Keskustelua silikoneista

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Angus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 186
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 15:10

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Angus »

Loreal Professionellen Liss Extreme on silikoniton, samoin  Bonacure uuden sarjan kosteuttava sh, Tigin Oatmeal & Honey....niitä kyllä löytyy.
Hiukset: 2a M ii
Fredrika

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Fredrika »

Uskon kertymiseen ainakin jos silikonia on tuotteessa reippaasti. Olen tietämättömyyttäni käyttänyt silikonia sisältäviä tuotteita joiden käytön jälkeen mm.hiusväri ei tarttunut hiuksiini. Tällöin kampaaja valisti sen johtuvan silikoonista hiustenhoitotuotteissa. Myös kampaajan tekemä värikäsittely teetti ongelmia.
Kikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2669
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:10

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Kikka »

Fredrika: Hiukset kannattaa pestä syväpuhdistavalla shampoolla ennen värjäystä ja jättää hoitoaine väliin, silloin hiusävärikin tarttuu paremmin.

Jostain syystä etsin aina shampoita, joissa ei ole silikoneja, mutta ainakaan hoitoaineissa ne eivät mua haittaa. Päinvastoin, ovat melkeinpä tarpeen mun hiuksille eivätkä aiheuta päänahallekaan ongelmia.
Viimeksi muokannut Kikka, 16 Huhti 2006, 18:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Maailmassa ei ole mitään mukavampaa kuin viihtyminen eikä mikään ole helpompaa. -Mymmeli
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Kun tahdon lässäyttää kiharan ja suoristaa hiukset, laitan pesun jälkeen isolla kädellä jotain super-silikonista hoitista. Hiukset tuntuvatsen jälkeen liukkailta ja muovisilta kuivuttuaankin, eikä tuo liukkauden tunne lähde useassakaan tavallisessa shampoopesussa. Hiukset jaksavat kihartua "normaalisti" vasta syväputsarin jälkeen.

Omalla kohdallani silikonikertymä ei siis ole mikään uskonasia, vaan ihan empiirisissä tutkimuksissa todettu fakta  ;D Mun hiuslaatu on kyllä melkoisen huokoista ja imee itseensä kaiken mahdollisen. Voihan tuo kertymäkin olla hiuskohtaista. Tuskinpa sellaiseen valmiiksi lasimaiseen ja liukkaaseen hiukseen takertuu silikonia yhtä reilusti kuin karheaan ja huokoiseen.

Minkäänlaista kaksihaaraisehkäisyä en ole huomannut silikonin tekevän, vaikka latvasuojia olen käytellyt jos jonkinlaisia. Hiukset haaroittuvat ihan tasan samaa tahtia latvasuojien kanssa tai ilman.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Penny »

kirmeli kirjoitti: Mitä silikonittomia shampoita on kampaamosarjoissa??
Siis kuiville hiuksille? :)
Joicon Kerapro-shampoo on käsittääkseni silikoniton ja kuiville hiuksille.

INCI:
Deionized Water, Sodium Laureth Sulfate, Cocamidopropyl Betaine, Cocamide DEA, Hydrolyzed Human Hair Keratin (Triamine Complex), Glycol Stearate, Polyquatemium 10, Fragrance, Safflower Oil, Octyl Hydroxystearate, Sodium Chloride, Hydrolyzed Yeast, Benzophenone-4, Methylparaben, Quatemium 15, Citric Acid, Propylparaben, FD&C Yellow #6, FD&C Yellow #5
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja sipe »

Mopin hydrating, lanzan kuivan tukan shampoo, Tigin O&H, eli onhan noita. :)
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Fredrika

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Fredrika »

Kikka kirjoitti: Fredrika: Hiukset kannattaa pestä syväpuhdistavalla shampoolla ennen värjäystä ja jättää hoitoaine väliin, silloin hiusävärikin tarttuu paremmin.
Kiitos! Toimin seuraavalla kerralla näin :)
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Ananas »

Mun latvat on viime aikoina tuntuneet kamalan kuivilta tai oikeastaan kovilta, mikä tuntuu oudolta ottaen huomioon kaiken kosteutuksen ja käsittelemättömyyden. Silikonisia tuotteita tulee läimittyä päivittäin tukkaan, erityisesti jätettävien hoitojen ja latvasuojien muodossa. Aloin miettimäänkin, että voisiko tuo olla silikonin tekosia, kun edellisestä syväpuhdistuksesta on aikaa lähemmäs vuosi. Voisiko tuo epämääräinen muovinen kovuus johtua silikonista? Tai sitten kesä on tehnyt tepposet ja kuivattanut latvat.  >:( Syväpuhdistusoperaatio voisi auttaa, mutta toisaalta pelkään sen olevan vihoviimeinen temppu tälle tukalle, jos tämä tunne johtuukin ihan vaan kuivumisesta.
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

Onko hiukset myös jäykät? Kuulosti samalta kuin käytän Tigin O&H-hoitista tai muita rakennepaikkaavia tuotteita. Hiukset menee ihan kuiviksi ja koviksi. Onko ilmennyt hiusten katkeilumerkkejä, valkosia pisteitä yksittäisissä hiuksissa?

Silikoni tekee hiukset vähän tahmeaksi ja raskaiksi. Kampaan tulee sellanen silikonipinta myös ja hiukset takkuuntuu helposti.

Rakennepaikkaavat antavat kiiltoa hiuksiin, mutta liika silikoni ja aurinko antavat matta pinnan.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Ananas »

On nämä hiukset aika jäykät, mutta pahempaa katkeilua ei ole ilmennyt ainakaan vielä. Rakennepaikkaavia olen koittanut käyttää hyvin kohtuudella, joten en usko niistä saaneeni "yliannostusta". Silikonin kertymiseen kyllä viittaisi tuo tahmeus, raskaus ja takkuisuus.

edit. Sekin taitaa puhua silikonikertymän puolesta, että silikoni ei enää tee tukasta pehmeämmän ja kiiltävämmän tuntuista, vaan lisää tuota ikävää kovuutta/tahmeutta/takkuuntumista.
Viimeksi muokannut Ananas, 06 Heinä 2006, 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-kata-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1390
Liittynyt: 11 Touko 2006, 15:53

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja -kata- »

Kysynpä nyt vielä kerran tyhmänä, että mitä merkitystä oikeesti onko tuotteen silikoni veteen liukenevaa vai liukenematonta ? Täältä foorumilta olen koittanut lueskella asiasta, mutta mun kaaliin ei ole asia uponnut vielä  :-[.
Ja mikä on se huhu että just Dimethicone olisi pahista pahin ?
Silikoneja on niiiiiin montaa ja monen nimistä, mutta niin samankaltaisia, että en mä ainakaan millään muista ulkoa että mikä on liukenevaa ja liukenematonta! Pitäs olla joku lista mukana jos ostohetkellä meinais muistaa kaikkien ainesosien ominaisuudet!
Tuntuu että silikoni olisi joku "myrkky" ...mutta miksi ihmeessä sitä käytettäsiin jos se olisi pahasta...

Mun käyttämissä tuotteissa melkein kaikissa taitaa olla silikonia, toisissa enemmän ja toisissa vähemmän. Liukenevuudesta en tiedä, enkä jaksa niitä ruveta hirveästi syynäämään.
Tuotteita vaihtelen, en käytä samoja tuotteita pitkää aikaa peräkkäin. Se tekee hyvää hiuksille. Mutta sen olen kyllä huomannut että jos tuotteessa on paljon silikonia, niin se ei tee pidemmän päälle hyvää, tuntuu vain hiuksista tulevan jotenkin kovat...En tiedä johtuuko silikonin paljoudesta, mutta jotenkin tuntuu että johtuu. Elikkä kun ei käytä koko ajan tuotteita jossa on hirveesti silikonia ja muutenkin tuotteita vähän vaihtelee tarpeen mukaan, niin silloin tukka kiittää.
Vai tekeekö silikoni silti muka vähimmissäkin määrin jotakin" tuhoja" hiuksessa, liukenevana tai ei ?
"You're born alone, you die alone. The rest is yours to fill the gap. The world goes on without you here. Adjust or just collapse". (Five Finger Death Punch)
rolla

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja rolla »

Silikoni on pahasta vain allergiselle. Esim. mun herkkä päänahka ei kestä sitä, muttei kestä kovinkaan hyvin sulfaattiakaan. Silikonista on vaan tehty sellainen mörkö vaikka on niitä muitakin ns. pahoja aineita. Silikoni on minusta ihan ok juttu hiuksessa, mutta se ei ole ok, että mun päänahassa on kalvo, jonka silari tekee.  :-\

Monta vuotta sittenhän oli se suuri kohu, että pantenen silikonipommi tuotteilla tippuu tukka päästä.. mä en vieläkään ole selvillä oikein mikä juttu se oli, joten valaiskaa.
Deadly Nightshade
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 960
Liittynyt: 06 Touko 2006, 12:04

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Deadly Nightshade »

kata82 kirjoitti: Kysynpä nyt vielä kerran tyhmänä, että mitä merkitystä oikeesti onko tuotteen silikoni veteen liukenevaa vai liukenematonta ? Täältä foorumilta olen koittanut lueskella asiasta, mutta mun kaaliin ei ole asia uponnut vielä  :-[.
Ja mikä on se huhu että just Dimethicone olisi pahista pahin ?
Silikoneja on niiiiiin montaa ja monen nimistä, mutta niin samankaltaisia, että en mä ainakaan millään muista ulkoa että mikä on liukenevaa ja liukenematonta! Pitäs olla joku lista mukana jos ostohetkellä meinais muistaa kaikkien ainesosien ominaisuudet!
Laitapa hakuun veteenliukeneva silikoni. Olen jossain palstalla täällä selittänyt mitkä kaikki silikonit ainakin ovat vesiliukoisia eli niitä turvallisempia. Itselläni on ne ylhäällä jossain lapulla. Niitä ei montaa ole. Ja veteen liukenemattoman ja liukenevan silikonin ero on siinä, että veteen liukeneva silikoni ei kerrostu hiuksiin eikä päänahkaan jos sen huuhtelee vedellä pois. Veteenliukenematonta silikonia tulee välttää mielestäni ainakin shampoissa, koska se aiheuttaa sen, että sitä hieroessa päänahkaan se ei lähdekään sitten vedellä kunnolla pois, ja alkaa kertyä sinne. Näin päänahkaan kerrostuu silikonikalvo, jonka alle jää kaikenlaisia bakteereja jotka siellä muhivat ja aiheuttavat tulehduksia hiustuppeen. Tämän takia siis hiukset voivat tulehduksen takia alkaa tippumaan ennen aikojaan.
Viimeksi muokannut Deadly Nightshade, 22 Heinä 2006, 00:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lilly Missy

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja Lilly Missy »

kata82:Kannattaa käydä lukemassa tuo FAQ läpi, sieltä löytyy esim. tämä http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=8
tepitepi

Vs: Silikonien kertyminen

Viesti Kirjoittaja tepitepi »


Olen käyttänyt biosilkin silkkitippoja ja huomasin että nekin sisältävät DIMETHICONE ja DIMETHICONOL-nimisiä ei vesiliukoisia silikoneja.

Miten silikot saa pois hiuksista, koska nehän eivät liukene veteen?

Siirsin viestisi tänne silikoni-ketjuun. T. Kikka
Viimeksi muokannut tepitepi, 24 Heinä 2006, 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin