Keskustelua silikoneista

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Olen aina pitänyt hiuksiani hyväkuntoisiksi pituuteen ja säännölliseen vaalealla värjäämiseen nähden, mutta tuli huomattua, että kyllä se on aika pitkälti silikonien aikaan saamaa silmänlumetta. Olin nimittäin parin kuukauden ajan käyttämättä mitään silikonia sisältäviä tuotteita ja kyllähän sen huomasi lopulta selvästi. Hiuksista tuli takkuuntuvat ja jotenkin "epäsiistin" oloiset. Yksi pikakäsittely silikonihoitiksella palautti hiukset taas hyväkuntoisen näköisiksi, kiiltäviksi, sileiksi. Silikonilakko ei ollut mitenkään tarkoituksellinen, mutta yritän kuluttaa kylppärin varastoja pois ja en sitten vaan ostanut mitään silikonista hoitista käyttöön. Kesti itse asiassa hetki tajuta, mistä äkillinen muutos hiuksissa johtuukaan. Käytän yleensäkin aika vähän silikonituotteita, koska yritän välttää liikaa liukkautta ja latistumista, mutta kyllä se vaan näköjään pieni määrä on tarpeellinen pitämään tämän tukan kuosissa.  ::) 
1bMii, vaalennettu.
Varjotar

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Varjotar »

Mä oon löytänyt tuotteet, jotka silikoneistaan huolimatta hoitaa hiuksia ja pitää ne kosteutettuina.
Edit: KC Professional Let Me Be Moisture- tuotteet ovat kyseessä.
Viimeksi muokannut Varjotar, 10 Kesä 2012, 22:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja deko »

^ kannattaisi ehkä samalla kertoa niistä sinulle hyvistä tuotteista edes sivulauseessa? Minua ainakin kiinnostaa. Auttaisi myös jos tekisit hiustyypityksen (ohje faqissa jossain) ja laittaisite sen vaikka sigiin niin samanlaisella hiuksistolla varustetut voisivat hyödyntää vinkkejäsi.

Minun hiukseni pitävät pienestä silikonimäärästä kunhan en liioittele. Jos haluan pitää hiuksiani auki niin käytän silikonipitoisempaa hoitista sulkevana pikahoitiksena. Sitä ei kuitenkaan kannata harrastaa ihan joka päivä, hiuksista tulee kumman muovisen tuntuiset. Käytössä Fructis naamio, väripakettien mukana tulleita hoitiksia ja Tresemme silikonisia hoitiksia. Ei isoa eroa. Kunhan alla on jotain oikeasti hoitavaa niin sama mitä muovia päälle levittää :)
this too shall pass.
Cassiopeia

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Cassiopeia »

Olen yrittänyt hoitaa hiuksiani viimeisen vuoden ajan silikonittomilla tuotteilla ja tukka tuntuu menevän kokoajan vaan huonompaan kuntoon. Eilen pidin kookos-jojobaba-oliiviöljy-tehis-muhittelun päässä ja sen päälle lätkäisin Glissin megasilikonihoitista. Ja VAU mikä kiilto ja liukkaus! Tiedän tämän olevan vaan silmänlumetta, mutta tälläisen lopputuloksen haluaisin saada oikeasti hoitavilla tuotteilla eikä se ole onnistunut millään.

Kysymys kuitenkin kuuluu,että voiko silikonikuorrutus auttaa säilyttämään hiuksen sisällä ne oikeasti kosteuttavat aineet, jos ensin muhittelee jollain oikeasti hoitavalla ja sitten lopuksi kuorruttaa komeuden silikonilla? Että silikoni ikään kuin lukitsisi alleen kosteutta jne. aineita, mitkä tulee niistä paremmista tököteistä?

Jos tämä toimisi, voisin ruveta harrastamaan tätä oman mielenrauhani vuoksi. Eilenkin siis mietin epätoivoissani parturille menoa, että pitäisi katkaista ainakin 15 cm, jotta pääsisi kerralla kaikesta vioittuneesta latvasta eroon, mutta APL:stä ei jäisi sen jälkeen jäljelle kuin polkkatukka ja kasvatusprosessi alkaisi taas ihan alusta. Silikonikäsittelyn jälkeen tämän huonolatvaisuusogelman voi unohtaa, kun tukka näyttää loistokuntoiselta. Itsehuijausta, mutta nyt todella tarvitsen sitä.  :-\
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

^ Sitähän ihovoiteidenkin silikonit osaksi tekevät, lukitsevat kosteutta alleen. Jos käytät silikoni"pinnoitetta" latvoihin, suojaahan se niitä ulkoiselta kulumiseltakin.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Midnight

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Silikonit on kyllä turhin aine hiustenhoidossa mitä löytyy. Allergisoiva, tukkiva ja hiusta tuhoava, yök :-X
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Silikonithan ovat nimenomaan vähiten allergisoivien kosmetiikan ainesosien joukossa. Eivät myöskään ole tukkiviksi tiedettyjä. En ole myöskään ikinä nähnyt mitään perusteita sille, miksi ne olisivat hiuksille haitallisia - päinvastoin, nehän ennemmin juuri suojaavat ja antavat kestävyyttä. Mikään pakko ei ole käyttää, eikä niiden jättämä tuntu todellakaan kaikille sovi, mutta eri asia on sitten aivan perusteettomat väitteet.
1cFii, oma väri.
Midnight

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Silikonit aiheuttavat minulle allergiaa, katkovat hiuksia ja tukkivat päänahan aiheuttaen hiustenlähtöä. Kokemusperäinen tieto ei ole perusteeton väite.
Sinimusta
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1534
Liittynyt: 05 Marras 2009, 09:42

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Sinimusta »

^Jos käytät jotain halppishoitoainetta niin niissä on paljon muitakin ainesosia, jotka todennäköisemmin allergisoi.

Silikonihan ei katko hiusta vaan päinvastoin. Se luo hiuksen päälle suojaavankalvon. Monissa latvasuojissa on runsaasti silikonia  ;)
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Triina »

Midnight kirjoitti: Silikonit on kyllä turhin aine hiustenhoidossa mitä löytyy. Allergisoiva, tukkiva ja hiusta tuhoava, yök :-X
Ei yksittäinen oma kokemus tee silareista turhia tai pahiksia, yhtä itsekästä kuin väittäisi kaikkien kissojen olevan allergisoivia, haisevia ja turhia, yök, koska naapurin kolli raapi naamaa penskana  ::)
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Shampoissa ehdoton ei silikonille, sillä tyvi latistuu helposti ja haluan välttää sitä. Suosin silikonittomia hoitiksia ihan vaan siksi etten pidä siitä tuntumasta minkä silikoni hiuksiini jättää. Mun mielestä silarikalvo päällisuojana hoitoa saaneelle hiuksistolle on hieno idea kasvattajalle, ite en vaan innostu silikonisesta latvasta. Ainakaan jos se roikkuu omasta päästä. ;D

Välillä mietin, jos hommaisin silarisen jätettävän, mut sisältäähän nuo mun mömmöt öljyjä, suojatkoon ne ja kaikki muut aineet sit vaan. Mun hiukset kaipaa hoitoa, sitähän silikonilta ei saa. Aina hiuksia laittaessa käy tosin mielessä, et ei suoja mun käsittelyiltä varmaan pahaa tekis, mut sit vaan kierrän tukan nutturalle niin että nitisee ja unohdan latvat ja niiden kärsimykset sinne. >:D Se, et kampaukset pysyy hyvin, on niitä karheanpuoleisen hiuksiston etuja joista pidän kiinni.

Silarit on monelle hyvä latvasuoja ja jos hiukset on huonossa kunnossa eikä raaski leikata, silikoni auttaa pitämään hiukset kasassa ja näyttämään paremmalta. Jos tykkäisin sileistä hiuksista todennäköisesti käyttäisin silikonia itsekin. Ei mitään ainetta voi oman kokemuksen perusteella tuomita kaikille turhaksi.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Keskustelua silikoneista

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Midnight kirjoitti: Silikonit aiheuttavat minulle allergiaa, katkovat hiuksia ja tukkivat päänahan aiheuttaen hiustenlähtöä. Kokemusperäinen tieto ei ole perusteeton väite.
Silikonipitoisia aineita ei kannata hieroa päänahkaansa, vaan lähinnä pituuksiin.
Vastaa Viestiin