Valkit + muut kampauksentekovälineet

Leikkaukset sekä kampaukset
Bristow

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Bristow »

Mulla nutturavalkki on ihan donitsi, sitten on erikseen pitkulaversio jossa on nepparit päissä ja sen saa donitsiksi. Sukkaa en ole kokeillut, ehkä sillä saisi hillitymmän nutturan. Tuolla donitsivalkilla tulee hyvin muhkea nuttura ja ehkä on enemmän juhlatyyliä mun päässä. Pitkulavalkilla en osaa tehdä mitään kampausta :P
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja nukka »

saatteko te hairagamilla kivan näköistä nutturaa aikaan? Saan itse sen tosi näppärästi pyöriteltyä hiuksiin, mutta nutturasta tulee sellainen kulmikas, eikä näytä minusta kyllä ollenkaan hyvältä.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja calypso »

Rusalka kirjoitti: Mulla nutturavalkki on ihan donitsi, sitten on erikseen pitkulaversio jossa on nepparit päissä ja sen saa donitsiksi. Sukkaa en ole kokeillut, ehkä sillä saisi hillitymmän nutturan. Tuolla donitsivalkilla tulee hyvin muhkea nuttura ja ehkä on enemmän juhlatyyliä mun päässä. Pitkulavalkilla en osaa tehdä mitään kampausta :P
Sillä pitkulavalkilla pitäisi teoriassa pystyä tekemään esimerkiksi banaaninuttura. Itse en ole kyllä kokeillut sillä oma nepparivalkkini on niin suuri että avattuna se on ihan älyttömän pitkä pötkö, enkä ole muutenkaan banaaninutturaihmisiä. Toisaalta, minulla on niin pitkät hiukset että banaaninutturasta tulee ilman valkkiakin väistämättä aika suuri. Voisihan sitä kokeilla, joskaan en tiedä onko se sitten kaunista että niskasta päälakeen menee sellainen iso hiusmakkara.  ;D

Itse olen käyttänyt nepparivalkkia siten, että avaan valkin ja pyöritän sen tukkaan valkki suorana. Sitten kun olen rullannut sen tyveen saakka, niin laitan nepparit kiinni ja voilá minulla on donitsinuttura! ..noh, oikeasti se ei ole ihan aina noin simppeliä eikä välttämättä onnistu eka yrittämällä mutta kuitenkin..  :D
Bristow

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Bristow »

^ Oon kans miettynyt tuota banaaninutturaa ja sitä valkkia pitäis leikata kyllä ensin, se on niin pitkä. Mää kyllä tykkään eri nutturoista ja ois ihanaa osata tehdä banaani mutta tuon valkin kans siitä tulis liian muhkea kun on iaka pitkä ja paksu tukka. Pitäs viitsiä opetella tekemään ihan perusbanani  :D Miten noiden pitkulavalkkien kanssa saa latvat siistisiti pysymään siellä sisällä kun alkaa pyöritteleen hiuksiin sitä, en oo ikinä onnistunut kun ne lipsuu heti pois  ???
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja calypso »

Rusalka kirjoitti: ^ Oon kans miettynyt tuota banaaninutturaa ja sitä valkkia pitäis leikata kyllä ensin, se on niin pitkä. Mää kyllä tykkään eri nutturoista ja ois ihanaa osata tehdä banaani mutta tuon valkin kans siitä tulis liian muhkea kun on iaka pitkä ja paksu tukka. Pitäs viitsiä opetella tekemään ihan perusbanani  :D Miten noiden pitkulavalkkien kanssa saa latvat siistisiti pysymään siellä sisällä kun alkaa pyöritteleen hiuksiin sitä, en oo ikinä onnistunut kun ne lipsuu heti pois  ???
Koita laittaa ne pinnillä siihen valkkiin kiinni? Tai sitten laitat jotain muotoilutuotetta tukkaan mikä vähentää liukkautta ja saa hiukset pysymään helpommin ojennuksessa? Mulla kyllä pysyy nepparivalkin ollessa auki latvat siellä missä pitääkin, kun pyörittelen sen tukkaan ennen kuin kiepautan ja napsautan sen kiinni donitsiksi. Mutta käytän nutturan alle yleensä hiuspuuteria, kuivashampoota tai hius/muotoilulakkaa hieman hiuksia karheuttamaan.  :)
Bristow

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Bristow »

^ Mää en koskaan käytä muotoilutuotteita mut nuo pinnit on hyvä vinkki! Kiitos, testaan sitä  :D
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja bast »

nukka kirjoitti: saatteko te hairagamilla kivan näköistä nutturaa aikaan? Saan itse sen tosi näppärästi pyöriteltyä hiuksiin, mutta nutturasta tulee sellainen kulmikas, eikä näytä minusta kyllä ollenkaan hyvältä.


Mulla on sama ongelma, mutta nutturasta tulee paremman näköinen kun jättää viimeiset kierrokset löysemmiksi. Ilmavassa nutturassa kulmikkuus peittyy helpommin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Käyttääkös kaikki juurekset pinnejä oikein päin?  ;) Alluressa on keksitty, että pinnit pitää laittaa päähän sileä puoli ylöspäin. Ne on siis jopa tarkoitettu käytettäväksi sileä puoli ylöspäin. Etuna pitäisi olla, että pinni pysyy paremmin päässä ja se häviää hiusten sekaan paremmin, kuin toisin päin laitettuna. Itse löysin tämän ohjeen Facebookista ja sitä kautta päädyin muutamaan blogiin, joissa kaikissa Alluren ohjetta ei mitenkään kyseenalaistettu "ainoana oikeana" pinnien käyttötapana.

Testailin omia pinnejäni ja totesin ne liian kaareviksi käytettäväksi sileä puoli päällä päin (pinnin päät törröttää rumasti hiusten seasta). Lisäksi se sileä puoli liukuu päänahkaa myöten paremmin, kuin se mutkikas.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Puf »

Miten vaahtopapiljotit oikein kiinnitetään ??? ? Toisin sanoen miten tuo muovinen kehikko tuossa ympärillä toimii?

http://sokos.s-verkkokauppa.fi/webapp/w ... 2603/11433
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Monty »

En ole kokeillut, mutta kuvasta päätellen tuo kehikko irroitetaan, pötkö rullataan tukkaan, ja kehikko kiinnitetään takaisin pötkön/sen ympärille rullatun osion päälle pitämään pakettia kiinni.

Löyty esimerkkikuvakin, ks. oikealla oleva reuna ;)
http://www.kodinkuvalehti.fi/files/images/articles/12513/1356000884_468x0_paplarit.jpg
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja enna »

Mä en ymmärrä miten saatte pyöräytettyä valkit päähänne. Kerrostukset tuntuu vaan hankaloittavan sitä lisää. Sukan kanssa mä olen alustavasti yrittänyt, mutta eihän siitä mitään tule. En saa latvoja tarpeeksi tukevasti kiinni enkä siten pyöräytettyä valkkia itsensä ympäri.

Videoissa se näyttää niin helpolta. Ehkä mun hiukset on liian liukkaat siihen..? Onko jotain käytännön vinkkejä, onnistuisikohan esimerkiksi vähän kosteilla hiuksilla paremmin?
Jenny
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 752
Liittynyt: 06 Syys 2009, 13:11

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Jenny »

Mulle valkki on ollut huonojen hiuspäivien pelastus, mutta vieläkään en saa siitä täysin haluamaani... En tiedä onko valkki liian pieni mun hiusmäärälle, vai mikä on, mutta nuttura jää todella suttuisen näköiseksi. En kai saa latvoja hyvin tungettua valkin alle...
sil' on hiukset niin kuin heinäpelto
talven jälkeen huhtikuussa
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Puf »

Monty: Kiitos ;D Jostain paketin havainnollistavasta kuvasta sain tänään käsityksen, että kehikko nostetaan rullauksen ajaksi ja sitten vain painetaan paikoilleen pitämään rulla kiinni hiuksissa
Tristy

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Tristy »

enna kirjoitti: Mä en ymmärrä miten saatte pyöräytettyä valkit päähänne. Kerrostukset tuntuu vaan hankaloittavan sitä lisää. Sukan kanssa mä olen alustavasti yrittänyt, mutta eihän siitä mitään tule. En saa latvoja tarpeeksi tukevasti kiinni enkä siten pyöräytettyä valkkia itsensä ympäri.

Videoissa se näyttää niin helpolta. Ehkä mun hiukset on liian liukkaat siihen..? Onko jotain käytännön vinkkejä, onnistuisikohan esimerkiksi vähän kosteilla hiuksilla paremmin?
Mäkään en saa pyöritystekniikalla valkkia mitenkään fiksun näköisesti paikoilleen, eikä mulla ole edes kerroksittain leikattuja hiuksia. Sen sijaan saan hiukset tosi tiukasti valkin kanssa kiinni, kun pujotan ponnarilla olevat hiukset valkista läpi, levitän hiukset valkille ja kierrän latvat ympäri. Kiinnitys pinneillä toki. Tämä ei kyllä ehkä toimi, jos on älyttömän pitkät hiukset, koska kovin isoa määrää hiusta ei varmaan saa piilotettua valkin ympärille.
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Kiinnetetäänkö bumpitsit jotenkin tukkaan esim. pinneillä? En ymmärrä miten se voisi pysyä päässä, jos sen vaan laittaa jakaukseen ja hiuksia päälle, vaikka kuinka lakkaa siihen suihkuttelisi.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Vastaa Viestiin