Sivu 1/1

Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 02:55
Kirjoittaja Tuulikaappi
Alkoi nuo valkit nyt kiinnostaa, kun niistä on ollut useammassakin ketjussa puhetta. Päätinpä sitten aloittaa oman ketjun niille ja myös muille ei-sähkökäyttöisille kampauksentekovehkeille.

Millasias erilaisia noita valkkeja on nyt olemassa ja mihin kaikkeen niitä voi käyttää? Ja millainen valkki olisi monipuolisin, jos meinaisi yhdellä pärjätä pitkän tukan laitossa (tässä vaiheessa, kun en kaikista mahdollisuuksista vielä tiedä, ehkä erilaisten nutturoiden väsääminen kiinnostaisi eniten)? Vaativatko miten paljon harjoittelua? Entä mistä noita saa ostettua; paljonko maksavat suunnilleen?
Käyttöperiaatetta saa selittää myös, jos jaksaa. :) Minen tiiä noista vielä oikeestaan mitään...

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 03:10
Kirjoittaja Luna
Ihan alkuun kiinnostaisi tietää mikä valkki on?
Katsoin juurikasvun "sanakirjasta" muttei se valaissut asiaa niin täytyy sitten kysäistä heti topicin alkuun!  :)

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 03:24
Kirjoittaja Tuulikaappi
Valkki on sellanen... juttu... :D Vaikea selittää, mutta ehkä se selviää paremmin, jahka noi fiksummat tulevat kertomaan, mihin kaikkeen niitä voi käyttää. :) HS:n foorulla noita valkkeja ihmeteltiin myös, mutta sieltä ei infoa paljonkaan (enää) irronnut.
Löysin muuten Googlella tämän Top-Kosmetiikan sivuston, josta noita voisi tilata, näköjään. Siellä on jopa kuvia ja vähän kerrottu käyttötarkoituksistakin. Mutta siitä huolimatta tarttis lisää apuja ja neuvoja.

Pitääkö valkki muuten aina valita hiusten värin perusteella? Kun tuolla verkkokaupassakin on myynnissä eri värisiä versioita. Eli onko tarkoitus, ettei hiusten välttämättä tarttekaan peittää tuota valkkia kokonaan?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Heinä 2006, 08:49
Kirjoittaja Gigli
Hiusten on kyllä tarkoitus peittää valkki kokonaan, mutta esim. tumma valkki kuultaa vaaleista hiuksista helposti läpi ja vaalea tummista. Mulla on keskiruskea nepparivalkki. Eli kun neppari on auki, valkki on suora pötkö ja kun nepparin laittaa kiinni, siitä tulee balleriinavalkki. (Oliko nyt tarpeeksi sekavasti selostettu.)

Varmaankin helpoin valkilla tehtävä nuttura menee kutakuinkin näin:
- Kerää kaikki hiukset ponnarille.
- Pujota balleriinavalkki ponnariin.
- Käännä hiukset suortuva kerrallaan valkin päälle ja kiinnitä pinnillä valkin alle/alareunaan.

Olen myös käyttänyt valkkia antamaan massaa ja tukevuutta kampaukselle eli tehnyt hiusten keskelle takaraivoon pienen ponnarin, johon olen pujottanut balleriinavalkin ja sen jälkeen kerännyt hiukset valkin ulkopuolelta sen päälle keoksi.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 30 Heinä 2006, 16:22
Kirjoittaja Hermione
Tämän päivän juhliin päätin kokeilla pitkästä aikaa "balleriinavalkkia" kampaukseen. Viimeksi, kun olen tämän kanssa väsäillyt, laitoin pohjaksi kiharat, jotka sitten keräsin valkin päälle, eli se toimi vain täytteenä.

Aamulla, kun aloitin puuhastelun, oli montakin hienoa kampausideaa, mutta hermohan siinä meni. Hiuksia vaan oli liikaa tai liian vähän  ::) Lopulta päädyin espanjalaistyyliseen nutturaan, jossa tein ponnarin päälle "banaaninutturan" balleriinavalkilla. Siis seuraavasti:

-etuhiukset vapaana, niskaosa ponnarille
-ponnarin latva valkin reijästä läpi
-valkki kieritetään pituutta pitkin, kunnes kaikki hiukset ovat valkin ympärillä
-hiusneuloilla valkki päänahkaan ja ponnariin kiinni
-etuosat kierretään nutturan ympärille siistimään kiinnityskohtia

selkeää  ::) mutta todella kätevää! Täytyypä ruveta harjoittelemaan taas valkin käyttöä ja eri tapoja!

EDIT:
V Noista tuon tummanruskean kaltainen täällä käytössä

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 30 Heinä 2006, 16:34
Kirjoittaja sipe
Mun valkit:

Kuva

Kuva

Tossa alemmassa kuvassa tuo pötkövalkki on käännetty balleriina-valkiksi neppareiden avulla.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 31 Heinä 2006, 14:13
Kirjoittaja Luna
Tuolla Tuulikaapin laittamassa linkissä oli aika mielenkiintoinen valkki, jonka nimi on Mötti  :) tietääkö joku miten tuo toimii ja minkä pituisiin/paksuisiin hiuksiin parhaiten?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 31 Heinä 2006, 18:11
Kirjoittaja siili
Höh, mä en ole tienny et tuollaisia on olemassa! Oon aina käyttänyt täytteenä ja tukena hiuslisäkettä tai mustaa paksua donitsia. Pakko tilata joku kokeilumielessä kun eivät hirveän hintaisiakaan ole. Muakin kiinnostaa Mötti, onko Sipen kuvassa oleva Mötti? Miten se toimii, täytteenä nutturan sisällä eli ei vedetä hiuksia "läpi" siitä vai miten?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 31 Heinä 2006, 22:00
Kirjoittaja sipe
Ei, kyllä siinä on keskellä reikä. :)

Mutta tuosta mötistä: joskus näin telkkarissa, kun harri paananen värkkäsi jollekkin tangoeukolle jotain sellaista geisha-henkistä nutturahökötystä, niin siihen tuli tuollainen reiätön valkki. Se kiinnitettiin päähän pinneillä ja vielä tuollaisen isohkon mötin päälle värkättiin pinneillä pienempi mötti-valkki ja sitten hiukset jotenkin väkerrettiin nätisti niiden ympärille...

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 01 Elo 2006, 01:38
Kirjoittaja Trillian
Tämä varmaan kuuluisi tuonne tyhmien kysymysten joukkoon, mutta laitanpa kuitenkin tänne. Pesettekö te valkkejanne koskaan, ja jos pesette, niin millä? Mulla ei ole varsinaista valkkia, mutta sellainen tekotukkadonitsi, vai miten sitä nyt kuvailisikaan - kuminauhallinen tekohiusponnarilisäke tms.  :D Olen pessyt sen pari kertaa varovasti lämpimällä vedellä ilman pesuainetta, mutta mietityttää pitäisikö käyttää pesuun jotain ainettakin, ja jos, niin mitä.  ???

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 01 Elo 2006, 10:47
Kirjoittaja siili
Talon halvimmalla shampoolla ja lämpimällä vedellä olen pessyt noita samanlaisia lisäkkeitä välillä. Varovaisesti "puristelemalla" pesen, ettei mene kauheaan takkuun. Narulle ulos kuivumaan, niin riittää naapureilla ihmettelemistä.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 18 Elo 2006, 22:35
Kirjoittaja Mrs. Priest
Tuolla Top-kosmetiikan sivuilla oli myytävänä saparovalkkeja, joten haluaisin tietää miten ne saparot sellasella tehdään. Onkohan jossakin kuvia, että minkälainen siitä pitäisi tulla?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 20 Elo 2006, 11:31
Kirjoittaja Gigli
^ Ne saparovalkit ovat vain normaaleja vähän pienempiä valkkeja, joilla saa väkerrettyä vissiin jotain tän tapaista:

http://z.about.com/d/fashion/1/5/8/G/1/hollykristendoublebuns.jpg

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 20 Elo 2006, 14:20
Kirjoittaja Mermaid
Tietääkö joku jotain kauppaa Helsingissä tai Jyväskylässä, mistä noita valkkeja vois ostaa?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 21 Elo 2006, 13:47
Kirjoittaja Tuulikaappi
Hanne kirjoitti: Tietääkö joku jotain kauppaa Helsingissä tai Jyväskylässä, mistä noita valkkeja vois ostaa?
Mä ostin just tollasen pötkylävalkin Itäkeskuksen HairStoresta. Valkin päissä on neppari, eli sen saa käännettyä tuollaiseksi ballerinavalkiksi. Se neppari tosin tuntuu olevan vähän löysä, eli se ei välttämättä pysy kovin hyvin kiinni, mutta ajattelin, että vaihdan siihen paremman nepparin, kunhan ehdin. Vaihtoehtoina tuolla HS:llä oli tummahkon ruskeita ja vaaleita versioita, hinta 4 euroa. Oli kai jokin tarjous.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Elo 2006, 10:58
Kirjoittaja Tiizku
Tyhmä minä kun en hokannut ostaa valkkeja viime viikolla kun koulussa oli tukkuliikkeen esittelijä ja ois saanu halvalla koska me saamme  kaikista tuotteista 30 prosentin alennuksen.

Täältäkin saa valkkeja sun muuta
http://www.afrodite.fi/verollinen/prices.php?cat=3&group=30&

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 01 Loka 2006, 04:07
Kirjoittaja Tuulikaappi
Jaksoin vihdoin katsoa sanakirjasta, mikä "valkki" on englanniksi (on muuten rotta, 'rat' ;D) ja googlettelin vähän. Löysin tällaisen sivun, jossa on ohjeet oman valkin tekemiseen. Toi kuulostaa ihan kivalta idealta. Saisi irronneetkin hiukset hyötykäyttöön. :) Nuo ohjeet on ilmeisesti mötin tekemiseen, mutta varmaan tuollaisen ballerinavalkin/nepparivalkinkin saisi tehtyä, kun sitä valkkia muotoilisi pitkulaisemmaksi ja sitten joko kiinnittäisi päihin nepparit tai ompelisi suoraan renkaaksi.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 21 Loka 2006, 21:43
Kirjoittaja Luna
Olisko kellään lisää ohjeita ja kuvia valkkien käytöstä?
Itse haluaisin kokeilla ennen kaikkea nuita saparovalkkeja samaan tyyliin kuin linkin kuvassa, paitsi ehkä vieläkin pyöreämmin eikä niin ylös, ja sitten että miltä tuo ballerinavalkin avulla tehty nuttura näyttää, onko siinä pakosti "reikä" keskellä kun hiuksia laittaa valkin sivuille kiinni?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 10:30
Kirjoittaja ~Elina~
Olen laittanut lyhyemmät hiukset nutturalle Giglin kuvailemalla tavalla (kun hiukset juuri yletti valkin ympäri), pidemmät hiukset (väh. 20 cm ponnari) on helppo laittaa näin:

- kerää kaikki hiukset ponnarille
(- tupeeraa alapuolelta (jos on liukkaat tai ohuet hiukset))
- kieritä avonaisen nepparivalkin ympärille (valkki vaakasuorassa, kieritetään alaspäin)
- levitä kierittäessä hiuksia leveämmälle alueelle
- kiinnitä neppari yläpuolelta ja levitä hiukset niin, että valkki peittyy kokonaan
- kiinnitä hengettömillä


Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 13:57
Kirjoittaja calypso
^ Tuohan olikin hyvä ohje, tulee tarpeeseen. Olen nimittäin unohtanut nutturantekotaitoni (no jonku epämääräisen osaan kyllä vieläkin..) ja oletan että tuollaisesta valkista olisi apua. Tuo Giglin kuvailema tapa ei kuitenkaan pitkässä tukassa onnistu, mutta taidankin kokeilla tuota ~Elinan~ konstia (kunhan saan ensin hankittua sellaisen valkin)  :)

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 31 Tammi 2007, 18:13
Kirjoittaja Mrs. Priest
^ Hyvin tuo Giglin kuvailema nuttura onnistuu ainakin minulla. Ero on vain siinä, että laitan tuon rinkelivalkin päältä vielä renksun, kun olen levittänyt hiukset tuon rinkelin ympärille. Sitten kiinnitän loput hiukset nutturan ympärille miten milloinkin.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 12 Helmi 2007, 12:35
Kirjoittaja irso
Ajattelin pikapikaa väsätä jonkinnäkösen nepparivalkin että saa jonkun sihteerille sopivan nutturan penkkareihin. Minkä kokoinen pötkylä olis hyvä? paksuus ja pituus, musta sametti saa nyt luvan kelvata.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 23 Joulu 2007, 16:46
Kirjoittaja pinkpepper
Mä luulin että nuo valkit on sellaisia kovia styroksisia  ;D Täytyy joskus ostaa tuollainen, voi olla ihan kätevä.

Höh. Olen nyt yrittänyt etsiä noita Turusta, mutta en ole löytänyt. Myllyn Hairsorellakaan en nähnyt.  ???

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 01 Heinä 2008, 10:30
Kirjoittaja Lila
Olen vuosia miettinyt valkin ostamista - ja viimein sitten tempaisin  ;D. Tilasin Hairiumista lisäkeklipsien lisäksi nepparilla kiinnitettävän valkin, voi siis käyttää pötkylänä banaaninutturan pohjalla tai balleriinavalkkina.

Miksi ihmeessä olen elänyt ilman tätä? Pelkäsin, että kerrostettu tukkani ei riitä peittämään valkkia, mutta sain sen lähes täydellisesti piiloon sormituntumalla näpertäen. Ja urakka helpottuu kunhan lyhyet kerrokset kasvavat. Balleriinanuttura on maailman helpoin tehdä valkin avulla ja valkki tuo todella mukavasti massaa pään taakse, sopii päänmuotooni tosi hyvin. Valkki  :-* !!! Kyllä ne mummot tietää!

Näpersin juuri ja juuri  olkapäille yltävän tukkani valkkinutturalle yksinkertaisesti näin: tukka niskaponnarille ja ponnari valmiiksi kiinnitetyn valkin läpi. Valkki kiinni pohjaan parilla hengettömällä. Ja sitten ponnarihiusten kiinnittäminen pinneillä valkin ympäri ja juureen, jätin latvoja hapsottamaan ihan reippaasti tuomaan runsautta, huolettomuutta ja lisänäkösuojaa.

Kierittäminen ei näin lyhyellä ja epätasapitkällä tukalla onnistu.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 21 Heinä 2008, 18:29
Kirjoittaja pitkätukka
Omistan nepparilla kiinnitettävän "pötkylävalkin", mutta en ole onnistunut saamaan sillä aikaan onnistunutta kampausta. Ilmeisesti hiukseni ovat edelleen liikaa kerrostetut (lyhimmät kerrokset n. 15 cm muita hiuksia lyhyemmät). Hiuksia ei saa kieritettyä kunnolla valkin ympärille, koska kerrostus saa hiusten kieritysyrityksen hajoamaan heti alkuunsa. Ehkä se onnistuu joskus vuoden kuluttua, mutta en taida jaksaa enää edes yrittää, vaan tyydyn jatkossakin puikkonutturoihin.

Jos joku haluaa, minulta voi ostaa tarpeettoman ja käytännöllisesti katsoen käyttämättömän pötkylävalkin. Se sijaitsee Jyväskylässä, mutta kyllähän posti kuljettaa.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 16 Loka 2008, 16:30
Kirjoittaja Bosbon
Mä en ymmärrä tuota ohjetta, että laitetaan tukka ponnarille, valkki ponnarin juureen pinneillä kiinni ja kiinnitetään hiussuortuvat valkin ympärille. Lyhyillä hiuksilla onnistunee, mutta entä pitkillä? Pituudestahan menee vain pieni osa valkin ympärille. Kieritetäänkö loppusuortuva valkin juurelle vai pitäisikö suortuvaa pyörittää valkin ympäri niin monta kertaa kuin hiusta riittää ja vasta suortuvan latvaosa kiinnitetään valkin juurelle? Jälkimmäinen vaihtoehto kuulostaa erittäin hankalalta.

Mulla on itsellä nepparivalkki, mutta hiukset ei vain riitä peittämään sitä. Hiuslaatuni on aika hentoista, mutta pituutta on sentään hiukan yli BSL. Valkki on selvästi liian iso, joten ajattelin pätkäistä sitä lyhemmäksi, poistaa nepparin ja ommella valkin kiinni pyöreän malliseksi. Yllämainittu nutturaohje vain mietityttää...

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 09 Helmi 2009, 22:13
Kirjoittaja nukka
Millä kannattaisi laittaa hiukset kiinni että ne katkeilisivat mahdollisimman vähän? Vasta näkyi se yks Prisman kosmetiikkadokkari ja siinä näytettiin mikroskoopilla kuvaa hiuksesta, jonka omistaja piti hiuksia melkein jatkuvasti ponnarilla. Nyt joka kerta kun laitan hiukset kiinni pompulalla niin mieleen palaa se kuva melkein poikki rispaantuneesta hiuksesta ;D

Eli joku hellävaraisempi kuin pompula, mutta sellainen jolla olisi helppo kiinnittää hiukset. 

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 09 Helmi 2009, 22:25
Kirjoittaja muutettu
^ Omaan Niksipirkka-ohjeeseeni liittyy mitkäs muutkaan kuin sukkahousut ;D Eli sukkiksista leikkaamalla paloja saa pehmeitä ja saumattomia lenkkejä korvaamaan ponnarin. Ja kannattaa pätkiä sen verran hyvälaatuiset sukkikset, ettei leikatut hiuslenkit heti veny joustottomiksi.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 14 Helmi 2009, 20:25
Kirjoittaja Lila
Bosbon kirjoitti: Mä en ymmärrä tuota ohjetta, että laitetaan tukka ponnarille, valkki ponnarin juureen pinneillä kiinni ja kiinnitetään hiussuortuvat valkin ympärille. Lyhyillä hiuksilla onnistunee, mutta entä pitkillä? Pituudestahan menee vain pieni osa valkin ympärille.
No minulla tuo systeemi toimi parhaiten nimenomaan lyhyehköillä hiuksilla. Kun kuontalo hipoi hätinä olkapäitä ja kerroksiakin oli tukkaan leikattu, niin valkin kierittelystä sopi vain haaveilla.

Pitääpä taas testata valkkia, tukka on venähtänyt melkoisesti sitten alkukesän käytön.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 26 Helmi 2009, 21:04
Kirjoittaja Elmo
Tajusin tänään kävelleeni kuin huomaamattani kampaamosäläkauppaan ja hetken mielijohteesta osti nepparivalkin ja noin miljuuna erilaista ja -kokoista pinniä. Testailin tänään jännityksen väreillessä pitkin niskaa ensimmäistä kertaa eläissäni nutturaa, ja kas kummaa! Siitä tuli kerralla ihan mahtava! ;D Tämä oli aikuisten oikeasti ihkaensimmäinen nutturani (jollei sellasta puoliponnari-lenkkiä lasketa nutturaksi) ja olen ällistynyt siitä, kuinka helppoa valkin kanssa on taiteilla. Testailin ensin eri tapoja kierittää ja pyörittää hiuksia valkin ympärille ja totesin, että omaan, reilusti kerrostettuun ja suunnilleen kainalopitkään normaalipaksuiseen tukkaan helpoin tapa tehdä ballerinanuttura on juuri tuo ponnari joka pujotetaan valkin läpi ja kiinnitetään tukka pinneillä valkin alle. Jäljelle jääneet latvat kieputin puolihuolimattomasti nutturan ympäri ja pinnitin ja tadaa! Lopputulos on aivan hurmaava, vaikka itse sanonkin. Sellainen mukava, muhkea, huolettoman ballerinan arkinuttura.

Tiedän jo nyt, että tämä muutamassa minuutissa syntyvä, näyttävä ja siisti nuttura tulee jäämään vakikampauksekseni. Ja niitä muitahan on tosissaan tällä hetkellä tasan se auki ja ponnarilla ;D Oma tukkani on luomuna kauhian liukas, ja teinkin tämän eilen pestyihin, kertaalleen kiharrettuihin hiuksiin. Luulenpa, että heti pesun jälkeen ilman esikäsittelyjä saattaisi olla aikamoinen taistelu edessä, jos alkaisi samanlaista väsäämään, mutta nyt tukka meni suosiolla nätisti, ja kampaus on pysynyt koko päivän ja kahdet urheilutreenitkin ja on edelleen nätti. Tykkään! Suosittelen kokeilemaan, jos minä pystyn siihen, niin pystyy kyllä ihan kaikki muutkin :D Aion kyllä kokeilla jotain muutakin kampausta uuden ystäväni valkin kanssa, jahka nutturatohkeilultani kerkeän. Ihan huippista!  :-*

Edit: Lisäviihdykettä valkista: Purin nutturani juuri, ja vierestä katsoneen miehen ilme oli korvaamaton! Hän ei voinut uskoa, että piilottelin moista rumaa mötikkää hiuksissani ja tökki sitä kovin epäuskoisena :D Niin armas, kaikkina näinä vuosina joina olet tuntenut minut, olen salannut kykyni muuttaa hiukseni yhtäkkiä kaksi kertaa paksummaksi ja pitemmäksi ja loihtia tyhjästä mahtavia kampauksia. Jep jep. ;D

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Helmi 2009, 15:13
Kirjoittaja pinkpepper
^Mistä löysit valkin? Mä olen etsinyt sellaista, mutta en ole löytänyt mistään. Hairstorella ja Hairlekiinissä olen käynyt kuikuilemassa tuloksetta.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Helmi 2009, 23:23
Kirjoittaja Elmo
Kotoa Jyväskylästä löysin, Kinnunen on muistaakseni kaupan nimi jossa on kaikkea muutakin tukkutukkasälää, myyvät myös amatöörihiustaiteilijoille ;) Kustansi reilu 6e, ei paha. Tuli mieleen, että mahtaisiko Hairiumista löytyä? Ainakin nettikauppa näyttää valkkeja tarjoavan.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Touko 2009, 17:55
Kirjoittaja waif
JES! puol tuntia meni ennenku hoksasin miten tän yli BSL-pitusen saa hienosti kiinni valkilla, mut onpa se nyt helppoa kun osaa  :)

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 28 Touko 2009, 23:00
Kirjoittaja Tazu
Apua, nyt munkin on saatava tuommoinen valkki ja niitä hengettömiä pinnejä kanssa. Mutta millainen valkki kannattais laittaa pitkiin hiuksiin? En oikeen vielä oo käsittäny mitä sillä voi tehdä, mutta jonkinlaista nutturaa kai lähinnä koittasin väkertää.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 29 Touko 2009, 20:42
Kirjoittaja waif
siis mä jotenki onnistuin pitämään valkin kokonaisen työpäivän päässä ilman mitään pinnejä ja hengettömiä. käytän nepparivalkkia siis niin että tukka ponnarilla, pituuksia vähän pyörittää (ei liikaa, sen verran vaa et pysyy kasassa) ja sit rullaamaan alapuolelta tukkaa pötkylän ympärille. sit ku se on ponnarin päällä koko komeus niin neppari alapuolelta kiinni ja hieman tasottaa tukkaa sen ympärille. jonkun vanhan hiuslenkin kaivoin mikä oli venyny mahdottoman isoksi ja laitoin sen koko komeuden ympärille (mahtu parikin kertaa ku oli niin löystyny) ja tadaa! ei ainuttakaan pinniä :) hienosti pysy 10h

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 30 Touko 2009, 13:24
Kirjoittaja bast
Tuulis kirjoitti: Jaksoin vihdoin katsoa sanakirjasta, mikä "valkki" on englanniksi (on muuten rotta, 'rat' ;D) ja googlettelin vähän. Löysin tällaisen sivun, jossa on ohjeet oman valkin tekemiseen. Toi kuulostaa ihan kivalta idealta. Saisi irronneetkin hiukset hyötykäyttöön. :) Nuo ohjeet on ilmeisesti mötin tekemiseen, mutta varmaan tuollaisen ballerinavalkin/nepparivalkinkin saisi tehtyä, kun sitä valkkia muotoilisi pitkulaisemmaksi ja sitten joko kiinnittäisi päihin nepparit tai ompelisi suoraan renkaaksi.
Mulla ei tuo linkki toimi, mutta tässä toinen: http://hairstyling.suite101.com/article.cfm/how_to_make_a_hair_rat_from_your_own_hair
Ennen oli olemassa jopa omanlainen astia hiusten keräystä varten: http://www.go-star.com/antiquing/hairreceivers.htm Irronneista hiuksista saa täydellisesti omaan tukkaan sointuvan täytteen, mutta niistä tehtiin myös koruja: http://www.morninggloryjewelry.com/victorian-hair-jewelry-aid-52.html


Edit: Mikähän muuten hair receiver on suomeksi? siis sen astian "virallinen" nimi. Olisi kiva saada oma!
Tai oikeastaan tällainen setti:
Kuva



Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Kesä 2010, 16:41
Kirjoittaja Eiffe
Mistähän olisi mahdollista löytää valkki tällaisella kiinnitysmekanismilla http://mademoisellepigalle.indiedays.co ... e-nuttura/? Mun valkissa on nepparikiinnitys, joka on kyllä yhtä tyhjän kanssa. Pitäisi aina ommella langan kanssa valkki päästä kiinni.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 30 Kesä 2010, 11:43
Kirjoittaja taitu
Mistähän mun kannattais lähteä ettimään valkkia? Nettikaupat ei oikein ole nyt vaihtoehtona, sillä tarttisin valkin mahdollisimman pian ja lähin Hairstore on turhan kaukana :(

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 30 Kesä 2010, 13:42
Kirjoittaja Eiffe
^ Varmasti jostain kampaamosta myyvät jos käyt kyselemässä  :).

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 30 Kesä 2010, 17:00
Kirjoittaja lillamilla
Hiustenväriset halvat sukkahousutkin käyvät hätätilanteessa.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 11 Syys 2010, 21:46
Kirjoittaja Emily D.
Kellään kokemusta Bumpitseistä? Olen aina ihaillut isoa Bardot-tukkaa, ja ilmeisesti tällaisella vekottimella olisi mahdollisuus saada tukkaan volyymiä ilman Volumasteria tai tolkutonta tupeerausta.

Linkki kuviin: http://www.google.fi/images?q=bumpits&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=fi&tab=wi


Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 12 Syys 2010, 17:01
Kirjoittaja Hyx
En valitettavasti muista onko sanottu jo ketjussa, mutta jos halpoja valkkeja metsästää niin kannattaapi katsoa ebaysta! Ostin omani sieltä.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 12 Syys 2010, 20:41
Kirjoittaja lillamilla
Tää voi joillekin olla vähän ällöä, mutta itse kerään nykyisin omasta harjasta kaikki irtohiukset yhteen vanhaan korulaatikkoon. Niistä saa sitten kivaa täytettä omaan tukkaan, kun käärii ne hiusverkon sisään.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 12 Syys 2010, 22:15
Kirjoittaja Juhannusruusu
lillamilla kirjoitti: Tää voi joillekin olla vähän ällöä, mutta itse kerään nykyisin omasta harjasta kaikki irtohiukset yhteen vanhaan korulaatikkoon. Niistä saa sitten kivaa täytettä omaan tukkaan, kun käärii ne hiusverkon sisään.
Mä kerään myös omaa "hair rattia"  :) Niihin hiustukkoihin on myös kätevä kokeilla värjäyksiä / vaalennuksia. Eipä haittaa, vaikka menisivät vihreiksi, ne on vain irtohiuksia.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 13 Syys 2010, 09:28
Kirjoittaja Liitura
aessaenity kirjoitti: Kellään kokemusta Bumpitseistä? Olen aina ihaillut isoa Bardot-tukkaa, ja ilmeisesti tällaisella vekottimella olisi mahdollisuus saada tukkaan volyymiä ilman Volumasteria tai tolkutonta tupeerausta.

Linkki kuviin: http://www.google.fi/images?q=bumpits&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&hl=fi&tab=wi

Tilasin juuri ebaysta kyseiset vekottimet, joten vielä ei ole kokemuksia. Mutta sain niin halvalla (5 eri kokoa 2 USD), että oli pakko tilata ::) Voinpa sitten myöhemmin raportoida.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 10 Loka 2010, 22:22
Kirjoittaja billabong
ehhh minäkin tilasin tuollaiset bumpitsit (alle 5e postikuluineen uk:sta)  ::) ja perjantaina baariin viritin kampauksen ja kyllä toimii! tein siis sellaisen 50-luku tyylisen 'hyppyrin' takaraivoille. Tupeerasin pikkaisen (ihan varmistukseksi ettei piikit näy) ja lakkaa päälle. Pysyin koko illan ja kukaan ei olisi arvannut että hiusten alla olikin muovikaari ellen olisi paljastanut  :D
Ei nuo arkikäyttöön kyllä ihan sovellu mutta hienoja kampaksia saa helposti ja hiuksetkin kiittää kun ei tarvi paljoa tupeerata ja huom minullahan ei ole mitkään ylipaksut hiukset.
Kuvaakin löytyy jos joku haluaa nähdä voin kokeilla jos onnistuisin lataamaan :)

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 11 Loka 2010, 08:20
Kirjoittaja Juhannusruusu
Kertokaa bumpitsien kokeilijat myös, miten sen vehkeen saa hiuksista pois? Tarttuuko oma tukka siihen helposti ja onko poistettavissa ilman saksia?

Tämä irroitus on nimittäin oma pelkoni. Tukkani oikein takertuu kaikkiin mahdollisiin lisukkeisiin kiinni (ja saksia on jouduttu joskus käyttämään, se ei ole vitsi).

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 11 Loka 2010, 15:56
Kirjoittaja pinkpepper
^Mistä noita kannattaa tilata?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 13 Loka 2010, 18:15
Kirjoittaja billabong
^^ Iha helposti mulla ainakin lähti. Ja mullakin hiuksisto on nimenomaan sitä ylihelposti takkuuntuvaa ja takertuvaa sorttia.
^ Ebaysta noita taitaa helpoimmin saada. Näin kyllä jossain suomalaisessa nettikaupassakin mutta hintaa oli 15 euroa jo ilman postikuluja.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Loka 2010, 09:27
Kirjoittaja Hyx
Pikkujoulukauteen voisin yrittää laittaa perus valkkia, mikäli hiusten pituus riittää.

Eikö toi bumpits voi kellahtaa kumoon siellä hiuspohjassa? Kiinnittyykö se miten hyvin, pysyykö paikoillaan? Pakko varmaan ostaa sekin.. :D

Edit. Ja mitä varten nuo pikku-bumpitsit on?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Loka 2010, 11:08
Kirjoittaja Arnella
Innostuinpa minäkin tilaamaan ebaysta bumpitsit. Sen verran halpaa, ettei haittaa, vaikka olisi sitten se vuoden turhin ostos. :D En kyllä han heti tajunnut, että miten nuo kiinnitetään, mutta eiköhän se selviä, kun paketti saapuu.

^ Voisikohan noita pikkuisia bumpitseja käyttää etuhiuksiin?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Loka 2010, 21:12
Kirjoittaja Hyx
^ Kyllä ihmiset on fiksuja :)

Tostahan sais hyvän pohjan nutturalle, kun harjaa kaikki hiukset sileästi taaksepäin ja pistää bumpitsin päälaelle, sekä tekee haluamansa nutturan. Saa semmosta kuninkaallista "korkeutta" kampaukseen ;)

Ostin omani tänään ebaysta ja hinnaksi tuli 2 euroa, postikulut ilmaiseksi. Ei paha!

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 27 Loka 2010, 21:20
Kirjoittaja Arnella
^ Ai hitsi, taisin maksaa ylihintaa, kun minulla postikuluineen taisi olla noin 3 euroa!  ;)

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 29 Loka 2010, 09:07
Kirjoittaja Hyx
^ Kauheeta ryöstöä! :D

Mietin että pitäisiköhän mun päällystää mun tumma valkki sukkahousuilla, kun nyt on blondit hiukset.. :D Jos sais sen vaikka päähän viikonlopun ristiäisiin. Epäilen kyllä ettei oma tukka riitä  ???

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 29 Loka 2010, 13:39
Kirjoittaja Axamit
Höh, mun päähän bumpitsit eivät sopineet :( Sääli, kun juuri tuollaisista kampauksista tykkään. Mulla on ilmeisesti jotenkin liian leveä pää siihen :D ja ne ei "istu" kunnolla. Hyvä kuulla, että muilla ne toimivat, koska voisin myydä omani (vaikka ne uusinakin edullisia ovat)ja mulle tulisi huono omatunto myydä huonoa tuotetta :P.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 03 Marras 2010, 09:15
Kirjoittaja Arnella
Eilen tuli bumpitsit ja blondi versio on minulla oranssi. ??? No kai nuo on tarkoituskin saada hyvin peitettyä, mutta vähän outoa silti. En ole vielä ehtinyt kokeilemaan eli raportoidaan siitä sitten vielä myöhemmin.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 04 Marras 2010, 17:12
Kirjoittaja bast
Vähän kiinnostaisi nuo bumpitsit, mutta mä olen niin laiska laittamaan hiuksia, että voisi jäädä käyttämättä kumminkin. Mites on toimineet? Oliko jollakin kuvia millasia kampauksia olette laittaneet noiden avulla?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Marras 2010, 10:25
Kirjoittaja Arnella
Täytyy tunnustaa, etten ole vieläkään jaksanut kunnolla testata noita bumpitseja. ::) Hyvin pikaisen kokeilun perusteella vaikutti kyllä, että pysyisivät hyvin paikoillaan ja toimisivat niinkuin pitääkin. Viikonloppuna voisinkin yrittää testailla enemmän.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Marras 2010, 14:16
Kirjoittaja Virus
^ Sain tänään postissa omani ja testailin. Ihan hölmöjä härpäkkeitä, :D mutta kieltämättä vaikuttavat pysyvän paikallaan erittäin hyvin! Varmaan jäävät omalta kohdaltani pääsääntöisesti käyttämättä; en osaa tehdä oikein mitään kampauksia enkä omista edes hiuslakkaa, ja Bumppareiden käyttö ilmeisesti edellyttää hiusten lakkaamista paikoilleen.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 07 Joulu 2010, 11:32
Kirjoittaja Arnella
Viikonloppuna yritin sitten ihan oikeasti tehdä kampausta bumpitsien kanssa ja eihän siitä mitään tullut. Voi olla, että johtuu vain huonosta laittajasta, mutta tupeerauksien seassa eivät enää pysyneetkään niin hyvin paikoillaan ja siinä vaiheessa, kun olin ponnaria laittamassa niin oli jo ihan siirtynyt pois paikoiltaan. Luovutin kyllä aika nopeasti. Pienemmän palasen olisin saanut ihan hyvin etuhiuksiin pysymään, mutta ei kohottanut omaan makuuni tarpeeksi, joten ihan vaan tupeerauksen ja hiuspuuterin avulla pääsin mieluisampaan lopputulokseen.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 30 Maalis 2011, 10:06
Kirjoittaja muutettu
Mulla on Bumpitsit olleet varmaan jostain juhannuksesta asti, enkä ole käyttäny kertaakaan. ::) Olin aluksi niistä tosi innoissani, koska tykkäisin kovasti sellaisesta kampauksesta kuin niissä mainoskuvissa on. Ovat kuitenkin jääneet käyttämättä, koska en vaan saa niitä pysymään niin tukevasti etteikö päivän aikana Bumpitsin tippuminen pelottaisi. Mulla on melko liukas tukka, että ehkä hiuspuuterin kanssa saattaisi onnistaa. Sen kerran, kun olen jaksanut tupeerata Bumpitsin pysymään, on hiusten asettelu nätisti ollut hankalaa - hiukset kyllä kohoaa kivasti, mutta tippuvat Bumpitsin päältä "nopeasti alas" niin että pää näyttää kulmikkaalta. Jos tästä nyt ymmärsi mitä tarkoitan...

Valkeista: ainakin Citymarketteihin on tullut uusi valikoima kampauksentekovälineitä. Itse ostinkin sellaisen ison valkin Carrie-nutturaan (jämäkkä nepparikiinnitys). Valikoimassa oli myös pienempi versio siitä, sekä tällaisia: http://img.alibaba.com/wsphoto/v0/34313 ... g.summ.jpg
Sen lisäksi näytti olevan jotain strasseja, jotka suoristusraudalla painetaan kiinni tukkaan - voisi olla hauska lisä bileiltaan, mutta en sitten tiedä miten hyväksi ovat hiuksille.

Ja asiaan: mä olen ihan rakastunut vanhoihin kunnon tarrapapiljotteihin! :l Kaipasin jotain tyvikohotuskeinoa ja kun ei Volumasteriinkaan ollut varaa, niin nappasin Prismasta mukaan pari pakettia papiljotteja: ihan isoimpia sekä toiseksi isoimpia. Ja kukapa olisi uskonut! Hiuksista tulee aivan ihanat, todella kuohkeat, tyvestä äärimmäisen kohottuvat, kauniin laineilevat, "bouncyt" hiukset. Vautsi! Laitan nämä kosteaan tukkaan, annan kuivua meikkauksen ajan ja tarvittaessa kuivaan loppuun föönillä. Ennen käytin muotoiluun rautaa, niin tämä säästää tukkaa lämmöltäkin. Ja toki mikä parasta: hiukset voi jättää joko auki upeille laineille, tai käyttää laineita pohjana esimerkiksi victory rollseille. Jee, vanhassa vara parempi! :ts

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 01 Touko 2011, 19:14
Kirjoittaja Venin
Löyty Youtubesta aivan mahtava video ja vinkki http://www.youtube.com/watch?v=I13J7ArH ... ure=relmfu :D
Oli pakko kokeilla heti ja toimii! Hiukset ei tosin riitä siihen toiseen versioon (tai en vain osaa) minkä tyttö tekee toisena mutta tuo leikattu sukka oli aika nerokas ja opiskelijaystävällinen idea.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 01 Touko 2011, 19:42
Kirjoittaja kleio
^ Voi vitsi miten hyvä nutturantekovinkki ja niin syötävän soman epämääräisen suloinen tuo tyttökin.  :D

Ryhdynpä heti harjoituksiin, katsotaan miten onnistuu.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Touko 2011, 10:51
Kirjoittaja Karoliina
^^Todella helppo ja nopea tapa tehdä nätti nuttura!  :) Tein itse valkin polvipituisesta sukasta, joten jo videolla näytetyllä ekalla tavalla nutturasta sai todella ison ja muhkean! Itse pidän vähän sellaisista "epämääräisistä" ja "ei niin siisteistä" kampauksista. Ja pitkä sukka mahdollisti sen, että nutturasta sai todella ison ja vielä pystyi epämääräisesti kiepsasemaan loput hiukset nutturan ympäri. Love it!  :-*

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 18 Marras 2011, 11:06
Kirjoittaja bree hodge
On tullut tehtyä noita "sukkanutturoita" ja niiden innoittamana ostin Anttilasta sellasen pyörylän, joka on päällystetty tekohiuksilla. Niitä oli tummia ja vaaleita. Maksoin vitosen verran. No jokatapauksessa kuvittelin, että tämä pyörylä kieputetaan tukkaan kuten tuo sukkakin. En vain saa sitä onnistumaan. On aivan liian liukas ja tukevaa nutturaa mahdotonta saada aikaiseksi tuohon tyyliin.  Onkohan muilla kokemuksia tuosta härpäkkeestä? Olenko tajunnut sen käyttötarkoituksen väärin?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 05 Helmi 2012, 08:12
Kirjoittaja Kauris
^^ Sukka on paras idea ikinä. Saan sillä tosi kauniita nutturoita ja se pysyy todella tukevasti päässä eikä uhkaa sortua joka toinen minuutti. Lisäksi minusta se tunne, kun raskas hiuspyörylä pomppii pääni päällä, on verrattoman hauska. :D

Lisäksi jos tuon paremmannäköisen sukan pyörittää kosteisiin hiuksiin ja menee nukkumaan, saa aamulla satumaiset kiharat. ;) En tosin tiedä rasittaako hiusta, luultavasti vähemmän kuin kuuma rauta.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 28 Helmi 2012, 12:03
Kirjoittaja Virus
Ostin tämmöisen taannoin Tukholmasta enkä keksi, kuinka sitä kuuluu käyttää. ???

Koska se on leveä, se ei pujotu hiusten sekaan kuin nokanmallinen klipsi, joten banskunutturat ja vastaavat ovat poissuljettuja. Joku litistetty nuttura tuonne väliin..? Yyh.

Kuva

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 22 Touko 2012, 20:02
Kirjoittaja Gekko
Miten noita ovaalinmuotoisia kampajuttuja oikein käytetään, siis näitä jotka on linkissä ylimpinä?

http://www.google.fi/search?hl=fi&q=ova ... 4QTgofXcCQ

Vaistoni väittää, että näillä saattaisi olla jotakin tekemistä jonkinlaisten nutturaviritysten kanssa. For Dummies -luokan ohjeita kaipaan.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 22 Touko 2012, 22:16
Kirjoittaja Virus
^ Mää tein tommoisilla ponnarin joskus peruskouluiässä. Pysyivät loistavasti kasaripermiksessä. ;D

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 22 Touko 2012, 22:27
Kirjoittaja Pähkinä
^^ Munkin muistaakseni noi oli suosiossa joskus 80-luvulla tai 90-luvun alkupuolella. Tuollaisella voi siis tehdä ponnarin silleen pystyyn niin, että tuo toisen pään lukitussysteemi tulee ylos. Ei siis mikään nutturajuttu.  :)

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 23 Touko 2012, 16:50
Kirjoittaja Gekko
Ei nämä kyllä minulla pysy millään tavalla ponnaritarkoituksessa. Hiukseni ovat liukkaat ja suorat. Jonkinlaisen epämääräisen french twistin kanssa sen sijaan tuntuu pysyvän, kun on enemmän tukkaa välissä.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 23 Touko 2012, 17:28
Kirjoittaja Pähkinä
^ Liukkaassa ja suorassa tukassahan kaikki kampaukset ja hiushärpäkkeet pysyvät hieman huonommin. 80-90-luvuillahan tukka oli usein _jonkin_ verran kuivempi ja usein vielä jonkinlaisella hamppukiharalla.  ;D Ehkäpä hieman pienemmällä banana clipillä saisit halutessasi sellaisen ponnarinkin? Ja voihan tuolla tietty tehdä muitakin kampauksia, jos keksii, kunhan se vain päässä pysyy.

Tässäpä muutama kuva sellaisista ponnareista.  :D

http://www.liketotally80s.com/banana-clip.html

http://0.tqn.com/d/womenshair/1/0/C/E/- ... naclip.jpg

http://media3.onsugar.com/files/2010/03 ... xlarge.jpg

http://img2.etsystatic.com/il_fullxfull.69931006.jpg

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Touko 2012, 17:20
Kirjoittaja Gekko
^ Ai sen oikea nimi on banana clip. Ilmankos mä en löytänyt juuri mitään ohjeita. Kiitän, nyt olen valaistunut.

En ole löytänyt pieniä tuollaisia mistään, joten ponnarin voi unohtaa, mutta hyvä kun keksin miten saan niillä tuon french twistin pysymään. Tukkani on tuskaisessa mitassa, joten kampauksia on vaikea keksiä.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Touko 2012, 21:03
Kirjoittaja Eiffe
^ En muista minkä mittainen sun tukka on, mutta mun äiti ja miehen veljen avovaimo ovat käyttäneet lyhyeen ylikasvaneeseen polkkaan sellaista härveliä, jossa on kaksi kampaa ja välissä venyvä osio(kuminauhoista ja helmistä), jonka alle epämääräisen mittaiset hiukset jäävät. Kovin pitkää tukkaa tuollainen härveli ei jaksa kannatella, mutta lyhyessä tai puolipitkässä ohuessa tukassa toimii. Markkinoilla ainakin noita myydään ja sain itsekin sellaisen joululahjaksi, mutta se ei jaksa kannatella mun tukkaa ja on muutoinkin vääräntyylinen.

Toivottavasti jollakin välähtää mikä tuon härvelin nimi on kun en sitä tiedä... Jos tuosta mun sepustuksesta nyt mitään voi ylipäänsä tajuta  :D

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Touko 2012, 22:00
Kirjoittaja Hue
Mua alkoi nyt kiinnostamaan mikä on tuo Eiffen tarkoittama hiushärpäke! Mun hiuksissa ei varmaan vielä ole tarpeeksi pituutta, mutta muutaman kuukauden päästä ehkä on!

Mun hiukset on aivan raivostuttavan hirveät, vaikeat ja rumat. Ne ei ole oikein missään mallissa, niska on ihan epämääräinen, sivuista toinen lyhyempi eikä ne ylety vielä ponnarille. Niskaakaan ei viitsis koko ajan siistiä lyhyemmäksi, että nekin joskus kasvais.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Touko 2012, 22:02
Kirjoittaja Pähkinä
Gekko kirjoitti: Tukkani on tuskaisessa mitassa, joten kampauksia on vaikea keksiä.
Ootko kokeillut sellaisia pieniä hainhammasklipsejä? Siis tällaisia. Noilla saa lyhyemmänkin tukan koottua johonkin kohtaan päätä (niskaan alas, alas sivulle, päälaelle jne.) hieman nutturamaisesti. Toimii myös pidempään, mutta ohuempaan tukkaan ja tosi helpolla sykeröstä saa suht näyttävän ja jotenkin "monimutkaisen" näköisen, kun hieman asettelee niitä hiusosioita. Ja jos hiukset ovat ohuemmat, ne pystyy halutessaan asettelemaan hieman ilmavammin kuin esim. useimmissa perusnutturoissa, jolloin myös hiusmäärä näyttää suuremmalta.


Edit. Noista Eiffen mainitsemista kampatsydeemeistä oli jokin aika sitten kuvakin jossakin ketjussa. Missäköhän se oli...

Edit. 2. Ems: Tässä muutama kuva:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... jJ7CctsFLQ

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... e3JZFe6Jpr

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... XwdYstrzPA

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Touko 2012, 22:52
Kirjoittaja Gekko
Näin itse asiassa tänään kaupassa tuollaisen Eiffen tarkoittaman härpäkkeen, mutta ainakin se yksilö oli arkikäyttöön mulle ihan liian blingbling.

Tukkani on jonkinlaisessa solisluumitassa, liian lyhyt kunnolliseen nutturaan, inhoan poninhäntää, ja hiusmassaa on liikaa mahtuakseen enää isoon hainhampaaseeni. Olen tosi huono letittämään omia hiuksiani joten joidenkin otsalettien väsääminen vaatii enemmän kuin pari harjoituskertaa eikä siis ole ihan hätäratkaisuksi kelpaava. Näytän olevan toistaiseksi naimisissa banaanikampani kanssa. (Jonka sain eilen, sitä ennen oli päällä vieläkin pahempi epätoivo.)

^ En ole noilla ihan pikkuisilla kokeillut syheröä kiinnittää, vaikka noita löytyykin laatikosta pari settiä. Voisihan tuotakin testata.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Touko 2012, 23:01
Kirjoittaja Pähkinä
^ Jos sulla on tosi paksu tukka, niin noiden pienimpien klipsien sijaan kannattaa ehkä kokeilla astetta isompia.

Muuten kaikkia kampauksia kannattaa vaan sitkeästi ajan kanssa harjoitella, kun ne oppii sitten jossain vaiheessa tekemään ihan pikapikaa, vaikka ensi alkuun tökkisikin tosi pahasti. Ja youtube on tässä suhteessa aivan upea! Sieltä löytyy vaikka minkälaisia kampauksia. Mulla ei oo laisinkaan omaa mielikuvista tai tajua hiusten muotoilun suhteen, mutta kyllä näitä siltikin on oppinut jotenkin laittamaan.  :)

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Touko 2012, 23:14
Kirjoittaja Gekko
^ Tuubia on tullut tuijoteltuakin jonkin verran, mutta aika monia katsoessa on todettava ettei tukan pituus vielä riitä alkuunkaan. Kyllä sieltä jotain on löytynytkin, silti. Pitää etsiä lisää. Simppelihköt nutturantapaiset olisivat ehkä eniten haussa. Tukkani ei ole mitenkään tosi paksu vaan aika normaali, ponnarin ympärys jotain 8 cm, mutta hius on laadultaan raskasta ja liukasta, mikä asettaa kampauksenteolle omat haasteensa. Lisäksi se, että olen ollut todella pitkään lyhyttukkainen tätä ennen, joten ei ole oikein tarvinnut opetella tekemään kampauksia, ja nyt olen sitten peukalo totaalisesti keskellä kämmentä kun nämä alkavat kasvaa.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 01 Kesä 2012, 15:33
Kirjoittaja Bristow
Edit. Noista Eiffen mainitsemista kampatsydeemeistä oli jokin aika sitten kuvakin jossakin ketjussa. Missäköhän se oli...

Edit. 2. Ems: Tässä muutama kuva:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... jJ7CctsFLQ

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... e3JZFe6Jpr

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9 ... XwdYstrzPA
[/quote]


Miksi tuota jutua kutsutaan? Olen kaupassa katsellut juuri noita mutta en tajua miten sitä käytetään  ::)  Millä nimellä voisi googlata tuolla tehtyjä kampauksia?? :)

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 01 Kesä 2012, 15:50
Kirjoittaja Virus
^ Afican Butterfly hair clip.

Tuo muuten käy pitkällekin tukalle. Tukan laskokset vain jäävät aika suuriksi kamman ylä- ja alapuolelle. Ääh mikä selitys, pitänee ottaa kuva joku päivä. Härpäkkeen pitää olla jämäkkä versio, jossa on kunnon isot, paksut kammat ja tukeva helmisysteemi niiden välissä, nuo kevyemmät eivät välttämättä pysy riittävän hyvin.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 01 Kesä 2012, 16:18
Kirjoittaja Bristow
Virus kirjoitti: ^ Afican Butterfly hair clip.

Tuo muuten käy pitkällekin tukalle. Tukan laskokset vain jäävät aika suuriksi kamman ylä- ja alapuolelle. Ääh mikä selitys, pitänee ottaa kuva joku päivä. Härpäkkeen pitää olla jämäkkä versio, jossa on kunnon isot, paksut kammat ja tukeva helmisysteemi niiden välissä, nuo kevyemmät eivät välttämättä pysy riittävän hyvin.
Miljoonat kiitokset!! <3 &nbsp;Pitää marssia heti huomenna kauppaan ja testailla uusia kampauksia &nbsp;:T

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 12 Loka 2012, 21:24
Kirjoittaja Louna
Onko kukaan kokeillut tällaista? Wonder bun hair curler:
http://www.etsy.com/shop/WonderBeautyPr ... d=11131988

Tuo "huivi" lämmitetään mikrossa ja sillä tehdään nuttura, jonka avaamalla tulee sitten kiharat&nbsp; :D Tuossa ei sanota mitä sisällä on, mutta veikkaan kauraa/vehnää, eli tuollaisen voisi toki tehdä helposti itsekin. Tulee vähän sukkanuttura mieleen, mutta tuolla tulee isompi nuttura ja ehkä se lämpö sitten kihartaa hiukset paremmin.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 19 Loka 2012, 15:18
Kirjoittaja naapio
Tuossa etsyn kuvauksessa puhuttiin kosteasta lämmöstä ja mulle se ainakin tarkoittaisi ihan saman tien piikkisuoraa tukkaa, kosteudessa mun karvat kun pyrkivät kohti luonnollista olomuotoaan eli lirua lättänää.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 21 Joulu 2012, 21:25
Kirjoittaja Nemilie
Onko joku kokeillut kampavalkkia? Siis sellaista millä saisi tehtyä banaaninutturan. En tiedä onko noita muualla mutta glitterissä ainakin, sieltä ostin. Glitterin sivujen ohje menee suurinpiirtein näin: "Kieputa kampa hiuksiisi." Miten muka kun se kampa on edessä? :D Olen räpeltänyt tuolla epätoivoisesti vaikka kuinka kauan, tukka vaan katkeilee. :-\

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 28 Joulu 2012, 20:13
Kirjoittaja Bristow
^ Mulla on kans tuollanen enkä oo onnistunut tekemään minkäänlaista kampausta. Ehkä mulla on liian pitkät ja paksut hiukset tuohon kun siitä tulee pelkkä tukkapallo, ei todellakaan mikään hieno banaanittura&nbsp; :-\ Eikä sillä kammalla kyllä oo mitään virkaa.. tai sitten en vain osaa&nbsp; ;D

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 28 Joulu 2012, 20:55
Kirjoittaja Ponpon
Osaako kukaan sanoa mistä materiaalista tehty hiuspuikko pysyisi parhaiten liukkaissa hiuksissa?

Löysin Etsystä myyjän, jolla on myynnissä ihan älyttömän kauniita puisia käsinveistettyjä hiuspuikkoja :--o Mielestäni on hienoa myös se, että samanlaista ei löydä keneltä tahansa koska kaikkia eri malleja on myynnissä vain 1kpl ja hintakaan ei ole paha&nbsp; :) Pakko hankkia joku...&nbsp; ;D Tässä ne tuotteet joita myyjä myy:

http://www.etsy.com/shop/epstone?ref=seller_info

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 09:20
Kirjoittaja piste
Moi! Mitä eroa valkilla ja sukalla on nutturanteossa? Siitä tulee valkilla tuuheempi, mutta onko jotain muuta?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 12:05
Kirjoittaja kleio
^ Valkki maksaa, sukka on ilmainen. Niin ja valkki on yleensä sellainen että sen saa auki, siis pitkulaiseksi, kun sukka on joko mytty tai rinkula.

edit. kai valkeissakin on eroa, mutta ne mitä olen itse kaupoissa bongaillut ovat olleet samaa kokoluokkaa mitä sukasta saisi aikaiseksi.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 05 Tammi 2013, 13:14
Kirjoittaja piste
Juu&nbsp; :) Katoin hirveesti kaikkia nutturavideoita ja -kuvia. Mitä sellasella pitkulavalkilla tekee? = onko siitä jotain hyötyä&nbsp; :O Ideoin jo kaikkea mistä voisi tehdä nutturan, säärystin on tosi hyvä jos haluaa oikein muhkean. Leikin taas että mulla on ponnariin riittävät hiukset&nbsp; ;D Sidoin huivin päähän ja tein siihen (vai siitä?) ponnarin. Gosh, kuinka haluaisin jo oman tukan. :D

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 08 Tammi 2013, 10:48
Kirjoittaja Bristow
Mulla nutturavalkki on ihan donitsi, sitten on erikseen pitkulaversio jossa on nepparit päissä ja sen saa donitsiksi. Sukkaa en ole kokeillut, ehkä sillä saisi hillitymmän nutturan. Tuolla donitsivalkilla tulee hyvin muhkea nuttura ja ehkä on enemmän juhlatyyliä mun päässä. Pitkulavalkilla en osaa tehdä mitään kampausta :P

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 08 Tammi 2013, 21:44
Kirjoittaja nukka
saatteko te hairagamilla kivan näköistä nutturaa aikaan? Saan itse sen tosi näppärästi pyöriteltyä hiuksiin, mutta nutturasta tulee sellainen kulmikas, eikä näytä minusta kyllä ollenkaan hyvältä.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 09 Tammi 2013, 14:07
Kirjoittaja calypso
Rusalka kirjoitti: Mulla nutturavalkki on ihan donitsi, sitten on erikseen pitkulaversio jossa on nepparit päissä ja sen saa donitsiksi. Sukkaa en ole kokeillut, ehkä sillä saisi hillitymmän nutturan. Tuolla donitsivalkilla tulee hyvin muhkea nuttura ja ehkä on enemmän juhlatyyliä mun päässä. Pitkulavalkilla en osaa tehdä mitään kampausta :P
Sillä pitkulavalkilla pitäisi teoriassa pystyä tekemään esimerkiksi banaaninuttura. Itse en ole kyllä kokeillut sillä oma nepparivalkkini on niin suuri että avattuna se on ihan älyttömän pitkä pötkö, enkä ole muutenkaan banaaninutturaihmisiä. Toisaalta, minulla on niin pitkät hiukset että banaaninutturasta tulee ilman valkkiakin väistämättä aika suuri. Voisihan sitä kokeilla, joskaan en tiedä onko se sitten kaunista että niskasta päälakeen menee sellainen iso hiusmakkara.&nbsp; ;D

Itse olen käyttänyt nepparivalkkia siten, että avaan valkin ja pyöritän sen tukkaan valkki suorana. Sitten kun olen rullannut sen tyveen saakka, niin laitan nepparit kiinni ja voilá minulla on donitsinuttura! ..noh, oikeasti se ei ole ihan aina noin simppeliä eikä välttämättä onnistu eka yrittämällä mutta kuitenkin..&nbsp; :D

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 10 Tammi 2013, 10:25
Kirjoittaja Bristow
^ Oon kans miettynyt tuota banaaninutturaa ja sitä valkkia pitäis leikata kyllä ensin, se on niin pitkä. Mää kyllä tykkään eri nutturoista ja ois ihanaa osata tehdä banaani mutta tuon valkin kans siitä tulis liian muhkea kun on iaka pitkä ja paksu tukka. Pitäs viitsiä opetella tekemään ihan perusbanani&nbsp; :D Miten noiden pitkulavalkkien kanssa saa latvat siistisiti pysymään siellä sisällä kun alkaa pyöritteleen hiuksiin sitä, en oo ikinä onnistunut kun ne lipsuu heti pois&nbsp; ???

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 10 Tammi 2013, 14:08
Kirjoittaja calypso
Rusalka kirjoitti: ^ Oon kans miettynyt tuota banaaninutturaa ja sitä valkkia pitäis leikata kyllä ensin, se on niin pitkä. Mää kyllä tykkään eri nutturoista ja ois ihanaa osata tehdä banaani mutta tuon valkin kans siitä tulis liian muhkea kun on iaka pitkä ja paksu tukka. Pitäs viitsiä opetella tekemään ihan perusbanani&nbsp; :D Miten noiden pitkulavalkkien kanssa saa latvat siistisiti pysymään siellä sisällä kun alkaa pyöritteleen hiuksiin sitä, en oo ikinä onnistunut kun ne lipsuu heti pois&nbsp; ???
Koita laittaa ne pinnillä siihen valkkiin kiinni? Tai sitten laitat jotain muotoilutuotetta tukkaan mikä vähentää liukkautta ja saa hiukset pysymään helpommin ojennuksessa? Mulla kyllä pysyy nepparivalkin ollessa auki latvat siellä missä pitääkin, kun pyörittelen sen tukkaan ennen kuin kiepautan ja napsautan sen kiinni donitsiksi. Mutta käytän nutturan alle yleensä hiuspuuteria, kuivashampoota tai hius/muotoilulakkaa hieman hiuksia karheuttamaan.&nbsp; :)

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 10 Tammi 2013, 18:20
Kirjoittaja Bristow
^ Mää en koskaan käytä muotoilutuotteita mut nuo pinnit on hyvä vinkki! Kiitos, testaan sitä&nbsp; :D

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 10 Tammi 2013, 23:55
Kirjoittaja bast
nukka kirjoitti: saatteko te hairagamilla kivan näköistä nutturaa aikaan? Saan itse sen tosi näppärästi pyöriteltyä hiuksiin, mutta nutturasta tulee sellainen kulmikas, eikä näytä minusta kyllä ollenkaan hyvältä.


Mulla on sama ongelma, mutta nutturasta tulee paremman näköinen kun jättää viimeiset kierrokset löysemmiksi. Ilmavassa nutturassa kulmikkuus peittyy helpommin.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 24 Tammi 2013, 13:25
Kirjoittaja Painted Lady
Käyttääkös kaikki juurekset pinnejä oikein päin?&nbsp; ;) Alluressa on keksitty, että pinnit pitää laittaa päähän sileä puoli ylöspäin. Ne on siis jopa tarkoitettu käytettäväksi sileä puoli ylöspäin. Etuna pitäisi olla, että pinni pysyy paremmin päässä ja se häviää hiusten sekaan paremmin, kuin toisin päin laitettuna. Itse löysin tämän ohjeen Facebookista ja sitä kautta päädyin muutamaan blogiin, joissa kaikissa Alluren ohjetta ei mitenkään kyseenalaistettu "ainoana oikeana" pinnien käyttötapana.

Testailin omia pinnejäni ja totesin ne liian kaareviksi käytettäväksi sileä puoli päällä päin (pinnin päät törröttää rumasti hiusten seasta). Lisäksi se sileä puoli liukuu päänahkaa myöten paremmin, kuin se mutkikas.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 07:11
Kirjoittaja Puf
Miten vaahtopapiljotit oikein kiinnitetään ??? ? Toisin sanoen miten tuo muovinen kehikko tuossa ympärillä toimii?

http://sokos.s-verkkokauppa.fi/webapp/w ... 2603/11433

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 07:49
Kirjoittaja Monty
En ole kokeillut, mutta kuvasta päätellen tuo kehikko irroitetaan, pötkö rullataan tukkaan, ja kehikko kiinnitetään takaisin pötkön/sen ympärille rullatun osion päälle pitämään pakettia kiinni.

Löyty esimerkkikuvakin, ks. oikealla oleva reuna ;)
http://www.kodinkuvalehti.fi/files/images/articles/12513/1356000884_468x0_paplarit.jpg

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 12:48
Kirjoittaja enna
Mä en ymmärrä miten saatte pyöräytettyä valkit päähänne. Kerrostukset tuntuu vaan hankaloittavan sitä lisää. Sukan kanssa mä olen alustavasti yrittänyt, mutta eihän siitä mitään tule. En saa latvoja tarpeeksi tukevasti kiinni enkä siten pyöräytettyä valkkia itsensä ympäri.

Videoissa se näyttää niin helpolta. Ehkä mun hiukset on liian liukkaat siihen..? Onko jotain käytännön vinkkejä, onnistuisikohan esimerkiksi vähän kosteilla hiuksilla paremmin?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 14:47
Kirjoittaja Jenny
Mulle valkki on ollut huonojen hiuspäivien pelastus, mutta vieläkään en saa siitä täysin haluamaani... En tiedä onko valkki liian pieni mun hiusmäärälle, vai mikä on, mutta nuttura jää todella suttuisen näköiseksi. En kai saa latvoja hyvin tungettua valkin alle...

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 16:49
Kirjoittaja Puf
Monty: Kiitos ;D Jostain paketin havainnollistavasta kuvasta sain tänään käsityksen, että kehikko nostetaan rullauksen ajaksi ja sitten vain painetaan paikoilleen pitämään rulla kiinni hiuksissa

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 08 Helmi 2013, 20:24
Kirjoittaja Tristy
enna kirjoitti: Mä en ymmärrä miten saatte pyöräytettyä valkit päähänne. Kerrostukset tuntuu vaan hankaloittavan sitä lisää. Sukan kanssa mä olen alustavasti yrittänyt, mutta eihän siitä mitään tule. En saa latvoja tarpeeksi tukevasti kiinni enkä siten pyöräytettyä valkkia itsensä ympäri.

Videoissa se näyttää niin helpolta. Ehkä mun hiukset on liian liukkaat siihen..? Onko jotain käytännön vinkkejä, onnistuisikohan esimerkiksi vähän kosteilla hiuksilla paremmin?
Mäkään en saa pyöritystekniikalla valkkia mitenkään fiksun näköisesti paikoilleen, eikä mulla ole edes kerroksittain leikattuja hiuksia. Sen sijaan saan hiukset tosi tiukasti valkin kanssa kiinni, kun pujotan ponnarilla olevat hiukset valkista läpi, levitän hiukset valkille ja kierrän latvat ympäri. Kiinnitys pinneillä toki. Tämä ei kyllä ehkä toimi, jos on älyttömän pitkät hiukset, koska kovin isoa määrää hiusta ei varmaan saa piilotettua valkin ympärille.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 18 Elo 2013, 19:17
Kirjoittaja lillamilla
Kiinnetetäänkö bumpitsit jotenkin tukkaan esim. pinneillä? En ymmärrä miten se voisi pysyä päässä, jos sen vaan laittaa jakaukseen ja hiuksia päälle, vaikka kuinka lakkaa siihen suihkuttelisi.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 31 Elo 2013, 16:46
Kirjoittaja peachvodka
Olettekos kokeilleet näitä "jousellisia hiusnauhoja" ?
Yks päivä törmäsin H&M:s näihin, ja ihmettelin että mitäs piruja nää on. Pakkohan siitä oli ottaa selvää, ja onneksi H&M nettisivuilla olikin aika hyvin havainnollistava kuva, josta tein nopsan kollaasin:

Kuva
(klikkaa kuva isommaksi)

En tiedä sitten kuinka nuo käytännössä käyttäytyy/miltä näyttävät, mutta täytyy napata seuraavalla H&M reissulla mukaan ja kokeilla (: Näitä oli kahta väriä, musta ja vaalea beige, ja hintaa 2,95€ :)

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 08 Syys 2013, 11:25
Kirjoittaja Hermione
^ Mä ostin mustan version eilen shoppailureissulla. Samettinen pinta pitää hiukset yllättävän hyvin paikoillaan. Mulla on tietysti lyhyempää hiusta joukossa, joten kaikkien haivenien saaminen mukaan on mahdotonta. Kampauksesta tulee vähän sukkanutturan tyyppinen. Itse en ole saanut vielä aikaiseksi muotoa, jossa näkyisi selvästi noi kärjet, jotka rullaantuvat. Mutta aina on kiva kokeilla uusia välineitä, kun kampauksia kerran tulee joka päivä tehtyä!

Vinkiksi vaan: kampauksia tehdessä mulla on tapana pitää pinnejä ym. hampaiden välissä, jotta ovat helposti saatavilla. Tätä ei avattuna kannata laittaa suuhun. Jousi on aika herkkä vapautumaan ;D

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 21 Maalis 2015, 13:33
Kirjoittaja Vuhi
Mistä mahtaisi löytyä kampavalkki?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 21 Maalis 2015, 16:00
Kirjoittaja Hunajapupu
^Glitterissä olen nähnyt kampavalkkejakin, tosin en voi vannoa ovatko edelleen valikoimissa. Muistaakseni ainakin viime vuoden puolella noita vielä oli.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 21 Maalis 2015, 19:03
Kirjoittaja Morrigan
^^Hennesillä näin tänään.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 29 Huhti 2015, 16:22
Kirjoittaja Vuhi
Taisin johonkin keskusteluun jo laittaa, että hiusruuveja näin Tokmannilla. Helmi päässä ja 2kpl 1.99e. Onkohan missään ohjeita nutturapiikin käytöstä? Pieni U mallinen. Näin kaupassa. Kammalla saan vain banaaninutturan hyvin tehtyä. (ilman lakkaa ja muita pinnejä!)

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 01 Maalis 2016, 16:15
Kirjoittaja Morrigan
Minkä merkkiset pinnit on parhaimpia? Viimeksi kun ostin paketin pinnejä (taisi olla hennesiltä) niin ne oli kyllä melkein kertakäyttökamaa, ei minkäänlaista napakkuutta vaan heti venähtivät löysiksi.

Edit: Kiitos korkkiruuvi, kokeilen noita seuraavaksi :-*

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 01 Maalis 2016, 23:43
Kirjoittaja korkkiruuvi
^ Mun mielestä Glitterissä myydään hyviä pinnejä. Ainakin omassa käytössä Glitterin on kestäneet paljon paremmin kuin mitkään muut (oon ostanu ainakin Hennesiltä ja Sokoksesta myös), vanhimmat reilusti yli vuoden ikäisiä ja pinnoitteet kunnossa eikä mitään venähdyksiä ole tapahtunut. Ja käytän pinnejä monena päivänä viikossa. Mulla on sellainen läpinäkyvä muovirasiallinen vaaleita ja tummia pinnejä sekä kalliimpi setti, missä oli myös pidempiä pinnejä, kummassakin on myös hengettömiä.

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 18:01
Kirjoittaja nukka
Olen viime aikoina pitänyt hiuksia paljon niin että kiinnitän etuhiukset pinneillä ylös ja sitten kaikki hiukset ponnarille. Tai vaihtoehtoisesti pannalla hiukset ylös ja taas loput ponnarille. Tykkään hirveästi kun edestä tukka on vähän koholla. Nyt olen kuitenkin huomannut että hiukset katkeilee tosi paljon pinnien/pannan kohdalta.

Haussa olisikin nyt keino jolla laittaa hiukset kiinni hellävaraisesti. Ehdotuksia?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 15 Helmi 2017, 23:24
Kirjoittaja bubbs
Mäkin kaipaisin kiinnitysvehjettä! Mä oon innostunut nyt ihan yhtenään tekemään isot kiharat, syvän sivujakauksen, litistämään päänmyötäiseksi sen matalan puolen, kiinnittämällä taakse ja jättäen siis sen koko jättikiharapilven yhdelle sivulle. Ikäänkuin nössöversio sivusiilistä.

Kuva

Oon tökkinyt peruspinnejä kiinnittämään sen litistetyn osan niskaan, mutta tuntuu aina, että se näyttää vähän tyhmältä, täytyy olla niin paljon pinnejä pysyäkseen. Olisikohan tähän jotain hyvää kiinnitysjuttua?

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 05 Loka 2017, 11:05
Kirjoittaja naapio
Mulla on vanhat tarrapapiljotit vielä jemmassa pitkän tukan ajoilta (epäonnistunut kokeilu; liikaa vaivaa, väärät tuotteet, väärä hiustyyppi) ja kietaisin ne kaapin siivouksen yhteydessä huvikseni kosteaan päähän ja vielä nukuinkin (auts!) niiden kanssa uteliaisuuttani. Lopputulos oli aivan järkyttävä Päivi Räsänen -tukka, joka onneksi päivän aikana laski siedettävämmäksi ja kesti lopulta kolme päivää kiharana. Mulla on nyt siis kerrostettu, edestä pidempi polkka, jossa on "volyymipermis" pohjalla eli normaalisti piikkisuora tukka pitää kiharaa eri tavalla kuin yleensä. Ilman laittamista se tosin kuivuu kamalaksi kreppiraudalla käsitellyksi lampaan ahteriksi eli föönaus tai kiharrus tarvitaan.

Tätä pitää selvästi harjoitella, näen paljon potentiaalia!


Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Lähetetty: 04 Maalis 2019, 21:02
Kirjoittaja naapio
En ole ikinä ennen saanut tehtyä liukkaaseen ja ohueen tukkaani siistiä banaaninutturaa, mutta koin valaistuksen you tube videon myötä. Siinä käteen kerätty ponnari kiepautettiin ensin käden ympäri ja siitä syntynyt lenkki kierretään nutturaksi. Sain tehtyä sen videota katsellessani, ilman peiliä varsin siististi ja tuntuj pysyvän häkellyttävän tiukasti hiuskammalla kiinnitettynä.&nbsp; :T