Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Choko
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 102
Liittynyt: 27 Touko 2009, 22:42

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Choko »

^^ Kupoli kuulostaa mukavalta paikalta! Onko sinne pitkäkin jono vai pääseekö äkkiä esim. hiustenleikkaukseen?

Sitten vielä tämmönen aihetta hipova kysymys, että kuka on mielestäsi paras stylisti ja onko mielestäsi ns. tavallisen kampaajan ja stylistin kädenjäljessä suurikin ero...hinnoissa meinaan taitaa olla.. Tyhmä kyselee... ;D
1a F ii, luonnollinen väri maantienharmaa, jossa vähän punapigmenttiä<br />...haluu taipuisat tummanruskeet hiukset...
hedelmäsokeri

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja hedelmäsokeri »

Itse sain Kupoliin ajan noin viikon päästä soitosta. Pelkkään leikkaukseen toki voi päästä myös nopeammin :) Kuulemma enemmän vapaita aamupäivä aikoja... Tällä hetkellä siellä on vain Mimosa töissä joten sen takia voi olla ruuhkaa.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Sassy kirjoitti: Onko kenelläkään kokemuksia Forumin Peilistä? Varasin ajan Hanne Dahlgrenille, vanhojen tanssien kampauksen takia kun sain joululahjaksi lahjakortin Peiliin. Mietin tässä että pitäisikö varata myös hiustenleikkuu ja värjäys samalle viikolle. Pitäisi saada 1 cm latvoista pois ja väriä hieman korjattua, joten mitään radikaalia en edes halua. Mitä vähemmän sitä parempi näin kasvattajana&nbsp; ;D Siis kokemuksia?
Unohdinkin tulla kehumaan, ihan loistava kampaamoreissu oli! Paras mistään aikaisemmistani. Jotenkin tuntui että ajatuksiani luettiin, ja en oikeastaan selittänyt mitään mutta lopputulos oli juuri sitä mitä halusin. Väri on ihanan tasainen ja todella luonnollinen. Nyt kahden viikon jälkeen en huomaa mitään juurikasvua, vaikka kuinka yritän tiirailla. Hiuksista lähti tosiaan vain se luvattu sentti ja latvat ovat ihanan hyvässä kunnossa. Hyvää porukkaa siellä töissä ja mukavan rento tunnelma. Ehdottomasti menen Forumin Peiliin uudelleen kun seuraavan kerran kaipaan kampaajaa.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
sonjis
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 133
Liittynyt: 10 Tammi 2011, 22:10

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja sonjis »

RockQueen kirjoitti: Onko kokemuksia Salon Frisetistä? Citydealissä ois nyt halvalla sinne lahjakortti, ja näköjään värinä saa Elumenia (tää mut ehkä eniten sai kiinnostumaan).
Mä teetin siellä vuosia sitten muutaman chi-käsittelyn, taisi olla kaksi tai kolme eri kampaajaa eri kerroilla mun pään kimpussa. Paitsi että ne ei suoristaneet mun luonnonkiharaa mun hiukset silti kärsi kamalasti (kerran suoristus onnistui niin huonosti, että jouduin menemään parin päivän päästä uudestaan valittamaan tuloksesta - sain sentään ilmaisen uusintakäsittelyn). Käsittelyä tehdessään kampaajat jatkuvasti lunttasivat koulutuksesta saamiaan lappuja ja muutenkin tuli sellainen olo, että ne oli jokseenkin pihalla siitä, mitä ne oli tekemässä ...mikä ei todellakaan oo kiva tunne, kun päähän ollaan tekemässä käsittelyä, joka väärin tehtynä voi olla hiukselle todella kuluttava. En myöskään koskaan saanut mitään ohjeita käsiteltyjen hiusteni oikeanlaisesta hoidosta, en muista tyrkkäsivätkö ne sentään silkkitippoja mukaani.

Lopulta kyllästyin Frisetin tyyppien sähläämiseen ja vaihdoin Flemarin ja Aleksis Kiven kadun kulmassa olevalle kampaajalle, jolla käsittely kesti tunnin pitempään (eli hän teki sen selvästi huolellisemmin). Kävin siellä pari kertaa, sitten otin viimeisen chi-käsittelyni menetelmän maahantuojalla ja kouluttajalla Nookissa Fredalla, joka hiukseni nähdessään oli järkyttynyt hiusteni kunnosta ja siitä, että käsittely oli tehty hiuksiini selvästi väärin. Jouduin leikkaamaan todella paljon latvoista pois ja aloittamaan massiivisen kuntokuurin. Kampaaja oli niin pahoillaan että hänen edustamallaan menetelmällä hiukseni oli pilattu niin pahoin, että antoi ekalla käynnillä minulle kaupan päälle jättipurkin silkkitippoja, jotta saisin korjattua pahimmat vauriot.

Eli omien kokemusten perusteella en todellakaan suosittelisi Frisetiä. Toki mä teetin siellä vain noita chi-käsittelyjä ja ehkä jonkun latvojen tasoituksen siinä sivussa, eli en osaa arvioida mikä on paikan taso värjäysten tai mallinmuutosleikkausten suhteen.


EDIT: Onko kellään tietoa hyvistä ekokampaajista pääkaupunkiseudulla? (Pitäisikö niille perustaa oma ketju?) Tai hyvistä kiharien hiusten leikkaajista, jotka todella osais ottaa huomioon kiharien erityispiirteet (=ehkä kampaajia joilla on itsellään luonnonkiharat)?
Viimeksi muokannut sonjis, 22 Helmi 2011, 19:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Kaverini puoliväkisin myi mulle citydeal-lahjakorttinsa kun se oli vanhaksi menossa eikä hän itse päässyt varaamalleen ajalle. Olin aika skeptinen, koska ko. kampaamolla ei ole edes nettisivuja. Lopulta suostuin, olihan diili tosi halpa. 30€:lla sain koko paketin tuolta, omalla kampaajallani pelkkä leikkaus huitelee viittäkymppiä.

Paikka oli siis RS Salon, osoite on Malminrinne 2, Helsinki (Kamppi). Kampaamo oli sellainen vähän huolimattoman rennon oloinen, suoraan sanottuna vähän mammakampaamomainen. Kun tulin, kampaajani föönasi omia hiuksiaan, oli juuri värjännyt ne. Hän oli ilmeisesti paikan yrittäjä, keski-ikäinen lyhythiuksinen nainen.

Diiliin kuului väri, leikkaus, kosteuttava päänahkahoito ja föönimuotoilu. Värinä käyttivät ID:n värejä, jonka sekoittamisperiaatteet ei selkeesti tullut ihan selkäytimestä, kun niitä kahden kampaajan voimin mietittiin joidenkin papereiden äärellä. Mulla oli toiveena vähän kirkkaampi ja vaaleampi sävy, mutta ilmeisesti se olisi vaatinut vaalentamista tms joten päädyttiin toiseen punasävyyn. Jälkikäteen ajateltuna on mun mielestä turhan tumma, varsinkin kun halusin värin kirkastamista, mutta oma moka kai. Kampaaja kovasti varoitteli että kun olen käyttänyt kaupan värejä, voi heidän väri reagoida hiusten metallien kanssa ja muuttua vihreäksi.

Tyveen laitettiin kestoväriä ja pituuksiin kevytväriä. Leikkaus ei kyllä vaikuttanut niin taidokkaalta mihin olen tottunut, mutta myöhemminhän sen näkee miltä näyttää suorana. Otsatukan hän leikkasi märkänä, vaikka sanoin että siinä on pyörre. Muotoilustahan sekin on kiinni, mutta nyt ainakin otsis näyttää ihan hirveältä. Yleensä kampaajat meinaan napsii pieniä viimeistelyjä monta kertaa, tää hoiti koko homman epäilyttävän nopeasti.

Hän kysyi laittaako tukan suoraksi vai kiharaksi, sanoin että vaikka ne kiharat (mulla on luonnonkiharaa jota usein tykkään puristella esiin). Virhe! Hän pyöritteli jonkun softerin kanssa mulla kunnon Saimi Hoyer-pehkon, jonka kuorrutti aivan tajuttomalla määrällä lakkaa. Tukka on oikeasti joka paikasta ihan kova ja kiharat on erottuvaiset just siks kun niitä lakalla vähän työstettiin. Mua hävetti olla sen tukan kanssa töissä, ja aika kiire on pestä tämä kökkökasa pois nyt kun kotiin pääsin.

Sanomattakin ehkä selvää, etten varannut uutta aikaa vaikka hän sitä ehdotteli. Suoraansanottuna vituttaa että menin tänne HG:ksi osoittautuneen Yess!:n sijaan, mutta kai sitä pitää vieraissa käydä että osaa omaa arvostaa taas ::)
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Neve »

osaisko joku suositella suht edullista ja hyvää kampaajaa Helsingistä, joka osaisi hoitaa värinpoistorumban tukkaani?
(nyt punaruskea, tarkoituksena saada hunajan vaaleat hiukset)

Olen vasta muuttanut Helsinkiin, enkä ole kertaakaan käynyt täällä kampaajalla.. joten apua todella kaivataan :)
(toki jos joku juures tunnustautuu hyväksi hiusmuutosten luojaksi, niin nyt olisi hyvä mahdollisuus näyttää taitonsa :D )
Chloe
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 524
Liittynyt: 30 Maalis 2007, 10:03

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Chloe »

Nyt on käyty testaamassa A.K.A. Luova. Minäkin pääsin Niinan käsittelyyn ja pitkästä aikaa kampaaja, joka kuuntelee mitä asiakas haluaa. Käsitteli hiuksia hellävaraisesti ja oli muutenkin ihanan huomioonottava. Sain olla kampaamon ainut asiakas, joten en tiedä minkälainen hulina siellä normaalisti on. Niina tiesi tosi hyvin mitä haen, vaikka en omasta melestäni selittänyt kovin selkeästi. Todella tyytyväinen olen, joten kiitos suosittelijoille :ts.


Ja erityisen iso kiitos aessaenitylle alennuskupongista <3.
Emily D.
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 678
Liittynyt: 30 Tammi 2008, 16:38

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Emily D. »

^ Ole hyvä vaan :) Olis ollut mahtavaa nähdä lopputulos!
I had actively participated in every moment of the creation of this life. So why didn't I see myself in any of it?
The only thing more impossible than staying was leaving.
I didn't wanna hurt anybody. I wanted to slip quietly out the back door and not stop running until I reached Greenland.
Lauris
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 255
Liittynyt: 22 Elo 2006, 11:54

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Lauris »

sonjis kirjoitti: [EDIT: Onko kellään tietoa hyvistä ekokampaajista pääkaupunkiseudulla? (Pitäisikö niille perustaa oma ketju?) Tai hyvistä kiharien hiusten leikkaajista, jotka todella osais ottaa huomioon kiharien erityispiirteet (=ehkä kampaajia joilla on itsellään luonnonkiharat)?
Nostelen tätä... Olen käynyt jo pitkään Vihreässä Kammassa, mutta sinne on nykyään ihan älyttömät jonot, varsinkin kun pääsen uusien työkuvioiden vuoksi todella rajoitettuihin aikoihin. Eli uusi (eko)kampaaja hakusessa. Onko kellään kokemusta Kampaamo Maasta Caloniuksenkadulta tai Hiusfaktasta / Kauniista Kameleontista Museokadulta? Haluaisin leikkauksen ja kasvivärjäyksen.&nbsp;
Joanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:18

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Joanna »

Kävin tänään taas Yess!:ssä Fredalla, viimeksi olin Annen käsittelyssä ja nyt tänään Hannan. Tasattiin ylikasvanutta lyhyttä tukkaa ja jännittävästi tää melkein polkkatukka näyttää nyt pidemmältä kuin ennen leikkausta. :D
Erittäin loistava leikkaus siis, olen tainnut löytää vakkarikampaajan.
sonjis
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 133
Liittynyt: 10 Tammi 2011, 22:10

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja sonjis »

Lauris: Uuden Mustan foorumin ekokampaajakeskusteluketjussa on viime aikoina kehuttu Hakaniemen Fa'Miljaa ja Korkeavuorenkadulla sijaitsevaa Salon Eraa. Jahka taloustilanteeni toivottavasti tästä kesän lähestyessä kohentuu ja mulla on taas varaa käydä kampaajalla, aion testata noista jomman kumman.
2b/c-3a/b olosuhteista, muotoilusta ym riippuen, M ii, medium/high porosity, värjäämätön
- kuiva, kuriton, pörröisyyteen taipuvainen luonnonkihara
- tavoitteena kosteutetut, silkkiset, sileät, pehmeät, raskaasti laskeutuvat ja hoidetut hiukset, vähemmän volyymia

ensitilaajan iHerb-koodi: OTE827
MariaK

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja MariaK »

Mä kävin kanssa ketjun innoittamana Yess!:issä ja olen rakastunut. Mahtava paikka ja vaikka tykkäsin Kupolistakin, niin tämä on jotain aivan ylivertaista.&nbsp; :T
RockQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3624
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:58

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja RockQueen »

Voi ei, mun pitäis parin viikon päästä leikkauttaa hiukset ja vakkarini Yess!in Hanna on lomalla. Nyt iski sitten kysymys mihin menisin, Yess!in hintaa en halua maksaa eri kampaajan ollessa kyseessä. Ei kenelläkään ois mitään kaveri tutustumaan-alekuponkia mihinkään hyvään paikkaan? ;D Kupoliin en taida mennä vaikka se kiva olikin, leikkaustyyli oli ehkä turhan varovaista, haluan enemmän kampaajan omaa rohkeutta ja näkemystä myös.. Peilin vois ehkä myös testata mutta äh, en osaa valita :D

Edit. Vox Artistiin ei saanut aikoja, joten varasin ajan Femme Fataleen Niinalle. Oon aiemmin käynyt siellä Annikan käsittelyssä.
Viimeksi muokannut RockQueen, 09 Kesä 2011, 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kerrostettu kihartuva hennapolkka
www.siameselipstick.com
masked sinner
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2374
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 11:38

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja masked sinner »

Kävin Yessissä ja luulin varanneeni ajan netin kautta kehutulle Hannalle, mutta mut käsittelikin Saila. Hyvä tuli, hänellä oli ehdotuksia ja leikkasi tosi tarkasti. Pituudesta lähti muutama sentti ja mallia muutettiin kaarevasta suoremmaksi. Pituutta on noin olkapäille, kasvatan vanhat kerrostukset pois ja syksyllä sitten lähtee niistä loputkin.
Eläimellisyys
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3186
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:28

Vs: Hyviä kampaajia - pääkaupunkiseutu

Viesti Kirjoittaja Eläimellisyys »

Keltis kirjoitti: Voi jes, mä kävin jossain Hakaniemen/Kallion tuntumassa Suomea huonosti puhuvalla itäeurooppalaisella kampaajalla, 20euroa/20 minuuttia ilman ajanvarausta ja hyvä tukka tuli, mitä nyt vähän pyöritteli silmiä ja voivoitteli mun hiusmallille, kun menin vähän lyhennyttämään/muokkaamaan irokeesileikkaustani. &nbsp;;D
Oliko se siinä porthanin kadulla? Musta tuntuu että mun mutsi käy tuolla, se sanoi naista venäläiseksi. Hinta on kuulemma halpa ja ainakin mutsin leikkaus on tosi onnistunut :) Mä en silti sinne uskaltaisi, pitäydyn kupolissa.

Tosin mä olen oppinut nyt leikkaamaan jopa tämän polkkatukan itse. Ihan ihmeellistä miten helppoa se lopulta on. Tätä pitää siistiä kerran kuussa ja mulla ei ikävä kyllä ole kampaajaan niin usein varaa :(&nbsp; Toisaalta olen ollut omaan kädenjälkeeni jopa vielä tyytyväisempi kuin Kupoliin koska ainakin tulee just millilleen otettua sieltä mistä eniten kaipaa. Vaikka kampaaja olisi kuinka taitava, ei se pysty lukemaan ajatuksia, ja en mä viitsi siellä istuessani olla kokoajan äänessä että "ota tuolta vielä vähän ja ei tosta niin paljoa..."
Vastaa Viestiin