Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Pepper
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 415
Liittynyt: 21 Maalis 2006, 17:27

Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Pepper »

Mulla on tällä hetkellä reilusti yli puolen selän olevat hiukset ja taas tuntuu iskevän hiusten pätkäisykuume kun ilma on niin hiostava. Yleensä pidän kesäisin hiuksia kiinni sykerönutturalla (varsinkin pyöräilessä kun en hakua kaikenlaisia itikoita joukkoon :P) helppouden vuoksi ja muutenkin hiukset tuntuvat vain ylimääräseiltä lämmikkeeltä. Hiukset tuntuvat likaisilta juurista jo seuraavana päivänä pesun jälkeen.


Miten muut pitkähiuksiset selviytyvät kesän yli? Olen kuullut värillisistä talkeista, joita käyteään lähinnä tuuheuden saamiseksi, onko joku sattunut käyttämään näitä?
Tyger tyger, burning bright. In the forests of the night. What immortal hand or eye could frame thy fearful symmetry?
Zippo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 345
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:29

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Zippo »

Hiukset nutturalla joko pienillä hainhampailla tai isoilla klipseillä, ulkona ollessa hattu päässä niin ei tumma tukka pääse keräämään lämpöä pahasti. Istuin eilen parvekkeella tukka auki jonkin aikaa ja päälaki oli käteen tosi kuuma  ::). Märkä tukka viilentää kyllä kivasti päätä ja koko kroppaa, jos lähtee suoraan pesulta ulos. Ylimääräistä rasvoittumista en ole huomannut itsellä tosin.
calypso
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2457
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 11:49

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja calypso »

Mulla on tukka aina sykeröllä takaraivolla ja etuhiukset pinneillä sivussa. Jopa ponnari hiostaa ja hiukset menevät pörröön auringossa & merituulessa. Mullakaan ei hiukset rasvoitu oikeastaan ollenkaan mutta varsinkin yöllä hiostaa vaikka tukka on letillä. Ja se tympii kun väri haalistuu & tukka kuivuu vaikka mitä tekisi, en osaa pitää hattuja (en edes omista) ja sopivaa huivia en ole löytänyt. Kaikki omistamani huivit ovat niin liukkaita etteivät pysy minun karkeassa tukassani edes pinneillä.

Haluaisin pitää hiukset auki mutta sitten on selkä niin hiessä ja kuuma ettei voi olla, oikein kadehdin niitä joilla pitkä lasimainen silkkinen tukka hulmuaa tuulessa kauniisti, itsellä se ei onnistu eikä hulmua, vaan koko köntsä liikkuu ja pörröttyy entisestään  ;D  :'(
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Mulla ei nyt niiiin pitkät hiukset ole, mutta pidän kiinni aina, jos on hellettä. Tai nyt oon pitäny kinni aina, kun on yli +20. Hiusten paksuutta löytyy kumminkin sen verran, että alkaa ahdistaa, jos hiukset on auki, kun ne liimaantuu niskaan kiinni.

Itse en nutturaa pidä, koska en vain ole tottunut siihen ja nutturassa tunnen olevani ballerina :D Mutta ponnarilla siis pidän (sellaisella pampulalla, joka ei revi hiuksia). Tykkäisin kyllä kovasti pitää hiuksia auki, mutta ei näillä helteillä vain voi!
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Annika »

Nutturalla mennään täälläkin. Mikään ei ole musta niin ihanaa, kuin kevyt kesätuuli niskassa. Hiukseni ovat kyllä niin kevyet, että huoletta pidän välillä aukikin, ja harvemmin pääsee olo tuskastumaan. Ongelma onkin sitten se, että hiukset eivät pahemmin pidä auringonpaisteesta + kuumuudesta + tuulesta.

Ranskanletit on kanssa toimineet, tuntuu kuin päänahkakin hengittäisi paremmin kuin nutturan kanssa. Tuohon hiusten kuivumiseen olen pyrkinyt vaikuttamaan niin, että kun kuitenkin pidän hiukset kiinni suurimman osan ajasta, niin annan hiuksiin jäädä enemmän hoitoainetta. Saatan myös lisätä sitä kun laitan hiukset kiinni, pysyvät paremmin ojennuksessa ja tuuli sekä porotus ei tee niin pahaa.
The greatest battles are fought within oneself.
doomsower

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja doomsower »

Nutturalla. Päivisin takaraivolla ja yöksi siirrän sen päälaelle, tyyliä Pikku Myy. Rasvoituu kyllä pikemmin, mutta en välitä, kun pidän sen yleensä kiinni.
KaroL

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja KaroL »

nuttura ja huivi. näytän mummolta ja päänahka hikoaa, mutta parempi sekin kuin auringonpistos ja pilalle palaneet hiukset.  :)
petomaani

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja petomaani »

Uuh, mullakin on tuo tukka jo pitkä, joten se on oltava ainakin päiväsaikaan näillä helteillä niskassa nutturalla (klipsillä tavallisesti kiinni). Sitten kun on toi hiusmarto vielä niin paksu, ettei mitään järkeä.. hiki puskee niskaan oikeen tosissaan, jos pitää auki helteisimmällä kelillä. En kuitenkaan meinaa pätkiä yhtään lyhyemmäksi nyt kun olen sen taas pitkäksi saanut :) iltaisin kelpaa taas possutella tukka auki kun keli viilenee (hieman).

Pidän hiuksia aika lailla kosteina pitkin päivää, ettei pääse kuivumaan. Suihkuttelen tasaisin väliajoin Schwarzkopfin Gliss care expert Spray Balsam- hoitosuihketta. Takaa kosteuden, kiillon ja elinvoiman. Näin ainakin luvattiin :D ja hyvältähän toi on tuntunut. Tepsii ainakin meikällä.
Todia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 19:38

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Todia »

KaroL kirjoitti: nuttura ja huivi. näytän mummolta ja päänahka hikoaa, mutta parempi sekin kuin auringonpistos ja pilalle palaneet hiukset.  :)
samma här. mulla vielä yleensä ihan sellainen "turbaani", pelkään, että "nutturaosa", eli kuivimman hiukset, muuten palaisivat.
hiukset huijausmitalla 79 cm,  laineikkaat ja helposti kuivuvat, mutta suht hyväkuntoiset. Kasvatus käynnissä- tavoitteena hip/classic. 2c M ii
Iherb alennuskoodi VEG903
Jenni.
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1638
Liittynyt: 03 Kesä 2006, 14:42

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Jenni. »

Minä pidän hiukset auki on hellettä tai ei. Eikä se tunnu minusta niin tuskaiselta vaikka hiukset ovat auki.
Kuumahan sitä on ja hiostaa ovat hiukset auki tai ei.

En ole koskaan tottunut pitämään hiuksia kiinni paitsi kotona kun olen yksin..koska minusta tuntuu
että minulle ei sovi hiukset kiinni.
Kukaan ei huijaa, kaikki vain muuttavat sääntöjä.
kirmeli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:54

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja kirmeli »

KaroL kirjoitti: nuttura ja huivi. näytän mummolta ja päänahka hikoaa, mutta parempi sekin kuin auringonpistos ja pilalle palaneet hiukset.  :)
Samalla lailla täällä  :)

Ja sen jälkeen kun keväällä palo auringossa huivin alta törsöttäneet latvat 5 sentin pituudelta,olen ahkerasti survonut huivin/lakin alle jok ikisen hiussuortuvan.
Melkosestihan se päänahka hikoaa huivin alla,mutta jostain luin että se on hiuksille vain hyväksi välillä ??
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Ice »

on viime vuosisadalta saakka väitetty että "tukkarasva on paras hoitoaine, tukkahiki on mahtava kosteuttaja" ym. samaa tasoa kuin poronsarvipotenssiuutteet. Käytännössä kuitenkin rasva tukkii päänahkaa jos oikein hautoo pesemäti, se voi tulehtua ja kerätä talipunkkia ym, ja hiessä on bakteereja jotka sitten muhiivat :)
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
wilvi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 83
Liittynyt: 04 Helmi 2006, 23:40

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja wilvi »

Hiukset auki, kahdella ranskanletillä tai niskasykeröllä. Viileyden puolesta nuo ranskanletit (siis kaksinkappalein) tuntuvat toimivan parhaiten.
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Tänään oli niin hiostavaa, että oli pakko pistä nuttura, vaikken sitä yleensä tykkäkään pitää. Mulla oli ponnari ja se liimautui selkään, jäk!

Kunpa vois pitää jo auki hiuksia.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Yleensä pidän hiukset vaan jotenkin kiinni. Letti on ihan kiva ( ei takkuunnu ainakaan tukka ) vaikka hiostaakin vähän, ponnariakin tulee käytettyä, joskus sitten taas kietaistua tukka jotenkin niskaan.

Ja silti vaan jaksaa hiostaa. :/ Tässä alkaa harkita jo kesäisempää kuontaloa. Iltaisin on aina tosi tarkka miten hiukset laittaa, etteivät haittaa nukkumista.. Huoneeni on muutenkin niin kuuma, että tukka oikein pahentaa kaikkea. Pitää sitten vaan letti tyynyn yli heittää. :)
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Vastaa Viestiin