Valkit + muut kampauksentekovälineet

Leikkaukset sekä kampaukset
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Tyhmä minä kun en hokannut ostaa valkkeja viime viikolla kun koulussa oli tukkuliikkeen esittelijä ja ois saanu halvalla koska me saamme  kaikista tuotteista 30 prosentin alennuksen.

Täältäkin saa valkkeja sun muuta
http://www.afrodite.fi/verollinen/prices.php?cat=3&group=30&
Viimeksi muokannut Tiizku, 27 Elo 2006, 11:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuulikaappi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 804
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:29

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Tuulikaappi »

Jaksoin vihdoin katsoa sanakirjasta, mikä "valkki" on englanniksi (on muuten rotta, 'rat' ;D) ja googlettelin vähän. Löysin tällaisen sivun, jossa on ohjeet oman valkin tekemiseen. Toi kuulostaa ihan kivalta idealta. Saisi irronneetkin hiukset hyötykäyttöön. :) Nuo ohjeet on ilmeisesti mötin tekemiseen, mutta varmaan tuollaisen ballerinavalkin/nepparivalkinkin saisi tehtyä, kun sitä valkkia muotoilisi pitkulaisemmaksi ja sitten joko kiinnittäisi päihin nepparit tai ompelisi suoraan renkaaksi.
1c M ii, tjsp
Luna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1946
Liittynyt: 25 Heinä 2006, 00:04

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Luna »

Olisko kellään lisää ohjeita ja kuvia valkkien käytöstä?
Itse haluaisin kokeilla ennen kaikkea nuita saparovalkkeja samaan tyyliin kuin linkin kuvassa, paitsi ehkä vieläkin pyöreämmin eikä niin ylös, ja sitten että miltä tuo ballerinavalkin avulla tehty nuttura näyttää, onko siinä pakosti "reikä" keskellä kun hiuksia laittaa valkin sivuille kiinni?
~Elina~

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja ~Elina~ »

Olen laittanut lyhyemmät hiukset nutturalle Giglin kuvailemalla tavalla (kun hiukset juuri yletti valkin ympäri), pidemmät hiukset (väh. 20 cm ponnari) on helppo laittaa näin:

- kerää kaikki hiukset ponnarille
(- tupeeraa alapuolelta (jos on liukkaat tai ohuet hiukset))
- kieritä avonaisen nepparivalkin ympärille (valkki vaakasuorassa, kieritetään alaspäin)
- levitä kierittäessä hiuksia leveämmälle alueelle
- kiinnitä neppari yläpuolelta ja levitä hiukset niin, että valkki peittyy kokonaan
- kiinnitä hengettömillä

calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja calypso »

^ Tuohan olikin hyvä ohje, tulee tarpeeseen. Olen nimittäin unohtanut nutturantekotaitoni (no jonku epämääräisen osaan kyllä vieläkin..) ja oletan että tuollaisesta valkista olisi apua. Tuo Giglin kuvailema tapa ei kuitenkaan pitkässä tukassa onnistu, mutta taidankin kokeilla tuota ~Elinan~ konstia (kunhan saan ensin hankittua sellaisen valkin)  :)
Mrs. Priest
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 16:54

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Mrs. Priest »

^ Hyvin tuo Giglin kuvailema nuttura onnistuu ainakin minulla. Ero on vain siinä, että laitan tuon rinkelivalkin päältä vielä renksun, kun olen levittänyt hiukset tuon rinkelin ympärille. Sitten kiinnitän loput hiukset nutturan ympärille miten milloinkin.
Käsittelemättömät, loivasti kihartuvat pitkät hiukset. Herkkä hiuspohja.

The Voluntary Human Extinction Movement
         Anti-Psychiatry
irso
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 456
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 11:46

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja irso »

Ajattelin pikapikaa väsätä jonkinnäkösen nepparivalkin että saa jonkun sihteerille sopivan nutturan penkkareihin. Minkä kokoinen pötkylä olis hyvä? paksuus ja pituus, musta sametti saa nyt luvan kelvata.
Vyötärömittainen hennattu piikkisuora karvasto.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Mä luulin että nuo valkit on sellaisia kovia styroksisia  ;D Täytyy joskus ostaa tuollainen, voi olla ihan kätevä.

Höh. Olen nyt yrittänyt etsiä noita Turusta, mutta en ole löytänyt. Myllyn Hairsorellakaan en nähnyt.  ???
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Lila »

Olen vuosia miettinyt valkin ostamista - ja viimein sitten tempaisin  ;D. Tilasin Hairiumista lisäkeklipsien lisäksi nepparilla kiinnitettävän valkin, voi siis käyttää pötkylänä banaaninutturan pohjalla tai balleriinavalkkina.

Miksi ihmeessä olen elänyt ilman tätä? Pelkäsin, että kerrostettu tukkani ei riitä peittämään valkkia, mutta sain sen lähes täydellisesti piiloon sormituntumalla näpertäen. Ja urakka helpottuu kunhan lyhyet kerrokset kasvavat. Balleriinanuttura on maailman helpoin tehdä valkin avulla ja valkki tuo todella mukavasti massaa pään taakse, sopii päänmuotooni tosi hyvin. Valkki  :-* !!! Kyllä ne mummot tietää!

Näpersin juuri ja juuri  olkapäille yltävän tukkani valkkinutturalle yksinkertaisesti näin: tukka niskaponnarille ja ponnari valmiiksi kiinnitetyn valkin läpi. Valkki kiinni pohjaan parilla hengettömällä. Ja sitten ponnarihiusten kiinnittäminen pinneillä valkin ympäri ja juureen, jätin latvoja hapsottamaan ihan reippaasti tuomaan runsautta, huolettomuutta ja lisänäkösuojaa.

Kierittäminen ei näin lyhyellä ja epätasapitkällä tukalla onnistu.
Viimeksi muokannut Lila, 01 Heinä 2008, 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Omistan nepparilla kiinnitettävän "pötkylävalkin", mutta en ole onnistunut saamaan sillä aikaan onnistunutta kampausta. Ilmeisesti hiukseni ovat edelleen liikaa kerrostetut (lyhimmät kerrokset n. 15 cm muita hiuksia lyhyemmät). Hiuksia ei saa kieritettyä kunnolla valkin ympärille, koska kerrostus saa hiusten kieritysyrityksen hajoamaan heti alkuunsa. Ehkä se onnistuu joskus vuoden kuluttua, mutta en taida jaksaa enää edes yrittää, vaan tyydyn jatkossakin puikkonutturoihin.

Jos joku haluaa, minulta voi ostaa tarpeettoman ja käytännöllisesti katsoen käyttämättömän pötkylävalkin. Se sijaitsee Jyväskylässä, mutta kyllähän posti kuljettaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Bosbon
Haiven
Haiven
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 13:40

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Bosbon »

Mä en ymmärrä tuota ohjetta, että laitetaan tukka ponnarille, valkki ponnarin juureen pinneillä kiinni ja kiinnitetään hiussuortuvat valkin ympärille. Lyhyillä hiuksilla onnistunee, mutta entä pitkillä? Pituudestahan menee vain pieni osa valkin ympärille. Kieritetäänkö loppusuortuva valkin juurelle vai pitäisikö suortuvaa pyörittää valkin ympäri niin monta kertaa kuin hiusta riittää ja vasta suortuvan latvaosa kiinnitetään valkin juurelle? Jälkimmäinen vaihtoehto kuulostaa erittäin hankalalta.

Mulla on itsellä nepparivalkki, mutta hiukset ei vain riitä peittämään sitä. Hiuslaatuni on aika hentoista, mutta pituutta on sentään hiukan yli BSL. Valkki on selvästi liian iso, joten ajattelin pätkäistä sitä lyhemmäksi, poistaa nepparin ja ommella valkin kiinni pyöreän malliseksi. Yllämainittu nutturaohje vain mietityttää...
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja nukka »

Millä kannattaisi laittaa hiukset kiinni että ne katkeilisivat mahdollisimman vähän? Vasta näkyi se yks Prisman kosmetiikkadokkari ja siinä näytettiin mikroskoopilla kuvaa hiuksesta, jonka omistaja piti hiuksia melkein jatkuvasti ponnarilla. Nyt joka kerta kun laitan hiukset kiinni pompulalla niin mieleen palaa se kuva melkein poikki rispaantuneesta hiuksesta ;D

Eli joku hellävaraisempi kuin pompula, mutta sellainen jolla olisi helppo kiinnittää hiukset. 
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
muutettu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1432
Liittynyt: 21 Maalis 2008, 06:14

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja muutettu »

^ Omaan Niksipirkka-ohjeeseeni liittyy mitkäs muutkaan kuin sukkahousut ;D Eli sukkiksista leikkaamalla paloja saa pehmeitä ja saumattomia lenkkejä korvaamaan ponnarin. Ja kannattaa pätkiä sen verran hyvälaatuiset sukkikset, ettei leikatut hiuslenkit heti veny joustottomiksi.
So it goes.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Lila »

Bosbon kirjoitti: Mä en ymmärrä tuota ohjetta, että laitetaan tukka ponnarille, valkki ponnarin juureen pinneillä kiinni ja kiinnitetään hiussuortuvat valkin ympärille. Lyhyillä hiuksilla onnistunee, mutta entä pitkillä? Pituudestahan menee vain pieni osa valkin ympärille.
No minulla tuo systeemi toimi parhaiten nimenomaan lyhyehköillä hiuksilla. Kun kuontalo hipoi hätinä olkapäitä ja kerroksiakin oli tukkaan leikattu, niin valkin kierittelystä sopi vain haaveilla.

Pitääpä taas testata valkkia, tukka on venähtänyt melkoisesti sitten alkukesän käytön.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Elmo

Vs: Valkit + muut kampauksentekovälineet

Viesti Kirjoittaja Elmo »

Tajusin tänään kävelleeni kuin huomaamattani kampaamosäläkauppaan ja hetken mielijohteesta osti nepparivalkin ja noin miljuuna erilaista ja -kokoista pinniä. Testailin tänään jännityksen väreillessä pitkin niskaa ensimmäistä kertaa eläissäni nutturaa, ja kas kummaa! Siitä tuli kerralla ihan mahtava! ;D Tämä oli aikuisten oikeasti ihkaensimmäinen nutturani (jollei sellasta puoliponnari-lenkkiä lasketa nutturaksi) ja olen ällistynyt siitä, kuinka helppoa valkin kanssa on taiteilla. Testailin ensin eri tapoja kierittää ja pyörittää hiuksia valkin ympärille ja totesin, että omaan, reilusti kerrostettuun ja suunnilleen kainalopitkään normaalipaksuiseen tukkaan helpoin tapa tehdä ballerinanuttura on juuri tuo ponnari joka pujotetaan valkin läpi ja kiinnitetään tukka pinneillä valkin alle. Jäljelle jääneet latvat kieputin puolihuolimattomasti nutturan ympäri ja pinnitin ja tadaa! Lopputulos on aivan hurmaava, vaikka itse sanonkin. Sellainen mukava, muhkea, huolettoman ballerinan arkinuttura.

Tiedän jo nyt, että tämä muutamassa minuutissa syntyvä, näyttävä ja siisti nuttura tulee jäämään vakikampauksekseni. Ja niitä muitahan on tosissaan tällä hetkellä tasan se auki ja ponnarilla ;D Oma tukkani on luomuna kauhian liukas, ja teinkin tämän eilen pestyihin, kertaalleen kiharrettuihin hiuksiin. Luulenpa, että heti pesun jälkeen ilman esikäsittelyjä saattaisi olla aikamoinen taistelu edessä, jos alkaisi samanlaista väsäämään, mutta nyt tukka meni suosiolla nätisti, ja kampaus on pysynyt koko päivän ja kahdet urheilutreenitkin ja on edelleen nätti. Tykkään! Suosittelen kokeilemaan, jos minä pystyn siihen, niin pystyy kyllä ihan kaikki muutkin :D Aion kyllä kokeilla jotain muutakin kampausta uuden ystäväni valkin kanssa, jahka nutturatohkeilultani kerkeän. Ihan huippista!  :-*

Edit: Lisäviihdykettä valkista: Purin nutturani juuri, ja vierestä katsoneen miehen ilme oli korvaamaton! Hän ei voinut uskoa, että piilottelin moista rumaa mötikkää hiuksissani ja tökki sitä kovin epäuskoisena :D Niin armas, kaikkina näinä vuosina joina olet tuntenut minut, olen salannut kykyni muuttaa hiukseni yhtäkkiä kaksi kertaa paksummaksi ja pitemmäksi ja loihtia tyhjästä mahtavia kampauksia. Jep jep. ;D
Viimeksi muokannut Elmo, 26 Helmi 2009, 22:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin