Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
LaBimba

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja LaBimba »

Kuuma ja/tai kostea ilmasto on luonnonkiharan tukan helvetti - ainakin jos haaveena on sileä, jämäkkä tukka. Minun tukkani on ollut koko hellesesongin ajan sellainen ihmeellinen, pörröinen ja itsepäinen karvapehko ja vaikka aluksi yritin taistella ohimolle ilmestynyttä korkkiruuvikikkaraa vastaan, tököttää se siinä sinnikkäästi vahasta ja kaikesta huolimatta. Eipä jää keneltäkään epäselväksi, että hiukseni ovat luonnostaan kiharat.  :)
ulysses

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja ulysses »

Voisin esittää itsestäni seuraavanlaisen kaavion:

Normaali ilma -----> Helteet
Kauniit kiharat----> V*tn rumat kiharat
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja calypso »

ulysses kirjoitti: Voisin esittää itsestäni seuraavanlaisen kaavion:

Normaali ilma -----> Helteet
Kauniit kiharat----> V*tn rumat kiharat
:D ;D *nauraa katketakseen* Erittäin hyvä kaavio.
Juuri näin se menee vaikka itselläni ei ole ihan luonnonkiharaa, enemmänkin taipuisuutta joka muuttuu järkyttäväksi pörröksi helteillä  :-\
Mii-

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Mii- »

Nuttura. Todella edustavan näköistä, aamulla siististi sileä mutta jo muutaman tunnin päästä on irtokiehkuroita täynnä kun tää luonnonkihara ei sopeudu hiostavalla ilmalla olemaan sileäksi vedettynä  ;D Onneks nyt on viileämpi niin näyttää töissäkin edustavammalta.
Kettukiesi

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Kettukiesi »

Tukka nutturalla puikkojen avustuksella. Nopeaa ja helppoa :)
Tiitunen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 342
Liittynyt: 02 Touko 2007, 01:08

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Tiitunen »

Nopeasti kierretty sykerö päälaella. Näin hiukset saa pois tieltä ja pois kuumottamasta selästä ja niskasta, latvat ovat suojassa auringolta ja kun sykerön avaa, on nätit kiharat.  ;)
2a F ii, hiusten pituus noin puoleen selkään, tavoitemitta vyötäröllä, hapetevärjäyslakossa kesästä 2009
Lauretta

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

Mie pystyn pitämään hiuksia aukikin, vaikka olisikin helle, koska mulla on kevyet hiukset. :) Joku tuolla kuvailikin, että lasimaiset ja silkkiset hiukset voi olla auki, ja sellaisethan minä omistan. Kyllä mie kuitenkin tykkään pitää tukkaa kesällä kiinni, koska se menee muuten niin takkuun.
Retro

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Retro »

Mulla on tasan sama strategia, kuin Tiitusella, sillä erolla tosin, etten tykkää niistä syntyvistä kiharoista.  :P
Plussaa sykerölle myös siitä, että kun monta viikkoa putkeen pitää töissä tukkaa sykerönutturatsydeemillä, voi jonain päivänä yllättää itsensä, kun tukka on kasvanut ihan huomaamatta vaikka kuinka paljon... ;D
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Mä en kykene pitämään hiuksia auki helteellä. Mun hiukset ei tosin olekaan lasimaiset ja silkkiset. Hiukset on aina yleensä jonkinlaisella sykerönutturalla tai sitten ponnarilla. Hiukset on helteellä auki oikeastaan vain nukkuessa, muuten ne on aina kiinni.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja calypso »

Tämän kesän hitti on kyllä ollut nuttura. Kuumuuden vielä kestää tavallisella ponnarillakin, koska se ei sillä tavalla makaa selkää vasten niinkuin auki kammatut hiukset, mutta kun on sateinen ilma (niinkuin koko tämän kesän on ollut) menee ponnari todella inhottavaksi, se alkaa painaa, hiukset pörröttyy ja näyttää tosi epäsiistiltä. Ponnarista saa myös äkkiä kieputettua nutturan jos tuntuu siltä.  :)

Tosiaan hiukseni ovat alaselkään asti pitkät ja hiuslaatu on paksu ja karhea. En yksinkertaisesti kykene pitämään hiuksia auki vaikka haluaisinkin, koska hiukset tuntuvat kuumalta turkisviitalta. Pikkuhiljaa on alkanut radikaali hiusten lyhentäminen tuntua hyvältä ajatukselta ;D  Huiveja olisi kiva oppia käyttämään, en vain koskaan saa laitettua niitä sekä nätisi että pysyvästi.
January
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 55
Liittynyt: 24 Kesä 2007, 17:49

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja January »

BSL pituisella, tummalla tukallani on suuria ongelmia kesän helteiden kanssa: päänahka hikoaa, tukka rasvoittuu nopeammin ja  latvat takkuuntuvat auki ollessaan. Tuntuu siltä kuin pitäisin päässäni mustaa karvahattua hellekelillä  :P
nita

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja nita »

En nyt tiedä, kuinka paljon tää menee OT:n puolelle, mutta kysyn silti.

Miten puolipitkällä tukalla varustetut selviää helteistä?

Mun hiukset on mallia melkein-lyhyt-polkka (ei yllä olkapäille), ja kerrostukset tekee sen että ei mee mitenkään fiksusti kiinni. On vielä sen verran lyhyt, ettei taivu ranskanleteille yms. Ja on paksu ku mikä (en ees muistanu, että mun hiukset on oikeesti näin paksut... Sen kyllä muistan, miksi pidin vuosikausia lyhyttä tukkaa.)

Festareiden ensimmäisen päivän kääntyessä yöhön voin vaan todeta, että olis saksille töitä.

Apua.
Lauretta

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Lauretta »

^ Laita hiukset ponnarille? Pinneillä ja lakalla luulisi selviävän.

Eilen kyllä meinasin tukehtua, kun mulla oli musta paita + hiukset auki. Perun kaikki sanani siitä, että hiukseni eivät hiosta niskaa. :D
Mimiya
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 123
Liittynyt: 14 Maalis 2008, 15:21

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Mimiya »

Mulla ei ole juurikaan muutoksia hiusten rasvoittumistiheydessä tai takkuuntumisessakaan, mutta oikein helteisellä ilmalla pidän minäkin tukkani kiinni, esim. löysällä letillä, sivuponnarilla tai rennolla nutturalla (kaikki nää teen yleensä kiireessä sen ihmeempiä väkertämättä). Jos pesen aamulla hiukset, en yleensä kesäisin föönaa niitä lainkaan vaan annan hiusten säilyä hieman kosteina mahdollisimman pitkään, se viilentää mukavasti. Välillä pidän tukkaa aukikin kaikesta huolimatta.
Laukussa kulkee myös mukana lähdevesi-spray (Evian tai Avene), jota voin suihkia niskaan/kasvoille/hiuksiin jos alkaa tuntua tukalalta :) Ja hiuksille tietysti UV-suoja ja pörröjä silottava suihke (Tigin Spoil Me ja Headrush kelpaavat).
Kohta onkin taas syksy ja tukkafanaatikoilla helpompaa, mutta nautitaan nyt lyhyestä kesästämme!
Helposti innostuva humanisti ja ikuinen ihmettelijä.
petomaani

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Mie pidän kesäkausina (jos ulkosalla olen pidempään auringossa) huivia tai lippalakkia ja pinnitän/ponnarilla hiukset niskaan. Lisäksi suihkutan tukkaan kosteuttavaa (jätettävää) hoitoainetta.
Vastaa Viestiin