Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Anya
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:09

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Anya »

Helteellä pidän hiukseni lähes poikkeuksetta kiinni - joko puikkonutturalla (tai muunlaisella sykeröllä), letillä ja joskus harvoin myös ponnarilla. Iltasella, kun aurinko alkaa painua mailleen ja tulee hiukan viileämpää, avaan hiukset ja nautiskelen niiden lämmöstä kun valuvat hartioille ja selkää pitkin.  :-* Päivällä en voi pitää auki, kun ne vaan liimaantuis nihkeinä selkää pitkin.. eri asia toki jos ei oo mikään megalomaaninen helle.

Ihmettelen aina niitä pitkähiuksisia jotka voivat pitää tosi helteisinä ja kuuminakin päivinä hiukset auki ja vielä niin että ne näyttävät hyviltä!
Bosbon
Haiven
Haiven
Viestit: 43
Liittynyt: 07 Huhti 2008, 13:40

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Bosbon »

Mä voin pitää hyvin aukikin, kun tuo hiuksisto ei mikään maailman tuuhein ja paksuin ole. Kivaltahan se näyttää helteisenä kesäpäivänä, kun kruisailee pyörällä pikku kukkamekkosessa hiukset nätisti tuulessa liehuen. Mutta viimeistään illalla kyseinen huvi kostautuu, kun pitää selvitellä kamalia takkupesäkkeitä. Puhumattakaan niskan hikoamisesta ja huulikiiltotahmaisista hiuksista jo aiemmin päivällä...

Mukavin keino selvitä pitkällä tukalla hellepäivästä on - yllätys, yllätys - pitää hiukset kevyellä nutturalla/sykeröllä. Jos kuitenkin haluaa pitää auki tai vaikkapa ponnarilla, suosittelen jätettävillä hoitsikoilla suihkuttelua useaan kertaan päivän mittaan.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

Kesä ei aiheuta ongelmia. Mä olen sitä onnellisempi mitä lämpimämpi sää on. Palelen aina lyhythihaisella paidalla, jos ulkona tai sisällä on alle +22 - +23 astetta ja avaan hiukset kotona usein siksi, että ne lämmittäisivät vähän. Sisällä on mulle yleensä päivisin liian viileää.Öisin viileys on toki hyvä asia. Viihdyn kuitenkin päivisin parhaiten, kun lämmintä on ulkona ja sisällä vähintään +24 - +25. Kun valtaosa ympärillä olevista valittaa että on liian kuuma, mä olen vasta tyytyväinen lämpötilaan  ;D.

Jos ei ole sateinen tai hyvin tuulinen sää, pidän hiuksia kesällä auki paljon enemmän kuin talvella. Kesällä ei tarvitse pelätä räjäyttävänsä niitä pakkasella.

Jos joskus harvoin käy niin että hiukset tuntuvat liian kuumilta, laitan jotenkin kiinni. En välttämättä kokonaan pois niskasta nutturalle, vaan esim. ranskanletille tms. Varaudun hiuksista johtuvaan läkähtymiseen ulkolämpömittarin näyttäessä +25 astetta tai enemmän, mitä ei kyllä täällä Vuosaaressa taida tapahtua ikinä  :-\). Keräsin juuri viime viikolla katseita kulkemalla aika tukeva takki päällä, kun ulkona oli reilusti yli +20 astetta.

Syynä herkkään palelemiseen voi olla se, että oman ruumiinlämpöni on korkeahko. Se on normaalistikin melkein aina lähellä +37 astetta ja jos astma on yhtään epätasapainossa, se kipuaa hiukan yli +37:n.
Viimeksi muokannut pitkätukka, 02 Elo 2009, 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
SannaS
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 751
Liittynyt: 05 Kesä 2009, 20:08

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja SannaS »

Viime kesä oli aika tukala, välillä kävin kastelemassa sadevedellä (joka kyllä sekin oli ulkona aika lämmintä) hiuksia että tuntuisivat viileämmiltä. Hankin loppukesästä H&M:ltä sellaisen leveälierisen olkihatun, sen otan ensi kesänä käyttöön jo ihan siksi etten halua polttaa hiuksiani. Mulla on kesäisin hiukset usein aivan pienellä sykeröllä niskassa, koska ponnari tuntuu hiostavalta ja on inhottavaa kun hiukset liimautuu selkään kiinni. Noin niistä saa kaikkein huomaamattomimmat, ja tuo kastelu tuntui hyvältä, tein sen tosiaan keräämälläni sadevedellä, se rasvoitti vähemmän kuin vesijohtovesi.
Hiustenhoito - mikä ihana tekosyy.
Kunis

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Nyt kun tumma ja tuuhea tukkani on niin lyhyt, että niska pilkottaa, niin täytyy sanoa, ettei tämäkään pituus kesää tunnu helpottavan - vasta on toukokuu ja jo parun. Voin siis hyvillä mielin kasvattaa tukkaa pidemmäksi, ei tämä sen kummoisempi kärsimys ole pitemmänkään letin kanssa. Sensijaan tätä lyhyttä pehkoahan ei saa kiinni monellakaan tavalla. Voihan ärsytys.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Nyt kun hiukset on jo reilu BSL-mittaiset, niin eiköhän kesä mene lähinnä tukka rennolla nutturalla :)
deko
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2744
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 18:14

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja deko »

Nuttura.

Onneksi tukkani on melkein vyötärölle eli nutturavalikoima on riittävä. Poninhäntä tai letti eivät ole vaihtoehtoja ;D Lisäksi joudun myös öisin helleaikana pitämän tukkani jollain tasolla kiinni, mutta siinä auttaa silkkihuivit tai sopiva buff.

Välillä tekisi mieli ajaa sentin siili ::)
this too shall pass.
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mun on pakko taiteilla hiukseni helteillä jotenkin ylös/kiinni koska tukka hiostaa niin maan he*vetisti ja tarttuu vielä hikiseen selkään inhottavasti kiinni. Mä oon muutenkin niin kauheen heiveröinen kuumuuden suhteen, että kesäisin mun on pakko kantaa joka paikkaan vesipulloa, aurinkorasvaputelia ja joskus jopa sateenvarjoa ( ;D) kun mua alkaa kuumuus heikottaa, ahdistaa ja pyörryttää, niin että hiostavat hiukset vielä pahentavat vain oloa.

Joku huolittellun huoleton hainhammas- tai nutturakampaus toimii aina tai sitten yltiösöpöt pikkutyttöletit.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
Kunis

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Mikään hiuksia tiukalle vetävä nuttura/ponnari ei käy minulle, siinä tuntee miten hiki alkaa kerääntyä nahan ja hiusten väliin. Kuitenkin tukkaa saa olla pesemässä koko ajan jos mielii luonnostaan ilmavampaa kampausta. Kohta tuo alkaa taas, en onneksi muista edellisvuosista mitään niin ei pelota kovin paljoa valmiiksi.
Ginia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 93
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 11:58

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja Ginia »

tuntuu että hiukset ovat tulikuumat koko ajan ja haaveilen jo jostain siilitukasta  ;D yhtä kuuma on on ponnari, nuttura tai auki. Ja kun on kosteeta niin nää ei ikinä näytä hyvältä.

Kai nää helteet helpottaa joskus.
Viimeksi muokannut Ginia, 07 Elo 2014, 18:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Pitkät hiukset & lämmin ilma --- selviämisstrategiat

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mä olen vetänyt valtaosan näistä tappohelteistä paksu, bsl-pitkä tukkani auki. En tykkää yhtään olla tukka kiinni, vaikka kai sitä pitäisi joskus kokeilla oloa helpottaakseen. Mulla on ruma, paksu kaula ja pari inhottavaa luomea niskassa, peitän ne hiuksilla kauhean mielelläni. Vähintään kasvoja reunustavat hiukset ja niskahiukset ovat vähän koko ajan märkänä hiestä. Tuntuu turhalta yrittää laittaa näitä mitenkään, kun kuumuus+kosteus latistaa kaiken hetkessä. Suihkun jälkeen tuntuu, että hiukset eivät kuivu koskaan, kun pesukosteus kerkeää muuttua suoraan hikikosteudeksi. Suoristukset kihartuvat ja kiharat pörrööntyvät ennätysvauhdilla. Hius tuntuu kuivalta ja kurjalta, viime viikolla aikoi jo kehittymään lomarastoja. Aurinko, tuuli ja pakollinen päivittäinen pesu ovat kyllä tehneet tuhojansa.

Mun selviytymisstrategiani on ihan pelkästään syksy. Vaikka lämpötila ei ole tolkuttomasti vielä laskenutkaan, öisin on jo viileää ja pimeää ja tunnen loppukesän olevan alkanut. Vaikka se marraskuisissa räntäsateissa uittaminen ei sitten tee tukasta yhtään sen kauniimpaa, nyt tuntuu silti, että helpompaa on kuitenkin luvassa, ja tässä välissä toivottavasti se täydellinen loppukesän ja alkusyksyn aikakausi.
Vastaa Viestiin