Sivu 1/1

Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 12:10
Kirjoittaja Wannabe
Ensikertalainen täällä kyselee neuvoja teiltä guruilta...

Olen häihin menossa ja haluaisin tehdä sellaisen rennon kiharakasan päälaelle, mutta
miten kummassa hengettömillä saadaan hiukset pysymään kiinni?
Jos laitan hiukset ylös kahdella ponnarilla ja irrottelen osioita sellaiseksi sotkuiseksi nutturaksi, niin miten ne
hengettömät sinne saadaan kiinnitettyä?
Ei onnistunut, vaikka kuinka väkersin  :-\

Tukkani on olkapäille, ei kauhean paksu ja oikeastaan aika liukas. Hmm, ei kuulosta hyvältä kampauksia ajatellen!

Jospa joku kokeneempi neuvoisi noiden hengettömien käytön ja ehkä muitakin vinkkejä millä saisi sellaisen kivan kampauksen tehtyä?

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 12:25
Kirjoittaja sipe
ihan ensiksi tukkaan pitää saada kiharaa. Seppälästä saa halvalla sellaisia vaahtomuovisia kukka-patukoita, mutta myös foliorullasta tai talouspaperista voi patukat askarrella (rullaat n. sentin paksuisia ja 20 cm pitkiä pötköjä). Hieman kosteaan tukkaan jotain kampausnestettä ja rullat päähän. Anna olla tukassa vähintään 2 h tai kunnes tukka on kokonaan kuiva.

Irrota patukat varovasti ja haro kiharoita hieman auki sormin. Kokoa tukkasi päälaelle esim. just ponnarin avulla ja kiinnitä yksittäiset kiharat hengettömien avulla päälaelle. Eli ota aina pieni osio hiuksia, ja asettele se sopivaan muotoon. Sitten vain otat hengettömän ja työnnät sen hiuksiisi jostain sellaisesta kohtaa, jonka haluat olevan lähellä päänahkaasi. Eli niin, että se hiusosio on hengettömän pyöreän pään sisäpuolella ja piikit työnnettynä sitä ponnaria kohden päänahkaa myötäillen.

Kun koko hässäkkä on koossa, niin sitten vaan rajusti lakkaa päälle.

Niin ja tuo kampausnestekin saa olla aika voimakas, että se tuo tukkaan rakennetta ja poista  aliukkauden.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 12:37
Kirjoittaja Wannabe
Joo, kiharat kyllä sain tehtyä kun sykkyrät oli päässä yön yli, mutta siitä eteenpäin alkoi se vaikeus...
Pitääkö tuo hengetön työntää sinne ponnarin sisään tai alle, jotta pysyy?
Jotenkin se tuntuu jäävän löysälle ja kohta luiskahtaa pois.

Kaipailen myös vinkkejä, millä latvat saa siloteltua söpöiksi, ettei koko kasa ole yhtä höttöä?
Ja kumpi parempi; muotovaahto vai kampausneste?
Kiitollisena kumartaa hän...

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 12:45
Kirjoittaja shivaree
Hengettömistähän pitää ne päät taittaa koukuiksi ja sitten vasta työntää tukkaan.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 12:53
Kirjoittaja Wannabe
AAAH, juuri tätä olen miettinyt että siinä täytyy olla jokin jekku!
Kiitos kiitos kiitos!

Nyt jos vielä kerrot, että miten se homma käytännössä toimii?
Päät taitetaan todennäköisesti sisäänpäin  ;) , mutta mistä kohtaa se taitto on paras tehdä?

Muistan kyllä oman hääkampaukseni, jossa oli näitä hengettömiä, kuinka vaikeaa se oli yöllä purkaa...
mutta en millään muista miten se tehtiin!

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 12:57
Kirjoittaja shivaree
Eikun ulospäin ;). Sellanen pieni väkänen, olisko joku sentti siitä päästä. Olis  täällä varmaan joku pätevämpikin neuvomaan, itelle on vaan pari kertaa tehty kampaus ja oon tarkkaillu kampaajan toimia :).

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 13:12
Kirjoittaja Wannabe
Niinpä tietenkin ulospäin... innoissani en taas ajatellut loppuun asti!
Kiitos kovasti, täytyy illalla testata!

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 16:03
Kirjoittaja Mermaid
Itse olen käyttänyt vastaavan kampauksen tekoon hengettömien sijaan ihan niitä sellaisia perus pinnejä. Hyvin on pysynyt.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 16:14
Kirjoittaja Stationery
No nyt selvisi minullekin tuo hengettömien tarkoitus jos niitä kerran kuuluu taitella. Olen aina miettinyt, että miten hemmetissä nuo toimivat kun eiväthän ne mitään pidä paikallaan.  :D

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 16:21
Kirjoittaja Gigli
Miten nuo taitellut hengettömät saa järkevästi pois tukasta? Onko siihen jotain hyvää tekniikkaa?  Mun on todella vaikea saada niitä revittyä irti, varsinkin kun oma tukka on pörröinen ja kampauksiin yleensä tulee vähän tupeerattua.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 16:43
Kirjoittaja sipe
Mun täytyy tunnustaa, että mä käytän hengettömiä nutturoissa aika usein, mutta vielä koskaan mä en ole niitä taitellut. Ei ole tullut mieleenkään, kun pysyvät hyvin ilmankin. ???

Minä ainakin ujutan ne tukkaan sillä lailla "aaltoilemalla". Eli niin kuin harsisi kangasta ja neula kulkisi ylös-alas-ylös-alas jne. Niin ja siis neulan tilalla hengetön.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 20:17
Kirjoittaja Amilo
En myöskään koskaan taita hengettömiä ja kyllä pysyvät ilman sitäkin erittäin hyvin. Hengetönhän vain tökätään sinne tukkaan pitämään osioita huomaamattomasti ja ilmavasti koholla, mutta kyllä siellä pohjalla yleensä on hyvä olla osioita pinneilläkin kiinni

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 21:49
Kirjoittaja rolla
Hengetön? Oon lukenut tätä topicia ees taas enkä ymmärrä mikä se on.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 21:51
Kirjoittaja maikku
Rolla kirjoitti: Hengetön? Oon lukenut tätä topicia ees taas enkä ymmärrä mikä se on.
Tän mäkin tiedän. Son tämä tämmönen pinni:
Kuva

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 21:52
Kirjoittaja rolla
Jaahas, minä käytin hiuslisäkkeessä noita, mutta ajan kanssa lerpsahtivat ja menettivät ominaisuutensa.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 28 Heinä 2006, 10:29
Kirjoittaja Wannabe
No nyt on kokeiltu, enkä saanut niitä pysymään tukevasti, joten tein ihan tavallisilla pinneillä.
Siitä tuli hyvä ja tuntui pysyvän paremmin.

Olisiko jollain vielä vinkkejä tuohon latvojen siloitteluun, mahtaako marketin hyllyltä löytyä hyvää tuotetta?
En viitsisi kauheasti maksaa tuotteesta, jota en tarvitse kuin kerran...
Entäs tuo kampausneste (myös marketti tavaraa), onko parempaa kuin muotovaahto pohjustukseksi?

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 07 Elo 2008, 20:39
Kirjoittaja Luurankka
Neuvokaa tyhmälle miten näitä oikein käytetään? Tungetaan tukkaan ihan sellaisenaan, osa taittelee päitä? Entä miten ihmeessä ne voi pysyä ilman taittelua? Pinnit tajuan, siinähän on kuitenkin puristusvoimaa vähän jolla hiukset saa helposti kiinnitettyä mutta hengettömät menee multa yli hilseen.

Nyt tarttetaan selkeesti joku Hengettömät for dummies-presentaatio. :D

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 07 Elo 2008, 20:58
Kirjoittaja Pähkinä
^ Pitävyyteen vaikuttaa varmaan myös hiuslaatu ja esim. kiharuus. Karheammat ja kiharammat pysyvät varmaan paremmin kuin liukkaat ja suoremmat. Oletko kokeillut taivuttamalla niitä päitä? Ja/tai ujuttamalla silleen kierrellen? Veikkaan, että taittelua tarvitsee, paitsi jos kiharat ovat suht napakat ja reippaat. Voisin kuvitella, että silloin pysyisivät ilmankin taittelua. Ja paljon muotoilutuotteita alle ja päälle  ;) . En nyt tiedä oliko tästä mitään apua...

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 07 Elo 2008, 23:27
Kirjoittaja pitkätukka
Luurankka kirjoitti: Neuvokaa tyhmälle miten näitä oikein käytetään? Tungetaan tukkaan ihan sellaisenaan, osa taittelee päitä? Entä miten ihmeessä ne voi pysyä ilman taittelua? Pinnit tajuan, siinähän on kuitenkin puristusvoimaa vähän jolla hiukset saa helposti kiinnitettyä mutta hengettömät menee multa yli hilseen.

Nyt tarttetaan selkeesti joku Hengettömät for dummies-presentaatio. :D
Hengettömät for dummies-presentaatio  ;D: Hengettömiä käytetään tietääkseni lähinnä nutturoiden kiinnitykseen (tai niin ainakin itse teen, en tiedä onko niistä juuri muuta iloa). Kyllä niistä löytyy pitoa, mutta eri tavalla kuin pinneistä.

Jos kuvittelet tekeväsi vaikka jonkinlaisen nutturan pitkähköön tukkaan (vaikka niin että kieputat tukkaa kierteelle ja sitten kierrät sitä kierrettä löyhästi  itsensä ympärille... jos tästä selityksestä nyt tajusi jotain), niin hengettömillä kiinnitetään nuttura reunoiltaan kiinni "päänahkaan". Ei tietysti ihon läpi, vaan pään myötäisesti  ;).

Hengetön työnnetään nutturan reunan läpi (piikit edellä tietysti) ja mielellään ensin vastakkaiseen suuntaan kuin mihin sen piikkien on tarkoitus sojottaa lopuksi. Siis reunan läpi ja päänahkaa pitkin nutturasta poispäin. Sitten käännetään hengetöntä 180 astetta eli nutturaan päin (niin ettei sen piikit irtoa missään vaiheessa pään pinnasta), ja työnnetään se kokonaan päätä myöten nutturan alle. Hengettömiä laitetaan nutturan reunoille niin monta, että kampaus tuntuu olevan tukevasti paikallaan. Sillä tavalla hengettömät ovat kyllä pysyneet minulla. Toki joskus saa tunkea joitakin hengettömiä päivän mittaan uudelleen ja paremmin paikalleen, mutta kyllä kampaus kestää päivän ihan hyvänä.

Toivottavasti tästä oli jotain apua. Näitä on vähän vaikea selittää. Sama asia olisi niin helppoa näyttää suunnilleen 5 sekunnissa.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 07 Elo 2008, 23:37
Kirjoittaja Luurankka
^ Okei, tuo kyllä selvensi tätä hengettömiä verhoavaa salaperäisyyden verhoa! Onko se juju tuossa kiinnityksessä nimenomaan se hengettömän kääntäminen? Pitää varmaan käydä ostamassa näitä ja kokeilla itse joku päivä.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 08 Elo 2008, 00:31
Kirjoittaja pitkätukka
Kääntäminen juuri on se juju. Jos hengettömän tökkää suoraan, pito jää paljon vähäisemmäksi tai jopa olemattomaksi. Kokeilun iloa :)

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 08 Elo 2008, 13:08
Kirjoittaja Pähkinä
Hengettömän voi myös laittaa vaikka keskelle kiharanutturaa (siis kauas päänahasta) ja ilman mitään kääntämistä. Tuolla Pitkätukan kuvaamalla tavalla saa nutturan varmasti kiinnitettyä tosi tehokkaasti sieltä reunoilta, mutta se on vain yksi tapa. Jos ei laita pitkin päänahkaa (ja käännä), auttaa pitoon niiden hengettömän päiden taittelu ja nutturan aluskiinnitys tavallisilla pinneillä (plus esim. ponnarilla). Kiharakampauksessahan noiden hengettömien etu on sellainen huomaamaton ja luonnollinen kiinnitys - "ihan vain nopeasti sutaisin"  ;) .

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 08 Elo 2008, 13:13
Kirjoittaja Neriana
Käytän hengettömiä yleensä kun nostan otsahiukset päänpäälle. Minulla siis sellainen käkkärä kihara tukka, en halua klipsejä enkä tavallisia pinnejä sillä ne latistaa yms. Hengettömillä saa ihanan kuohkean tukan ja ne nipsut ja napsut ei törrötä pään päällä kuin sienet sateella :D

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 11 Elo 2008, 17:47
Kirjoittaja Lorena
Mistähän voisi ostaa hiusklipsejä, joilla saisi papiljotin pysymään paikallaan? Tarkoitan semmoista hainhampaan tapaista isohkoa klipsiä, esimerkki alla olevassa linkissä. Klipsi ei saisi olla liian puristava, mutta kuitenkin sen pitäisi pystyä pitämään rulla hiuksissa kiinni. Olen kaikista yleisimmistä kaupoista etsinyt, mutta silmään ei ole vielä tarttunut :/

http://salon.wimexbeauty.com/Merchant2/ ... 61052B.jpg

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 24 Kesä 2011, 14:43
Kirjoittaja SC
Löytyykö hengettömiä pinnejä esimerkiksi Citymarketista tai vastaavasta, vai mistä olette ostelleet? Saatan olla puolisokea, mutta olen kaupoissa törmäillyt vain normaaleihin pinneihin ja kyllä hengettömiäkin ostan kunhan vaan löytäisin.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 24 Kesä 2011, 15:11
Kirjoittaja muutettu
^ Kyllä ainakin itse olen ostanut isommista kaupoista kuten Citymarket. Ebaysta löytyy myös tosi halvalla!

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 24 Kesä 2011, 20:38
Kirjoittaja SC
^ Mukava kuulla. Pidetään Ebaykin mielessä myöhempää käyttöä varten, mutta pian sitä varmaan voisi lähteä metsästelemään hengettömiä cittarista niin pääsee testailemaan niitäkin :)!

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 05 Helmi 2012, 08:29
Kirjoittaja Kauris
^ Ebaysta puheenollen, mikäs kumma tuo hengetön on enkuksi? Tuntuu olevan vaikea kääntää, ja hair pin antaa valtavan kasan tuloksia ebayssa.

EDIT: No bobby pinhän se. ;)

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 22 Touko 2012, 03:48
Kirjoittaja Pähkinä
^ Bobby pin on sellainen aivan tavallinen pinni, ei hengetön. Hengetön taas on esim. u-shaped hair pin tai u shape hair pin. Täältä löytyy kuvat molemmista.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 08 Elo 2013, 17:49
Kirjoittaja Virus
0_0 0_0 0_0 voi pyhä jysäys! Mää oon käyttänyt pinnejä koko ikäni väärin!

http://www.iltalehti.fi/hiukset/2013080 ... 3_ht.shtml

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 08 Maalis 2014, 21:43
Kirjoittaja MNi
Osaisko joku suositella jotain kivaa helppoa tukkahärveliä? Hiukset on aika liukkaat ja ohuet. Hiusruuveista näin täällä jo jotain juttua, mutta jäi vähän epäilyttämään niidenkin toimivuus.

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Lähetetty: 18 Tammi 2016, 20:29
Kirjoittaja Jewely
Ostin viikonloppuna Tokmannilta Cailap & Mariela Sarkiman The Croco Clip-hiusklipsejä ja vitsit nää on hyviä! Mulla on nyt kotona hiukset koko ajan tällaisella kiinni kun tää vaan pysyy niin hyvin ja tällä pysyy joko ihan pieni hiusosio tai tarvittaessa vaikka koko tukka. Näiden oikea hinta oli 9,90 mikä tuntui aika tyyriiltä kolmesta kappaleesta, mutta kassalla tulikin joku -50% kampanja, ei haitannut yhtään :D Tähän mennessä vuoden paras hiusostos!