Aitohiuspidennysten ostaminen

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Varmaan sen n. 100 g tarvitsee kokopään pidennykseen. Veikkaisin, että 48 g (ja painossa mukana ilmeisesti siis vielä ne ringitkin) ei riitä edes ohuelle hiukselle muuta kuin tuuhennukseen.
Kukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 921
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 08:39

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Kukka »

^Kiitos, arvelinkin että tuo yksi nippu riittäisi tuuhennukseen. Koikeilen ensin tuuhennusta ja jos se tuntuu ihan hyvältä jutulta, niin laitan pidennyksen. Täytyy hieman vertailla hintoja eri sivulla, jos n. 100 g tarvitsee koko pään pidennykseen. Tuleeko 100 g kuitenkin aika ohut pidennys.. tuntuu kuitenkin että omiin hiuksiin verrattuna ei tuota hiusta niin paljon ole? Mutta kai se on eri juttu sitten kun pidennykset on kiinni.

Tilasin täältä: http://www.medusaaustralia.com . Hinnat ovat mielestäni edukkaat, Australian dollareissa. Pitäisi ainakin olla remy-hiusta, en kyllä tiedä onko. Tuntuu kyllä silkkiseltä ja pehmeältä, katsotaan miten pitkäikäiset ovat. Nyt tilasin siis suoraa hiusta, kun suoristan hiukseni joka tapauksessa päivittäin, mutta jos pidennykset laitan, niin sitten tilaan laineikasta.

Jos pidennykset tuntuvat huonolta vaihtoehdolta, kokeilen sitten clip-inejä. Niitä olinkin ensin aikeissa tilata, mutta sitten innostuin vähän liikaa. Katsotaan nyt miten onnistun näiden kanssa.  ;)
liisa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 155
Liittynyt: 23 Maalis 2008, 22:29

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja liisa »


^Noi sivut vaikutti minusta mielenkiintoisilta, kiitos! Olisi tosi kiva kuulla miten väri vastasi täkäläisiä, miten kestivät käytössä, mikä oli toimitusaika ja postituskulut  ;). Jos vaikka innostuisin...

ZaparoZanna

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja ZaparoZanna »

Onko ero Aasialaisen ja eurooppalaisen Remy-hiuksen välillä suurikin? Jossain ulkomaisessa kaupassa mainostetaan, että aasialainen olisi huomattavasti kestävämpää ja pidempiaikaista (myyvät molempia). Uskaltaakohan sellaista tilata?
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Itse taas olen kuullut laadusta vähän päinvastaista, eli eurooppalainen hius olisi laadukkainta (ja kalleinta), ei takkuunnu läheskään yhtä helposti kuin aasialainen. Tietenkin varmaan sekoittuu myös omaan hiukseen paremmin kuin paksu jouhimainen aasialainen hius. Toisaalta aasialainen hius on tietenkin paksumpaa, että ei varmaan katkea niin helposti.

Kampaaja kertoi, että euroopan sisälläkin hinta vaihtelee aika paljon riippuen hiuksen alkuperämaasta, esim. etelä-eurooppalainen hius (esim. italialainen) on halvimmasta päästä. Sitten taas pohjoismaisesta hiuksesta harvoin voi edes tuottaa pidennyshiusta, koska ohut pohjoismainen hius ei kestä rankkoja kemiallisia käsittelyjä.
ZaparoZanna

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja ZaparoZanna »

Äh, tuo hiusten ostaminen ulkomailta on aika arpapeliä. Remy-käsittely nyt varmaan on kuitenkin aika ehdoton, jos aikoo että hiukset näyttävät hyvältä vielä kuukaudenkin päästä kun silikonihoitoaineet ovat peseytyneet pinnalta pois?

Jotkut mainitsevat hiuksen laatuluokan, olen nähnyt A ja AAA. Onkohan se AAA sitten paras mahdollinen?
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Roksane »

Tietääkseni pidennyshiuksissa ei ole mitään standardisoitua laatuluokitusta, eli veikkaan, että nuo A-merkinnät ovat tuottajien tai vähittäismyyjien omia merkintöjä, joiden käyttöä valvovat vain he itse... Remyhius on varmaan tosiaan ehkä varmin tapa yrittää saada laadukasta hiusta, mutta eipä sekään mikään tae laadusta ole. Kampaajalla laitettu remyhiuksesta tehty ompelupidennys meni ihan kamalaan takkuun heti alusta alkaen. Takut tiivistyivät todella helposti rastamaisiksi osioiksi, joita oli mahdottoman hankala selvittää. Sitten on ollut ei-remyhiusta, joka on pysynyt moitteettomana. Eniten mielestäni on vaikuttanut se, onko hiusta värjännyt hapetevärillä ja millä tekniikalla pidennys on kiinnitetty. Sinetit eivät mulla takkuuntuneet, kun taas joillain nimenomaan sinetit alkavat rastoittua. Mulla taas ompelupidennys menee helpommin takkuun sellaisiksi levyiksi.
ZaparoZanna

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja ZaparoZanna »

Onko olemassa REMY ja REMU vai onkohan tuo REMU vain jossain kirjoitusvirheenä?
Nanette
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 153
Liittynyt: 02 Marras 2008, 03:27

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Nanette »

Ooh, täällä on nyt tullut hinnat euroihin kun ennen ilmoitettiin puntina? Olenko oikeassa?
http://www.hairtrade.com/product_info.p ... ucts_id/44
Onko joku ostanut tuota väriä? Onkohan tuo tasan tuollainen väri vai tummempi? Pelkään, että se on tummempi sillä tuotahan ei voi lähteä vaalentamaan kun on muutenkin aika hamppua. Vaaleampaa en viitsi ottaa kun hinta on jo niin paljon enemmän sillä sitähän on sitten helpompi tummentaa oikeaan sävyyn.
Tietääkö joku onko vielä edullisempaa paikkaa ostaa aitoa hiusta ja tuon väristä 22 tuumaisena?

Voi ei mitä teen! Katselin sivuja ja siellä kun on laineekkaana tuota samaa hiusta samalla väri koodilla, mutta hiuksen väri kuvassa ei ole lähelläkään sitä toista? http://www.hairtrade.com/product_info.p ... cts_id/251
Mistä siis voi tietää kumman väristä se nyt on? Tuo olisi kamalaa jos se olisi tuota keltaista.
Viimeksi muokannut Nanette, 03 Tammi 2009, 02:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Parturi-kampaaja opiskelija jolla on ainainen ongelma omien hiusten kanssa.
ZaparoZanna

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja ZaparoZanna »

Vastaanpa itse kysymykseeni, kun selailtuani ulkomaisia nettisivuja päiväkaupalla löysin siihen vastauksen. Eli Remu ja Remy tarkoittavat samaa asiaa.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Ja Suomessa puhutaan noiden lisäksi vielä usein remi-hiuksesta, eli onhan näitä. :)
Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

Mun kaveri tilasi tuosta paikasta    http://www.rapunzelofsweden.com/1/fi/ra ... -.php  sinettipidennys-paketin ja sai tehtyä tosi nättiä jälkeä. Seuraavaksi sitten mun vuoro. :)
Onko kukaan muu tuolta tilannut? Sieltä voi tilata lainaan hiusväri-mallirenkaan niin saa varmasti oikean sävyn, joka omaan väriin sopii. Innolla odotan!
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä ostin eilen Ebaysta pidennykset, ei voinut vaan vastustaa kun nää http://dyn.fi/1590380144 oli niin halvat. Toimitusta odotellessa...  ;) Oletuksena on ettei ole mitkään huippulaatuiset.

Edit:
Nyt sitten vihdoin saapuivat mulle. Suomen posti takkuili ja tukka vietti aikaa ma-pe ulkomaanterminaalissa josta sitten siirtyi tulliin ja äsken hain ne tullista. Piti heti avata pakkausta sen verran että pääsen hipelöimään ja tosi sileää ja vahvaa hiusta tuntuis olevan. Mä en malttais millään odottaa että saan nuo päähäni.  :l Olin ihan varma että noi on jotain koirankarvatakkukasaa kun oli niin halvat (42€  200 sinettiä 0,5g/sinetti, ei  tullu postareita ollenkaan).
Viimeksi muokannut Mena, 10 Kesä 2009, 18:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Roksane
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 722
Liittynyt: 14 Kesä 2006, 21:35

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Roksane »

^ Laitatko vähän käyttökokemuksia sitten, kun sinetit ovat olleet sinulla jo jonkin aikaa päässä. Mielenkiinto heräsi, kun saisi noin halvalla!
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Mena »

Nyt on olleet nämä halpikset päässä puolitoista viikkoa ja olen edelleen tyytyväinen. Pesen päivittäin hiukset (shampoona Nivea Diamond Gloss, Fructis uusi vahvistava silikoniton ja Kadus Hydro Intense; hoitiksena Tigi Brunette Goddess ja Matthew Jamesin Deep Moisture) ja siltikään ei ole yhtään sinettiä vielä lähtenyt. *kopkop* Mulla on kyllä kaksi kertaa suuremmat sinetit kuin ilmeisesti yleensä, vaikka näistä valmissineteistä leikattiin yli puolet pois laittovaiheessa. Irtonaisia pidennyshiuksia lähtee muutamia suihkussa ja selvittäessä takkuja isopiikkisellä kammalla mutta ei mitenkään järkyttävästi. Aika kuivat nää latvat on ja karheat, rutisee hiplattaessa. En tiedä millaista tuo suora sitten olisi kun nämähän ovat laineikkaat ja varmaan tuo kiharruskäsittely ei ole mitään hellää ollut näille. Kokeilin LV:n tehistä näihin mutta ei mitään vaikutusta vaikka oma hius tykkääkin siitä. Suoristusrautaa en ole vielä näihin kokeillut, pitäisi jaksaa joku päivä ahertaa.

Hiukset oli 20 sinetin punteissa ja yks puntti oli huomattavasti huonompaa kuin muut. Siitä jäi noin viisi sinetillistä käyttämättä kokonaan kun oli jotenkin niin takkuista karvaa. Muuten laatu on mielestäni ihan ok. Olen kuullut kauheasti kauhutarinoita miten vaikeampaa näiden hoitaminen on, menee takkuun koko ajan jne mutta itseasiassa nämä on helpommat hoitaa kuin mitä mun oma luonnonkäkkärä takkutukka on.  :D Ainiin, ja näihin on pakko laittaa voidemaista jätettävää. Kerran kokeilin XZ suklaa-vanilja-suihketta pelkästään ja tulos oli ihan järkky hamppu. Tulee kyllä varmasti tilattua uudelleen jos nää kestää koko pidennysajan (tavoite 3-4kk ja nämä samat uudelleen jos pystyy) tässä kunnossa.
Viimeksi muokannut Mena, 24 Kesä 2009, 05:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin