Hengettömät ja muut apuvälineet

Leikkaukset sekä kampaukset
Wannabe

Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

Ensikertalainen täällä kyselee neuvoja teiltä guruilta...

Olen häihin menossa ja haluaisin tehdä sellaisen rennon kiharakasan päälaelle, mutta
miten kummassa hengettömillä saadaan hiukset pysymään kiinni?
Jos laitan hiukset ylös kahdella ponnarilla ja irrottelen osioita sellaiseksi sotkuiseksi nutturaksi, niin miten ne
hengettömät sinne saadaan kiinnitettyä?
Ei onnistunut, vaikka kuinka väkersin  :-\

Tukkani on olkapäille, ei kauhean paksu ja oikeastaan aika liukas. Hmm, ei kuulosta hyvältä kampauksia ajatellen!

Jospa joku kokeneempi neuvoisi noiden hengettömien käytön ja ehkä muitakin vinkkejä millä saisi sellaisen kivan kampauksen tehtyä?
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja sipe »

ihan ensiksi tukkaan pitää saada kiharaa. Seppälästä saa halvalla sellaisia vaahtomuovisia kukka-patukoita, mutta myös foliorullasta tai talouspaperista voi patukat askarrella (rullaat n. sentin paksuisia ja 20 cm pitkiä pötköjä). Hieman kosteaan tukkaan jotain kampausnestettä ja rullat päähän. Anna olla tukassa vähintään 2 h tai kunnes tukka on kokonaan kuiva.

Irrota patukat varovasti ja haro kiharoita hieman auki sormin. Kokoa tukkasi päälaelle esim. just ponnarin avulla ja kiinnitä yksittäiset kiharat hengettömien avulla päälaelle. Eli ota aina pieni osio hiuksia, ja asettele se sopivaan muotoon. Sitten vain otat hengettömän ja työnnät sen hiuksiisi jostain sellaisesta kohtaa, jonka haluat olevan lähellä päänahkaasi. Eli niin, että se hiusosio on hengettömän pyöreän pään sisäpuolella ja piikit työnnettynä sitä ponnaria kohden päänahkaa myötäillen.

Kun koko hässäkkä on koossa, niin sitten vaan rajusti lakkaa päälle.

Niin ja tuo kampausnestekin saa olla aika voimakas, että se tuo tukkaan rakennetta ja poista  aliukkauden.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Wannabe

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

Joo, kiharat kyllä sain tehtyä kun sykkyrät oli päässä yön yli, mutta siitä eteenpäin alkoi se vaikeus...
Pitääkö tuo hengetön työntää sinne ponnarin sisään tai alle, jotta pysyy?
Jotenkin se tuntuu jäävän löysälle ja kohta luiskahtaa pois.

Kaipailen myös vinkkejä, millä latvat saa siloteltua söpöiksi, ettei koko kasa ole yhtä höttöä?
Ja kumpi parempi; muotovaahto vai kampausneste?
Kiitollisena kumartaa hän...
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja shivaree »

Hengettömistähän pitää ne päät taittaa koukuiksi ja sitten vasta työntää tukkaan.
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
Wannabe

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

AAAH, juuri tätä olen miettinyt että siinä täytyy olla jokin jekku!
Kiitos kiitos kiitos!

Nyt jos vielä kerrot, että miten se homma käytännössä toimii?
Päät taitetaan todennäköisesti sisäänpäin  ;) , mutta mistä kohtaa se taitto on paras tehdä?

Muistan kyllä oman hääkampaukseni, jossa oli näitä hengettömiä, kuinka vaikeaa se oli yöllä purkaa...
mutta en millään muista miten se tehtiin!
shivaree
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 19:02

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja shivaree »

Eikun ulospäin ;). Sellanen pieni väkänen, olisko joku sentti siitä päästä. Olis  täällä varmaan joku pätevämpikin neuvomaan, itelle on vaan pari kertaa tehty kampaus ja oon tarkkaillu kampaajan toimia :).
1bFi, hauraat, kuivuuteen taipuvaiset, lyhyt malli. Vaalennetut.
Käytössä nyt: Paul Mitchell Forever Blonde sh ja ha, LV hajusteeton sh ja ha, Cutrin Sensitive-muotoilutuotteet
Wannabe

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja Wannabe »

Niinpä tietenkin ulospäin... innoissani en taas ajatellut loppuun asti!
Kiitos kovasti, täytyy illalla testata!
Mermaid
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 834
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 12:02

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja Mermaid »

Itse olen käyttänyt vastaavan kampauksen tekoon hengettömien sijaan ihan niitä sellaisia perus pinnejä. Hyvin on pysynyt.
Stationery
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3902
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:48

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja Stationery »

No nyt selvisi minullekin tuo hengettömien tarkoitus jos niitä kerran kuuluu taitella. Olen aina miettinyt, että miten hemmetissä nuo toimivat kun eiväthän ne mitään pidä paikallaan.  :D
20-vuotiaana sinulla on kasvot, jotka luoja sinulle loi,
40-vuotiaana kasvot, jotka olet hankkinut ja 60-vuotiaana kasvot, jotka olet ansainnut.
Gigli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1347
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:25

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja Gigli »

Miten nuo taitellut hengettömät saa järkevästi pois tukasta? Onko siihen jotain hyvää tekniikkaa?  Mun on todella vaikea saada niitä revittyä irti, varsinkin kun oma tukka on pörröinen ja kampauksiin yleensä tulee vähän tupeerattua.
When life gives you lemonade, make lemons. Life will be all like" Whaaaat?!"
sipe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 977
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:38

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja sipe »

Mun täytyy tunnustaa, että mä käytän hengettömiä nutturoissa aika usein, mutta vielä koskaan mä en ole niitä taitellut. Ei ole tullut mieleenkään, kun pysyvät hyvin ilmankin. ???

Minä ainakin ujutan ne tukkaan sillä lailla "aaltoilemalla". Eli niin kuin harsisi kangasta ja neula kulkisi ylös-alas-ylös-alas jne. Niin ja siis neulan tilalla hengetön.
Hiukset: 3b iii. Luonnonkihara, paksu, värjätty ja älyttömän kuiva.
Suosikkituotteet: MOP Hydrating shampoo, Joico K-Pak-sarja kokonaisuudessaan, Joico Moisturizer, Nexxuksen Therappe, Humectress, Luxxtress ja Keraphix; Redken ASHC, sekä Tigin O&H -hoitis CO-pesuun.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja Amilo »

En myöskään koskaan taita hengettömiä ja kyllä pysyvät ilman sitäkin erittäin hyvin. Hengetönhän vain tökätään sinne tukkaan pitämään osioita huomaamattomasti ja ilmavasti koholla, mutta kyllä siellä pohjalla yleensä on hyvä olla osioita pinneilläkin kiinni
rolla

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja rolla »

Hengetön? Oon lukenut tätä topicia ees taas enkä ymmärrä mikä se on.
maikku

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja maikku »

Rolla kirjoitti: Hengetön? Oon lukenut tätä topicia ees taas enkä ymmärrä mikä se on.
Tän mäkin tiedän. Son tämä tämmönen pinni:
Kuva
rolla

Vs: Hengettömät ja muut apuvälineet

Viesti Kirjoittaja rolla »

Jaahas, minä käytin hiuslisäkkeessä noita, mutta ajan kanssa lerpsahtivat ja menettivät ominaisuutensa.
Vastaa Viestiin