Teippipidennys

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Helmi

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Helmi »

Hei!
Mulla tuore teippipidennys ja muutama sinettiraita. Oma tukka on lyhyt ja permanentattu. Kampaaja varotti, että suoristusrautaa saa käyttää pesun ja kuivauksen jälkeen että saan kiharat piiloon ja hiukset yhteneväiseksi jatkon kanssa. Nyt olen muutaman kerran pessyt...en ole tyytyväinen. Hiusraja oman ja jatkeen kanssa näkyy selvästi, oma on selkeästi tuuheampi ja suoristusraudan jälkeen omien hiusten latva hamppuinen. Todella selvä ja huomattava ero. Toisella puolen kasvoja on enemmän hiuksia kuin toisella, oman tukan pituus näkyy selvästi. Pesun jälkeen menee toista tuntia laittaessani hiuksia jotenkin siedettävään kuntoon enkä senkään jälkeen ole tyytyväinen.

Muutama kyssäri teille kokeneille; Laitatteko hiukset yleensä illalla vai aamulla? Itse en ehdi aamuisin laittaa, meen niin aikaisin töihin.
Voiko hiukset jättää hiukan kosteiksi ja laittaa letille yöksi, että olisivat laineilla aamulla? Ohjeistus oli ettei märällä päällä saa mennä nukkumaan.
Saako märkiä hiuksia harjata vai vain föönillä ensin kuivata ennen harjaamista?
Oletteko käyttäneet kuivashampoota ja miten se on toiminut?

Harmittaa kovasti jos joudun luopumaan näistä joista oon haaveillu yli 25vuotta.

Kiitos jos joku ystävällinen antaisi joitain vinkkejä!


Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Syaani »

Mulla on kerran menneet osat sen verran huonosti, että oman tukan raja on näkynyt, ja seitsemän kahdeksan viikon jälkeen teippikohta taas alkaa näkyä. Jotta tukka ei näyttäisi feikiltä, mä kiharran hiukset lähes aina jollain tapaa. Pystyn nukkumaan papiljotit päässä, joten se on helpoin ja nopein tekniikka. Pesen hiukset illalla ja annan kuivua. Sitten sopivat muotoilutuotteet alle ja tukka rullalle. Aamulla varovainen avaus ja hiusten selvitys.

Jonkinmoinen paplareiden asettelutaito on tarpeen, jotta teippikohdat eivät jää rasituksen alle. Tosin mun kampaaja on niin hyvä, ettei sen laittamat teipit irtoa, vaikka miten kiskoisi ja rääkkäisi.
1a F ii
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Illusia »

Mulle laitetaan maanantaina jälleen kerran teipit. Tällä kertaa tilasin tukan kampaajan kautta, on simply naturalin hiusta jota tää kyseinen kampaaja itekin käyttää. Aiemmin oon tilannu sekä ulkomailta että suomesta mutta niissä on menny ne latvat lopulta niin kauheen näköisiksi että toivon tän nyt kestävän paremmin kun on huomattavasti kalliimpaa hiusta.

Oma tukka on niin lyhyt ja kerrostettu että mulle laitetaan vaan yksi nauha eli tonne niskaan ja toiselle puolelle päätä tulee pituutta ja muualta jätetään lyhyeksi. Silleen ollu aiemminkin ja näyttää ihan hyvältä. Mulla myös aiemmin jäi oman tukan raja tosi selkeesti näkyviin kun on luonnonkihara mutta nyt kun alkuvuodesta suoristin niin toivon ettei jää niin pahasti. Onneksi nyt kesällä voi pitää kaikkia kivoja huiveja joten jos aamulla ei ehdi kauheesti suoristelemaan niin ei muuta kun huivi päähän.

minttuu

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja minttuu »

vaalennusprojekti viimein lopussa. huomenna pitäisi pidennykset saada päähän :) oma väri ei ole ihan tasainen koko päässä. vaalea se nyt on ja kun auki pitää ero ei ole dramaattinen juuren ja latvan välillä. kuitenkin hieman tummenee alas mennessä (päältä lähes valkoinen, alhaalta matta beigevaalea?!) mutta niin mietin että miten hiukset "sulautuu" noihin pidennyksien sekaan?? hiukset olkapäille itsellä..
Helmi

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Helmi »

Kävin uudelleen kampaajalla. Vaihdettiin muutamien teippien paikkaa, laitettiin lisää sinettejä ja nyt hiuksia tuntuu ja näyttää olevan tasaisesti jokapuolella. Katsoin tarkasti kampaajan työskentelyä ja nyt osaan paremmin laittaa pesun jälkeen hiukseni ja käyttää suoristusrautaa niin, että omat hiukset sulautuvat jatkeen kanssa niin ettei selvää rajaa juurikaan näy. Eli harjoitus tekee mestarin... Tosin se on aikaa vievää puuhaa.

Ostin kampaajalta kuivashampoota aamuihin joissa ei ole aikaa pestä ja laittaa hiuksia ja oikein hyvin toimii.

Onko kellään vinkkejä latvoihin jotka pesun jälkeen hieman hamppuuntuu vaikka käytän hoitoainetta ja hoitosuihketta?
Charleen
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 315
Liittynyt: 04 Huhti 2008, 08:51

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Charleen »

^ mä tungen omiin pidennyksiini latvoihin silaripitoista liukuvoidetta  ;D
tuleepa tuokin hutiostos hyötykäyttöön  ;D
Illusia
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1593
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 08:32

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Illusia »

^Joo toi on varmaan yhtä hyvää kun joku latvasuoja.

Onko kukaan tilannut teippihiuksia täältä
http://www.rapunzelofsweden.fi/
Jadey
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 439
Liittynyt: 23 Elo 2006, 17:13

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Jadey »

Helmi kirjoitti: Kävin uudelleen kampaajalla. Vaihdettiin muutamien teippien paikkaa, laitettiin lisää sinettejä ja nyt hiuksia tuntuu ja näyttää olevan tasaisesti jokapuolella. Katsoin tarkasti kampaajan työskentelyä ja nyt osaan paremmin laittaa pesun jälkeen hiukseni ja käyttää suoristusrautaa niin, että omat hiukset sulautuvat jatkeen kanssa niin ettei selvää rajaa juurikaan näy. Eli harjoitus tekee mestarin... Tosin se on aikaa vievää puuhaa.

Ostin kampaajalta kuivashampoota aamuihin joissa ei ole aikaa pestä ja laittaa hiuksia ja oikein hyvin toimii.

Onko kellään vinkkejä latvoihin jotka pesun jälkeen hieman hamppuuntuu vaikka käytän hoitoainetta ja hoitosuihketta?
Sain teippipidennykset viikko sitten ja sama ongelma todettu, että latvat meinaa hamppuuntua. Mulla on toiminut hyvin kuitenkin Tigin Girl Toys seerumi, joka on kyllä melkoista silikoniamömmöä.  :)
Pelätä ei saa jos tahtoo milloinkaan onnen saavuttaa
butteri
Haiven
Haiven
Viestit: 19
Liittynyt: 27 Marras 2008, 12:57

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja butteri »

Mä oon tässä koittanut ensimmäistä kertaa elämässä laittaa pidennyksiä, ja nyt on jo kaksi kertaa nuo teipit irtoilleet! ;/

Ensimmäisellä kerralla syy oli kyllä puhtaasti Hairtraden paska teippi. Ei pysynyt ollenkaan, kaverini joka on teippipidennyksiä ennenkin laittanut, huomasi heti että teippi ei tarttunut melkein ollenkaan. Kevyellä nykäisyllä lähti irti vaivalla laitetut pidennykset, ja jo samana iltana nypin kaikki teipit vekeen päästä kun ne nyppimällä irtosivat.

Parin päivän päästä koitettiin uudelleen, tällä kertaa erittäin jämäkällä teipillä. 3 päivää pidennykset ehtikin mun päässä olla, mutta tänään värjäsin latvoja tummemmaksi elumenilla (väriainetta ei mennyt kyllä yhtään teippeihin, siitä olen 110%varma) ja kun pesin hiukset shampoolla, teipit alkoivat tuntua jo hieman höljiltä... lisäksi menin laittamaan hoitoainetta juuriinkin, kun en tiennyt ettei edes sitä saa käyttää. Ja suihkun jälkeen hiuksia harjatessa pidennyksiä alkoi irtoilla. 3 on jäljellä mun päässä nyt. Huomenna laitetaan sitten kolmannen kerran, jos se kolmas kerta toden sanoisi... ;/ enää en kyllä erehdy laittamaan hoitoainetta tyveen!

Mitä shampoita ja hiusaineita noin yleensä uskaltaa teippipidennysten kanssa käyttää..? Voiko käyttää voidemaista lämpösuojaa...? merkitkin olis kivoja :) !
Viimeksi muokannut butteri, 26 Kesä 2010, 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonkiharoiden kasvattelua
Syaani
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1259
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:46

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Syaani »

Mä olen voinut käyttää ihan mitä vain - ammattitaitoinen laittaja ja hyvä teippi. Ensimmäistä pesua kannattaa kyllä odottaa enemmän kuin vuorokauden, värjäykseen en lähtisi muutaman päivän jälkeen laitosta.
1a F ii
Helmi

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja Helmi »

Kampaajani suositteli teippipidennyksiin Matrixin Sleek.look shamppoto, samaa sarjaa hoitoainetta latvoihin (huuhdotaan pois) ja hiuksiin jätettävää hoitosuihketta Goldwellin Curly Twist.
Jos latvat hamppuunntuu anna hoitoaineen vaikuttaa muutama minuutti.

Tavallisia shampoita voi kuulemma käyttää, mutta hoitoaineeseen kannattaa panostaa eivätkä ne saa olla liian hoitavia. Pidennystähän ei pestä vain omaa tukkaa. Pidennykseen laitetaan vain hoitoainetta.
zeldu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 20 Touko 2008, 22:43

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja zeldu »

Selasin ketjun läpi, mutten oikeen löytäny vastausta.

Eli kaverille pitäis uhkarohkeasti tehdä teippipidennykset. Pidennykset on valittu Addition Lenghtistä, mukana ollutta teippiä on arvosteluissa moitittu jonkun verran, joten mikä teippi on tällä hetkellä parhainta pidoltaan?
1a F ii, HL
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja princess »

^Mulla on tuolla teipillä laitettu tukkaa jo kolme kertaa ja pysyy kuin tauti. Kaksi-kolme osioo on alkanu joskus repsottaa vähän, mutta muuten pitävää teippiä. Attelin tilata seuraavaan huoltoon tota teippiä.. :)

Tuosta kahdesta puntista tukkaa, jonka mukana tulee se teippikasa, saa siis laitettua kolme kertaa hiukset.:)
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
zeldu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 20 Touko 2008, 22:43

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja zeldu »

Addition Lenghtsin teippipidennykset ja teipit saapui eilen, ja viikonloppuna olis tarkotus lätkiä ne kaverin päähän.

Teipit on siis tollasia pitkiä pätkiä, joissa on katkoviiva keskellä. Voisko joku noita teippejä käyttäny kertoa ihan seikkaperäisesti että miten noi teipit laitetaan pidennyksiin kiinni? Nuo on niin leveitä, eli tuleeko yhdestä suikaleesta tavallaan neljä "riviä" teippiä?

Ainakin tuo teippi tuntuu jotenkin tarttuvan saksiin kiinni. Yhden suikaleen kokeilin tehdä, ja tuo teippi meni hieman yli tuosta pidennyksesta, ja mahtais aiheuttaa aikamoisia takkuja päässä. Miten siitä pääsee yli?  ;D

Kikkakolmosetkin olis tarpeen, vaikka Youtubevideoita oon yrittäny kovasti selailla, niin tuosta valmisteluvaiheesta ei oikeen löydy mitöään.

Kiitos kamalasti jos joku jaksaa rustata ja jeesata! :l
1a F ii, HL
princess
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 820
Liittynyt: 28 Huhti 2006, 12:32

Vs: Teippipidennys

Viesti Kirjoittaja princess »

Leikkaa neljään osaan ja liimaa vaan, mahd. tarkasti raan mukaan ettei mene yli. Helppoa se on :)
I bruise easily, so be gentle when you handle me
There's a mark in me, like a love heart, carved on a tree
Vastaa Viestiin