Keskustelua silikoneista

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
jalkakissa

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja jalkakissa »

Sellainen kysymys on risteillyt päässä jo pitkään, että eikös nämä ei-vesiliukoiset silikonit ole öljyliukoisia? Eikö silloin olisi ihan loogista, että ne lähtisivät tukasta öljymuhittelulla pois? Tai miksei vaikka ihan perus CO-pesu/tehismuhittelulla  ???
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

jalkakissa, käsittääkseni ne ei-vesiliukoiset lähtevät ihan shampoolla. Toki öljylläkin voi lähteä, mutta öljykin täytyy sitten pestä pois.

Itse käytän hiuksiin erisania tai jotain silikonitonta, yksinkertaista kosteuttavaa ja mielellään hajustamatonta hoitoainetta silloin kun pesen ja muhittelen. Pituuksiin laitan usien sitten ennen tuon perushoitoaineen huuhtomista jotain sunsilkiä tai elvitalia, jotenkin luulen, että se "lukitsee" tuon hellävaraisemman hoitoaineen kosteutusominaisuudet sinne hiukseen :D Luultavasti vain kuvittelua, mutta ihan kivalta munkin huonokuntoinen hius tällä tavalla tuntuu. Päänahkaan en halua niitä silikoneja, enkä edes tykkää, kun sitä osuu huuhtoutuessa selkään, tuntuu jotenkin vaikealta huuhdella ihosta. Siksi aina huuhtelen pää sivuttain jos on silareita  ;D Mulla lämpösuojassa ja hoitosuihkeissa yms saa olla silikonia, ne kuitenkin menee pituuksiin lähinnä.

Niin ja toinen syy, miksi en halua joka tuotteeseen tai joka pesulla käyttää silikonia, on se, etten käytä shampoota.
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
jalkakissa

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja jalkakissa »

hairwreck, jep, mutta kun itse käytän hiusten pesuun pääasiassa CO-pesua, niin lähinnä haen sitä että niiden liukenemattomienkin silikonien luulisi lähtevän tuolla. Ettei siis tarvitsisi niiden silikonien takia shampoota käyttää :)

Ja onhan öljymuhittelu joka tapauksessa hellävaraisempi kuin syväputsaava shampoo  ;)
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja muutettu »

http://cocoandcreme.com/2011/01/the-act ... gredients/

Tuolla(kin) ainakin puhuttiin että silikoni voi kerääntyä jos ei käytä shampoota. Luulisin kyllä silikonin lähtevän myös öljymuhitteluilla, sillä ainakin esimerkiksi dimethicone on silikoniöljyä. Mutta parhaitenhan se selviää kokeilemalla ja tunnustelemalla, onko silikoni kerääntynyt haittaavasti.
So it goes.
hairwreck
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 282
Liittynyt: 07 Loka 2010, 12:07

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja hairwreck »

jalkakissa, niin, totta. Itsekään en käytä shampoota ja siksi juuri jonkinverran välttelen silikoneja. Mutta uskoisin jopa sen silikonittoman hoitoaineen tarpeeksi pesevän sitä pois. Ja ne öljymuhitteluthan on tietty muutenkin hyvä. Voisi kuvitella, että jos öljymuhittelun jälkeen sen öljyn saa pois, niin eiköhän ne silikonit ynnä muut siinä samalla lähde. Tosin itse käytän lisäksi kaikenmaailman viinietikka- ja askorbiinihappohuuhteluja ja mietoja ruokasoodapesuja jne kokeilen aina kaikenlaista, joten uskon niiden silikonien kyllä lähtevän näillä rutiineilla  :D
2b C ii mittana bsl, tavoite hyväkuntoinen mid-back
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Puf »

Te, jotka ette ollenkaan käytä silikonipitoisia hoitotuotteita, nii miten teette sitte lämpösuojan kanssa? Oon nyt viimeisen parin kuukauden ajan pidättäytyny kaikista silikonipitosista pesutuotteista mutta tajusimpa vähä aikaa sitte että käytän kuitenki yhä surutta silikonimöykkystä lämpösuojaa ;D Välttelettekö myös lämpösuojia vai miten teette?

Joskus luin ettei lämpösuojissa todellisuudessa oo mitään mikä suojais lämmöltä (vaikka kyllä tuo silikonipinnan suojaava teho mun mielestä käy järkeen) ja sen takia en oo sitte enää kaikkina kertoina käyttäny lämpösuojaa ollenkaan. En sitte taas toisaalta uskalla noinkaan tehdä kovin kauaa nii tässä pyöritään iha umpikujassa!
kiwi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1320
Liittynyt: 21 Marras 2007, 11:51

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja kiwi »

^ Kaupoista löytää varmaan myös silikonittomia lämpösuojia. Itse käytän Nexxus Canopyn lämpösuojaa. Se sisältää incin keskellä hieman silikonia, mutta ei haittaa minua.
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja muutettu »

^^Itse välttelen silikonia hoitotuotteissa, mutta käytän lämpösuojaa. Suihkittavassa lämpösuojassa se silikoni tuntuu olevan "kevyempää", eikä sitä käyttäessä silikonin huonot vaikutukset (omalla kohdallani ikilähmä) juurikaan tule esiin kuukausittaisen syväputsauksen kanssa. Lämpösuoja myöskin on vähän sellainen, mitä en todella halua jättää pois, joten näillä mennään - välttelemällä silikonisia hoitotuotteita kuitenkin silikonin kokonaismäärä ja näin ollen myös sen huonot vaikutukset ovat pienemmät. Toki on ihan yksilöllistä, että miten oma tukka käyttäytyy, joillekin silikoninen lämpösuojakin voi olla liikaa ja toiset nimenomaan kaipaa silikonista hoitotuotetta ja lämpösuojaa. Kokeilemalla oppii, mistä määrästä oma tukka tykkää huonoa. :)
So it goes.
kiwi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1320
Liittynyt: 21 Marras 2007, 11:51

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja kiwi »

Lämpösuojista kannattaa jättää myös kuivattava alkoholia pois, jota esiintyy todella useassa suojassa.
Strix

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Strix »

Katselin että got2ben guardian angel lämpösuojassa ei ainakaan olisi silikonia.
jalkakissa

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja jalkakissa »

Myös Osiksen Flatliner on muistaakseni silikonitonta. On siis suoristussuihke, mutta pullonkylki lupailee myös lämpösuojausta.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Puf »

Vautsi jos tuo got2be on todella silikoniton, onkoha myös alkoholiton? Johonki markettituotteeseen voisin tässä kohtaa jopa investoida. Multa löytyy valmiina Tresemmen lämpösuoja ku sitä kehuttiin täällä (kyllä, ostan sokeasti kaiken mitä kehutaan :D) mutta se on aika silikoninen niin on alkanu tuntua onko silikoneista pidättäytymisellä mitään merkitystä jos poltan silikonia kuitenkin kiinni hiukseen aina lämpökäsittelyn yhteydessä. Mietin vaan että mikähän aine noissa silikonittomissa aineissa on sitten se joka lämmöltä suojaa.
Kaisa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 854
Liittynyt: 20 Syys 2006, 19:47

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Kaisa »

Puf kirjoitti: Mietin vaan että mikähän aine noissa silikonittomissa aineissa on sitten se joka lämmöltä suojaa.
Tätä minäkin olen miettinyt, kun toisaalta tuntuu että nimenomaan silikoni olisi se paras suoja. Noissa suihkeissa on kyllä yleensä aina denaturoitua alkoholia, poikkeuksena Tresemmé. Herbinan hajusteettomaan Sensitive-sarjaan on nyt tullut uutena silikoniton ja alkoholiton lämpösuoja, joka on seerumimuodossa ja inci näyttää tältä:

Aqua, Betaine, Polyquaternium-55, Panthenol, Hydroxyethylcellulose, Propylene Glycol, Dipropylene Glycol, C10-40 Isoalkylamidopropyl-ethyldimonium Ethosulfate, Camellia Sinensis (White Tea) Leaf Extract, Diazolidinyl Urea, Disodium EDTA, Methylparaben, Phenoxyethanol, Propylparaben

Viimeksi muokannut Kaisa, 14 Huhti 2011, 17:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c F ii
kiwi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1320
Liittynyt: 21 Marras 2007, 11:51

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja kiwi »

Harley kirjoitti: Katselin että got2ben guardian angel lämpösuojassa ei ainakaan olisi silikonia.
Puf kirjoitti: Vautsi jos tuo got2be on todella silikoniton, onkoha myös alkoholiton?
Katselin juuri tuotteen inciä. Se sisältää alkoholia heti alussa ja silikoniakin.

Aqua (water), Alcohol Denat, VP/VA Copolylmer, Cetrimonium Chloride, Sodium Laneth-40, Maleate/Styrene Sulfonate Copolymer, Amodimethicone, Trideceth-12, DMDM Hydantoin, Parfum (fragrance), Hexyl Cinnamal, Linalool, Limonene, Benzyl Alcohol, Benzyl Salicylate, Butylphenyl Methylpropional, Citronellol, Benzyl Benzoate.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Puf »

Pistin Herbinalle vähä kysymyksiä tosta uudesta lämpöseerumista. Kyselin mm. että mihin tuotteen lämmöltä suojaava teho perustuu ja mistä tuota saisi (olin kaivellut Oulusta jo Prisman, Kittarin ja Anttilanki läpi eikä missään ollu).

"Kiitos viestistäsi ja pahoittelut siitä, että vastaaminen hiukan kesti. Kemistimme kertoi, että suojaavan kerroksen hiuksen pintaan muodostaa polymeeri polyquaternium-55. Suojakerros jakaa lämmön tasaisemmin ja eliminoi paikallisten ylikuumenemisten aiheuttamaa haittaa hiuksille. Tämä taas auttaa vähentämään toistuvan kuumakäsittelyn aiheuttamaa hiuksen haurastumista. Alkoholia ja silikonia tuotteessa ei ole käytetty.

Tuotetta pitäisi jo olla Citymarketeissa ja Sokoksilla sekä isoimmissa Prismoissa. Toivottavasti löydät pian etsimäsi!"


Mitä mieltä ootte tosta vastuksesta? Suhtaudun jo kriittisesti kaikkeen mitä tuotteiden edustajat sanovat eli onko tuo järkeenkäypää?

Ainiin tuossa viestiin vastaamisessa ei tainnut edes kestää, koska pistin kysymykset alun perin palautteen kautta enkä oo ihan varma laitoinko siihe edes sähköpostiani mukaan ;D Mutta nyt aamulla pistin sähköpostiin uusiksi viestini ja tuli tunnin sisään vastaus!
Vastaa Viestiin