Hiusmalli haussa...

Leikkaukset sekä kampaukset
Iia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 368
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 12:58

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Iia »

Osaako joku sanoa miten tuollaiset leikkaukset kuin Emmi_h ja Gigli laittoivat toimivat tosi sileässä ja liukkaassa hiuslaadussa? Yksittäinen hius on tosi ohut, mutta niitä on ihan mukavasti, että ihan ohut kuontalo ei ole kyseessä.  :)
porsas
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 75
Liittynyt: 09 Loka 2007, 08:58

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja porsas »

Auttakaa  :( olen lopullisesti kyllästynyt ohuisiin ja harvoihin hiuksiini. Nämä on hiukan u-malliin leikatut eli lyhenevät eteenpäin tullessa, mutta näyttävät kuitenkin ihan tasapitkiltä. Ovat yli olkapäiden ja latvoista kevyesti kerrostetut. Väri on melko tumma hennattu, joten jakaus näyttää leveähköltä kun päänahka on vaalea. Kuvia löytyy irc-galleriasta nimimerkillä piglettti (huomatkaa 3 t:tä).
Millainen malli näihin kävisi? Olen vähän miettinyt että jos lyhentäisi edestä reilusti (eli lisäisi u-vaikutelmaa) ja leikkauttaisi sivuotsiksen, mutta onko ihan hullu idea? Otsikseen ei kuitenkaan kauheasti riittäisi hiuksia ja ne pitäisi vetää siihen niin pitkältä. Enkä tykkää käyttää muotoilutuotteita, tahdon että hiukset näyttäisi hyvältä ilman.

Arvostaisin todella jos joku osaisi edes jotain ehdottaa  :-\
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Ziru »

^ Kuullostaa kivalta, mutta kannattaa varautua siihen että ne lyhyemmät hiukset taittuu mihin sattuu jos et halua käyttää muotoilutuotteita. Itsella ainakin kumpikin puoli kääntyy samaan suuntaan, olikos se vasemmalle, en muista enää  :D Ja liian paljon kerrostetut hiukset näyttää väkisinkin ohuilta, jos ei jaksa föönäillä pääalaspäin (varsinki jos on perussuomalainen liukas tukka). En halua itselle enää koskaa liian kerrostettuja, vaan tykkään ihan niistä latvakerroksista :)
porsas
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 75
Liittynyt: 09 Loka 2007, 08:58

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja porsas »

Pistin pikkusiskon leikkelemään näitä vähän, lyhensi edestä aika reilusti mutta niin, että lyhimmät hiukset yltää vielä silmien yli. Aika kivalta näyttää, joskus voi sitä kunnon otsistakin ehkä sit harkita  :D
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

Tähän ketjuun sopii varmaan parhaiten tämä mun pohdiskeluni. Joku ystävällinen mode saapi siirtää, jos keksii paremman paikan rönsyistä tai muualta. :) (pitäisi muuten olla joku tukka-apuketju!) Nyt on Tsiikkenillä tukkakriisi!!!

Meinasin skannata kasan kuviani yli vuosikymmenen ajalta, mutta jätän sen toistaiseksi tekemättä. Kuten moni varmasti tietää, mulla on ollut kaikenlaisia malleja päässäni - pitkästä tummasta spiraalikiharasta 16-milliseen blondiin ja kaikkea mahdollista siltä väliltä.

Tilanne on nyt tämä: menen tämän kuun lopussa kampaajalle ja aion joko pitää tukan pitkänä tai pätkäistä lähes kaikki pois. Mitään välimuotoa en halua, sillä olin liian pitkään (i.e. vuosia) siinä välivaiheessa ja sellainen akselilla ylikasvanut lyhyt--polkkatukka ei vaan sovi mulle, vaan se korostaa paksuja poskia.

Itseäni himottaa lyhyt ja helppo hius - ja ei siis mikään polkka, vaan ihan lyhyt ns. poikatukka (inhoan tuota termiä), mutta poikaystävä on ihan kauhuissaan. Se on jo kerran järkyttynyt mun "normaalista" tukkavaihtelustani (suht perustukasta tuli musta-punaoranssi graafinen leikkaus siipoilla ja kaljuilla pulisongeilla...) ja se oli tosi kova pala molemmille, meinasi tulla ero, kun se oli seurustelun alkuaikaa. Siltikin katselen vanhoja kuvia erilaisista lyhyistä hiuksistani ja haaveilen, että vielä joskus...

Lyhyen hiuksiston kanssa näytän vanhemmalta, ehkä ikäiseltäni? ;) Saisi vaan pörröttää ja mennä. Mulla kolkuttaa takaraivossa kommentti, minkä sain Lontoossa ollessani 1996-97, kun kävin Toni&Guyn kampaamokoulussa hiusmallina: siellä yksi kampaaja pätkäisi mun tukan, kun se sanoi, että olen lyhyttukkatyyppi henkeen ja vereen. Mikä on varmasti osittain totta.

Toisaalta on tosi kiva kun on pidempi tukka pitkästä aikaa - viimeksi mulla on ollut näin pitkä 8 vuotta sitten. Takaa tämä on jakauksesta latvaan reilu 40 cm. Mikä poikkeaa aikaisemmasta pitkästä on se, että tää on tosi rikottu ja kerrostettu = ohennettu. Suoristettuna ja sileänä korostaa mun kasvojen pitkää ja alapainotteista muotoa - ei hyvä! Täytyy siis jotenkin aina kohottaa tai kihartaa, ellei kiharru itsestään. Mutta se taas saa aikaan todella pörhöisen tuherotunnelman, kun hiuslaatu on karkea ja luonnontaipuisa.

Hyvinä päivinä tää on tosi nätti ja naisellinen, mutta useimmiten pidän hiukset kiinni. Lisäksi latvat kuivuu ja haaroittuu helposti, vaikka olen hoitanut tätä päätä viime vuoden aikana enemmän kuin ikinä, kuin kunnon juures konsanaan! Okei, harvemmin olen käynyt kampaajalla, kun ei vaan ole varaa. Enivei, poikaystävä tykkää kun on tukkaa mistä tarttua ja mitä kieputtaa sormen ympärille. Ehkä jos opettelisin laittamaan tätä erilailla, niin lopputuloskin olisi parempi? Tykkään tästäkin loppujen lopuksi tosi paljon, vaikkei välttämättä näytäkään aina niin hyvältä.

Mitä naisen täytyy tehdä tällaisessa tilanteessa? Leikata vaiko eikö? Ollako vai eikö olla? Kumpi vai kampi?

Hiuslaatuketjusta löytyy joulukuun tilanne (väri on haalistunut ja kellastunut tuosta, siihen älkää kiinnittäkö huomiota) ja kesän luomulaineet. Lisäsin sinne myös sen tutun ja turvallisen värikartan, mistä kuitenkin puuttuu monta mun suosikkimallia eDk eli ennen digikameraa.

Viimeksi muokannut funky_chicken, 03 Maalis 2008, 22:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tristy

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Tristy »

Mä en halua aiheuttaa teille mitään parisuhdekriisiä tukkakriisin lisäksi (;)), mutta mun mielestä se sun lyhyt erittäin vaalea tukka on tosi makeen näköinen. Tykkään kyllä tuosta suht lyhyestä mustasta myös, jossa punaista edessä. Toisaalta nuo vaaleat kiharat on myös todella kivat. Vaikea valinta. Mä ymmärrän kyllä hyvin sun pohdiskelut, itse mietin hiusten lyhentämistä reilut puoli vuotta, kun mietitytti miehen asenne lyhyisiin hiuksiin. Päätin kuitenkin leikata ja heti tuli kommenttia, että lyhyet sopii mulle paremmin kuin pitkät. Mutta teillähän on tämä tilanne jo ollut ja miehen kanta selvä, joten on vähän hankalampi paikka. Ehkä mies tottuisi ajatukseen lyhyestä tukasta, jos leikkaisit ensin sellaiseen pituuteen, josta vielä saa kiinni, mutta malli olisi kuitenkin selkeästi lyhyt? Siitä sitten lyhentämään kun(/jos) mies sopeutuu ajatukseen. Toisaalta kiharatkin näyttäisi toimivan sulla erittäin hyvin, voisitko pitää niitä useammin? Jos niihin saisi sellaisen leikkauksen, että olisi helppo laittaa. Mä en kyllä osaa sanoa oikein mitään luonnonkiharasta hiuksesta ja siihen sopivista leikkauksista, kun itsellä on ihan piikkisuorat hiukset. :P
Ziru
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 300
Liittynyt: 03 Syys 2007, 19:52

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Ziru »

^^Musta sulla on tosi kauniit luonnokikkurat hiukset, tosin ehkä vähän "tylsät" siihen nähen mitä sulla on ollut, meinaan esim tuota ylempää kuvaasi. Mää en noita lyhyeksi leikkais, musta nuo on just täydelliset, ei liian kiharat vaan juuri sopivat. Kyllähän vaihtelu tottakai virkistää, eikä sitä poikkista kannata nyt ihan täysin pelkästään kuunnella. Sanomaani vaikuttaa tottakai se että itse pidän pitkistä tukista, tai siis "pitkistä" eli juurikin hartipituisista. Ehdottaisin että leikkaisit pituudesta viisi tai kymmenen senttiä pois, mutta itse taidat olla sitä vastaan. Itse oon myös tällä hetkellä ihastunut takaa lyhyempään ja edestä pidempään tukkaan, joka näyttää tosi hyvältä tuommoisilla kikkuroilla. En osaa sen tarkemmin sanoa mikä sulle sopis, kun en sun kasvon piirteitä tiedä, mutta sen verran osaan sanoa että sulla on kyllä tosi kaunis tukka tällä hetkellä. :)
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


En tunne sua FC ollenkaan ja katsoin tietenkin vieraan silmin noita sun tukkakuvia, mutta täytyy ensiksi nostaa hattua siitä miten monta rohkeaa ja hienoa hiustyyliä olet kokeillut! Mä oon ihan vihreänä kateudesta, miten olenkin näin pitkään jämähtänyt samantyyliseen malliin kun ne hiukset kuitenkin aina kasvavat takaisin?! Etenkin siinä "värikartassa" alarivin toinen oikealta olisi kovasti mun omaan makuuni. Voisitko millään vähän jakaa tuota muutosrohkeutta muillekin?  ;)

Kyse oli kuitenkin sun tyylistä ja nuo sun kesäkiharat on kyllä tosi ihanat ja supernaiselliset. Toisaalta katsoessani nuo kuvasi läpi mulle jäi jälkikäteen vahvimmin mieleen ne lyhyet mallit, etenkin se hopean(?)vaalean värinen. En ihmettele jos sulle on sanottu, että olet lyhyiden hiusten tyyppiä! Vaikka en ole sinua koskaan tavannut, niin jo noista kuvista näkee miten hyvin lyhyt malli sopii sinulle.

Mitä kommenttia muuten sait poikaystävältäsi siitä suosikkimallistasi?
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
funky_chicken
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2649
Liittynyt: 03 Loka 2006, 13:15

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja funky_chicken »

keijukainen kirjoitti: Voisitko millään vähän jakaa tuota muutosrohkeutta muillekin?  ;)
Myyn sitä eurolla kilo, postimaksut vastaanottajalle ;) Ei vaan, suuri kiitos menee mun kampaajalle, johon luotan täysin. Tukkaa se vain on ja se kasvaa kyllä takaisin! Mä saan tukkamuutoksesta aina hirmuisesti uutta puhtia elämään ja itsetuntoon - kuulostaa varmaan höpöltä, mutta niin se menee.
keijukainen kirjoitti: Mitä kommenttia muuten sait poikaystävältäsi siitä suosikkimallistasi?
"Kunhan et tuota lyhyempää kaavaile" eli se ei tykkää yhtään siitä mun toisesta suosikista, ylikasvaneesta 16-millisestä hopeanvaaleasta. En tiedä mitä se pölhö oikein pelkää.
Viimeksi muokannut funky_chicken, 05 Maalis 2008, 15:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

funky_chicken kirjoitti:
keijukainen kirjoitti: Mitä kommenttia muuten sait poikaystävältäsi siitä suosikkimallistasi?
"Kunhan et tuota lyhyempää kaavaile" eli se ei tykkää yhtään siitä mun toisesta suosikista, ylikasvaneesta 16-millisestä hopeanvaaleasta. En tiedä mitä se pölhö oikein pelkää.
Voi itku, miten voi olla innostumatta niin hienosta tukasta?!
No eipä nuo "ajan hiukseni pois"-ehdotukset ole saanut meilläkään hirveästi kannatusta, vaikka olen edelleen sitä mieltä että ainakin kerran elämässä pitäisi kokeilla kaljuakin. Toisaalta olisihan sekin tosi kiva jos kampaajasi löytäisi jonkun sinulle uuden ei-miehiä pelottavan, mutta lyhyen ja räväkän mallin millä voisit miehellesi todistaa että  hänen mielipiteensä olivat vääriä!


OT: Onko tämä mun hallusinaatioita vai olikos tässä ketjussa vielä aamupäivällä Zubin viesti ja pohdintaa hänen tulevasta hiusmallista..?
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Silfide-

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Silfide- »

http://www.halens.fi/resources/products/84/030984/174058.jpg

Tollasseet hiukset kyl himottais. Mut mietin vaan et onkohan ittelläni liian ohuet hiukset... Ja vielä ainakin liian lyhyet ;)

Mutta mitä mieltä ootte noista? Ja sopiiko vähän pyöreäkasvoisemmalle?

Muoks.

No juu tottakai ne saa tollasseiks ku vähä tupeeraa. :))
Mella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 994
Liittynyt: 23 Syys 2006, 17:03

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Mella »

Mie löydän aina todella mahtavia hiusmalleja Blonde Hair-lehdestä. Ostan noita säännöllisen epäsäännöllisesti (ei tosin ilmesty kuin 6krt/v) ja noista olen nyt katsellut paria todella ihanaa mallia, joista toinen on tehty muodonmuutoksena lukijalle. Kasvattelen nyt tukkaa, että saisin tukastani mahdollisimman samanlaisen kuin kuvassa. ;)
( ^^)_且~~ Green tea, Anyone?

Ensin opettele tuntemaan itsesi: ja sen jälkeen kaunistaudu sen mukaisesta -Epiktetos-
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja keijukainen »

Nyt tarvittaisiin juuresten mielipiteitä mun tulevasta hiusmallista. Olin jo päättänyt leikkauttaa yli leuan jäävän rikotun polkan, mutta nyt kuitenkin houkuttaisi lyhyempi malli. Kasvojen mallia näkyy hiuslaatuketjussa, vaikka ujoudessani vielä niitä peittelin ja hiusten väri tulee ainakin toistaiseksi olemaan tuo punainen. Olisiko hyviä ehdotuksia lyhyelle mallille huomioiden hiusten lasisuus ja pyöreät kasvot? Kai se kampaajakin osaa huomenna jotain ehdottaa, mutta ois kiva kun ois jotain suuntaakin näyttää.. Epätoivo iskee!

Siitä polkasta vielä sen verran, että aloin miettimään onko niskasta eteen pitenevä polkka jo kovin mennyttä muotia kun ainakin viime keväänä ko. malli tuntui olevan jokaisella  (etenkin otsiksen kanssa) unkarilais- ja kroaattinaisella kun siellä siihen aikaan oleskelin..
Viimeksi muokannut keijukainen, 18 Maalis 2008, 22:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
petomaani

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja petomaani »

^oisko näissä jotain, mikä miellyttäis..?
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... %20Stephen
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... everly%20C
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... %20Express (myönnetään, tää on mun omia suosikkejani.. ;) )
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... yl1=L’anza (upee leikkaus, väristä en niinkään tiä sanoa..)
http://www.ukhairdressers.com/style/ind ... bow%20Room

Tässä näin enshätään.. Sulla on hyvänmalliset kasvot, joihin sopivat kyllä melkeen mimmoset hiusmallit vaan.
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^ Kiitti kovasti! Noi on just niitä, joita oon itsekin miettinyt aiemmin. Varsinkin tuo, jonka mainitsit suosikiksesi  :D Kivaa, nyt mulla on jonkun muunkin ihmisen "tuki" noiden tyylien suhteen  :)

Noissa on kyllä tosiaan potentiaalia, toisaalta en tiiä haluaisinko välillä vähän pidempää mallia, ettei tarvis koko ajan olla leikkaamassa, plus että voisin testata jossain vaiheessa kiharaa hiusta. Oon semmoisesta haaveillut, en oo vaan ikinä koittanut. Että josko noista laittamiasi kuvia vähän varioisi, pidempää, revittyä niskahiusta tms, ja edestä kuvien mukaista..

Noista kahdesta viimeisestä en oo niin varma. Musta tuntuu että tuo lyhyt malli tekee mun päästä ihan tajuttoman ison. Sitten taas tuo toinen ois makea, mutten osaa ajatella miltä se näyttäisi ilman hurjaa laittamista.
(edit. poistin sen kaameen kuvan tästä :D)


Viimeksi muokannut pekaani, 01 Huhti 2008, 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin