Teippipidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

NeBu kirjoitti:
maxfactor kirjoitti: Minua kiinnostais tuo Hairium teippihiusnauha. Olisko kellään kokemusta siitä?
Ootko muuten kampaaja, eli tekisitkö asiakkaille vai itelles, jos saan olla utelias?

Mä oon tehny sillä nyt keväästä saakkaa asiakkaille (käytän myöskin sinettejä joillekkin asiakkaille..), minä ja asiakkaani ovat olleet tyytyväisiä, ei mitään valittamista, ovat tykänneet!
Olen parturi-kampaajaopiskelija ja olis tarkoitus kokeilla tuota teippipidennystä.
Onko helppo laittaa/poistaa?
Minkä pituiset omat hiukset täytyy olla?
Hoito?
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Minua kiinnostaa tuossa teippipidennyksessä, että onko parempi lisätä niitä isoja osioita, kuten tuossa tresallure videossa näytetään, vaan toimiiko paremmin kuin laittaa pienemmissä osissa?
mangomeloni

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Täällä on nyt useampi kysellyt teippipidennyksistä joten teen nyt pienen tietoiskun, jos se kattaa kysymyksiä...

Eli siis, teippipidennykseen tarkoitettu nauha on erilainen kuin tavallinen hiusnauha, hiukset ovat istutettu pieneen, kapeaan silikoniliuskaan. Tavalliseen hiusnauhaan ei voi kiinnittää teippiä, se ei siinä pysy eikä sitä saa tiiviiksi. Myöskään mikä tahansa teippi ei kiinnity ja kestä pesua ym. (tupeeteippi on samantyyppinen mutta ei samanlainen), joten vaatii oman teipin sekä poistoaineensa.

Tiivistetysti ideana on että teippinauhat kiinnitetään ohueen liuskaosioon lomittain, useampaan kerrokseen ja erilevyisiä nauhoja käyttäen. Pidennyksen kesto on 1-2 kk kerrallaan jonka jälkeen se on uusittava. Teippipidennys käy parhaiten tuuhennuksiin, raitaosioihin sekä pidemmälle hiukselle.

Hyvät puolet teippipidennyksessä on se, että nauhaa voi käyttää uudelleen ja uudelleen, ei rasita juurikaan omaa hiusta. Pidennys on luonnollisemman näköinen tyvestä sekä voidaan kiinnittää melko lähelle jakausta. Nopea tehdä ja huoltaa.

Huonoja puolia on mm. pidennyksen jatkuva uusinta, sekä tietynlainen "jäykkyys", eli nauhat eivät jousta ja muotoudu samalla lailla kuin sinettihiukset. Teippipidennys on myös hinnakkaampi kuin useimmat muut pidennykset.

Suosittelen tähänkin pidennyksen kuten kaikkiin muihinkin ammattilaisen kädenjälkeä.

edit. Hoitamisesta oli vielä kysymys, eli samanlaiset hoito-ohjeet kuin liimasinetille. Kiinnitysosalle alkoholittomat muotoilutuotteet, ei hoitoaineita sekä kuivaus ennen nukkumaanmenoa (fööni viileämmällä). Muuten kuin muutkin pidennykset, ja säännöllisiä tarkastuskäyntejä suositellaan.
Viimeksi muokannut mangomeloni, 06 Syys 2006, 19:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Mua kiinnostais tietää että millasissa hinnoissa pyöritään jos verrataan esim.sinetteihin?
Osaako kukaan vastata tähän.Riippuu tietysti paljolti siitä että missäpäin laitetaan ja kuin paljon hiusta laitetaan mutta jos jollain on jotain infoa niin oisin kiitollinen tiedosta.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Mua kiinnostaisi onko mahdollisesti BB:n Sarilla tämä teippipidennys? Tai sitten voi olla ompelupidennyskin ::)
Noista hinnoista sen verran, että teippipidennyksen materiaalikustannukset ovat itse asiassa halvemmat kuin sinettipidennyksessä, mutta hieman kalliimmat kuin liimapidennyksessä. Uusinta välistä johtuen kyllä varmasti tulee hinnakkaammaksi.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

^Koulussa opettaja sanoi että teipippidennys on kalliimpi kuin sineteillä tehtynä.Sen takia minulle päätettiin laittaa pidennys sineteillä.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Amilo »

tiizku kirjoitti: ^Koulussa opettaja sanoi että teipippidennys on kalliimpi kuin sineteillä tehtynä.Sen takia minulle päätettiin laittaa pidennys sineteillä.
www.hairium.com  Tuolla ainakin näyttäisi olevan kyllä toistepäin, siis materiaalihinnat ::)
mangomeloni

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Amilo kirjoitti:
tiizku kirjoitti: ^Koulussa opettaja sanoi että teipippidennys on kalliimpi kuin sineteillä tehtynä.Sen takia minulle päätettiin laittaa pidennys sineteillä.
www.hairium.com  Tuolla ainakin näyttäisi olevan kyllä toistepäin, siis materiaalihinnat ::)
Ja laskien miten??

Tape Hair (2x nauha 118€ + 2x teippi 8,90€) yht. 253,80 €
B*Long 50 cm 100 kpl 180 €, 120 kpl 216 €
(Microring 60 cm 100 kpl 195 €)

Kyllä tuonkin firman teippipidennysmateriaalit tulevat kalliimmaksi. Toisekseen, Hairiumin tyyliin, teippinauhan kuvan kohdalla on kuva tavallisesta hiusnauhasta... No, tuotetietouskin on täällä aina huipussaan yhdessä laadun kanssa.

maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Kannattaa kyllä ottaa huomioon myös että tuota teippihiusta voi käyttää monta kertaa kun taas esim. kynsisinetillä varustetut hiukset on kertakäyttötavaraa.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Amilo »

mangomeloni kirjoitti:
Amilo kirjoitti:
tiizku kirjoitti: ^Koulussa opettaja sanoi että teipippidennys on kalliimpi kuin sineteillä tehtynä.Sen takia minulle päätettiin laittaa pidennys sineteillä.
www.hairium.com  Tuolla ainakin näyttäisi olevan kyllä toistepäin, siis materiaalihinnat ::)
Ja laskien miten??

Tape Hair (2x nauha 118€ + 2x teippi 8,90€) yht. 253,80 €
B*Long 50 cm 100 kpl 180 €, 120 kpl 216 €
(Microring 60 cm 100 kpl 195 €)

Kyllä tuonkin firman teippipidennysmateriaalit tulevat kalliimmaksi. Toisekseen, Hairiumin tyyliin, teippinauhan kuvan kohdalla on kuva tavallisesta hiusnauhasta... No, tuotetietouskin on täällä aina huipussaan yhdessä laadun kanssa.

Niin tosiaan, jos tuota teippihiusnauhaa menee kaksi nauhaa. Kuvittelin vain, että se on aika paljon. Mutta toki en ole pidennyksiä tällä tekniikalla tehnyt, että en siitä sitten osaa sanoa. Laskin tuolla yhdellä nauhalla + teipit.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

maxfactor kirjoitti: Kannattaa kyllä ottaa huomioon myös että tuota teippihiusta voi käyttää monta kertaa kun taas esim. kynsisinetillä varustetut hiukset on kertakäyttötavaraa.
Ei ole kun kiinnittää uusilla irtosineteillä.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

tiizku kirjoitti:
maxfactor kirjoitti: Kannattaa kyllä ottaa huomioon myös että tuota teippihiusta voi käyttää monta kertaa kun taas esim. kynsisinetillä varustetut hiukset on kertakäyttötavaraa.
Ei ole kun kiinnittää uusilla irtosineteillä.
Voihan sen toki niin tehdä mutta on kyllä aikas hankalaa.
mangomeloni

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja mangomeloni »

Niin, pilkkua viilaten, siis kysymyshän oli materiaalihinnasta, ei kokonaiskustannuksesta jollain aikavälillä.

Kyllähän sinettihiuksia voi käyttää uudelleen irtosineteillä (kuten maxfactor sanoikin), teippinauhaa uudella teipillä sekä microring:jä uusilla sormuksilla, mutta yleensä pidennykset ovat kertakäyttökamaa. Kuukausienkin kuluttua pidennyshiukset ovat yleensä jo sen verran kuluneita että kovinkaan usein pystyy/kannattaa käyttää uudelleen.
Eiffe
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2017
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:27

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Eiffe »

Valaiskaahan meikäläistä mistä johtuu, että saman mittainen pätkä teippihiusnauhaa painaa paljon vähemmän kuin sama pätkä aitohiusnauhaa? Ovatko hiukset harvemmassa, or what?

Muoks.
Viimeksi muokannut Eiffe, 15 Loka 2006, 15:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maxfactor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 174
Liittynyt: 01 Kesä 2006, 09:00

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja maxfactor »

Nyt tulee sit ohjeita tuon teippipidennyksen tekoon kun niitä täällä on kaivattu.

Tee ensin vaakasuorat jakaukset pidennystä varten haluttuihin kohtiin.
Pidennyksen teko aloitetaan niskasta.

Käytä 2-10cm mittaisia teippihiuksen kappaleita, jotta ne asettuvat pään muotoon.

Kiinnitä teippi nauhaosaan röpelöisemmälle puolelle ja poista suojapaperi.

Ota tekemäsi jakauksen yläpuolelta ohut jakauksen suuntainen ja pituinen osio. Aseta teippihius osion alapuolelle teippipuoli ylöspäin. Paina hiukset kiinni teippiin. Hiusta tulee omahiusosiossa olla sen verran, että teippi tulee kokonaan peitetyksi. Hiukset jotka eivät tartu teippiin ovat ylimääräisiä ja ne tulee ottaa pois.

Seuraavaksi asetetaan samankokoinen teippihiuskappale vastaavaan kohtaan osion yläpuolelle. Omahiusosio jää siis kahden teippihiuksen väliin.

Purista teippihiuskappaleet tiukasti yhteen.

Teippihiusnauhaa ei saa lainkaan venyttää paikalleen asetettaessa, koska se voi aiheuttaa hiusten irtoamista.

Jätä teippihiusosioiden väliin ainakin 2cm tilaa, jotta ylimääräinen kosteus pääsee haihtumaan päänahasta ja hiuksista pois.

Hiuksia ei tule pestä ensimmäiseen 24 tuntiin teipin kiinnityksen vakiintumisen aikana. Jos hiuksia värjätään, väriä ei saa laittaa nauhaosaan. Jos hiuksiin tulee takku, tulee selvitettäesasä pitää kiinni teippihiuksessa kiinni olevista hiuksista nauhan alapuolelta. Näin teippihiusnauhan kiinnitykseen ja myöskään itse hiusten nauhaankiinnitykseen ei tule liiallista rasitusta, joka voisi aiheuttaa ennenaikaisen irtoamisen.

Teippihiusnauhaa poistettaessa tulee poistonestettä käyttää niin vähän kuin mahdollista. Poistoneste kohdistetaan täsmälleen teippihiusnauhojen väliin, sinne missä kiinnitysteippi on. vältä venyttämästä nauhaa poistettaessa, mikäli haluat käyttää teippihiusnauhan uudestaan, koska se aiheuttaa hiusten irtoamista. Huuhtele teippihiusnauhan nauhaosa lämpimän juoksevan veden alla ja taputtele kuivaksi paperipyyhkeellä. Tämän jälkeen voit kiinnittää teippihiukset uudelleen. Teippihiusnauhan uudelleenkäytettävyys riippuu aina hoidosta, pesujen määrästä ja siitä, miten sitä on käsitelty.

Tällaiset ohjeet antoi Hairium.
Vastaa Viestiin