Hiusmalli haussa...

Leikkaukset sekä kampaukset
Euphoria

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Euphoria »

Laitanpa minäkin tänne omia mietteitäni, vaikken neuvoja osaa antaakaan viestiketjun aloittajalle.

Eli olen aika kyllästynyt nykyiseen hiusmalliini, käyttjät ketjussa on kuva mallistani vähän ylipitkänä. Se minua ärsyttääkin, kun tätä saa olla jatkuvasti leikkuuttamassa, kun tuntuu kasvavan pikavauhtia. Minulla on vielä ärsyttävän ohuet ja lasimaiset hiukset. Kasvattaako vähän vai mitä teen?
Mari0

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Mari0 »

Tässä olisi nyt tämänhetkisiä lemppareita. Tosin kaikkia muuttaisin niin että tukkani pysyisi suunnilleen yhtä pitkänä kuin nyt, vähän vain latvoja lyhyemmäksi ja enemmän kerroksia tietysti.

1:
Kuva
Kuva

2:
Kuva

3:
Kuva

4:
Kuva

5:
Kuva
Kuva

Tuosta viimeisestä mietin, että itselleni ei taitaisi tuollainen otsatukka sopia, kun on kova pyörre etuhiuksissa ja hyvä kun saan sivujakauksenkaan pysymään.. :P

Kommentteja sopivuudesta, kiitos!:P

(minun kuvia esim. IRC-galleriassa Mari0-nimellä, jos kasvoihin haluaa verrata noita hiuksia)


Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Luna »

Mari0,
mun mielestä sinun kasvojen malliin toimii monenlaiset hiukset, eli lähinnä sun omat mieltymykset ratkaisee  :)
Mieti ennen kaikkea sitä että oletko valmis opettelemaan hiustenlaittoa ja ennen kaikkea jaksatko kuinka aktiivisesti muotoilla hiuksiasi. Jos aika pitkänä pidät niin ponnarille tukka on helppo laittaa, mutta jos auki haluat pitää ja että se näyttäisi jokseenkin samalle kuin jossain noista kuvista niin se kyllä vaatii laittamista. Suurelle kiharalle on varmastikin helpompi saada kun on taipuisat hiukset olemassaan.

Jos haluat kerrostaa voimakkaasti niin kannattaa huomioda se että sulla on käsittääkseni kapeahkot kasvot, ja jos föönillä tms taivutat hiuksia vielä kasvoille päin niin se saattaa hieman häivyttää piirteitä.

Mun mielestä sn kasvoihin vois sopia sellainenkin että leikkauttaa selkeän otsiksen ja pitää muuten tikkusuorana, tai sitten lisäksi hieman kerrostaa. Harkitse  :) Kuvia ei välttämättä kannata niin hirmu paljon katsoa ja niiden perusteella valita, koska kuvien hiuksien hienoksi tai vähemmän hienoksi tulkitsemiseen vaikuttaa niin paljon hiusten kunto ja onko kuvan henkilö omasta mielestä kaunis ym. Mieti että mikä sopii just sulle ja sinun kasvoihin, ja realistisesti sitä kuinka paljon olet valmis käyttämään aikaasi hiustenlaittoon!

Mut, nämä oli vaan mun ajatuksia  :)
Mari0

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Mari0 »

Kiitti Luna :)
Asiaa puhut kyllä. :) On tosiaan vähän hankalaa katsoa hiuksia katsomatta henkilöä, mutta muuten on vähän hankalaa alkaa miettiä millaiset haluaisi. Noista lähinnä suuntaa hain.
Itseäkin alkoi noiden Emma Watsonin kuvien jälkeen otsis himottaa, mutta sellaista ei ole sitten eskarin ollu, ja en tiedä miten onnistuisi vastaanhangoittelevan pyörteen kanssa, joka on tuossa juuri otsalla niin että ei saa suoraa eikä sivulla olevaa jakaustakaan kunnolla :D
En kyllä tosiaan mikään himotukanlaittaja ainakaan vielä ole (juurikasvun myötä voi tosin muuttua, tänäänkin mennyt koko päivä täällä :P), että sellainen tukka jota ei ihan hirveästi pitäisi laittaa olisi kyllä hyvä. Tämä nykyinen on minulta vaatinut lähinnä föönaamisen tai sen, ettei ainakaan märällä tukalla mene nukkumaan (--> kamalia pyörteitä sun muita takaraivolla :D). :P

Jos viitsisit vielä jonkin kuvan näyttää jos helposti löytyy, niin millaisia ehdottaisit. Saa ehdottaa ihan villejäkin juttuja, tulee ainakin enemmän valinnanvaraa ja alkaa ajatella sellaisiakin mitä ei ennen ole edes harkinnut. :)
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Luna »

Mistähän mä löytäisin semmoisen kuvan mitä tarkoitin...Joka tapauksessa mielessä on siis selkeä otsatukka ja siihen muuten pitkät hiukset. Sen pyörteesi suhteen ammattitaitoinen kampaaja osaa kyllä auttaa leikkaamalla ja suunnittelemalla millainen leikkaus sopii parhaiten ja käytännössä toimivimmin hiuksiisi! Rohkeasti vaan kampaajalle jonka tiedät olevan "hyvä"!  :)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mun mielestä toi kakkosvaihtoehto oli kivoin. Ja siinä ei välttämättä haittais se pyörre tai siis ei tarvis niin pirusti taiteilla sen kanssa aamuisin. (Btw, oon ite pyöriny täl foorumil vissiin ainaki viime keväästä enkä mä vieläkään omista mitään muuta muotoilujuttuja ku hiuslakan  ;D Oon vaan niin laiska tappelee tän tukan kans aamuisin..)
Mari0

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Mari0 »

Tänään varattiin äidin kanssa aika molemmille kampaajalle, kahden viikon päästä tiistaina.. Nyt on vielä sitten hyvin aikaa miettiä :P Olisin jo halunnut aiemmin! :D
Hmm. Pitää tosiaan tuota otsatukkaa miettiä :) Sitähän voi sitten pitää sivullajakauksellakin oikeastaan, eikö? Jos tuollaisen Emma-pituisen tai pidemmän ottaa.. kai? :D
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Luna »

Varsinkin jos leikkautat hieman rikotun otsiksen niin näyttää kivalle sivulle laitettunakin! Ja jos huomaat ettet pidäkään otsiksesta niin esim. pinnillä sivulle vaan, kasvaa suht nopeasti pois ja sekoittuu sivuhiuksiin.
Mari0

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Mari0 »

Luna, alat pelottavan hyvin saada minua yhä enemmän vakuuttuneeksi :D Pelkään vain että sitten tuleekin ihan kamala ja hiukset ovat minulle kamalan tärkeät ja en ole tainnut koskaan mitään kovin räväkkää tehdä.. :D Mutta juu.. :)
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Luna »

Jos susta tuntuu ettet kuitenkaan halua leikkauttaa otsista niin älä ihmeessä leikkaa, voithan myöhemmin mennä leikkauttamaan pelkästään otsiksen. Älä anna mun tai muiden ylipuhua jos ei tunnu omalle jutulle  :)

Olen sitä mieltä edelleen että sun kasvojen muotoon sopii melkeinpä millainen leikkaus vain, on varmaankin yhtä hyvä otsiksella tai ilman! Eli lähinnä sun oma mieltymys ratkaisee. Vielä sulla on aikaa miettiä, ja kuten sanoin niin nopeastihan ne kasvaa takaskin.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Otsis ei kyllä musta kasva nopeasti. :) Toisaalta tarkoitus olisikin, että kasvaisivat yhtä pitkiksi kuin muut ( ...vyötärölle on aika pitkä matka.. ).
Mutta kyllä ne parissa vuodessa ovat miltein olkapääpituisiksi venähtäneet. Mikä sitten on kenenkin mielestä nopeasti. :) Ja mulla vielä oli tosi lyhyt otsatukka, jota nyt on tasoitettukin muutamaan otteeseen.

Malleista eniten miellyttää jotenkin Emman tukka, tuo otsis on söpö. :) Angelinankin tukka oli ihan hieno, mutta laittamista vaatii selkeästi enemmän jo..
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Luna »

Tarkoitin sitä että otsatukka kasvaa nopeasti pois mallistaan ja sen voi sekoittaa sivuhiuksiin helposti, kun käsittääkseni Mari0 halusi rikotun mallin. Jos pitää mittarina sitä että koska ne etuhiukset on takas selkäpituiset niin ei silloin varmaan kovin nopeasta vauhdista voikaan puhua.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

^ Tuokin riippuu niin otsatukan paksuudesta.. Mulla oli niin paksu otsatukka, että ei se suostu oikein sulautumaan noihin muihin sivuhiuksiin ( tai jos saisikin, niin ei se hyvältä ja tasapainoiselta näyttäisi ).

Tarinan opetuksena taisi olla, että ei kannata leikata paksua otsatukkaa ellei aio pitää sitä. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Riiggis
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 316
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 22:17

Vs: Auttakaa valitsemaan kiva hiusmalli minulle :)

Viesti Kirjoittaja Riiggis »

Onpas nätti väri Angelinalla noissa MariO:n laittamissa kuvissa... Millä värillä saisin tuollaiseksi?  ??? Mulla on vähän vaaleammat ja raidoitetut hiukset tällä hetkellä.
1c F ii
Eydie
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1796
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 14:57

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Eydie »

Mulla olis hämärä mielikuva hiusmallista, jonka haluan. Se olisi jotain ton Nicole Richien ja Victoria Beckhamin välimaastosta. Eli ei noin jyrkkää hiusten pitenemistä kuin Victorialla, mutta jonkun verran kuitenkin. Lisäksi mulla on nyt sivuotsis, jossa lyhimmät on kulmakarvoihin asti. Pystyykö noita yhdistämään kivasti? Ja ennen kaikkea sopiiko kyseinen kampaus mun pitkiin ja kapeisiin kasvoihin? Hiukset on ohuet ja kuva pitäis löytyä edelleen galleriasta. Väri olis todennäköisesti aika lailla noiden kahden välimaastosta, vaalanruskea.

Kuva

Kuva
Vastaa Viestiin