Hiusmalli haussa...

Leikkaukset sekä kampaukset
nuuki

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja nuuki »

Minulla on suorat, tummanruskeiksi värjätyt hiukset, pituutta löytynee jotakuinkin 65cm. Tasapitkät, paitsi otsahiukset ovat tällä hetkellä ylikasvanut sivulla pidettävä malli. Kunto on erinomainen.  Hiukset ovat olleet koko elämäni pitkät, ainoastaan otsatukalla olen leikkinyt. Väri on vaihdellut shokkipunaisesta kaikkien punaisten ja punaruskeiden sävyjen läpi nykyiseen tummanruskeaan, jossa olen viihtynyt nyt kolmisen vuotta. Hiusten oikea väri lienee joku vaaleanruskea maantie, en tiedä.

Elokuussa melkein pätkäisin itselleni allaolevan kuvan tyyliset hiukset, mutta lopulta jänistin ja tyydyin vaaleisiin lisäkeraitoihin ja sivuotsiksen trimmaukseen. Nyt kuitenkin halu suurempaan muutokseen kasvaa jälleen. Pitkät hiukseni vain roikkuvat pitkin päätä ja ovat mahdottomat laittaa mitenkään hienosti.

Kuva

En kuitenkaan haluaisi noin lyhyeksi mennä kertaheitolla. Siksi mietinkin A-linjaisia hiusmalleja, joissa olisi edessä huomattavasti pidemmät hiukset kuin takana. Sen kanssa sitten hieman kerrostusta ja jonkinlaista riikinkukkoväriä päähän joko värjäten osioita tai lisäkkeillä.

Olisiko kellään kuvia tai ehdotuksia? Hakusessa olisi siis jonkinlainen hiusmalli mitä olisi helppo laittaa ja sen voisi myöhemmin halutessaan pätkäistä polkaksi, mutta joka ei pitkien hiusten jälkeen kauhistuta lyhyydellään. Ja nimenomaan laitettavuutta hakisin. Näihin hiuksiin en halua kerrostuksia tai tasapitkää, paksua otsatukkaa, sillä kokemuksesta tiedän että silloin pituudet näyttävät kamalan ohuilta. Luulen kuitenkin, että lyhyemmässä tukassa kerrostukset toimisivat hyvin.
Viimeksi muokannut nuuki, 21 Joulu 2008, 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiivi

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Kiivi »

^ Miten olisi olkapääpituinen, eteenpäin pitenevä "polkka"? Kun minä olin samassa tilanteessa kuin sinä, tuollainen ratkaisu oli paras. Pieni shokki oli, kun tukka lähti, mutta tuo ei ollut vielä liian lyhyt. Lyhensin siitä myöhemmin vielä reippaasti, mutta nyt kasvatan pitkää takaisin.  ;)

Kuva
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


^^ Mulla oli viime kevaana malli, joka oli niskasta keskelta rikottu tosi lyhyeksi ja piteni siita ^-mallisesti niin etta edesta hiukset nayttivat viela pitkilta ja ylsivat melkein kainaloihin saakka. Malli leikattiin taman kuvan mukaisesti: http://www.place.st/docs/Image/TIGI_ins_1.jpg, mutta jatettiin se edesta pidemmaksi kuin kuvassa, vaikka kerrostettiinkin vahan. Tama oli mun valimalli ennen kuin uskalsin kokeilla lyhyempaa. Suorassa hiuksessa malli toimi tosi hyvin eika nayttanyt liurulta.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Ulpu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2290
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 15:18

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Ulpu »

Mites sit, jos on luonnonkiharat... Tuollainen kaunis a-linjainen polkka ei käy ja lyhyempään päin ois kiva mennä. Oon kyllä aatellut, että vedän sit suoraan kunnolla lyhyemmän, koska en halua mitään silmille roikkumaan...
Ken unohtaa sen, mitä ei voi muuttaa, on onnellinen.   - Arvo Ylppö
petomaani

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Ai itku miten makea tukka tossa Iibiksen kuvassa on (mustatukkainen neito ylhäällä vas), slurps!  :-*
Jensu

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Jensu »

Nykyinen näky on suunnilleen tämä.
Kuva

Hiukset on jo vuosia ollut tuota samaa, pituus vaan välillä vaihdellut. Nyt olen jo totaalisen kyllästynyt tähän päähän ja haluaisin jotain uutta. Mutta kun en tiedä mitä? Ja mikä edes sopisi? Hiukset on ohuet ja taipuilee jonkun verran suuntaan jos toiseenkin. Viimeisestä kampaamo käynnistä on aikaa 10 vuotta.

- otsis ei sovi, se on kokeiltu jo.
- myöskään lyhyt ei sovi, kerran ollut ja toistakertaa ei tule.
- aamuisin ei ole puolta tuntia aikaa laitella haivenia kuriin, eli mielellään ei niin laitettavaa mallia.
- olisi ihan kiva kun haivenet ylettyisi tarvittaessa kiinni.

Olisiko kellään mitään ideoita, mikä sopisi tähän päähän?
SunriseDream

Mitä teen hiuksilleni?

Viesti Kirjoittaja SunriseDream »

Värjäsin hiukseni vaaleiksi vuosi sitten. Vuodessa hiukset ovat ohentuneet puoleen entisestä, ja latvat ovat todella ohuet. Lisäksi silloin kampaaja sanoi että kaksihaaraisia on siellä täällä, joten sanoin että kai siitä saa sitten ottaa vähän enemmän. Ajattelin jotain kymmentä senttiä, mutta kampaaja ottikin ainakin 20 senttiä. Katsokaa nuo ennen-kuvat ennen kuin sanotte että kampaajat eivät koskaan leikkaa liikaa. Latvat eivät olleet niin huonossa kunnossa.

hiukseni ennen värjäystä ja leikkausta:

http://i53.photobucket.com/albums/g60/S ... 1239705065

http://i53.photobucket.com/albums/g60/S ... 1239705087

hiukseni nyt vuoden päästä viime leikkauksesta:

http://i53.photobucket.com/albums/g60/S ... 1239705153

http://i53.photobucket.com/albums/g60/S ... 1239705177

mItä minun pitäisi tehdä hiuksilleni? Tiedän että olen lähestulkoon pilannut ne. Mitä teen jotta ne kasvaisivat taas pitkiksi ja paksuiksi?

Lisäksi kysyisin miten paljon tummemmaksi kestovärillä värjääminen kuluttaa hiuksia?
Hali
Haiven
Haiven
Viestit: 46
Liittynyt: 03 Helmi 2009, 20:01

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Hali »

^ No tummemmaksi värjääminenhän on kuitenkin hiuksille kevyempi käsittely kuin blondaus, joten ennemmin kannattaa tummemmaksi värjäillä kun blondata, jos et halua että hiukset kärsivät paljoa. Lisäksi kestoväri kuluttaa hiusta enemmän kuin suoraväri, joten suoraväriä siis suosittelen jos et halua että hiukset kärsivät. Onhan noista hiuksista aika paljon pituutta kyllä otettu pois, mutta uskon että hiuksesi kyllä kasvavat takaisin upeaan mittaansa ja sitä rataa, joten ei syytä huoleen loppujen lopuksi x)
Wtf?
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


Onko tämä jo aikalailla sama ketju kuin hiusmallikriisi? Mulla ei kuitenkaan ole kriisiä, niin kirjoitan tänne  ;D

Tiistaina kampaaja-aika ja oon taas niin lopen kyllästynyt tähän suht graafisesta epämääräiseksi venähtäneeseen malliin, mutta kun edelleen kasvatus tuntuu houkuttelevalta eikä ole tullut mitään superihanaa lyhyttä mallia vastaan, niin taidan vain vetää taas siistimislinjalla kampaamokäynnin. Se sopii paremmin budjettiinkin  :P

Kuitenkin kun katselin ukhairdressersista malleja, niin ne puolipitkät graafiset pitenee eteenpäin-polkat otsiksella (kuten tää) tuntuu aika nähdyiltä. Tuo malli on vaan niin helppo suoralle hiukselle, mutta eikö nyt mitään muuta puolipitkää otsiksellista mallia olisi?
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

SunriseDreamille vastailisin semmoista, että jos kahdessa ensimmäisessä kuvassa sinulla on oma väri, niin suosittelisin kyllä siihen palaamista! On todella kaunis sävy ja se värjämättömyyshän on tietysti hiusten kunnolle hyvä asia. Luulisin että pääsisit lähelle luonnollista sävyäsi sekoittamalla Viva color mousse vaahtoväriä 70 keskivaalea hoitoaineen sekaan pitkällä vaikutusajalla (ensin kannattaa tietysti tehdä koetupsu) ja sitten vain hellää hoitoa ja kärsivällisyyttä ja hiukset palautuu entiseen loistoonsa. Niinkuin Hali sanoikin jo edellä, suoravärit ovat hellempiä kuin hapetevärit ja varmasti myös tarttuisi suht hyvin tuohon vaalennettuun osaan niin että oman värin kasvatus sujuu ilman kaksivärisyyttä. Siksi neuvoisin sekoittamaan hoitoaineeseen värivaahdon ainakin ensimmäisellä värjäyskerralla jottei lipsahda liian tummaksi. Jos niin pääsee käymään, ei sekään ole katastrofi kun ei hapeteväristä ole kyse ja pesujen myötä haalistuu. Viva color mousse on myös aika edullista, joten vaikka joutuisikin lisäilemään useammin, ei käy heti kukkaron päälle!
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
Henrietta
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 179
Liittynyt: 14 Huhti 2006, 13:43

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Henrietta »

^

Samaa mieltä, SunriseDreamillä kaunis tuo oma (?) sävy. Kyllä sä tukkas vielä kuntoon saat, mutta aikansa se ottaa tietysti, että on entisensä. Kunnon lavanhoito ja suoja-aineet kehiin ja hoitsikkamuhitteluja :ts
1b Fii
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja pekaani »

^^^ Mä oon ihastunut Flickrista löytyvän Vip hairportin hiusmalleihin. Ihanan persoonallisia, niissä on "sitä jotain" jännää ja mikä parasta, mallit on ihan tavallisia kampaamon asiakkaita. Suosittelen katsomaan (oot varmaan jo kyllä tutustunutkin siihen).  :ts

Äh, hiusmallikriisiä pukkaa. Pari kk sitten otettu permis alkaa olla loivenemaan päin. Pisimmät hiukset on nyt olkapäille asti, mikä on ennätyspitkä mulle sitten rasta-aikojen. Haluaisin nyt hetken pitää tätä pidempää, sen jälkeen varmaan testaan toispuoleista mallia josta on helppo palata lyhyeen. Mutta mitä mä nyt seuraavaksi keksisin? Mallin pitäisi olla sellainen, joka sopii vaikka loivaa kiharaa olisi vielä jäljellä. Tällä ei ole mikään kiire vielä, mutta varmaan kk:n päästä viimeistään on pakko leikkauttaa. Kuva

Hiusmallin pitäisi olla jotenkin räväkkä ja vähän "rock". Tykkään tästä kiharasta kyllä, mutta tunnen oloni tässä liiankin tyttömäiseksi. En mä ole sellainen... kai.  :D Värjäilystä ajattelin pitää nyt taukoa, että hiukset saa levätä. Kuvassa väri onkin oikea...Mulla on ihan tikkusuora hiuslaatu, joten nyt kerrankin ois jäljellä vielä jotain permiksen tuomaa ns. eläväisyyttä.

Onkohan tämä laiskan muotoilijan (ts. arkisin en jaksa hiuksiani juurikaan laittaa) mallina ihan huono ja mitäänsanomaton?

tästäkin tykkään, tosin vielä hiukan laineilla olevaan hiuksistoon lopputulos voi olla kauhea...


Viimeksi muokannut pekaani, 17 Touko 2010, 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
keijukainen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1010
Liittynyt: 13 Joulu 2007, 13:26

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja keijukainen »


^Heheh joo Vip hairportin malleja tulee tietyin väliajoin kuolattua  :D
Mun mielestä nuo molemmat mallit on ihania, mutta jälkimmäinen toki enemmän rock. Ekassa on jätetty enemmän pehmeitä linjoja ja näyttää myös aavistuksen pidemmältä, mutta toisaalta ei sitä ole muotoiltukaan yhtä rajusti kuin tuo Vipin malli. Luulisi, että arkena tuollaisen mallin saisi nopeasti pörröteltyä vahalla, mutta voihan se aivan laittamattomana näyttää vähän oudolta piiskalta ;D Mut uskon että rock-henkeä saisi molempiin muotoilulla. Jos tuota ekan kuvan mallia erottelisi enemmän vahalla niin ilme olisi aivan toinen.
Hiukset: 1b M ii, punainen polkka. Hiuskuva
pekaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1514
Liittynyt: 06 Helmi 2008, 11:38

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja pekaani »

Tää saattaa olla vähän ot, mutta hiusmalli on hakusessa mullakin.

Oon yrittänyt etsiä kuvia leikkauksista, joissa hiuksia on ohennettu sivuilta tosi reilusti. Idea on vähän sama kuin näissä jokunen vuosi sitten muodikkaissa "takatukissa", joissa on siis semmoinen ohut hiirenhäntä niskassa. Pitäis jostain varmaan löytää mallikuvia kampaajareissua varten. Oon yrittänyt kampaajalle selittää, että hiuksia saa ohentaa tosi reilusti varmaan 10cm matkalta, mutta koskaan lopputulos ei ole se mitä haluaisin. (Enkä tietenkään ole saanut suutani auki asian suhteen kun uusi kuontalo on valmis...  ::))
Onko tuo ohentaminen sitten väärä termi tässä yhteydessä? Millähän hakusanoilla voisi lähteä etsimään?
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Hiusmalli haussa...

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

^ Tarkoitatko tähän tyyliin?

Kuva Kuva
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Vastaa Viestiin