Teippipidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja siili »

Syaani kirjoitti: Nyt on teipit vaihdettu lisäkkeisiin ja kaikki osat taas kiinni päässä. Vähän ketuttaa, että sain maksaa tästäkin ilosta lisää. Tää tukka syö mun palkan. :(


Täh!? Eiks kampaajan työllä ollut mitään takuuta? Ihan törkeetä jos veloittivat sulta korjaustyöstä, koska tuossahan nyt oli ihan selkeästi kyse huonosti laitetusta teipistä tai huonolaatuisesta teipistä. Jos niitä nyt enemmän alkaa vielä irtoilla, niin vaadi takuuseen. Tai vaihda kampaajaa.
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Syaani »

Kampaaja tosiaan sanoi, ettei mitään takuuta ole. Ei se summa suuri ollut, mutta se periaate. >:(

Vaihdan tosiaan paikkaa, kun korjausten aika tulee. Liian monta pettymystä kyseiseen paikkaan viikon sisään.
1a F ii
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Olipas ikävää toimintaa. Meille opetettiin koulussa että pidennyksillä pitää olla vähintään kahden viikon takuu koska siinä ajassa asiakas tuskin itse omalla hoitamattomuudellaan tms. saisi hiuksia irtoamaan.

Dreamhairissa on hyvää ja edullista teippiä 2,75m postikuluineen 20e. Hairiumin teippi kyllä pysyy mutta on hankala pistää hiusnauhaan ja hankala saada tukasta niitä jämiä pois. Ihan kuin purkkaa oisi tukasta koittanut irrottaa. Nauhat irtosivat poistoaineella kyllä ihan nätisti mutta niitä jämiä nypittiin pari tuntia öljyjen ja kaikkien kanssa.
pindy

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja pindy »

Mulle laitettiin viime pe teippipidennys ja täytyy sanoa, että olen täysin myyty!!  :-* Vuosi sitten päässäni oli hetken aikaa sinettipidennys ja ero teippeihin on todella selvä. Teippipidennys ei tunnu päänahassani mitenkään, ei paina ikävästi nukkuessa eikä ole kertaakaan kiristänyt tms.

Hiukset ja teippi hankittiin täältä --> http://www.additionallengths.co.uk. Tuolta hankitussa hiusnauhassa oleva silikoniliuska on varsin kapea eikä näy hiusten välistä ollenkaan. Päinvastoin, tähän saakka jokainen, joka hiukseni on nähnyt on ollut varsin hämmästynyt siitä, miten aidolta hiukset näyttävät. Uusi työkaverini ei uskonut hiusteni olevan pidennykset ennen kuin erityisesti näytin hänelle teippikohdat hiuksistani. Luonnollinen lopputulos on erityisesti merkittävää senkin takia, että ero oikeisiin hiuksiini on huomattava. Ennen pidennyksiä hiukseni osuivat juuri ja juuri olkapäihini saakka, nyt hiukset ulottuvat melkein rintojen alapuolelle.

Ei ehkä ihan täsmää tuolla sivustolla nuo värikoodit ja kuvat hiusten väreistä. Itse tilasin nro 4, mutta hiukset ovat kyllä selvästi lähempänä nro 6. Eipä sillä itselleni niin väliä (hiukset värjättiin joka tapauksessa vaaleammista täsmäämään pidennyksiä), mutta tuo seikka kannattaa huomioida jos ko. paikasta hiuksia tilaa.
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Syaani »

Ja taas irtos yksi osa. >:( Mulla palaa käämi. Nyt kyllä alan vaatia jonkinlaista kompensaatiota.

Edit. Tukka on taas kiinni päässä. Tällä kertaa asialla oli toinen kampaaja, joka ei veloittanut työstä mitään ja sanoi, ettei edellisestä kerrastakaan olisi pitänyt. Mahtavaa.
Viimeksi muokannut Syaani, 17 Heinä 2008, 13:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1a F ii
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^No just. Kyllä täytyy olla huonoa teippiä tai erittäin huono laittaja. Toivottavasti nyt pysyisi kun eri kampaaja laittoi ja onneksi et joutunut maksamaan.
Hiustyöläinen

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Hiustyöläinen »

Syaani kirjoitti: Ja taas irtos yksi osa. >:( Mulla palaa käämi. Nyt kyllä alan vaatia jonkinlaista kompensaatiota.

Edit. Tukka on taas kiinni päässä. Tällä kertaa asialla oli toinen kampaaja, joka ei veloittanut työstä mitään ja sanoi, ettei edellisestä kerrastakaan olisi pitänyt. Mahtavaa.
Tähän voi olla syynä teipissä ilmenevä laatuongelma. Ennen teippien uudelleenkiinnittämistä tai ensimmäisen tuuhennoksen / pidennyksen tekoa kampaajan tulisi pestä hiukset syväpuhdistavalla shampoolla (tosin pysyvät kyllä ilman tätä toimenpidettäkin oikein hyvin jos teipissä ei ole ongelmia), kuivata hiukset hyvin ja tyveen ei voi laittaa hoitoainetta.

Oman kokemukseni mukaan teippierissä voi esiintyä laatuongelmia, ainakin tällainen erä on osunut omalle kohdalle ja työlleni ja hiuksilleni olen antanut 1 kuukauden takuun. Kyllä teippien tulisi kestää asiakkaalla irtoamatta lähes 6 viikon ajan vähintään, mutta tällöin on myös huomioitava, että asiakas hoitaa hiuksiaan annettujen ohjeiden mukaan. Toisaalta hyvästä hoidosta huolimatta teippihiuksissa voi olla ns. maanantaikappaleita, jolloin niiden laatu kärsii oikeasta hoidosta huolimatta.

Tällä hetkellä olen itsekin vaihtamassa teippihiusmerkkiä, minusta asiakkaan tulisi saada rahoilleen se vastine, mitä maahantuojat hiuksilleen lupaavat. Tosin kampaaja voi jäädä siihen ikävään välikäteen, että hän antaa takuun työlleen ja hiuksilleen, mutta se maahantuoja etsii syitä usein asiakkaan tavasta hoitaa väärin, vaikka asiakkaallakin voi olla kokemusta useammasta eri teippihiusmerkistä ja nähnyt laatueroja jo käytännössä.
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Syaani »

Hiustyöläinen kirjoitti: Kyllä teippien tulisi kestää asiakkaalla irtoamatta lähes 6 viikon ajan vähintään, mutta tällöin on myös huomioitava, että asiakas hoitaa hiuksiaan annettujen ohjeiden mukaan.
Mun piti vähän nyhtää ohjeita kampaajalta. Toki olin tehnyt aika mittavan taustaselvityksen (ammattitauti ;)) ennen koko projektia ja tiesin mielestäni melko hyvin, mistä on kysymys, mutta olisin silti kaivannut hieman aktiivisempaa otetta ns. asiantuntijalta

Olen koko ajan hoitanut pidennystä mielestäni niin hyvin kuin vain osaan. Pessyt vasta parin päivän päästä teipin laitosta, välttänyt kaikkia muotoilutuotteita ja hoitoainetta teippien alueella ja vähän kauempanakin, selvittänyt hellävaroen lapiomaisella aitoharjaksisella harjalla ja pitänyt löysällä letillä öisin. Pesun aikana olen pitänyt kiinni latvoista, jottei märät hiukset paina niin paljon, että teipit irtoaisivat. Lisäksi olen pesun jälkeen yrittänyt puristaa teippejä tiukasti kiinni. Kampauksena on ollut ainoastaan löysä letti tai löysä ponnari. Latvoja olen hoitanut laadukkailla jätettävillä.

Jos tästä listasta puuttuu vielä jotain, kertokaa kiltit ihmiset. Mua ärsyttää nykyään pestä hiuksia, kun ei ikinä tiedä, tippuuko nyt taas jotain.
1a F ii
Hiustyöläinen

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Hiustyöläinen »

^Minkä "merkkiset" hiuksesi ovat?

Yleensä annan kotihoito-ohjeet kirjallisena asiakkaalle ja niitä kerrataan vielä laiton yhteydessä. Vaikka olenkin kampaaja, olen sitä mieltä, että hiuksille pitää voida antaa tietty takuu ja niiden tulisi kestää se aika, mitä niille myös mainostetaan. Tällä hetkellä minulla on asiakkaan kanssa teippihiuksissa laatuongelma, takkuuntuvat ja niitä on harjattava jatkuvasti, mikä taas aiheuttaa teippiliuskoista hiusten irtoamista. Hius on hamppua. Kyse ei ole asiakkaan väärästä tavasta hoitaa hiuksia, minusta hiuksissa on ongelmaa jos ne hoitoaineista, kosteuttavasta jätettävästä hoitosuihkeesta, pH-tasaajasta huolimatta ovat takussa. Otin yhteyttä maahantuojaan ja sanoin, että näissä on tod. ongelma ja nyt ei auta syyttämään asiakkaan tapaa hoitaa hiuksiaan. Olen sitä mieltä, että hiusten tulisi toimia myös silloinkin kun asiakas käyttää muitakin tuotteita kuin maahantuojan suosittelemia hoitotuotteita hiuksissaan.

Joten aion vaihtaa toimittajaa, joudun siis testaamaan uuden toimittajan lähettämiä hiuksia ja kiinnitän ne omiin hiuksiini. Nykyinen maahantuoja antoi uudet hiukset tilalle, jotka laitettiin asiakkaalle toki ilman veloitusta. Itse tosin joudun niistä maksamaan puolet tukkuhinnasta ja mikäli niiden valmistaja tutkittuaan hiukset huomaa valmistusvirheen, saan maksamani summan takaisin, muussa tapauksessa jään siis itse maksumieheksi.
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Syaani »

Hiustyöläinen kirjoitti: ^Minkä "merkkiset" hiuksesi ovat?
Simply Naturalia ovat. Hiuset ovat nämä kaksi viikkoa kestäneet todella kauniina. Eivät takkuunnu tai irtoile. Omat hiukseni ovat todella liukkaat, mikä saattaa toki vaikuttaa teippien pysymiseen. Pidennyshius on huomattavasti jämäkämpää tekoa, mutta sulautuu silti hyvin omieni joukkoon. Oma tukka on myös melkein yhtä pitkä kuin pidennys, mutta toivottoman ohut ja lasimainen.
1a F ii
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Tiizku kirjoitti: Hairiumin teippi kyllä pysyy mutta on hankala pistää hiusnauhaan ja hankala saada tukasta niitä jämiä pois. Ihan kuin purkkaa oisi tukasta koittanut irrottaa. Nauhat irtosivat poistoaineella kyllä ihan nätisti mutta niitä jämiä nypittiin pari tuntia öljyjen ja kaikkien kanssa.
Noissa Hairiumin teipeissä olen kokenut parhaaksi valuttaa sitä poistoainetta ihan reippaasti siihen teippikohtaan, silloin ei jää niitä ikäviä teipin jämiä. Jos laittaa pumpulipuikolla niinkuin ohjeessa sanotaan, käy helposti niin että osiot lähtevät, mutta teippi jää hiukseen.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^ Valutin ainetta ihan reilusti teippien väliin suoraan pullosta. En edes tiennyt että jollain pumpulipuikolla olisi kuulunut sohia :)
Hiustyöläinen

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Hiustyöläinen »

Syaani kirjoitti: Simply Naturalia ovat. Hiuset ovat nämä kaksi viikkoa kestäneet todella kauniina. Eivät takkuunnu tai irtoile. Omat hiukseni ovat todella liukkaat, mikä saattaa toki vaikuttaa teippien pysymiseen. Pidennyshius on huomattavasti jämäkämpää tekoa, mutta sulautuu silti hyvin omieni joukkoon. Oma tukka on myös melkein yhtä pitkä kuin pidennys, mutta toivottoman ohut ja lasimainen.
Kyllähän hiukset sen pari viikkoa väh. pitää kestääkin, näin myös nämä asiakkaani hiukset olivat sen kuukauden - pari ihan hyvässä kunnossa, mutta sitten jostain syystä ne vain alkoivat takkuuntua siten, että näyttävät hampuilta käytetyistä hoitoaineista huolimatta.

Joissakin merkeissä ei tuo teipinpoistoaine ole kovin tehokasta, HairContrastin poistoaine ei nykyisin auta saamaan teippejä irti, lisäkkeet kyllä irtovat helposti, mutta ne teipit tahtovat jäädä hiukseen tiukasti kiinni. Nyt sitten löysinkin kilpailijan hyvän poistoaineen ja helpottui kummasti teippien irtisaaminen. Apteekistahan saa Isopropyylialkoholia, millä teipit pitäisi irrota melko helposti. Sitä pieneen suihkepulloon ja suihkuttamaan vain siihen teippiosioon ja hieman vaikutusaikaa. Näin säästyy teippihiukset liialliselta poistoainemäärältä, mikä jo itsessään kuivattaa lisäkehiusta.

Korjasin lainauksen. -Hunis
Viimeksi muokannut Hiustyöläinen, 22 Heinä 2008, 20:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Pesukarhu

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Pesukarhu »

Hei! Onko kukaan laittanut itse itselleen teippipidennystä? Sinettipidennyksiä olen itselleni laittanut jo monen vuoden ajan, ja se käy aika rutiinilla (joskin on v-mäistä hommaa) mutta teippien laittaminen vähän arveluuttaa... Onko kukaan koettanut? Kampaajalle menoon ei oikein olisi nyt rahaa mutta sinettitekniikalla en vaan enää haluaisi laittaa, koska kyllähän se vähän hiusta syö... Tietysti voisi kysellä jos omalta asuinseudulta löytyis joku joka osaisi laittaa ja tekisi homman edullisesti, mutta mistähän sitäkin kyselisi...? Asun Satakunnan alueella.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Missä päin Satakuntaa asut? Minä voin koululle ottaa asiakkaaksi jos Vammalaan pääset. Itse olen Porista mutta mulla ei ole kotona aikaa tehdä kun on koulu ja työ.
Vastaa Viestiin