Valkit + muut kampauksentekovälineet

Leikkaukset sekä kampaukset
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

^Mistä löysit valkin? Mä olen etsinyt sellaista, mutta en ole löytänyt mistään. Hairstorella ja Hairlekiinissä olen käynyt kuikuilemassa tuloksetta.
Elmo

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Kotoa Jyväskylästä löysin, Kinnunen on muistaakseni kaupan nimi jossa on kaikkea muutakin tukkutukkasälää, myyvät myös amatöörihiustaiteilijoille ;) Kustansi reilu 6e, ei paha. Tuli mieleen, että mahtaisiko Hairiumista löytyä? Ainakin nettikauppa näyttää valkkeja tarjoavan.
waif
Haiven
Haiven
Viestit: 29
Liittynyt: 04 Touko 2009, 18:32

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja waif »

JES! puol tuntia meni ennenku hoksasin miten tän yli BSL-pitusen saa hienosti kiinni valkilla, mut onpa se nyt helppoa kun osaa  :)
Tazu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 71
Liittynyt: 18 Marras 2006, 12:39

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Tazu »

Apua, nyt munkin on saatava tuommoinen valkki ja niitä hengettömiä pinnejä kanssa. Mutta millainen valkki kannattais laittaa pitkiin hiuksiin? En oikeen vielä oo käsittäny mitä sillä voi tehdä, mutta jonkinlaista nutturaa kai lähinnä koittasin väkertää.
Hiukset : 2b M ii. Vaalea. iHerb <3
waif
Haiven
Haiven
Viestit: 29
Liittynyt: 04 Touko 2009, 18:32

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja waif »

siis mä jotenki onnistuin pitämään valkin kokonaisen työpäivän päässä ilman mitään pinnejä ja hengettömiä. käytän nepparivalkkia siis niin että tukka ponnarilla, pituuksia vähän pyörittää (ei liikaa, sen verran vaa et pysyy kasassa) ja sit rullaamaan alapuolelta tukkaa pötkylän ympärille. sit ku se on ponnarin päällä koko komeus niin neppari alapuolelta kiinni ja hieman tasottaa tukkaa sen ympärille. jonkun vanhan hiuslenkin kaivoin mikä oli venyny mahdottoman isoksi ja laitoin sen koko komeuden ympärille (mahtu parikin kertaa ku oli niin löystyny) ja tadaa! ei ainuttakaan pinniä :) hienosti pysy 10h
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja bast »

Tuulis kirjoitti: Jaksoin vihdoin katsoa sanakirjasta, mikä "valkki" on englanniksi (on muuten rotta, 'rat' ;D) ja googlettelin vähän. Löysin tällaisen sivun, jossa on ohjeet oman valkin tekemiseen. Toi kuulostaa ihan kivalta idealta. Saisi irronneetkin hiukset hyötykäyttöön. :) Nuo ohjeet on ilmeisesti mötin tekemiseen, mutta varmaan tuollaisen ballerinavalkin/nepparivalkinkin saisi tehtyä, kun sitä valkkia muotoilisi pitkulaisemmaksi ja sitten joko kiinnittäisi päihin nepparit tai ompelisi suoraan renkaaksi.
Mulla ei tuo linkki toimi, mutta tässä toinen: http://hairstyling.suite101.com/article.cfm/how_to_make_a_hair_rat_from_your_own_hair
Ennen oli olemassa jopa omanlainen astia hiusten keräystä varten: http://www.go-star.com/antiquing/hairreceivers.htm Irronneista hiuksista saa täydellisesti omaan tukkaan sointuvan täytteen, mutta niistä tehtiin myös koruja: http://www.morninggloryjewelry.com/victorian-hair-jewelry-aid-52.html


Edit: Mikähän muuten hair receiver on suomeksi? siis sen astian "virallinen" nimi. Olisi kiva saada oma!
Tai oikeastaan tällainen setti:
Kuva


Viimeksi muokannut bast, 03 Kesä 2009, 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Mistähän olisi mahdollista löytää valkki tällaisella kiinnitysmekanismilla http://mademoisellepigalle.indiedays.co ... e-nuttura/? Mun valkissa on nepparikiinnitys, joka on kyllä yhtä tyhjän kanssa. Pitäisi aina ommella langan kanssa valkki päästä kiinni.
taitu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 103
Liittynyt: 27 Huhti 2007, 11:05

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja taitu »

Mistähän mun kannattais lähteä ettimään valkkia? Nettikaupat ei oikein ole nyt vaihtoehtona, sillä tarttisin valkin mahdollisimman pian ja lähin Hairstore on turhan kaukana :(
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

^ Varmasti jostain kampaamosta myyvät jos käyt kyselemässä&nbsp; :).
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Hiustenväriset halvat sukkahousutkin käyvät hätätilanteessa.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Emily D.
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2008, 16:38

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Emily D. »

Kellään kokemusta Bumpitseistä? Olen aina ihaillut isoa Bardot-tukkaa, ja ilmeisesti tällaisella vekottimella olisi mahdollisuus saada tukkaan volyymiä ilman Volumasteria tai tolkutonta tupeerausta.

Linkki kuviin: http://www.google.fi/images?q=bumpits&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=fi&tab=wi

I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.
Hyx
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 367
Liittynyt: 17 Loka 2009, 18:02

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Hyx »

En valitettavasti muista onko sanottu jo ketjussa, mutta jos halpoja valkkeja metsästää niin kannattaapi katsoa ebaysta! Ostin omani sieltä.
Kiitos vyötärömittani ja neitsythius! <3 <3

iHerb FOD387

Remember the secret!
lillamilla
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1316
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 22:54

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja lillamilla »

Tää voi joillekin olla vähän ällöä, mutta itse kerään nykyisin omasta harjasta kaikki irtohiukset yhteen vanhaan korulaatikkoon. Niistä saa sitten kivaa täytettä omaan tukkaan, kun käärii ne hiusverkon sisään.
2a /b F ii. Hunajanvaalea, lapaluille yltävä hennon kiharainen tukka. Kuva hiuslaatuketjun sivulla 11.
Juhannusruusu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 165
Liittynyt: 08 Huhti 2009, 21:50

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Juhannusruusu »

lillamilla kirjoitti: Tää voi joillekin olla vähän ällöä, mutta itse kerään nykyisin omasta harjasta kaikki irtohiukset yhteen vanhaan korulaatikkoon. Niistä saa sitten kivaa täytettä omaan tukkaan, kun käärii ne hiusverkon sisään.
Mä kerään myös omaa "hair rattia"&nbsp; :) Niihin hiustukkoihin on myös kätevä kokeilla värjäyksiä / vaalennuksia. Eipä haittaa, vaikka menisivät vihreiksi, ne on vain irtohiuksia.
Liitura
Haiven
Haiven
Viestit: 48
Liittynyt: 15 Maalis 2009, 08:34

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Liitura »

aessaenity kirjoitti: Kellään kokemusta Bumpitseistä? Olen aina ihaillut isoa Bardot-tukkaa, ja ilmeisesti tällaisella vekottimella olisi mahdollisuus saada tukkaan volyymiä ilman Volumasteria tai tolkutonta tupeerausta.

Linkki kuviin: http://www.google.fi/images?q=bumpits&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=fi&tab=wi

Tilasin juuri ebaysta kyseiset vekottimet, joten vielä ei ole kokemuksia. Mutta sain niin halvalla (5 eri kokoa 2 USD), että oli pakko tilata ::) Voinpa sitten myöhemmin raportoida.
Vastaa Viestiin