Keskustelua silikoneista

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Magda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 663
Liittynyt: 25 Loka 2006, 23:11

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Magda »

Penny kirjoitti:
mania kirjoitti: Jotenkin mäkin uskon tuohon kertymiseen. Joskus pari vuotta sitten (kun käytin pelkästään jotain markettiskeidaa) kävin kampaajalla, joka pestessään sanoi, että näkee selvästi, että Garnieria on käytetty.En muista tarkemmin enää mitä se sanoi, mutta sen jälkeen vaihdoin pian kampaamotuotteisiin, ja tukka on nykyään kaikin puolin parempi.
Mutta sitä samaa silikoniahan monissa kampaamotuotteissakin on, harvassa on täysin silikonittomat aineet. Ja samalla tavalla ne varmastikin kertyy jos on kertyäkseen, oli kampaamotavaraa tai markettitavaraa. ::)
Mä luin kesällä jostain brittilehdestä, että silikoni ittessään ei olis pahaa. Kaikki seerumit esim. taitaa olla aika silikonipitoisia. Siinä lehdessä joku brittien hiusguru selitti, että markettisarjoissa silikonit on vaan niin isomolekyylisiä, että ne kertyy hiusten pinnalle, kun taas kampaamotuotteissa on laadukkaampia ja pienimolekyylisempiä silikoneja ja ne muka pääsis sit hiuksen sisälle. Tää kyllä saattaa olla yksi markkinointikikka lisää ???
Una libra de cadera, no es cadera<br />Dos libras de cadera, no es cadera<br />Tres libras de cadera, no es cadera<br />Tu la tienes gorda, por eso te ves buena
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Todia »

Niin no, eipä taida olla dimethiconessa ja dimethiconessa paljon eroa olla, oli se sitten lanzassa tai sunsilkissä.. :D
hiukset huijausmitalla 79 cm,&nbsp; laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Jos shampoossa/hoitoaineessa on silikonia, estyykö hoitavien aineiden imeytyminen hiukseen helposti? Eli kuinka pian silikoni alkaa tukkimaan hiuksen pintaa?

Edit: Kyse on siis yhden pesun aikana tapahtuvasta ainesosien kilpajuoksusta hiukseen. Ratkaiseekohan tässä silikonin määrä tuotteessa?

Siirsin tämän viestin tänne sopivaan ketjuun. -Luomo-
Viimeksi muokannut Jessie, 16 Marras 2006, 12:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Ice »

Olen pähkinyt asian niin, että osa hoitavista jää sinne silikonin alle. Toisinsanoen silikonisia aineita kannattaa tolvata vielä vähemmän kuin silikonittomia, jos se paikkansa pitää
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Amy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 716
Liittynyt: 16 Syys 2006, 20:10

Kampaajien tietämys silikoneista hoitotuotteissa

Viesti Kirjoittaja Amy »

Olen aika noviisi joten en ole taas varma olenko oikealla alueella mutta on pistänyt silmääni kuinka eri linjoilla esim. oma kampaajani on tämän palstan kanssa monista asioista.

Minä olen saanut päänahkani kutinaa tosi paljon aisoihin tämän palstan ansiosta kun olen vaihtanut silikonittomiin aineisiin.

Oma kampaajani yritti myydä taas minulle uusia mömmöjä ja sanoin ettei kiinnosta kun on shampoossa silikonia ja hän sanoi pokkana että nykyään missään tuotteissa ei ole enää mitään haitallisia silikoneja. Mikään ei kuulemma enää kerrostu, kaikki on vesiliukoisia, eikä ne mitään aiheuta kutinaa tai yhtään mitään muutakaan pahaa.&nbsp; ???

Minä olen itse huomannut silikonien huonon vaikutuksen päänahassani, mutta ei ole kovin luottamusta herättävää ettei kampaajat tiedä niistä.

Mistä tämä johtuu? Onko suurin osa kampaajista tietämättömiä asian suhteen vai onko omani poikkeus?

Yhdistin tämän kysymyksen tänne, kun saattaa poikia silikonikeskustelua. Täällä Ishamael vähän valaisee tätä kampaajien tietämys asiaa: http://juurikasvu.org/smf/http://localhost/\/viewtopic.php?p=141735#p141735 -Luomo-
Viimeksi muokannut Amy, 21 Helmi 2007, 00:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Kampaajien tietämys silikoneista hoitotuotteissa

Viesti Kirjoittaja -j- »

^
Suurin osa kampaajista on varmaan tietämättömiä. Joku foorumin parturikampaajista sanoi, ettei kampaajan koulutukseen kuulu niin yksityiskohtaisesti noi kaikki silikonijutut ym.

Itse asiassa mun miehen sisko on (aikoinaan ollut) parturikampaaja ja hänen mielestään kaikki silikoni on pahasta! Ja mieheni tietty on uskonut häntä. Ja ihan hyvä, ettei käytä silikonisia shampoita, mutta pitkä ja rispaantunut tukka kyllä voisi kaivata silikonikalvoa ainakin latvojen suojaksi. Kun minä en ole kylässä, niin kukaan ei pahemmin hoida miehen hiuksia...
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Shine
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 244
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 12:06

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Shine »

^ Varmasti aikalailla kahta eri koulukuntaa löytyy tästäkin asiasta riippumatta siitä onko kampaajakoulutusta vai ei. Jos silikoni tuntuu aiheuttavan kutinaa tms., niin tietenkään silloin sillä ei kannata turhaan päätänsä kiusata. Jos taas hiukset ja päänahka pysyy hyvinä vaikka silikonia käyttääkin, niin en silloin näe mitään estettä käytölle. Ja sanoo kampaaja mitä tahansa, niin itsehän sen parhaiten kokeilemalla tietää, ei se pelkkä kampaajakoulutus sitä tarkoita, että sieltä suusta mikään absoluuttinen totuus tulisi.

Ja ihan OT; vieraillessani tässä taannoin eräässä nimelta mainitsemattomassa isossa kampaamotavaratalossa erehdyin kysymään myyjätytöltä Igoran vaahtoväreistä. No, hän oli hetken hiljaa ja totesi sitten suoraan "en mää kyllä näistä väreistä yhtään mitään tiedä, noista väreistä tuolla (osoittaa joitain ihan muita kestovärejä) mä kyllä jotain tietäisin"&nbsp; ;D
Nuppu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1175
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 12:31

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Nuppu »

Shine kirjoitti: Ja ihan OT; vieraillessani tässä taannoin eräässä nimelta mainitsemattomassa isossa kampaamotavaratalossa erehdyin kysymään myyjätytöltä Igoran vaahtoväreistä. No, hän oli hetken hiljaa ja totesi sitten suoraan "en mää kyllä näistä väreistä yhtään mitään tiedä, noista väreistä tuolla (osoittaa joitain ihan muita kestovärejä) mä kyllä jotain tietäisin"&nbsp; ;D
Olipa ainakin rehellinen. Tuollaisen vastauksen itsekin kuulisi mieluummin kuin jotain ihmeen epäuskottavia selityksiä.

Mullekin on kampaaja kerran sanonut juuri noin, että nykyään ei enää käytetä silkoneja, jotka kertyisivät ja joista olisi jotain haittaa. En kyllä ihan usko&nbsp; ::) Huomaahan sen jo ihan käytännössäkin, että kylläpä ne silkonit vaan kertyvät.
Elliotta
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 480
Liittynyt: 21 Syys 2006, 20:40

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Elliotta »

Olen välillä miettinyt, että miten pitkäaikainen silikoniannostus muuttaa tukan "ilmiasua". Olin tottunut jostain yläasteelta lähtien siihen, että mulla on "vain" normaalipaksuinen hius. Nyt pari vuotta sopivia (sattumalta myös silikonittomia/vähäsilikonisia, polkkamittainen tukka ei tarvii niinkään latvasuojaa) tuotteita käytettyäni kampaaja on aina sitä mieltä, että tukka on paksu ja sitä pitää ohentaa. Siskollani on paksu tukka, joten uskoisin että "oma" hiukseni on nyt tullut näkyviin. Kiva juttu!
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja princess »

Mä olen huomannut tuota kertymistä jossain määrin, sillä oma ohut tukkani muuttuu vielä pahemmaksi liiskaletiksi kunnon silikonikuurin jälkeen.
Mustan myös,kun joskus vuosia sitten mulla oli keskellä päätä sellainen kauhean kutittava läntti. Sillloin taisin käyttää jotain marketin Garnier Response(!?!?!?tms )a. Kun lopetin sen käytön ja siirryin XZ:aan niin&nbsp; se hävisi eikä ole vuosiin tullut takaisin. Silikonit ovat siis minulle pahasta pitkäaikaisessa käytössä.En ole enää totaalisen neuroottinen niiden suhteen, mutta välttelen siltikin.
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Serena-82
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 06 Loka 2006, 08:52

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Serena-82 »

Todia kirjoitti: Niin no, eipä taida olla dimethiconessa ja dimethiconessa paljon eroa olla, oli se sitten lanzassa tai sunsilkissä.. :D
Tätä jäin ite miettimään. En just nyt ehdi ite mistään kemian kirjasta tms asiaa enempää tutkia, mutta sattuuko joku tietämään, että voiko tosiaan kahdella dimethiconella olla eroa? Kun silikonithan on polymeereja, jotka koostuu n kappaleesta samaa pätkää. Eli pysyykö silikonin nimi samana, vaikka se koostuisi 5 kpl sitä pätkää tai 150 kpl sitä pätkää? Eli sillonhan samalla aineella voi olla monta eri kokoa... Polymeerejahan siis voi pilkkoa pienemmiksi mutta säilyykö se nimitys samana... Sekava kysymys...

Edit. Dimethiconen kemiallinen kaava on (H3C)[SiO(CH3)2]nSi(CH3)3. Joten eikös tuo n tuolla välissä voi vaihdella vaikka 1-1000 ja se on aina sama dimethicone, mutta sen polymeerin koko vaihtelee. Tämän mukaan parturit voisi olla oikeassa, että kampaamotuotteissa silikonit on pienijakoisempia... Mutta minä en ole mikään kemisti :D
Viimeksi muokannut Serena-82, 02 Maalis 2007, 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gerkko

Vesiliukoinen silikoni?

Viesti Kirjoittaja Gerkko »

Hei,

Löysin kaapistani tuollaista American Crew Revitalize -nimistä hiusshampoota, jota ostin muutama vuosi sitten miestyyppistä hiustenlähtöäni silmälläpitäen. Sen käyttö jäi silloin jostain syystä, oiskohan johtunut huomatessani "PEG/PPG-4/12 dimethicone" -sanan ainesluettelossa.

Tota shamppoota olis kuitenkin pari purkkia ja muistaakseni se ei ollut mitään kauhean edullista, joten voishan nuo käyttää loppuun jos uskaltaa :) Joten kysyisin, että tietääkö teistä ketään tuon PEG/PPG-4/12 dimethicone:n "vaarallisuudesta". Jonkinlainen silikonihan kyseessä, mutta onko tuo mahdollisesti vesiliukoista? Käsittääkseni vesiliukoiset silikonit eivät ole ollenkaan niin vaarallisia kuin rasvaliukoiset..? ???
Hue
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4497
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 13:02

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Hue »

^ Mistähän olet saanut päähäsi, että silikonit ovat vaarallisia? Niissä ei ole mitää vaarallista, vaikka haittoja muutamia löytyy. Toisaalta niistä on myös hyötyä hiusten hoidossa.

Jos ei päänahkaa kutita ja hiukset tulevat shampoolla hyvän tuntuisiksi, niin käytä ihmeessä putelit loppuun!
jayman

silikonit, totta vai tarua?

Viesti Kirjoittaja jayman »

Paitsi että silikoni sopii saumojen tukkimiseen ja toisinaan naisten keuhkojen lämmikkeeksi, siitä on keskustelua myös hiuskosmetiikan alalla. Listaan tähän kaikki stereotyypit, lausahdukset ja huhut mitä olen kuullut. Minkään totuusarvosta en tiedä, koska en ole kemisti, enkä edes hiusalan ammattilainen. Toivon teiltä rakkaat hiushullut kokemuksia ja kommentteja, erityisesti arvostan ammattilaisen/asiantuntijan mielipidettä.

-Silikoni saa hiusen välittömästi kiiltämään, mutta varastoituu hiukseen ja rappeuttaa sitä pitkään käytettynä
-Pantenessa on paljon silikonia (elääkö tämä käsite vielä? ...ja jos elää, mites muut procter&gamblen tuotteet?)
-EU ajan tullessa pakkaus ja merkintä standardit muuttui niin että silikonin voi "piilottaa"
-EUn myötä silikonin käyttö on "vapautunut" hiuskosmetiikassa
-kakki dimen- ja dimet-alkuiset aineet sisällysaineissa on silikoneja
-kampaamotuotteissa on silikonia, mutta se on vesiliukoista ja rasvaliukoinen silikoni on se ongelmien aiheuttaja marketti-shampoissa (tämä vaikuttaa minusta toistaiseksi järkevimmältä argumentilta)
-Ei ole yhtään täysin silikonitonta hiuskosmetiikkatuotetta
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: silikonit, totta vai tarua?

Viesti Kirjoittaja -j- »

Kommentoin:
jayman kirjoitti: -Silikoni saa hiusen välittömästi kiiltämään, mutta varastoituu hiukseen ja rappeuttaa sitä pitkään käytettynä
Saa hiuksen kiiltämään. Voi varastoitua tai sitten ei. Jos on vesiliukoinen, lähtee aina pois, kun vettä tukkaan menee. Rasvaliukoistenkin luulisi shampoolla lähtevän, viimeistään syväputsarilla.
jayman kirjoitti: -Pantenessa on paljon silikonia (elääkö tämä käsite vielä? ...ja jos elää, mites muut procter&gamblen tuotteet?)
Riippuu tuotteesta. On ainakin Ice shine-shampoo, jossa ei ole ollenkaan silikonia, mutta myös monia silikonillisia.
jayman kirjoitti: -EU ajan tullessa pakkaus ja merkintä standardit muuttui niin että silikonin voi "piilottaa"
Ei varmaan saa "piilottaa", mutta monesti näistä yhdisteistä käytetään ns triviaalinimiä, josta ei ilmene yhdisteen kemiallinen koostumus tai rakenne. Eli kantsii opetella ulkoa, millä nimillä silikonit esiintyy, tuoteselosteessa harvoin lukee "silicone".
jayman kirjoitti: -EUn myötä silikonin käyttö on "vapautunut" hiuskosmetiikassa
Kyllä silikonia varmasti oli ennen EU:takin tuotteissa, miten se olisi vapautunut? En oikein ymmärrä argumenttia. Siis että sen käyttöä olisi jotenkin rajoitettu ennen vai?
jayman kirjoitti: -kakki dimen- ja dimet-alkuiset aineet sisällysaineissa on silikoneja
Ei ole, esim dimethylamine on amiini, ei silikoni. Tuo väite ei päde ollenkaan, joskus silikoneissa toki voi olla tuo etuliite, mutta niin voi monissa muissakin yhdisteissä!
jayman kirjoitti: -kampaamotuotteissa on silikonia, mutta se on vesiliukoista ja rasvaliukoinen silikoni on se ongelmien aiheuttaja marketti-shampoissa (tämä vaikuttaa minusta toistaiseksi järkevimmältä argumentilta)
Samanlaisia nimiä on silikoneilla niin kampaamo- kuin markettituotteissakin, joten eiköhän ne ole samaa kamaa. Toi on varmaan taas sellaista mainoshöpinää, jolla höynäytetään hyväuskoisia kuluttajia.
jayman kirjoitti: -Ei ole yhtään täysin silikonitonta hiuskosmetiikkatuotetta
On ja niistäkin löytyy tietoa vaikka kuinka tältä foorumilta.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Vastaa Viestiin