Valkit + muut kampauksentekovälineet

Leikkaukset sekä kampaukset
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

Gekko kirjoitti: Tukkani on tuskaisessa mitassa, joten kampauksia on vaikea keksiä.
Ootko kokeillut sellaisia pieniä hainhammasklipsejä? Siis tällaisia. Noilla saa lyhyemmänkin tukan koottua johonkin kohtaan päätä (niskaan alas, alas sivulle, päälaelle jne.) hieman nutturamaisesti. Toimii myös pidempään, mutta ohuempaan tukkaan ja tosi helpolla sykeröstä saa suht näyttävän ja jotenkin "monimutkaisen" näköisen, kun hieman asettelee niitä hiusosioita. Ja jos hiukset ovat ohuemmat, ne pystyy halutessaan asettelemaan hieman ilmavammin kuin esim. useimmissa perusnutturoissa, jolloin myös hiusmäärä näyttää suuremmalta.


Edit. Noista Eiffen mainitsemista kampatsydeemeistä oli jokin aika sitten kuvakin jossakin ketjussa. Missäköhän se oli...

Edit. 2. Ems: Tässä muutama kuva:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... jJ7CctsFLQ

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... e3JZFe6Jpr

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... XwdYstrzPA
Viimeksi muokannut Pähkinä, 24 Touko 2012, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Gekko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 652
Liittynyt: 21 Syys 2011, 08:58

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Gekko »

Näin itse asiassa tänään kaupassa tuollaisen Eiffen tarkoittaman härpäkkeen, mutta ainakin se yksilö oli arkikäyttöön mulle ihan liian blingbling.

Tukkani on jonkinlaisessa solisluumitassa, liian lyhyt kunnolliseen nutturaan, inhoan poninhäntää, ja hiusmassaa on liikaa mahtuakseen enää isoon hainhampaaseeni. Olen tosi huono letittämään omia hiuksiani joten joidenkin otsalettien väsääminen vaatii enemmän kuin pari harjoituskertaa eikä siis ole ihan hätäratkaisuksi kelpaava. Näytän olevan toistaiseksi naimisissa banaanikampani kanssa. (Jonka sain eilen, sitä ennen oli päällä vieläkin pahempi epätoivo.)

^ En ole noilla ihan pikkuisilla kokeillut syheröä kiinnittää, vaikka noita löytyykin laatikosta pari settiä. Voisihan tuotakin testata.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.
Pähkinä
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1502
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 15:25

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Pähkinä »

^ Jos sulla on tosi paksu tukka, niin noiden pienimpien klipsien sijaan kannattaa ehkä kokeilla astetta isompia.

Muuten kaikkia kampauksia kannattaa vaan sitkeästi ajan kanssa harjoitella, kun ne oppii sitten jossain vaiheessa tekemään ihan pikapikaa, vaikka ensi alkuun tökkisikin tosi pahasti. Ja youtube on tässä suhteessa aivan upea! Sieltä löytyy vaikka minkälaisia kampauksia. Mulla ei oo laisinkaan omaa mielikuvista tai tajua hiusten muotoilun suhteen, mutta kyllä näitä siltikin on oppinut jotenkin laittamaan.  :)
Gekko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 652
Liittynyt: 21 Syys 2011, 08:58

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Gekko »

^ Tuubia on tullut tuijoteltuakin jonkin verran, mutta aika monia katsoessa on todettava ettei tukan pituus vielä riitä alkuunkaan. Kyllä sieltä jotain on löytynytkin, silti. Pitää etsiä lisää. Simppelihköt nutturantapaiset olisivat ehkä eniten haussa. Tukkani ei ole mitenkään tosi paksu vaan aika normaali, ponnarin ympärys jotain 8 cm, mutta hius on laadultaan raskasta ja liukasta, mikä asettaa kampauksenteolle omat haasteensa. Lisäksi se, että olen ollut todella pitkään lyhyttukkainen tätä ennen, joten ei ole oikein tarvinnut opetella tekemään kampauksia, ja nyt olen sitten peukalo totaalisesti keskellä kämmentä kun nämä alkavat kasvaa.
Hennatut vyötärömittaiset hiukset 1b M ii.
Bristow

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Bristow »

Edit. Noista Eiffen mainitsemista kampatsydeemeistä oli jokin aika sitten kuvakin jossakin ketjussa. Missäköhän se oli...

Edit. 2. Ems: Tässä muutama kuva:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... jJ7CctsFLQ

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... e3JZFe6Jpr

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... XwdYstrzPA
[/quote]


Miksi tuota jutua kutsutaan? Olen kaupassa katsellut juuri noita mutta en tajua miten sitä käytetään  ::)  Millä nimellä voisi googlata tuolla tehtyjä kampauksia?? :)
Virus
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 777
Liittynyt: 09 Syys 2008, 15:18

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Virus »

^ Afican Butterfly hair clip.

Tuo muuten käy pitkällekin tukalle. Tukan laskokset vain jäävät aika suuriksi kamman ylä- ja alapuolelle. Ääh mikä selitys, pitänee ottaa kuva joku päivä. Härpäkkeen pitää olla jämäkkä versio, jossa on kunnon isot, paksut kammat ja tukeva helmisysteemi niiden välissä, nuo kevyemmät eivät välttämättä pysy riittävän hyvin.
2b M iii, tukka sekasin kun tuuletinasentajalla.
Bristow

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Bristow »

Virus kirjoitti: ^ Afican Butterfly hair clip.

Tuo muuten käy pitkällekin tukalle. Tukan laskokset vain jäävät aika suuriksi kamman ylä- ja alapuolelle. Ääh mikä selitys, pitänee ottaa kuva joku päivä. Härpäkkeen pitää olla jämäkkä versio, jossa on kunnon isot, paksut kammat ja tukeva helmisysteemi niiden välissä, nuo kevyemmät eivät välttämättä pysy riittävän hyvin.
Miljoonat kiitokset!! <3 &nbsp;Pitää marssia heti huomenna kauppaan ja testailla uusia kampauksia &nbsp;:T
Louna
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 724
Liittynyt: 30 Syys 2012, 14:41

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Louna »

Onko kukaan kokeillut tällaista? Wonder bun hair curler:
http://www.etsy.com/shop/WonderBeautyPr ... d=11131988

Tuo "huivi" lämmitetään mikrossa ja sillä tehdään nuttura, jonka avaamalla tulee sitten kiharat&nbsp; :D Tuossa ei sanota mitä sisällä on, mutta veikkaan kauraa/vehnää, eli tuollaisen voisi toki tehdä helposti itsekin. Tulee vähän sukkanuttura mieleen, mutta tuolla tulee isompi nuttura ja ehkä se lämpö sitten kihartaa hiukset paremmin.
2c F ii
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja naapio »

Tuossa etsyn kuvauksessa puhuttiin kosteasta lämmöstä ja mulle se ainakin tarkoittaisi ihan saman tien piikkisuoraa tukkaa, kosteudessa mun karvat kun pyrkivät kohti luonnollista olomuotoaan eli lirua lättänää.
Raitoja käpälään!
Nemilie
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 76
Liittynyt: 31 Loka 2012, 16:04

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Nemilie »

Onko joku kokeillut kampavalkkia? Siis sellaista millä saisi tehtyä banaaninutturan. En tiedä onko noita muualla mutta glitterissä ainakin, sieltä ostin. Glitterin sivujen ohje menee suurinpiirtein näin: "Kieputa kampa hiuksiisi." Miten muka kun se kampa on edessä? :D Olen räpeltänyt tuolla epätoivoisesti vaikka kuinka kauan, tukka vaan katkeilee. :-\
Bristow

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Bristow »

^ Mulla on kans tuollanen enkä oo onnistunut tekemään minkäänlaista kampausta. Ehkä mulla on liian pitkät ja paksut hiukset tuohon kun siitä tulee pelkkä tukkapallo, ei todellakaan mikään hieno banaanittura&nbsp; :-\ Eikä sillä kammalla kyllä oo mitään virkaa.. tai sitten en vain osaa&nbsp; ;D
Ponpon

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Ponpon »

Osaako kukaan sanoa mistä materiaalista tehty hiuspuikko pysyisi parhaiten liukkaissa hiuksissa?

Löysin Etsystä myyjän, jolla on myynnissä ihan älyttömän kauniita puisia käsinveistettyjä hiuspuikkoja :--o Mielestäni on hienoa myös se, että samanlaista ei löydä keneltä tahansa koska kaikkia eri malleja on myynnissä vain 1kpl ja hintakaan ei ole paha&nbsp; :) Pakko hankkia joku...&nbsp; ;D Tässä ne tuotteet joita myyjä myy:

http://www.etsy.com/shop/epstone?ref=seller_info
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja piste »

Moi! Mitä eroa valkilla ja sukalla on nutturanteossa? Siitä tulee valkilla tuuheempi, mutta onko jotain muuta?
kleio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 17 Marras 2008, 19:13

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja kleio »

^ Valkki maksaa, sukka on ilmainen. Niin ja valkki on yleensä sellainen että sen saa auki, siis pitkulaiseksi, kun sukka on joko mytty tai rinkula.

edit. kai valkeissakin on eroa, mutta ne mitä olen itse kaupoissa bongaillut ovat olleet samaa kokoluokkaa mitä sukasta saisi aikaiseksi.
Iherbin alennuskoodi ensitilaajalle KOR084. Vitacostin 10$ alennuskoodi ensimmäistä kertaa tilaavalle: http://goo.gl/YZ3A3v
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja piste »

Juu&nbsp; :) Katoin hirveesti kaikkia nutturavideoita ja -kuvia. Mitä sellasella pitkulavalkilla tekee? = onko siitä jotain hyötyä&nbsp; :O Ideoin jo kaikkea mistä voisi tehdä nutturan, säärystin on tosi hyvä jos haluaa oikein muhkean. Leikin taas että mulla on ponnariin riittävät hiukset&nbsp; ;D Sidoin huivin päähän ja tein siihen (vai siitä?) ponnarin. Gosh, kuinka haluaisin jo oman tukan. :D
Vastaa Viestiin