Aitohiuspidennysten ostaminen

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Mena »

^ Onko ne sun hiukset siis olleet tämmöiset? Jos on niin noi on loopit. Mulla ainakin pysyi looppeja paremmin tuo stick-mallinen hius + rengas. Vaikkei silläkään kauaa pysynyt... Kyllä se stick-hiuksen pää pikkasen joustaa kun tarpeeksi lujaa puristaa pihdeillä. ;) Keratiinia sekin on.
peruna

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja peruna »

Njoo siis on joo, ringit, loopit, melkeen sama! ( ???) Ku oon miettiny justiin että onko ne jotain muovia vai mitä ne päät noissa. Ja toinen että jos ostaisin ihan niitä perus ringejä, niin mahtuuko toi stick siihen kun sen ringin sisähalkaisija on sen 2,7 mm? Siis jos laittais nuita 0,5g osioita.
Ihan ok nää mulla pysyy kun ahkerasti niitä nostan aina parin viikon välein... ::) Teipitkin on kovassa harkinnassa ollu, mutta en tiedä miten ne saisin itse päähäni väsättyä kiinni. Ja kun nuissa teippien laaduissa kuuluu olevan niin paljon eroja että taidan tyytyä nyt näihin, kunnes kyllästyn pihtileikkeihin.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mahtuu, se on suunniteltu niin että ringin sisään tulee omaa hiusta plus se stick-hiusosio. :) Niitä stick-osia kannattaa sitten lyhentää vähän saksilla, on tosi pitkiä. Mä muistaakseni lyhensin 1/3 verran siitä päästä pois.
peruna

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja peruna »

Kirjoitin juuri pitkän hienon viestin joka sitten katosi tässä mokaillessani, joten lyhyesti.
Mistä löytäisin hyvän värikartan pidennyksien ostoa ajatellen? Omani olen aina ostanut ebaysta ja vaaleiden värejen kohdalla nuo kohteiden kuvat ovat täysin päin peetä. (Minä poloinen haiven) ostin 27# keskiruskeana, ja vasta tilattuani kuulin kaveriltani että tulevat olemaan strawberry blondet, niinkuin sitten olivatkin. Onni onnettomuudessa jumituin vaalennusprosessissani täsmälleen samaan sävyyn joten tulivat täydellisesti tarpeeseen. Tiedän siis että värit varmasti vaihtelevat valmistajan mukaan mutta jotain suuntaa antavaa etenkin noiden vaaleiden hiusten osalta? Tai jos olisi heittää jotain lyhyttä oppituntia asian tiimoilta niin otan vastaan kiitollisena. Tavoitteena olisi siis saada luonnonvaaleat pidennykset, maksimissaan pari astetta vaaleammat kuin nykyiset joiden astetta en osaa sanoa kun en nuista mitääääään ymmärrä.  ::)
Niin ja btw, nyt on päässä normi micro loopit, hyvin pysyy nyt kun puristelin pihdeillä niin että seuraavana päivänä kädet ihan tohjona.  ;D Kipiää käy käsiin mutta minkäs teet!
tuutikuu
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 227
Liittynyt: 04 Marras 2009, 01:11

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja tuutikuu »

^valitettavasti mitään yleismaallista karttaa ei ole, värikoodeissa vaihtelua on melkoisen paljon - pidennyshiusta valittaessa kun pienikin sävy/tummuusero on ratkaiseva. Mutta kannattaa tiedustella suoraan valmistajilta, väririnkejä on kyllä yleensä saatavilla.
peruna

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja peruna »

Niin arvelinkin, kuulin vain että sävyt lähellä 30:tä olisivat punaiseen taittavia, (en kyllä tiedä mikä tämän tiedon alkuperä mutta 27# nyt ainakin sitten oli), niin ajattelin että jos niissä olisi sitten jotain logiikkaa.
Kun tuolla nuo hinnat ovat niin alhaisia etten usko että myyjillä on haluja toimittaa näytetupsuja ja vielä kun toimitus on vasta 20 arkipäivän päässä niin ei jaksaisi odotella. Taidan vain lopulta luottaa moukan tuuriin ja arpoa vain jonkun vaalean, ja värjätä sitten sen väriseksi mitä sieltä postiluukusta sattuu tupsahtamaan.  :)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä oon yleensä kyylännyt Hairtraden värikartasta http://www.hairtrade.com/popup_image.ph ... 48/ciid/13 sävyt. Siinä on mun mielestä aika perussävyt, mitä ne suurinpiirtein on. Sävy 613 on ainakin Kiinan halpiksissa ollut vähän kellertävä tosi vaalea ja sävy 60 sitten enemmän valkoinen kuin kellertävä. Ruskeissa noi tummuusasteet on pitänyt paikkansa mitä mä oon nähnyt, mutta noi vaaleiden koodit menee eri tavalla. Saahan niitä sitten vähän sävyteltyä varovasti omalla vastuulla. ;D
Kunis

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Tämä ei toki kysyjää auta, mutta itse liluhairista tilatessani (ilmeisesti sama pulju kun XZhair, joka löytyy myös eBaysta muutamalla nimellä) kakkonen oli todella vaalea, mielestäni lähellä nelos/vitossävyä. Piti sitten värjätä tummemmaksi, mitä juurikin koitin välttää ottamalla heti alkuun tummat. :<
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Onko 100g hiusta riittävä kokopään pidennykseen? Oma karvat olkapäille, pidennykset 50cm.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Kyllä pitäisi riittää. Siinä voi olla jopa liikaa, ellei sulla ole paksut hiukset (muistelen kyllä ettei?) :)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^hitsi, tilasin kaksi pakettia kun olin kärsimätön :D Ovat tuolta yhdeltä edellämainitulta ebay-myyjältä, joten ehkä ihan hyväkin että tukkaa on riittävästi niin voi vaihtaa jos kunto menee huonoksi. (hiuksissa :P)
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Juu, no ebay-pidennysten laadut vaihtelee paljon. Ja parempihan on tietysti että sitä on liikaa kuin liian vähän. Voi sitten uusia pikku hiljaa niitä kärsineempiä osia. Tuliko sulle teipit siis vai? Mitä oon pidennyksiä (lähinnä teippejä) laitellut, niin yleensä menee 50-70g hiusta normaaliipaksuiseen tukkaan.
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tintu »

^joo teipit tilasin :) Pitäisi vain löytää joku joka ne kiinnittäisi&nbsp; :D Toivottavasti pysyvät hyvinä tarpeeksi kauan eivätkä kuukaudessa mene ihan hampuksi.
keesha
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1682
Liittynyt: 01 Elo 2008, 10:20

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja keesha »

^ Jos sulla vaan on jotain silikonisempaa latvasuojaa niin sitä kannattaa niihin pyöritellä aina pesun jälkeen. Nuo pidennykset sähköistyy ja takkuuntuu helpommin, ja sitä varten kannattaakin melkein olla vielä suihkehoitsikka jota vähän lisäilee tarvittaessa. Pidennysten laitto taas nyt ei ole mitään rakettitiedettä, mutta vaatii jonkun verran harjoittelua, lähinnä se oikea asettelu on tärkeintä (ja tietysti kiinnitys, että pysyvät). :)
2b C iii, bsl. Hiustenvärjäystä harrasteleva ikuinen kasvattaja.
Tintu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2578
Liittynyt: 02 Kesä 2009, 14:16

Vs: Aitohiuspidennysten ostaminen

Viesti Kirjoittaja Tintu »

Suunnitelmat vaihtuivat ja nyt on päässä Simplyn pidennykset :) En ole vielä tottunut näihin, jäävät joka väliin koko ajan eivätkä ole ihan niin paksut kun luulin. Mutta väri on hyvä, ja kun nämä asettuvat niin eivätköhän ole hyvät :) Ainoa mikä häiritsee on se että ihan niskasta näkyy hiusten alta edestä katsoen oma lyhyt tukka.
Vastaa Viestiin