuva Kuva

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Touko 2011, 19:37
Kirjoittaja pekaani
^ Jes, kiitos. Just jotain tuon tapaista. &nbsp;:ts Millä hakusanoilla sä nuo taioit esiin, funkylla?

Hmm, mahtaiskohan noi toimia lyhyemmissä hiuksissa...

(Kiitos, laitetaas googlen kuvahaku laulamaan...)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 29 Touko 2011, 19:43
Kirjoittaja Luurankka
Ootas. Funky medium layered hairstyles ja punk hairstyles ainakin. &nbsp;:) Siihen mediumin tilalle voi tietty kokeilla vaikka shortia.

Edit. Ja funky new hairstyles.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 08 Kesä 2014, 17:21
Kirjoittaja Marie Corelli
Olen menossa lähiaikoina kampaajalle, koska tukka on kasvanut ulos mallistaan. Edelleenkin malli on lyhyt. Haluaisin jotain naisellisempaa, mutta onko sellainen edes mahdollista lyhyiden hiusten ollessa kyseessä? Viime syksynä kasvatin hiuksia, mutta näytin siinä mallissa vanhalta ja leikkuutin lyhyeksi. Enkä osannut edes muotoilla sitä pitempää tukkaa mitenkään. Ehdotuksia?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 08 Kesä 2014, 17:34
Kirjoittaja höpönasu
^ Muuten lyhyt malli mutta etuhiukset ovat pidemmät?

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 08 Kesä 2014, 18:06
Kirjoittaja Marie Corelli
Sellainen voisi olla kiva ja olin ajatellutkin sellaista vaihtoehtoa.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 08 Kesä 2014, 22:08
Kirjoittaja pinkpepper
Kaipailisin mielipiteitä otsiksen suhteen, millainen mulle sopisi vai kenties ei otsista ollenkaan? Tässä muutama kuva mitä on ollut ja viimeisessä näkyy ilman otsista (kamala kuva musta muuten, näytän niin pölöltä! Olin hääpukua sovittamassa ja vakavan näköstä hommaa näköjään :D).

http://aijaa.com/XpK1gE
http://aijaa.com/9l4S75
http://aijaa.com/VyOMYi
http://aijaa.com/sPFM2V

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 08 Kesä 2014, 22:26
Kirjoittaja Kalevalatar
Mä tykkään eniten tuosta ekasta kuvasta, jossa sulla on tasainen paksu otsis kulmakarvoihin asti :) Tosi tyylikäs! Toinen suosikki taitaa olla tuo kolmas kuva, jossa otsis on leikattu hieman vinoon.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 09 Kesä 2014, 10:43
Kirjoittaja Od3ssa
Musta sulle passaa ylipäätään otsatukka paremmin kuin ilman, tosin jos hymyilisit otsatukattomassa kuvassa, niin vois sekin olla hyvä :). Kuitenkin minusta sun kasvoille tulee ilmettä ja luonnetta otsiksella ja henk.koht. itse tykkäsin toisesta kuvasta eniten, kun silmille jäi tilaa. Makuasioita :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Kesä 2014, 20:31
Kirjoittaja Manna
Marie Corelli kirjoitti: Olen menossa lähiaikoina kampaajalle, koska tukka on kasvanut ulos mallistaan. Edelleenkin malli on lyhyt. Haluaisin jotain naisellisempaa, mutta onko sellainen edes mahdollista lyhyiden hiusten ollessa kyseessä? Viime syksynä kasvatin hiuksia, mutta näytin siinä mallissa vanhalta ja leikkuutin lyhyeksi. Enkä osannut edes muotoilla sitä pitempää tukkaa mitenkään. Ehdotuksia?
Robin Wright Pennillä on musta kivan monipuoliset lyhyemmät hiukset. Olisiko näistä kuvista mikään hyvä inspiraation lähde? Kovasti tuollaisessa lyhyemmässä hiuksessa on laittamista ja värien tulee olla kohdillaan....

Kuva
Kuva

Kuva

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 10 Kesä 2014, 22:39
Kirjoittaja Marie Corelli
^Näyttääpä kivalta! Täytyy näyttää kampaajalle nuo kuvat.

Olen yrittänyt selvittää kasvojeni muotoa, mutta en ole täysin varma, ovatko kasvoni pitkät vai sydämen muotoiset. Pyöreät kasvot minulla ei ainakaan ole, eikä luultavasti suorakulmiokaan. Leuka on selvästi kapeampi, mutta poskipäät ja otsa ovat lähes saman levyiset, mikä viittaisi sydämen muotoisiin kasvoihin.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 11 Kesä 2014, 00:03
Kirjoittaja miolla
Pinkpepper on ihanan näköinen! Tasaotsiksesta minäkin tykkäsin eniten - tai otsis noiden kuvien perusteella sopii sinulle erittäin hyvin. Joko suora tasaotsis tai sitten ylipitkä otsis joka jo siirretään hiukan sivuille niin että muodostuu jakaus. En kännykällä saa kuvia helposti liitettyä, mutta esim. Aleksis Bledelillä ja Jessica Alballa on ainakin tavattu tarkoittamaani otsistyyliä.

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 15 Kesä 2014, 18:08
Kirjoittaja Hunajapupu
pinkpepper kirjoitti: Kaipailisin mielipiteitä otsiksen suhteen, millainen mulle sopisi vai kenties ei otsista ollenkaan?
Mun mielestä sulle sopii otsis tosi hyvin. Suosikkini oli tuo kolmas vaihtoehto mutta kaikki otsiksen näytti sulla kyllä hyviltä. :)

Vs: Hiusmalli haussa...

Lähetetty: 15 Kesä 2014, 18:21
Kirjoittaja höpönasu
Pinkpepperille ehdottomasti etuhiukset! Sopii tosi hyvin, ja kaikki nuo kuvien otsikset on tosi sulosia. Voisinpa mäkin pitää tuollasia otsiksia. :)