Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
kerttuli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 72
Liittynyt: 22 Maalis 2006, 09:53

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja kerttuli »

Syossin Saksan sivuilta löytyy tällaista infoa sävyjen numeroinnista: http://www.syoss.de/index.php?id=177&L=1 . Ton mukaan 8 olisi siis suklaa (mikä on kyllä mun mielestä edelleen vähän epämääräinen  termi...).

Kattelin itse sävyä 8-7 Golden caramel blonde, mutta tuon taulukon mukaan taittosävy 7 onkin kupari. Nimen ja kuvan perusteella olisin olettanut, että kyseessä on kulta.
Viimeksi muokannut kerttuli, 17 Maalis 2011, 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Elo on tanssia ruusuilla ja amarylliksillä."
miolla
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 421
Liittynyt: 19 Heinä 2008, 23:47

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja miolla »

Ei mulla muuta kuin, että ihastuin täysin Syossin väripakkausten ulkonäköön <3 Ku ei se naisen pärstä minua hiusväreissä kiinnosta, vaan se hiusten väri ja Syoss on ymmärtänyt sen täydellisesti :)

Tiedättekö muuten minkävahvuinen hapate noissa Syossin vaaleissa on? Tuo yllämainittu 8.7 olisi just täydellinen.
Kitkat
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:57

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja Kitkat »

Tuli testattua Sublime moussea ja en todellakaan suosittele! Mulla oli ennestään 8-9 tasoiset vaaleat, alla kulahtanut Preferencen Californie, jota olin sävytellyt välillä Goldwellin Soft Colorilla kultaisemmaksi. Tarkoituksena oli siis pitääkin sävy kultaisen vaaleana ja tähän tarkoitukseen ostin Sublime moussen 83 sävyn. Noh, nyt tukka on vaaleanruskea&nbsp; :( Saman sävyn olen saanut aiemmin aikaan Nutrissen 7-värillä. Pikkuisen ärsyttää, kun suurella vaivalla olin päässyt eroon tuosta ruskeasta, argh!

Värin levitys oli kyllä uskomattoman helppoa eikä sotkenut lainkaan, mutta vaahto jotenkin imeytyi hetkessä hiukseen, liekö siitä johtunut näin tumma väri. Toimii ehkä tummissa sävyissä, mutta vaaleisin hiuksiin en kyllä laittaisi! Kierrän jatkossa nämä värit kaukaa. Nyt ois taas aloitettava värin haalistelut ja toivottava, että ei tartteis tarttua värinpoistoon. Huoh.
SSpiegel

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja SSpiegel »

Värjäsin itsekin viimeksi tuolla Sublime moussella (en muista tarkkaan millä niistä, mutta olisiko ollut&nbsp; joku 6-tasoinen punaruskea sävy kuitenkin) ja lopputulos etenkin latvoissa oli lähes musta. Väri kuitenkin haaleni ihan kummempia yrittämättä juuri sellaiseksi kuin pitikin. En tiedä auttaako aika sitten sellaisissa tilanteissa, joissa sävy on ollut jotain ihan muuta kuin olisi pitänyt.
Kitkat
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 09 Huhti 2010, 09:57

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja Kitkat »

Väri haalistui syväputsarilla ja öljyllä muhittelulla jonkin verran vaaleammaksi, mutta ruskeahan se edelleen oli. Yhdellä vaalennuspesulla sain onneksi esiin tasaisen kultaisen, hieman oranssiin vivahtavan sävyn joka korjautui tutulla ja turvallisella Casting creme glossin 801-sävyllä. Huh, ei enää näitä "uusia" värikokeiluja mulle&nbsp; ;D
Kukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 921
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 08:39

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja Kukka »

Värjäsin Syossin hiusvärillä muutama viikko sitten. Väri oli kiiltävä ja tummempi kuin kuvassa (niinkuin aina), mutta haalistui älyttömän nopeasti. Vähän yli kahdessa viikossa joka toinen-kolmas päivä hiustenpesulla väri oli poissa. Värit yleensä kestää hiuksissani hyvin, joten en tajua miten noin huonosti kesti.

Edit. Tukka haalistui nopeasti ja hiuksistoni on ollut ihan järkyttävä korppu, aivan kuin olisi puhkiblondattu.&nbsp; :-\
Viimeksi muokannut Kukka, 15 Kesä 2011, 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja Efva »

Kitkat kirjoitti: Tuli testattua Sublime moussea ja en todellakaan suosittele!
Mä taas tykkäsin oikein kovasti. Vaahto oli tosi helppo levittää, ja vaikka ensin ajattelin, ettei se ole kovin riittoisaa, niin kyllä se ihan hyvin riitti.

Sävyksi ostan aina 6.0:n ja niin nytkin, ja väristä tuli ihan odotetun kaltainen. Toki paljon tummempi kuin paketin kuvassa, mutta niinhän se kaikissa väreissä on. Tyvikin peittyi hyvin. Pysyvyydestä ei vielä kokemusta.

Ostan takuulla uudelleen!
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Miten teillä Sublime Moussea käyttäneet väri on säilynyt pesuissa? Mulla on 5-asteinen kutristo, Natural&Easylla (570) värjätty viimeiset kerrat. Katselen tässä juuri Sokoksen sivuilla, että "60 Viehättävä vaaleanruskea" näyttää kuvassa selvästi viileämmän ruskealta kuin "62 Viileä vaaleanruskea" -> tosin liekö noilla nimillä mitään tekemistä itse värisävyn kanssa vaan pikemminkin asenteen/mielikuvan. Haluaisin mieluummin sen sävyn, joka on oikeasti viileämpi ruskea. Ja se vähä mitä näitä kokemuksia tänne foorumille on ehtinyt kertyä, kertovat kuitenkin että kannattanee ottaa huomattavasti vaaleampi sävy kuin millaista lopputulosta kaipaa.... Normisti varmaan olisin jo antanut olla, mutta tuo moussen käyttömukavuus houkuttelee ::)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja Efva »

Jouana kirjoitti: Katselen tässä juuri Sokoksen sivuilla, että "60 Viehättävä vaaleanruskea" näyttää kuvassa selvästi viileämmän ruskealta kuin "62 Viileä vaaleanruskea" -> tosin liekö noilla nimillä mitään tekemistä itse värisävyn kanssa vaan pikemminkin asenteen/mielikuvan. Haluaisin mieluummin sen sävyn, joka on oikeasti viileämpi ruskea.
Mä harkitsin nimen perusteella myös tuota 62 Viileä vaaleanruskea -sävyä, mutta muilla kielillä nimi ei viitannut mitenkään sävyn viileyteen (enkuksi taisi olla "Delicious Light Brown" ja skandikielillä vastaavasti). Päättelin sitten, että suomenkielisen nimen viileys on ihan hatusta tempaistu... Uskon, että tuo 60 on viileämpi tai ainakin neutraali.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja Jouana »

Jouana kirjoitti: ^ Okei, kiitos! Eli jos tuohon väriin nyt päädyn, niin otan kyllä tuon 60-sävyn. Outoa, että nuo sävyt ovat niin pielessä todellisen tuloksen suhteen. Kiinnostaisi tosiaan tietää miten tuo väri käyttäytyy jatkossa ja pesuissa, joten kertoilkaa kun ehtii kertyä kerrottavaa :)
Ostin eilen Sokokselta tuon 60-sävyn ja sain hiukset juuri kuivaksi. Sävy on oikein kiva, eikä sitä punertavuutta mitä yritän aina välttää. Olin vähän "kiireinen" kun väriä levitin, joten tuntuu etten sittenkään saanut ihan kunnolla juuriin, tosin millään värillä en ikinä tunnu saavan sitä kunnolla peittoon. Onneksi sävyero on niin mitätön, että tuskin sitä edes huomaa. Tämä on kyllä niin harvinaisen kaukana vaaleanruskeasta ettei tosikaan ;D Onneksi on juurikasvu, muuten olisin ostanut sen tumman sävyn!
Huuhtelun jälkeen kun laitoin hoitoaineen, tuntui ettei millään saa selvitettyä hiuksia, kovasti tuo tuntui kuivattavan mun kutristoa ainakin. Laitoin Mopin hydrating hoitista vielä perään kun ei se pakkauksen oma hoitis riittänyt selvittämään. Saapi nähdä miten tämän kanssa pärjää jatkossa, so far so good :)
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Leleth
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 290
Liittynyt: 25 Marras 2009, 20:34

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja Leleth »

Pitihän tuota Lorkun Sublime Moussea testata. Värjäsin sävyllä syvä tummanruskea ja tuli kyllä aika mielenkiintoinen lopputulos! Hiukset oli aikaisemmin värjätty mustalla kestovärillä ja maantienväristä juurikasvua oli vajaa kaksi senttiä. Musta väri haaleni kyllä huomattavasti ja tukka näyttää elävämmältä eikä ollenkaan hassummalta. Juurikasvu sen sijaan muuttui punertavaksi! ;D Pahin punaisuus on kyllä jo ahkeralla pesulla lähtenyt mutta aika erikoinen tapaus silti.
Viimeksi muokannut Leleth, 20 Touko 2011, 14:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kunis

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Monilla ei kuulemma ole oikein Naturiginit tarttuneet. Itselläni tarttui keskiruskeaan 3.0 oikein hyvin, mutta eihän se montaa pesua kestänyt.
Jouana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2200
Liittynyt: 14 Touko 2007, 13:14

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja Jouana »

^ Harmi kuulla :-\ mutta pakkohan sekin on vielä jossain vaiheessa testata omaan päähän ::) Toi Sublime Mousse ei kyllä tehnyt muhun vaikutusta ollenkaan; lopputulos jäi ihmeen kirjavaksi ja vaikka on pesuja kestänyt sinänsä hyvin, niin kirjavuus tuli esiin heti ekojen pesujen jälkeen. Huomaan nyt myös punaisuuden, jota en heti tuoreeltaan huomannut. En ole näin epätasaista tulosta saanut millään muulla merkillä ja toi punaisuus harmittaa. Lisäksi todella huonosti tarttui juurikasvuun. En aio kyllä toista kertaa käytellä.
Lyhyehkö tummanruskea kutristo. Iho herkkä & neutraali/viileä. I <3 kookosöljy (iho, hiukset, ravinto), CWC-pesu, iHerb JAT385.
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Syossin mustalla olen nyt kahdesti värjännyt, mutta luulenpa että palaan L'oreal recital preferenceen tai Excell 10':een.
Jostain syystä Syoss jämähtää ihoon pahemmin kuin muut kestovärit. Lisäksi värin mukana hoitoaine ei jätä hiuksia läheskään niin sileiksi ja takuttomiksi kuin muiden (markettikestovärien) hoitoaineet.
ang

Vs: Harvinaisemmat hiusvärimerkit ja sävyt (kaupoissa ja netissä)

Viesti Kirjoittaja ang »

Minua kiinnostaisi värjätä Syossin 7-6 Middle Blond tai 8-7 Caramel Blond -sävyllä. Onko teillä jo värjäyskokemuksia koskien noita sävyjä? Paketin kyljessä olevat kuvat vaikuttavat kivoilta, mutta mahtaako todellisuus olla jotain muuta? :)
Vastaa Viestiin