Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
masked sinner
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2374
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:38

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja masked sinner »

Kivaa, kiitti tytöt! Huomasin, että tunnenkin Petran miesystävän. :)
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Kuuku kirjoitti:
Keltis kirjoitti: Voi jes, mä kävin jossain Hakaniemen/Kallion tuntumassa Suomea huonosti puhuvalla itäeurooppalaisella kampaajalla, 20euroa/20 minuuttia ilman ajanvarausta ja hyvä tukka tuli, mitä nyt vähän pyöritteli silmiä ja voivoitteli mun hiusmallille, kun menin vähän lyhennyttämään/muokkaamaan irokeesileikkaustani.  ;D
Oliko se siinä porthanin kadulla? Musta tuntuu että mun mutsi käy tuolla, se sanoi naista venäläiseksi. Hinta on kuulemma halpa ja ainakin mutsin leikkaus on tosi onnistunut :) Mä en silti sinne uskaltaisi, pitäydyn kupolissa.
Jos en ihan väärin muistele, kyseessä saattoi olla toinen linja tms. Enemmän siinä hämeentien puolella kuitenkin. :) Minä luulin myös ensin venäläiseksi, mutta hän kertoi huonolla suomen kielellä tulevansa jostain muusta maasta, mitä en tietenkään saa nyt päähäni.
Oho, kestipä vastaus.

Mutta nyt sitten hakusessa on joku kampaaja, joka osaisi myös kertoa että mikä mun päähäni sopisi ja ehdottaa malleja sen sijaan että minun pitäisi tuoda tarkka kuva jne.
Viimeksi muokannut Nienna, 05 Elo 2011, 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Keltis mun mielestä Yess!in Hannalla on tosi hyvin näkemystä, hän uskaltaa ehdottaa ja ymmärtää mikä sopii hyvin. Joillekin kampaajille pitää kauhean tarkasti näyttää että tästä näin ja tästä näin eikä siltikään tule hyvä, Hanna jotenkin ymmärtää jo ontuvallakin kuvauksella mitä ajan takaa. :ts
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
masked sinner
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2374
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:38

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja masked sinner »

Mäkin kävin tänään Yessin Hannalla ja hyvä oli!  :) Otettiin nelisen senttiä latvoista, nyt on hartiamittainen tasapitkä oman värinen tukka. Mä jään aina miettimään otsista, mutta todettiin että ei nyt kantsi leikata mutta ehkä sitten syksymmällä voisi harkita vähän lyhyempää ja rikotumpaa mallia. Sain hurjasti kehuja hyvästä omasta väristä ja muutenkin oli kiva jutella Hannan kanssa!
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja lynx »

Eiffe kirjoitti: Pieniä raitoja tosiaan haluaisin niin, että saisi yleisilmeen vaaleammaksi  :). Itse asiassa viime kerran kun samantyyppinen vaalennus tehtiin kampaaja aloitti tekemään raidat lapuilla ja sitten kun näytti, että aikaa kuluu "liikaa" vaihtoi huppuun ja siltikin operaatiossa meni muistaakseni 6 tuntia.
Mä en asu pk-seudulla, eikä mitään konkreettisia suosituksia ole ikävä kyllä. Pakko kuitenkin sanoa, että mulla on ollut vuosia pitkä paksuhko vaaleaksi raidoitettu tukka, eikä ole tullut ikinä vastaan tilannetta ettei sitä suostuttaisi tekemään ??? Ja nimenomaan lapuilla on aina tehty. Joskus on tehty niin, että alimmaisia raitalappuja on pesty jo samalla aikaa kun päällimmäiset vasta vaikuttavat, ettei tule kärähtäneitä hiuksia. Ei ole ikinä kyllä ollut ongelmaa saada tekijää tuolle operaatiolle...

Asuin kyllä aikanaan Espoossa ja silloin mulla oli tukka pisimmillään, ja nimenomaan raidoitettu. Muistaakseni kävin Tapiolassa jossain kampaamossa sekä Innopolin alakerran Innohairissa, koska siellä maksoi raidat ja leikkaus 50 euroa ;D Mutta nää vinkit eivät ehkä kauheasti auta....
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Olen käynyt nyt muutaman kerran Forumin Peilin Hannella, ja olen aina ollut todella tyytyväinen. Nyt kun Forumissa Peili muuttui Sydämen Pohjaksi, siirtyi Hanne Freda 29:n Peiliin. Ongelma kuitenkin on kun työnantajani, hyvä ystäväni on myös todella kiintynyt Hannen kädenjälkeen. Mietin tässä että uskaltaisinko vaihtaa johonkin toiseen Freda 29:n kampaajaan, kun suunnittelimme yhteistä kampaamoreissua (huonon kunnon takia hän ei voi kuitenkaan käydä yksin kampaajalla). Hiusmuutos tulee olemaan aika suuri ja olen kasvattanut hiuksianikin tässä jo 2 vuotta, joten vaatimuksena on että osaa olla leikkaamatta liikaa, eikä ainakaan tee mitään revittyä. Haluaisin myös palata osittain omaan tummempaan väriini ja silti vähän vaaleampaakin on suunnitelmissa  ;D Löytyykö siis Freda 29:n peilistä ketään toista taikuria Hannen lisäksi?
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
sonjis
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 133
Liittynyt: 10 Tammi 2011, 22:10

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja sonjis »

sonjis kirjoitti: Lauris: Uuden Mustan foorumin ekokampaajakeskusteluketjussa on viime aikoina kehuttu Hakaniemen Fa'Miljaa ja Korkeavuorenkadulla sijaitsevaa Salon Eraa. Jahka taloustilanteeni toivottavasti tästä kesän lähestyessä kohentuu ja mulla on taas varaa käydä kampaajalla, aion testata noista jomman kumman.
Kävin Fa'miljassa loppukesästä, mutta olen jo ehtinyt unohtaa kampaajan nimen... Kyse ei ollut paikan omistajasta Miljasta, vaan toisesta, jonka kanssa hän vuorottelee. Aiempiin kokemuksiini verrattuna (Annankadun Pacifique) paikka ja työtavat vaikuttivat paljon aidommin ekologisilta. Leikkaus tehtiin hyvin, huolella ja varmaotteisesti ja lisäksi kampaaja tunsi ja osasi antaa neuvoja ekologisen hiustenhoidon alalta.

Ainoa mikä jäi harmittamaan oli se, että kuten myös niin monessa "epäekossa" kampaamossa Suomessa, myös täällä tietämys kiharista hiuksista ja niiden hoidosta sekä laittamisesta oli aika hataraa. Leikkauksen jälkeen hiukseni laitettiin samalla tavalla ärsyttävästi suttuiseksi pörröksi kuin aina muulloinkin.

Välillä tekis mieli pyytää päästä ilmaiseksi luennoimaan kampaajaopiskelijoille kiharien hiusten erityispiirteistä ja siitä, että useimmat kiharapäät EI halua että niiden pää laitetaan harakanpesän näköiseksi höttökasaksi aina kun erehtyy kampaajan tuoliin istumaan  :#

Seuraavaksi kun tarvin tasoitusta (toivottavasti aika pitkän ajan päästä, ehkä vasta ensi kesän lopulla jos hyvin käy) aion käydä jossain Töölön kolmesta ekokampaamosta, joten olisi kiva kuulla kokemuksista, jos joku ehtii tutustua niihin mua ennen.
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827
Emily D.
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2008, 16:38

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Emily D. »

Onko kukaan käynyt Yrjönkadun Velvetissä? Olen käynyt läpi keskustan kampaamoja, ja mietin, uskaltaisinko varata tuonne leikkausajan.
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.
MariaK

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja MariaK »

Uskallanko mennä Pepe Åhmanille Hämeentielle vaalentamaan juurikasvun ja laittamaan uuden värin?
Kayla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 12 Joulu 2007, 20:43

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Kayla »

Yess! ja Hanna testattu täälläkin, ja olen kyllä erittäin tyytyväinen! Tukasta tuli aikalailla sellainen, kun oli tarkoituskin ja itse kampaamokäynti oli tosi kiva, juteltiin niitä näitä koko leikkauksen ajan. Menen ehdottomasti uudestaankin.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Ei kampaaja, mutta parturi. Mies sai täältä ehdottomasti parhaan leikkauksen tähän mennessä http://thebarbershop.fi/. Miehen suosima malli osataan leikata monessa paikkaa, mutta tuo parturi on tarkkuudessa ihan eri luokkaa kuin aiemmat. Tais olla ensimmäinen kerta kun en löytänyt mitään valitettavaa  ;D. Ollaan pitkään saksittu miehen hiukset kotona kun tuntui, ettei parturista kovin paljon parempaa saa, mutta nyt taitaa kotileikkuut jäädä.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Sassy »

The Barber Shop on myös monien kaveripoikieni suosima paikka. Kaupungin ainoa jossa suostuvat käymään, nirsoista ihmisistä kun on vielä kyse niin melkein harmittaa ettei itse voi mennä kokeilemaan  ;D
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Vink vink, Pursimiehenkadun Tyyliin ois hyvä diili tänään facediilissä, ite ostin.. http://facediili.fi/deal/Naisten-hiuspa ... yliss.html Onko vinkkejä hyvästä leikkaajasta siellä, joka osais leikata hyvin rikotun polkkatukan?
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Anita
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1136
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 13:03

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Anita »

^ Kävin tuolla muutamia vuosia sitten Sannan käsittelyssä. En suosittele. Leikkaus sujui jotenkuten (latvojen tasaus), mutta väreistä hänellä ei ole käsitystä.
iHerbin tilauksiin koodi ALA782 http://eu.iherb.com/?rcode=ala782
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Onko kokemuksia Olet ihana-kampaamosta Lapinlahdenkadulta?
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Vastaa Viestiin